TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Pozemní technika

2S35-1 Koalice-SV KŠ: Nová samohybná houfnice z Ruska

Datum přidání 04.07.2016    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 10 komentářů    autor autor: Jan Grohmann

Ruské ministerstvo obrany zadalo vývoj nové kolové samohybné houfnice označované jako 2S35-1 Koalice-SV KŠ. Oficiální obrázky nejsou k dispozici. Ruský Věstnik Mordovie ale ukázal model nové samohybné houfnice na podvozku nákladního vozu KAMAZ-6560 8x8.

Foto: Model nové kolové ruské samohybné houfnice ráže 152 mm. /  Věstnik Mordovie

 

Ruská armáda používá samohybné dělostřelecké systémy umístěné prakticky výhradně na pásovém podvozku. V prvé řadě jde o 468 v aktivní službě nasazených samohybných houfnic ráže 152 mm 2S19 Msta-S. Ruská armáda však vlastní celou řadu dalších samohybných dělostřeleckých a minometných systémů.

 

Nejvýraznější roli v ruské armádě hrají houfnice 2S1 Gvozdika ráže 122 mm (546 aktivních / 1400 v rezervě), houfnice 2S3 Akacija ráže 152 mm (931/1600), samohybný minomet 2S4 Tulpan ráže 240 mm (8/120), samohybná houfnice 2S5 Hyacint ráže 152 mm (203/500), raritní samohybná houfnice ráže 203 mm 2S5 Hyacint (8/0), samohybná houfnice ráže 120 mm 2S34 Hosta (30/0) a především nastupující samohybná houfnice 2S35 Koalice-SV ráže 152 mm (12/0).


Výše uvedené systémy jsou umístěné na pásovém podvozku. Výjimku tvoří samohybný minomet 2S23 Nona-SVK (50/0) ráže 120 mm využívající podvozek kolového transportéru BTR-80.


Pásový podvozek má bezkonkureční průchodnost terénem, což je klíčové na ruském území s velmi řídkou a nekvalitní silniční síti. Na druhou stranu pásová vozidla mají velmi omezenou schopnost dopravy na dlouhé vzdálenosti.


V prvních dnech případné války, lze dopravit určité množství těžké techniky letecky, ale pro vedení dlouhodobé bojové činosti je nutné přepravit techniku po zemi.

 

Rusko proto při vedení války na svém území naprosto spoléhá na železniční síť, po které plánuje přepravovat většinu obrněné techniky, mužstva, munice a zásob. V případě přerušení železnice se však zásobování technikou a mužstvem výrazně komplikuje.


Naproti tomu vojenská vozidla s kolovým podvozkem mají horší průchodnost terénem, ale mohou se po vlastní ose přepravovat na vzdálenosti tisíců kilometrů, při snesitelné spotřebě paliva a při nízkém vlastním opotřebení (riziko poruchy).


Do hlav stratégů v Kremlu nevidíme, ale pravděpodobně jde o jedny z hlavních důvodů, proč ruské ministerstvo obrany připravuje kolovou verzi samohybné houfnice Koalice-SV.


Nová kolová samohybná houfnice 2S35-1 Koalice-SV KŠ využívá kolový podvozek nákladního vozidla KAMAZ-6560 8x8 a věže s 152mm dělem z nové pásové houfnice Koalice-SV. Obě verze Koalice-SV vyvíjí ruský výzkumný ústav Burevestník (součást Uralvagonzavodu).


Bojové schopnosti nových samohybných houfnic jsou utajovány. Podle ruské TV Zvezda, která má blízko k ruskému ministerstvu obrany, je ale efektivní dostřel houfnic 2S35 s klasickou municí 40 km, při rychlosti palby deset ran za minutu. Podle TV Zvezda Rusko pracuje i na poháněném dělostřeleckém projektilu s dosahem 70 km.


Uvnitř velké dělostřelecké věže je pak ukryta zásoba 70 nábojů ráže 152 mm. K dispozici je více typů munice, které lze volit v automatickém módu - tříštivo-trhavá, naváděná, protitanková, se submunicí, atd.


Magazín Army Recognition připomíná, že podle ruských i zahraničních specialistů se Koalice-SV stane nejrychleji střílející houfnicí na světě. Umožnit to má inovativní chlazení hlavně (přesné detaily o systému ale nejsou k dispozici). V hustotě palby tak Koalice-SV překoná německou PzH 2000 i americkou M109A7 Paladin PIM.


K dispozici má být i režim salvy MRSI (Multiple Round Simultaneous Impact), nebo-li “současné zasažení cíle postupně vystřelenými náboji”.  

 

V režimu MRSI střelecký počítač za použití automatického nabíjení, počítačového nastavování náměru a různých prachových náplní dokáže zasáhnout cíl několika granáty najednou. Technika MRSI se používá především při dělostřeleckých přepadech.

 

Zdroj: Army Recognition

Udělte článku metály:

Počet metálů: 5 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Jura99 Datum: 08.07.2016 Čas: 11:33

Hlaveň se kvůli dostřelu prodlužuje, takže aby délka vozidla (vč. dopředu trčící hlavně) tolik nerostla, musí jít houfnice na podvozku dozadu. DANA měla hlaveň 37ráží, ale soudobé houfnice mají 52ráží, což je o 2,5m delší hlaveň.

avatar
dante1 Datum: 07.07.2016 Čas: 19:37

Posadit to na podvozek tatrovky a bylo by to možná ideální řešení pro AČR samozřejmně kdyby vztahy s Ruskem nebyly tam kde jsou :-D

avatar
KOLT Datum: 06.07.2016 Čas: 20:23

Fixace hlavně mi přijde poměrně blízko věže, myslel bych, že by bylo lepší ji fixovat někde dál. Ale zrovna v tomhle bych se nebál, že jsou inženýři idioti – předpokládám, že ví, co dělají :-)

OT: Abychom byli přesnější, výraz "druhak" neexistuje ve spisovné češtine. V hovorové a obecné přítomen pochopitelně je :-)

avatar
Jura99 Datum: 06.07.2016 Čas: 13:02

Charlie: z vyrazu "druhak" hrozne boli oci, protoze neexistuje. Teziste na zadku ma vetsina soudobych kolovych houfnic.

avatar
Charlie Datum: 06.07.2016 Čas: 07:50

Tak především, 2S5 Hyacint není houfnice, ale kanon, a druhak 203mm houfnice má označení 2S7 Pion/2S7M Malka.

POkud jde o ten model, je to pořád jen model, ale na takový kalibr mi ten podvozek přijde trochu subtilní s přílišným zatížením zadní dvojice náprav (proto má Dana/Zuzana věž uprostřed), pro zbraň takového kalibru bych to viděl na nějaký těžší podvozek dimenzí MAZ 543 (i když velikost v tomhle případě může klamat...)

avatar
Gloton Datum: 05.07.2016 Čas: 14:33

Rase: neřeší fixaci hlavně nad kabinou?? Předpokládám, že máš na mysli fixaci v pochodové poloze. Tak to si ten model prohlédni pořádně znovu, ten fixační prvek k ukotvení hlavně v pochodové poloze tam samozřejmě je, jen né někde na kabině, ale přímo před věží.

avatar
KOLT Datum: 05.07.2016 Čas: 09:01

S ohledem na to, že nevíme, jestli je to model nebo "model", bych vůbec neřešil nějaký vzhled, protože od reality může být velmi daleko. Především upevnění hlavně nad kabinou bude na 99.95 % nějak řešeno. Naproti tomu technické parametry vypadají velmi impozantně!

avatar
zimbio Datum: 04.07.2016 Čas: 22:35

Neviete,kde sa dá objednať?Jednu bysom potriéboval do vinohradu na škorce!Tento rok se ich vyliahlo neúrekom!Aj brokové patróny tiež.

avatar
Trener Datum: 04.07.2016 Čas: 21:20

Mně tato a Nora houfnice připadají "opticky" těžké na zadek. A kdoví jak při pohybu ve svahu. O slovenské Evě by se dalo říci, že je to OK, když budeme mluvit o této konfiguraci, alespoň se mi to tak jeví. Řekl bych, že pro Rusko po dešti, nebo po jarním tání, by se mi líbilo něco ve stylu ala Archer.

avatar
Rase Datum: 04.07.2016 Čas: 20:39

Spíš to chápu jako reakci na úspěch kolových houfnic na trhu (jsou dnes IN) a snahu dostat se tak do některých tendrů, kdy je zájem o houfnici na kolovém podvozku. Tento typ zbraně tak nějak na portfóliu ruských zbraní chybí.
Za mě nic moc. Houfnice je posunutá hodně vzadu a vůbec neřeší fixaci hlavně nad kabinou. I srbská NORA B52 mi přijde lépe konstruovaná (krom toho že už je na trhu).

arr