Tank Leopard 2 pro Armádu ČR. Zítra bude pozdě

Armáda ČR po roce 2025 začne řešit náhradu tanků ... Více

Slavný výrobce stíhaček MiG je v klinické smrti

Podle ruských médií Sjednocená letecká korporace ... Více

IDET 2017: Taktická vozidla pro Armádu ČR

Armáda České republiky plánuje vyměnit flotilu ... Více

Český vojenský jaderný program – sci-fi s reálným základem

Hned v první větě této práce považuji za vhodné ... Více

Události

TATRA TRUCKS splnila dodávku pro AČR tři měsíce před termínem

Datum přidání 03.01.2017    Rubrika rubrika: Události     komentáře 53 komentářů    autor autor: Tisková zpráva

Kopřivnická automobilka TATRA TRUCKS dokázala splnit zakázku pro Armádu ČR více než tři měsíce před plánovaným termínem. Jedná se o dodávku 26 kusů valníků typové řady TATRA TACTIC (dříve T810).

Foto: Valník TATRA TACTIC (T810) / TATRA TRUCKS

 

Přejímka zákazníkem v armádním logistickém centru ve Štěpánově byla dokončena 28. prosince 2016 a slavnostní předání vozidel za účasti ministra obrany Martina Stropnického proběhlo 3. ledna 2017. Původní termín dodání podle kontraktu byl 31. března 2017.

 

Nová vozidla TATRA TACTIC byla armádě dodána v provedení valník na podvozku 6x6 se zadním zvedacím čelem a jsou určena pro přepravu zbraní i materiálu. Pro potřeby Armády ČR jsou rovněž vybavena pancéřovou podlahou kabiny, lafetací pro kulomet na střeše kabiny či systémem centrálního dohušťování pneumatik za jízdy.

 

Subdodavatelem pancéřování pro automobilku TATRA TRUCKS je v minulém roce nově otevřený podnik TATRA DEFENCE VEHICLE. I díky dodávkám pro Armádu ČR automobilka TATRA TRUCKS vyrobila za rok 2016 více než 1300 vozidel a meziročně její výroba vzrostla o 56 procent.

 

David Pipal, obchodní ředitel TATRA TRUCKS, uvádí: „Armáda ČR je velmi důležitý a referenční zákazník, kterého si vysoce vážíme. Proto jsme odběrateli vyšli vstříc nejen ve značném urychlení dodávky, ale i v otázce dřívějšího zúčtování záloh poskytnutých na tento projekt."


První vozidla TATRA TACTIC byla Armádě ČR dodána v dubnu 2008 (na základě objednávky z roku 2006 na 556 kusů) a od té doby postupně nahrazují nejstarší typ pozemní techniky ve výbavě Armády ČR, legendární Pragu V3S. Vozidla TATRA TACTIC používají kromě české armády také ozbrojené síly Saúdskoarabského království.

 

Automobilka TATRA TRUCKS představila zcela nový typ T810 6x6 ATS v roce 2004, od minulého roku nese nově obchodní název TACTIC. Jde o středně těžký nákladní vůz se žebřinovým rámem podvozku a originálními portálovými nápravami TATRA RIGID, jenž se vyrábí se znakem náprav 6x6 a 4x4.

 

Foto: Nakládací jednotka je schopna pracovat s kontejnery o délce až do 4 900 mm a hmotnosti 8 000 kg. Může převážet skříně nebo standardní kontejnery. / TATRA TRUCKS

 

Celková hmotnost vozidla činí 15,5 t (v konfiguraci 6x6), resp. 13 t (v konfiguraci 4x4). Vozidla TATRA TACTIC jsou určena především pro vojenské použití, tomu odpovídá i označení vycházející z armádní terminologie, ovšem své uplatnění nacházejí i v civilním sektoru.

 

Akciová společnost TATRA TRUCKS převzala v roce 2013 světoznámou kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Osmdesát procent produkce automobilky je určeno k exportu.

 

Automobilka TATRA TRUCKS zaměstnává 1300 kmenových zaměstnanců a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku TATRA METALURGIE zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství. Obrat TATRA TRUCKS za rok 2015 byl 3,7 miliardy Kč, zisk před zdaněním byl 400 miliónů Kč. Za rok 2016 TATRA TRUCKS vyrobila více než 1300 vozidel, meziročně vzrostla výroba o 30 procent.

Udělte článku metály:

Počet metálů: 5 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
skelet Datum: 07.01.2017 Čas: 09:52

A co má být?

avatar
flanker.jirka Datum: 06.01.2017 Čas: 23:28

Skelet: u náprav šlo o úpravy z důvodu použití kotoučových brzd, původní převodovku z české produkce nahradila zahraniční, to souviselo s tehdejším vlastníkem Tatry.
... je to jediný typ vozidla Tatra od kterého dostanete klíč se znakem Renaultu, vojáci na dnech NATO nám to ukazovali jako perličku, když chtěli vozy pochválit.

avatar
skelet Datum: 06.01.2017 Čas: 22:44

T810 je postavená na základě R210, která byla zavedená do AČR jako náhrada za V3S. Díky liknavosti ministerstva obrany se dodalo jen pár kusů a Ross díky tomu zkrachoval. AČR byla tedy postavena před otázku čím nahradí V3S. Tatra nabídla vlastní řešení, a to T815-7 4x4. AČR ji odmítla jako příliš těžkou a požadovala automobil a lá V3S. AČR, Tatra a správce konkursní podstaty se dohodly na odkupu technické dokumentace R210, přičemž subdodavatelem náprav se měla stejně jako u R210 stát Praga. Tatra koncepci R210 lehce pozměnila a po roztržce s Pragou vyvinula vlastní nápravy. Mezitím i u Renaultu došlo k modernizaci výrobního programu, a tak ANTS se změnila na T810 s novou kabinou a motorem Midlum. A to je tak vše co má T810 a R210 společného s renaultem. Proč? Ross totiž již za totáče vyráběl rámy pro V3S a od něj pak odvozoval své konstrukce. Dokonce i původní nápravy R210 vycházely z V3S. Sumasumárum je T810 pravnukem V3S

avatar
flanker.jirka Datum: 06.01.2017 Čas: 21:42

Je pěkné, že ty nepovedené Renaulty dostane armáda dříve, hlavně aby to měl kdo řídit. Proč Renault? Tady jeden odkaz, najdete 10 rozdílů.
http://dopravni-technika.armybazar.eu/cz/vozidla/ross-r210-12-vv-6x6-id9144/

Je to v tatrovce montované, není to Tatra. Původně to vozidlo vyráběly roudnické strojírny, ale tehdy armáda "neměla zájem"

Je tu pěkná diskuse k pick upum, lepší parametry má Toyota Hilux než Amarok, ale pěkná verze Amaroku byla k vidění během olympiády v Soči.
http://gearpatrol.com/2014/01/30/breakdown-volkswagen-polar-expedition-amarok/

A tady jedna zajímavá verze Hiluxu
http://truckyeah.jalopnik.com/6x6-arctic-hilux-helps-skier-set-world-record-run-to-th-1553073591

avatar
Rase Datum: 05.01.2017 Čas: 12:37

Myslím, že nákupem několika stovek (třeba 500) Amaroků, by se nic nepokazilo. Přeci jen, je to evropské auto (nemusíme platit clo) a vybrali si ho i jiné armády. Holanďané, jich objednali 1 667 jako náhrada za Mercedesy G (!) Za mě rozhodně VW Amarok
http://www.military-today.com/trucks/volkswagen_amarok.htm

avatar
Jura99 Datum: 05.01.2017 Čas: 08:30

nad Defenderem bych ještě nelámal hůl, v 2018 má být nástupce, pokud z toho neudělají SUV, bude opět ve hře.

avatar
skelet Datum: 04.01.2017 Čas: 22:03

Zemak: sorry, nevím proč myslel jsem na Amarok a napsal Touareg :D

avatar
Zemak Datum: 04.01.2017 Čas: 21:49

Touarega si Skelete škrtni, nemá rám, spíše než Off Road to je SUV. Snad Amarok. V současnosti je začali dělat s šestiválcovým třílitrem, to už jde. Lepší jak 2,0 biturbo. Osobně bych, ale preferoval Géčko. V BW jsou zavedeny již desítky let jako Wolf, svého času jsem o něm přemýšlel, ale dát za r.v. 84 s nájezdem do kila cca 8 -9 000 éček, vojenskou mašinu, se mi zdálo kur.a dost.

avatar
Rošťák Datum: 04.01.2017 Čas: 16:30

juhelak: Tak jediné vozidla které by čiste teoreticky mohl nahradit Titus jsou sanitní defy a i na to by to bylo dost předimenzované.

avatar
skelet Datum: 04.01.2017 Čas: 15:25

juhelák: Lada se ti v těžkém terénu rozpadne. Přeci jen vojcli potřebují víc předimensovanou konstrukci. Jinak s tou civilní konstrukcí jsi uhodil hřebíček na hlavičku. Nejspíše je bude nahrazovat Mercedes G, Toyota LC70, VW Touareg apod.

avatar
juhelak Datum: 04.01.2017 Čas: 15:22

btw: levná náhrada za uazy mě napadla Lada kterou používají v LČR :)))

avatar
juhelak Datum: 04.01.2017 Čas: 15:21

Rošťák : tak to je opravdu o řád výše než sem si původně myslel..v takových počtech asi není potřeba mít nejaké extra velké težké vozidlo..alespoň za část tech vozů. Některé možná nahradí Titus. Nekteré by nmohla nahradit i nejaká civilní offroad auta.

avatar
Rošťák Datum: 04.01.2017 Čas: 14:57

Juhelak: Někde byl článek s počty, bohužel jsem nenašel a co jsem si vypsal jde o cca 600 UAZ ( průměrné stáří 28 let) a cca 700 Defendrech ( stáří průměrně 12 let)

Jinak mi příjde dost komická tato hláška o defendrech z webu army.cz :
Postupně v AČR nahradí osobní terénní automobily ruské výroby UAZ-462 a UAZ-462B. Vozidlo je možno použít i pro potřeby spojovacího a chemického vojska. Konstrukčně je uzpůsobeno k letecké přepravě včetně výsadku padákem.
http://www.acr.army.cz/technika-a-vyzbroj/automobilni/-land-rover-defender-110-tdi-89957/

avatar
juhelak Datum: 04.01.2017 Čas: 14:38

aha, tak to jsem myslel ze jich je potřeba mnohem méně..v tom pripade by to smysl dávalo..pokud se tak v budoucnu stane tak budu se zájmem sledovat na kolik vyjde cena jednoho kusu..aby nakonec opravdu nebylo levnejsi auto z ciziny s radove lepsi ochranou a nosnosti.

avatar
Rase Datum: 04.01.2017 Čas: 14:16

Oshkosh váží 6,4 t, Iweco LMV váží 7 t, T-KAT skoro 9 t, přičemž Defender váží 2 tuny, tak nový stroj by měl být o dost lehčí než tyhle moderní stroje. Pokud by měl mít nějaký pancíř, tak by se to mohlo vměstnat někam mezi 3-4 t, bez pancéřování někam nad 2 t

arr