TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Pozemní technika

Počáteční testování ruských vozidel Bumerang

Datum přidání 10.02.2016    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 22 komentářů    autor autor: Jan Grohmann

Ruská Vojensko-průmyslová společnost začala s počátečními testy nové obrněné kolové platformy Bumerang. Pokud půjde testování podle plánů, ruská armáda začne s vojskovými zkouškami předsériových vozidel v letošním roce. S hromadnou sériovou výrobou vozidel Bumerang se počítá v roce 2019 nebo 2020.

Bumerang

Foto: Bojové vozidlo pěchoty Bumerang 9. května 2015 na vojenské přehlídce na Rudém náměstí ke Dni vítězství; větší fotoVitaly V. Kuzmin;  CC BY-SA 3.0

 

Do ruské armády vede dlouhá cesta

O počátečních testech informoval Alexandr Krasovickij, generální ředitel Vojensko-průmyslové společnosti, výrobce vozidel Bumerang. „V současné době jsme zahájili předběžné zkoušky vozidla. Práce na Bumerangu se účastní více než 40 předních ruských podniků. Základní objem prací, týkajících se výroby a zkoušek stroje vykonává naše vojensko-inženýrské středisko," uvedl Krasovickij.

 

Datum začátku hromadné sériové výroby uvedl v první polovině roku 2015 místopředseda představenstva Vojensko-průmyslové komise (MIC) při prezidentovi Ruské federace Oleg Bočkarev. Podle Bočkareva do roku 2018 ruská armáda obdrží omezený počet předsériových vozidel pro účely testování. Na základě připomínek ruské armády průmysl úpraví vozidla Bumerang do sériové podoby.

 

Dodejme, že v roce 2012 generálplukovník Alexander Postnikov, tehdejší velitel pozemní sil, pro Sputnik News uvedl, že ruská armáda dostane první vozidla Bumerang již v roce 2013.

 

Podle Krasovitského o Bumerang projevuje zájem několik zahraničních zemí. "Dostaneme-li příslušný státní souhlas, budeme připraveni nabídnout vozidlo zahraničním zákazníkům," řekl Krasovitsky.

 

Bočkarev však v rozhovoru pro Echo Moskva v minulém roce upozornil, že vozidlo nebude po zahájení výroby možné dalších pět až šest let dodat do zahraničí. Důvodem je stejný problém, který trápí tanky T-14 Armata, protivzdušné systémy S-400 a obecně velkou část ruské vojenské techniky - ruské firmy nedokáží techniku a munici (např. řízené střely) vyrábět v dostatečném množství dostatečně rychle.

 

Vzhledem k nutnosti vyrobit dostatečné množství vozidel, vybudovat logistické, servisní i výcvikové zázemí, vycvičit posádky i pozemní personál, vozidla Bumerang začnou hrát v ruských silách významnější roli kolem roku 2025. Výhledově ruská armáda počítá s 2000 vozidly Bumerang, jako náhradu za kolové transportéry a bojová vozidla pěchoty BTR-80 a BTR-82.

 

Bumerang

Foto: Bojové vozidlo pěchoty Bumerang; větší fotoVitaly V. Kuzmin;  CC BY-SA 3.0


Neznámý "super" pancíř

Krasovickij v posledním komentáři vyzdvihl pancéřovou ochranu vozidla. „Můžeme říci, že je to „nesmrtelný" bojový stroj, jehož pohybové vlastnosti, palebná síla, ochrana a ovladatelnost převyšují v mnoha ukazatelích zahraniční analogická vozidla", řekl Krasovskij RIA Novosti.

 

Detaily konstrukce ani úroveň pancéřové ochrany vozidla Bumerang není známa. Následující řádky jsou tak spekulace odvozené od dostupných informací a fotografií vozidla. Přední balistickou ochranu tvoří s největší pravděpodobností pouze kovokeramický pancíř odolný proti zásahům kanónu minimálně ráže 30 mm.

 

Větší záhada je boční balistická ochrana. Převis nad koly pravděpodobně obsahuje masivní bloky dynamické ochrany (proti RPG a kumulativním střelám) a svrchní kovokeramické desky proti střelbě z těžkých kulometů až do ráže 14,5 mm. Dle informací z českého odborného tisku, technologií kovokeramického panceřování získala firma NII Stali z Izraele.

 

"Čtveřice nových ruských obrněných platforem (Armata, Kurganěc-25, Bumerang, Tajfun - pozn. red.) využívá v různé míře a podobě modulární pancíř z kovokeramických bloků, které institut NII Stali vyvinul na bázi know-how z Izraele. Kromě toho mají Rusové přinejmenším na Bumerangu (ale asi i jinde) pancíř NERA - nevýbušnou dynamickou ochranu," uvedl pro Armádní noviny expert z české vojenské komunity.

 

Běžná reaktivní ochrana ERA (Explosive Reactive Armour) funguje tak, že výbuch trhaviny uvede do pohybu kovové desky (mezi nimiž se výbušnina nachází), na něž se poté „spotřebuje" energie kumulativního paprsku nebo které poškodí kovový penetrátor.

 

Ochrana typu NERA (Non-Energetic Reactive Armour) dosahuje podobných účinků díky zvláštním materiálům (nahrazují výbušniny), jejichž mechanické vlastnosti (zejména pružnost v tahu) způsobí po zásahu pohyb desek, mezi nimiž se materiál nachází. 

 

Zdroj: Rossijskaja gazetaRossijskaja gazeta

Udělte článku metály:

Počet metálů: 5 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
GAVL Datum: 13.02.2016 Čas: 12:42

Zajímalo by mě jakou má kanon depresi. Dle fotek mám pocit , že to bude opět trpět obvyklým problémem ruské obrněné techniky.

avatar
Jan Grohmann Datum: 13.02.2016 Čas: 11:22

JardaBrum: http://bmpd.livejournal.com/1304988.html (tedy, jsou to jen dveře)

avatar
simpanz Datum: 13.02.2016 Čas: 09:34

tak sem nenašel ani kola ani rampu. Davam odkaz na projekt ATOM, spoluprace renault podvozek VBCI a ruskej ural. Je tam i vnitřek tak se asi inspirovaly.
http://defense-update.com/20130926_franco-russian-atom-wheeled-combat-vehicle-debut-at-rae-2013.html
z russiadefence.net odvozený velikosti a porovnani se strykrem
http://sg.uploads.ru/t/X9Zhx.jpg
http://sg.uploads.ru/t/khE2f.jpg
http://sh.uploads.ru/t/hlU68.jpg
Tire height (diameter) 1343 According to Belshina factory.
Tire profile width 438
Boomerang body height 2375 (To the top corner, approximately)
Boomerang body width 3084
Axis length from wheel to wheel (outside) 2646

Door height 1030
Door width 736
Height to bottom of the ramp 1411
Ramp height 1337

Top plate thickness (from top of the apparel to top of body) 101
Height of the door from the ground 1072
From the step shelf to the op cover 1468
From the ground to the step shelf 907

Thickness of the side armor plate 85
Height of the side = height of the armor plate 701

avatar
semtam Datum: 13.02.2016 Čas: 08:13

KOLT

U té velkohubosti bych byl velmi opatrný. Schválně jsem si projel několik článků o nové technice z novin na které odkazuje tento článek a velkohubost jsem nenašel nikde. (to samozřejmě neznamená, že neexistuje...)

A F-35 je přes svůj nešťastný vývoj vychvalovaná až do nebes.

P.S: Diskuze na toto téma je naivní a bezpředmětná.

K tématu:

Typoval bych, že Bumerang bude nakonec mít větší objednávky než ostatní nové druhy obrněné techniky. Vycházím z předpokladu, že bude patřit k nejlevnějším novým vozidlům a provoz kolové techniky je zpravidla i levnější než u pásů. Armáda RF má poměrně slušné množství vozidel BMP-3, které se navíc ještě stále k armádě dodávají.
Široce zastoupená vozidla řady BTR již mají dost za sebou a jejich koncepce již nevyhovuje. Dodávky BTR-82A jsou jen z nouze cnost a zalepování děr v zastarávajícím vozovém parku BTR.

avatar
KOLT Datum: 13.02.2016 Čas: 07:51

Kde Američané tvrdí, že F-35 je nezničitelný?

avatar
Sorge-227 Datum: 13.02.2016 Čas: 00:39

Kdyz to tvrdi tak to bude asi pravda, aj americania tvrdia ze ich F35 je najlepsi a neznicitelny.

avatar
KOLT Datum: 12.02.2016 Čas: 12:11

Marketingová prohlášení jsou prostě velkohubá. Pravdou je, že Rusové v té velkohubosti kopou první ligu ;-) On jim patos prostě není cizí. Ale to Amíkům také ne, Evropani bývají se svými prohlášeními přecijen trochu střízlivější.

avatar
asdf Datum: 12.02.2016 Čas: 11:57

Apache > To sa tak rozculujes aj pri obycajnej reklame v televizii ? Tam tiez porovnavaju praci prasok s beznym pracim praskom. A ten novy praci prasok je x krat lepsi, ucinnejsi atakdalej ako bezny praci prasok.

To OT je tak isto tovar. No tak ho musi vycvalit aby ho predal. Takze novy Bumerang je x krat lepsi ako bezne OT.

avatar
Rase Datum: 12.02.2016 Čas: 11:40

JardaBrum: to nee, ale mám, jak měl vypadat Bumerang původně (vznikla i maketa/prototyp):
http://www.obramba.com/wp-content/uploads/2014/01/oklepno-vozilo-bumerang-8x8.jpg

avatar
Laci Datum: 12.02.2016 Čas: 11:21

JardaBrum:
Třeba ani takovej obrázek zatim neni, protože třeba tak daleko ve vývoji toho vozidla zatim nedošli :D

avatar
JardaBrum Datum: 12.02.2016 Čas: 09:44

Zdar, nemáte někdo obrázek Bumerangu s otevřenou rampou?

avatar
Jan Grohmann Datum: 12.02.2016 Čas: 08:28

Apache, berte to jako PR firem, nikoliv vlády. Samozřejmě, že chce firma o svém produktu šířit, co nejlepší veřejné mínění, takže vypouští podobné zprávy. Však z naší kotliny známe takových příkladu nespočet.
Cíl je jednoduchý, vytvořit kýžené veřejné mínění a tím zatlačit na vládu, ať na nákup do hodně a rychle peníze.
To, že se to hodí ruským propagandistickým webům jako je SP, RT a třeba českým odnožím, je věc jiná.
Podle mého podobné články jsou (i když neříkám výhradně) reklamní kampaní daných firem s cílem propagovat svůj produkt.
Není třeba za tím hned vidět ďábelský komplot supertajného vedení Ruska.

avatar
Gloton Datum: 12.02.2016 Čas: 00:49

Stále nechápu, že pořád mnohé udivují ta vyjádření zástuců armád a výrobců o jejich nových "superstrojích". Však je to napříč celým světem, jedno jeslti Rus nebo Američan......je to prostě třeba brát s velkým nadhledem, ta jejich vyjádření. Všichni rádi přehánějí a zveličují, přece nejste "na světě" první den aybste se nad tím stále pozastavovali a řešili to.

avatar
Sorge-227 Datum: 12.02.2016 Čas: 00:30

"je to „nesmrtelný" bojový stroj, jehož pohybové vlastnosti, palebná síla, ochrana a ovladatelnost převyšují v mnoha ukazatelích zahraniční analogická vozidla"

By ma vazne zaujimalo ci to ten pan vazne tak povedal, alebo sa to zmenilo prekladom. A kto su ti ludia? Existuji vobec? Je to pekne manipulativny clanok.
Tento clanok je stylizovan tak aby kazdeho zaujalo toto vyhlasenie. Sam clanok nehovori ziadne relevantne informacie.

avatar
flanker.jirka Datum: 11.02.2016 Čas: 23:01

Že jim to, ale trvalo, aby pochopili špatnou koncepci přechozích BTR s dvířky uprostřed a motorem vzadu. Mohli se dávno poučit u našeho OT 64.
Určitě půjdou cestou kopírování některých technologií, jsou věci kde není co nového vymýšlet, pěkné mají třeba MRAP vozidla s hydraulickým vyvěšováním kol od Kamazu. Zajímavý byl i hydrostatický pohon u BTR 90.

arr