Umělá inteligence pro bojová vozidla pěchoty CV90 MkIV

Společnost BAE Systems se minulý týden zúčastnila ... Více

Nové verze vozidla ASCOD 2 se představily na Eurosatory

Pařížský veletrh Eurosatory je místem, kde se ... Více

Armádě České republiky se odkrývají nové schopnosti BVP PUMA

V Austrálii je diskutován program „Program ... Více

Čeští speciálové na největším společném cvičení amerických speciálních sil

Operátoři 601. skupiny speciálních sil doplnění o ... Více

Pozemní technika

SHERPA Light a HIGUARD na tankodromu v Milovicích

Datum přidání 20.11.2017    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 67 komentářů    autor autor: Tisková zpráva

Zastoupení RENAULT Trucks Defense pro Českou republiku připravilo na bývalém tankodromu v Milovicích ukázkové jízdy dvou vozidel z bohatého sortimentu firmy. Zástupci generálního štábu, vojenských útvarů a Ministerstva obrany si mohli vyzkoušet jízdu středním obrněným vozidlem HIGUARD a lehkým taktickým vozidlem SHERPA Light v úpravě pro speciální jednotky.

Foto:  SHERPA Light; větší foto / VOP CZ

 

V prvních jízdách hostům vozidla předvedli profesionální řidiči francouzského výrobce, ale pak za volant usedli profesionálové Armády ČR. Všichni zúčastnění shodně vysoce hodnotili výjimečné jízdní vlastnosti obou předváděných vozidel a diskutovali o jejich možném využití v jednotkách Armády ČR.

 

Sherpa Light je lehké taktické vozidlo navržené pro pěchotu, paradesantní jednotky nebo bezpečnostní síly, kterým poskytuje vysoký výkon, mobilitu a přepravní kapacitu.

 

Sherpa Light je vybaven ochranou proti minám, improvizovaným výbušným systémům a balistickou ochranou podle CEN 1063 a STANAG 4569.

 

HIGUARD je středně těžké obrněné vozidlo s velkokapacitním chráněným trupem. Trvalý pohon 6x6 zajišťuje HIGUARD výjimečnou pohyblivost v obtížném terénu, zatímco jeho obrněný trup poskytuje účinnou balistickou ochranu podle STANAG 4569.

 

HIGUARD nabízí vynikající možnosti pro přepravu jednotek a je ideální pro umístění speciální zástavby. Může pak být využit také jako velitelský, štábní, spojovací nebo sanitní vůz.

 

Prezentace se účastnil také státní podnik VOP CZ, který je průmyslovým partnerem RENAULT Trucks Defense. Prvním výstupem navázané spolupráce mezi RENAULT Trucks Defense a VOP CZ Nový Jičín by měl být podíl českého partnera na výrobě předváděného vozidla HIGUARD.

 

Firma RENAULT Trucks Defense nabízí širokou škálu obrněných vozidel, která jsou určena pro armádu a bezpečnostní složky. Používá je francouzská armáda a také několik dalších armád NATO.


Jednotlivé řady vozidel RENAULT Trucks Defense mají vysoký podíl vzájemného využívání stejných komponent, což představuje velký benefit z pohledu následného zajištění náhradních dílů, logistiky a managementu životního cyklu techniky. Prezentovaná vozidla jsou velmi vhodnou alternativou pro modernizaci pozemní techniky Armády ČR.

 

Foto: HIGUARD ; větší foto / VOP CZ

 

Redakčně upraveno

Udělte článku metály:

Počet metálů: 3.4 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Jara Datum: 25.02.2018 Čas: 14:12

Kolt
Jinak do JLTV si pokaždé rejpnu protože se mi nezdá tak moc před konkurencí jako vám ostatním, kdyby se pro něj AČR rozhodla a měla ho za podobný peníz jako US army tak mi to žádné vrásky na čele ale nepřidělá:)

avatar
Jara Datum: 25.02.2018 Čas: 14:02

Kolt
Jen jsem na poukázal na jiný přístup Francouzů .... samotnému se mi více líbí Nimr například ....

avatar
KOLT Datum: 25.02.2018 Čas: 13:51

Ten poslední příspěvek byl míněn k jinému článku, omlouvám se :-)

avatar
KOLT Datum: 25.02.2018 Čas: 13:46

Na ježdění mezi posádkami a do výstrojáků ať si pořídí nějaké Fábie nebo klidně Yetti, ale náhrada za UAZ/Defender má být auto určené k plnění úkolů v boji. Ať už pro přesuny lehké pěchoty, štábní účely nebo třeba zásobování. A k tomu potřebujete zcela nutně klasický off-road.

avatar
KOLT Datum: 25.02.2018 Čas: 13:44

Jara, máte pravdu stran spolehlivosti a bezúdržbovosti. Na druhou stranu, pokud je ono složitější řešení navrženo rozumně a dostatečně robustně, nepřináší o tolik vyšší náklady, zato přináší zásadní velké jízdních vlastností. Tuhé nápravy ať si používají chudé armády, technologicky zdatnější armáda by neměla mít problém s nezávislým zavěšením kol.
Mmchd, horujete pro IFV Puma mimo jiné proto, že má pokročilejší "hydraulický" podvozek (jehož náročnost na výrobu i údržbu je o mnoho složitější než u klasiky s torzními tyčemi), zato tady vychvalujete pevné nápravy. Trochu schíza, ne? ;-)

avatar
Jara Datum: 25.02.2018 Čas: 12:20

Jinak Sherpa je velice zajímavé vozidlo na rozdíl třeba od Nimru, ruského Tigru nebo Naprosto,úžasného, bezkonkurenčního,skvělého JLTV:)), si ponechává klasické tuhé nápravy. Samozřejmě tuhá náprava se nemůže co se týče vlastností vyrovnat nezávislému zavěšení ať už jsou to dvojité lichoběžníky nebo nějáký víceprvek, ale na druhou stranu jsou tuhé nápravy enormě spolehlivé, ověřené řešení, takže si sherpa může tímto získat velikou výhodu spolehlivosti a mnohem menčí náročnosti na servis.
A nepište mi, že amici všechno testují do aleluja a že JLTV bude úplně stejně spolehlivé jako Sherpa. Nebude! Zkratka větší počet silentbloků a kloubů sebou ponese větší starosti ....

avatar
skelet Datum: 24.02.2018 Čas: 22:48

Kolt: ti právníci jsou od toho, aby tu společnost "uklidili" na základě informací získaných nepřímo. A především nikdo neví, proč jim tu prověrku nechtějí vydat. Všechno jsou to spekulace, a pokud spekulujeme my, tak může spekulovat i Strnad, který bude mít i o trochu přesnější informace.
A o tom, že něco nebo někoho bude muset obětovat není sporu.

avatar
KOLT Datum: 24.02.2018 Čas: 22:35

skelet, jenže tady nepůjde ani tak o právníky, jako spíš o kamarády, co spolu mluví. A že NBÚ "umí" prověrky na přání (dát i nedat), už jsme párkrát viděli.... Pokud CSG nemá skutečně hodně nas*áno do bot, tak si myslím, že tu prověrku nakonec získá. Jen holt bude muset něco obětovat. Třeba se nexichtit na zrušenou modernizaci systémů DANA a nevybrání ASCODů.

Nesher, s tou Vegou je problém, že ona tehdy ve versi 6x6 nebyla, což byl jeden z hlavních uváděných důvodů, proč MO upřednostnilo Titus. Ohledně smluv Tatry s Nexterem máte sice asi pravdu, nicméně pokud bude CSG postaveno před výběr Titus od Nexteru nebo Vega, co myslíte, že si zvolí? Každopádně si od začátku myslím, že má pravdu MALI. Titusy si AČR může pořídit i bez prověrky CSG, na výrobu podvozků ji Tatra nepotřebuje, prostě se zvolí jiný integrátor zakázky.

avatar
skelet Datum: 24.02.2018 Čas: 22:06

Jo kdybych byl optimista nebo idealista, tak by to tak i mozna fungovalo :) ale pochybuju, ze to tak bude fungovat u mnoha miliardoveho imperia, kde je majitel kamos s prezidentem, ktery je kamos s premierem :))

avatar
Nesher Datum: 24.02.2018 Čas: 21:54

Co no tak?
Přečtěte si zákon,

avatar
skelet Datum: 24.02.2018 Čas: 21:52

Nesher, ale no tak :))

avatar
Nesher Datum: 24.02.2018 Čas: 21:34

Skelet
V případě prověrky vám právníci mnoho nepomohou, to není něco na co máte nárok a není to ani soudní řízení. NBU nikomu nic nepředkládá ani nedokazuje. Prostě jen zhodnotí riziko a prověrku udělí nebo neudělí. Pokud ji neudělí, tak ani neřekne proč.

Kolt
Ano, Titus je lepší vozidlo, ale AČR už před lety potvrdila, že obě vozidla naplňují její požadavky.
Jinak co se jiného dodavatele týče, pokud má CSG s Nexterem dobrou smlouvu ( vsadím se, že má), tak je prostě nepůjde obejít.

Rase
S Perunem 6x6 jako náhradou Titusů to bude šum. Co se povídá ( stále to může být jpp) tak se rozhodně mluví o Veze.
A aby CSG nedělalo problémy, tak by jí mělo údajně MO naznačit, že buď podvozky dodá anebo už si ani neškrtne. Ale jak říkám, jsou to chodbové řeči z MO.
Komponenty budou identické s těmi co budou na vyráběných Pandurech se stejným určením.

avatar
MALI Datum: 24.02.2018 Čas: 21:08

To KOLT:
pokud CSG nedostane prověrku, tak podle mého stačí MO ČR jednoduše za úkolovat "svůj" státní podnik VOP CZ, který AČR dodá vše požadované a ty podvozky (vlastně celá vozidla Titus, ale bez výbavy) si na to koupí přímo od Tatry. Kdyby na to náhodou technologicky nestačil (myslím tím ty do vozidel montované technologie), tak MO ČR má ještě k dispozici VTÚ

avatar
KOLT Datum: 24.02.2018 Čas: 20:58

Titus především není vyřazený, stačí zvolit jiného koordinátora projektu než CSG a může být do AČR vesele zaveden. Koordinátorem může být VOP, VTU, Nexter, nebo třeba firma, která bude dodávat elektroniku, jež u těchhle aut stejně bude to hlavní. Mmchd, tušíte, jaké firmy se budou podílet na dodávkách právě elektronických komponent?

Nesher, dovolím si nesouhlasit. Jednak i to velitelské auto musí mít slušnou průchodnost terénem, v čemž IMHO Titus bude Vegu 6x6 převyšovat minimálně o třídu. Jednak když něco kupuji, přemýšlím i nad případným dalším využitím. A Titus je podstatně universálnější platforma než Vega, čili by dle mého byla AČR úplně pitomá, kdyby tohle nezohlednila. Podle mě by, pokud CSG nedostane prověrku, bylo nejlepší oslovit přímo Nexter...

avatar
Jara Datum: 24.02.2018 Čas: 20:49

Tatra neznamená CSG i když ji teď patří, Tatra už přežila větší mizérie než je pan Strnad a jeho CSG......

arr