TacticalPro

Útočná puška CZ BREN 2: Nový přístup, nové myšlení

Armáda ČR v těchto dnech dokončuje převzetí 2600 ... Více

Big 6+1: Podoba americké armády v 21. století

Americká armáda (US Army) představila modernizační ... Více

Německé tanky Leopard 2A4 v Sýrii

Turecká armáda v prosinci poprvé nasadila do bojů ... Více

Elitní 601. skupina speciálních sil: Vše je o lidech

Největší hodnotou 601. skupiny speciálních sil ... Více

Letecká technika

Vývoj brazilského letounu KC-390 úspěšně pokračuje

Datum přidání 10.09.2012    Rubrika rubrika: Letecká technika     komentáře 17 komentářů    autor autor: Jan Grohmann

Vývoj brazilského dopravního letounu KC-390 vstupuje do další fáze. Brazilské armádní letectvo společně s firmou Embraer představili předběžný designový posudek (preliminary design review, PDR) letounu a pilotní kabiny. Zbystřit bychom měli i tady v České republice, neboť na vývoji KC-390 se aktivně podílí Aero Vodochody. Navíc Armáda České republiky projevila zájem zařadit dva stroje KC-390 do své výzbroje.

KC-390

Foto: KC-390 bude schopen přepravovat náklad až o hmotnosti 21 tun / Embraer

 

Předběžný návrh PDR ukazuje podobu stroje, již s ohledem na požadované parametry stroje a s ohledem na požadavky budoucích zákazníků. Závěrečné podoby KC-390, tzv. rozhodujícího designového posudku (Critical Design review, CDR) se dočkáme příští rok v březnu. Poté bude následovat stavba funkčního prototypu.

 

Embraer v rámci představení předběžného designu informoval velení brazilského letectva o výkonových charakteristikách stroje i chystaných palubních systémech. Byl představen i seznam hlavních komponentů letounů, včetně jejich významu pro samotné letadlo.

 

KC-390Foto: Předběžný návrh PDR pilotní kabiny KC-390 / Embraer

 

Na vývoji letounu, jak bylo řečeno v úvodu, se podílí i česká firma Aero Vodochody. V minulem roce zástupci firmy podepsali na zbrojařském veletrhu v Rio de Janieru dohodu, podle které se budou Češi podílet na vývoji a výrobě náběžných hran křídel, všech sedmi nákladových a nástupních dveří a také na zadní části trupu.

 

KC-390 je největším letounem vyvíjený v Brazílii. Podle představ svých tvůrců, má představovat nový standard v kategorii středních dopravních letounů. Pokud vše půjde dobře, první let KC-390 se uskuteční v roce 2014, první dodávky do brazilského letectva jsou pak plánovaný na rok 2016.

 

KC-390 je od začátku navrhován jako náhrada za legendární americké dopravní letouny C-130 Hercules, kterých v současné době léta po celém světě více než 700. Brazilci se svým KC-390 budou konkurovat nejnovějším středním dopravním strojům C-130J Hercules, většímu evropskému Airbusu A-400 Atlas nebo ruskému AN-12.

Udělte článku metály:

Počet metálů: 4.4 / 5

Nahlásit chybu v článku

Přidej komentář

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

avatar
cejkis Datum: 30.09.2012 Čas: 15:19

Do doby než střední Evropa pochopí, že dopravní letectvo má sdílet, budou transportní schopnosti ubohé.

avatar
cejkis Datum: 30.09.2012 Čas: 15:18

AČR nemá ve finanční krytí na tuto akvizici. 90% investičních prostředků v následujících letech je vázánov smlouvami pana Bartáka.

avatar
Brasileiro Datum: 24.09.2012 Čas: 19:55

Kokoti gumový ...
No vy, diskutanti.

avatar
Deadog Datum: 12.09.2012 Čas: 23:36

to liberal: hehe

avatar
liberal shark Datum: 12.09.2012 Čas: 23:08

co je kazdodenni provoz ? vozit kone ?

avatar
liberal shark Datum: 12.09.2012 Čas: 22:12

to asdf: To jistě, Spartany by byly bývaly lepší, ale KC-390 je přeci jen jiná třída. Na druhé straně C-295M jsou přiměřená letadla pro "každodenní" provoz, zatímco velká letadla létají jen občas. Ještě by zbývalo nahradit staré L-410 novými Evektory, a máme dopravní letectvo v cajku :-).

avatar
Jan Grohmann Datum: 12.09.2012 Čas: 17:20

Pro Mareš. Díky. Opraveno.

avatar
asdf Datum: 12.09.2012 Čas: 13:31

liberal shark: kdyby jsme koupili spartany tak uz muzem prevazet vozidla i kontejnery :D

avatar
liberal shark Datum: 12.09.2012 Čas: 12:31

To letadlo se mi velice zamlouvá a koupě dvou kusů pro AČR by byla vhodným doplněním našich 4 taktických C-295M a 2 dopravních A-319. Nejlepší by byla kombinovaná transportní/tankovací varianta. Konečně bychom mohli převážet kontejnery a vozidla. Tankovacích kapacit se NATO zoufale nedostává a radikálně bychom zvýšili vytrvalost našich Gripenů. Na prospěch pro Aero Vodochody bych se zvysoka vykašlal. Už jsme jim do chřtánu narvali dost !

avatar
Jakub Mareš Datum: 12.09.2012 Čas: 09:23

A-400 se nejmenuje Grizzly, byl to neoficiální název který používali zkušební piloti. Nedávno mu konsorcium přidalo oficiální název - Atlas..

avatar
asdf Datum: 12.09.2012 Čas: 06:03

Proste nechapu ty tendry kdo to dela... dokad se za to nebude verejne veset na namestich tak se to bude dit porad...

PS: skoro kazdej kdo se o to aspon zajma by to delal lip nez tuty zlodeji a vlastizradci. Nabizim se za polovinu penez. :D

avatar
Jirka Datum: 12.09.2012 Čas: 00:45

Zase má republika dojet na to, že Aero je české? ...díky lobbování za Alcy, jejich pochybnou výměnu za jeden letoun CASA C 295M, se nakonec kdosi z pochybných důvodů rozhodl pro tento španělský letoun. Mohli jsme mít Spartana do kterého se už Land rover, Iveco nebo Dingo vejde (Iveco dokonce i s nalafetovanou zbraní na věži). Jestli pořídíme něco takového co tu vidím nahoře tak to bude veselé, zlatej Hercules, je sice starší, ale vyrábí se dodnes protože je dobrej.
V závěru článku vydím porovnání i s A 400 Grizzly, srovnávat něco co unese 23 tun a 37 tun asi bude už o kategorii výše, to už by se hodilo to srovnávat s Antonovem 70, který unese 47 tun.
Určitě bude lepší chtít Hercules, osvědčený a opravdu taktický letoun, provozovat proudové letouny z nezpevněných ploch by se nemuselo vyplatit, nasát to může cokoliv a má to jen dva motory, i když je pravda, že u nás to bude vozit jen koně nebo možná přejdem i na Slony.
Trochu mně překvapila taktická data, na wikipedii jsem našel dolet s maximálním nákladem 23 tun 2600 km a u Antonovu 12 ten samý parametr 20 tun a 3600 km.
Každopádně přeji všem s touto "bombou" hodně štěstí v užívání.

avatar
Stranger Datum: 11.09.2012 Čas: 23:14

Lol :-D

avatar
Left Datum: 11.09.2012 Čas: 23:07

...ale vejde se tam kůň převalský :D

avatar
asdf Datum: 11.09.2012 Čas: 19:49

do CASY se nevejde ani dzip :D natoz pandur

arr