Ruské střely 40N6 s doletem 400 km pro systémy S-400

Podle deníku Izvestija ruská armáda letos získá ... Více

Česká puška CZ BREN 2 pro maďarskou armádu

Na konci minulého měsíce byla podepsána dohoda o ... Více

Německá armáda certifikovala systém protitankových raket na BVP PUMA

Pozemní síly Německého Bundeswehru úspěšně ... Více

Ruční protitankové zbraně Dynamit Nobel Defence pro Armádu ČR

Záměr České republiky modernizovat portfolio ... Více

Pozemní technika

Pátá generace bojového vozidla pěchoty CV90 MkIV

Datum přidání 24.01.2018    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 179 komentářů    autor autor: Tisková zpráva

Londýn, Velká Británie - Rychlejší, silnější, výkonnější. To jsou hlavní vlastnosti nové generace bojového vozidla pěchoty CV90, které dnes na Mezinárodní konferenci o obrněných vozidlech v Londýně představila společnost BAE Systems. CV90 MkIV je generačně již pátým členem bojem prověřené rodiny bojových vozidel pěchoty (BVP) CV90 a představuje další významný krok ve vývoji tohoto legendárního obrněnce.

Foto: CV90 MkIV; větší foto / BAE Systems

 

Nová řada CV90 MkIV nabízí výrazné vylepšení bojových schopností, včetně zvýšeného výkonu motoru a aktivní technologie tlumení pro zlepšení rychlosti a manipulace na bojišti. Nové vozidlo je vybaveno nejmodernější elektronickou architekturou NATO, která splňuje všechny požadavky zákazníků na integraci senzorů a implementaci autonomních systémů.

 

Společnost BAE Systems se rozhodla, že bude novou řadu CV90 MkIV nabízet také Armádě České republiky, která bude muset v aktuálním výběrovém řízení nahradit flotilu BVP pěchoty BVP2.


Jsme nesmírně hrdí a nadšení, že můžeme představit další krok ve vývoji CV90, uvedl k představení Tommy Gustafsson-Rask, viceprezident a generální ředitel společnosti BAE Systems Hägglunds. MkIV bude nyní k dispozici současným i budoucím uživatelům modelu CV90, kteří budou moci naplno využívat nových vývojových vlastností tohoto legendárného a bojem prověřeného vozidla. Tento přístup poskytuje nejlepší možnou kombinaci osvědčených řešení a nejmodernější technologií BVP, která má velký potenciál i pro budoucí rozvoj, dodal Gustafsson-Rask.


BVP CV90 vyvíjené švédskou společností BAE Systems Hägglunds je moderní, adaptabilní a v boji prověřené vozidlo. Celkem 1280 kusů CV90 v 15 variantách již bylo prodáno do sedmi zemí, včetně čtyř spojenců NATO. Poslední generace modelu CV90, který zakoupily ozbrojené síly Norska, je jedním z nejmodernějších BVP, které se v současnosti ve světě vyrábí.


Model CV90 MkIV obsahuje nový motor Scania s výkonem až 1000 koní a nejnovější modernizovanou vysoko-zátěžovou převodovku X300. Hrubá hmotnost vozidla (GVW-R) se zvyšuje z 35 tun na 37 tun, což znamená, že uživatelé získávají navíc dvě tuny užitečného zatížení, a to vše při zachování manévrovacích schopností vozidla a stejného stupně ochrany (STANAG 4569) To vše zvyšuje další vývojový potenciál vozidla.


Nové vlastnosti MkIV umožňují také plnou implementaci systému iFighting™, který společnost BAE Systems vyvíjí jako inteligentní řešení a podporu na moderním bojišti. iFighting™ pracuje jako komplexní podpora posádky vozidla s výrazným vylepšením situačního vidění a pomoci při rozhodování. Tyto vlastnosti podporují nejen posádku, ale také zajišťují špičkový výkon celého systému.


Hlavními rysy nového obrněnce CV90 MkIV jsou, mimo jiné: 

• Novou řadu věží CV90MkIV D, která je vybavena modulární konstrukcí s hlavněmi 30 / 40-, 35/50 a 120 mm a přípravou pro integraci dalších zbraní, například řízených protitankových střel a kulometů. Věže jsou navrženy tak, aby podporovaly rozsáhlejší integraci senzorů a revoluční koncepci iFighting ™ společnosti BAE Systems. Generace MkIV bude také prvním západním BVP se systémem Active Protection.
• Technologie aktivního tlumení ve standardní nabídce k podvozkové části. Tato funkce propůjčuje vozidlům aktivní dynamiku pro vyšší stabilitu a rychlosti v různých typech terénů, a také výrazně snižuje náklady životního cyklu pro koncového uživatele.

• Čtvrtá elektronické architektury NGVA Standard Electronic Architecture, která zvyšuje efektivitu fúze dat ze senzorů a výrazně zvyšuje paralelní zpracování dat v reálném čase. Tato technologie bude podporovat algoritmy strojového učení, schopnosti umělé inteligence - včetně autonomní podpory posádky - a rozšířené reality a 3D mapy, které výrazně rozšíří možnosti budoucích aplikací a vývoje.


Řada CV90 nabízí, se svojí konstrukcí a technologiemi koncipovanými pro snadnou integraci dalších rolí díky flexibilnímu sestavení podvozku a jeho přiřazených dílčích systémů, bezkonkurenční výkon a unikátní schopnosti ve třídě 20-37 tun. Ve srovnání se současnými západními BVP bude CV90 MkIV o několik tun lehčí při zachování stejné úrovně ochrany (Stanag 4569), přičemž vyšší váha (GVW-R) 37 tun zvyšuje i potenciál dalšího vývoje.


„Model CV90 je od samého počátku vyvíjen s jasnou vizí: vytvořit vozidlo, které nabízí vysokou taktickou a strategickou mobilitu, špičkovou palebnou sílu, vysokou schopnost přežití a ochrany ve všech typech terénu nebo taktického prostředí. Chceme se neustále posouvat vpřed a díky průběžné zpětné vazbě od naší široké skupiny koncových uživatelů a jejich přísným požadavkům je CV90 v současnosti technicky nejvyspělejším a nejprověřenější platformou bojových vozidel pěchoty, kterou dnes máte možnost vidět. Tato filosofie, v kombinaci s vysokým potenciálem růstu, dává vozidlu CV90 jedinečné postavení na globálním obranném trhu,“ uvedl Dan Lindell, ředitel pro platformu CV90 společnosti BAE Systems Hägglunds.


BVP CV90 se dnes používá v Dánsku, Estonsku, Finsku, Norsku, Švédsku, Švýcarsku a Nizozemsku.

 

Redakčně upraveno

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4.3 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Dual Datum: 10.02.2018 Čas: 18:49

PavolR:

Bojový modul pro IFV Berserk G125 - by měl být konfigurovatelný jako bezposádkový nebo s jednočlennou posádkou operátora- střelce. Ve vozidle bude i prostor pro malý výsadek na rozdíl od běžných MBT.
Bojová hmotnost bude o hodně nižší než u západních MBT, odhadem tak 48 tun.

Protiletadlový dvojkanón ráže 23 mm by měl být využívám jednak proti nízkoletícím cílům, jednak proti pěchotě a kvůli dostatečnému náměru v boji ve městech. V bojích na východní Ukrajině se "Zuška" velmi osvědčila i když se tam letectvo nepoužívá.

avatar
PavolR Datum: 10.02.2018 Čas: 14:35

Dual:
Koncept vozidla palebnej podpory v totožnej zbraňovej konfigurácii akú má MBT na tom samom podvozku mi príde trocha samoúčelný. Jedine, že by bola tá veža bezposádková, čo zjavne nie je (tým je to celé divnejšie)
Nie sú 23mm kanóny na protilietadlový komplet trocha málo? Dostrel je iba 2,5 km a rakety to nemá. Vcelku podzbrojený ...

avatar
Dual Datum: 10.02.2018 Čas: 11:03

Pro porovnání koncept ukrajinského těžkého BVP Berserk:

IFV Berserk AV-30:
https://www.behance.net/gallery/55538773/IFV-Berserk-AV-30-Heavy-armor

IFV Berserk G125 - vozidlo palebné podpory:
https://www.behance.net/gallery/55523835/IFV-Berserk-G125

IFV Berserk AU-23-2 - protiletadlový komplet
https://www.behance.net/gallery/55533725/IFV-Berserk-AU-23-2

avatar
Dual Datum: 04.02.2018 Čas: 13:21

Rase:
Musím trochu opravit informace z mého předešlého komentáře, že to bude těžké BVP je nepravděpodobné. Na výkrese je znázorněno BVP označované jako typ "BMP-U".
Jsou známy pouze rozměry vozidla. Jeho délka je 7626 mm, šířka 3533 mm a výška je 2907 mm s bojovým modulem. Pravděpodobně bude vážit asi 22-25 tun. BVP je také vybaveno vodním štítem, což znamená, že vozidlo bude plovoucí. Dálkově ovládaná věž bude zřejmě nový typ. Pro srovnání ruský BMP Kurganets-25 má délku 7200 mm, výšku s bojovým modulem 3020 mm a šířku 3200 mm. Bojová hmotnost "Kurganetse" je asi 25 tun. Vzhledem k rozměrům připravovaného ukrajinského BVP lze konstatovat, že je v podstatě analogické s ruským pěchotním bojovým vozidlem.
Informací je zatím málo, takže si musíme počkat na premiéru.
Zdroj:
http://defence-blog.com/army/ukraine-develops-new-bmp-u-infantry-fighting-vehicle.html

avatar
Rase Datum: 02.02.2018 Čas: 09:41

Dual:
nemůžu si pomoct, ale připomíná mi polský Borsuk. Vypadá ale docela divně vyvážené a moc nechápu systém rozložení jednotlivých částí. Motor je očividně v ose, přední část vypadá prázdě (asi jen pancíř, palivo a možná elektronika), ale bojová věž je usazená nezvykle v zadu a výsadek pod ní. 3D model vypadá ještě pěkně, ale ten výkres je divný.

ps. ona to asi bude obdoba Kurganětse, který mi ale přijde až moc velký, tohle na tom lépe nebude

avatar
Dual Datum: 31.01.2018 Čas: 12:45

Na ukrajinských webových stránkách byl zveřejněn náčrt ukrajinského perspektivního těžkého BVP. Náčrt pochází z Charkovské konstrukční kanceláře Morozova (zadávací podmínky tendru na model).
Prezentace prototypu nového BVP se očekává již v první polovině letošního roku.
Podle předchozích informací má být postaven na podvozku tanku BM-Oplot.
Použit má být motor 6TD-2 (šestiválec, zdvihový objem 16,3 l, max. výkon 882 kW při 2800 ot/min, max. kroutící moment: 3135 Nm při 2050 ot/min).
Zdroj:
http://mil.in.ua/ymovirnyy-vyhlyad-novoyi-ukrayinskoyi-bmp/

avatar
Rase Datum: 31.01.2018 Čas: 11:49

Koukám že izraelci (Rafael) představili novou věž Samson 30 APS, která je osazená systémem Trophy. Materiály firmy uvádějí, že kromě rychlopalného kanónu a spřaženého kulometu (M240) nová věž integruje dva nezávislé zaměřovací systémy (střelecký a velitelský), dvě víceúčelové řízené střely, vícenásobné odpalovací zařízení pro dýmové granáty a kompletní ochranný systém Trophy APS. Ten obsahuje čtyři radary a dvě odpalovací zařízení. vypadá to rozhodně mnohel líp než původní věž Samson osazená na ASCODu.

https://i0.wp.com/defense-update.com/wp-content/uploads/2018/01/30mm_turret_725.jpg?resize=696%2C272

Více zde: https://www.militarybox.cz/news/samson-30-aps-nova-vez-od-rafaelu-se-systemem-trophy/

avatar
RiMr71 Datum: 30.01.2018 Čas: 15:36

Díky MALI za osvětlení struktury a součinnosti osádky a výsadku v BVP.
Jen se k tomu ještě vrátím - máme ty lidi? Nebo, budeme je mít?

avatar
stirling Datum: 30.01.2018 Čas: 10:04

Popravdě mě ani nenapadlo, že má Puma dvojnásobnou spotřebu. Čekal jsem tak max třetinu navíc. K novému motoru tu bylo tuším info. Už se připravuje, ale spotřeba moc vylepšená není, že se zvedl výkon za stejnou spotřebu či tak něco, ale možná zapracovali na nějakém úsporném módu.

avatar
MALI Datum: 30.01.2018 Čas: 08:22

To Clanek:
souhlasím, ten motor Pumy, co byla u nás v ČR na zkouškách, však vůbec nebyl špatný (tedy až na tu spotřebu, ale ta u toho motoru s výkonem 1 MW asi nebude menší, spíš naopak).

avatar
Clanek Datum: 30.01.2018 Čas: 08:08

Ja bych to nepodarkem hned nenazyval, charakteristika je to zvlastni, ale maloco nebo malokdo (tim spis ne MTU co ma za sebou ne zrovna kratkou historii) udela tohle omylem. Dat motoru dve charakteristiky, dve polohy v kterych exceluje pokazde v necem trochu jinem, mi u bojove techniky neprijde vubec spatny napad. Tim spis po tech udajich o spotrebe co jste napsal.
Kazdopadne je zrejme, ze v Pume je tedy nakonec nejaka jina inkarnace toho motoru, s jinym naladenim, parametrama... tak asi nema cenu se v tom dal stourat. I tak bych se ale zajimal o to s jakym motorem planuje BW modernizovanou Pumu. Pokud by si ji vybrala CR tak by jiste taky dostala motor novy, tedy ne ten na zkouskach predvedeny.

avatar
MALI Datum: 29.01.2018 Čas: 22:53

To Clanek - oprava - správně jsem měl napsat:
Ve vašem zdroji se píše o max. Mk=2200 Nm, Já mám uváděno: 2175 Nm, ostatní hlavní parametry jsou přibližně shodné.

avatar
MALI Datum: 29.01.2018 Čas: 22:51

To Clanek:
podíval jsem se na ten váš link - ten se má týkat motoru MTU 10V 892 Ka-501, Já mám k dispozici grafy z MTU 10V 892 HPD, takže jistý rozdíl v typech tady asi je.
Grafy jsou však úplně jiné. U těch, které mám k dispozici opravdu žádný "zub" není, rovněž průběh Mk i P je odlišný (například u vašeho odkazu je při 1500 ot/min Mk=1250Nm, u "mého" grafu je při 1500 ot/min Mk=1650Nm atd.
Ve vašem zdroji se píše o max. Mk 200 Nm, Já mám uváděno 2175 Nm, ostatní parametry jsou shodné.
Závěr: asi se bude jednat o různé varianty stejného motoru. Osobně se mi však nezdá, že by takový "nepodarek", jaký je v tom odkazu, byl reálně zaveden v BW.

avatar
Clanek Datum: 29.01.2018 Čas: 21:41

@Mali
Ted taky nevim jestli se bavime o stejnem motoru, viz to pdf na predesle strane, pokud se nepletu pohani pumu motor z toho linku, a tomu se Nm, kterych je cca 2100 pri 2tis ot. propadnou nekam k 1600 Nm pri 2500ot znovu rostou az k maximu... ten pokles o 25% mi jako propad prijde. Jestli ale mluvime jeden o koze a druhy o voze, pak to hodne vysvetluje.

avatar
Jirosi Datum: 29.01.2018 Čas: 20:31

MALI: Tak to těch 400l/100, tu PUMA pořádně deklasuje. Ale to se asi jednalo o spotřebu v modů bojové činnosti.

Celkem by mně zajímalo co na to číslo odvětily kluci z BW, případně zástupce firmy. Ale to sem logicky nikdo nenapíše.

arr