Umělá inteligence pro bojová vozidla pěchoty CV90 MkIV

Společnost BAE Systems se minulý týden zúčastnila ... Více

Nové verze vozidla ASCOD 2 se představily na Eurosatory

Pařížský veletrh Eurosatory je místem, kde se ... Více

Armádě České republiky se odkrývají nové schopnosti BVP PUMA

V Austrálii je diskutován program „Program ... Více

Čeští speciálové na největším společném cvičení amerických speciálních sil

Operátoři 601. skupiny speciálních sil doplnění o ... Více

Pozemní technika

Renault Trucks Defense předvedl svá lehká taktická vozidla

Datum přidání 23.02.2018    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 50 komentářů    autor autor: Tisková zpráva

Zastoupení RENAULT Trucks Defense pro Českou republiku připravilo v polovině února ukázky lehkých taktických vozidle ALTV, které nabízí pod značkou ACMAT.

Foto: ALTV Kombi; větší foto / Adam-Costey Studio / "Pro" VOP CZ

 

Vozidla ALTV v provedení Kombi a Pickup byla předvedena zástupcům ministerstva obrany a české armády na zkušebním okruhu VTÚPV ve Vyškově a v Hummer centru v Praze. Návštěvníci akce si po zkušebním okruhu s profesionálními řidiči výrobce mohli sami vyzkoušet jízdní vlastnosti obou vozidel.

 

„Měl jsem možnost vozidla vyzkoušet a obě překonala má očekávání, například úžasnou stabilitou a co dokáží v náročném terénu při překonávání ostrých nájezdových úhlů, prudkých stoupání či jízdě na zasněžené cestě“, řekl Petr Oršulík, jeden z účastníků akce ve Vyškově.


Vozidla ALTV jsou v současnosti ve variantě Pickup nabízená s jednoduchou kabinou, kde osádka členů je maximálně 2+8 lidí a s dvojitou kabinou s kapacitou 4+6 lidí. Vozidla typu Pickup jsou vhodná především pro přepravu nákladu nebo pro průzkumné či pozorovací účely.


Další variantou je verze Kombi (station wagon), určena pro přepravu osob, hlídkování a průzkum nebo jako např. policejní vozidlo. Přepravní kapacita je celkem pět členů osádky.


Prezentace se účastnil také státní podnik VOP CZ, který je průmyslovým partnerem RENAULT Trucks Defense.


Firma RENAULT Trucks Defense nabízí širokou škálu obrněných vozidel, která jsou určena pro armádu a bezpečnostní složky. Používá je francouzská armáda a také několik dalších armád NATO.


Jednotlivé řady vozidel RENAULT Trucks Defense mají vysoký podíl vzájemného využívání stejných komponent, což představuje velký benefit z pohledu následného zajištění náhradních dílů, logistiky a managementu životního cyklu techniky. Vozidla ALTV by mohla být vhodnou náhradou již zastaralých vozidel UAZ, která jsou dnes používaná v české armádě.

 

Foto: ALTV Pickup; větší foto / Adam-Costey Studio / "Pro" VOP CZ

 

Foto: ALTV Kombi; větší foto / Adam-Costey Studio / "Pro" VOP CZ


Udělte článku metály:

Počet metálů: 5 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Rase Datum: 22.05.2018 Čas: 12:52

Tyhle mašinky od ACMAT nakupují i Francouzi. přesněji 3700 těchto vozidel za 500 mil eur, jako náhrada za staré Peugeot P4

http://palba.cz/viewtopic.php?f=307&t=7856&p=268874&sid=40e155b667283e5e8bd17ce133dfa36b#p268874

avatar
Snownomad Datum: 06.03.2018 Čas: 19:06

hezké dveřní prolisy, to se bude gumám líbit...

avatar
sposchl Datum: 26.02.2018 Čas: 15:14

Podle mne by měl šanci na úspěch u mnoha armád tento koncept

podvozek nebo šasí
C (civil): bez jakékoliv ochrany proti IED apod. = určeno pro civilní využití (lesnické, těžařské, apod. firmy)
M (military): úroveň min. STANAG 1 = pro vojenské použití, většinou týlové zabezpečení
A (armoured): ochrana STANAG 2 a výše = prvosledové jednotky

nástavba, karosérie
C (civil): bez jakékoliv ochrany, karosérie z klasického plechu
M (military): úroveň min. STANAG 1
A (armoured): ochrana STANAG 2 a výše

nástavba v různých variantách:
KOMBI (2+(4-6))
CAB (2) + ložná plocha
DOUBLE CAB (2+3) + ložná plocha
a další varianty (SANITA apod.)

Možnost záměny podvozku, kabiny, výměny ND mezi verzemi, např. dveře z verze C půjdou dát na verzi A a zvenku se to nepozná, pokud nebude jiná barva. Prostě opticky auta různých verzi (C,M a A) z vnějšku vypadají stejně.

Prostě jedno auto, které bude mít vnější tvary stejné v jakékoliv verzi a rozdíl bude v použitém materiálu. Podle mne největší problém by byl v podvozku, tak aby co největší množství dílů bylo zaměnitelných mezi jednotlivými verzemi.

PROSTĚ LAICKY: přivezou 2 vozidla, která jsou zničená. Jedno má zničený podvozek (verze M) a druhé karosérii (verze A). Povolením "pár šroubů" se během pár hodin přendá dobrá karosérie na dobrý podvozek a nepřítel neví, jaká je to verze (M nebo A).

avatar
Jirosi Datum: 26.02.2018 Čas: 13:20

Longsword: Určitě je výhodné koupit stejnou podvozkovou základnu/motorizaci pro více typů. Ale to co ty požaduješ, je zbytečnost. Nákup více nadstaveb pro jeden podvozek, už ekonomický není.

Využívá se to u těžké techniky třeba pro zimní/letní údržbu. Ale tohle není zrovna případ vojenských vozidel. Tam potřebuješ tu nebo onu variantu převážně po celou dobu.

avatar
Longsword Datum: 26.02.2018 Čas: 10:07

Už nějakou dobu existuje Amarok v upravě od Rheinmetallu a používá ho taky několik armád. Co takhle jej, místo (nic ve zlém) neověřeného Renaultu? Už jen to, že je součástí VW koncernu, by byla obrovská logistická a opravárenská výhoda ... ?
Na druhou stranu: Pak v nabídce VW tak trochu chybí ty ostatní vozidla, která Renault nabízí v téhle sestavě.
(Teď trochu filozofického povzdechu) Optimální řešení by bylo něco na způsob Defenderu, tedy zcela modulární platforma, která by se dala (nejlépe pomocí šroubováku a kladiva) překopat za odpoledne z dvoumístného mini valníku na čtyřmístný double-cab, nebo "plnohodnotný" 4-5-8?-místný dopravní prostředek, to vše včetně pancéřování, nebo bez. A možností vyměnit i pohonné ústrojí (a samozřejmě v provedení 4x4) by byla příjemná třešnička na dortíku.
Obávám se však, že doba plnokrevných řešení je od devadesátých let mrtvá a nikdo se do vývoje něčeho podobného už nikdy nevrhne :-(

avatar
KOLT Datum: 25.02.2018 Čas: 20:13

Čtvrtou kategorii bych nezavrhoval, speciálové a výsadkáři potřebují něco lehkého, co se dá vozit uvnitž CH. Ten Flyer je IMHO docela akorát.

avatar
juhelak Datum: 25.02.2018 Čas: 19:57

Tak ACR ještě zádne specifikace nevypsala..ale počítám že minimálně tri druhy by to být mohli..
náhrada za defendery ..ajban, sherpa, jltv, hawkei.
náhrada za uaz: altv, Toyota nebo němec..
a pak obměna civilních aut..a to může být klidne nějaka škoda ve verzi scout atd..

Zas přece nebudou rozvážet obědy v titusu nebo v tygrovi..

avatar
Rase Datum: 25.02.2018 Čas: 18:36

KOLT:
To rozdělení vidím stejně, akorát si myslím že armáda potřebuje jen tři druhy a speciálové stejně budou mít krom Toyot, i Perun a asi ještě něco dle potřeby. Ony u nich ta vozidla stejně slouží jen pár let a pak se vyřadí zase za něco jiného. Tím bych se opravdu neřídil. Navíc jde o kusovky.

pro vojáky bych viděl osobně jako ideál Ajban (nebo JLTV), pak lehký v podobě tady těch Renaultů (ALTV) - SVOS může klidně pár desítek opancéřovat. Pro popojíždění v zázemí a míru klidně jen zelený karoq a to jen kvůli tomu že má nálepku "české auto" a je větší než Fabie... no a cena že. Pokud by bylo uvolněno víc peněz, tak klidně ať se místo těch škodovek pořídí jen ALTV.

ps. oni i američané řeší pro armádu vodíkový pohon u podobných mašin - Chevrolet Colorado ZH2. Tedy i pro AČR by to nebylo nic proti ničemu. Oni totiž i američané chtějí lehčí vozítko než JLTV, na podobné ježdění. Jím ale jde i hodně o ekonomiku provozu

avatar
Jara Datum: 25.02.2018 Čas: 16:38

Kolt
Perun nebo Husar opravdu nevypadají jako schopná konkurence ani Ajbanu natož LJTV
O tom tady asi diskuzi nerozjedem...;)

avatar
KOLT Datum: 25.02.2018 Čas: 16:33

cejkis, o jakém sportovně-užitkovém voze to z té vaší psychiatrické léčebny píšete? ;-)

avatar
KOLT Datum: 25.02.2018 Čas: 16:32

Jara, program JLTV je napřed především ve váze, protože do vývoje balistiky byly nalité skutečně velké peníze. Díky tomu váží minimálně o dvě tuny méně než srovnatelně odolná vozidla stejné kategorie. Což je z hlediska provozu docela zásadní rozdíl, z taktického hlediska to má také výhody.

Mmchd, já bych taky radši něco "domácího", když už jsme ta automobilová velmoc. Jenže když se podívám na Perun nebo Husar a srovnám to s JLTV (respektive L-ATV)... ten rozdíl je už dost velký :-(

avatar
KOLT Datum: 25.02.2018 Čas: 16:25

Starlight, chápu. Problém je v tom, že pořízení a provoz takové "flotily" stojí fakt hodně peněz. Čili chápu, že minimálně ta část aut, která se budou pohybovat ve vcelku bezpečné vzdálenosti od fronty, bude řešena pomocí klasických teréňáků.

Osobně si myslím, že by náhrada za Defendery a UAZy měla být řešena pomocí několika typů:
1) lehké výsadkové vozidlo typu Flyer pro 601. a 43.,
2) off-road pro "bezpečnější" úkoly logistiky, štábů ap.,
3) moderní LOV typu JLTV pro ostatní úkoly včetně náhrady Iveco LMV,
4) civilní vozidlo na ježdění mezi posádkami ap.


ad 1) Pokud vím, minimálně u 43. vpr už přemýšlejí, co po Defenderech, nicméně to není věc, která by je trápila před rokem 2020. Můj názor je, že by měli mít ve vozovém parku jak ono výsadkové vozidlo, tak LOV a vybírat podle potřeby/úkolu.
Jak to chce řešit 601. skss nemám tušení, ale jejich pořízení Perunů mi přijde jako hodně nesystémový krok... ale možná se mýlím.

ad 2) Ony off-roady bych koupil "obyčejné", zato dostatečně velké (třeba G-čko mi přijde malé a zbytečně drahé, jakkoliv se mi jinak líbí), pokud možno s výhledem na to, že by třeba část mohla být lehce pancéřovaná (což třeba toyoty umožňují). A skutečně bych hodně pozorně vybíral, kde už nemá smysl šetřit a danou roli svěřit raději LOV.

ad 3) Jako LOV by se mi líbila vozidla JLTV ;-) Ale i ty Ajbany a podobné asi nebudou vysloveně prohra. A hlavně jimi nahradit i LMV.

ad 4) Na to ať si klidně pořídí Fábky z druhé ruky od jiných státních institucí, pokud už se má někde šetřit ;-)

avatar
Jara Datum: 25.02.2018 Čas: 16:21

Kolt
Psal jsem “tak napřed”to znamená, že uznávám jeho vedoucí pozici jako etalon kategorie, jen říkám, že existují i velice dobrá jiná vozidla, kterým se zdaleka nedostává tolik pozornosti...
A proč?
Prozože zbrojní programy US jsou mimo jiné i velice dobře medializovány a tím proboha neříkám, že to je špatně. Naopak v Americe chápou, že pro takové obrovské zakázky nesoucí značné sumy peněz,musejí získat kladný postoj veřejnosti.

avatar
cejkis Datum: 25.02.2018 Čas: 16:08

Ideální auto pro armádu :-) Projedete velkou louží, rozsvítí se celá palubní deska a motor přejde do nouzového režimu.

Po náhradě bitevních vrtulníků dopravními a teréních aut sportovně užitkovymi budeme plnohodnotným členem NATO :-D

Už prostě z této “armády” nemohu. Co nápad, to perla pacientů z psycho léčebny.

avatar
KOLT Datum: 25.02.2018 Čas: 16:06

Jara, co myslíte, jaké vozidlo bude napřed – takové, jehož vývoj byl dotovaný v rámci soutěže státem, čili jeho výrobce nemusel řešit, zda se mu vývoj zaplatí či ne. Navíc v případě výhry se výrobce mohl těšit na zakázku na desítky tisíc kusů. Nebo takový, jehož vývoj musel platit sám výrobce s risikem, že se neprodá žádné, když bude mít smůlu, nebo se ho prodají řádově tisíce, když bude mít štěstí?

arr