TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Události

Hizballáh vyhrožuje Izraeli, ten vyzkoušel Davidův prak

Datum přidání 29.11.2012    Rubrika rubrika: Události     komentáře 24 komentářů    autor autor: Ctirad Sviták

Tel Aviv uskutečnil minulý týden úspěšný test dvoustupňové rakety „Stunner“, která je součástí nového protiraketového obranného systému, nazvaného Davidův prak („David's Sling“), někdy označovaného taky jako „Kouzelná hůlka“ („Magic Wand“). Ten by měl posílit protiraketovou obranu židovského státu a vytvořit mezičlánek mezi protiraketovými systémy Iron Dome, schopným sestřelovat rakety krátkého doletu, a výkonným systémem Arrow 2, určeným k likvidaci syrských a iránských balistických raket.

Hamás kassám

Foto: Hamás odpaluje jednu ze svých raket na Izrael / Wikipedia

 

S odvoláním na nedělní oznámení izraelského ministerstva obrany to uvedla tisková agentura Reuters. Jak agentura dále uvedla, raketa Stunner během ostrého testu, který proběhl 20. listopadu ve výcvikovém prostoru v jižním Izraeli, poprvé úspěšně zasáhla letící cíl.

 

"Dokončení programu („David's Sling“ – poznámka redakce) bude významným krokem při budování vícevrstevného protiraketového obranného systému," řekl v této souvislosti podle agentury Reuters izraelský ministr obrany Ehud Barak. List The Jerusalem Post citoval Barakovo prohlášení, podle kterého úspěšné fungování protiraketového systému Iron Dome mimo vší pochybnost ukazuje obrovský význam raketových systémů protiraketové obrany.

 

Agentura Reuters také uvedla, že původně bylo ostré testování těchto raket naplánováno až na příští rok, avšak v souvislosti s rostoucím napětím v oblasti byly práce na projektu „David's Sling“ urychleny, a to „vzhledem k všeobecnému pocitu naléhavosti“. Podle listu The Jerusalem Post má být tento systém schopen sestřelovat rakety s délkou doletu 70 až 300 kilometrů.  

 

Davidův prakFoto: Nová izraelská obranná raketa / Rafael

 

Shodou okolností právě v neděli vůdce Hizballáhu Sajíd Hasan Nasralláh varoval Izrael, že jeho území zasype tisíci raketami, pokud zaútočí na Libanon. „Jak by byl Izrael, který byl otřesený několika raketami Fajr-5s, které na jeho území během osmi dní dopadly z Gazy schopen zvládnout tisíce raket, které by zasáhly Tel Aviv a další města, pokud by napadl Libanon?citovala Nasralláhova slova agentura Reuters.

 

Nasralláh současně zdůraznil, že během nedávného konfliktu bylo izraelské území ohroženo do hloubky 40 až 70 kilometrů, pak „ konflikt s námi by zasáhl celé území okupované Palestiny – od libanonské do jordánské hranice a až k Rudému moři.“

 

Hrozba útoku tisíci raketami přitom nemusí být nadsazená. Deník The Jerusalem Post totiž nedávno uvedl, že velení izraelské armády předpokládá, že Írán, Sýrie, Hizballáh a Hamás mohou disponovat až 200 000 raketami různého typu, namířenými na židovský stát.

 

Iron DomeFoto: Systém Iron Dome odpaluje jednu z raket / Wikipedia

 

Blízké protiizraelské spojenectví vůdců výše jmenovaných států, respektive teroristických organizací, potvrdil nedávný konflikt v této oblasti, kdy jak Írán, tak Sýrie otevřeně podpořili raketové útoky Hamásu proti území židovského státu.

 

Ukrajinský internetový zpravodajský server podrobnosti.ua s odvoláním na íránskou tiskovou agenturu ISNA v minulých dnech také informoval o tom, že íránský prezident Mahmud Ahmadínežád telefonicky „pogratuloval vedení Hamásu k velikému vítězství lidu pásma Gazy a palestinskému hnutí odporu nad izraelskou agresí.“

 

Nové silné výrazy na adresu Izraele již také zazněly ze strany Hamásu. Podle Ghaziho Hamada, zastávající v hierarchii tohoto hnutí post náměstka ministra zahraničí, se Izrael možná přesvědčil, že Gaza není tak snadný cíl, jak si myslel. A že útok na ni nezůstane bez odplaty. „Poslali jsme mu silné poselství, že pokud Gaza není bezpečná, vaše města také nejsou bezpečné,“ řekl Hamad deníku The Los Angeles Times.

 

Obraný protiraketový systém David's Sling využívá podobné technologie jako systém Iron Dome. Vyvíjí ho izraelským státem vlastněná zbrojovka Rafael Advanced Defense System společně s americkou firmou Raytheon. Do výzbroje izraelské armády by měl být začleněn v roce 2014.

 

Zdroj: LA Times, Podrobnosti, Reuters, Reuters, Jerusalem Post

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4.7 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Ultramarinus Datum: 06.12.2012 Čas: 10:20

Sunakashi:
Je to několik "národností". Chaderim, Aškenázové, atd. Možnost "stát se židem" přijetím náboženství není (a nebyla) tak často využívaná, aby to těch několik národnostních "větví" odsoudilo k bezvýznamnosti.

Sorry, ale i kdybys jenom stavěl z písku a pěstoval brambory, za 60 let usilovné práce ve které by ti ještě pomáhali sousedé (co mají problém se získáním práce v sociálně utlačovatelské "nové otčině"), bys prostě musel mít giganticej HRAD s polem pro každýho a ne stan. A pokud by to bylo takové, že by tam neměli ŠANCI dlouhodoběji přežít, proč prostě neodejdou na zelenější pastviny? Proč lpějí na přestavě, že po 70 letech by jejich domy stály? Nebo si myslí, že je zadarmo a z ničeho jentak postaví až OSN Izrael vyžene?

Ač jsi podle myšlenek na můj vkus trochu "levicový" a necítíš dostatečnou antipatii/obezřetnost/xenofobii (říkejme tomu jak chceš) k arabům/muslimům, myslím taky že argumentuješ slušně a logicky - čte se to dobře.

Mě se ta lybie a syrie nezdá jako něco, co by šlo proti dnešní liberální promuslimské politice. Vždyť i uznání Palestiny OSN, plán EUROMED (EU plánuje na území EU do roku 2050 importovat MINIMÁLNĚ 80 MILIONů arabských muslimů). Byl bych pro všema deseti, kdyby pořád nevyznávali jako NEDÍLNOU součást náboženství džihád a místo vlastní integrace DO stávající společnosti, se nesnažili integrovat tu většinovou společnost "mezi sebe". Islámský svět BYL, JE a BUDE pro Evropu (a západ všeobecně) největší dlouhodobou (nejenom vojenskou) hrozbou. O to víc mě ta "rádobyhumanistická" podpora OSN a EU mrzí.

avatar
Sunakashi Datum: 03.12.2012 Čas: 14:15

jeste teda maly dovetek :-) ohledne te "slusne spolecnosti" presne ted se ukazuje jak sme skvela spolecnost kdyz podporujeme a vyzbrojujeme ozbrojence v lybii egypte a ted naposled kde je to nejvetsi sranda v syrii...tam vsude bojuji dzihadisti s nasi podporou a zbranemi a vbudoucnu nase nove cile k likvidaci...kruh se uzavira

avatar
Sunakashi Datum: 03.12.2012 Čas: 13:36

k tem uprchlickym taborum a ze nemakaji...chyby me v tvem nazoru objektivita vime jak obtizne je najit praci tady ze? a co jako uprchlik bez prostredku nekde v cizi zemi pod stanem v poctu nekolika desitek nebo stovek tisic... jakou praci? kde? a pro vsechny?? nehlede na to na jake ekonomicke urovni se ta dana zeme nachazi a davej praci upchlikum kdyz nemas pro vlastni... NEMOZNE

stim zidovstvim nevim jestli sis to spravne precetl ale neni me znamo ze by nejakel zid mohl byt budhistou muslimem nebo krestanem a zaroven furt zidem jelikoz zidovstvi je vira ne narodnost...

citace z wikipedie
Židem podle židovského náboženského práva - halachy - je možné se narodit nebo stát. Tzv. halachickým židem je každý, kdo:
se narodil židovské matce, která sama byla halachickou židovkou (židovství se dědí materlineárně, nikoli paterlineárně, jako je tomu např. u islámu)
každý, kdo podstoupil předepsaným způsobem gijur a konvertoval k judaismu. Konvertita je rovněž i státem Izrael uznán za člověka, kterému náleží právo návratu.

s tema sudetama stebou vice mene souhlasim v necem se shodnem v necem ne tohle je tak rozsahle tema ze to par vetama nemame sanci rozebrat dikec za vecnou debatu... :-)

avatar
Ultramarinus Datum: 03.12.2012 Čas: 12:21

Pravda, ty příspěvky s názorem že atomovkou se vyhladí arabi a bude dobře bývají taky dost mimo.

Nemalou část té (tehdy) pouště si ti židé KOUPILI.

To se stalo před skoro 70. lety. Víc jak 90 procent dešních "uprchlíků" nikdy "své" pozemky nevidělo a kdyby věnovali TŘETINU svého úsilí plýtvaného proti Izraeli na snahu si zařídit NOVÝ život tam kde jsou, už by ty jejich problémy byly mnohem menší. Když populace desítek až stovek tisíc lidí 60 let žije z dotací v utečeneckých táborech a NEMAKÁ, není se čemu divit, že mladí kluci si hledají způsob, jak něco dělat a ventilovat svoje roztrpčení a chuť po násilí. Bohužel teroristickýma metodama.

Spíš je to podobné (než u těch "cikánů do Rumunska") tomu, jak ubohým němcům po pádu Rakouska Uherska najednou zlá cizí diplomacie vnutila Český stát a rázem se tak němci v Sudetech stali menšinou v Československu. Když pak začali násilím prosazovat myšlenku, že by si zasloužili vlastní stát, byli odsunuti bez nároku na náhradu za půdu do Německa. Něják nemám dojem, že by jim někdo plánoval to pohraničí VRACET s omluvou, za to, že jejjich dědečci tvořili pátou kolonu pro Hiltera, ale Československo na ně bylo "moc tvrdé", když je místo popravy za zradu jenom vyhnalo.

Židovská národnost existuje - němci nevyhlazovali jenom podle jména a vyznání. Jestli jsi četl bibli, existovalo Židovské království (a jejich země) už dááávno za Šalamouna, Davida atd. MNOHEM dřív než nějáké spojené arabské kdovíco, nebo i než Řím.

Islám JE náboženství "jako každé jiné", avšak narozdíl od všech ostatních významných náboženství je jeho nedílnou součástí rozšiřování víry prostřednictvím násilí (džihád vymyslel a začal už Mohamed). A narozdíl od ostatních církví se ta muslimská nejenom že nikdy nikomu za 16 století džihádu neomluvila, ale STÁLE ho považuje za nedílnou součást náboženství i jejich kultury (a ROZHODNĚ ho nevyškrtne). V TOM mi přijdou celkem "jiní" a je to pro mě dost důležitý bod.

Jistě platí, že 1,2 miliardy muslimů nejsou všechno fanatičtí vrazi a kdyby byli, vypadalo by to tu trochu jinak. Na druhou stranu, stejně jako "v každém sudu je nějáké jablko nahnilé", tak "v každém sudu je nějáké jablko v pořádku" A většinou těch druhých bývá víc. Rozdíl mezi slušnou společností a hajzlama je v tom, jak ta "slušná část sudu" reaguje na sviňárny té "neslušné". Ti nejodvážnější muslimové potichu zvedají prst, ale zbytku jsou "zkažení" teroristé u zadku - obzvlášť do té doby, dokud budou terorizovat někoho jiného.

avatar
Sunakashi Datum: 03.12.2012 Čas: 11:57

ano moje reakce byla trochu hruba ale jak se rika na hruby pytel hruba zaplata (ted mam na mysli ty clanky nize) o tom kdo kde byl prvni a hlavne presne definovyny hranice je debata do nekonecna a bez jasnych dukazu nevim co si predstavujete pod vyrazem jednoznacne se vi a mozna prave proto ta situace vypada tak jak vypada...spolecenstvi po valce pridelilo uzemi tem vecne pronasledovanym zidum bez ohledu na mistni situaci a lidi zijicich na tomto miste ti se samozdrejme ohradili kdo by se z vas neohradil kdyby vam na vas pozemek dali cizince at si tam hospodari a dela co chce...to je jako kdyby prisli cikani do rumunska nebo do indie a chteli tam vytvorit vlastni stat na zaklade toho ze od tam pochazi...pripomenme si ze izrael vznikl pred 60 lety!!!!! a zidovstvi neni ani zadna narodnost cech rus nebo madar kdyz prejde na viru krestanskou muslimskou nebo budhistickou vzdy zustane cechem rusem nebo madarem ale zid kdyz se bude chtit stat muslimem krestanem nebo treba budhistou prestava byt zidem a to je dost na palicu...v neposledni rade bych chtel rict ze islam je nabozenstvi jako ktere koliv jine... to ze jsme zahlceni ve zpravach tim radikalnim pristupem urcitych skupin neznamena ze tak jedna asi 1,2 miliardy vericich to by jsme tady uz nebyli nebo by to vypadalo rozhodne jinak...clanek jsem si precetl jak je znamo idnes je pro americka tak mozna proto se me zda tak trochu jednostrany ...taky dam tip na 2 knihy..Proc se vrazdi v Izraeli a Nesvata valka o svatou zemi

avatar
Ultramarinus Datum: 03.12.2012 Čas: 10:44

Mimo jiné, zase informace z druhé strany. Tady je článek o tom, CO je to vlastně palestina a jaké má hystorické nároky na dané území:

http://hoffmannova.blog.idnes.cz/c/308437/Stat-Palestina-co-to-vlastne-je.html

avatar
Ultramarinus Datum: 03.12.2012 Čas: 10:29

Jinak doporučuji přečíst (ohledně nejistoty o legitimnost "odboje na okupovaném území") tento článek:
http://olser.blog.idnes.cz/c/308430/Odvaha-ceske-vlady-sama-proti-evropskym-antisemitum.html

avatar
Ultramarinus Datum: 03.12.2012 Čas: 09:54

Sunakashi: ADM má recht, co se "obsazování" týká, tak o židovském národě se JEDNOZNAČNĚ VÍ, že tam byl a žil ještě dávno předtím, než Muhamad z nedostatku vlastní moci, zábavy z násilí a rodinného sexu s dětskými "manželkami" vynalezl islám. Fakt, že ortodoxním židům nevěřící nevoní ani náhodou nevyvažuje fakt, že ortodoxní muslimové nevěřící s potěšením vraždí. To bych raději, aby přistěhovalec ohrnoval nos, než aby vyráběl ve sklepě bomby.

avatar
Petr Datum: 03.12.2012 Čas: 09:52

Pokud někdo říká nesmyslné obsazení palestiny, nejspíš také souhlasí s navrácením sudetů německu ne? To je témeř stejný případ.

avatar
ADM Datum: 01.12.2012 Čas: 11:30

Když už jsme u toho kdo kde byl první, tak PARADOXNĚ, to židi mají jako jediní hmotné důkazy, že pravě tam je jejich "země zaslíbená". Některé radikálně-sionistické skupiny toho faktu zneužívají, takže házet všechny araby do jednoho pytle je blbost. A jak se chovají k těm "normálním" Palestincům? Jsou v Israeli normálně zaměstnaní. Arabové jsou jako naši blíže nespecifikovaní spoluobčané...

avatar
Courage Datum: 30.11.2012 Čas: 21:11

Arabové jsou pouze necivilizovaná verbež která neumí vůbec nic.. Jenom se jim tady v Evropě pořád ustupuje,staví se mešity.. Za chvilku už ani Evropa nebude naše ani naše země nebude naše pokud jim tohle všechno dovolíme. Imámové v mešitách jim vymývají mozky že jsme nevěřící a tak podobně proto nás chtějí zabíjet, nebo konvertovat na islám, vyhlašují fatvu a podobný sračky a všichni politici v evropě se jenom třesou a když někdo něco řekne hned mu hrozí smrtí. Jako s tím spálením koránu v Afgh. Amerika se veřejně omluvila že to byl omyl ale jim to nestačí, oni musí protestovat, zapalovat co jim přijde pod ruku a zabíjet lidi.. Nebo v benghází.. Proč musel umřít velvyslanec ? Co komu udělal? Nikomu nic on taky má doma rodinu a děti a už se k nim nevrátí.. Takže sunakashi s tím obhajováním arabů (palestinců) trošku brzdi. Nebo se odstěhuj někam do egypta a podobně a uvidíme jak se ti tam bude líbit..

avatar
Sunakashi Datum: 30.11.2012 Čas: 18:48

vy co tady obhajujete zidy asi zamerne prehlizite informace a fakta ohledne okupovanych uzemi teda jestli spravne chapete slovo OKUPACE!! takze to kdo ma pravo se branit je nad slunce jasny a to jak se zidi chovaji k beznym palestincum kteri chteji normalne zit a nemaji s ozbrojenym odporem nic spolecneho nema obdoby...a co se tyce fanatizmu tak to nemate evidentne ani paru jak se o nas tzv GOJINECH (nevericich) vyjadruji ortodoxni zidi

avatar
Messi Datum: 30.11.2012 Čas: 14:56

Plně souhlasím s ADM. Izraelci nejsou špatný národ, a jediné, v čem s nimi nesouhlasím je jejich nesmyslné obsazení Palestiny. Ale názory, které se zde v diskusi objevily by vedly k příšerné katastrofě, protože celý ten Blízký Východ je jako časovaná bomba, stačila by jedna takováhle přehnaná akce a konflikt bude nezastavitelný. Nene, cesta smíru je jediná účinná.

avatar
ADM Datum: 30.11.2012 Čas: 12:43

Pro me za me, at se pristehuji klidne sem. Mentalita Israelcu je nam urcite blizsi, nez Turku a jinych arabu. Jsou to utopie, ale skutecnost, ze zide jako narod maji velky potencial je vic nez zrejmy. Vubec bych se nebranil jejich integraci v Evrope. Problem by byl, ze by se presunulo centrum deni z Israele k nam do Evropy. Nadruhou stranu by se daly veci do pohybu a zidovska nebojacnosrr a razantni pristup proti arabum by nam byla k velkemu prospechu. Eveopa by se mela prestat chovat jako zbity pes. Ohradit se a depirtovat araby, nebo zavest politiku jednoho ditete pro ne-evropske imigranty. Jak rikam je to utopie, ale verim, ze se k moci v budoucnu stejne dostane dalsi "magor", ktery podnikne razantni kroky proti islamizaci, ktere budou bolet. Nejhorsi je, ze treba takove ciny A. Breivika budoh oslavovany jako pocatek "noveho" veku...

avatar
Ondřej Lacina Datum: 30.11.2012 Čas: 10:22

Dip: Neřekl bych, že například činností 601. SKSS (a samozřejmě i bývalého SOGu) v Afghánistánu je zaprděnost. Vy ano?
A Izrael vážně není Evropa, žije v naprosto odlišných podmínkách a narozdíl od Evropy, stále bojuje o existenci, s čímž je spojená i špinavá práce, kterou musí vykonávat. My ne.
A humanitární akce EU snad nemůžete stavět na stejnou loď, jako bojovou činností evropských států NATO.

arr