Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Pozemní technika

Iveco LMV 2: Nová generace evropských terénních vozidel

Datum přidání 18.07.2016    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 6 komentářů    autor autor: Jan Grohmann

Italská firma Iveco, resp. vojenská divize Iveco Defense Vehicles, představila na výstavě EUROSATORY 2016 novou generaci terénních obrněných vozidel LMV 2 (Light Multirole Vehicle 2). Původní LMV slouží v řadě armád světa, mimo jiné i v Armádě České republiky.

Foto: Iveco LMV 2 na výstavě EUROSATORY 2016. / Iveco Defense Vehicles

Foto: Iveco LMV 2 na výstavě EUROSATORY 2016. / Iveco Defense Vehicles

 

Italská firma dodala již 4000 původních vozidel LMV do 13 zemí světa. V Armádě ČR najdeme 120 vozidel LMV ve 12 verzích - nejpopulárnější je bojová verze LOV 50 B (50 ks) s dálkově ovládanou zbraňovou stanicí Protector M151A2 a 12,7mm kulometem.

 

Původní verze LMV (standardní kabina pro čtyři až pět osob) má v základní verzi hmotnost 7100 kg a nosnost pouze 800 kg - zde se počítá posádka, palivo, zbraně, komunikační systémy i další vybavení.


Některé speciální verze (například pro vedení elektronické boje) přitom převáží elektronické vybavení až o hmotnosti 500 kg.


Nové vozidlo LMV 2 má sice téměř stejné rozměry (4,8 m x  2,2 m x 2,3 m) jako předchozí generace, ale díky upravenému podvozku a použití nových materiálů vzrostla nosnost o 40 % na 1500 kg. Prázdná hmotnost vzrostla ze 7100 kg na 8100 kg.  

 

Podle magazínu IHS Janes, i přes jasnou podobnost, původní LMV a LMV 2 sdílí pouze stejné diferenciály a motory pocházející ze stejné rodiny. Ostatní konstrukce je zcela jiná. 


LMV 2 má větší světlou výšku a vozidlo dokáže používat kola větších průměrů. LMV 2 rovněž vyniká lepší průchodnosti těžkým terénem a větší odolnosti proti minám a jiným výbušným systémům.


Větší nosnost umožňuje nést větší množství munice, výkonnější zbraňové systémy i bohatší elektronické vybavení. V případě potřeby lze zvýšit balistickou odolnost vozidla. Vozidlo je připraveno na instalaci nejnovějšího komunikačního vybavení, systémů řízení bojové činnosti BMS (Battle Management Systems), interkomu nebo prostředků elektronického boje.

 

Video: Reportáž IHS Janes o LMV 2. / YouTube

 

LMV 2 pohání výkonnější dieselový motor o výkonu 162 kW (původní 136 kW). Výkonnější motor prázdnému LMV 2, díky lepšímu poměru výkon/hmotnost (20 kW/t), propůjčuje o něco lepší jízdní vlastnosti než má starší verze (19 kW/t).

 

Nová automatická převodovka má osm rychlostních stupňů. Pohonné ústrojí navíc neustále kontroluje digitální systém ADM (Automatic Drive Train Management) automaticky ovládající pohon kol a převodovky. Je to údajně poprvé, kdy byl systém ADM použit na vozidle této třídy. ADM najdeme například na vozidlech Pandur II v Armádě ČR.

 

ADM díky senzorům inteligentně přizpůsobuje rozdělování výkonu na jednotlivé nápravy a kola dle stavu povrchu. ADM umožňuje řidiči soustředit se výhradně na plnění bojového úkolu. Ve všech typech terénu je zajištěna maximální pohyblivost a manévrovatelnost vozidla při minimálním namáhání součástí pohonného ústrojí.

 

Maximální rychlost LMV 2 je na silnici 110 km/h a dojezd cestovní rychlostí na silnici 600 km. Vozidlo je schopno přebrodit řeku o hloubce 1,5 m bez předchozí přípravy.

 

Vnitřní prostor posádky byl přepracován a maximálně pětičlenná posádka má mnohem více prostoru (střecha kabiny je větší o 100 mm). Karosérie je samonosná a vyrobená z pancéřové oceli. LMV získalo nový hliníkový/ocelový ochranný a nosný rám, který umožňuje lafetaci kulometu až do ráže 12,7mm no 40mm granátometu.

 

LMV 2 je prozatím prototyp a nyní se podrobuje firemním zkouškám. Zatím nejsou informace o případných zájemcích.

 

Zdroj: Defense Update

Udělte článku metály:

Počet metálů: 1 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
pjek Datum: 31.07.2016 Čas: 13:06

Ještě že se Iveco nechlubí onou osmistupňovou AT. Pak by zájem rázem poklesl...

avatar
karloscz Datum: 19.07.2016 Čas: 13:44

Neví se kolik to zhruba bude stát a jestli budou zcivilněné verze?
Změnil jsem názor na zimbia, prosím nebanovat. Já se vždycky tak zasměju...

avatar
mattea Datum: 19.07.2016 Čas: 09:44

shal: a bude mít ta letadlová loď, až ji vypustí z měsíce, i světílka a lasery a veselý námořníky? Já věřím, že ano!

Aneb ještě o trochu překroutit zimbiem už tak často překroucená či z kontextu vyňatá tvrzení se mi zdá mnohem lepší, než ho banovat nebo ignorovat - a pobavíme se!

avatar
Blake Datum: 19.07.2016 Čas: 08:36

Zaujimala by ma schopnost toho ADM systemu, na civilnom trhu to novinka nie je, tak by som chcel vidiet porovnanie napriklad s TRS, ktory pouziva Land Rover

Mimochodom hurvo, shal, zase len krmite. Nekrmte.

avatar
shal Datum: 19.07.2016 Čas: 06:54

zimbio: S výrobou začnou hned jak dostaví základnu na Měsíci a vypluje ruská letadlová loď.

avatar
hurvo Datum: 18.07.2016 Čas: 20:00

zimbio si odveci jak rusky procesor.

arr