Tank Leopard 2 pro Armádu ČR. Zítra bude pozdě

Armáda ČR po roce 2025 začne řešit náhradu tanků ... Více

Slavný výrobce stíhaček MiG je v klinické smrti

Podle ruských médií Sjednocená letecká korporace ... Více

IDET 2017: Taktická vozidla pro Armádu ČR

Armáda České republiky plánuje vyměnit flotilu ... Více

Český vojenský jaderný program – sci-fi s reálným základem

Hned v první větě této práce považuji za vhodné ... Více

Pozemní technika

TATRA TRUCKS opět dodává nákladní vozy indické armádě

Datum přidání 13.09.2015    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 10 komentářů    autor autor: Tisková zpráva

Kopřivnické automobilce TATRA TRUCKS a.s. se po dvou a půl letech pod novým vedením daří stále lépe. V loňském roce společnost prodala 850 vozidel a zaměstnávala 850 lidí, letos si klade za cíl překročit hranici 900 vyrobených vozidel.

Tatra Indie

Foto: Indie používá vozidla TATRA například k přepravě balistických raket. / TATRA TRUCKS

 

Přibližně tři čtvrtiny produkce automobilky jsou určeny k exportu, což dokazují i velké kontrakty a pozitivní reference ze všech koutů světa, například z Norska, Saúdské Arábie či Ruska. Novým manažerům se po dvou letech podařil i návrat na další klíčový trh - do Indie, kam nyní směřují první dodávky sad k montáži kompletních tatrovek.

 

Indická armáda je historicky jedním z největších světových uživatelů podvozků TATRA, což z Indie činí strategicky velice významný trh. Tatrovek tam napočítáte zhruba 8000 a jen v letech 2003 až 2012 tam bylo dodáno 3925 sad k montáži, které si Indové sami kompletovali a stavěli na ně nástavby dle svých potřeb. V průměru se jednalo o necelou třetinu produkce automobilky, v roce 2010 do Indie putovalo dokonce 56 % celkové roční produkce vozidel.

 

Bohužel nastal problém s kvalitou dodávek neoriginálních náhradních dílů, které nebyly vyrobeny v Kopřivnici, a pro podezření z korupce byl vyšetřován i akcionář bývalého vlastníka Tatry (společnosti Tatra a.s.), který tyto dodávky na indický trh zprostředkovával. Kvůli tomuto skandálu byly v roce 2012 veškeré dodávky z Kopřivnice do Indie zastaveny.

 

Zásadní průlom nastal v únoru tohoto roku, kdy došlo v indickém Bengalúru k podpisu memoranda mezi společností TATRA TRUCKS a.s. a indickým státním podnikem BEML, který historicky zajišťuje finální montáž tatrovek pro indický trh z dodaných sad dílů. Tím se otevřela cesta ke konkrétním objednávkám na podvozky i náhradní díly primárně určené pro indické bezpečnostní složky. V červenci tohoto roku došlo k podpisu smluv na dodávky 260 rozložených sad pro finální montáž v Indii, z nichž 120 bude ve třech várkách dodáno ještě letos.

 

„Při červencových jednáních, která umožnila zahájení dodávek komponentů TATRA do Indie po více než 2 letech, bylo nejtěžším úkolem přesvědčit obchodní partnery, že naše společnost bude dlouhodobým a poctivým partnerem pro dodávky komponentů pro montáž vozidel TATRA v Indii a že námi nabízené ceny jsou pro BEML výhodné, a to se nakonec podařilo," říká David Pipal, který vede obchod a marketing v Tatře od konce roku 2014.

 

„Tyto kontrakty otevírají významné a stabilní zdroje zakázek pro celou továrnu až do poloviny příštího roku a lze předpokládat, že objemy budou dále narůstat," dodává Pipal a poukazuje na více než 8000 vozidel TATRA sloužících v indické armádě, které bude třeba postupně obměňovat.

 

„Specifikem jednání, která jsme s indickými partnery vedli, bylo, že jakkoliv byla vzájemná jednání dlouhá, k závěru jsme se dopracovali vždy až 5 minut před odjezdem," přibližuje s nadsázkou specifika jednání Karel Ritschel, který od dubna 2015 v Tatře vede odbor obranných programů.

 

Kromě sériově vyráběných sad se kopřivnická automobilka strategicky zaměřuje i na vývoj a výrobu úzce specializovaných vozidel v malých sériích přesně podle požadavků zákazníka. V současné době má však zcela naplněné výrobní kapacity a vzhledem k dlouhodobému růstu objednávek potřebuje přijmout desítky nových zaměstnanců, převážně do technických pozic. Jedná se jak o posily k obsluze nových obráběcích strojů, tak i technology a konstruktéry, kterých je na pracovním trhu dlouhodobě nedostatek.

 

Jedna z nejstarších automobilek na světě tak po strmém pádu započala cestu ke znovuzrození a současné výsledky předčily i původní očekávání nových vlastníků a manažerů. V našich podmínkách se jedná o zcela unikátní případ tak rychlého zotavení výroby a prodeje na tuzemském trhu i v zahraničí.

 

Zdroj: TATRA TRUCKS

Redakčně upraveno

Udělte článku metály:

Počet metálů: 5 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Miroslav35 Datum: 01.11.2016 Čas: 16:41

Já měl zelený.. btw nejlepší zábava mého dětství, ale drželo mě to až do dospělosti. Dokonce jsem s Tatrovkou jednu dobu jezdil jako řidič z povolání. Akorát jsme pořád museli něco opravovat.. dost jsem zíral, když jsem ještě dnes objevil opravdu originální náhradní díly. http://eshop.svetluska.cz/nahradni-dily-tatra-za-skvele-ceny/ Od té doby, co jsem z oboru jsem si skoro myslel, že už Tatra ze silnic zmizela..

avatar
Kozlus Datum: 13.09.2015 Čas: 23:21

S brachou jsme meli modry a touhle divnou bravou jen korbu :)

avatar
KOLT Datum: 13.09.2015 Čas: 23:14

Jenže já se jako prcek vozil na takovéhle :-)
http://mojetatra.cz/galerie/big_image/oranz_tatra_02.jpg

Navíc kolem nás často jezdily, takže pro mě je to srdcovka.

avatar
Kozlus Datum: 13.09.2015 Čas: 21:43

Jo, T-148 jsem se na znich taky vozil a od te doby ten zvuk motoru zeru :)

avatar
KOLT Datum: 13.09.2015 Čas: 21:03

A zrovna Oshkosh bych taky nepomlouval, to jsou právě jedny z těch lepších.

Každopádně mě těší, že se kopřivnickým daří. Od mala jsem na Tatrovky zatížený, bo jsem už jako malý capart jezdil T-148 :-)

avatar
skelet Datum: 13.09.2015 Čas: 20:34

Terex není v Tatře už hodně dlouho a ke krachu ji nepřivedl.

avatar
lemkin Datum: 13.09.2015 Čas: 18:15

Tatra je výjimečný produkt. Zaslouží si své místo na světových trzích. Jde jen o to, aby to s ní majitelé mysleli vážně. Vlastnit firmu s tradicí od roku 1850 je takové aktivum, na kterém nelze prodělat pokud firmu nechcete cíleně zlikvidovat, podobně jako předchozí majitelé z Terexu.

Tatra začíná tam, kde končí kdejaký Oshkosh...... :-)

avatar
Kozlus Datum: 13.09.2015 Čas: 16:01

Celkem se divim, ze se vic nesnazi o dodavky kvalitnich nahradnich dilu na starsi modely. Treba v Rusku je po nich obrovska poptavka a na dilech pro Indickou armadu by se tako dalo poradne vydelat.

avatar
dusan Datum: 13.09.2015 Čas: 15:39

Tatra či Zetor je pekným príkladom, že techniku treba nie len vedieť vyrobiť ... ale i predať ....

Jedno bez druhého nejde ... čakať, že sa niečo "predá samo, lebo je to dobré" je ilúzia na ktorú doplatili mnohí ....

avatar
mattea Datum: 13.09.2015 Čas: 15:20

Gratuluji!

arr