TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Letecká technika

Systém ERA na letišti v Newcastlu, klasický radar se může vypnout

Datum přidání 01.10.2013    Rubrika rubrika: Letecká technika     komentáře 0 komentářů    autor autor: Tisková zpráva ERA

Pardubická firma ERA získala poprvé certifikát od Úřadu civilního letectví Spojeného království, že její systém WAM rozmístěný v okolí mezinárodního letiště v Newcastlu je schopen samostatně poskytovat údaje potřebné pro řízení letového provozu. Systém tak plně nahradí dosud užívaný sekundární radar. ERA úspěšně ukončila tento projekt po dvou letech od vítězství v tendru.

Systém multilaterace: Era.aero

 

Britský Úřad civilního letectví schválil provoz WAM systému na newcastleském letišti pro společnost NIA (Newcastle International Airport Ltd. Company) letos v srpnu. NIA nyní může používat systém ERA k zajištění bezpečnosti letového provozu při zachování stejných procedur a standardů jako v případě tradičního radaru. „Pro nás je to velmi významný projekt, který zajistil Mezinárodnímu letišti v Newcastlu nejlepší dostupnou technologii. Tato investice spolu s dalšími - například do kontrolní věže a přistávacího systému - dokazují snahu řízení letového provozu v Newcastlu o co největší pokrok v oblasti bezpečnosti letecké dopravy,” uvedl Richard Knight, provozní ředitel letiště v Newcastlu.

 

ERA již má ve Velké Británii jeden fungující systém WAM - na letišti East Midlands, ale jen jako doplněk k radaru. Nově certifikovaný systém WAM Newcastle může fungovat zcela samostatně bez podpory sekundárního radaru, a tudíž je jeho plnohodnotnou náhradou. Systém je schopen dodávat data o přesné poloze a pohybu letadel včetně jejich výškových rozestupů v oblasti do 90 námořních mil od newcastleského letiště. Tři přijímací stanice umístěné na letišti spolu s majáky SQUID vysílajícími přesnou polohu vozidel zajišťují navíc i přehled nad pozemním provozem na letišti.

 

Systém ERA pro Newcastle je kombinací technologií multilaterace a ADS-B (využívající GPS) a sestává z devíti pozemních stanic a jedné centrály. Letiště v Newcastlu má navíc k dispozici 24 SQUIDů – malých ADS-B majáčků vysílajících nepřetržitě přesnou pozici a identifikaci pozemních vozidel, což významně zvyšuje bezpečnost pohybu vozidel po letištní ploše, zvláště při snížené viditelnosti.

 

Era.aero

 

O systému ERA Pozemní stanice sestává z několika modulů, z nichž každý představuje samostatnou jednotku, jejíž hardware je navržen tak, aby odolával I extrémním povětrnostním podmínkám. Každá stanice je nakonfigurována k určitému účelu – jako přijímač či vysílač - pomocí výběru požadovaného setu modulů. Moduly jsou uzavřeny v hliníkové schránce, která splňuje ochranné standardy jak ve smyslu ochrany osob při kontaktu, tak schopnosti tohoto zařízení odolat vstupu pevných látek a vody.

 

 Era.aero

 

O britském letišti v Newcastlu Mezinárodní letiště Newcastle (NCL) je největším letištěm v severovýchodní části Velké Británie, zaměstnává přes 3000 lidí. Letiště představuje nejlepší možnost leteckého spojení pro regiony severovýchodní Anglie, jižní Skotsko, Cumbria a severní Yorkshire. Podle sčítání v roce 2012 jím prošlo přes 4,4 milionů pasažérů. NCL poskytuje přímé spojení do 80 destinací, nepřímé lety jsou vedeny přes Londýn, Paříž, Amsterdam a Dubaj. V roce 2012 NCL získal počtvrté cenu Asociace letištních operátorů jako nejlepší letiště v Británii v kategorii do 6 milionů pasažérů.

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4.7 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

arr