TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Letecká technika

Elektrická dopravní letadla? Zatím ještě ne

Datum přidání 05.06.2014    Rubrika rubrika: Letecká technika     komentáře 4 komentářů    autor autor: Jan Grohmann

Elektrický pohon se dere do všech dopravních prostředků, od motorek, až po letadla. Lze však již se současnou úrovní technologií postavit velké dopravní elektrické letadlo? Podle firmy Pratt & Whitney nikoliv.

Proudový motor

Foto: Proudový motor Boeing 737; ilustrační foto. / Altair78, Creative Commons Attribution 3.0 Unported.


Pratt & Whitney (P&W) je známý výrobce motorů pro civilní i vojenská letadla. Čtvrtinu velkých dopravních letadel pohání motory této firmy. Motory P&W najdeme také v supermoderních stíhačkách F-22 Raptor a F-35 Lightning II.

 

Žádný klíčový výrobce leteckých motorů si samozřejmě nesmí nechat propást nástup nové technologie. P&W proto společně s odborníky z univerzity MIT (Massachusetts Institute of Technology) zjišťovali, zda je se současnou úrovní techniky možné postavit velké elektrické dopravní letadlo.

 

Výsledek? Studie dokázala, že k postavení podobného stroje jsou nutné tři „technologické zázraky“. Největším problémem je samozřejmě baterie.

 

Čelý článek si můžete přečíst na HYBRID.CZ

Udělte článku metály:

Počet metálů: 3.7 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Furghrim Datum: 07.06.2014 Čas: 13:19

koukněte tady: http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear-powered_aircraft

avatar
yndulon Datum: 06.06.2014 Čas: 09:49

davno v TV som pozeral dokument ako americania(?) testovali lietadlo na jadrovy pohon (ak je to vobec pravda) a ak si dobre pamätam tak to aj fungovalo. lenze bolo niekolko problemov a to:

- lietadlo bolo velmi tazke kvoli ochrane posadky pred ziarenim
- taktiez nemohlo pristat na hoci akom letisku kvoli hmotnosti
- a taktiez kvoli bezpecnosti. ak by nahodou lietadlo padlo

avatar
Smirnov Datum: 05.06.2014 Čas: 23:03

Pro mu7705: Tohle se ještě nikdy nikde nezkoušelo. U zmíněné šílenosti mělo teplo z reaktoru přímo pohánět motor. (v podstatě klasický motor, kde místo chemicky generovaného tepla se přivádělo to z reaktoru)

Ono i to přemýšlení o něčem takovém je hodně předčasné.

avatar
mu7705 Datum: 05.06.2014 Čas: 21:42

Myšlenka je to pěkná. Samozřejmě, že už se to řešilo v minulost a to jak Amíci, tak Rusové. Myšlenkou bylo použít atomový reaktor pro výrobu elektrické energie. V obou případech se realizovaly především lety na zjištění chování a bezpečnosti reaktoru na palubě letadla. K rozvoji této technologie nedošlo. Jedním z hlavních taháků byla očekávaná dlouhodobá výdrž ve vzduchu, kdy by letouny mohly být okamžitě k dispozici a nebyly by ohroženy bombardováním letiště.

arr