TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Události

Nákup vojenské výstroje od našich veteránů: charitativní veteránská aukce

Datum přidání 26.06.2014    Rubrika rubrika: Události     komentáře 14 komentářů    autor autor: Jan Grohmann

Je vám někdy smutno z toho, jak se český stát a společnost chovají k veteránům, nebo dokonce k pozustalým vojákům, kteří ve službě ztratili svůj život? Můžete to změnit! Armádní noviny podporují unikátní projekt, ve kterém koupi veteránské výstroje podpoříte veterány a jejich rodiny.

Foto: Jan K. s dcerou Laurou

Foto: Jan K. v Afghánistánu


Projekt zaštiťují Spolek VLČÍ MÁKY a ARMYWEB.cz. Cílem je podpořit nejen veterány, ale především rodiny, jejž otcové nebo matky obětovali ve jménu České republiky zdraví a často i to nejcennější... svůj život

 

„Pověst Armády České republiky je za posledních pár let díky různým událostem a kauzám na bodu mrazu. To, co se děje při různých výběrových řízeních apod., o kterém rozhodují "ti nahoře", je jedna věc, na kterou máme asi všichni velmi podobný názor. Nicméně absolutně nesouhlasím s tím, aby současný celkový negativní pohled veřejnosti na naši armádu dopadal i na naše řadové vojáky, kteří slouží vlasti a nasazují životy na zahraničních misích. O tyto bychom se měli všichni zajímat, mít je v úctě a v případě potřeby jim pomáhat. Proto jsem se rozhodl díky svým dobře zavedeným webovým projektům našim vojákům pomoci získat zpátky důvěru a podporu veřejnosti," říká Mgr. Michal Pivoňka, majitel portálu ARMYWEB.cz a ARMYBURZA.cz.

 

Původně se nápad zrodil v hlavách chrudimských výsadkářů, kolegů tragicky zesnulého Jana K., po němž zde zůstaly milovaná Klára a maličká Laura. Ty kvůli liknavosti odpovědných už přes půl roku doslova živoří, protože vyšetřování nehody během cvičení, kde Jan zahynul, zablokovalo výplatu pojistky a vypořádání dědictví.

 

Foto: Jan K. s dcerou LaurouFoto: Jan K. s dcerou Laurou


Janovi kolegové mezi sebou nejprve provedli finanční sbírku a když se postupem času ukázalo, že je třeba získat další prostředky, navrhli vydražit uniformy a výstrojní součástky, které po Janovi zůstaly.


Ty do charitativní veteránské aukce ovšem neputují všechny, samozřejmě si Klára vybrala několik věcí, které Lauře uchová po tatínkovi na památku – jeho nůž, baret a čelovku. Ty ostatní, které by jinak skončily uložené v truhle nebo vyhozené, budou představeny na ARMYBURZE.


Zboží bude avizováno vždy ve čtvrtek a v pondělí. K vyvolávací ceně, odvozené od běžné prodejní ceny daného zboží, budete moci přihazovat. A sice v časovém limitu, který bude zpravidla omezen termínem přidání dalšího zboží – tedy jen několik dnů.

Vstup do AUKCE VETERÁNU AČR

Kdo nabídne nejvíce, bude následně vyzván k úhradě přímo na Klářin účet. Není třeba se tedy obávat, že peníze půjdou nějakému prostředníkovi. Na základě potvrzení přijetí platby mu pak příslušníci 43. výsadkového praporu zboží zašlou.


Pochopitelně charitativní veteránská aukce nebude sloužit jen k dražbě zboží, které zůstalo po Janovi. Postupem času přidáme další. Mohou se na nás obrátit všichni ti, kdo následkem úrazu museli odejít ze služby, případně pozůstalí vojáků zesnulých při výkonu služby.


Pojďme s námi tvořit hrdou občanskou společnost, ve které nebudeme lhostejní ke svému okolí!


Udělte článku metály:

Počet metálů: 4.3 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
fotr Datum: 08.07.2014 Čas: 05:42

To GAVL, díky, jsem rád že se mnou někdo sdílí můj názor a že tedy nebude až tak od věci. Když už jsme tak nakousli to téma kdo je jak prospěšný, rád bych zde uvedl příklad ze života který mě dost znechutil. Je to asi 4 roky kdy mě vyprávěl pán (invalida bez nohou) svůj osud. Za války (2.světová) bojoval na Ruské straně proti Němcům, po válce dělal slévače na Poldovce až do důchodu. Potom přišel o nohy(diabetes), dostal se do hmotné nouze a tak žádal o dávku na výpomoc (na nájem) úřednice mnoho řečí kolem a nakonec nic nedostal ale rodinka nepřizpůsobivých hned po něm dostala vše o co si zařvala. A to je ta druhá stránka o posuzování hodnoty člověka státem. Stát klidně nechá na holičkách někoho kdo byl celý život přínosem a na druhé straně si hýčká lidi kteří si nic nezaslouží. A já se tehdy před ním za to strašně styděl. Strašně moc.

avatar
GAVL Datum: 03.07.2014 Čas: 11:04

pro jenikdavid

Souhlasím s vámi ohledně vašeho názoru na pojištění vojáků. Neboť z praxe např. v Británii víme jaké byly problémy s pojištěním vojáků na začátku kampaní Irák , Afghánistán. Pojišťovat vojáka zkrátka nelze u soukromé pojišťovny jako jedince, neboť v případě zaměstnance armády (což je ve chvíli třeba mobilizace v podstatě každý schopný vojenské služby) se nejedná skutečně o běžný komerční pracovní úkol tedy alespoň je mi to tvrzeno ačkoli mám na dnešní mise trochu jiný názor.
Dle mého názoru má být na toto pojištěna armáda jako celek a tedy každý voják by měl mít automaticky ve chvíli zaměstnání nárok na kvalitní pojistku. Armáda by neměla být pojištěna u soukromé pojišťovny neboť přece neplní komerční poslání takže jediná možnost státní kasa, nebo Národní banka.
Ale na příkladu Britů je vidět , že obě kampaně asi byli komerční když se povolaní záložáci museli pojišťovat u soukromích institucí a ty jim odmítali pojistky uzavřít.

Pokud by se stát jako celá společnost staral o lidi, kteří přišli při výkonu povolání k těžkému úrazu a nebo smrti a tak se postaral adekvátně o jejich rodiny , ušetřilo by se tím mnoho peněz ve všech peněženkách pojištěnců co mají dnes úrazovku a podobně.

Pokud jde o vaši představu PAUŠÁLNÍ DŮLEŽITOSTI STÁTNÍCH ZAMĚSTNANCŮ, tak vás musím upozornit, že když ze dne na den zmizí všichni učitelé např. nebo vědci tak lidstvo bude existovat dál i bez jejich náhrady , ale když zmizí lidé kteří produkují potraviny bez náhrady, tak tady prostě pochcípáme a nebude koho a kým učit a nebude pro koho a kým bádat. Takže nepostradatelným přínosem pro společnost jsou i např. zemědělci a ti už jsou všichni soukromníci pokud vím. Takže až budete jíst byť jen chleba tak si uvědomte důležitost nacpaného pupíku.

Myšlenka, že horník je méně důležitý jakožto zaměstnanec soukromé firmy oproti státnímu zaměstnanci je zcestná neboť těžba uhlí je stejně důležitá jako třeba výuka Matematiky a nebo ochrana majetku, neboť díky tomu můžeme stavět moderní budovy, díky tomu jíme kovovými příbory, děti mají díky tomu ve školách moderní lavice, hasiči mají díky tomu vybavení na hašení, lidé díky tomu mají čím jezdit do zaměstnání, atd atd bez uhlí to prostě nejde.
To , že jsme si tady téměř zlikvidovali těžký průmysl a tak toho vlastního uhlí už tolik nepotřebujeme a tedy práce horníka je nejistá je zas úplně jiná písnička a do jiného článku.

Co se týče žoldnéřů a vojáků nějaké armády nějakého státu , přímo pro svou zemi naši vojáci bojovali pokud vím naposledy v 2.světové , zajímalo by mě co za to dostal kdo a co dostali jejich rodiny. Prosil bych rozlišovat službu vlasti jako národu a občanům a nebo službu vlasti jako zájmům pár lidí tam někde nahoře.
Když, ale Karel IV ještě nebyl králem tak jezdil po Evropě s vojskem a nechával se najímat vlastně jako žoldnéř kýmkoli kdo dal víc a tím plnil královskou pokladnici. I proto měl pak peníze na stavbu Hladové zdi , Karlova mostu, univerzity a dalších významných staveb pro tehdejší společnost. Takže i žoldnéř může být velkým přínosem pro svou vlast a v takovém případě si zaslouží to co ostatní. Naše dnešní mise, naši pokladnu spíše vysávají než by ji plnili.

Státní zaměstnance nelze považovat za někoho na pokraji zájmu, neboť se na ně kašle ze strany státu a témata tohoto článku jako na každého jiného.

obecně

ZCELA SOUHLASÍM S TÍM CO NAPSAL FOTR a psal jsem to již sám, je nesmysl se zde bavit o důležitosti toho či onoho člověka a jeho práce.

Doufám , že v naší vlasti žije lidí kteří jednostranně vyzdvihují nějakou skupinu obyvatelstva, na základě jejich domnělého nadprospěchu společnosti, méně než 50% jinak si můžeme rovnou z názvu naší vlasti vymazat REPUBLIKA.

avatar
fotr Datum: 02.07.2014 Čas: 11:29

Dobrý den, jsem už vlastně také ,,veterán" sice ještě z dob ČSLA ale to by snad nemělo tak vadit. Chtěl by ocenit nápad s burzou na pomoc rodině po J.K. a také odsuzuji způsob jak je ponechána rodina vlastnímu osudu, není to správné. Po přečtení Vašich příspěvků mám ale dojem (možná se pletu) že zde došlo k nějakému podivnému hodnocení ceny života dle povolání. Domnívám se že každý lidský život má stejnou hodnotu a pokud někdo zahyne při výkonu činnosti prospěšné pro společnost, měl by vždy existovat nějaký mechanismus, který by zabránil tomu aby jeho rodina upadla do nouze.
Jinak musím říci že tento web je velice přínosný a spoustě lidí by mohl otevřít oči aby mohli pochopit o čem dnes služba v AČR je, za to velice děkuji. Všem aktivním přeji šťastné návraty z misí a službu bez nehod.

avatar
jenikdavid Datum: 28.06.2014 Čas: 23:52

Josef, psovod:

Díky chlapi, mě to k širšímu pohledu na věc úplně stačí. Hezký večer.

avatar
psovod Datum: 28.06.2014 Čas: 21:51

nebudu se zapojovat do debaty o prodeji věcí pro rodiny,ale pořád a všude se naráží na příjem vojáků,takže si přidám svoje-pro začátek-někdo mě možná zná,někdo ne,sloužil jsem rok a půl jako základák pohraničník a ted 10 let jako profík,od dubna civilista,tudíž můžu porovnávat dost dobře-dnes má voják na základní funkci svobodník desátník se vším všudy i s přídavkem na bydlení kolem 22-23000 čistého,je to hodně nebo málo? jak pro koho,pokud sloužím ve vzdálenosti řekněme 20-30 km od domova tak je plat v pohodě,zvlášt když třeba ještě jezdím s někým jiným,pokud mě převelí jinam-samozřejmě dál začíná problém,platit ubytovnu,nebo dojíždět? kolik to stojí? přidám to,že voják má smlouvu na dobu určitou,dnes obvykle na bojovce na základní funkci max na 2 roky,tudíž investovat do vlastního bydlení dost velké riziko,připočtěte nákup vlastního vybavení-boty,vesta a podobně,kolik vám zůstane? sám jsem skončil na posádce 73 km od domova,dům mám vlastní,takže co? projezdil jsem měsíčně 5-6000 kč plus opotřebení auta a dvě hodina denně na cestě,tudíž jednoduché počty,mám práci za mín než v army,ale v podstatě mám stejně,protože dělám v místě bydliště,obecně pro ty,kteří si myslí,že voják má málo-až budete v zimě nadávat,že silnice není prohrnutá,tak vězte,že řidič údržby má max 15000 čistého,kolik má prodavačka,co vám v neděli večer prodá něco v supermarketu? kolik má policajt na ulici,kolik hasič,jaké riziko má povolání vojáka,který se většinou nikam do mise nedostane? proberte se,pro ty co si myslí,že má voják hodně-může si to jít klidně testnout,armáda ted shání lidi,hlavně řidiče,budete zahrabaní v lese,nebo ve službách,jistota žádná
co tím chci říct-nelze jenom tak jednoduše tvrdit,že má hodně nebo málo,všechno má svoje rizika a výhody,obě strany můžou argumentovat,že tady kecám a porovnávám neporovnatelné,jede vojám do mise? jede dobrovolně,připojistit se může,jde to,může se mu něco stát? jistě,může jeho nadřízený něco sprasit a poslat ho testovat co by neměl? jistě,stejně jako zítra mě může poslat šéf na cestu s autem,které není ok,moje riziko,můj problém,po deseti letech v ačr si dovolím tvrdit,že nejméně 70 procent lidí je v army pouze proto,že by nikde jinde neujali,nebo protože v místě jejich bydliště není práce,není to o nadšení nebo práci pro vlast-čest tomu zbytku,kteří to z tohoto důvodu dělají,no a ani stát vojákům nic moc nenabízí po skončení služby,ale pánové a dámy-nedebatujme tady o těchto věcech,komu se ačr líbí at slouží ,komu ne at neslouží,všichni tam jsou dobrovolně,pokud se jim podmínky nelíbí,můžou odejít
tak a ted do mě,rád si přečtu připomínky

avatar
Josef Datum: 28.06.2014 Čas: 12:31

Zdravím. Koukám, že se nám to zvrtlo do nekonečné diskuse. Já, ač voják, mohu víceméně souhlasit s oběma stranami. Za mně jen pár postřehů, samozřejmě k obhajobě vojenského řemesla :-).

1.) vojáci jsou dobře placeni: diskutabilní. Vojáci na základních funkcích (osobně odhaduji cca 30%) pod průměrnou mzdou.

2.) příplatek na bydlení: zřejmě nejúspornější finanční opatření. Zrušilo zákonnou povinnost armády zabezpečit vojákovi bydlení, AČR mohla zrušit stovky služebních bytů a přestat platit tisíce lůžek na předražených ubytovnách v posádkových městech, kde cena za lůžko v třílůžkovém pokoji přesahovala pro AČR 12000,- měsíčně.

3.) násobky měsíčních platů v misích: ty se zpravidla rovnají násobkům odpracovaných hodin. Nemůžu soudit globálně, ale otočil jsem čtyři Afghánistány a ani jednou jsem nespal za den více než pět hodin. Asi dvakrát se mi stalo, že jsem měl volný den. Na tento laciný argument laciná odpověď: výše dolarového příplatku : počet odpracovaných hodin = průměrná hodinová mzda uklízečky.

4.) velice nešťastný příklad kamioňáka rozvádět nebudu. Většina dnešních řidičů kamionů nemá kvality ani na osobní auto.

5.) Zůstává tedy otázka, jestli voják dává navíc něco, za co není placen: velice individuální. Za sebe a své kolegy mohu říci, že se jedná o desítky a možná stovky hodin měsíčně, které si ani nenárokujeme k proplácení. S rodinou většinou jen víkendy. Nákup vlastní výstroje či materiálu, který nám pomůže více než fasovaný.

Na závěr podotýkám, že zatím nepláču a ani si nestěžuji. Jen jsem chtěl zmínit pár faktů, které mohou pomoci pochopit. A zatím nepůjdu pro tak laciné argumenty, jako je zabezpečení vojáku a jejich rodin ve vyspělých evropských armádách, kde se jen nechápavě chytají za hlavu při dodatečném danění již tak mizerných výsluh či plošné a potupné snižování hodností praporčického sboru.

Na základě těchto osobních postřehů si dovoluji tvrdit, že si tento zahynuvší voják naši úctu a podporu zaslouží.

avatar
jenikdavid Datum: 28.06.2014 Čas: 10:49

Jura99:

Nevím jak je to s komerčním životním pojištěním u vojáků (možná by to někdo tady mohl více osvětlit), ale umím si představit, že žádná pojišťovna nebude nadšená z toho, že se k ní přijde pojistit člověk, který odjíždí zítra do války. Pochybuji o tom, že by dostal stejné podmínky jako ten kamioňák...

avatar
Jura99 Datum: 28.06.2014 Čas: 08:35

úcta k vojenské profesi přetrvává po staletí, zřejmě její původní účel byl ten, aby majitel vojenského tělesa vzbudil u svých vojáků ochotu bojovat a umřít, za poměrně nízké nároky na odměnu. U povinných odvodů bylo vůbec potřeba probudit u odvedenců ochotu bojovat. Odměnou vojákům byla líbivá uniforma a společenský respekt. Vojenským invalidům pak trafika. Dnes je situace trochu jiná, vojáci jsou profesionálové, jsou dobře placení, požívají různé podpory na bydlení atd. a při výjezdu na mise si vydělají násobek průměrných platů. Zůstává tedy otázka, jestli voják dává navíc něco, za co není placen (tak to bylo v minulosti) a zaslouží si nějakou dodatečnou (ne)peněžní kompenzaci. Přínos vojska pro stát je stejně důležitý, jako přínos ostatních daňových poplatníků, tedy i toho kamioňáka. Existence státu je ohrožena stejně tak vnější agresí, jako vlastní ekonomickou slabostí. Proto je pro stát cenný seriózní podnikatel, plátce daní a zaměstnavatel. Jen dostatek odvedených daní umožní státu si platit a vybavit solidní armádu.
Voják samozřejmě zdraví riskuje, i když statisticky je zřejmě víc mrtvých kamioňáků než našich vojáků. Kompenzace pro pozůstalé by mělo řešit nějaké komerční pojištění nebo spoření a to pro všechny profese bez rozdílu.

avatar
jenikdavid Datum: 27.06.2014 Čas: 23:37

GAVL:

Tak v první řadě se neznáme, možná by bylo slušné si vykat, ale budiž.
V druhé řadě je hezké, co jste si z mého krátkého a velice úzce zaměřeného příspěvku vyvodil, zkusím vám trochu obšírněji tedy říci, jak to bylo myšleno.

Co se týče barev u kamioňáka, asi jsem to měl napsat do úvozovek, aby bylo jasné že schválně silně přeháním. Nicméně to byla reakce na Pepana na dálnici, tedy nic konkrétního, ale spíše s důrazem na to, že práci běžného řidiče kamiónu, kterého vídáme na běžných komunikacích je jistě snažší získat a udržet než práci a zkušenosti vojáka jako je konkrétně pan Jan K. K práci řidičů kamiónů mám rovněž respekt, jelikož vím, že zvláště ti dálkoví jsou doma párkrát do měsíce a vlastně se dřou na někoho, koho skoro nevidí...Máme jednoho v rodině.
To samé platí i pro ostatní profese, zkrátka pro jakoukoliv práci. Vážím si každého, kdo něco dělá, ale to neznamená, že si automaticky nevážím toho, kdo zrovna práci nemá. Stát se může cokoliv a komukoliv a na tom pracáku se prostě můžu objevit. A od toho by měl do jisté míry fungovat stát, aby se o nás do určité rozumné a co nejvíce spravedlivé míry postaral.

Nicméně stále zde vidím rozdíl v některých druzích prací. Například jak jste uvedl hasiči, lékaři, učitelé, ale i vědci, policisté, záchranáři, vojáci(vše myšleno ve státních službách). Tady si myslím, že je to přímý přínos státu na rozdíl například od horníka (který mimochodem má velmi tvrdou práci), ale pracuje především pro soukromou těžařskou firmu a ta se může a nemusí uplatnit na trhu. Učitele a hasiče ale potřebujeme nezávisle načemkoliv. Neměli by proto stát v zájmu politiků až někde vzádu.

Takže já určitě neříkám, že je někdo víc a někdo méně. Nehoda se může stát každému, ale ne každý pracuje tam, kde jednak nemá bůhví jaké peníze a zároveň mu může jít z povahy práce o život. A i zde vidím rozdíl např. mezi žoldnéřem, který to dělá opravdu jen pro peníze a pro kohokoliv a vojákem, který to dělá i pro svoji zemi.

Pomýlen se tedy opravdu necítím být a rovněž si myslím, že kvůli lidem jako já se situace nezhorší, ale naopak zlepší pro všechny a zvláště pro ty, kdo přeci jen za ostatní nasazují něco více.

avatar
GAVL Datum: 27.06.2014 Čas: 22:23

Hezký den, všem
Myslím si , že služba vlasti je především to , když to dělám zadarmo (nezištně) a skutečně tím vlasti prospěji, třeba při zásahu při těžkých pohromách, v případě ohrožení vlasti, rodiny či ostatních občanů naší republiky.
Pokud to tak není tak pak službou vlasti je i pracovat jako horník, pokrývač, profesionální řidič (např. kamiony, dálkové autobusy), řidič sanitky, nezapomínejme na HASIČE, atd atd
Nemyslím si, že je zde namístě se hádat o to kdo dělá náročnější, nebo nebezpečnější práci, nebo snad důležitější pro naši společnost. Problém zaopatření lidí , kteří přišli o život, nebo k těžkému úrazu během vykonávání zaměstnání se týká celé naší společnosti.
Skutečný problém nastínil dokument Čt , kde zástupce jakéhosi spolku veteránů jasně a pravdivě řekl (volná citace): je přece rozdíl zda přijdu o nohu v boji, nebo když se ožeru spadnu pod vlak a on mi ji ujede. Tento rozdíl naše úřady nerozeznávají. konec volné citace

Pro lidi a jejich rodiny, kteří jsou postiženi těžkým úrazem, nebo úmrtím při výkonu nějakého povolání se dělá tak málo až je to skoro hovno. Nad tím by se měla zamyslet naše společnost jako celek a ne jen ta naše. JE TO SMUTNÉ a nejde jen o problematiku peněz , ale i úcty a porozumění.

jenikdavid
napsat o kamioňákovi, že potřebuje jen umět rozeznat barvu na semaforu , je jako napsat , že voják potřebuje umět jen mačkat spoušť.
Další věc by sis měl uvědomit, že i armáda má řidiče např. řidiče tanků a ti jsou snad méně než třeba výsadkář? Takže v případě smrti , nebo těžkého úrazu nemá stejné nároky jako výsadkář? Co třeba voják co veze zásoby aby měli jeho druzi ve zbrani co jíst a zemře vlivem třeba mikrospánku a "běžné" havárie? To si pak nezaslouží aby se jeho vlast postarala slušně o jeho rodinu? Ptám se co víc ten řidič s vojenskými konzervami musí umět navíc oproti civilnímu řidiči? Ač to myslíš dobře, jsi pomýlen a jen díky takovým lidem jako ty, se nic nezlepší pro nikoho natož pro vojáky.

avatar
jenikdavid Datum: 27.06.2014 Čas: 13:03

Srovnávat řidiče kamionu a profesionálního vojáka mi přijde jako těžká neúcta k lidem v zaměstnání, kde se nasazují životy a je třeba umět trochu víc než jen rozeznat zelenou a červenou barvu na semaforu. Jasný, někdo může říci, že to dělají pro peníze úplně stejně jako kdokoliv jiný, osobně tomu ale nevěřím a navíc, ne každý na to má to dělat. A při tom je to ve své podstatě především služba státu a tudíž i jeho občanům. Vážím si lidí jako je pan Jan K., kteří za mě vzali službu vlasti a tudíž mi dali možnost zůstat s mojí rodinou a být s nimi jak nejdéle je to možné. A doufám, že takových přímých možností jak pomoci bude více.

avatar
RiMr71 Datum: 27.06.2014 Čas: 12:37

...troufnu si říct, že pozůstalá po vojákovi co zahynul ve službě má možná stejné nároky jako pozůstalá po pepanovi co se rozmáznul na mikrospánek na D1, ale určitě má právo očekávat po státu víc.

avatar
Jura99 Datum: 27.06.2014 Čas: 08:50

Že pojišťovna prošetřuje událost před výplatou pojistky je asi běžný postup. Určitě nic proti aukci těch svršků, je to každého věc, prodávajícího i kupujícího. Jestli se český stát chová macešsky k pozůstalým po vojácích, těžko říct. Ale v dnešní době se rozdíly stírají, takže pozůstalý po vojákovi má stejné nároky, jako pozůstalý po řidiči kamionu, který zahyne na D1.

avatar
Tejkr Datum: 27.06.2014 Čas: 00:25

Big up! Sice si neplánuju nic koupit (protože bych pak musel dělat sbírku na sebe a bohužel nemám žádnou výstroj, kterou bych prodal), ale nápad se mi rozhodně líbí!

arr