Bez Ukrajiny Rusko svět jadernou válkou nevystraší

Rusko prodlouží životnost mezikontinentálním ... Více

Ruské střely 40N6 s doletem 400 km pro systémy S-400

Podle deníku Izvestija ruská armáda letos získá ... Více

Česká puška CZ BREN 2 pro maďarskou armádu

Na konci minulého měsíce byla podepsána dohoda o ... Více

Německá armáda certifikovala systém protitankových raket na BVP PUMA

Pozemní síly Německého Bundeswehru úspěšně ... Více

Pozemní technika

CV90: Evoluce na bitevním poli

Datum přidání 27.02.2018    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 144 komentářů    autor autor: Tisková zpráva

Co mají společné Dánsko, Estonsko, Finsko, Nizozemsko, Norsko, Švédsko a Švýcarsko? Všichni těží z kontinuálního vývoje jednoho z nejmodernějších, nejvšestrannějších, nejspolehlivějších a v boji osvědčených vozidel na světě - bojových vozidel pěchoty CV90!

Foto: CV90 MkIV; větší foto / BAE Systems 

 

Kombinace bojové síly, mobility a ochrany je základním kamenem platformy CV90, bojového vozidla pěchoty (BVP), které se vyvíjelo více než dvě desetiletí. Vysoce komplexní model CV90 vychází z dědictví jeho prověřených předků a ve své kategorii nemá na světě konkurenci.


Podstatou CV90 je vize neustálého budoucího vylepšování. Z původních požadavků stanovených v polovině devadesátých let Švédskou správou materiálu pro obranu na nejnovější verzi CV90 dodanou Norské armádě přišel čas na přivítání nového člena úspěšné rodiny - již pátou generaci, CV90 MkIV!


„Naše společnost se neustále zaměřuje na způsoby, jak zavést nové technologie do modelu CV90 s cílem zvýšit jeho výkon, udržet vynikající bojeschopnost a udržet CV90 mezi špičkou vozidel určených pro pozemní operace," řekl Dan Lindell, manažer programu CV90 v BAE Systems Hägglunds.

 

CV90 MkIV se zrodil z výzkumného a vývojového programu, kde jsme zužitkovali zpětnou vazbu od sedmi národů, které platformu CV90 v současnosti používají. Díky modernizaci na podvozku a v motorové části má CV90 MkIV nový motor a modernizovaný výkonový převod, přičemž uživatelům poskytuje další dvě tuny užitečného zatížení, které je možné využít bez vlivu na pohyblivost vozu.


Kromě toho je model CV90 MkIV vybaven nejnovější čtvrtou generací elektronické architektury postavenou dle standardu NATO. Ta nejenže umožňuje účinnější datovou fúzi snímačů, ale také předurčuje vozidlo k podpoře budoucího technologického růstu a schopností, jako je rozšířená realita, koncepce strojového učení, umělá inteligence a autonomní podpora posádky.


"Klíčovým faktorem pro neustálý růst schopností CV90 je využití vyspělých konstrukcí, které minimalizují vývojové riziko, a použití nových technologií, které na bojišti udržují náskok před potenciálním protivníkem," uvedl Lindell. "Jsme přesvědčeni, že MkIV to splňuje ve všech ohledech."

 

Existuje více než 1200 vozidel CV90 v 15 různých variantách, které působí v sedmi zemích - včetně čtyř zemí NATO. Všechna byla postavena na osvědčených technologiích společnosti Hägglunds BAE Systems se sídlem ve Švédsku.


CV90 byly nasazeny národními silami, OSN a NATO v misích po celém světě, od Afghánistánu po Libérii. Do dnešního dne má za sebou model CV90 více než 4,5 milionu výzkumných a vývojových hodin a společnost BAE Systems je připravena dále rozvíjet i budoucí generace úspěšného modelu.

 

Video: CV90 MkIV / YouTube

 

Vzhledem k tomu, že Česká republika bude v nejbližší době nahrazovat flotilu BVP pěchoty BVP2, společnost BAE Systems se rozhodla v budoucím výběrovém řízení nabídnout české armádě k ochraně země a udržování národních obranných schopností novou generaci CV90 MkIV.


Během posledních dvou let se společnost BAE Systems zaměřila také na posílení vztahů s českými průmyslovými partnery. Od podpisu dohody o spolupráci v květnu 2016 s výrobcem obranného vybavení a systémovým integrátorem VOP, se partnerská síť stále rozrůstá a nyní zahrnuje i další spolupracovníky, výrobce kabeláže a elektroniky Ray Service a výrobce optických systémů Meopta.


Pokud jde o průmyslovou spolupráci s lokálními firmami, má BAE Systems mnoho zkušeností a prokazatelných výsledků a tento přístup je i nadále jedním z nejdůležitějších faktorů našich úspěšných vztahů se zákazníky. V posledních 10 letech jsme poskytli výhody místnímu průmyslu v celkové výši 6 miliard liber / 201 miliard Kč. Na platformě CV90 prokázaly tyto vzájemně prospěšné vztahy: Norsko, Finsko, Švýcarsko, Nizozemsko a Dánsko.


Bojem prověřené a nejmodernější řešení založené na spolupráci s českým průmyslem, CV90 MkIV splní bezpečnostní a obranné požadavky České republiky - a nyní úspěšně do budoucnosti!


Redakčně upraveno

Udělte článku metály:

Počet metálů: 3.8 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Starlight Datum: 06.03.2018 Čas: 23:33

Nevada Automotive Test Center je samozřejmě v Nevadě :-), ale americký partner SAIC má pobočky i v Arizoně.

avatar
Starlight Datum: 06.03.2018 Čas: 23:24

To je fotka z továrních zkoušek v Nevada Automotive Test Center v Arizoně. Není to žádné tajemství, výrobce to tvrdil už během Singapur Airshow minulý měsíc.

avatar
Rase Datum: 06.03.2018 Čas: 22:22

fotomontáž to nebude, ono američané mají vozidla palebné podpory začít testovat už brzo, a osadit tuhle věž na podvozek co už mají, není zrovna problém.

avatar
Marcus Datum: 06.03.2018 Čas: 22:01

Wirbelwind

Ta fotka co jsi sem dal, ty mi nepříjde jako fotomontáž. Je to první reálně vypadající fotka skutečného NGAFV s belgickou věží Cockerill 3105. Do ted jsem viděl jen fotky modelu:
https://www.armyrecognition.com/images/stories/north_america/united_states/exhibition/ausa_2017/pictures/SAIC_ST_Kinetics_CMI_Defence_Ground_Combat_Vehicle_Prototype_.JPG
Nebo tu co byla i tady na AN a ta spíš vypadala jako fotomontáž:
http://www.armadninoviny.cz/domains/0023-armadninoviny_cz/useruploads/files/singapur_mpf_big.jpg
na té co jsi sem dal vypadá vozidlo lépe než na té fotce z AN a ani ta věž nepůsobí tak nepřirozeně posunutá dozadu.

avatar
Wirbelwind Datum: 06.03.2018 Čas: 20:30

Marcus

Vyzera to ako fotomontaz. :)

Je to na temu "Mobile Protected Firepower" - https://breakingdefense.com/2017/10/heavy-competition-for-light-tank-saic-singapore-vs-bae-gdls/

To na tej foto bolo singapurske NGAFV od ST Kinetics s belgickou vezou Cockerill 3105 od CMI. BAE ponuka aktualizovane M8 AGS (novy motor, elektronika a lepsia ochrana, povodny program bol v 1996 zruseny z dovodu nedostatky financii). GDLS zrejme pride s niecim co vychadza z lahkeho tanku Griffin (podvozok ako britsky Ajax) ale zatial ako jediny bude mat 120 mm kanon.

Len zadanie od US zloziek este nie je finalne, takze zatial aj ponukane riesenia su len nejake nastrely. M1 napchaju do C17 len 1 kus, tieto zamyslane lahke tanky by mohli byt 2. BAE AGS bez pridavneho pancierovania moze byt prepravene aj pomocou C130.

Ze vraj poziadavky konzultuju so zbrojarmi, aby boli realizovatelne a kedze sa to nema natahovat, tak chcu overene a existujuce veci. Finalnre rozhodnutie ma byt v 2019.

avatar
Marcus Datum: 06.03.2018 Čas: 19:39

Wirbelwind

Pěkná fotka.
Máš k tomu nějaké další info???

avatar
Wirbelwind Datum: 06.03.2018 Čas: 01:09

https://pbs.twimg.com/media/DXiMv37WkAAUcDu.jpg

avatar
MALI Datum: 05.03.2018 Čas: 21:48

To Jirosi:
1. Tak v tom případě se Vám s tím 1:1 veřejně omlouvám (neověřil jsem si to v minulých diskuzích - moje chyba);

2. No, Já pevně doufám, že nová BVP AČR a jejich bojové varianty budou standardně vybaveny pokročilými Hard-Kill systémy typu Iron-Fist / Trophy.

avatar
Jirosi Datum: 05.03.2018 Čas: 21:11

Mali: Ten kdo tu zmiňuje, že se válka nevede jeden na jednoho sem "já".

Ale teď otázka kupujeme si zbraně na minulé války(T72 a vozidla bez ochrany proti PTRK). Nebo se díváme do budoucnosti a tedy nepřítel bude vybaven lepšími vozidly a ty bude mít osazeny ochranými prostředky?

avatar
Rase Datum: 05.03.2018 Čas: 20:44

MALI:
však jo, oni i v té Austrálii pak ta vozidla použili ke zkoušce balictické odolnosti proti minám (joo musela to být sranda). Když koukám na ty fotky z Austrálie, tak ten Lynx vypadá vedle Boxeru jako prcek, tak bych se vlastně ani nebál té delší verze. Přitom v reálu mi Lynx přišel jako obrovská krabice. I se sebevětší věží s tankovým kanónem, bude Lynx nižší než Boxer s bojovou věží. Pokud chceme uvažovat o tankovém BVP, tak s tím nemám problém, jen bych si počkal na tu stotřicítku od Rheinmetallu v bezosádkové věži. na co se usadí je jedno (Puma nebo Lynx).
ps. díky za upřesnění k těm zkouškám vozidel v ČR

avatar
MALI Datum: 05.03.2018 Čas: 20:15

To Rase 18:46:
MO ČR zaplatilo zúčastněným firmám jen provozní hmoty a zajistila jim přepravu vozidel a garážování, nic víc. Jinak si to firmy hradily samy.
V případě zkoušek u US Army je běžné, že armáda si koupí prototypy a ty v podstatě zkouškami úplně zničí. U nás se nic neničilo a případné opotřebení, nebo poškození vozidel šlo celé na vrub předvádějících firem. V tom je ten zásadní rozdíl.

avatar
MALI Datum: 05.03.2018 Čas: 20:01

To Rase:
začnu kanónem - u CV90-Mk4-120 (jestli to tak mohu nazvat) podle všeho asi půjde o 120 mm Compact Tank Gun od RUAGu (L50, který už BAE jednou mělo na CV90 a to není žádná nízkotlaká špuntovka - jen jaksi nemá úplně ten výkon 120 mm L55 od Rheinmetallu). například se 125 mm TK se může měřit naprosto v pohodě. Mimochodem zde mnohými opěvovaný Merkava IV má 120 mm kanón o délce 44 ráží a nikdo proti tomu nic nemá. Situační povědomí by u našich nových BVP mělo být na špičkové světové úrovni (uvidíme, jak se to povede).
Na rozdíl BAE, mluví Rheinmetall o 120 mm TK plného výkonu, nebo o TK 130 mm (Lynx KF41 by měl být také o cca 10 tun těžší, než CV90Mk4-120).

Osobně si myslím, že BVP a maximum speciálních verzí bude snaha pořídit hotových přímo od výrobce a vyrábět je podle možností u nás (v ČR do nich doplnit jen "naše" IT a komunikační technologie, případně nějaké naše komponenty výbavy, jako například sedačky, nebo jiné), speciální verze pak dělat u nás na bázi dodaných podvozků v různém provedení - vždy podle konkrétní speciální verze pro AČR to ale bude jiné.

To Jirosi:
Stále stejná písnička? Takže stále stejná odpověď. Když vyjede IFV se 120 mm TK a zasáhne jej T-72 ze svého 125 mm TK, bude to v tomto případě úplně stejně fungovat i obráceně (T-72 to také nerozdýchá), takže pokud hypoteticky připustíme souboj 1:1, tak to při zásahu vyjde nastejno. Rozhodne situační povědomí, kvalita SŘP a kvalita osádky tanku. Mimochodem, jak už Vám zde několik diskutujících v minulosti naznačilo: 1:1 to v praxi skoro nikdy nebude.
Na přímou střelbu (do 2 až 3 km) bude pro ničení tanků, nebo jiných obrněných cílů než 120 mm ShM, zcela určitě výhodnější IFV-120 (ale nezapomínejte také na PTRK, který je ještě účinnější). Těžké minomety budou výhodnější až při nepřímé střelbě za horizont (ale pozor: bez příslušné, nikoli levné munice a dobře fungujícího průzkumu a BMS budou proti tankům a jakékoliv více obrněné technice velmi málo účinné.

avatar
Rase Datum: 05.03.2018 Čas: 18:46

KOLT:
Ta BVP-1 ještě nejsou v Iráku nebo u CSG ? :-D
předpokládám, že do pár let představí Lynx s belgickou věží Cockerill, švýcarskou od Ruagu, nebo italskou Hitfact 2, tak jak tomu bylo u projektu Marder MGS. Ráže nejspíš 105 mm. Ten Lynx 130 očekávám až třeba kolem toho roku 2025, jelikož tam už nejspíš půjde o něco jako tank s některými komponenty jako u BVP - tedy už ne jen BVP s připláclou věží. Pořád mi leží v hlavě ten Challenger 1 s věží Falcon a moderní elektronikou ))

Starlight:
proč by neuměli, myslím že ta munice a palivo byla proplacená v rámci těch cca 10 mil co platilo MO za vypracování posudku. Souhlasím ale s tím, že platit někomu na západě práci na pár let je trochu moc

avatar
Jirosi Datum: 05.03.2018 Čas: 18:19

Kolt: "Jsem docela zvědavý, co představí Rheinmetall v rámci vlastní iniciativy osadit Lynx tankovým kanónem. Neslibovali dokonce, že tam dají chystaný 130mm?"

Tak stačí jen počkat do roku 2025, než bude k dispozici. Pak se třeba objeví i ten Lynx.

Jen bych milovníky IFV/120(105/130) u pozornil na jednu věc. Vozidla palebné podpory(tanky) se volají tam, kde je nepřítel příliš silný než, aby stačily standartní vozidla(IFV 30/35/40). Ale v tom právě to IFV120() trošku kulhá. Protože pokud nemůžete na nepřítele vyjet z úkrytu, aby vás nezničil. Tak jak vám pomůže lepší zbraň. Pokud vyjedete a on vás zničí? Výhoda tanků je právě v tom, že poskytují krom palebné síly, také silnější ochranu. Na což u IFV120() rezignujeme. Protože pro podporu jednotek udělá mnohem více práce samohybný minomet.

avatar
Starlight Datum: 05.03.2018 Čas: 17:27

Pozor na jednu malou, ale důležitou drobnost. O peníze jde v první řadě. Velké armády, když požadují dlouhé srovnávací zkoušky, tak taky hradí účastníkům zájezdu náklady. To naše MO ČR v principu neumí.

A výrobci také koukají, jestli mají nějakou šanci, aby se jim vynaložené marketingové náklady vrátily. Dokud je pole konkurentů obrovské a neomezené, nezúžené nějakým oficiálním výběrem, tak masivní investice do pro AČR vyladěných demo vozidel a prototypů bych nečekal.

arr