TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Události

Češi dodají do Indonésie Pandury a Tatry

Datum přidání 24.11.2016    Rubrika rubrika: Události     komentáře 13 komentářů    autor autor: Tisková zpráva

Významným úspěchem skončila účast holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) na sedmém ročníku mezinárodního veletrhu zaměřeného na obranný průmysl Indodefence 2016.

Foto: CANTAS A na výstavě Indodefence 2016; větší foto / CSG

 

Přímo na veletrhu v Jakartě se společnosti EXCALIBUR INTERNATIONAL, jež zastupovala konsorcium firem holdingu CZECHOSLOVAK GROUP, podařilo uzavřít kontrakt v hodnotě vyšších desítek milionů dolarů. Zahrnuje mimo jiné dodávky vozidel Tatra a Pandur.

 

V České republice vyráběné Pandury tedy získaly prvního zahraničního zákazníka. Na veletrhu se také uskutečnila světová premiéra nového bezpilotního letounu CANTAS české výroby.

 

„Holding CSG se na veletrhu prezentoval na dvou stáncích: jeden byl součástí českého pavilonu a prezentoval schopnosti skupiny v leteckém průmyslu, druhý samostatný. Tam své produkty prezentovaly společnosti EXCALIBUR ARMY, RETIA či slovenský holding MSM. Hlavním lákadlem naší expozice byl nový bezpilotní letoun CANTAS, který společnost EXCALIBUR INTERNATIONAL představila v Indonésii ve světové premiéře,“ popsal přímo z Jakarty Radim Petráš, ředitel strategických projektů společnosti EXCALIBUR INTERNATIONAL.

 

Stroj CANTAS je český výrobek originální konstrukce vyvinutý malým týmem českých inženýrů. Jde o technologický start-up podpořený holdingem CSG.

 

Letoun se vyznačuje unikátním poměrem cena vs výkon. Vyrábí se v České republice a od konkurenčních produktů se liší nejen svým osobitým vzhledem, ale zejména jedinečnou kombinací dvou způsobů pohonu, které mu dávají schopnost rychlého dopředného letu a zároveň schopnost vertikálního vzletu a přistání.

 

Pro klasický let CANTAS využívá síly proudového motoru s výtokovou tryskou na zádi trupu a je schopen vyvinout rychlost až 460 km/h. CANTAS je vybaven také velmi výkonným datalinkem, jenž umožňuje i přenášení videa v reálném čase do vzdálenosti přesahující 100 kilometrů. Tuto technologii bude možné využít v širokém spektru misí pro vojenské, ale i civilní účely. Jak pro letecké, tak pro pozemní mise.

 

Veletrh Indodefence se oproti minulému ročníku významně rozrostl, což potvrzuje, jak významným teritoriem jsou Indonésie a okolní země nejen pro oblast obranného průmyslu. Proto bylo velmi důležité, že společný stánek firem holdingu CSG postupně navštívili i velitelé indonéských vzdušných sil, pozemní armády a námořnictva. Veletrh také navštívila česká delegace vedená Tomášem Kuchtou, náměstkem ministra obrany, a českým vojenským přidělencem pro Indii a Indonésii, brigádním generálem Milanem Schulzem.

 

„Důležitost Indonésie a celého regionu jihovýchodní Asie pro holding CZECHOSLOVAK GROUP a spolehlivost již nastavené spolupráce stvrdila společnost EXCALIBUR INTERNATIONAL podpisem nového kontraktu v hodnotě desítek miliónů dolarů s indonéskou vládou, k němuž došlo poslední den konání veletrhu. Konsorcium firem holdingu CZECHOSLOVAK GROUP se bude podílet mimo jiné na dodávkách vozidel Tatra, Pandur a mostních vozidel M3 od General Dynamics. Na Indodefence se nám díky tomuto významnému obchodnímu úspěchu podařilo navázat na dřívější projekt dodávky moderních raketometů RM-70 Vampir indonéské armádě,“ uvedl Radim Petráš.

 

Sedmý ročník mezinárodního veletrhu Indodefence se konal v termínu od 2. do 5. listopadu v indonéské Jakartě. Navštívilo jej více než 25 tisíc návštěvníků, kteří měli možnost shlédnout exponáty 800 vystavovatelů z 55 zemí světa. Kromě samotného veletrhu se v rámci doprovodného programu uskutečnilo několik odborných konferencí, které se věnovaly nejen bezpečnosti, ale také novinkám z oblasti leteckého i námořního průmyslu. Osmý ročník veletrhu se bude konat od 7. do 10. listopadu roku 2018.

 

O holdingu CZECHOSLOVAK GROUP

CZECHOSLOVAK GROUP (zkráceně CSG) je holding navazující na tradici československého průmyslu, který podporuje a dále rozvíjí aktivity tradičních českých a slovenských společností v oblasti obranné i civilní průmyslové produkce. Jeho portfolio zahrnuje výrobu a prodej vojenských a speciálních vozidel, terénních nákladních automobilů, zbraní a zbraňových systémů, munice, strojírenských produktů pro automobilový, železniční a letecký průmysl či brzdových systémů pro kolejová vozidla, stejně jako silniční dopravní a logistické služby.

 

Skupina klade silný důraz na kvalitu svých produktů a služeb a na exportní aktivity. S produkty společností holdingu se lze setkat na všech kontinentech a počet jeho zákazníků se stále rozrůstá. Podniky holdingu CZECHOSLOVAK GROUP v roce 2015 zaměstnávaly téměř 4000 osob a vygenerovaly tržby v hodnotě 12 mld. Kč.

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4.3 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
KOLT Datum: 27.11.2016 Čas: 11:52

Nemluvě o tom, že v první zakázce bylo 99 ve versi KBVP s velmi pokrokovou dálkově ovládanou věží, což je sranda drahá i dneska, v tu dobu ještě víc. A k tomu se pořídily nějaké věže Mini Samson pro KOT a pro případ, že by Pandury vyjely na misi, kde by nebyly těžké zbraně povoleny (mírové mise OSN, kupříkladu).

Čímž nechci tvrdit, že ta zakázka byla čistá! Jen se její předražení značně přehání.

avatar
kalamar Datum: 27.11.2016 Čas: 09:01

krllo:
Z veřejných sdělovacích prostředků je známo že nákup 107 Pandurů přišlo AČR na 14,4 miliardy korun což je 134,5 milionu za kus.
Původně pandurů mělo být 199 s obcí na 35 ks dalších v hodnotě 20,8 miliardy korun.
Jednotková cena v tomto případě měla být 104,5 miliardy.
Takže tu lítá 30 mega za kus,těžko říct kde začíná úplatek a kde končí navýšení ceny za celkové ponížení zakázky,to je spíš otázka na pana Dalíka.

Tedkom jsou objednané pandury tuším ženijní a velitelské.
Velitelské pandury se mají cenově pohybovat mezi 90-100 mil. za kus,ženijní budou podstatně levnější tuším kolem 70 mil za kus.

avatar
niko Datum: 25.11.2016 Čas: 10:07

saracen: OS SR pouziva OT 64 iba v pocte niekolkych kusov a to prevazne ako specialne radiove vozidla. Predpokladam, ze v celych OS SR to moze byt tak 10 kusov. Corsacy maju ale nahradit vo vyzbroji BVP 1 a dostane ich 2. mechanizovana brigada v pocte 60 kusov. Ta nasledne posunie svoje BVP 2 1 mbr. Predpokladam, ze nasledne sa dokupia este aj specializovane vozidla Corsac a vymenia tych 10 OT 64.

Prasacaky uz peknych par rokov v nasich armadach nie su.

avatar
juhelak Datum: 25.11.2016 Čas: 08:42

čím vice prodeju tim vice mohou vrazit do vývoje a inovaci..a nasledne nabidnout lepsi výrobky pro domácí armádu..pokud by se dobře prodával i ten dron, tak jeho vývoj může postupovat...asi ne až k reaperum ale kdo ví kam...to samé s pandurem..pandur mozná začíná ztrácet oproti novym strojům typu boxer, ale zas cena klesá a myslim ze uz je nekde jinde oproti době kdy jsme je kupovali mi. Pokud jich prodá dost..bude mít prostředky na další evoluci.

avatar
saracen Datum: 24.11.2016 Čas: 16:03

Rád by som vedel, kde má SR armáda uložené tie OT-64, ktoré tak urgentne chceme meniť za autobus s názvom Corsac, alebo Scipio. Pokiaľ mám info, tak u prvosledových jednotiek možno OT-64 vozia akurát rádio, ale najpravdepodobnejšie ak ich používajú tak na nich vozia pomyje a vyvážajú hnoj z prasačáku.

avatar
niko Datum: 24.11.2016 Čas: 15:20

Rase: Neviem cio si dobre spominam, no na IDEBe som sa vbavil s "vyrobcom" Corsacu a ten mi vravel, ze GDE priamo participuje na jeho vyrobe v podobe nejakych podvozkovych casti. Zbytok riesi CSG a podla jeho slov sa s vyrobou Corsaca pocitalo ma Slovensku v ramci MSM Group. Inak riaditel MSM v ramci Dna slovenskeho obranneho priemyslu tvrdil, ze maju velky zaujem o Corsaca zo zahranicia.
Vid: http://www.msm.sk/aktuality/den-slovenskeho-obranneho-priemyslu

No ono Corsac bez zbrani a s nejakou zakladnou elektronikou skutocne nemusi byt nejako vyrazne drahy. Predpokladam, ze Indonezia by aj v pripade, ze by zobrala vyzbrojenu verziu isla skor do "vychodnej varianty" s kanonom 2A42 nie s Bushmasterom II. To moze byt tiez vyrazne lacnejsie.

avatar
Padousek Datum: 24.11.2016 Čas: 14:51

Jelikož je cena zakázky jen cca přes jednu miliardu Kč, tak předpokládám že se nejspíš bude jednat o neozbrojené pandury, vyzbrojené maximálně kulometem 12,7 mm

avatar
Jura99 Datum: 24.11.2016 Čas: 14:29

Tak ve výzbroji mají BVP-2, takže kanon 2A42 z věže Turra a munice pro něj by Indonézii nedělalo problémy. CSG by prodej Corsaca se slovenskou věží mohl "politicky" pomoct při zakázce pro OS SR. Jinak celkem škoda, že se typově drobí KOT v zemích V4, Pobaltí a Balkánu. Každý stát má jiný stroj a když už stejný spodek, tak aspoň jinou věž. Teď i Rumuni jdou svojí cestou ve výrobě KOT a cosi ukutí s Němci. Je to jen ilustrace toho, že jakákoliv dohoda o společném postupu je absolutní utopií.

avatar
Rase Datum: 24.11.2016 Čas: 14:23

niko:
Mno CSG určitě zvládá základní OT, specializované verze atd. navíc na západě je trend vztít skvělý podvozek (třeba Boxer) a používat je jen jako OT (bez věže). Právě s věží Turra se z Panduru stává stroj s nějakou přidanou hodnotou, oproti Panduru od Steyru (v rámci General Dynamics Europe). Dost by mě zajimalo, čeho všeho se týče dohoda mezi GDE a CSG, přeci jen mají dost dobré vztahy.
Jinak k vozidlu. Co si vzpomínám, tak v případě Turry 30 se mluvilo o ceně 1 mil.USD, asi bez výzbroje. podvozek samotný není moc drahý, k tomu nějaká ta extra elektronika a výsledek může být klidně 5 mil.USD (cenu jsem jen tak plácl)

avatar
niko Datum: 24.11.2016 Čas: 13:31

Myslim Rase, ze to co pises je aj celkom pravdepodobne. Totiz podla Centralneho registra zmluv SR by mal zacat vojensky skusobny ustav Zahorie skusky niecoho (utajene v zmluve) pre okrem ineho spolocnosti Compel Group, ktore je aktivna v indonezkej obchodnej komore ako aj pre EVPU a MSM Martin. Mozno je to nahoda, no skor si myslim, ze to s tym suvisi. Takze ak by som si mal stavit na to, co vlastne predali, tiez by som stavil na Corsaca. Otazne je, ci vobec ine verzie v CSG robia.

avatar
jobr23 Datum: 24.11.2016 Čas: 12:59

Jsem zvědavý, jestli vůbec vyplave na světlo cena u nás vyráběného Panduru na porovnání k těm nakupovaným.

avatar
Jura99 Datum: 24.11.2016 Čas: 11:59

A jaká je situace s Corsacem pro Slováky? Zase to usnulo? Vždyť ty OT-64 už jim nemůžou jezdit. Jinak solidní úspěch pro CSG.

avatar
Rase Datum: 24.11.2016 Čas: 11:55

Pokud budou ty Pandury ve stylu Corsaca - Pandur II s věží Turra 30, tak by to bylo hodně zajímavé. Přeci jen jej tam ukazovali jako model, nebo na plagátech. Zdá se že Vampiry, Tatrapány atd. udělaly dojem. Pokud si udělá CSG dobré jméno v Indonésii, tak si třeba najdou další zákazníky v okolí. Teď s CANTASem už mají velice slušné portfólio produktů.

arr