TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Události

První vzlet prototypu L 410 NG

Datum přidání 29.07.2015    Rubrika rubrika: Události     komentáře 68 komentářů    autor autor: Tisková zpráva

V návaznosti na oslavu „ROLL OUT" prototypu L 410 NG, která proběhla 15. 7. 2015 na firemním letišti Aircraft Industries, a.s. v Kunovicích, byl ve středu 29.7. 2015 v odpoledních hodinách úspěšně realizován první vzlet tohoto prototypu. Tímto letem byla započata série certifikačních letových zkoušek v souladu s příslušnými předpisy.

L-410NG

Foto: L-410NG se poprvé odlepuje od země; větší foto / Aircraft Industries

 

Během prvního letu byly ověřeny základní letové vlastnosti a výkony letounu, správné funkce systému ovládání letounu, správné funkce pohonné jednotky a palivové soustavy letounu a základní funkce avionických a navigačních systémů. Posádku letounu během prvního letu tvořili piloti Petr Jarocký a Stanislav Sklenář a pracovníci kvality výroby Zdeněk Koníček a Michal Sum.

 

Letoun L 410 NG je zásadně inovovaným modelem stávající verze letounu L 410 UVP-E20, kterou společnost Aircraft Industries, a.s. v současné době sériově vyrábí. S novým modelem bude společnost Aircraft Industries, a.s. velmi silným konkurentem pro stávající turbovrtulové letouny stejné kategorie ve světě.

 

Mezi zásadní vylepšení letounu patří vyšší platící zatížení (letoun uveze více nákladu a to přibližně o 400 kg), dvojnásobné zvětšení předního zavazadlového prostoru, dále větší dolet (až 2 500 km) a vytrvalost (až 10 hodin) a to díky téměř dvojnásobnému objemu nových integrálních palivových nádrží, které jsou součástí nově konstruovaného křídla.

 

Video: Roll-out L-410 NG. / YouTube

 

Letoun bude mít opět o něco výkonnější pohonnou jednotku než je ta stávající, která byla modernizována již v roce 2013. Nová pohonná jednotka bude sestávat z motorů GE H85 se vzletovým výkonem 850 HP a vrtulí AV 725.

 

Motor je vybaven  novým reduktorem, který v důsledku nižších otáček vrtule umožní snížení hluku. L 410 NG dosáhne vyšší cestovní rychlosti (až 417 km/h TAS) a bude mít modernizovanou pilotní kabinu technologií Glass Cockpit od společnosti Garmin, konkrétně avioniku G3000, která výrazně přispěje ke snížení zátěže posádky a zvýšení bezpečnosti letu.

 

Rovněž bude zásadně modernizována kabina cestujících tak, že docílíme prostředí, na které jsou cestující zvyklí z letounů vyšší kategorie. Rovněž bude podstatně zvýšena návrhová životnost letounu a to na 30 000 letových hodin a/nebo cyklů.

 

Zahájení sériové výroby letounu L 410 NG je v plánu po dokončení certifikačních zkoušek v roce 2017. Společnost hodlá do budoucna vyrábět až 30 kusů ročně.

 

Redakčně upraveno

Udělte článku metály:

Počet metálů: 5 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
mikojan29 Datum: 31.07.2015 Čas: 11:54

semtam - asi ste myslel AN 140, lebo AN 160 neextistuje. Ja si zase myslím, že treba najprv rozbehnúť výrobu L 410 NG a až potom, keď sa situácia stabilizuje, nech sa pomýšľa na nasledovníka. Je to rokmi overené lietadlo, dalo by sa povedať "vytunené" do dnešnej doby. Uvidíme, ako sa to celé vyvinie, ale dúfam, že v prospech AI. Mám rád tieto lietadlá, často vojaci často lietajú na týchto strojoch nad mojim domovom.

avatar
semtam Datum: 30.07.2015 Čas: 18:44

Nesher

S tou kategorií ATR, by se musel opravdu důsledně prověřit trh. Aby to bylo rentabilní a vůbec jaké požadavky by toto letadlo mělo splňovat. Toť vše. Díru v trhu vidím s výpadkem Antonova.
Když už máte poznámky vůči ruskému trhu, že je podle Vás rizikový. Tak si uvědomte, že v letošním roce mají Kunovice vyrobit 18 ks L-410. A jak píše pan Kocourek RF ročně objedná cca 10 L-410. To znamená, že RF přinesla v tomto roce více než polovinu zakázek. Bez ruskému trhu by možná Kunovice nevytvořili L-410NG.

avatar
belkin Datum: 30.07.2015 Čas: 18:22

Ono je to opravdu prapodivné. Normální člověk by předpokládal že se letadlo přelítne,tam se maximálně dolepí samolepky v azbuce, udělá přejímka a odchod. Vše zde popisované je všechno možné, jenom ne ekonomické.

avatar
Kocourek Datum: 30.07.2015 Čas: 18:12

belkin: v průběhu 5let se uvažuje systémem rozborka/sborka o celkem asi cca 30strojích (odhad), přičemž v prvním roce to bude pouze jeden "tréninkový" stroj. S dozorem našich specialistů v Rusku se počítá, ale spočítáte je na prstech jedné ruky. Montáž v Rusku, ale v žádném případě neznamená, že by se do Ruska neprodávalo na přímo. Bude záležet případ od případu... Rusko dnes nakupuje cca 10ks L-410 ročně a jiná letadla v této kategorii prakticky nenakupuje.

avatar
belkin Datum: 30.07.2015 Čas: 18:02

Je fakt,že neznáme celé pozadí přesunu.Standartně se výrobce maximálně snaží urychlit fázi přípravy a rozjet plnohodnotnou montáž a to za dozoru specialistů. O prachy jde v prvním případě.Mě jenom zaráží to plánované množství strojů. Při produkci cca 30 kusů ročně, kolik rusové plánují těch strojů odebrat? (Hranice rentability je dle mého velmi hrubého odhadu min.350 ks)

avatar
Kocourek Datum: 30.07.2015 Čas: 17:47

belkin: pokud to soudruzi v Rusku zvládnou, tak ta nesmyslná montáž/demontáž časem odpadne, ale tak daleko zatím plány nesahají... No a co se píp. týče, tak si nedělám iluze, ale tyto věci se obvykle odehrávají na jiném levelu, takže netuším...

avatar
belkin Datum: 30.07.2015 Čas: 17:36

Kocourek: já se spíš domnívám, že tam bude něco, na čem někdo píp. vydělá.

avatar
belkin Datum: 30.07.2015 Čas: 17:34

Kocourek:no pokud jde o navýšení výrobních kapacit, tak to by smysl dávalo, ale to by musela odpadnout ta nesmyslná montáž,demontáž a zase montáž. ( to je prostě pohádkové)

avatar
Kocourek Datum: 30.07.2015 Čas: 17:30

belkin: ne na vše lze aplikovat zdravý selský rozum :-)

avatar
Kocourek Datum: 30.07.2015 Čas: 17:27

Nesher: ani po pěti letech se s ničím jiným než s konečnou montáží neuvažuje. Vzhledem k nutnému strojnímu vybavení a množství potřebných přípravků (cca 35 000) by to bylo i po započtení ruských dotací nerentabilní.
V celém příběhu jde o to, poskytnout "východu" ruské letadlo a naopak "západu" letadlo vyráběné na "západě" a celkově výrazně navýšit objem vyráběných letadel (proto i ta varianta s PW), aby se ekonomika výroby zlepšila. Neboli, aby se oba vlci nažrali a koza zůstala celá :-)

avatar
belkin Datum: 30.07.2015 Čas: 17:19

Já naprosto chápu přesun výroby společností do levnějších lokalit.Ovšem všechny tyto operace se provádějí za účelem zisku. Tady v tomto případě stát vytváří vicenáklady aby je v zápětí kompenzoval, nebo se chce majitel, výrobce,
úmyslně připravit o zisk. Tak jako tak na tom prodělá buď firma nebo stát.
Prostě přidaná hodnota v tomto případě je 0. Jestli stát vybírá clo a zároveň dotuje, měl by navštívit Chocholouška

avatar
Nesher Datum: 30.07.2015 Čas: 17:16

kazd
Normálně to tak není, bohužel v Rusku je politické rozhodnutí prakticky vše.

avatar
Nesher Datum: 30.07.2015 Čas: 17:13

belkin
Třeba je ten plán takový (jak naznačoval Kocourek), že po pěti letech bude ta montáž probíhat v Rusku rovnou (bez Kunovic) z dílů částečně vyrobených v Rusku a částečně dodávaných z ČR. Že z toho pro AI nekouká nic dobrého, je myslím jasné.

avatar
kazd Datum: 30.07.2015 Čas: 17:07

převod výroby je rozhodnutí politické nikoli ekonomické

avatar
belkin Datum: 30.07.2015 Čas: 17:04

kazd: ano já vám rozumím, Výroba košťat,textilu,telefonů atd.kde jde výroba do tisíců a statisíců.Kolik se ale v rusku těch letadel prodá aby se vyplatila levnější
pracovní síla,náklady na dopravu a energie?

arr