TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Pozemní technika

Skútry Honda - šetřte mazaně peníze za dopravu

Datum přidání 04.04.2016    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 14 komentářů    autor autor: Komerční sdělení

Zřejmě každý chlap, nota bene voják, snil o pořádné motorce, s kterou se bude prohánět po silnicích nebo po stezkách v lese. Někdy ale, a nemusí to být až po založení rodiny, je třeba se prostě rychle, jednoduše a hlavně levně přesunout z místa “A” do místa “B”. Pro takový případ zřejmě neexistuje lepší možnost, než se podívat po kvalitním skútru od osvědčeného výrobce.

Foto: Absolutní bestseller mezi skútry s kubaturou 125 ccm; větší foto / Honda

Foto: Honda PCX125. Absolutní bestseller mezi skútry s kubaturou 125 ccm; větší foto / Honda

 

Jak jezdit mazaně

Skútr je extrémně populární po celém světě. Nemluvíme jen o oblastech jižní Evropy, ale také o Latinské Americe nebo o jihovýchodní a východní Asii, kde je skútr dokonce součástí národní identity mnoha zemí. Avšak popularita skútrů začíná růst i ve střední Evropě a nesouvisí to jen s čím dál teplejšími zimami, které dovolují využívat skútr prakticky celoročně.

 

V současné době ceny ropy padají na minimum. Zlevňuje se tak jízda autem a v případě skútrů náklady na pohonné hmoty padají doslova až na dno. S moderními skútry, jako je třeba prodejní trhák Honda PCX125 (125 ccm), dokážete jezdit i kolem 2 l na 100 km - tedy za 0,5 Kč na km. Honda PCX125 je již pátým rokem nejprodávanější skútr v České republice.


Na druhou stranu, pokud stoupnou opět ceny ropy, například v důsledku války na Středním východě, například na 40 Kč za litr, pořád budete jezdit za 0,8 Kč za kilometr.


Jízda na skútru je samozřejmě násobně levnější než v případě automobilu, ale dokonce ve většině případů násobně levnější než u hromadné dopravy. Navíc s kvalitním skútrem vyšší kategorie se opravdu nemusíte bát ani na delší cesty. Například s pohodlným skútrem Honda NSS300 Forza se spotřebou 3,3 l / 100 km se dvě osoby pohodlně dopraví z Prahy do Ostravy za 330 Kč.


Avšak drtivá většina lidí využívá skútry pro jízdy do práce, na nákupy nebo na výlety. Zde se naplno uplatní nízká spotřeba a cenová výhodnost nad auty a hromadnou dopravou. Například při jízdě z domova do 10 km vzdálené práce (20 km denně) utratíte za benzín do skútru měsíčně (Honda PCX125) 200 až 250 Kč.


Můžeme se ale podívat na celou věc také zeširoka. Skútr není jen možnost, jak se levně dopravovat z místa “A” na místo “B”, ale také nástroj jak si zachovat mobilitu i při velkém nárůstu cen ropy nebo v jiných těžkých společensko-ekonomických obdobích, které mohou v dnešním turbulentním světě nastat.

 

Asi není nutno dodávat, že v případě skútru je cena za servis, opravy, náhradní díly, nové obutí a údržbu řadově nižší, než v případě automobilu.

 

Foroza

Foto: Honda NSS300 Forza / Honda


Skútr do každého počasí?

Se skútrem není třeba se bát ani špatného počasí. S běžným vybavením, jako jsou motocyklové rukavice, bunda odolná proti větru a kvalitní čelní štít, se dá jezdit pohodlně do 0°C, i za mírného deště. Samozřejmě lze jezdit i za nižších teplot a větších dešťů, ale to už je třeba investovat do dalšího vybavení.


Další velkou výhodou skútru je “bezprostřednost”. Sednete na skútr a jedete. Potřebujete si skočit pro noviny? Není problém, prostě zastavíte u kraje cesty a skočíte si nakoupit, noviny hodíte pod sedadlo nebo do boxu za sedačkou a jede.


Vzpomenete si, že jste zapomněli nakoupit chleba v supermarketu na víkend? Skočíte na skútr a jedete nakoupit, jízda vás nebude stát víc než pár korun. Samozřejmě při jízdě se nebudete rozčilovat v dopravní zácpě, protože se skútrem se propletete až dopředu k semaforům. Končí také komplikované hlídání parkovacího místa.

 

Navíc nezapomeňte! Skútry o objemu 125 ccm můžete řídit s řidičským průkazem skupiny "B", tedy na osobní auto.

 

Foto: Honda SH125i s novým motorem "eSP" (enhanced Smart Power). / YouTube


Honda - sázka na jistotu

Honda se s přehledem drží na první pozici mezi největšími prodejci motorek na českém trhu již 7 let. V minulém roce každá sedma motorka pocházela od této japonské značky.


"V roce 2015 jsme dosáhli meziročního nárůstu 11 % a již tradičně jsme obsadili pomyslnou první příčku na českém trhu. Je velice pozitivní a motivující vidět opětovné oživení trhu a rostoucí zájem zákazníků o jednostopá vozidla. Jsme potěšení také stoupajícím zájmem o dvouspojkovou převodovku DCT, kterou si v roce 2015 zvolilo již více než 35 % našich zákazníků (u modelů dodávaných ve verzi s DCT nebo s manuálním řazením)," uvedl k výsledkům Petr Kříbala, obchodní ředitel pro Střední Evrop.

 

Pokud vsadíte na osvědčenou japonskou značku Honda, nemusíte se bát poruch ani drahých oprav - značkové skútry jsou kvalitní a odolné stroje, s kterými najedete pohodlně několik desítek tisíc km bez technické závady. V tom je také hlavní rozdíl mezi kvalitní značkou a levnými stroji


Lidová moudrost ”nejsem tak bohaty, abych si kupoval levné věci,” v případě skútru platí trojnásob. Na počátku ušetříte nějaké peníze, ale velmi často se stane, že tu vám na motorce začne něco vrzat, pískat, tu něco praskne a především, tu a tam budete muset něco vyměnit.


Laciná výroba některých neznačkových skútrů musí nutně šetřit na kvalitě materiálů (vady materiálu, rychlejší opotřebení), na rychlosti výroby (riziko výrobních chyb, lidský faktor), výrobní přesnosti (hrubší opracování, díly nesedí, velké vůle, rychlejší opotřebení), kontrolách (odhalení vad), vývoji i testování. Ano, můžete mít štěstí, že narazíte na dobrý kus, ale pravděpodobněji, štěstí mít nebudete.


Pokud chcete kvalitu a život bez zbytečných stresů, sáhněte po zavedených skútrech Honda. V salonu Racing Team H.J.M. u Prahy vám rádi s výběrem pomohou.

 

Do konce dubna Racing Team H.J.M. nabízí pro vojáky a rodinné příslušníky slevu ve výši 4 % na nákup skútrů značky Honda!


Racing Team H.J.M.

Udělte článku metály:

Počet metálů: 1 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
pjek Datum: 07.04.2016 Čas: 15:44

Stačil nadpis "reklama Honda CZ". Nicméně pořád lepší než způsob, jímž se živí mainstramová média...

avatar
semtam Datum: 05.04.2016 Čas: 12:57

Docela jsem překvapen, že na AN máme reklamu na skútry Honda.
Ale když už někdo chce PR tak ho sem dám :)

V minulém roce jsem se rozhodoval zdali by se mi nevyplatilo nějaké to přibližovadlo. Po sčekování "terénu" jsem se nakonec rozhodl si pořídit Hondu PCX 125. Honda nabízí PCX i ve verzi 150 ccm. Stála cca o 5000 tisíc víc, ale nějakou znatelnější výhodu pro kterou jsou tyto typy skútrů určeny jsem nenalezl, tak jsem sáhnul po 125, protože jich jezdí na silnicích více, tak nějak předpokládám, že i díly budou více dostupnější než u 150 ccm. I když spoustu z nich bude asi zaměnitelných. Jsou si oba typy podobné jako vejce vejci.

Spotřeba se pohybuje od 2.1l do 2.4l průměr tedy lehce nad 2.2l. Co mě u PCX těší je to, že i pro tak malou kubaturu na silnicích nepřekážíte, pokud se teda nerozhodnete to svištět po dálnici. Klasická cestovní rychlost je kolem 80 až 90 km /h. Do těchto hodnot se dostanete za velmi krátký čas. Nad osmdesátkou již akcelerace razantně klesne. Maximálka je cca 100 km/h. Nejvíc jsem z toho vymáčknul dle tacho snad 130 km/h a to z kopce s větrem v zádech a profil silnice také pomohl.
Úložný prostor pod sedlem je na 125ccm dostatečný. Vejde se tam klasická integrálka plus něco málo navíc. Výklopnou nemam, ale tu už tam asi nedáte. Přední úložný prostor na malé předměty nabízí i zásuvku na 12V. Má ale nevýhodu, že není uzamykatelný.
V čem ale Honda zklamala je pneu. Nejtvrdší kola jaké jsem kdy měl. Sice vydrží dost, ale musíte si dávat bacha na každou záplatu a jakmile je silnice vlhká jste jak na ledu. Sice všeobecně se to týká všech jednostopých vozidel, ale s těmito pneu co dodává Honda na model PCX je to zatím to nejhorší co jsem poznal.

Shrnuto je to dobrý model i pro dlouhány, kvalita tam bude, páč Číny se musí opravovat neustále a PCX zatím bez závad. Akcelerace i v jízdě ve dvou nijak zásadně neklesne. Za mě jsem spokojen. Absolvoval jsem i pár výletů do Němec a jízda zvládnuta bez problému, sice jsem měnil polohu zadku tak, že jsem si sedal i na místo spolujezdce.

avatar
flanker.jirka Datum: 05.04.2016 Čas: 11:32

Když už bskutr, tak elektro. Stejně se ve většině případů používají na krátké vzdálenosti. A co emise u skútrů na benzin? Navíc, dají se poridit na klasicke automobilové baterie, kde je zvládnuta i recyklace, nemusíte s tim nikam na emise a pokud si pořídíte model s rekuperaci energie při brzdění, tak se sníží i opotřebení brzd a pneumatik.
Pojede-li 60 lidi autobusem MHD, tak na 100 km se spotřebuje cca 30 litru nafty. Když z pojede každý na skútru, tak je to 120 litru!!!http://www.akumo.cz/elektro-skutry

avatar
vlasto Datum: 05.04.2016 Čas: 09:00

a tak zas celkom pekna mojka. len skoda, ze sa tam tolko skeri ten namasteny taliansky metrosexual.

avatar
marfolodej Datum: 05.04.2016 Čas: 08:53

a prej neprodávanější skůtr :DDDDD Možná jako model od Hondy je neprodávanější, ale celkové v porovnání s ostatními ani omylem :DDDDD

avatar
marfolodej Datum: 05.04.2016 Čas: 08:52

co to je za šílenou propagandu?!?!?! Jak může někdo napsat, že se dá na motorce, potažmo skůtru jezdit i za deště? Tady někdo chce víc mrtvých na silnici! Jen naprostej magor a ignorant jezdí na moto dvojkole za deště a špatného počasí. By si to autor článku nebo ten kdo ho sem dal měl zkusit. Naprostá zhovadilost, co sem se tady dočetl!

avatar
papaHoth Datum: 05.04.2016 Čas: 08:50

Chápu proč to tu je, každý musí platit složenky, ale tohle je to tedy masakr :-) Rubrika: pozemní technika. Větší pěst na oko aby člověk pohledal. A třešnička na dortu je ta maximalistická super 4% sleva pro vojáky. A to se vyplatí :-)
No jo no...když toho nebude víc, než klasických článků, tak se to dá akceptovat. Jen by to možná chtělo info typu: Reklamní sdělení. Ať to není trapně mezi články o pozemní technice, ale kdo si to chce přečíst, přečte si to..

avatar
Voodoo Datum: 05.04.2016 Čas: 07:30

Nechápu, co se vám všem nezdá. V textu je jednou obsaženo slovo "voják". Takže na stránky AN jednoznačně patří :-D

avatar
crusader Datum: 04.04.2016 Čas: 23:01

a bude i test SOLDATO teamu? :-)

avatar
Kubiš Datum: 04.04.2016 Čas: 22:30

Rád sem chodím a zdejší články jsou podle mého názoru kvalitní. Tenhle teda číst nebudu, vlastně jsem se zajímal pouze o to, jaká bude reakce a jsem příjemně překvapený. Za mě - pokud máte možnost, tak sem podobnu reklamu dávejte klidně častěji.

avatar
shal Datum: 04.04.2016 Čas: 21:08

No já to beru jako daň za to, že jsou Armádní Noviny bezplatné. A tím lépe, že je na první pohled jasné, že je to reklama.

avatar
Magister_Peditum Datum: 04.04.2016 Čas: 20:52

Já myslel že Apríla už bylo. :-D

avatar
Luky Datum: 04.04.2016 Čas: 19:53

Platí skvělá, čtyřprocentní sleva i pro záložáky?

avatar
RiMr71 Datum: 04.04.2016 Čas: 17:35

...tak co to bude příště... promo na stealth vložky s křidélky s měnitelnou geometrií?
Doufám, že je z toho aspoň pořádný "vejvar" pro AN v zájmu skutečného obsahu... :)

arr