Tank Leopard 2 pro Armádu ČR. Zítra bude pozdě

Armáda ČR po roce 2025 začne řešit náhradu tanků ... Více

Slavný výrobce stíhaček MiG je v klinické smrti

Podle ruských médií Sjednocená letecká korporace ... Více

IDET 2017: Taktická vozidla pro Armádu ČR

Armáda České republiky plánuje vyměnit flotilu ... Více

Český vojenský jaderný program – sci-fi s reálným základem

Hned v první větě této práce považuji za vhodné ... Více

Pozemní technika

Současný stav programu JLTV

Datum přidání 15.12.2014    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 7 komentářů    autor autor: Jan Grohmann

Americká armáda (U.S. Army) 2. prosince předložila konečnou podobu žádosti o nabídku RFP (Request For Proposal) v programu lehkého terénního autora JLTV (Joint Light Tactical Vehicle). Zveřejněná RFP umožní firmám Oshkosh Defense, AM General a Lockheed Martin předložit finální technickou a cenovou nabídku vozidel JLTV.

JLTV (Joint Light Tactical Vehicle)

Foto: Tři kandidáti programu JLTV (Joint Light Tactical Vehicle). / U.S. Army

 

„Dnešní zpráva je důležitým krokem v úspěšném pokračování programu a je to především zásluhou práce a píle našeho týmu,“ říká John Cavedo, programový manažer programu JLTV v americké armádě (U.S. Army). „Program JLTV pokračuje podle plánu s cílem nabídnout cenově dostupné , chráněné mobilní řešení, které vyplňuje dnešní kritickou mezeru ve schopnostech a nabízí podstatný pokrok v kombinaci výkonu, ochrany a užitečného zatížení."

 

Od konce roku 2012 do dnešních dní americká armáda a námořní pěchota (U.S. Marine Corps) v rámci vývojové fáze EMD (Engineering and Manufacturing Development) testovala 66 prototypů vozidel JLTV. Každá firma dodala 22 vozidel a šest užitných přívěsů. Armádu zajímala například balistická odolnost, spolehlivost nebo jízdní výkony.

 

Rozsáhlé testování umožnilo americké armádě a námořní pěchotě poznat možnosti nových vozidel, získat zkušenosti s jejich používáním a osvojit si potřebné know-how. Pentagon získané zkušenosti promítl do oficiálního požadavku pro podání nabídky RFP. Všechny tři firmy nyní na základě požadavků RFP podají oficiální technickou a cenovou nabídku.

 

Pečlivé a dlouhodobé testování nových lehkých terénních vozidel není bezdůvodné. Americká armáda plánuje podle současných plánů odebrat téměř 50 000 vozidel a námořní pěchota 5500 vozidel. Výroba pro americkou armádu přitom poběží až do roku 2040. Dodávky pro námořní pěchotu se uzavřou v roce 2022.

 

Stejně tak náročné testování si klade za úkol snížit jednotkovou cenu za automobil (bez logistického a výcvikového zázemí). Armádní plánovači věří v konečnou cenu 250 000 dolarů (5,4 milionu Kč) za vozidlo.

 

S nejúspěšnější firmou Pentagon uzavře smlouvu na konci roku 2015. Tedy ze předpokladu, že neúspěšní kandidáti soutěž nenapadnou u soudu.

 

První vozidla výherce v rámci malé počáteční výrobní série LRIP (Low Rate Initial Production) dodá oběma složkám Ozbrojených sil Spojených států v roce 2016. Armáda i pěchota pak sériovou podobu vozidla JLTV podrobí vojskovým zkouškám. První jednotka armády a pěchoty dosáhne počátečních operačních schopnosti IOC (Initial Operation Capability) v roce 2018.

 

Počítá se s výrobou čtyř verzí – univerzální, nosiče těžkých zbraní (např. velkorážových kulometů), nosič zbraní pro blízký boj (např. řízené střely) a užitkové verze. Hlavní předností vozidel JLTV je balistická ochrana na úrovní těžkých vozidel MRAP (Mine Resistant Ambush Protected), avšak při mnohem menší hmotnosti, rozměrech a lepších jízdních výkonech.

 

Zdroj: ArmyTimes

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
pjek Datum: 19.12.2014 Čas: 15:31

Jedinou opravdovou vanu má zelenáč. Že by zvítězil? Rafani mají kšefty jisté a humáč...je humáč.

avatar
Fran Datum: 16.12.2014 Čas: 12:01

Já myslím, že právě ten prostřední má držku nasranýho psa a vůbec, proč zrovna amici by si měly pořizovat auto jen díky CF, narozdíl od naší armády která vybírá podle výše úplatku a je jedno, že i malý deštík auto v terénu znepojízdní, narozdíl US Army si vybere až po opravdu tvrdých zkouškách a nějaký CF řešit určitě nebudou.

avatar
GAVL Datum: 15.12.2014 Čas: 23:19

Nevím proč řešit CF , když ho postrádají všechny tři.
Možná jediné válečné vozidlo na čtyrech kolech co má CF, je long range jeep. ;)

avatar
ggtt Datum: 15.12.2014 Čas: 16:37

ospravedlnujem sa za chybu v mene.
-1p

avatar
ggtt Datum: 15.12.2014 Čas: 16:26

@appache: nie. preco? je to moj osobny nazor hodnotiaci cisto len vizual. aj ked som si odstranil z ostatnych dvoch strelecke veze, tak mi prisiel ako ten s najmensim CF.

avatar
apache Datum: 15.12.2014 Čas: 15:56

ggtt: Děláte si srandu? Auťák od Oshkosh Defense má "cool factor" nejvyšší z těch tří. Jenom na téhle fotce mu chybí střelecká věž.

avatar
ggtt Datum: 15.12.2014 Čas: 14:14

ked ich vidim skompilovane na jednom obrazku, tak som si uvedomil, ze stredny asi nezvitazi - chyba mu "cool factor"

arr