Bez Ukrajiny Rusko svět jadernou válkou nevystraší

Rusko prodlouží životnost mezikontinentálním ... Více

Ruské střely 40N6 s doletem 400 km pro systémy S-400

Podle deníku Izvestija ruská armáda letos získá ... Více

Česká puška CZ BREN 2 pro maďarskou armádu

Na konci minulého měsíce byla podepsána dohoda o ... Více

Německá armáda certifikovala systém protitankových raket na BVP PUMA

Pozemní síly Německého Bundeswehru úspěšně ... Více

Pozemní technika

Britský Warrior 2 s 40mm automatickým kanónem CT40

Datum přidání 28.01.2018    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 64 komentářů    autor autor: Jan Grohmann

Na londýnské výstavě IAV 2018 (International Armoured Vehicles 2018) firma Lockheed Martin představila osm modernizovaných bojových vozidel pěchoty (BVP) Warrior 2. Klíčovou součástí modernizace je instalace nové věže s automatickým kanónem CT40 Case Telescoped Weapon System (CTWS) ráže 40 mm.

Foto: Skupina osmi modernizovaných BVP Warrior 2. / Lockheed Martin

 

Modernizace britských BVP Warrior 2 probíhá v rámci programu WCSP (Warrior Capability Sustainment Programme) v hodně 1 miliardy liber (vývoj a výroba). Průmyslovým koordinátorem programu WCSP je britská odnož americké firmy Lockheed Martin (Lockheed Martin UK).

 

V současné době hlavní údernou sílu britské armády představuje 227 tanků Challenger 2, 654 bojových vozidel CVR(T) a 769 BVP Warrior 2 (dodávky probíhaly mezi roky 1987 až 1995). Vozidla CVR(T) postupně náhradí nová bojová vozidla Ajax, naopak tanky Challneger 2 a Warrior 2 projdou modernizací.


V případě BVP Warrior 2 plánuje ministerstvo obrany Velké Británie modernizovat 380 vozidel (pět variant), čímž se životnost modernizovaných “warriorů” posune minimálně do roku 2040. Proč si Velká Británie neponechá pouze nejnovější Ajaxy? Odpovědí může být cena i různé konstrukční řešení obou vozidel.


Za 589 vozidel Ajax Londýn utratí 3,5 miliardy liber, v poměru tak Ajax stojí téměř dvakrát více, než modernizovaný Warrior 2. Navíc průmysl poslední vozidlo Ajax dodá britské armádě až v roce 2026.


Mezi oběma vozidly jsou také značné konstrukční rozdíly. Warrior 2 má hmotnost pouze 25 tun a jde o klasické pásové vozidlo pěchoty – jeho úkolem je dopravit pěchotu na bojiště a podporovat ji v boji palubní výzbrojí. Posádku tvoří tři lidé a v zadní části je místo pro sedmičlenný výsadek.


Naproti tomu silně pancéřovaný Ajax má hmotnost 38 t (potenciál růstu až na 42 t) a kromě tříčlenné posádky uveze čtyřčlenný výsadek. Ajax je ale svou povahou a taktikou nasazení spíše střední tank. Britská armáda plánuje vozidla Ajax využít v nových útočných brigádách (Strike Brigades), které mají posílit britské schopnosti účastnit se bojových operací vysoké intenzity.


Ajax i vylepšený Warrior 2 však spojuje identická věž a výzbroj. Věž (označení není uváděno) je společným produktem Lockheed Martin UK a General Dynamics Land Systems (GDLS). Hlavní výzbroj tvoří unikátní 40mm automatický kanón CT40 od firmy CTA International. Kanónu sekunduje spřažený kulomet ráže 7,62 mm. Ajax a Warrior 2 mají rovněž společný systém řízení palby.


Věž s kanónem CT40 získá 245 modernizovaných vozidel Warrior 2. Rozpočet na modernizaci zmíněných 245 vozidel je 645 milionů liber. Zbytek vylepšených Warriorů 2, označovaných jako ABSV (Armored Battlefield Support Vehicles), postrádá věž a slouží jako inženýrské a odtahové vozidlo ve prospěch Warriorů 2 s kanónem CT40.

 

Video: Warrior 2 s kanónem CT40. / YouTube


Kanón CT40 je dlouhý 2800 mm (celá zbraň 3428 mm) a střílí teleskopickou munici (střela je zcela zapuštěna v nábojnici) ráže 40×255 mm. Kadence je 180 až 200 ran/min a efektivní dostřel 2500 m (maximální 5000 m).Výhodou teleskopické munice je menší hmotnost a objem.


Pro kanón je k dispozici několik typů bojové a výcvikové munice. Explozivní munice ráže 40 mm na vzdálenost 1500 m probije 210 mm silnou betonovou zeď a podkaliberní protipanceřová na stejnou vzdálenost 140 mm tvrzené oceli (RHAe). Proti pěchotě a jiným měkkým cílům je určena ve vzduchu explodující munice (účinná plocha pokrytí 125 m2), proti dronům, vrtulníkům a lehkým letadlům pak ve vzduchu explodující munice s efektivním dostřelem 4000 m, která proti vzdušným cílům vymrští 200 wolframových pelet.    


Vylepšený Warrior 2 má mít zcela nové pracovní prostředí posádky a výsadku, zcela nové rozhraní člověk-stroj, nejmodernější komunikační vybavení a prostředky řízení boje (BMS). Samotná věž nabídne nové senzory, především termální pozorovací/zaměřovací přístroje poslední generace. Upravený Warrior 2 získá také robustnější zdroj elektrické energie.


Jak věž tak korbu půjde samozřejmě osadit explozivním nebo kompozitním modulárním pancířem. Síla modulárního pancíře však je samozřejmě úměrná nosnosti podvozku (tento údaj ale není k dispozici). Dá se však očekávat, že v nejsilnější verzi čelo korby a věže (resp. nejsilnější části pancíře) odolají průbojné munici ráže 30 mm a boky kulometné munici ráže 14,5 mm.


V současné době prvních osm vylepšených Warriorů 2 převzala jednotka britské armády pro testování a vývoj obrněné techniky ATDU (Armoured Trials and Development Unit). Úkolem ATDU je v letošním roce odzkoušet všechna vozidla a zjistit, zda odpovídají požadavkům britské armády. Se začátkém sériových dodávek vylepšených Warriorů 2 do britské armády se počítá v roce 2020.

Zdroj: IHS Janes

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
KOLT Datum: 06.02.2018 Čas: 11:52

Starlight, díky! Ani nevím proč, ale žil jsem v domnění, že je Warrior vcelku plečka, teď už ho rozhodně nemám.

Mmchd, na britském přístupu je vidět jedna zásadní věc. Zbraňový systém, který má životnost cca 40 let, je potřeba v průběhu jeho životnost minimálně dvakrát zásadně modernizovat. Jinak je z něj v po polovině životnosti zastaralý krám :-/ My máme BVP-2 z osmdesátých let (tedy ještě o něco starší než Warriory), na která jsme od té doby nesahli. Pandury budeme mít zanedlouho deset let (od prvních dodávek) a o modernizaci se neuvažuje minimálně do roku 2025...

avatar
Rase Datum: 06.02.2018 Čas: 09:52

Starlight:
ten modernizovaný Warrior s novou věží a oplácaný přídavným pancířem, vypadá skvěle. Asi nebude zrovna hbitý (s větší váhou a starým motorem), ale o to ani nejde. Za ty prachy je to hodně zajímavé a pro britské pozemní síly pořádná vzpruha. Ajax je sice super, ale tohle bude mnohem dřív u jednotek. Za mě povedená modernizace

avatar
Starlight Datum: 05.02.2018 Čas: 23:38

V průběhu života vozidla řady Warrior už prodělaly několik dílčích modernizací.

4) Modernizace pancéřování

Vozidla Warrior mají korbu z hliníkových slitin, stejně jako souputníci také koncipovaní v 70. letech (M2 Bradley, BMP-3). Udává se, že základní pancéřování odolá celokruhově ruské ráži 14,5 mm a střepinám 155 mm granátů. Spekuluje se, že zepředu je odolnost vyšší. Už krátce po vstupu do služby byly pro válku v Perském zálivu v roce 1991 dodatečně opancéřovány návěsným vrstveným pancířem (boky, čelo) typu Chobham a na věž přibylo odpalovací zařízení na PTŘS Milan. Viz následující foto z Iráku v roce 1991:

https://u0v052dm9wl3gxo0y3lx0u44wz-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2014/08/FV510-Warrrior-Iraq-with-Milan-firing-post.jpg

Návěsné pancéřování se osvědčilo, posádka Warrior přežila i zásah 120 mm střelou typu HESH vypálenou vlastním tankem Challenger. Toto pancéřování se používalo i v následující bojových nasazení Warriorů v Bosně a Herzgovině, Iráku (2003). Později během COIN válek v Iráku a Afghánistánu se objevilo pancéřování kombinující přídavné pláty a mřížovou ochranu okolo korby a věže. V roce 2008 pak bylo urychleně zavedeno ještě lepší návěsné pancéřování WRAP-2 (Warrior Reactive Armour Plating 2) na bázi izraelského systému ASPRO-HMT. WRAP-2 kombinuje standardní, explozivní a mřížové pancéřování.

http://www.military-vehicle-photos.com/picture/number4097.asp

Britská armáda vozidla kvůli ochraně sice přetěžuje, ale tato přídavná pancéřování navěšuje pouze v boji. V míru (včetně aktuálního nasazení v Pobaltí) jezdí na lehko a vozidla šetří.

Součástí současného programu modernizačního programu WCSP je další zlepšení odolnosti korby a věže, neboli tzv. Warrior Modular Protection System (WMPS). To zahrnuje vnější úchyty na montáž různého pokročilého pancéřování (včetně WRAp-2), nová vnitřní protistřepinová výstelka, protivýbuchové bezpečnostní sedačky a fyzické oddělení munice ve věži od posádky.

Na tomto videu z výstavy DSEI 2015 je modernizovaná Warrior FV520 s ukázkou jednoho příkladu vnějšího přídavného pancéřování: https://www.youtube.com/watch?v=IWQfdBAASyI

5) Modernizace senzorů a elektroniky

Vozidla řady Warrior (361 vozidel FV510/511 a 94 vozidel FV 512/513) byly od roku 2005 modernizovány instalací moderního celoarmádního komunikačního/datového systému Bowman. Současně také proběhl upgrade navigačního systému a zaměřovačů. V rámci systému Battle Group Thermal Imaging (BGTI) od firmy Thales vozidla dostaly moderní inerciální navigaci a GPS. Zaměřovač střelce u kanonových vozidel nahradila sestava stabilizovaného FLIRu 2. generace, CCD kamery, laserového dálkoměru a systému řízení palby. Velitel pak dostal novou barevnou CCD kameru se zoomem a s možností zobrazovat si obraz ze zaměřovače střeelce. Velitel a řidič mají displeje s možností zobrazit navigační data. Řidiči ale zůstaly pro jízdu v noci jen zesilovače jasu.

Součástí současného modernizačního programu WCSP jsou části pojmenované jako tzv. Warrior Enhanced Electronic Architecture (WEEA) a pro kanónové verze také Warrior Fightability Lethality Improvement. To přináší další zlepšení senzorů. Pro zlepšení situačního povědomí posádky a výsadku budou namontovány kamery s 360° pokrytím. Řidič dostane dopředenou denní a noční (FLIR) kamery a couvací denní a noční (CCD) kamery. Co se týče věže, podklady jsou skromné a matoucí. Ale vypadá to, že velitel dostane systém nový FLIR zaměřovač CRONUS od britské firmy Elbit Instro. Velitel dostane CCD/FLIR systém BGTI 2. generace od Thalesu. Výsadek dostane také displeje pro zobrazení situace okolo vozidla.

Pohonný systém není předmětem modernizace. Vozidla dostanou pomocnou pohonnou jednotku APU pro činnost s vypnutým motorem a mnohem výkonnější generátor elektrické energie. Více systémů ale omezí počet míst pro výsadek ze stávajících míst na šest. Modernizovaný Warrior 2 bude mít hmotnost 28 tun a sada pancéřování WRAP 10 tun (jaké tuny mají britští autoři na mysli, jsem ale nezjistil), takže původně cca 25 tunová vozidla už dostanou hodně zabrat.

Nový kanón 40mm CTA je pouze částí zbraňového upgrade. Warriory dostanou poprvé v hostotii dvouosou stabilizaci zbraně pro přesnou střelbu za jízdy a nový systém řízení palby. Ve věži je pohotovostní zásoba munice 70 teleskopických nábojů ráže 40 mm. 55 nábojů je v nábojové schránce oddělené od posádky a 15 nábojů je rotačním podavači.

Ilustrační přehled většiny upgradů v rámci programu WCSP je následujícím obrázku: https://2.bp.blogspot.com/-9SD4BrkjyJg/Wj6f-LnhRUI/AAAAAAAAFD4/ZMt_c8z3Z-kFhvw6nFix7P65Y9r25QL1gCLcBGAs/s1600/WCSP.bmp

avatar
Starlight Datum: 05.02.2018 Čas: 23:37

Pár doplnění :-).

1) Program MCV-80

V rámci původního programu MCV-80 (Mechanised Combat Vehicle for the 1980's) bylo v letech 1987 až 1995 celkem 769 bojových vozidel Warrior v následcích pěti konfiguracích.
- 489 vozidel BVP typu FV510 Infantry Section Vehicle (z toho 105 pro protinkové týmy s přenosnými PTŠR Milan)
- 84 velitelských BVP typu FV511 Infantry Command Vehicles
- 105 opravárenských vozidel typu FV512 Mechanized Combat Repair Vehicles
- 39 vyprošťovacích vozidel typu FV513 Mechanized Recovery Vehicle (Repair)
- 52 dělostřeleckých pozorovatelen FV514 Mechanized Artillery Observation Vehicles
- 19 velitelských dělostřeleckých vozidel typu FV515 Battery Command Vehicles
Ty sloužily k vyzbrojení 9 těžkých mechanizovaných praporů (v originále Armoured Infantry / obrněná pěchota, britská armáda má více kategorií mechanizovaných pěchotních jednotek). V každém praporu bylo tabulově 63 vozidel Warrior (47 FV 510, 9 FV 511, 4 FV513, 3 FV 512) + další obrněná a neobrněná vozidla. Zatímco BVP verze sloužily jen u praporů obrněné pěchoty, tak ostatní verze sloužily/slouží i u tankových, ženijních a dělostřeleckých jednotek. Verze FV515 Battery Command Vehicles se už nepoužívá a během války v Afghánistánu jich byla část upravena na provizorní sanitní vozidla.

2) Program WCSP

Současný modernizační Program Warrior Capability Sustainment Programme (WCSP) je určen k přezbrojení 4 plánovaných těžkých mechanizovaných praporů obrněné pěchoty/Armoured Infantry. Bude se modernizovat 380 vozidel na standard Warrior 2 v 5 konfiguracích. Cca 250 kanonových vozidel Warrior BVP FV510 Infantry Section Vehicle a velitelské BVP FV511 Infantry Command Vehicles bude modernizováno na Warrior 2 verze FV520 a velitelské FV521.

Zbytek cca 130 vozidel budou další 4 „bezkanónové“ varianty. Opravárenské vozidlo FV512 Mechanized Combat Repair bude modernizováno na standard FV522, vyprošťovací vozidlo FV513 Mechanized Recovery Vehicle (Repair) na standard FV523 a vozidlo dělostřeleckých pozorovatelů FV514 Mechanized Artillery Observation Vehicles (má věž má včetně funkčního spřaženého kulometu, ale 30 mm kanón je jen maketa) na verzi FV524.

Dříve byl „součástí“ programu WCSP také podprogram vozidel Armoured Battlegroup Support Vehicle (ABSV) s vlastním rozpočtem. ABSV měla nahradit obrněná vozidla řady FV432 v sestavě obrněných jednotek. Na základě přestavěných vozidel BVP Warrior mělo vzniknout minimálně sanitní vozidlo FV525 Warrior Ambulance a obrněný transportér FV526 Warrior APC. Současný status tohoto samostatného podprogramu není znám.

Modernizace specializovaných senzorů a elektroniky vozidla FV524 běžel v samostatném programu, jehož cílem bylo přetvořit vozidla k navádění nejen dělostřelecké palby ale i letectva (Joint Fire Support). Status není znám.

3) Britský prapor obrněné pěchoty

Britský prapor obrněné pěchoty má dnes tabulkově 729 příslušníků a strukturu, kterou tvoří velitelská rota, 3 roty obrněné pěchoty a rota manévrového průzkumu a zbraní tzv. „Maneuvre Support Company“. Celkem tento prapor tabulkově disponuje 57 vozidly Warrior FV510/511/512/513), 21 obrněnými vozidly FV432, 8 průzkumnými vozidly CVR(T), 6 samohybnými 81 mm minomety L16 v minometných vozidlech FV432 mm a 12 odpalovacími zařízeními PTŘS Javelin s celkem 120 řízenými střelami.

V britské rotě obrněné pěchoty je 14 vozidel (2 velitelská + 3 čety po 4 vozidlech). Každá četa obrněné pěchoty má celkem 4 vozidla BVP FV510, které převáží velitelské družstvo a tři střelecká družstva. Velitelská BVP FV 511 jsou pak přiřazena úrovni velení rot a praporu. V rotě zbraní „Maneuvre Support Company“ je řada bojových podpůrných vozidle (samohybné minomety, průzkum,..) a také protitanková četa s osmi vozidly BVP FV510, která převáží družstva s přenosnými PTŘS (v současnosti typ Javelin). Ve velitelské rotě jsou kromě dvojice velitelských vozidel FV511 také minimálně dvě opravárenská/vyprošťovací vozidla (FV512/513), obrněný transportér FV432, obrněné sanitní vozidlo FV432, dvojice Land Roverů a asi i další kolová logistická vozidla.

Britské pěchotní střelecké družstvo tvoří 8 vojáků včetně velitele. Družstvo lze rozdělit na dva palebné týmy po 4 vojácích (velitel družstva velí jednomu týmu). Přepravní kapacita BVP vozidla FV510 je 3 + 7 vojáků. Britská doktrína nasazení BVP (nebo OT) je postavená hlavně na pěchotě. Velitel střeleckého družstva/vozu, který sedí ve věži vozidla, zpravidla sesedá s výsadkem a vytváří tak kompletní 8 členné střelecké družstvo. Vozidlo s řidičem a střelcem pěchotu podporuje zezadu. Výzbroje dnešních střeleckých družstev tvoří především útočné pušky SA80/L85A2 a nové kulomety MINIMI (oboje ráže 5,56 NATO), podvěsné granátomety ráže 40 mm a moderní „pancéřovky“ s řízenými střelami MBT LAW.

avatar
Jara Datum: 04.02.2018 Čas: 22:25

MALI
Ano věřím v pozvednutí bojové hodnoty warrioru, jen jsem chtěl říci že konstrukce stará +,- 40 let má své limity i z hlediska mechanických částí ( s tím se mnou určitě souhlasíte ) takže si myslím, že jde o takovou nouzovku kvůli nedostatku financí .
Ano jsem motorář ( ikdyž mojí doménou jsou přeplňované benzinové motory o diselech taky něco vím) jak jste to poznal :)) a ano omlouvám se, možná to občas beru moc z toho svého :))

avatar
MALI Datum: 04.02.2018 Čas: 12:40

To Jara:
řekl bych, že nějakou zásadnější modernizaci podvozku ani nezamýšleli řešit. Jak už Vám zde psali ostatní diskutující, nebylo by to efektivní.
Rozhodující modernizace BVP nespočívá v tom, že má lepší motor (i když nějaký ten kW navíc se vždy hodí, ale musí to být ekonomicky přijatelné) - asi jste "motorář" že? Všiml jste si odstavce o novém zdroji el. energie, o novém komunikačním vybavení, o nových terminálech BMS? K tomu lepší pozorovací a zaměřovací senzory (i když zde bohužel chybí velitelský panoramatický přístroj). Právě tohle vybavení (mimochodem ne zrovna laciné) dostane Britům toho Warriora o generaci výš a může násobně zvýšit jeho bojové možnosti (podle toho, jak bude "vymakané").

avatar
KOLT Datum: 04.02.2018 Čas: 12:02

Ještě poznámku k tomu kanónu – samozřejmě by se mi také líbila CT-40. Nicméně si přiznejme, že v realitě naší armády by to znamenalo, že by si z ní chlapci příliš nezastříleli :-( Radši ať je tam 30x173 mm a je k ní dostatek munice (protože i to je u Pandurů, co jsem tak slyšel, docela problém). Rozdíl mezi těmi municemi není tak zásadní, aby přebil lepší výcvik s tou levnější. Průšvih samozřejmě bude, pokud by nebyl dostatečný výcvik ani s tou levnější....

avatar
Rase Datum: 04.02.2018 Čas: 11:06

Jara:
tak zase z této modernizace nedělejte Šakala, myslím že angličené hodně dobře vědí co dělají a proč to dělají. Techniku co nemělo smysl modernizovat vyřadili - warryory nechali. Taky ona modernizovaná vozidla budou u vojáků patrně mnohem dřív než Ajaxy. Výměna motorů by už asi moc zvýšila cenu a asi to mají vypočítané tak, aby to stávající motor zvládl. Nepotřebují aby ta vozidla vydržela další 40 let, ale překlenout období než bude dost Ajaxů s tím, že následně by byly nahrazeny další várkou nových mašin - pokud budou peníze. Třeba pak ty věže osadí na nové podvozky, ale to už fantazíruju.

avatar
Dušan Datum: 04.02.2018 Čas: 09:35

To Jara: na těchto modernizacích obrněné techniky je vidět, že když s těmi nadstavbovými komplety není počítáno hned od základu (jako má PUMA) nebo se to nedá řešit modulárně (jako u LYNX) tak z toho může vzniknout nevyvážená modernizace. Warrior 2 má sice nyní dobře vyřešenu zbraňovou platformu a pancéřování osádkové věže, ale nebude stíhat podvozek, respektive pohonná soustava. Asi je to v tomto případě i o financích, přeci jen Britové zavádějí AJAX, ale podvozek Warrioru má dost omezení a nepůjde ho nadimenzovávat věčně.
Tyto nedostatkové rysy v nevyváženosti lze vidět i na modernizovaném CV-90 Mk IV. Zde je pak největší problém, že tyto hloubkové modernizace si žádají natvrdo vstupovat do klíčových konstrukčních uzlů vozidla, což se v budoucnu může při provozu BVP pěkně vymstít.
Zkrátka věk Warrioru, ASCOD 1 i CV-90 je už znát a než nákladně překopávat úplně celá vozidla, tak to už se vyplatí investovat do zavedení nových platforem.

avatar
Jara Datum: 03.02.2018 Čas: 20:07

Rase
Nemohu s tebou souhlasit co se tyče modernizačního potenciálu. Větší rozměry vnitřku oproti ruskému BMP opravdu daji při modernizaci určitou volnost to ano, nezapomínejte ale na další důležité části podvozku a to pojezdová soustava s hnacím ústrojim( tam maji BMP stejne jako západní stroje stejná omezení).
Nikde jsem se nedočetl, že by se při modernizaci věnovali i jemu, proto se domnívám, že vzhledem už k tak vysoké ceně modernizace zůstalo u původního.
Celkově vzato tahle modernizace není žádná hitparáda a je na ni hodně videť nedostatek financí v anglické armádě(tím je nechci schazovat, zkràtka toho mají celkově dost .....).
Nevěřím tomu, že nová věž by nebyla těžší už jen kvůli osazeni většího kanónu( ikdyž pravda CTAS je působivě kompaktní na jeho ráži)a očividně je i celkově větší. Všechny ty věci co jsi vyjmenoval taky seberou par kilo a nakonec na to nandat přídavný pancíř? Kolik přidá 5 tun?
Neumím si potom představit co to udělá z životností podvozku nehledě na to, že ten stařičký udýchaný V8 condor to všechno rozhýbe...

avatar
overitzda0 Datum: 02.02.2018 Čas: 18:29

@MALI, děkuji.
Ideální zbraň na blízký východ - města a hory. Pak ještě kolové OT. U nich by bylo zvýšení bojové hodnoty markantní.
Stále se mi nedaří najít porovnání cen munice. Možná protože není tolik výrobců.
Jinak výkon tohoto kanónu pošle definitivně do důchodu všechny t-55 a podobně.

avatar
Rase Datum: 01.02.2018 Čas: 13:51

Ten modernizovaný Warrior s bojovou věží, vychází v přepočtu na 76 mil Kč za vozidlo (rozpočítaná celková cena projektu) - pro srovnání s jinými vozidly necelé 3 mil eur. Cena to rozhodně není malá a tak bych se ani nedivil, pokud by se týkala i

Warriory byly již dříve osazeny modernizačním balíčkem, skládajícím se z nového komunikačního systému od společnosti Bowman a noční zobrazováním Battle Group Thermal Imaging (BGTI) od společnosti Thales. Novým vylepšením má být krom nové věže a zbraňové části, nový digitální systém hašení požáru, nový zdroj napájení (patrně APU), nová termovize pro střelce, laserový dálkoměr, systém GPS navigace a digitální systém řízení palby. První vozidla má armáda převzít v roce 2020 a životnost vozidel má tak být prodloužena až za rok 2040 (!)

Ono zkrátka Západní vozidla mají lepší modernizační potenciál už jen díky větším rozměrům, kdy se do nich vejde víc vybavení. Pokud jde o pancéřování boků korby atd. tak to už je vyřešené a vozidla co jezdila na mise měla přídavný pancíř, slat mříže atd. korba samotná je tak v pohodě.

https://c2.staticflickr.com/8/7399/10513728233_c595f2d470_b.jpg

avatar
KOLT Datum: 31.01.2018 Čas: 14:42

MALI, Rase, díky! Další plus pro Lance :-)

avatar
Rase Datum: 31.01.2018 Čas: 13:21

KOLT:
možná na těch zkouškách chtěli porovnávat vozidla s kanónem ráže 30 mm, tak to rychle vyměnili jak píše MALI

avatar
MALI Datum: 31.01.2018 Čas: 13:00

To overitzda0:
teleskopická munice je vhodná všude tam, kde potřebujeme kratší délku náboje (z důvodu snazšího nabíjení - střela je u nich "schovaná buď úplně, nebo jen částečně v nábojnici), dále z důvodu lepšího využití nábojové komory při hoření prachu. Používá se u převážné většiny (nyní už vlastně u všech) podkaliberních střel, které jsou všechny štíhlé a dlouhé a výsledný náboj by bylo obtížné nabít. Jejich použití je u tankové munice, ale i u kanónů menších ráží, zatím experimentálně také u pěchotních zbraní. Teleskopické jsou ale i speciální náboje do brokovnic (v zahraničí).
40 CTA má příčně rotující závěr, takže tam se ten krátký teleskopický náboj s výhodou uplatní.

To KOLT:
Ten kanón se dá u věže Lance jednoduše zaměnit přímo ve stávající kolébce, pak už musíte vyměnit jen části muničního proudu, což jsou v podstatě nerezové dráty, profily, a pružiny. Nebyl by to pro ně žádný problém tohle během odpoledně vyměnit ve Vyškově na dílně ve VTÚ, kde probíhala hlavní část testování.

arr