TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Letecká technika

Vojenský raketoplán X-37B opět na cestě do vesmíru

Datum přidání 02.10.2012    Rubrika rubrika: Letecká technika     komentáře 2 komentářů    autor autor: Jan Grohmann

Americké letectvo US Air Force již potřetí pošle do vesmíru svůj malý robotický raketoplán X-37B. Stroj odstartuje v nákladovém prostoru rakety Atlas V, z floridského kosmodromu Cape Canaveral Air Force Station (CCAFS). Pokud půjde vše dobře, za několik měsíců X-37B přistane na přilehlém letišti Kennedyho vesmírného střediska, kde ještě před nedávnem přistávaly legendární raketoplány Space Shuttle.

X-37B

Foto: X-37B po přistání (červen 2012) ze své druhé vesmírné mise (OTV-2) / USAF, Boeing

 

Přípravy na mysu Canaveral začaly“ říká major Tracy Bunko z tiskového oddělení Pentagonu. Start raketoplánu je naplánován již na tento měsíc, ale přesné datum bude záviset na počasí a technických podmínkách.

Eastern Test Range: Na východním pobřeží Floridy byla vybudována největší americká kosmická základna Eastern Test Range. Má dvě části. Jižní polovina patřila vojenskému námořnictvu, které zde vybudovalo komplex Cape Canaveral Air Force Station. Odtud startovalo mnoho raket Atlas, Titan, zde startovaly i první kosmické lodě. Severní část pak patří NASA, která si zde postavila Kennedyho vesmírné středisko. Wikipedia

Mise označována jako Orbital Test Vehicle-3 (OTV-3) je jako předešlé dvě mise opět přísně tajná. Jaké je poslání raketoplánu X-37B, nebo co se skrývá uvnitř nákladového prostoru, to se bohužel nedozvíme. Podle majora Bunka však připravovaná mise má ověřit znuvupoužitelnost X-37B, prokázat užitečnost a efektivitu finančních nákladů provozu X-37B a testovat citlivé technologie v kosmickém prostoru.

 

Schopnost opakovaného startu a přistání bude testována díky tomu, že se do vesmíru vydá identický raketoplán, jako při prvním startu v roce 2010 (mise OTV-1).  Tehdy X-37B pobyl na oběžné dráze Země celých 225 dnů.

 

Video: Návrat raketoplánu z mise OTV-2 v červnu tohoto roku. Všimněte si, že ač se X-37B pohybuje klouzavým letem (bez motorů), na infračervené kameře spodní část doslova září. Jde o zůstatkové teplo po horkém průletu atmosférou / YouTube

 

Připomeňme, že X-37B je 8,8 metrů dlouhý a 4,5 metrů široký. Nákladový prostor má objem jako korba terénního pick-upu. Cíl nynějšího stratu je sice tajný, ale přesto je znám alespoň obecný důvod, proč jsou raketoplány X-37B do vesmíru vysílány.

 

Jedním s nejslibnějších aspektů X-37B je, že nám umožňuje zkoumat užitečný náklad raketoplánu nebo technologie v prostředí, ve kterém budou v budoucnu plnit svou misi a zkontrolovat je, když jsou přivezeny zpět na Zemi“ říká major Bunko. „Navrácení experimentů díky X-35B umožňuje podrobnou inspekci a výrazně lepší učení o výsledku pokusu, než může být dosaženo jen pomocí délkové telemetrie (dálkový přenos dat - pozn. redakce)“ 

 

Ve srozumitelném jazyce to neznamená nic jiného, než že americké letectvo skrze raketoplán X-37B zkoumá vesmírné technologie, jejich funkčnost a odolnost v kosmickém prostoru a po návratu zpět je podrobuje podrobnému zkoumání.

 

Může jít tedy o technologie vojenských satelitů, nebo rovnou o celé satelity. Elektronika, telekomunikační prostředky, nové materiály, optika, zdroje energie, baterie – užitečný náklad může být opravdu různorodý a zájmy armády široké.

 

Zdroj: Fox News

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4.1 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
Ultramarinus Datum: 20.12.2012 Čas: 10:09

Obzvlášť v kombinaci s důkladněji provedenou technologií "nadsvětelné komunikace" o které je řeč tady:
http://www.armadninoviny.cz/budoucnost-vojenske-komunikace-kvantova-teleportace.html
by byla vize "vesmírného UCAV" velmi reálná.

Pokud by se ještě připojila technologie motorů z tohoto letadla,
http://www.armadninoviny.cz/vesmirny-letoun-skylon.html
bylo by možné mít stíhací letky/nepilotované robotické raketoplány, které mohou operovat v podstatě kdekoliv v soustavě, kam jim dostačí palivo, nebo kam se jim podaří "doklouzat".

avatar
roko Datum: 04.10.2012 Čas: 13:56

velmi realne si viem takto predstavit predvyvoj vesmirnych bojovych stihaciek, kedy tymto prototypom sa testuje ich funkcnost ci odolnost vo vesmire, kedze vsetky scifi su ohladne vesmirnych bojovych stihaciek s ludskou posadkou , dnes uz vieme, ze ak by boli robotycke tak by to davalo skutocnu prevahu pri nasadeni a nekladeni otazok co pri vesmirnych manevroch ludske telo vydrzi a co nie v takej stihacke.. nehovoriac o tom ze star wars rata s moznostou zostrelovania tychto objektov z obeznej drahy zeme , ale ziadna ina krajina nema technologiu tohto typu okrem usa..jedine..a teraz pozor..mimozemstania , alebo nackovia z temnej strany mesiaca !

arr