Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Pozemní technika

Úspěchy vozů TATRA v Brazílii

Datum přidání 09.01.2014    Rubrika rubrika: Pozemní technika     komentáře 1 komentářů    autor autor: Jan Grohmann

Automobilka TATRA TRUCKS úspěšně pokračuje ve spolupráci s brazilským výrobcem raketové techniky a obrněných vozidel Avibras. Brazilský výrobce využívá podvozky TATRA pro širokou rodinu obrněných a užitkových vozidel – od obrněných transportérů až po raketomety.

Foto: Obrněná nástvba Avibras na podvozku TATRA 4x4. / TATRA  TRUCKS

Foto: Obrněná nástvba Avibras na podvozku TATRA 4×4. / TATRA TRUCKS

 

Spolupráce mezi Tatrou a brazilským Avibrasem sahají až do roku 2008. V roce 2009 automobilka dodala do Brazílie prototyp podvozku 6×6 a následně druhý prototyp 4×4. Oba podvozky byly vybaveny tatrováckým vzduchem chlazeným motorem a převodovkou.


Na podzim minulého roku se TATRA s Avibrasem dohodla na dodávce stovky podvozků 4×4 a 6×6. Jedná se již o třetí dodávku, navazující na podobný kontrakt z minulého a předminulého roku. Konečným uživatelem je armáda v jihovýchodní Asii. Dodávky podvozků proběhnou v letošním roce.

 

Foto: Raketový systém Astros II vyžaduje řadu vozidel. / Avibras

Foto: Raketomet Astros II na podvozku Tatry. / Avibras

 

Za zmínku jistě stojí, že tatrovacké podvozky nahrazují u výrobce Avibras konkurenční podvozky MAN. „Projekt potvrzuje univerzální kvality tatrováckého podvozku pro různé vojenské aplikace včetně kolových obrněných vozidel nebo nosičů nástaveb zbraňových systémů. V průjezdnosti terénem je TATRA koncept prostě bezkonkurenční„ napsal Armádním novinám Andrej Čírtek, tiskový mluvčí TATRA TRUCKS.


Podle informací dostupných na internetu se jedná s největší pravděpodobností o indonéskou armádu. Tato země jihovýchodní Asie si objednala v roce 2012 u Avibrasu 36 raketových systémů Astros II. Avibras na základě podvozků Tatry dodá Indonésií celou řadu vozidel – od raketometů, přes zásobovací až po velitelská nebo servisní vozidla.

 

Foto: Raketový systém Astros II vyžaduje řadu vozidel. / Avibras

Foto: Raketový systém Astros II vyžaduje řadu vozidel. / Avibras

 

Dalším potenciálním zákazníkem pro Avibras, a tedy i pro Tatru, je Malajsie. V současné době Malajsie provozuje 36 systémů Astros II. V plánu je však pořízení dalších 18 baterií.


Stejně tak je na dobré cestě dodávka tatrovických podvozků pro brazilskou armádou. V rámci projektu ASTRSOS 2020 si plánuje brazilská armáda pořídit 30 baterií raketových systémů ASTROS Mk6, čemuž odpovídá více než 300 vozidel 6×6 a 4×4.


TATRA nabízí podvozky 4×4, 6 a 8×8 jako univerzální platformy, na které je možné umístit libovolnou nástavbu. Podvozek 4×4 využívá například český obrněný transportér VEGA, izraelský Wildcat, 6×6 francouzský TITUS a 8×8 například mobilní laserové dělo od firmy Drehtainer. 

 

Zdroj: TATRA, Avibras

Takticko-technická data

 

Podvozek 4×4

Podvozek 6×6

Podvozek 8×8

Označení

T 815-7APR59 19 240 4x4.1R

T 815-79PR39 29 300 6x6.1R

T 815-790R99 38 300 8x8.1R

Motor

TATRA T3C-928-A0, 240 kW

TATRA T3C-928-90, 300 kW

TATRA T3C-928-90, 300 kW

Převodovka

TATRA 14 TS 210L, poloautomatická,

14ti rychlostní

TATRA 14 TS 210L, poloautomatická,

14ti rychlostní

TATRA 14 TS 210L, poloautomatická,

14 rychlostní

Kabina

Bez kabiny TATRA

Bez kabiny TATRA

Bez kabiny TATRA

Rozvor

3 710 mm

4 090 + 1 450 mm

2 150 + 2 860 + 1 450 mm

Max hmotnost vozidla

19 000 kg

29 000 kg

38 000 kg

Max užitečné

zatížení

11 060 kg

18 760 kg

25 000 kg

Max rychlost

110 km/h

110 km/h

115 km/h


Fotogalerie

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4.7 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Jakub Mareš Datum: 12.01.2014 Čas: 19:44

Avibras by se mi líbil jako velitelské vozidlo v AČR :) myslim že by šla dohodnout i licenční výroba v ČR :)

arr