TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Pozemní technika

Současný stav programu JLTV

Datum přidání 15.12.2014    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 7 komentářů    autor autor: Jan Grohmann

Americká armáda (U.S. Army) 2. prosince předložila konečnou podobu žádosti o nabídku RFP (Request For Proposal) v programu lehkého terénního autora JLTV (Joint Light Tactical Vehicle). Zveřejněná RFP umožní firmám Oshkosh Defense, AM General a Lockheed Martin předložit finální technickou a cenovou nabídku vozidel JLTV.

JLTV (Joint Light Tactical Vehicle)

Foto: Tři kandidáti programu JLTV (Joint Light Tactical Vehicle). / U.S. Army

 

„Dnešní zpráva je důležitým krokem v úspěšném pokračování programu a je to především zásluhou práce a píle našeho týmu,“ říká John Cavedo, programový manažer programu JLTV v americké armádě (U.S. Army). „Program JLTV pokračuje podle plánu s cílem nabídnout cenově dostupné , chráněné mobilní řešení, které vyplňuje dnešní kritickou mezeru ve schopnostech a nabízí podstatný pokrok v kombinaci výkonu, ochrany a užitečného zatížení."

 

Od konce roku 2012 do dnešních dní americká armáda a námořní pěchota (U.S. Marine Corps) v rámci vývojové fáze EMD (Engineering and Manufacturing Development) testovala 66 prototypů vozidel JLTV. Každá firma dodala 22 vozidel a šest užitných přívěsů. Armádu zajímala například balistická odolnost, spolehlivost nebo jízdní výkony.

 

Rozsáhlé testování umožnilo americké armádě a námořní pěchotě poznat možnosti nových vozidel, získat zkušenosti s jejich používáním a osvojit si potřebné know-how. Pentagon získané zkušenosti promítl do oficiálního požadavku pro podání nabídky RFP. Všechny tři firmy nyní na základě požadavků RFP podají oficiální technickou a cenovou nabídku.

 

Pečlivé a dlouhodobé testování nových lehkých terénních vozidel není bezdůvodné. Americká armáda plánuje podle současných plánů odebrat téměř 50 000 vozidel a námořní pěchota 5500 vozidel. Výroba pro americkou armádu přitom poběží až do roku 2040. Dodávky pro námořní pěchotu se uzavřou v roce 2022.

 

Stejně tak náročné testování si klade za úkol snížit jednotkovou cenu za automobil (bez logistického a výcvikového zázemí). Armádní plánovači věří v konečnou cenu 250 000 dolarů (5,4 milionu Kč) za vozidlo.

 

S nejúspěšnější firmou Pentagon uzavře smlouvu na konci roku 2015. Tedy ze předpokladu, že neúspěšní kandidáti soutěž nenapadnou u soudu.

 

První vozidla výherce v rámci malé počáteční výrobní série LRIP (Low Rate Initial Production) dodá oběma složkám Ozbrojených sil Spojených států v roce 2016. Armáda i pěchota pak sériovou podobu vozidla JLTV podrobí vojskovým zkouškám. První jednotka armády a pěchoty dosáhne počátečních operačních schopnosti IOC (Initial Operation Capability) v roce 2018.

 

Počítá se s výrobou čtyř verzí – univerzální, nosiče těžkých zbraní (např. velkorážových kulometů), nosič zbraní pro blízký boj (např. řízené střely) a užitkové verze. Hlavní předností vozidel JLTV je balistická ochrana na úrovní těžkých vozidel MRAP (Mine Resistant Ambush Protected), avšak při mnohem menší hmotnosti, rozměrech a lepších jízdních výkonech.

 

Zdroj: ArmyTimes

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
pjek Datum: 19.12.2014 Čas: 15:31

Jedinou opravdovou vanu má zelenáč. Že by zvítězil? Rafani mají kšefty jisté a humáč...je humáč.

avatar
Fran Datum: 16.12.2014 Čas: 12:01

Já myslím, že právě ten prostřední má držku nasranýho psa a vůbec, proč zrovna amici by si měly pořizovat auto jen díky CF, narozdíl od naší armády která vybírá podle výše úplatku a je jedno, že i malý deštík auto v terénu znepojízdní, narozdíl US Army si vybere až po opravdu tvrdých zkouškách a nějaký CF řešit určitě nebudou.

avatar
GAVL Datum: 15.12.2014 Čas: 23:19

Nevím proč řešit CF , když ho postrádají všechny tři.
Možná jediné válečné vozidlo na čtyrech kolech co má CF, je long range jeep. ;)

avatar
ggtt Datum: 15.12.2014 Čas: 16:37

ospravedlnujem sa za chybu v mene.
-1p

avatar
ggtt Datum: 15.12.2014 Čas: 16:26

@appache: nie. preco? je to moj osobny nazor hodnotiaci cisto len vizual. aj ked som si odstranil z ostatnych dvoch strelecke veze, tak mi prisiel ako ten s najmensim CF.

avatar
apache Datum: 15.12.2014 Čas: 15:56

ggtt: Děláte si srandu? Auťák od Oshkosh Defense má "cool factor" nejvyšší z těch tří. Jenom na téhle fotce mu chybí střelecká věž.

avatar
ggtt Datum: 15.12.2014 Čas: 14:14

ked ich vidim skompilovane na jednom obrazku, tak som si uvedomil, ze stredny asi nezvitazi - chyba mu "cool factor"

arr