TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Pozemní technika

TATRA TRUCKS opět dodává nákladní vozy indické armádě

Datum přidání 13.09.2015    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 10 komentářů    autor autor: Tisková zpráva

Kopřivnické automobilce TATRA TRUCKS a.s. se po dvou a půl letech pod novým vedením daří stále lépe. V loňském roce společnost prodala 850 vozidel a zaměstnávala 850 lidí, letos si klade za cíl překročit hranici 900 vyrobených vozidel.

Tatra Indie

Foto: Indie používá vozidla TATRA například k přepravě balistických raket. / TATRA TRUCKS

 

Přibližně tři čtvrtiny produkce automobilky jsou určeny k exportu, což dokazují i velké kontrakty a pozitivní reference ze všech koutů světa, například z Norska, Saúdské Arábie či Ruska. Novým manažerům se po dvou letech podařil i návrat na další klíčový trh - do Indie, kam nyní směřují první dodávky sad k montáži kompletních tatrovek.

 

Indická armáda je historicky jedním z největších světových uživatelů podvozků TATRA, což z Indie činí strategicky velice významný trh. Tatrovek tam napočítáte zhruba 8000 a jen v letech 2003 až 2012 tam bylo dodáno 3925 sad k montáži, které si Indové sami kompletovali a stavěli na ně nástavby dle svých potřeb. V průměru se jednalo o necelou třetinu produkce automobilky, v roce 2010 do Indie putovalo dokonce 56 % celkové roční produkce vozidel.

 

Bohužel nastal problém s kvalitou dodávek neoriginálních náhradních dílů, které nebyly vyrobeny v Kopřivnici, a pro podezření z korupce byl vyšetřován i akcionář bývalého vlastníka Tatry (společnosti Tatra a.s.), který tyto dodávky na indický trh zprostředkovával. Kvůli tomuto skandálu byly v roce 2012 veškeré dodávky z Kopřivnice do Indie zastaveny.

 

Zásadní průlom nastal v únoru tohoto roku, kdy došlo v indickém Bengalúru k podpisu memoranda mezi společností TATRA TRUCKS a.s. a indickým státním podnikem BEML, který historicky zajišťuje finální montáž tatrovek pro indický trh z dodaných sad dílů. Tím se otevřela cesta ke konkrétním objednávkám na podvozky i náhradní díly primárně určené pro indické bezpečnostní složky. V červenci tohoto roku došlo k podpisu smluv na dodávky 260 rozložených sad pro finální montáž v Indii, z nichž 120 bude ve třech várkách dodáno ještě letos.

 

„Při červencových jednáních, která umožnila zahájení dodávek komponentů TATRA do Indie po více než 2 letech, bylo nejtěžším úkolem přesvědčit obchodní partnery, že naše společnost bude dlouhodobým a poctivým partnerem pro dodávky komponentů pro montáž vozidel TATRA v Indii a že námi nabízené ceny jsou pro BEML výhodné, a to se nakonec podařilo," říká David Pipal, který vede obchod a marketing v Tatře od konce roku 2014.

 

„Tyto kontrakty otevírají významné a stabilní zdroje zakázek pro celou továrnu až do poloviny příštího roku a lze předpokládat, že objemy budou dále narůstat," dodává Pipal a poukazuje na více než 8000 vozidel TATRA sloužících v indické armádě, které bude třeba postupně obměňovat.

 

„Specifikem jednání, která jsme s indickými partnery vedli, bylo, že jakkoliv byla vzájemná jednání dlouhá, k závěru jsme se dopracovali vždy až 5 minut před odjezdem," přibližuje s nadsázkou specifika jednání Karel Ritschel, který od dubna 2015 v Tatře vede odbor obranných programů.

 

Kromě sériově vyráběných sad se kopřivnická automobilka strategicky zaměřuje i na vývoj a výrobu úzce specializovaných vozidel v malých sériích přesně podle požadavků zákazníka. V současné době má však zcela naplněné výrobní kapacity a vzhledem k dlouhodobému růstu objednávek potřebuje přijmout desítky nových zaměstnanců, převážně do technických pozic. Jedná se jak o posily k obsluze nových obráběcích strojů, tak i technology a konstruktéry, kterých je na pracovním trhu dlouhodobě nedostatek.

 

Jedna z nejstarších automobilek na světě tak po strmém pádu započala cestu ke znovuzrození a současné výsledky předčily i původní očekávání nových vlastníků a manažerů. V našich podmínkách se jedná o zcela unikátní případ tak rychlého zotavení výroby a prodeje na tuzemském trhu i v zahraničí.

 

Zdroj: TATRA TRUCKS

Redakčně upraveno

Udělte článku metály:

Počet metálů: 5 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Miroslav35 Datum: 01.11.2016 Čas: 16:41

Já měl zelený.. btw nejlepší zábava mého dětství, ale drželo mě to až do dospělosti. Dokonce jsem s Tatrovkou jednu dobu jezdil jako řidič z povolání. Akorát jsme pořád museli něco opravovat.. dost jsem zíral, když jsem ještě dnes objevil opravdu originální náhradní díly. http://eshop.svetluska.cz/nahradni-dily-tatra-za-skvele-ceny/ Od té doby, co jsem z oboru jsem si skoro myslel, že už Tatra ze silnic zmizela..

avatar
Kozlus Datum: 13.09.2015 Čas: 23:21

S brachou jsme meli modry a touhle divnou bravou jen korbu :)

avatar
KOLT Datum: 13.09.2015 Čas: 23:14

Jenže já se jako prcek vozil na takovéhle :-)
http://mojetatra.cz/galerie/big_image/oranz_tatra_02.jpg

Navíc kolem nás často jezdily, takže pro mě je to srdcovka.

avatar
Kozlus Datum: 13.09.2015 Čas: 21:43

Jo, T-148 jsem se na znich taky vozil a od te doby ten zvuk motoru zeru :)

avatar
KOLT Datum: 13.09.2015 Čas: 21:03

A zrovna Oshkosh bych taky nepomlouval, to jsou právě jedny z těch lepších.

Každopádně mě těší, že se kopřivnickým daří. Od mala jsem na Tatrovky zatížený, bo jsem už jako malý capart jezdil T-148 :-)

avatar
skelet Datum: 13.09.2015 Čas: 20:34

Terex není v Tatře už hodně dlouho a ke krachu ji nepřivedl.

avatar
lemkin Datum: 13.09.2015 Čas: 18:15

Tatra je výjimečný produkt. Zaslouží si své místo na světových trzích. Jde jen o to, aby to s ní majitelé mysleli vážně. Vlastnit firmu s tradicí od roku 1850 je takové aktivum, na kterém nelze prodělat pokud firmu nechcete cíleně zlikvidovat, podobně jako předchozí majitelé z Terexu.

Tatra začíná tam, kde končí kdejaký Oshkosh...... :-)

avatar
Kozlus Datum: 13.09.2015 Čas: 16:01

Celkem se divim, ze se vic nesnazi o dodavky kvalitnich nahradnich dilu na starsi modely. Treba v Rusku je po nich obrovska poptavka a na dilech pro Indickou armadu by se tako dalo poradne vydelat.

avatar
dusan Datum: 13.09.2015 Čas: 15:39

Tatra či Zetor je pekným príkladom, že techniku treba nie len vedieť vyrobiť ... ale i predať ....

Jedno bez druhého nejde ... čakať, že sa niečo "predá samo, lebo je to dobré" je ilúzia na ktorú doplatili mnohí ....

avatar
mattea Datum: 13.09.2015 Čas: 15:20

Gratuluji!

arr