Tank Leopard 2 pro Armádu ČR. Zítra bude pozdě

Armáda ČR po roce 2025 začne řešit náhradu tanků ... Více

Slavný výrobce stíhaček MiG je v klinické smrti

Podle ruských médií Sjednocená letecká korporace ... Více

IDET 2017: Taktická vozidla pro Armádu ČR

Armáda České republiky plánuje vyměnit flotilu ... Více

Český vojenský jaderný program – sci-fi s reálným základem

Hned v první větě této práce považuji za vhodné ... Více

Letecká technika

Systém ERA na letišti v Newcastlu, klasický radar se může vypnout

Datum přidání 01.10.2013    Rubrika rubrika: Letecká technika     komentáře 0 komentářů    autor autor: Tisková zpráva ERA

Pardubická firma ERA získala poprvé certifikát od Úřadu civilního letectví Spojeného království, že její systém WAM rozmístěný v okolí mezinárodního letiště v Newcastlu je schopen samostatně poskytovat údaje potřebné pro řízení letového provozu. Systém tak plně nahradí dosud užívaný sekundární radar. ERA úspěšně ukončila tento projekt po dvou letech od vítězství v tendru.

Systém multilaterace: Era.aero

 

Britský Úřad civilního letectví schválil provoz WAM systému na newcastleském letišti pro společnost NIA (Newcastle International Airport Ltd. Company) letos v srpnu. NIA nyní může používat systém ERA k zajištění bezpečnosti letového provozu při zachování stejných procedur a standardů jako v případě tradičního radaru. „Pro nás je to velmi významný projekt, který zajistil Mezinárodnímu letišti v Newcastlu nejlepší dostupnou technologii. Tato investice spolu s dalšími - například do kontrolní věže a přistávacího systému - dokazují snahu řízení letového provozu v Newcastlu o co největší pokrok v oblasti bezpečnosti letecké dopravy,” uvedl Richard Knight, provozní ředitel letiště v Newcastlu.

 

ERA již má ve Velké Británii jeden fungující systém WAM - na letišti East Midlands, ale jen jako doplněk k radaru. Nově certifikovaný systém WAM Newcastle může fungovat zcela samostatně bez podpory sekundárního radaru, a tudíž je jeho plnohodnotnou náhradou. Systém je schopen dodávat data o přesné poloze a pohybu letadel včetně jejich výškových rozestupů v oblasti do 90 námořních mil od newcastleského letiště. Tři přijímací stanice umístěné na letišti spolu s majáky SQUID vysílajícími přesnou polohu vozidel zajišťují navíc i přehled nad pozemním provozem na letišti.

 

Systém ERA pro Newcastle je kombinací technologií multilaterace a ADS-B (využívající GPS) a sestává z devíti pozemních stanic a jedné centrály. Letiště v Newcastlu má navíc k dispozici 24 SQUIDů – malých ADS-B majáčků vysílajících nepřetržitě přesnou pozici a identifikaci pozemních vozidel, což významně zvyšuje bezpečnost pohybu vozidel po letištní ploše, zvláště při snížené viditelnosti.

 

Era.aero

 

O systému ERA Pozemní stanice sestává z několika modulů, z nichž každý představuje samostatnou jednotku, jejíž hardware je navržen tak, aby odolával I extrémním povětrnostním podmínkám. Každá stanice je nakonfigurována k určitému účelu – jako přijímač či vysílač - pomocí výběru požadovaného setu modulů. Moduly jsou uzavřeny v hliníkové schránce, která splňuje ochranné standardy jak ve smyslu ochrany osob při kontaktu, tak schopnosti tohoto zařízení odolat vstupu pevných látek a vody.

 

 Era.aero

 

O britském letišti v Newcastlu Mezinárodní letiště Newcastle (NCL) je největším letištěm v severovýchodní části Velké Británie, zaměstnává přes 3000 lidí. Letiště představuje nejlepší možnost leteckého spojení pro regiony severovýchodní Anglie, jižní Skotsko, Cumbria a severní Yorkshire. Podle sčítání v roce 2012 jím prošlo přes 4,4 milionů pasažérů. NCL poskytuje přímé spojení do 80 destinací, nepřímé lety jsou vedeny přes Londýn, Paříž, Amsterdam a Dubaj. V roce 2012 NCL získal počtvrté cenu Asociace letištních operátorů jako nejlepší letiště v Británii v kategorii do 6 milionů pasažérů.

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4.7 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

arr