TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Události

Táborští prověřili kondici Hero´s WODem MURPHY

Datum přidání 02.09.2016    Rubrika rubrika: Události     komentáře 5 komentářů    autor autor: Zdeněk Koza

V rámci sportovního dne velitele VÚ 1825 Tábor, pplk. Ing. Martina Špičáka byl zařazen i klasický, celosvětově známý, crossfitový WOD nesoucí název po poručíku US Navy SEAL Murphym, který se skládá z běhu 1600 m, 100 shybů, 200 kliků, 300 dřepů a je zakončen znovu během na 1600 m. V tomto případě bez balistické ochrany o váze 9 kg, tak jak je to v originále.

Foto: CrossFit je v české armádě čím dál populárnější; větší foto / Zdeněk Koza

 

To, že je snaha prosadit do základní tělesné přípravy vojáků komplexní souhrn dovedností je stále více patrné. To, že to bude běh na delší trať, tak to je faktem. Přesto se na jednotlivých útvarech, díky modernímu velení, dostává do povědomí i odvětví, nazvané CrossFit.

 

Což, je sportovní odnož funkční přípravy z oblastí běhů, plavání, vytrvalosti, síly a gymnastických dovedností. Tento sport v sobě kloubí jak fyzickou a vytrvalostní zdatnost, tak i tu silovou a pohybovou.


A v rámci sportovního dne si toto poprvé vyzkoušeli i příslušníci táborského útvaru. Účast nebyla nijak výrazná, protože vojáci se takové sportovní „nálože" doslova bojí, přesto se našlo devět odvážných, a to včetně dvou žen. Které si, bez podivu, rozdělily první dvě místa, kdy „až" na třetím místě se umístil nejlepší muž.


„Jsem ráda, že se konečně do sportovního dne praporu zařadila individuální silově vytrvalostní disciplína," hodnotila celková vítězka por. Kateřina Rostásová. „Oceňuji i to, že jsme měli možnost sportovat v areálu, kde jsou k tomu nejlepší podmínky a mohli jsme tak odcvičit Murphyho v originálním složení," pokračovala vítězka.


Narazila tím na bolístku mnoha útvarů. Inspirací pro bojové jednotky, které se účastní zahraničních operací, je logická. Americká základna v sobě zahrnuje bezpočet materiálu a vybavení pro venkovní sportovní vyžití.

 

Foto: CrossFit klec; větší foto / Zdeněk Koza

 

Především se jedná o sportovní klece, kde lze v počtech třeba celé čety shybovat, klikovat, cvičit s vlastní vahou, ale i s nakládacími činkami, s kettlebelly atd. A tento moderní přístup k tělesné přípravě zatím na útvarech, podle mého názoru a mnoha dalších kolegů, kteří se zajímají o tělesnou přípravu, jako důležitou součást přípravy vojáka, chybí.

 

Ne, že by to bylo extrémně dramatické, ale...Velení útvaru v Táboře je modernizaci nakloněno, mohu-li s pozice čistého sportovního nadšence soudit. Ale samozřejmě pokud jde o změny v instituci jako je armáda, tak to nikdy nebude úplně jednoduché. Věřím však, že se změny uskuteční. Ale zpět k samotnému závodu.


„Největší obavy jsem měla ze shybů, které teda hodně bolely, ale co jsem nečekala a bylo ve finále nejnáročnější, byl konečný běh na 1600 m, prvních 400 m snad ani nebyl běh. Co mě trochu mrzí  je poměrně malá účast v této disciplíně," dodala vítězka poručice Rostásová.

 

Foto: Účastníci závodu Hero WOD Murphy; větší foto / Zdeněk Koza


A nezbývá než souhlasit. Mnoho lidí si na tento závod, kde byl limit 60 minut, netrouflo. První tři místa si vlastně rozdělili vojáci, kteří se crossfitu věnují i mimo pracovní dobu. Jak už jsem uvedl výše.

 

Vítězkou se stala poručice Kateřina Rostásová v čase necelých 58 minut. V čase 59:10 doběhla četařka Vlasta Morkesová a v čase 59:35 dokončil závod nadporučík Roman Rostás. Tito tři splnili limit. Ostatní se do šedesáti minut nevešli, ale nijak výrazně. Když poslední dokončil v čase 70 minut.


Co říci závěrem? Přestože nás bylo málo, musím být spokojený, protože to ukazuje, že vojáci v sobě tu chuť a sílu mají. Jde jen o to, změnit zastaralé postupy, zmodernizovat přístup k tělesné přípravě a najít peníze pro dobré vybavení.

 

Fotogalerie

 

Udělte článku metály:

Počet metálů: 5 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Kozdic Datum: 05.10.2016 Čas: 18:29

S kolegou z roty jsme to take zkouseli. 46 a 47 minut. Rota EOD Olomouc

avatar
TomScharf Datum: 03.09.2016 Čas: 11:15

cvičí dneska vůbec někdo ještě bez nálepky CROSSFIT? Vůbec nechápu jak někdo v minulosti dokázal dosáhnout dobré fyzické kondice bez tohoto magického crossfitu, to jako lidi dříve pouze plavali a nebo pouze běhali? No ještě, že žijeme v revoluční době a je to možné kombinovat a potom se na facebooku pochlubit jak crossfitařím jako zbytek stáda.

avatar
petr.martykan Datum: 02.09.2016 Čas: 14:00

Tak to klobouk dolů teda. Já jedu 5 po čtyřech sériích, mezitím kliky a lehy sedy a v 35letech mám co dělat.

avatar
sposchl Datum: 02.09.2016 Čas: 13:38

TO petr.martykan: Není to překlep, proč ne já když trénuji tak klidně udělám těch shybů 50, jedná se o to, že to mohu dělat po dávkách např. 20 shybů a krátký odpočinek, ale musím si uvědomit a rozvrhnout to tak, abych se vešel do časového limitu.

avatar
petr.martykan Datum: 02.09.2016 Čas: 13:04

Všechno OK, ale 100 shybů? Není to překlep, 10 beru, ale 100 shybů neudělá ani trénovaný člověk.

arr