Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Pozemní technika

Krymsk, ruské robotické vozidlo z BTR-90 Rostok

Datum přidání 31.07.2013    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 0 komentářů    autor autor: Jan Grohmann

Ruský Vojensko-průmyslový podnik VPK vyvinul a otestoval nový hybridní obrněný transportér. Jak oznámil v úterý tiskový mluvčí společnosti Sergej Suvorov, kromě nového diesel-elektrického pohonu je nový transportér výjimečný tím, že se uplatní i jako robotické vozidlo – bez posádky.  

Krymsk APC

Foto: Krymsk při testech / VPS

 

Ruská tisková agentura RIA Novosti uvedla, že nové vozidlo obdrželo název Krymsk a je založeno na kolovém transportéru BTR-90 Rostok 8 x 8. Připomeňme, že BTR-90 se poprvé veřejnosti představil již v roce 1994. V originálním provedení pohání 21 tun těžký stroj BTR-90 šestiválcový turbodiesel o výkonu 380 kW (510 koní).

 

Avšak o tom, kterou koncepci hybridního pohonu Rusové zvolili, příslušné zdroje mlčí. V případě, že pohon zajišťují paralelně spalovací motor i elektromotor, může elektromotor pomáhat při rozjezdu či prudké "bojové" akceleraci, kdežto spalovací motor bude pohánět vozidlo při konstatních rychlostech a přes generátor elektrické energie dobíjet baterie elektromotoru.

 

Druhou možností je sériové zapojení elektromotoru a spalovacího motoru. Pak se o pohon stará výlučně elektromotor a spalovací motor slouží pouze k dobíjení baterií. Výhodami takového řešení jsou nízká spotřeba a plné využití předností elektromotoru – precizní řízení otáček a maximální krouticí moment již od nulových otáček. Nevýhodou ovšem je nezbytný razantní zásah do původní konstrukce vozidla.

 

Každopádně má hybridní pohon v porovnání s klasickými spalovacími motory nížší spotřebu a lepší jízdní vlastnosti. Nevýhodami pak vyšší pořizovací cena, vyšší hmotnost vozidla a větší nároky na úložný prostor.

 

Podle Suvorova může jet Krymsk zcela nehlučně pouze na energii z baterií – to lze v obou koncepcích hybridního pohonu. Avšak vzhledem k hmotnosti baterie je dojezd omezen pouze na několik kilometrů. Suvorova ale uvedl, že s kvalitnějšími bateriemi se dojezd na elektrický pohon znásobí.

 

Rovněž oznámil, že je Krymsk takřka připravenou dálkově ovládanou platformou. Pakliže budou nainstalovány senzory a potřebná elektronika, stane se prý z Krymsku plně robotizované vozidlo.

 

Dalších informací o novém vozidle je poskrovnu. Podle Suvorova vykázal Krymsk při posledních testech maximální rychlost 97 km/h a zrychlení z 0 na 80 km/h za 33 sekund.

 

Suvorov také dodal, že Krymsk může být vybaven v blízké budoucnosti zbraňovými systémy využívajícími fyzikální poznatky, například  laserovými nebo elektromagnetickými děly.

 

Zdroj: RIA Novosti

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4.5 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

arr