Samohybný minomet na podvozku Pandur II 8×8

Česká společnost Tatra Defence Vehicle a.s. (TDV) ... Více

Armáda ČR chce německé Pumy. Jaká je finanční stránka?

Ministerstvo obrany ČR (MO ČR) plánuje nakoupit za ... Více

Nesmrtící obranné prostředky Piexon AG

Vzhledem ke zhoršující se bezpečnostní situaci v ... Více

Události

Chystá se obří mediální bitva? Trump twittuje proti F-35

Datum přidání 12.12.2016    Rubrika rubrika: Události     komentáře 62 komentářů    autor autor: Jan Grohmann

Nově zvolený americký prezident Donald Trump zaútočil na svém Twitter účtu na firmu Lockheed Martin a na program stíhačky F-35 Lightning II. Podle Trumpa se cena programu dostala zcela mimo kontrolu a je nutné ji srazit. Po “twitter útoku” cena akcií Lockheed Martin spadla o 3 %.

Foto: Úvodní foto Twitter účtu Donalda Trumpa. / Twitter

 

V České republice není Twitter příliš populární, ale ve Spojených státech se jedná o mediální kanál směle konkurující nejsilnějším klasickým médiím.

 

Například účet nového amerického prezidenta Donalda Trumpa sleduje nejen 17,2 milionu jeho fanoušků, ale také všechna světová média. Cokoliv Trump napíše na svůj Twitter účet se skrze fanoušky i klasická média roznese po celém mediálním prostoru.


Ostatně v rozhovoru pro pořad 60 Minutes stanice CBS News po svém zvolení uvedl, že sociální média jako Twitter a Facebook měly značný podíl na jeho výhře. Také jako prezident si chce tyto kanály ponechat a využívat, protože podle jeho slov mohou posloužit jako účinná obrana proti útokům a nepravdivostem klasických médií - během prezidentské kamapně bylo více než 90 % médií vyhrazeno proti Donaldu Trumpovi.


Ale zpět k tématu dnešního článku. Donald Trump na svém Twitter účtu včera napsal: “Program a cena F-35 se dostaly mimo kontrolu. Miliardy dolarů mohou a budou po 20. lednu ušetřeny na armádních (a jiných) nákupech.”


Připomeňme fakta: Vývoj stíhačky F-35 prozatím stal americké daňové poplatníky 55 miliard dolarů, a nákup 2457 stíhaček F-35 přijde na 319 miliard dolarů. Cena za provoz a údržbu celé flotily stíhaček F-35 až do konce životnosti v roce 2070 je odhadována na 1,1 bilionu dolarů.


Jde o další “útok” Trumpa vůči americkému zbrojnímu průmyslu - Trump několikrát vyzval průmysl aby lépe vnímal korupci a také přemrštěné ceny vojenské techniky, které prodává Pentagonu.


Například před dvěma dny Trump v rozhovoru pro televizní stanici FOX označil program F-35 jako typický zbrojní program “mimo kontrolu”. Minulý týden pak odmítl stavbu tří nových prezidentských letadel Air Force One, které americké daňové poplatníky "oberou" o 2 miliardy dolarů.

 

 

Ostatně také Barack Obama po svém zvolení v roce 2009 usiloval o zrušení programu nových prezidentských vrtulníků, kvůli rostoucím nákladům.

 

V reakci na Trumpovo prohlášení směrem k F-35 generální manažer programu F-35 v Lockheed Martin Jeff Babione uvedl: “Vítáme možnost probrat nějaké otázky o programu s nově zvoleným prezidentem.”

 

“Očekáváme, že cena letadla poklesne na 85 milionů dolarů v časovém horizontu 2019 až 2020. Až se dostaneme na tuto cenu, F-35 bude levnější než jakákoliv stíhačka čtvrté generace na svět,” uvedl Babione.

 

“Nejedná se však jen o pořizovací náklady. Lockheed Martin také se svými partnery investoval do snížení udržovacích nákladů letadla. Uznává tak, že velká část nákladů do vlastnictví a provozu letadla přichází až po dodávce letadla. Investovali jsme stovky milion dolarů na snížení nákladu na provoz letounu po celou jeho životnost 30 až 40 let,” dodal Babione.

 

“Není to pěkné mít, ale musíte to mít,” komentuje nákup stíhaček F-35 Andrew Hunter, analytik obranného průmyslu z amerického think tanku CSIS (Center for Strategic and International Studies) s tím, že většina peněz již byla investována v minulosti. “Pokud chcete úspory, musíte snížit počet stíhaček, nebo naopak dorovnat výrobu (pokles jednotkové ceny - pozn. red.).”

 

Během kampaně Trump silně podporoval větší investice do Ozbrojených sil Spojených států. Nicméně poslední prohlášení ukazují, že nový americký prezident se chce více zajímat o vojenské nákupy Pentagonu a nebojí se jít to otevřeného mediálního střetu s největšími americkými zbrojními firmami.

 

Nedávno například Trump prohlásil, že bývalí akviziční úředníci Pentagonu by nikdy neměli po svém odchodu pracovat pro zbrojní průmysl. “Myslím, že ten, kdo rozdává tyto velké zakázky, by nikdy během svého života neměl pracovat pro zbrojní společnost, pro společnost, která děla daný produkt,” uvedl nedávno Trump s tím, že musí vše posoudit, než takový zákaz uvede v platnost.

 

Dodejme však, až ač je americký prezident velmi mocný muž, není všemocný. Velkou část pravomocí náleží Kongresu, kde americké zbrojní firmy uplatňují tradičně svůj velmi silný lobbing. 


Zdroj: Defense News

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4.5 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Shania Datum: 22.12.2016 Čas: 20:51

Nadherne video, venovane danskemu podpurnemu teamu s chase F-16

Spousta parádních záběrů

https://www.youtube.com/watch?v=Otp4DaFpyCk

avatar
Shania Datum: 22.12.2016 Čas: 09:14

Trump měl schůzku s představiteli JPO a byl o programu informován.

Tady je krátké video s jeho vyjádřením:

https://youtu.be/NipKfnjyu_w

Trump : I'm very impressed with them. They are good negotiators too..
Lt. Gen. Bogdan : Thank you Sir..
Trump : Good..Hey Chris

avatar
Shania Datum: 21.12.2016 Čas: 10:50

A ještě jeden článek, dá se to brát jako přímá reakce Bogdana na Trumpa A Gilmora.

http://breakingdefense.com/2016/12/33483/

“This program is not out of control,” said a clearly frustrated Lt. Gen. Chris Bogdan, who heads the F-35 Joint Program Office. “I would like to explain to the new administration this is a vastly different program from 2011.”

Yes, the period 2006-2011 saw a series of disasters adding up to a six-year delay and a $13.5 billion cost overrun, Bogdan acknowledged, but the program was radically restructured in 2011 (a concept that bankruptcy-prone Trump should be familiar with). “Since 2011 we have basically been on schedule. Since 2011 we have basically been on budget. We are delivering now today 50+ airplanes a year.”
--
The plane’s high-stakes Initial Operational Test & Evaluation will start six to nine months behind schedule, in early 2018, and Pentagon IOT&E director Michael Gilmore — famous for his independence and his withering critiques of high-priced programs — has refused to allow work-arounds to save time, Bogdan said. The delays will add about $532 million to the cost of the program, but Bogdan said $100 million of that reflected past cuts imposed by the Pentagon to pay bills elsewhere, and $165 million reflects improvements to cybersecurity and other new requirements not envisioned when the cost estimates were made.

On the upside, the turnaround time for most software fixes — those not requiring safety-of-flight testing — has fallen to one month, Bogdan said, and the 3I and 2B software variants currently in operational airplanes fly 10-15 hours between glitches.

“The new administration I believe is putting everyone on notice, not just industry but the Department (of Defense) that it wants better value from its dollar,” said Bogdan. “I applaud the new administration for doing that.” So how will he convince the Trump team that the F-35 program is also striving for that goal? “My strategy is to just tell the truth.”

avatar
Olivav Datum: 20.12.2016 Čas: 12:50

Jinak se nechme překvapit co Donald provede, ale vsadím si, že nic rušit nebude.

avatar
Olivav Datum: 20.12.2016 Čas: 12:49

Shania,

dáš ruku do ohně, že budou naprosto 100% stejně výkonné? Já ne. Nemusí to být markantní rozdíl, ale v sumě to může být rozhodující. Problém je, že jednou spojenec jindy ne. To je důvod existence exportních verzí. Nebo musíš mít něco, co by ti v případě zneužití proti tobě umožnilo hrozbu eliminovat. Mohla by to být F-22, nebo něco v kódu? To je ten problém. Oficiálně to ale rozhodně nepřiznají to by ten obchod se spojenci silně zkomplikovalo. Je to jen domněnka netvrdím, že v tomto mám pravdu.

Já na software mají času dost, ale ten je tak komplexní, že komplikace by to teoreticky mohly pozdržet. May 2018 je datum kdy software splňuje FOC nebo že je ready pro testy? Nevím nechám se poučit. Já měl zato, že FOC měl být 2019.

Nakonec jen k tomu simulování. Nic proti tomu, ale komerční verze jsou jiné než ty pro vojenské účely. Třeba jsi programátor a umíš to přenastavit, pak ovšem závisí na komplexnosti simulace a nastavení vstupních dat. Dovolím si dva přiklady (možná byly účelově sfalšovány a tuhle detektivku nechci podstupovat), pokud víš jistě, že se jedná o blbosti ze sputniku tak mě pouč.

- Simulace F-16 vs F-35 ukázala že F-35 je šunt který se v boji nevyrovná F-16 (nebyla to ta tendenční APA?)

- T-90 díky raketám sejme M1 Abrams (neví jakou verzi testovali) dříve než se dostane na dostřel (M1A2 má čelní pancíř teoreticky neprostřelitelný standardní ruskou výzbrojí a u těch nejlepších tam je to otázka - sílu pancíře tají a rusové přesné výkony raket taky neudávají, což vede k tomu, že simulace hezká, ale moc se ji věřit nedá)

Proto simulacím moc nevěřím. Jo zahrát si to udělat modifikaci, která by to měla vylepšít OK, ale s realitou to moc společného nemá. Jiné simulace jsou ty přímu u výrobce, ale ty jsou classified.

Navíc slova Deptuly Jr. byla jasná co se F-35 týká a vide tu postovat nechci - F-35 může operovat i po užití zbraní a silně vylepšit výkony 4gen strojů a jejich piloti nám při cvičení byli vděční za to, že jsme byli na jejich straně.

Dále byl hezký rozhovor s piloty při reálně simulovaném boji F-22 vs 5xF-15. A to ty F-15 pilotovali piloti F-22 (kteří znali oba stroje). Výsledek 5:0 a F-15 si ani neškrtla. To je důvod, přoč je takový zájem o 5gen i se stealth o kterém mnozí tvrdí, že nefunguje.

Hezky jsi to napsal v diskusi u těch F-15 a F-18. Co jiného, když F-35 jim nikdo neprodá (Katar a Kuvajt).

avatar
Shania Datum: 20.12.2016 Čas: 10:59

Tak oficialni ceny v LRIP 9

F-35A = $102.1 million (down from $108m in LRIP 8)
F-35B = $131.6 million (down from $134m in LRIP 8)
F-35C = $132.2 million (up slightly from $129m in LRIP 8 - they ordered twice as many jets in LRIP 8)

Bogdan also states that LRIP 10 prices should be roughly 6-7% lower than LRIP 9, which indicates an F-35A at about $95 or 96 million (as per speculation based from the LRIP 10 primary procurement order).
Edit: Also, subtly mentioned in the article is the cause of the USMC in-flight F-35B fire that occurred recently:

"The program is reinforcing the wings and landing gear of the carrier variant, which undergoes by far the most stress; fixing a faulty wiring bracket that caused a fire in an F-35B; and replacing faulty insulation on some F-35As."

It's not certain whether the wiring bracket was particularly flawed, or whether it was a manufacturing or maintenance error (eg, the bracket was put back on in a way that crushed a wire), but it doesn't seem to be much of an issue.

https://www.reddit.com/r/F35Lightning/comments/5j9pjk/f35_lrip_9_flyaway_costs_released_1021_million/

------------------------------------

A detaily k Bloku 3F

https://www.reddit.com/r/F35Lightning/comments/5j9ri7/extended_f35_flight_testing_could_eat_into/

The program office is also within range of its target dates to deliver full warfighting capability, which is tied to the aircraft’s 3F software, Bogdan said. Both the A and C models are slated to get 3F software before the February 2018 threshold date. The Marine Corps’ B variant will obtain the 3F software in two stages, with its final update in May 2018.

Olivav: 1. nic takového jako osekana verze pro export aktuálně neexistuje. Několikrát to bylo oficiálně potvrzeno.

avatar
Olivav Datum: 20.12.2016 Čas: 09:31

No dám ještě jeden koment. Bude tam i trochu off-topic. Za překlepy se předem omlouvám.

1. F35 v U.S. Air force bude mít veškeré možné technologie - bude mít všechny komponenty RAM a možná bude i více stealth než F22. AESA bude výkonnější a bude těžit z technologického skoku, který udělali. TV/IR senzory pojednou naplno (viděli v roce 2010 start Falcon 9 na vzdálenost 1300km - i když raketa a letadlo budou mít jinou tepelnou stopu, bohužel je to asi jediná dostupná informace o výkonu IR senzorů). Otázka zní jestli exportní F35 budou mít všechny komponenty RAM nátěru, jestli AESA nebude trochu okleštěná (méně modulů běžícíh na menším výkonu) atd... Do softwaru se nebude moct zasahovat jen dělat nádstavbu pro vlastní řešení. Kdyby okleštili jednotlivé prvky F35 o cca 10% tak bude horší než ta US ale i tak to bude 5gen se vším všudy. To jsem myslel. U.S: air force bude mít verzi bez kompromisů. Takové okleštení dělají Francouzi, Němci, Britové, USA i Rusko u exportních verzí. U F15, F16, F18 to už dělat nemusí, ty se na F22 a F35 nechytají.

2. Donald Trump je egoista a macho. Ten může docílit, že LM sníží cenu nebo udělá nějaký ústupek. Pravda je, že F35 nezařízne to si nemůže dovolit. Z jeho kroků mi vyplývá tvrdý pragmatismus a snaha udělt USA opět velkými. Nebude to žádný Putinův mopsl. Možná bude Putin tesknit po Obamovi. Tillerson není proPutinovský, ale je to taky pragmatik a s Exxonem se chtěl dostat na Ruská naleziště na Sibiři a v Arktidě. Rusové nemají těžební technologii na to, aby tam těžli Exxon je má a tak raději kvůli děngám pustí Exxon na ta pole a budou spolu těžit. Putin se prezentuje jako ten kdo dokáže těžit i tam a Tillerson bude mít prachy (tak jako Rus). Já to vidím asi takto. Ostatní silové resorty mají hoši co Rusko rádi nemají. To je jasný signál. Rus se jen teší z toho, že se USA hašteří s čínou a ten dron je jen Čínská snaha získat technologi a pustit kopírku. Aby nedopadli jako s kopírováním AL31F (dlouhou dobu měli problém z toho udělat motor na úrovni motoru Mig-21Bis je to na leteckemotory.cz hezky popsáno, a když měli výkon, tak to byla kráva co se jim nevešla do draku).

3. APA je tendenční, protože tvrdit, že AESA nové generace v F35 je horší než generaci starší v F22 je hovadina. Pokud vypustíte z úvah tyto nesmysly, tak ten zbytek v článku se velmi zajímavý a ukazuje jasně co nové AESA mohou umět. Jasně ukazují, že Rusové jsou pozadu. Otázka je, pokud by tu technologie z F35 AESA použili a dali do F22, jestli by pak nebyla F22 mnohem lepší a to už je jiná pohádka. Tam si myslím, že proč ne. Ano je tendenční při posuzování toho, že nová technologie, i když na jednom místě píší jak je super je nakonec v F35 horší (může být okleštěná pro export, ale jako taková je lepší, což tam taky zní) je potřeba ten článek vždy pečlivě pročíst a zanalyzovat si to podstatné.

4. Rusko. Jeden příběh z vlastní zkušenosti. Rusové mají mnohdy úžasné nápady a kdo je zná tvrdí, že jsou v myšlení originální. K té storry - rus vymyslel iontovou orbitální past, která je jednodušší než cyklotronová past. Vtip byl v tom, že když ji chtěli v rusku vyrobit, tak to nefungovalo. Hold jejich CNC nebyly dost dobré, aby měli tu potřebnou přesnost výrobku. Nakonec jim to fungovalo na tzv. zmetku (výrobek co tak označili sami" a ten měl tu správnou geometrii. Prostě Ruský paradox. Nakonec odcestovali na západ a technologie se ujala a rozvíjí. To je jako s tím, že mají super odstřelovačské pušky, ale jaksi náboje nemají tu přesnost a pokud mají tak je jich sakra málo. To je důvod proč jsem v jiné debatě vzpomněl, že i soustružník může být lepší než CNC, ale já sám bych některé věci nechtěl dělat ručně, protože únava. Stroj to umí pořád stejně přesně a bez únavy. Tím pádem v sériové produkci povede CNC nad soustružníkem. Debata se tehdy zvrhla a šla směrem, který jsem nezamýšlel.
To je důvod, proč je můj odhad tak 15 T-50 ročně a hádky s Indií o tom, že dodávky váznou. Možná nakonec nějakou okleštěnou technologii Indii raději dodají ať si to mohou vyrábět sami. Nakonec budou mít tak 80 strojů, když bude dobře. To na F22 ani F35 nestačí. Proto opět říkám sází raději na vícevrstevnou sofistikovanou PVO a pokud by i ta selhala, tak my máme jaderné zbraně bude poslední argument. Věřte mi nedělám si iluze. Moje žena mi tvrdí ať se odstěhuji do ruska, proč o nich mluví. Já říkám, že tam nechci jen mě zajímá jejich přístup a technologie.

5. Je T50 5gen stíhač? Dle USA standardu asi těžko, protože uvedu následující - nejsem si jistý, že počítač v T50 bude mít výpočetní výkon počítače F35 a tím pádem se asi Deptula oprávněně domnívá, že F35 bude splňovat US standard pro digitální bojiště na rozdíl od T50, která bude omezena. Tím pádem komplexnost a integrování avioniky bude na jiné úrovni. Dle mého názoru se Rusové snaží postavit něco co by bylo schopné vůbec svést boj a přežít střet s F22 a F35 a T50 je to nejlepší co dokáží dát dohromady. Tím netvrdím, že to je šmejd. V moha směrech je to 5gen, ale digitální integrace tam bude obávám se slabší. O jejich RAM a nátěru pilotní kabiny se asi nic moc neví. Sputnik neberu vážně, protože tam je zaručené info o kvantovém radaru z číny, který zachytí vše i UFO ve vedlejší galaxii (údajně na 100km něco zachytí, ale já mám výjrady k této technologii a kdyby to bylo super tak US či Rusko už dávno něco mají a tam je ticho po pěšině. Nechci Čínu podcenit, ale pořád si myslím, že s USA a Ruskem se nemohou měřit). Augmented reality asi neplánují vůbec. našel jsem zajímavý text zdroj jsem neposuzoval, ale je to z 2016 a tváří se to slušně.
https://www.scribd.com/document/318995103/T-50-Russia-Next-Generation-Fighter

6. Ty motory s proměnným cyklem nebo jinou libůstku dají dohromady. Možná nakonec skončí s něčím mnohem lepším, proto jsem vzpomněl SR-71, který má motory unikátní konstrukce a je to už dost starý stroj. Takže proč neudělat něco principiálně nového. jestli to nakonec skončí jen v 6gen to je otázka. Možná něco dají i v další sérii do F35.

7. Nakonec se vrátím k Trumpovi. Tím, že se stáhne ze světa a řekne partnerům v NATO makejte samo my vás nebude vodit za ručičku může vést k tomu (moje domněnky), že USA se konsolidují na tolik, že spíše než 5gen se tvrdě pod tlakem Trumpa vrhnou na 6gen a zatímco Rus bude dodělávat horko těžko T50, tak US pojede tvrdě 6gen linii a vývojově jim natolik utečou, že budou prosit za návrat Obamy. Já si myslím, že Trum díky egu a jeho macho vlastnostem bude chtít Rusku utéct natolik, aby si diktoval z pozice síly. Navíc pro EU část v NATO je to jako, když se za dítě dělá vše a pak bez mámy či táty nic moc. Tvrdá ale dle mého názoru potřebná lekce, aby se něco stalo a hnuly se ledy. Tím směrem jak to jde to prostě dál nejde. A Rusku možná zbydou jen ty jaderné hlavice na zemi ve vzduchu a pod vodou.

Víc asi k tomu nemám. Nemusíte se mnou souhlasit, ale doufám, že jste pochopili jak na věci nahlížím. Nemám jednostranný názor a myslím si, že se snažím o nestranný náhled na věc.

avatar
Olivav Datum: 19.12.2016 Čas: 21:51

Jinak mě osobně se třeba dříve velmi líbil YF-23. Taky docela zjímavý stroj. Ještě mám doma nedokončený lastikový model. Když jsem se nedávno díval na fotky, tak mi přišlo, že z boku T50 vypdaá dosti podobně. Pohled zezadu shora mi T50 připadá jako F22. No i myšlenka ovládacích prvků v náběžné hraně i když jiných než u T50 byly u YF-23.

Takže by mě docela zajímalo kolik je na T50 vlastně vlastních revolučních myšlenek :)

avatar
Olivav Datum: 19.12.2016 Čas: 21:09

Tak já to zkusím jinak radary mám z APA, kde popisují ten L-band tak jako výrobce, že jde o L-band AESA. vtip je v tom, že pokud se nepletu, tak ani jeden T50 demonstrator jej nemá instalovaný a pokusně je asi jen na SU-35. Funkci jsem našel jako detekce a identifikace cílů. I ta APA uvádí, že je otázka jakou bude hrát úlohu. Deptula to bere jako možný silný prvek a možná jej přeceňuje jako kdysi USA přecenily mýtický Mig-25 než jim jej dodal dezertér a mohli na něj kouknout. Tohle může být podobná story.
- zdroje článku jsem nepocházel to se přiznám

ROFAR jsem nenašel jinde než u výrobce.

K AESA - pár zajímavostí z APA - GaNitridové prvky Rusové neumí. Museli by je koupit nejspíš na tajňačku oklikou od Japonců. Sami mají linku na GaAs, což není ono - spíše větší vlnové délky a snesou menší zátěž tím pádem menší výkon ve W. Peak výkon mají asi menší než AESA u F-22. Tam může být APA tendenční protože tvrdí, že F35 má horší AESA než F-22. Nevím nemají dost důkazů pro tvrzení jen domněnky. Rezervy US AESA jsou značné díky typu TR. Rusové proto dělali hybrdní ESA radary jako Irbis E, který mý peak 20kW, což se blíží AESA z F22 (myslím ne tu vylepšenou). Garfy detekce v mílích vzhledem k RCS jsou zajímavé. Vtip je v tom, že rusové mají linku na GaAs TR moduly a jedou tak na cca 50 AESA ročně. Další zajímavost je, že ty jejich TR jsou navrhovány lépe díky známým zkušenostem z US. We learned the hard way tam píše jeden z vývojářu AESA a rusi to co je známo přebírají. Tomu bych věřil. Oni dělají co mohou aby se drželi a tak vaří z toho co umí a mají omezené možnosti. Mig-35 má AESA, ale FOC a zaváděn má být až 2018. To jsem nepoužil správný příklad. Bylo tam více zajímavých informací. I to že rusi ten L-band cpou kde mohou. Hlavně pro ID cílů. Ale proč by nemohly detekovat. Navíc daa rusů v detekci jsou na cíle 2-3m2 RCS.

To k F35. Má modení motor F135, ale je těžší - tah:hmotnosti není tak super jako u stíhaču 5gen, ale lepší jak 4gen, pokud se nepletu. Nic víc nic míň. To k RAM - ten článek byl zajímavý díky. Magic dělá RAM ne tvar, který má vymakanější F22. V textu je ovšem, že ty prvky co ten nátěr dělají tam skvělým možná v nátěru pro F35 nebudou. Ten RAM nátěr vyvíjeli bez ohledu na stroj, aby byl co nejlepší jak píší. F35 je překvapilo a nemohou se vyjádřit jestli má ten nátěr vše co má ta best směs, která by mohla dělat F35 lepším stelth neř F35. V tom druhém článku je něco jako, že by mohl být F35 lepší vzhledem k ostatním letadlům v oblasti simple stealh, což nedefinovali. Snad jen jako RCS pro určité vlnové délky, což taky moc nevypovídá.

Zdroje zajímavé, ale zaujaté. Dejme tomu, že nekecají. Věřím, že by v USA nebyli takoví kokoti, že by vyvíjeli něco za takové prachy a byl to šunt. F35 není šunt. Má kupu problému kvůli své komplexnosti, ale že by byl na prd jak tvrdí Spray nebo podobní volové to ani omylem. Ten nletoun budí respekt. Kdyby rusové měli jednosznačnou a dostečnou odpověď tak neinvestují tolik do PVO, kde mají lepší know how a v letadlech jim rozpad SSSR zatopil. Vždyť i jedna T50 shořela, protže ten AL41F1 je naboostovaný, aby mohli letět supercruise. Asi to vychytali a F35 shořela taky jen jedna. Uvidíme co další roky přinesou. Ten motor s proměnným cyklem sice má být, ale je otázka kdy a jak píší jestli půjde aplikovat do F35 nebo alespoň některé technologie. Oni už jeden bezva motor jedoucí ve dvou režimech udělali. Ten byl v SR-71. Měl jsem tu čest v jednom sedět a ten motor i vidět. Prostě zajímavý a dokument popisující ten motor byl taky super.

Nejsem rusofil, ale jak jsem psal nechci jedny přeceňovat a druhé podceňovat. Pokud chceš vysvětlit ješte nějaký můj úhel pohledu, tak klidně. Durdit se taky nebudu :) ale znovu procházet zdroje se mi nechce sorry.

Ty radary na APA, klidně postnu pokud chcete.

avatar
Shania Datum: 19.12.2016 Čas: 18:17

Olivav: nikdy jsem netvrdil, že si F-35 bude hrát na těžký stíhač ani interceptor. Pouze to že jeho max rychlost není limitována tahem motoru.

Nikdo po tobě nechce, aby jsi F-35 přeceňoval a když si tedy nemyslíš, že není tak špatná, můžeš nějak vysvětlit ty tvoje poslední příspěvky?

Ohledně L band radaru máš nějaký jiný zdroj než APA a nebo stránky co to od nich přebrali?

avatar
Olivav Datum: 19.12.2016 Čas: 17:41

S vámi diskutovat nehodlám. Nemá to cenu a nehodlám ztrácet čas.

F-22 by USA na export neuvolnili né dříve než bude 6gen stroj. Nikdo nedává své nejlepší know how tak to je. A APA spekulace o F35 mě nezajímají. Články o radarech tam jsou velmi pěkné. 1xF135 na F-35 je málo, aby si mohl hrát na těžký stíhač 5gen. Spočítejte si tah:hmotnosti. A APA i tam říkají, že rusové mají např. problém vyrobit AESA. Nicméně L-band, že je zajímavý a otázkou je co dovede. Není střelecký a zaměřovací to nikdo netvrdí. atd... To je to co tvrdím nic z toho není nepravda, a protože vy si pořád jede svoji, tak debata s vámi nemá smysl.

Netvrdím, že F35 je špatný to si nemyslím jen jej nehodlám přeceňovat tak jako jiné ambiciózní projekty. Fyzika je svině ta neodpouští a dává jasná pravidla. S tím nikdo nic nenadělá.

avatar
Shania Datum: 19.12.2016 Čas: 16:51

Olivav: potom kdo se ztrapnuje vid... ani jedno z tebou prednesenych temat nevyzaduje demonstraci v taktické simulaci. Neřešíme tu snad, jestli je A lepsí než B ale naprosto jiné věci.

Mimochodem lidi navazani na APA si vytvořili vlastní simulace založené na taktické hře Harpoon aby podpořila svoje tvrzení.
https://www.youtube.com/watch?v=17hKtTr-pkc

Command je naproti tomu o generace jinde a dost dobrý na to, aby měli čistě vojenskou verzi pro BAE a další firmy a armady.

Takže vědče, přestaneš kopat okolo sebe a začneš diskutovat? Nebo to zabal.

Takže můžeš začít třeba vysvětlením, proč by měli být dodány ořezané verze parterum, v čem budou ořezány a proč. Kdo to tvrdí a jaké jsou an to důkazy.

V čem nesplnuje pozadavky, nebo proc a kdy byli zmeneny.

Jake nedostatky a neopravene chyby stoj ma a nebo bude mit?

avatar
Olivav Datum: 19.12.2016 Čas: 16:25

Jen pro objasnění té hry - pamatuji tvrzení typu spustil jsem si ve hře scénář a vyšlo mi :)

avatar
Olivav Datum: 19.12.2016 Čas: 16:21

Jo a Shania nezapomeň to podpořit počítačovou hrou jak jsi to čas od času dělal. To by mě smetlo jednou pro vždy :)

avatar
Olivav Datum: 19.12.2016 Čas: 16:20

ANO jste demagogové, když svá tvrzení opíráte o výroky silně zainteresovaných lidí, kteří navíc věty formulují jako - mohl by být, uvažujeme o zapracování atd. To jsou výroky ve vašich zdrojích.

Netvrdím, že F35 je šunt zase nedělejte zhrzebou babu či děcko co nedstalo bonbón. Ode mě uznání nečekejte u mě jste se akorát ztrapnili.

A obohatit se diskusí = odsouhlasit vaše tvrzení. To není obohacení to je ubohost ve vaší argumentaci. To nemůžete myslet vážně. Z mých argumentů jste nevyvrátili ani jedno. Jý ty vaše zdroje přečetl a z nich citoval ty poslední poznámky a přidal pouze jeden svůj.

arr