TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Pozemní technika

RG35 MIV od BAE Systems

Datum přidání 21.05.2014    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 0 komentářů    autor autor: Jan Grohmann

Firma Land Systems OMC, jihoafrická divize BAE Systems, představila nové motorizované vozidlo pěchoty RG35 MIV (Motorised Infantry Vehicle). Vozidlo je nejnovějším derivátem průzkumného, patrolovacího a užitkového vozidla RG35 RPU (Reconnaissance, Patrol and Utility).

Foto: RG35 MIV se vzhledově i koncepčně podobá americkému M117. /  Land Systems OMC

Foto: RG35 MIV se vzhledově i koncepčně podobá americkému M1117. /  Land Systems OMC

 

RG35 MIV je další z řady široké rodiny jihoafrických obrněných vozidel. Navozuje na známé obrněnce RG-31 Nyala 4×4 (hmotnost 7,28 t), RG-32 Scout 4×4 (4,45 t), RG-33 4×4 (22 t), RG33L 6×6 (26 až 37 t podle verze) a RG34 4×4 (9,5 t).

 

RG35 RPU vznikl v roce 2009 jako soukromá iniciativa jihoafrické firmy Land Systems OMC. RG35 není zatím zaveden ve výzbroji žádné armády.

 

Stroj soupeřil v kanadském projektu nového taktického obrněného vozidla TAPV (Tactical Armoured Patrol Vehicle), ale prohrál s koncepčně podobným americkým Textron M1117, resp. s jeho nejnovější verzí Textron TAPV určenou přímo pro kanadskou armádu.

 

Původní vozidlo RG35 RPU se vyrábí ve verzích 4×4 i 6×6. Nejnovější varianta RG35 MIV je svému předchůdci podobná, ale má o 80 cm delší trup. Díky větší délce mohli konstruktéři na pravou stranu umístit dveře do prostoru výsadku.

 

Foto: Předchozí verze RG35 RPU. / YouTube

 

RG35 MIV má hmotnost 21 tun a měří na výšku 2,4 metrů. Na rozdíl od klasických vozidel MRAP je tak výška zřetelně menší. Menší výška (díky nižšímu těžišti) zlepšuje jízdní vlastnosti a zjednodušuje dopravu.

 

Výšku vozidla lze pro dopravní účely snížit až na 2,25 metrů. Prázdná hmotnost (demontovaný pancíř) RG35 MIV je „pouze“ 14,1 t. Vozidlo tak lze bez problémů přepravovat v letadle C-130 Hercules nebo letadle podobné kategorie.

 

Pohon zajišťuje dieselový motor Cummins SL o výkonu 336 kW (případě 441 kW). Výkon motoru se přes šestistupňovou převodku přenáší trvale na všechny čtyři kola. Hydro-pneumatické pérování umožňuje nastavit až čtyři výšky podvozku – nejnižší pro pohodlnou jízdu na silnici, nejvyšší pro jízdu v terénu nebo při ohrožení IED.

 

Balistická ochrana RG35 MIV je na úrovni STANAG 4569A Level 4. Trup tak odolá zásahům střel ráže 14,5×114 AP / B32 AP ze vzdálenosti 200 metrů. Protiminová ochrana je na úrovni STANAG 4569B Level4A/3B - vozidlo odolá výbuchu 10 kg TNT pod jakýmkoliv kolem nebo 8 kg TNT pod středem podvozku.


Samozřejmostí je instalace různých zbraňových systémů. Na střechu lze umístit dálkově ovládanou věž s 40mm granátometem nebo s kulometem až do ráže 12,7 mm.

Zdroj: IHS Janes

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4.4 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

arr