Umělá inteligence pro bojová vozidla pěchoty CV90 MkIV

Společnost BAE Systems se minulý týden zúčastnila ... Více

Nové verze vozidla ASCOD 2 se představily na Eurosatory

Pařížský veletrh Eurosatory je místem, kde se ... Více

Armádě České republiky se odkrývají nové schopnosti BVP PUMA

V Austrálii je diskutován program „Program ... Více

Zimní výcvik střediska aktivních záloh 601. skss

Rota aktivních záloh u 601.skupiny speciálních sil ... Více

Události

STANOVISKO: Servis letounů Airbus A-318-115 CJ

Datum přidání 24.02.2015    Rubrika rubrika: Události     komentáře 8 komentářů    autor autor: Tisková zpráva

Ve včerejším vydání deníku E15 se objevil článek, který spekuluje o plánech Ministerstva obrany ČR na zrušení soutěže na servisní podporu letounů A-319-115 CJ.

Foto: A-319 v doprovodu JAS-39 Gripen. / MO ČR

Foto: A-319 v doprovodu JAS-39 Gripen; ilustrační fotka / MO ČR

 

Důvodem ke zrušení soutěže má být dle článku to, že výrobce letounů, společnost Airbus, chce znemožnit účastníkům soutěže, mezi kterými je i naše firma GLOMEX zastupující na českém trhu největšího evropského poskytovatele servisních služeb v letectví Lufthansa Technik, aby servisní služby dodávali, a to tím, že jim neposkytne potřebné know-how, certifikáty či nástroje.

 

Upozorňujeme, že pokud je takový argument (znemožnění servisních služeb výrobcem) používán, je zcela nepravdivý. GLOMEX zastupuje na českém trhu společnost Lufthansa Technik. Ta je největším evropským poskytovatelem servisu pro leteckou přepravu včetně letounů Airbus. Vzhledem k tomu samozřejmě disponuje všemi potřebnými certifikáty od výrobce letounu i know-how, aby mohla servisní služby pro letouny Airbus provozované AČR poskytovat.

 

Nepotřebuje k tomu od výrobce letounu žádné dodatečné svolení nebo podklady. To jsme připraveni okamžitě doložit zadavateli nad rámec všech dokumentů, které jsme zatím MO ČR poskytli. Ostatně kdyby byl tento argument pravdivý, tak by nemohl servis zajišťovat ani současný „překlenovací" dodavatel servisních služeb pro dvojici armádních airbusů společnost Czech Airlines Technics.


Společnost GLOMEX MS spolu s partnerem Lufthansa Technics plně respektuje zadávací podmínky a je připravena zajišťovat servisní služby za výrazně nižší cenu než původní dodavatel Airbus nebo nyní Czech Airlines Technics.


Důrazně se ohrazujeme proti tomu, aby pod falešným argumentem, že nedokážeme dodávat servisní služby bez jakési mimořádné součinnosti výrobce, došlo ke zrušení soutěže, kterou MO ČR vyhlásilo. Soutěž vygenerovala jasnou informaci, jaká je tržní cena, a dostatečný počet soutěžitelů, kteří prokázali svoje schopnosti, z jejichž řad je možné skutečného vítěze vybrat.


Jsme přesvědčeni, že tvrzení, že výrobce může znemožnit poskytování servisu jiným subjektům, než je on sám, je naprosto účelové a slouží k nátlaku na Ministerstvo obrany, aby zrušilo soutěž. Tím by došlo ke zvýšení ceny servisních služeb oproti soutěžním nabídkám a tedy řešení nevýhodnému pro stát a daňového poplatníka.

 

Navíc by transparentní soutěž byla nahrazena netransparentním provizorním řešením na principu přímého zadání jedinému subjektu, a to až do chvíle, kdy by ministerstvo organizovalo další (v pořadí již třetí) soutěž na dodávku servisních služeb pro letouny Airbus.

 

Redakčně upraveno

Udělte článku metály:

Počet metálů: 1 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Jara Datum: 02.02.2018 Čas: 19:51

Pracuje na našem MO aspoň jeden člověk, který je schopen dělat svojí práci?
Nebo je to odkladiště nepotřebných čičmundů co by jinde ve státní správě jen prekážely ?

avatar
PavolR Datum: 02.02.2018 Čas: 18:49

V stredu priletelo prvé lietadlo do Maďarska z Ostravy:
https://airportal.hu/megerkezett-magyar-honvedseg-elso-airbus-a319-es-repulogepe/

avatar
PavolR Datum: 21.12.2017 Čas: 09:24

Doplňujúce informácie:
Ide o pôvodne civilné dopravné lietadlá spoločnosti Air Berlin. Tu sú o nich dáta:

http://www.aeromagazin.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1328:mil%C3%A1n%C3%B3ban-festik-a-honv%C3%A9ds%C3%A9g-%C3%BAj-a319-es-airbus-ait&Itemid=116

Maďarské MO zdôrazňuje, že nebudú slúžiť ako vládne lietadlá, ale vyslovene na vojenské účely. Tu je fotografia jedného už prefarbeného v Ostrave, zatiaľ bez výsostných znakov:
https://airportal.hu/hivatalos-ket-airbus-a319-est-vasarol-magyar-honvedseg/

avatar
PavolR Datum: 20.12.2017 Čas: 18:20

Aktuálna správa:
Maďarské MO dnes ohlásilo kúpu dvoch olietaných A319 za 20 miliard forintov.

https://index.hu/belfold/2017/12/20/huszmilliardert_vesz_ket_hasznalt_airbust_a_honvedseg/

https://mno.hu/belfold/itt-a-bejelentes-ket-airbust-vesz-a-magyar-honvedseg-2435139

avatar
RiMr71 Datum: 25.02.2015 Čas: 13:36

...svačil jsem dneska tvarůžky a smrděly míň...

avatar
Left Datum: 24.02.2015 Čas: 22:19

BTW dnes také byla podepsána smlouva o servisování C295M CASA přímo s výrobcem EADS.
http://www.mocr.army.cz/informacni-servis/zpravodajstvi/servisni-podporu-letounum-casa-c-295m-zajisti-primo-vyrobce--107209/

avatar
flanker.jirka Datum: 24.02.2015 Čas: 21:56

:-D nebude už levnější oživit provoz TU 154?

avatar
liberal shark Datum: 24.02.2015 Čas: 14:43

Copak ono nebylo kvalifikační řízení, ve kterém by se schopnost a oprávnění dodávat údržbu a opravy prokazovala?

arr