Umělá inteligence pro bojová vozidla pěchoty CV90 MkIV

Společnost BAE Systems se minulý týden zúčastnila ... Více

Nové verze vozidla ASCOD 2 se představily na Eurosatory

Pařížský veletrh Eurosatory je místem, kde se ... Více

Armádě České republiky se odkrývají nové schopnosti BVP PUMA

V Austrálii je diskutován program „Program ... Více

Čeští speciálové na největším společném cvičení amerických speciálních sil

Operátoři 601. skupiny speciálních sil doplnění o ... Více

Letecká technika

Aero Vodochody po 20 letech prodává nové letouny do zahraničí

Datum přidání 07.04.2018    Rubrika rubrika: Letecká technika     komentáře 26 komentářů    autor autor: Tisková zpráva

Prezident republiky Senegal Macky Sall oznámil během oslav Dne nezávislosti, připadajícího na 4. dubna, nákup čtyř letounů L-39NG vyvinutých v Aeru Vodochody, předním českém leteckém výrobci.

Foto: L-39NG / Aero Vodochody

 

Objednávka senegalské republiky zahrnuje pořízení čtyř letounů L-39NG ve verzi lehkého bitevníku, které budou zároveň disponovat také schopnostmi pro kompletní výcvik pilotů.

 

Oznámený obchod zároveň zahrnuje přecvičení pilotů na L-39NG, výcvik instruktorů a výcvik pro letecký boj, dále pak zaškolení mechaniků, dodávku náhradních dílů, dodávku vybavení pro pozemní podporu a služby logistické podpory.


Aero Vodochody se během předchozích let zaměřovalo zejména na takzvaný aerostructures byznys, tedy dodávky leteckých celků pro přední světové letecké výrobce.

 

„Letoun L-39NG představuje budoucnost Aera Vodochody, které vyrábí své vlastní letouny již od roku 1919. L-39NG vychází z úspěšného aerodynamického konceptu stávajících L-39, je ovšem vyroben za použití nových technologií a obsahuje moderní systémy,“ uvedl prezident Aera Vodochody Giuseppe Giordo. „V současnosti máme ve fázi velmi pokročilých jednání další dva kontrakty,“ dodal.


V lednu Aero Vodochody zahájilo provoz linky na před-sériovou výrobu letounů L-39NG, v rámci níž probíhá montáž prvních čtyř letounů. První a čtvrtý letoun poslouží k letovým zkouškám, druhý vyrobený kus bude připravený pro statické zkoušky a třetí pro únavové zkoušky. První let předsériového letounu L-39NG je naplánovaný na konec roku 2018. Dodávky letounů zákazníkům by měly započít v roce 2020.


O L-39NG

Letoun L-39NG je moderní a efektivní cvičný typ určený jako jednotný a komplexní prostředek pro plnohodnotný výcvik moderních vzdušných sil. Letoun vychází z aerodynamické koncepce původních L-39, avšak využívá soudobé technologie a vybavení.

 

Pohon obstarává vysoce moderní motor FJ44-4M dodávaný s údržbovým systémem TAP Blue, který uživatelům zajišťuje bezprecedentní letuschopnost a predikovatelnost údržbových nákladů. Avionika letounu je připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace a může být do značné míry přizpůsobena požadavkům zákazníka. L-39NG je vybaven pěti závěsnými body pro nesení výzbroje.

 

Součástí letounu je i široké spektrum simulačních technologií včetně zapojení do vysoce moderního taktického simulačního centra s cílem zvýšit účinnost výcviku. Strategickým partnerem projektu L-39NG je společnost Omnipol, která se z 50 % finančně spolupodílí na vývoji letounu. Další podrobnosti o novém letounu zjistíte na www.l-39ng.aero.

Udělte článku metály:

Počet metálů: 5 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Jara Datum: 21.04.2018 Čas: 10:01

Tak jestli to s Naší obranou myslíme vážně a to se v příštích letech pozná podle toho jak se dotáhnout chystané armádní nákupy a také podle toho jestli vybudujem funkční vicevrstvou PVO a v neposlední řadě naše letectvo.
Letectvo o 12 strojích prostě nemá šanci udržet nadvládu ve vzduchu nad územím ČR, proslýchá se že by se měl počet navýšit, doufám že ano.
Jestli se pak početní stavy našeho letectva budou navyšovat budem potřebovat i více pilotů, tuším že dnes máme stále 6 lezounů L39ZA, tak nevidím důvod proč by Naše letectvo nemohlo nakoupit aspoň 6 L39NG doplnil flotilu cvičných L159 a také podpořit domácího výrobce, který si vývoj zaplatil sám !

avatar
Jara Datum: 18.04.2018 Čas: 19:51

Jinak kratší příď a mokré křídlo bez “plováků” na koncích L39ce moc prospělo, je to krásné éro:)

avatar
Nesher Datum: 15.04.2018 Čas: 13:18

Přidávám odkaz na rozhovor s šéfem Aera Vodochody. Zajímalo by mě kdo je tím třetím zákazníkem, dva jsou jasní, Senegal a CLV LOM, ten třetí má být údajně ze Střední Evropy, tj. Rakousko (rakouské firmy spolupracují na výrobě L 39 NG), Slovensko nebo možná Maďarsko či Chorvatsko. Případně některý z pobaltských států.
https://ekonomika.idnes.cz/aero-vodocho ... nomika_pmk

avatar
Zemak Datum: 08.04.2018 Čas: 20:53

Ok. Diky pane. Do podzimka je jeste cas.

avatar
kuban Datum: 08.04.2018 Čas: 20:31

@Nesher děkuju za link
překvapujeme mě, že nejsou fotky relativně hotovýho stroje
přeci jenom, jestli má za půl roku letět, tak bych čekal finišování hydrauliky a elektriky, aby byl čas na zabudování motoru a testy

@Zemak to je info od výrobce a jeden pan pilot povídal (tisku), jinak o tom nic nevím (jenom mě zajímá nová hračka z Vodochod)

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/vodochodsky-letoun-l-39ng-v-predseriove-verzi-vzletne-jeste-letos-1343911

Aerodynamický koncept je odkazem původního letounu, protože je skutečně kvalitní. Rozdíl mezi novým a starým letounem je například kratší příď letounu nebo zmenšené sací otvory. Letoun tak získá menší odpor vzduchu," řekl dnes testovací pilot David Jahoda.

avatar
Nesher Datum: 08.04.2018 Čas: 20:13

Flanker

Ačr NG kupovat nebude, kupovat ho bude CLV LOMu.

avatar
flanker.jirka Datum: 08.04.2018 Čas: 20:07

Kuban: hlavní práce mají zmaknute, jak křídlo, tak motor. Chtělo by to, aby se i AČR rozhoupala.

avatar
Zemak Datum: 08.04.2018 Čas: 19:47

Kratší příď, menší vstupy a nový překryt?

Měl jsem za to, že více méně změny budou spíše vnitřního charakteru, kromě křídla a závěsů tedy. Je k tomu někde bližší info.?

avatar
Nesher Datum: 08.04.2018 Čas: 19:40

Kuban

Prototyp NG se zatím vyrábí, přidávám link na relativně nové fotky z výroby: http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/aero-jde-do-dalsi-epochy-podivejte-se-jak-ve-vodochodech-pracuji-na-letounech-nove-generace-1345066

avatar
kuban Datum: 08.04.2018 Čas: 19:36

@flanker.jirka ano to je ten technologický demonstrátor (alias upravená L-39C?), co má asi motor FJ44-4M a pravděpodobně prototyp mokrýho křídla (a jiný vybavení kokpitu)

to jsem viděl
myslel jsem finální verzi, co má kratší čumák + definitivní verzi křídla + menší vstupy vzduchu + kabinu, včetně překrytu + případně další detaily, o kterejch se zatím neví

nevím o tom, že by to už letělo
mě zajímalo, jestli už někdo náhodou neviděl něco z reálnýho letadla, co by se mělo prodávat (z fabriky atd.), ne demonstrátor
díky

avatar
Nesher Datum: 08.04.2018 Čas: 19:36

Skelet
Ano, je to CW, NG poprvé vzlétne (pokud půjde vše podle plánu a zatím tomu vše nasvědčuje) na podzim.
To, že si Senegal objednal letadlo, které ještě ani nevzlétlo je slušná práce obchodníků Aera potažmo Omnipolu.

avatar
skelet Datum: 08.04.2018 Čas: 18:31

flanker.jirka: není na tom videu onen technologický demonstrátor "CW"?

avatar
flanker.jirka Datum: 08.04.2018 Čas: 18:04

Kubáň: jasně, že litá
https://m.youtube.com/watch?v=ULjkeLJ3RDQ

avatar
flanker.jirka Datum: 08.04.2018 Čas: 18:03

logik: osobně s tím problém nemám, ale zákazníci z rozvojových zemí mohou mít. Jednak s cenou a treba i s potencionálním výpadkem náhradních dílů.
V novém LK je příklad něčeho podobného. Myanmar koupil vrtulniky W3A Sokol a teď je územního to, že nové polské firmy patří amíkům.
To by ovšem musel stát Aero podpořit pořádně, doposud je to marné.

avatar
skelet Datum: 08.04.2018 Čas: 14:11

ta atrapa se odborně nazývá technologický demonstrátor.

arr