TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Události

Podvozek TATRA nestojí 50 miliónů Kč

Datum přidání 13.10.2014    Rubrika rubrika: Události     komentáře 0 komentářů    autor autor: Tisková zpráva

Nedávno česká média informovala, že Ministerstvo obrany (MO) vypsalo na konci září zakázku na dodání vyprošťovacích vozidel pro obrněnce Pandur a že předpokládaná cena pěti vozidel je 191 milionů. V této souvislosti byla v médiích publikována i informace, že v minulosti MO uvažovalo o nákupu 11 vozidel Tatra za 600 milionů od VOP 026 Šternberk (v současnosti VOP CZ s.p. se sídlem v Novém Jičíně).

Tatra

Foto: TATRA TRUCKS a.s. má již zkušenosti s výrobou vyprošťovacích vozidel. Společně s polskou firmou Szczesniak vyvinula vyprošťovací/odtahové vozidlo T 815-7 Mamut. Vozidla jsou určeny k „vyprošťování" polských kolových obrněných bojových vozidel pěchoty Rosomak. / TATRA TRUCKS a.s.


Tato informace médií je zavádějící, protože vzbuzuje dojem, že se uvažoval nákup tatrovek s jednotkovou cenou 54,5 mil. Kč. Přitom cena podvozku Tatra je daleko nižší, a to v řádu jednotek milionů korun. Většinu hodnoty vozidla tvoří sofistikovaná nástavba, kterou nevyrábí společnost TATRA TRUCKS, ale specializovaný výrobce.


Je třeba zdůraznit, že v případě speciálních vojenských vozidel netvoří zpravidla většinu hodnoty zakázky podvozek, ale speciální nástavba a její vybavení. To platí právě v případě vyprošťovacích vozidel, kde podvozek TATRA tvoří cca pětinu hodnoty vozidla.

 

Vyprošťovací vozidlo je typickým projektem, k jehož realizaci je třeba spolupráce několika výrobců: dodavatele podvozku, dodavatele nástavby a v některých případech i systémového integrátora. Vzhledem ke specifickému určení vozidla ve vztahu k obrněncům Pandur je nezbytná spolupráce i s jejich výrobcem, společností General Dynamics.

 

Video: T 815-7 Mamut. V případě speciálních vojenských vozidel netvoří zpravidla většinu hodnoty zakázky podvozek, ale speciální nástavba a její vybavení. / YouTube


Generální ředitel TATRA TRUCKS a.s. Petr Karásek k tomu uvádí: „Už více než rok a půl pracuje tým nových českých majitelů Tatry a zkušených manažerů na obnovení prosperity podniku. Tato prosperita se zakládá na schopnosti vyrábět malé série speciálních vozidel na míru dle požadavků zákazníka z civilního i vojenského sektoru ve výhodném poměru ceny a užitných vlastností. Naprostá většina produkce automobilky TATRA jde aktuálně na export."


"TATRA TRUCKS a.s. si velmi váží spolupráce s Armádou České republiky jakožto tradičním a dlouholetým uživatelem vozidel značky Tatra. Naše automobilka se uchází o přízeň zákazníků s dostatečnou pokorou prostřednictvím unikátních užitných vlastností svých výrobků a úsilím o zvýšení kvality výroby i úrovně poprodejních služeb, kde je stále prostor pro další zlepšení. I tímto se chce společnost TATRA TRUCKS odlišit od praktik, které byly spojovány s předešlými zahraničními vlastníky automobilky a jejich managementem," dodává Karásek.


Prosíme tedy média, aby v souvislosti se zakázkou na vyprošťovací vozidla informovala způsobem, který nevytváří dojem, že jedna tatrovka pro Armádu ČR může stát desítky miliónů Kč. Jedná se v prvé řadě o cenu nástavby, nikoliv cenu podvozku Tatra.

 

Tisková zpráva

Redakčně upraveno

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

arr