TACTICAL PRO

Útočná puška CZ BREN 2: Nový přístup, nové myšlení

Armáda ČR v těchto dnech dokončuje převzetí 2600 ... Více

Big 6+1: Podoba americké armády v 21. století

Americká armáda (US Army) představila modernizační ... Více

Německé tanky Leopard 2A4 v Sýrii

Turecká armáda v prosinci poprvé nasadila do bojů ... Více

Elitní 601. skupina speciálních sil: Vše je o lidech

Největší hodnotou 601. skupiny speciálních sil ... Více

Události

TATRA TRUCKS splnila dodávku pro AČR tři měsíce před termínem

Datum přidání 03.01.2017    Rubrika rubrika: Události     komentáře 53 komentářů    autor autor: Tisková zpráva

Kopřivnická automobilka TATRA TRUCKS dokázala splnit zakázku pro Armádu ČR více než tři měsíce před plánovaným termínem. Jedná se o dodávku 26 kusů valníků typové řady TATRA TACTIC (dříve T810).

Foto: Valník TATRA TACTIC (T810) / TATRA TRUCKS

 

Přejímka zákazníkem v armádním logistickém centru ve Štěpánově byla dokončena 28. prosince 2016 a slavnostní předání vozidel za účasti ministra obrany Martina Stropnického proběhlo 3. ledna 2017. Původní termín dodání podle kontraktu byl 31. března 2017.

 

Nová vozidla TATRA TACTIC byla armádě dodána v provedení valník na podvozku 6x6 se zadním zvedacím čelem a jsou určena pro přepravu zbraní i materiálu. Pro potřeby Armády ČR jsou rovněž vybavena pancéřovou podlahou kabiny, lafetací pro kulomet na střeše kabiny či systémem centrálního dohušťování pneumatik za jízdy.

 

Subdodavatelem pancéřování pro automobilku TATRA TRUCKS je v minulém roce nově otevřený podnik TATRA DEFENCE VEHICLE. I díky dodávkám pro Armádu ČR automobilka TATRA TRUCKS vyrobila za rok 2016 více než 1300 vozidel a meziročně její výroba vzrostla o 56 procent.

 

David Pipal, obchodní ředitel TATRA TRUCKS, uvádí: „Armáda ČR je velmi důležitý a referenční zákazník, kterého si vysoce vážíme. Proto jsme odběrateli vyšli vstříc nejen ve značném urychlení dodávky, ale i v otázce dřívějšího zúčtování záloh poskytnutých na tento projekt."


První vozidla TATRA TACTIC byla Armádě ČR dodána v dubnu 2008 (na základě objednávky z roku 2006 na 556 kusů) a od té doby postupně nahrazují nejstarší typ pozemní techniky ve výbavě Armády ČR, legendární Pragu V3S. Vozidla TATRA TACTIC používají kromě české armády také ozbrojené síly Saúdskoarabského království.

 

Automobilka TATRA TRUCKS představila zcela nový typ T810 6x6 ATS v roce 2004, od minulého roku nese nově obchodní název TACTIC. Jde o středně těžký nákladní vůz se žebřinovým rámem podvozku a originálními portálovými nápravami TATRA RIGID, jenž se vyrábí se znakem náprav 6x6 a 4x4.

 

Foto: Nakládací jednotka je schopna pracovat s kontejnery o délce až do 4 900 mm a hmotnosti 8 000 kg. Může převážet skříně nebo standardní kontejnery. / TATRA TRUCKS

 

Celková hmotnost vozidla činí 15,5 t (v konfiguraci 6x6), resp. 13 t (v konfiguraci 4x4). Vozidla TATRA TACTIC jsou určena především pro vojenské použití, tomu odpovídá i označení vycházející z armádní terminologie, ovšem své uplatnění nacházejí i v civilním sektoru.

 

Akciová společnost TATRA TRUCKS převzala v roce 2013 světoznámou kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Osmdesát procent produkce automobilky je určeno k exportu.

 

Automobilka TATRA TRUCKS zaměstnává 1300 kmenových zaměstnanců a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku TATRA METALURGIE zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství. Obrat TATRA TRUCKS za rok 2015 byl 3,7 miliardy Kč, zisk před zdaněním byl 400 miliónů Kč. Za rok 2016 TATRA TRUCKS vyrobila více než 1300 vozidel, meziročně vzrostla výroba o 30 procent.

Udělte článku metály:

Počet metálů: 5 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Maximus Datum: 10.01.2017 Čas: 12:55

Zde musím souhlasit se skeletem, SUV je opravdu ideální na "české cesty", případně na lepší polní cesty. Samozřejmě že SUV toho zvládne mnohem více, ale za cenu velmi nadměrného opotřebení a limitů daných konstrukcí. Zkušenost s tím má osobně i PČR, která SUV Hyundai "slavně" vyslala na zahraniční mise do Maďarska i Slovinska, a pak urychleně na následující misi do Makedonie nakupovala skutečné terénní vozy Toyota Land Cruiser.

SUV pro armádu má smysl jen opravdu jako normální služební vozidla pro cesty po zpevněných komunikacích (jejich stav není zrovna ideální nejen na některých cestách ve VVP), a která by se měla do skutečného terénu dostat pouze v "sebeobraně" :-).

avatar
skelet Datum: 10.01.2017 Čas: 11:35

Rase uvědom si co ti s mokrou polní cestou udělá jeden traktor. A teď si tam představ, že touhle cestou projede kolona těžkých vozidel. A co ti nepřítel udělá se zpevněnými cestami? Mosty fuč, rozmašírované spojovací uzly, narychlo zasypané díry po explozích. Ještě furt tam budeš honit SUV?
SUV jsou fajn, ale rozhodně z nich nedělejme náhradu za všechny UAZ a Defíky co máme. SUV se hodí jen na určitou část úkolů, a ty povětšinou civilní vozy plní už dnes.

avatar
KOLT Datum: 09.01.2017 Čas: 13:05

Fábii jsem pochopitelně myslel na ježdění mezi posádkami, maximálně někam po zpevněné cestě (nerozježděné Pandury) na cvičák ap. Takže když budu hodně hodný, povolil bych jim Octávku 4x4, nic dražšího nemá význam ;-)

Rase, LVM-SF furt váží před 4 t, to je na většinu věcí zbytečně moc. Čímž netvrdím, že by se nemohlo k něčemu používat (třeba jako neobrněné nekapotované HMMWV), rozhodně lepší než zavádět nějakou novou platformu. Výsadkáři, Šestka a průzkum by ale potřebovali spíš něco jako Flyer. No a pak je otázka, k čemu se dneska hlavně používají "nebojové" UAZy a Defendry, podle toho bych hledal jejich náhradu. Třeba bychom zjistili, že je skutečně lepší spoustu z nich nahradit civilními auty a druhou spoustu LVM.

avatar
Rase Datum: 09.01.2017 Čas: 12:46

Vzhledem k tomu, že se nejčastěj bojuje v dosahu zpevněných silnic, tak po nich protivník stejně přijede i bez pozvání

avatar
skelet Datum: 09.01.2017 Čas: 11:22

rase a taky bychom si s protivníkem mohli domluvit čas a místo bitvy. Nejlépe v dosahu zpevněných silnic..

avatar
Rase Datum: 09.01.2017 Čas: 11:21

Pardon, jmenuje se to Iveco LMV-SF (Special Forces)

avatar
Rase Datum: 09.01.2017 Čas: 11:04

Vzhledem k hustotě dálnic, silnic a i těch polňaček v ČR, tak bych se těch SUV nebál. Těch cca 200 teréních speciálů, co by byly potřeba (hlavně na mise) může být třeba Iveco LMV Lince:

http://www.defense.gouv.fr/var/dicod/storage/images/base-de-medias/images/ema/sitta/dsei-2011-gallerie/iveco-lmv-sf/1377978-1-fre-FR/iveco-lmv-sf.jpg

avatar
stirling Datum: 08.01.2017 Čas: 16:15

skelet: určitě je to stále suv, tak nikdo od toho nečeká nahrazení defenderu, určitě je škoda, že zrovna defender museli přestat vyrábět, protože to bylo dobré řešení, ale určitě se něco najde a ani to nepovažuji za něco prioritního.

avatar
skelet Datum: 08.01.2017 Čas: 15:59

Pánové SUV je prostě SUV. To se hodí tak na polní cestu, jinak brzo skončí v kovošrotu. Takže maximálně strážní služba a papalášomobil. Nevymýšlejme nevymyšlené a držme se starých dobrých pracovních strojů ;)

stirling: ta "fabie" 4x4 se zvýšeným podvozkem může být cokoliv - Yeti, Duster, Vitara apod.
RASE: Iveco už svou verzi Defíku zvanou Massif nedělá a LMV i v odlehčené verzi je fest těžké.

avatar
Rase Datum: 08.01.2017 Čas: 15:23

Tak vždycky se dá pořídit několik stovek militarizovaných vozidel Yeti, právě na takové to normální ježdění (místo Fábií atd.) pro potřeby divočejší jízdy v terénu, by se mohlo hodit "odstrojené Iveco" ne nepodobné Defenderu, na trhu už je. Nevím, kolik provozujeme defenderů, ale rozhodně to nebude velké číslo. Hodně by se tím snížila náročnost na zázemí, pokud by těžkým speciálem bylo Iveco LMV v různých vaiantách + Škoda Yeti jako tahoun na každodenní službu.

avatar
stirling Datum: 08.01.2017 Čas: 15:02

Také moc nevím proč by převodovka od pragy udělala z 810 víc tatru. Na jednu stranu každý poukazuje ať nevymýšlíme vymyšlené a pak tohle... T810 je podle mě povedený stroj právě díky podvozku, armáda potřebuje kusově hodně náklaďáku, ale zdaleka nepotřebuje všude tu nejtěžší variantu. Takže T815-7 a T810 je ideální kombinace.
Ta vaše fabia 4x4 se zvýšeným podvozek vlastně existuje, jmenuje se to yeti a souhlas, že na náhradu spoustu uazů to stačí, tak proč neudělat pár set co nejjednodušších kusů pro armádu a na silnice a polňačky to stačí bohatě, navíc škodovky už armáda využívá.

avatar
skelet Datum: 08.01.2017 Čas: 14:17

Kolt: možnosti skládaček je hodně a hodně. Myslím, že to není nic, co by Tatra, Zetor, Bureko a Škoda nedokázaly. A k těm Fabiím.. asi se shodneme, že ta "Fabie" by měla mít minimálně 4x4 a zvýšený podvozek :)

avatar
KOLT Datum: 08.01.2017 Čas: 13:29

Než budeme vymýšlet jaké auto, je třeba si říct, k čemu ho potřebujem! Defender totiž plnil úlohu několika kategorií. Tudíž je otázkou, zda by nebylo lepší zvolit, byť za cenu tříštění vozového parku, nákup dvou či dokonce více typů. Kupříkladu výsadkáři by vám za Amarok asi nepoděkovali :-) S ohledem na počet aut, které jsou pro jeden výsadkový prapor potřeba, bych se nebál jim koupit nějaká specializovanější auta, optimalizovaná pro daný typ operací (váha, velikost vhodná do standardních přepravních prostředků, lafetace zbraní atd.). To samé pak pořídit lehké rotě průzkumného praporu, případně dalším průzkumným jednotkám u brigád (otázkou je, zda tam už ale nejít raději po unifikaci se zbytkem brigády).

Na nějaké pancéřování bych se obecně vykašlal, většina těch aut (právě až na zmíněné výjimky), by se pokud možno neměla k frontě moc přibližovat. Pro takové účely máme LVM a budeme mít Tituse.

Část práce, kterou dneska dělají UAZy a některé Defendery, pak zvládnou i Fábie ;-)

avatar
KOLT Datum: 08.01.2017 Čas: 13:16

Mě by docela zajímalo, za kolik by se dal Defender vyrábět, kdyby "někdo" koupil licenci, provedl nějakou rozumnou modernizaci a začal to práskat v ČR, kde je zázemí pro automobilový průmysl jak málokde na světě. Pokud by se auto povedlo, mohlo by se i rozumně prodávat ve světě. Jen bych se divil, kdyby to Indové prodali, když chtějí dělat nástupce.

avatar
KOLT Datum: 08.01.2017 Čas: 13:11

Zase lepší, než když k Astonu Martin dostanete klíč se znakem Volva ;-) A to nic proti Volvu, jsem fanoušek těch starých hranatých krabic!

arr