Tank Leopard 2 pro Armádu ČR. Zítra bude pozdě

Armáda ČR po roce 2025 začne řešit náhradu tanků ... Více

Slavný výrobce stíhaček MiG je v klinické smrti

Podle ruských médií Sjednocená letecká korporace ... Více

IDET 2017: Taktická vozidla pro Armádu ČR

Armáda České republiky plánuje vyměnit flotilu ... Více

Český vojenský jaderný program – sci-fi s reálným základem

Hned v první větě této práce považuji za vhodné ... Více

Události

TATRA TRUCKS splnila dodávku pro AČR tři měsíce před termínem

Datum přidání 03.01.2017    Rubrika rubrika: Události     komentáře 53 komentářů    autor autor: Tisková zpráva

Kopřivnická automobilka TATRA TRUCKS dokázala splnit zakázku pro Armádu ČR více než tři měsíce před plánovaným termínem. Jedná se o dodávku 26 kusů valníků typové řady TATRA TACTIC (dříve T810).

Foto: Valník TATRA TACTIC (T810) / TATRA TRUCKS

 

Přejímka zákazníkem v armádním logistickém centru ve Štěpánově byla dokončena 28. prosince 2016 a slavnostní předání vozidel za účasti ministra obrany Martina Stropnického proběhlo 3. ledna 2017. Původní termín dodání podle kontraktu byl 31. března 2017.

 

Nová vozidla TATRA TACTIC byla armádě dodána v provedení valník na podvozku 6x6 se zadním zvedacím čelem a jsou určena pro přepravu zbraní i materiálu. Pro potřeby Armády ČR jsou rovněž vybavena pancéřovou podlahou kabiny, lafetací pro kulomet na střeše kabiny či systémem centrálního dohušťování pneumatik za jízdy.

 

Subdodavatelem pancéřování pro automobilku TATRA TRUCKS je v minulém roce nově otevřený podnik TATRA DEFENCE VEHICLE. I díky dodávkám pro Armádu ČR automobilka TATRA TRUCKS vyrobila za rok 2016 více než 1300 vozidel a meziročně její výroba vzrostla o 56 procent.

 

David Pipal, obchodní ředitel TATRA TRUCKS, uvádí: „Armáda ČR je velmi důležitý a referenční zákazník, kterého si vysoce vážíme. Proto jsme odběrateli vyšli vstříc nejen ve značném urychlení dodávky, ale i v otázce dřívějšího zúčtování záloh poskytnutých na tento projekt."


První vozidla TATRA TACTIC byla Armádě ČR dodána v dubnu 2008 (na základě objednávky z roku 2006 na 556 kusů) a od té doby postupně nahrazují nejstarší typ pozemní techniky ve výbavě Armády ČR, legendární Pragu V3S. Vozidla TATRA TACTIC používají kromě české armády také ozbrojené síly Saúdskoarabského království.

 

Automobilka TATRA TRUCKS představila zcela nový typ T810 6x6 ATS v roce 2004, od minulého roku nese nově obchodní název TACTIC. Jde o středně těžký nákladní vůz se žebřinovým rámem podvozku a originálními portálovými nápravami TATRA RIGID, jenž se vyrábí se znakem náprav 6x6 a 4x4.

 

Foto: Nakládací jednotka je schopna pracovat s kontejnery o délce až do 4 900 mm a hmotnosti 8 000 kg. Může převážet skříně nebo standardní kontejnery. / TATRA TRUCKS

 

Celková hmotnost vozidla činí 15,5 t (v konfiguraci 6x6), resp. 13 t (v konfiguraci 4x4). Vozidla TATRA TACTIC jsou určena především pro vojenské použití, tomu odpovídá i označení vycházející z armádní terminologie, ovšem své uplatnění nacházejí i v civilním sektoru.

 

Akciová společnost TATRA TRUCKS převzala v roce 2013 světoznámou kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Osmdesát procent produkce automobilky je určeno k exportu.

 

Automobilka TATRA TRUCKS zaměstnává 1300 kmenových zaměstnanců a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku TATRA METALURGIE zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství. Obrat TATRA TRUCKS za rok 2015 byl 3,7 miliardy Kč, zisk před zdaněním byl 400 miliónů Kč. Za rok 2016 TATRA TRUCKS vyrobila více než 1300 vozidel, meziročně vzrostla výroba o 30 procent.

Udělte článku metály:

Počet metálů: 5 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
skelet Datum: 04.01.2017 Čas: 14:08

Rase: na A11 zapomeň, i kdyby měli nakrásno technickou dokumentaci, tak je to třicet let co spatřilo světlo světa jeho předloha - Auverland A3. Prostě zastaralý kus.
btw. kapacity Avie jsou v současnosti neznámé, neb se stěhuje z Letňan do Přelouče ;)
Juhelak: ve hře je pár set kusů vozidel..

avatar
Rošťák Datum: 04.01.2017 Čas: 13:51

juhelak: No oni ani deffendry nevydrží věčně a dost už jich je k 15 letům a UAZů jsou ještě stovky všude možně, takže se nejedná o pár kousků ..........

avatar
juhelak Datum: 04.01.2017 Čas: 13:40

zas berme v potaz, je potencionální odbed by byl max v desítkách kusu..tak jestli by se vůbec vyplatilo aby tatra vymyslela nejake vlastní prototypy..Je velká šance že mimo AČR by už nic neprodala..V tohmel případě bych myslel ze se to š=íš ani nevyplati a bylo by lepší vzít něco z venku nez predrazený vůz domací výroby..a že by předražený byl se dá očekávat..pokud má vývoj zaplatit objednávky do 100 vozů..
Možná i ten oshkosh nebo hawkey by vyšli lépe.

avatar
Rase Datum: 04.01.2017 Čas: 13:14

Koukám, že těch AVIA A11 bylo vyrobeno celkem 250 kusů, to není zrovna málo. Čekal jsem jen jeden prototyp. Sice pochybuju, že zůstaly v Avii kapacity pro obnovení výroby, ale bylo by zajimavé, kdyby si ten projekt vzal pan Strnad za svůj a ukuchtil něco na podvozku A11 (Auverland A3) s karoserií jako T-KAT. Přeci jen CSG má kontakty jak na izraelce, tak i na francouze. Auverland je nyní součástí skupiny Panhard. Zkrátka něco jako hezčí Auverland A4 AVL (váha 4,4 t)

avatar
stirling Datum: 04.01.2017 Čas: 11:24

Rase: to je právě na podvozku 810, dávat to na 815-7 nedává smysl na ten má tatra vlastní kabinu. Problém kabin avia je v tom, že se tuším hlavní dílce musí dovážet z Indie, takže asi bude záležet jak se chytne avia a pokud ano tak určitě strnad časem nakoupí zařízení pro výrobu v ČR a pak aby asi přišla na řadu i modernizace 810.

avatar
skelet Datum: 04.01.2017 Čas: 11:23

Rase to je fotomontáž Avie D s podvozkem T810 ;)
o svařovaných budkách určených pro modernizaci starých T815 slyším prvně

avatar
lalalik Datum: 04.01.2017 Čas: 11:11

Ano, Avia měla vyrábět konkurenta defenderu, byla to AVIA A11, což byla licenční verze Auverlandu A3. Licenci koupili v 90. letech a šli s tím autem do výběrového řízení armády proti defenderu a neuspěli. Projekt A11 tedy vyšumněl.

avatar
Rase Datum: 04.01.2017 Čas: 11:06

Tady je fotomontáže kabiny z Avie na podvozku T815-7:
http://www.shrani.si/f/2L/cy/2jLxDvjL/12.jpg
Ještě si vzpomínám, že se o nových svařovaných kabinách, mluvilo ve spojistosti modernizace starých T815, co měla, nebo má, Tatra modernizovat pro AČR. To by bylo docela logické.
Nevyráběla Avia i nějaký malý podvozek, který by šel použít na náhradu UAZ a LR ?
Pancéřová nástavba by patrně byla od izraelců, tak jako u T-KAT

avatar
lalalik Datum: 04.01.2017 Čas: 10:59

předpis o umisťování kokard se nezměnil, prostě to asi v Tatře někomu nedošlo a na dveře to dali ze setrvačnosti... Co se týče pancéřovaných prvků kabin, to už nedodává SVOS, ale Tatra Defence Vehicle. Co vím, tak unifikace kabin Tactiku a Avie řady D zatím nebude, Avie se začnou vyrábět s faceliftovanou původní kabinou. Co se týče T-KAT, chystá se verze s tatrováckým podvozkem. A co se týče náhrady UAZů a defenderů, tak tam moc na výběr není, vlastně jen modifikace Toyoty Land Cruiser řady 70 alias FOX. Ostatně minulý rok už si je pořídili Belgičani a dokonce i Britové, a sedmdesátkové Land Cruisery a FOX se objevily i na několika prezentacích pro armádu.

avatar
skelet Datum: 04.01.2017 Čas: 10:32

Rase: S kabinama to není zvláštní, protože to zkrátka jsou jiné vozy. Váhový rozdíl mezi T810 6x6 a T815-7 4x4 je 6 tun na celkové hmotnosti, respektive 4,3tuny na nosnosti. U hmotnosti soupravy, pak dokonce 12tun.
Juhelak: Tatra určitě něco chystá, už to v éteru párkrát zaznělo bez upřesnění. IMHO předpokládám, že dojde k unifikaci T810 a Avia řady D, kterou rovněž vlastní CSG. Takže T810 s budkou od Avie?

avatar
stirling Datum: 04.01.2017 Čas: 10:11

No také by mě zajímalo cenové porovnání 815-7 a 810, tady píšou, že stojí 5,7 mega kus, ale nevím zda je to málo či hodně za upravenou 810. Určitě jsem rád za každý kus nové techniky. Bohužel toho je málo.

avatar
juhelak Datum: 04.01.2017 Čas: 10:03

Ono u těhle nákladních aut by byla svařovaná kabina zbytečný luxus..to sou auta na rozvoz proviantu, materialu mezi posádkami atd..nejsou to voz y na dovoz munice k frontě. Alespon tohle má ACR na celkem moderní urovni.
V článku bylo uvedeno info o tatra defence, tak sem chvíli přemýšlel jestli je nejáká ochrana i na těhle náklaďácích, ale asi 0.
Taky docela zajímavé že s tímto autem přišli už 2004. docela..docela čas na to příjít s něčím dalším.
Za uazy bych bral oshkoshe :)

avatar
Rase Datum: 04.01.2017 Čas: 09:33

S těma kabinama je to takové zvláštní, přeci jen nedávno zjednodušili výrobní pustup svařovaných kabin pro řadu T815-7, tak by to bylo docela logické řešení (když je můžou provozovat kdejací hasiči, tak proč ne i armáda že). Ale chápu, že T810 jsou asi neporovnatelně levnější (levnější rám, kabina atd.) a pro jezdění na silnici je dost jedno, jaký mají rám nebo kabinu. Docela mě zarazilo, že těch T810 armáda provozuje tolik (náklaďáků není nikdy dost).
K té pancéřové kabině k T810 - u SVOS zkrátka neumí dělat pěkné věci :D
skelet:
myslím že poskládat menšího a lehčího brášku od vozidla T-KAT, na nějakém podvozku, by asi nebyl problém. Záleží na zájmu armády.

avatar
otecko Datum: 04.01.2017 Čas: 08:43

Lalalík: -nevím ,ale na stránkách Tatry jsem z předání našel fotky, kde je kokarda u jednoho z aut na dveřích-viz foto č. 3

http://www.tatra.cz/o-spolecnosti/tisk-a-media/aktualne/tatra-trucks-splnila-dodavku-pro-armadu-cr-tri-mesice-pred-planovanym-terminem/

avatar
Jura99 Datum: 04.01.2017 Čas: 08:29

lalalik: dík za vysvětlení, myslel jsem si, že to není náhoda, protože kokardy jsou na autech viditelně odstraněné. Ovšem ten předpis asi zase změnili, protože na těchto nových autech kokardy na dveřích jsou, je to vidět na fotkách uveřejněných třeba na idnesu.

arr