TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Pozemní technika

Storm SRTV - vozidlo pro americké speciální jednotky

Datum přidání 22.01.2013    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 6 komentářů    autor autor: Jan Grohmann

Vozidlo Storm SRTV (Storm Search and Rescue Tactical Vehicle) od firmy HDT je dalším ze soutěžících v programu GMV 1.1. Cílem programu je nahradit letitá vozidla Humvee (HMMWV), která používají americké speciální jednotky. Vítěz se má vybrat během několika týdnů, do výzbroje americké armády má vítězné vozidlo přijít na začátku roku 2014.

Storm SRTV

Foto: Vozidlo Storm SRTV v akci / HDT

 

Storm SRTV mohli diváci poprvé vidět na výstavě Modern Day Marine na podzim minulého roku. Jako ostatní kandidáti programu GMV 1.1, je Storm SRTV určen pro všechny speciální mise - útočné akce, záchranné akce (např. záchrana sestřeleného pilota na nepřátelském území), dlouhodobé průzkumné mise apod. Stroj tak musí být schopen operovat ve všech klimatických pásmech - od pouští přes vysokohorské oblasti až po arktické prostředí.

 

Za vlastní konstrukci stroje je zodpovědná firma BC Custom (BCC) z Utahu, která je známa výrobou terénních speciálů. Vývoj vozidla byl pro firmu poměrně snadný, neboť konstrukce Storm SRTV je společná s dalšími terénními automobily z produkce BCC.

 

Storm SRTVFoto: Storm SRTV na výstavě Modern Day Marine / HDT

 

Hlavní podmínkou programu GMV 1.1 je možnost přepravy vozidla v podvěsu, nebo ještě lépe v nákladovém prostoru, dvoumotorového vrtulníku CH-47.  Storm SRTV lze samozřejmě přepravovat v nákladovém prostoru jak letadel C-130, C-17, tak právě i uvnitř vrtulníku CH-47. Zajímavostí je, že společnost HDT na výstavě Modern Day Marine představila kompaktnější vozidlo odvozené od Storm SRTV, určené pro přepravu uvnitř korvetoplánu V-22 Osprey.

 

Storm SRTV je lehké, jednoduché a odolné vozidlo. Velká hmotnost a zbytečná komplikovanost jsou nežádoucí, neboť stroj musí být lehce přepravitelný a musí odolat nejhrubšímu zacházení. Americká armáda u vozidel GMV 1.1 například požaduje, aby mohl být shazovaný z velkých výšek pomocí padáků (metoda JPADS) nebo při letu nízkou rychlostí v nevelké výšce nad zemí (metoda LVAD).

 

Storm SRTV

 Foto: Oficiální brožura (.pdf) vozidla Storm SRTV – Klikněte pro větší obrázek / HDT

 

Automobil pro speciální jednotky musí mít také dostatek výkonu k misím ve velkých nadmořských výškách (nad 3 000 metrů), tedy v oblastech chudých na kyslík. Právě dostatek kyslíku je samozřejmě podmínkou k dobrému fungování spalovacích motorů. 

 

Pojďme k technickým údajům. Pohotovostní hmotnost vozidla Storm SRTV je 1 960 kg, maximální hmotnost 3 651 kilogramů. Výkon motoru je 430 koní. Maximální rychlost je 160 km/h, dojezd s interními nádržemi 560 kilometrů. Výjimečné jsou i "horolezecké" schopnosti stroje, a to především díky dlouhému odpružení a optimalizovaným nájezdovým úhlům. Kromě vynikající průchodnosti extrémním terénem (nájezdový úhel až 73°), dokáže Storm SRTM stoupat do kopce se sklonem až 37°.

 

Samozřejmostí je plná bezpečnost osádky při převrácení vozidla. Pro potřeby záchranářských misí (CSAR) lze kromě šestičlenné posádky umístit na bocích korby také tři lehátka pro ležící pacienty.

 

Zdroj: HDT,  Defense-Update

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4.7 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Deadog Datum: 25.01.2013 Čas: 10:40

ricic - uprostred vepredu
2 sedi za nim po stranach (do trojuhelniku)
mezi nema strelec na kruhovem palpostu
a 2 na korbe (vrchni obrazek)

avatar
mart Datum: 24.01.2013 Čas: 22:37

Škoda že z dostupných fotografií není úplně patrné rozmístění osádky. Že by tam bylo opravdu místo pro šest operátorů...?

avatar
Jakub Datum: 24.01.2013 Čas: 21:32

Z tych vozidiel co tu zatial boli predstavene sa mi toto pači asi najviac.

avatar
Deadog Datum: 23.01.2013 Čas: 20:36

a zadni najezdovy uhel ,jinak tohle se mi zatim libi asi nejvice

avatar
Jugg Datum: 23.01.2013 Čas: 20:08

Dlhý rázvor je dobrý pre stabilitu pri vysokých rýchlostiach , čo sa im bude určite hodiť

avatar
Nicolaj Datum: 23.01.2013 Čas: 19:56

Na můj vkus by mohlo být trochu kratší nebo mít zadní kola více veprostřed ... jinak téměř dokonalé :-D

arr