TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Letecká technika

Italský bezpilotní letoun P.1HH HammerHead

Datum přidání 22.06.2013    Rubrika rubrika: Letecká technika     komentáře 1 komentářů    autor autor: Jan Grohmann

Evropský průmysl v oblastí vojenských bezpilotních letadel jednoduše zaspal. Evropa se nyní usilovně snaží dohnat náskok především amerických a izraelských firem. Jednou z prvních evropských vlaštovek v oblasti velkých vojenských bezpilotních letadel je italský technologický demonstrátor P.1HH HammerHead.

bezpilotní letoun P.1HH HammerHead

Foto: P.1HH HammerHead / Piaggio

 

Italské firmy Piaggio a Selex Electronic System představily na letošní letecké výstavě Paris Air Show 2013 neobvyklý bezpilotní letoun P.1HH HammerHead. Jako základ stroje posloužilo extravagantní dopravní letadlo P180 Avanti II od firmy Piaggio.

 

Letadlo P180 Avanti II se pyšní titulem nejrychlejšího dvoumotorového turbovrtulového letounu ve své kategorii. Uvnitř těla letadla bijí dva motory Pratt & Whitney Canada PT6A-66B (2×634 kW). Dostup letounu je 12 500 metrů a dolet 2791 kilometrů. Optimální výška letu je 8538 metrů, kde může letoun dosáhnout rychlosti až 737 km/h.

 

dopravní letadlo P180 Avanti II od firmy Piaggio

Foto: S letounem P180 Avanti II létají zástupci automobily Ferrari nebo jezdci stáje Ferrari Formule 1 / Piaggio


Podle italské firmy bezpilotní letoun P.1HH HammerHead  nabídne zákazníkům bezkonkurenční letové výkony. Půjde zejména o skvělý dolet, široky rozsah provozních rychlostí, vynikající stoupavost a možnost nést široké spektrum užitečného zatížení.

 

Stroj má přímo konkurovat americkému bezpilotnímu letadlu MQ-9 Reaper. P.1HH HammerHead se cítí dobře ve středních výškách (3000 až 9 100 metrů) a při velmi dlouhých misích (až 16 hodin).  Jde o tzv. kategorii bezpilotních letadel pro střední výšky a vysokou výdrži ve vzduchu UAV MALE (Medium-altitude long-endurance UAV).

 

„V Evropě i jinde je mnoho zemí, které požadují bezpilotní letadlo pro střední výšky s dlouhým doletem,“ řekl Alberto Galassi, generální ředitel společnosti Piaggio Aero. „Poskytujeme platformu založenou na certifikovaném letadla. Jde o atraktivní řešení v době, kdy jsou na bezpilotní letadla kladená, čím dal větší omezení.“

 

bezpilotní letoun P.1HH HammerHead

Foto: P.1HH HammerHead má dva zbraňové závěsníky pod trupem. O zaměření zbraní se stará průzkumné a zaměřovací pouzdro pod nosem letounu.  / Piaggio


P.1HH HammerHead doznal oproti svému civilnímu předchůdci technických změn. Do oči bijícím rozdílem je odstranění oken a instalace satelitní komunikace, která se ukrývá pod výrazným hřbetním aerodynamickým krytem.

 

Po svém civilním předchůdci P.1HH HammerHead převzal i vynikající letové výkony. Minimální rychlost stroje je 250 km/h, maximální 730 km/h. Velký rozsah provozních rychlostí umožňuje rychlé přelety nebo nálety na cíl, nebo naopak pomalé hlídkování nad zájmovou oblastí.

 

P.1HH HammerHead je technologický demonstrátor. Pokud z něj vznikne skutečný letoun, bude se jednat o největší bezpilotní stroj v Evropě. P.1HH HammerHead unese až 909 kg užitečného nákladu – komunikační vybavení, průzkumné prostředky, vybavení pro elektronický boj a samozřejmě zbraně. Záleží pouze na zákazníkovi jakými elektronickými a zbraňovými systémy letoun vybaví.

 

Zdroj: Piaggio, FlightGlobal

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4.7 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
RiMr Datum: 24.06.2013 Čas: 14:33

"která se ukrývá pod výrazním hřbetním aerodynamickým krytem"

...asi "výrazným"...

arr