TacticalPro

Strategie Kremlu: Balancovat na hraně třetí světové války

Podle článku Rusko osamoceno: Proč nikdy ... Více

Ruská letadlová loď Admirál Kuzněcov míří k Sýrii

Ruská Severní flotila vyslala do Středozemního ... Více

Černí pasažéři NATO nechápou Donalda Trumpa

Zvolení Donalda Trumpa příštím prezidentem USA ... Více

Ruské superlehké brigády. Inspirace pro Armádu ČR?

Na základě zkušeností z bojů v Sýrii ruské ... Více

Letecká technika

Vývoj brazilského letounu KC-390 úspěšně pokračuje

Datum přidání 10.09.2012    Rubrika rubrika: Letecká technika     komentáře 17 komentářů    autor autor: Jan Grohmann

Vývoj brazilského dopravního letounu KC-390 vstupuje do další fáze. Brazilské armádní letectvo společně s firmou Embraer představili předběžný designový posudek (preliminary design review, PDR) letounu a pilotní kabiny. Zbystřit bychom měli i tady v České republice, neboť na vývoji KC-390 se aktivně podílí Aero Vodochody. Navíc Armáda České republiky projevila zájem zařadit dva stroje KC-390 do své výzbroje.

KC-390

Foto: KC-390 bude schopen přepravovat náklad až o hmotnosti 21 tun / Embraer

 

Předběžný návrh PDR ukazuje podobu stroje, již s ohledem na požadované parametry stroje a s ohledem na požadavky budoucích zákazníků. Závěrečné podoby KC-390, tzv. rozhodujícího designového posudku (Critical Design review, CDR) se dočkáme příští rok v březnu. Poté bude následovat stavba funkčního prototypu.

 

Embraer v rámci představení předběžného designu informoval velení brazilského letectva o výkonových charakteristikách stroje i chystaných palubních systémech. Byl představen i seznam hlavních komponentů letounů, včetně jejich významu pro samotné letadlo.

 

KC-390Foto: Předběžný návrh PDR pilotní kabiny KC-390 / Embraer

 

Na vývoji letounu, jak bylo řečeno v úvodu, se podílí i česká firma Aero Vodochody. V minulem roce zástupci firmy podepsali na zbrojařském veletrhu v Rio de Janieru dohodu, podle které se budou Češi podílet na vývoji a výrobě náběžných hran křídel, všech sedmi nákladových a nástupních dveří a také na zadní části trupu.

 

KC-390 je největším letounem vyvíjený v Brazílii. Podle představ svých tvůrců, má představovat nový standard v kategorii středních dopravních letounů. Pokud vše půjde dobře, první let KC-390 se uskuteční v roce 2014, první dodávky do brazilského letectva jsou pak plánovaný na rok 2016.

 

KC-390 je od začátku navrhován jako náhrada za legendární americké dopravní letouny C-130 Hercules, kterých v současné době léta po celém světě více než 700. Brazilci se svým KC-390 budou konkurovat nejnovějším středním dopravním strojům C-130J Hercules, většímu evropskému Airbusu A-400 Atlas nebo ruskému AN-12.

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4.4 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
cejkis Datum: 30.09.2012 Čas: 15:19

Do doby než střední Evropa pochopí, že dopravní letectvo má sdílet, budou transportní schopnosti ubohé.

avatar
cejkis Datum: 30.09.2012 Čas: 15:18

AČR nemá ve finanční krytí na tuto akvizici. 90% investičních prostředků v následujících letech je vázánov smlouvami pana Bartáka.

avatar
Brasileiro Datum: 24.09.2012 Čas: 19:55

Kokoti gumový ...
No vy, diskutanti.

avatar
Deadog Datum: 12.09.2012 Čas: 23:36

to liberal: hehe

avatar
liberal shark Datum: 12.09.2012 Čas: 23:08

co je kazdodenni provoz ? vozit kone ?

avatar
liberal shark Datum: 12.09.2012 Čas: 22:12

to asdf: To jistě, Spartany by byly bývaly lepší, ale KC-390 je přeci jen jiná třída. Na druhé straně C-295M jsou přiměřená letadla pro "každodenní" provoz, zatímco velká letadla létají jen občas. Ještě by zbývalo nahradit staré L-410 novými Evektory, a máme dopravní letectvo v cajku :-).

avatar
Jan Grohmann Datum: 12.09.2012 Čas: 17:20

Pro Mareš. Díky. Opraveno.

avatar
asdf Datum: 12.09.2012 Čas: 13:31

liberal shark: kdyby jsme koupili spartany tak uz muzem prevazet vozidla i kontejnery :D

avatar
liberal shark Datum: 12.09.2012 Čas: 12:31

To letadlo se mi velice zamlouvá a koupě dvou kusů pro AČR by byla vhodným doplněním našich 4 taktických C-295M a 2 dopravních A-319. Nejlepší by byla kombinovaná transportní/tankovací varianta. Konečně bychom mohli převážet kontejnery a vozidla. Tankovacích kapacit se NATO zoufale nedostává a radikálně bychom zvýšili vytrvalost našich Gripenů. Na prospěch pro Aero Vodochody bych se zvysoka vykašlal. Už jsme jim do chřtánu narvali dost !

avatar
Jakub Mareš Datum: 12.09.2012 Čas: 09:23

A-400 se nejmenuje Grizzly, byl to neoficiální název který používali zkušební piloti. Nedávno mu konsorcium přidalo oficiální název - Atlas..

avatar
asdf Datum: 12.09.2012 Čas: 06:03

Proste nechapu ty tendry kdo to dela... dokad se za to nebude verejne veset na namestich tak se to bude dit porad...

PS: skoro kazdej kdo se o to aspon zajma by to delal lip nez tuty zlodeji a vlastizradci. Nabizim se za polovinu penez. :D

avatar
Jirka Datum: 12.09.2012 Čas: 00:45

Zase má republika dojet na to, že Aero je české? ...díky lobbování za Alcy, jejich pochybnou výměnu za jeden letoun CASA C 295M, se nakonec kdosi z pochybných důvodů rozhodl pro tento španělský letoun. Mohli jsme mít Spartana do kterého se už Land rover, Iveco nebo Dingo vejde (Iveco dokonce i s nalafetovanou zbraní na věži). Jestli pořídíme něco takového co tu vidím nahoře tak to bude veselé, zlatej Hercules, je sice starší, ale vyrábí se dodnes protože je dobrej.
V závěru článku vydím porovnání i s A 400 Grizzly, srovnávat něco co unese 23 tun a 37 tun asi bude už o kategorii výše, to už by se hodilo to srovnávat s Antonovem 70, který unese 47 tun.
Určitě bude lepší chtít Hercules, osvědčený a opravdu taktický letoun, provozovat proudové letouny z nezpevněných ploch by se nemuselo vyplatit, nasát to může cokoliv a má to jen dva motory, i když je pravda, že u nás to bude vozit jen koně nebo možná přejdem i na Slony.
Trochu mně překvapila taktická data, na wikipedii jsem našel dolet s maximálním nákladem 23 tun 2600 km a u Antonovu 12 ten samý parametr 20 tun a 3600 km.
Každopádně přeji všem s touto "bombou" hodně štěstí v užívání.

avatar
Stranger Datum: 11.09.2012 Čas: 23:14

Lol :-D

avatar
Left Datum: 11.09.2012 Čas: 23:07

...ale vejde se tam kůň převalský :D

avatar
asdf Datum: 11.09.2012 Čas: 19:49

do CASY se nevejde ani dzip :D natoz pandur

arr