Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Letecká technika

MC-130H podporuje výcvik 601. skss

Datum přidání 24.08.2014    Rubrika rubrika: Letecká technika     komentáře 1 komentářů    autor autor: kpt. Tomáš Maruščák

Je středa 20. srpna 2014 a příslušníci 7. letky speciálních operací amerického letectva mě vítají u letounu MC-130H Combat Talon II parkujícího na stojánce 21. základny taktického letectva Čáslav. Jejich domovská základna je sice u královského letectva v Mildenhall v Anglii, ale již druhý týden tráví na základně v Čáslavi a podporují výcvik 601. skupiny speciálních sil. Není to nic neobvyklého.

Foto:  MC-130H Combat Talon II na letišti v Čáslavi. / Autor

Foto: MC-130H Combat Talon II na letišti v Čáslavi. / Autor

 

Transportní letoun a jeho osádka jsou předurčeni pro vysazování a podporu jednotek pro speciální operace a 7. letka speciálních operací spolupracuje – podporuje výcvik a činnost mnoha členských států NATO. Kromě přepravy nákladu, vysazování vojáků a monitorování terénu ve výšce okolo 250 feet (cca 76.2 metrů) mohou tyto letouny také např. doplňovat palivo vrtulníkům.

 

Letoun je vybaven na obou křídlech nástavci pro doplňování paliva (refuling pods). I tento speciál však můžebýt doplňován palivem ve vzduchu a to např. z tankerů KC-135 a KC-10. Doba činnosti ve vzduchu je tak teoreticky ovlivněna pouze lidským faktorem a jeho potřebami.

 

Foto: Příslušníci 7. letky speciálních operací USAF. / Autor

 

Příslušníci osádky však létají mise v průměrné délce 12 hodin. A kdo vlastně tvoří tuto osádku? 2 piloti pro, jak jinak, pilotování, 1 inženýr pro obsluhu nejen palubních systému, ale i např. zmíněného doplňování paliva ve vzduchu, 2 navigároři, kteří monitorují terén, 2 technici pro práce v nákladovém prostoru (loadmasters) a 4 členové pro technickou a logistickou podporu a pro provádění prací na letounu.

 

Jedenáctičlenná osádka je tedy soběstačná v jakémkoliv místě působení. Pokud dojde k takové závadě letounu, kdy je nutná výměna jakékoliv součástky, mají podporu logistické letky, které jim tento díl operativně doručí do místa určení a to v časovém horizontu 1-3 dnů.

 

Foto: Nákladový prostor letounu MC-130H Combat Talon II. / Autor

 

Práce na palubě tohoto speciálu je náročná a to  hlavně časově. Krom dlouhých misí působí osádka s letounem v různých členských státech NATO a domovskou základnu má  Anglii. Do rodné Ameriky se vracejí přibližně jednou ročně, takže jak to ve vojenském letectví chodí – piloti i osádka jsou  nadšenci, kterým se práce stala koníčkem.

 

Když jsem se zeptal, do jakého státu poletí na konci týdne, nedostal jsem odpověď. Vojáci sami nevědí, je to ještě dlouhá doba a rozkaz stačí znát až těsně před odletem.

 

Zdroj: 21. zTL Čáslav

Redakčně upraveno

Udělte článku metály:

Počet metálů: 3.4 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Barlow Datum: 25.08.2014 Čas: 12:19

Ano,
19. srpna 2014 18:35 proveden výsadek části skupiny 601. sss.
Výška cca 3 km souřadnice výsadku 49.455965, 16.776797. Směr průletu JZ.

arr