Úspěchy ruských tanků T-90 a bojových vozidel BMPT

Díky pozitivním zkušenostem s nasazením v Sýrii ... Více

Samohybný minomet na podvozku Pandur II 8×8

Česká společnost Tatra Defence Vehicle a.s. (TDV) ... Více

Ženy v kokpitu jako příznak demografické krize ruské armády

Poprvé od druhé světové války se ženy v ruských ... Více

Pozemní technika

IDET 2017: Zetor Engineering představí BVP Wolfdog

Datum přidání 28.05.2017    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 59 komentářů    autor autor: Tisková zpráva

Brněnská designérská a vývojová společnost Zetor Engineering cílí na vojenský průmysl. Při vývoji platforem vysoce mobilních pásových a kolových vozidel chce firma zúročit dlouholeté zkušenosti v oblasti těžkých strojů. Svůj aktuální vývoj představí Zetor Engineering na veletrhu IDET ve dnech 31. 5. až 2. 6. 2017.

Foto: Vize českého bojového vozidla pěchoty Wolfdog; větší foto / Zetor Engineering 

 

Společnost Zetor Engineering vznikla v roce 2014 jako dceřiná firma brněnského výrobce těžké zemědělské techniky Zetor Tractors. Designérská společnost se věnuje výhradně vývoji speciálních bojových vozidel – mobilních základen a nosičů speciálních nadstaveb dle konkrétního vojenského nasazení. „Předpokladem pro dosažení úspěchu v této oblasti jsou dlouholeté zkušenosti v segmentu těžké off-road techniky,“ uvedla jednatelka společnosti Zetor Engineering Isabela Vršková.

 

Společnost se v oblasti vojenského průmyslu aktuálně soustředí na vývoj platforem vysoce mobilních pásových a kolových terénních vozidel splňujících současné i budoucí požadavky armád. Zetor Engineering přitom vychází jak ze zkušeností a analýz z nasazení současných bojových vozidel tohoto typu v bojových operacích, tak i prognóz budoucích konfliktů.

 

„Období současných konfliktů ukazuje významné zvýšení ohrožení vozidel, ať už se jedná o ohrožení symetrická či asymetrická. Bezpečnost dnes používaných vozidel, jejichž životnost se navíc blíží ke svému konci, je v těchto konfliktech nedostačující a ani jejich výrazná modernizace není schopna splnit vysoké požadavky na ochranu posádky,“ dodala jednatelka společnosti.

 

Zetor Engineering ve svých konceptech počítá vedle bezpečnosti a vybavení vozidel i s dalšími faktory. Do vývoje se tak promítají například i zvyšující se průměrná výška mužské populace a mohutnější tělesná konstrukce nebo celkově větší objem výstroje a výzbroje vojáka.

 

Ukázky aktuálního vývoje a směřování společnosti představí Zetor Engineering na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET, který se na brněnském výstavišti koná ve dnech 31. 5. až 2. 6. 2017. V rámci stánku společnosti bude k vidění i model vnitřního uspořádání vyvíjeného pásového vojenského vozidla – platformy pro různé druhy nadstaveb – s názvem Wolfdog.

 

Spolu s modelem bude na veletrhu možno shlédnout i další ukázky. Návštěvníci se tak budou moci rovněž seznámit s konceptem druhého vozidla, na kterém společnost aktuálně pracuje. Konkrétně jde o vysoce mobilní kolové vozidlo 8×8 určené rovněž jako platforma pro různé druhy speciálních nadstaveb.

 

Poslední ukázkou z rodiny vojenských vozidel pak bude prototyp čtyřkolového bojového vozidla FOX navrhnutého pro potřeby speciálních jednotek a určeného pro čtyřčlennou posádku včetně potřebné výzbroje a výstroje dle nasazení. Další exponát na veletrhu představí též zahraniční partner, s nímž Zetor Engineering na vývoji spolupracuje.


Udělte článku metály:

Počet metálů: 3.5 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Bernis Datum: 01.06.2017 Čas: 14:16

Zetor odhaluje detaily o připravovaných armádních speciálech. Co nabídne Wolfdog, 8x8 a Fox?
http://www.auto.cz/zetor-detaily-pripravovanych-armadnich-specialech-wolfdog-8x8-fox-107188

avatar
PavolR Datum: 01.06.2017 Čas: 13:48

A to najhlavnejšie - kto za nimi stojí - stále nevieme ... :-(

Mne na Samson II vadí aj to, že nech ho dajú na akékoľvek vozidlo, vyzerá, ako keby naň nepatril, prípadne bol naň zle namontovaný. :-D A fotografie cv90 z IDET 2017 ma v tom len utvrdzujú. Strašne mi týmto pripomína Grom z BTR-4.

avatar
Rase Datum: 01.06.2017 Čas: 13:25

Tak funkcni prototyp Wolfdoga bude uz pristi rok. Bylo mi receno, ze primarne cili na byvalou varsavskou smlouvu, a pokud se tendr v CR zdrzi, zapoji se i do nej. Vez konstruovat nebudou, ta na modelu je jen pro predstavu. Ptal sem se totiz, zda to neni taky Kronsberg nebo Samson II. Samson vypada v realu dobre, ale totalne ho srazi uchyceni ptrs, ktere vypada jako otevrena CD mechanika. Ascod ma cool vzhled, BAE ma skvelou prezentaci, lynx je pekny, ale puma je top. Pro ACR, tak by se jednalo o vylepsenou verzi, trench 2, kterou bude BW objednavat po dokonceni soucasne varky. Vyroba by byla v CR soubezne s tou v nemecku

avatar
mikojan29 Datum: 01.06.2017 Čas: 10:23

Stirling

Tak ja len dúfam, aj keď tu je možné všetko ("skutok sa nestal"), že toto imaginárne IVF od Zetoru ostane len pri modeloch. Osobne sa mi veľmi páči CV90.

avatar
mikojan29 Datum: 01.06.2017 Čas: 10:16

Projekt Zetoru mi príde ako "Colombova žena", vieme že nejaký existuje, ale reálne nikto nič nevidel len spomínané modely, ktoré sa neskôr môžu uložiť na policu ako suvenír.
Ak chceli ísť do tohto tendra, mali prísť s niečim hmatateľnejším ako len s modelmi. Myslím, že je to nad ich možnosti, celkovo je vývoj a výroba vojenskej techniky veľmi sofistikovaná a extrémne finančne náročná vec.

avatar
stirling Datum: 01.06.2017 Čas: 10:12

Jo a co houfnice byl tam nějaký zajímavý kousek, co eva byla a byl vidět nějaký posun od minulé premiéry?

avatar
stirling Datum: 01.06.2017 Čas: 10:09

Nevíte o nějaké pěkné galerii z idetu?
Souhlas,že zetor je mimo hru o české bvp v době kdy je chceme vidět v akci (tuším, že po idetu je nějaká předváděčka) tak oni nemají ani prototyp. Takže jediné pokud to myslí važně jim zbývá ho protlačit na slovensko a pak ven.
Na cv90 je vidět, že mají asi nejlepší přípravu už jen v té prezentaci a hned připravili dvoje řešení. Na ascod co jsem zahlédl hodili samson mk II

avatar
juhelak Datum: 01.06.2017 Čas: 08:05

CV90 tou prezentací nakročilo hodně dopředu. Puma je prostě kráska. Skoda ze nemá nejakou vetší kompatibilitu s Lynxem..mohlo se to nakombinovat. Ani nevím jestli je v tom požadovaném počtu taky nejaky počet jako zaloha nebo na sklad..asi ne...

avatar
Hyena Datum: 31.05.2017 Čas: 22:38

Novinky z IDETu. Vystavene boli: Lynx, Puma, Ascod a 2x CV90 - CV90 CZr s bezposadkovou vezou a CV90CZ s klasickou svedskou vezou. Zetor doniesol len 3 modely. Myslim, ze tym sa Zetor sam vyradil.
http://defence-blog.com/army/bae-systems-unveils-cv90-cz-family-of-vehicles-at-idet-2017.html

avatar
puuupava Datum: 31.05.2017 Čas: 21:44

PavolIR No neviem ako v Česku ale unás nie je napadnutelné nič. Dám príklad mimo armádu ale ten hovorí za všetko. Pri tendri na elektrické vlaky sa dalo kritérium maximálna dĺžka vlaku 115 metrov, kedže nakväčší a jediný konkurent českej škody mal 115,5 metra! To je úplne na smiech, pol metra pri nejakom vlaku.

avatar
PavolR Datum: 31.05.2017 Čas: 19:37

strikehawk:
To už je ale právne napadnuteľné, ako podmienka zámerne vyraďujúca konkrétneho účastníka tendra. To si sotva niekto zoberie na triko.
Ja by som potom už radšej išiel cestou takých šibeničných termínov prvej dodávky, že by to stíhala iba fungujúca výrobná linka.

avatar
Jirosi Datum: 31.05.2017 Čas: 17:13

strikehawk: Sdílím názor že raděj levnější výrobu v zahraničí než těch pár zbytečných licencí pro náš průmysl.

avatar
strikehawk Datum: 31.05.2017 Čas: 17:08

Jirosi

Co vlastně chceš vyrábět a kde? Motor , kanon, věž, korbu, PTŘS, optiku, senzory.......
Svařit si korbu nepovažuji za žádný přínos....ani finanční a technologický už vůbec ne....

avatar
strikehawk Datum: 31.05.2017 Čas: 17:06

PavolR

No dobře, tohle jsou ale na první pohled lehce odhalitelné fintičky jak obejít ne příliš dobře definované zadání..... je přece lehce možné provést selekci s definicí že do dalšího kola postoupí jen nabídky s vyrobenými 100+kusy apod....
Možná je ale lepší takticky nechat postoupitt i tyto konstruktérské pokusy do dalších kol s cílem mít manévrovací prostor. Každopádně chce to silný a zkušený ( a neúplatný ) vyjednávací tým nespojený přímo s politickou sférou...... zde je velký kamen úrazu

avatar
Jirosi Datum: 31.05.2017 Čas: 16:55

Iris_T / Rase: Jen a by to pak nevycházelo zase násobně dráž než ta výroba v zahraničí a nakonec jsi to pořídíme jen mi. A vrcholem bude to že to ty naše podniky přestanou vyrábět a naše velké investice skončí tím že abychom ty vozidla udržely v provozu musíme koupit náhradní vybavení v zahraničí.

arr