A-100 Premjer: Ruské létající středisko velení a řízení
- 16. 2. 2022
- 103 komentářů
- Jan Feryna
Před několika dny se uskutečnil první let nového ruského letounu typu AWACS (Airborne Early Warning and Control) A-100 Premjer se zapnutým radarem. Projekt nového letounu kategorie AWACS je pro ruské ozbrojené síly, vzhledem k jejich aktivitám, jedním z klíčových modernizačních projektů, avšak i zde se projevují západní sankce a projekt nabírá výrazné zpoždění.
První testovací let A-100 s pracujícím radarem potvrdili zástupci ruského zbrojního gigantu, korporace Rostěch. Letoun startoval z letiště v jihoruském Taganrogu. Během letu došlo k testování režimu vyhledávání a sledování cílů i během silného elektronického rušení. Test funkcí radaru během letu znamená významný pokrok v celém programu. Ačkoliv úplně první testovací let proběhl již v roce 2017, zkoušky základních funkcí radaru proběhly až na začátku tohoto roku. Výrobce do konce roku předpokládá dokončení podnikových zkoušek a předání letounu ministerstvu obrany k provedení státních zkoušek.
V případě letounu A-100 Premjer se jedná o letoun kategorie AWACS využívající trup dopravního letounu Il-76MD-90A. A-100 slouží k vyhledávání, sledování a zaměřování námořních, pozemních a vzdušných cílů. Oproti předchozí generaci ruských letounů AWACS je A-100 schopen spolupracovat kromě pilotovaných letounů a prostředků pozemní protivzdušné obrany také s bezpilotními prostředky. A-100 dále zprostředkovává a zpracovává data z průzkumných a telekomunikačních satelitů a dokáže monitorovat dění v blízkém vesmíru. A-100 je určen také k podpoře ofenzivních operací pomocí navádění přesných zbraní.
Radar letounu pracuje ve čtyřech blíže nespecifikovaných frekvenčních pásmech a podle informací výrobce vyhledává, sleduje a zaměřuje pozemní a námořní cíle na vzdálenost až 500 až 600 kilometrů a vzdušné cíle na vzdálenost až 1000 kilometrů. A-100 je schopen sledovat až 300 cílů současně. U všech systémů letounu se také předpokládá vysoký stupeň automatizace díky využití algoritmů umělé inteligence, jejichž úkolem bude klasifikovat cíle a operátorům navrhnout vhodný postup k jejich ničení. Letoun na palubě dále nese prostředky elektronického boje, konkrétně zařízení pro signálové zpravodajství. Do budoucna není vyloučena možnost instalace dalších prostředků elektronického boje.
Fotografie prototypu A-100 z roku 2017; větší foto / Sjednocená letecká korporace
Kokpit letounu A-100 je podle posledních informací vybaven novým sklem se zvýšenou světelnou propustností, jenž zároveň chrání posádku letounu před zářením vlastního radaru. Světelná propustnost nového skla je přibližně 65 až 70 %, zatímco u stávajícího instalovaného v letounech dosahuje světelná propustnost pouze 30 %.
Ruské vzdušné síly potřebují nový letoun kategorie AWACS ze dvou důvodů. Prvním a nejdůležitějším důvodem pro modernizaci flotily letounů AWACS je udržení kroku se NATO. Spolupracovník ruského časopisu Vojensko-průmyslový kurýr Dmitrij Orlov ve svém nedávno vydaném článku porovnává schopnosti NATO a Ruska v oblasti letounů AWACS. Podle Orlova toto srovnání vyznívá pro Rusko katastrofálně. Zatímco NATO disponuje vyššími desítkami kusů letounů kategorie AWACS, Rusko má k dispozici pouze devět kusů zastarávajících letounů A-50 a modernizovaných A-50U.
Tyto letouny zavedlo sovětské letectvo do své výzbroje v roce 1985, čemuž odpovídají i jejich schopnosti. Ačkoliv došlo k modernizaci na standart A-50U, stále se jedná o letouny neschopné reagovat na současné hrozby v podobě letounů s malou odraznou plochou nebo střely s plochou dráhou letu. Pro porovnání lze uvést, že A-50 je schopen vyhledat a sledovat stíhací letoun na vzdálenost 300 km a pozemní cíl na vzdálenost 250 km.
Druhým důvodem jsou zkušenosti ze syrské kampaně. Byl to útok střelami s plochou dráhou letu Tomahawk na syrskou základnu v roce 2017, jenž ruské velení přesvědčil o nutnosti monitorování (nejen) syrského vzdušného prostoru, a proto došlo k vyčlenění letounů A-50 ke stálé přítomnosti v Sýrii, konkrétně na ruské základně Hmímím.
Podle Orlova Rusko potřebuje minimálně 15 A-100 pro udržení schopností v průběhu vyřazování předchozí generace „awacsů“ A-50. Ruské ministerstvo obrany objednalo 39 kusů letounu A-100, což je i podle Orlova optimální počet. Celý program však provází vleklé a velmi vážné problémy, kvůli nimž ruské letectvo zcela jistě neobdrží požadovaný počet letounů v rámci Státního vyzbrojovacího programu 2018 až 2027.
A-100 (2017); větší foto / Sjednocená letecká korporace
Základním problémem je nedostatečná kapacita výrobce nosných letounů Il-76MD-90A. Uljanovský závod Aviastar-SP je totiž nyní schopen dodat maximálně tři tyto letouny ročně s tím, že většina dodaných letounů bude plnit svou původní dopravní funkci a není určená k přestavbě na letoun kategorie AWACS. Zatím ruské letectvo získalo sedm dopravních Il-76MD-90A. Podle upravené smlouvy z roku 2012 ruské letectvo do roku 2028 převezme 27 letounů (což ale nebude zřejmě dodrženo).
Další problémy způsobují západní sankce, jež se podle Orlova podepsaly především na možnosti montáže západních elektronických součástek. Orlov dále kritizuje přístup ruského vojensko-průmyslového komplexu, který podle něj před rokem 2014 až příliš spoléhal na západní technologie a prakticky nevyvíjel vlastní. S anexí Krymského poloostrova v roce 2014 vstoupily v platnost západní sankce na dovoz elektronických součástek, což znamenalo citelnou ránu pro již tak těžce zkoušený projekt letounu A-100. Náhrada západních součástek ruskými není možná, jelikož v případě ruské výroby se jedná o zastaralé součástky zaostávající za těmi západními podle Orlova minimálně o deset let.
Výše zmíněný zkušební let je významným milníkem pro celý projekt, nicméně otázkou zůstávají schopnosti radaru jako takové a možnosti ruského vojensko-průmyslového komplexu, jelikož datum dodávek prvních sériově vyrobených letounů A-100 se měnilo již pětkrát.
Ve skutečnosti je k dnešnímu dni program A-100 nejméně sedm let pozadu oproti plánu smlouvy. Dokončení státních zkoušek je plánováno na rok 2024, ale podle ruských médií se dodržení tohoto termínu neočekává.
Související články
Berjev A-100 Premier: Nový ruský AWACS na obzoru
V letošním roce ruské letectvo, resp. Státní letecké testovací centrum v Achtubinsku, začne s ...
- 14.01.2015
- 3 komentářů
- Jan Grohmann
Joint STARS: Americké oči na obloze
Radarový letoun Northrop Grumman E-8 Joint STARS je létající základna vybavená systémem průzkumu ...
- 04.11.2015
- 11 komentářů
- Jan Grohmann
Švédský „mini AWACS” GlobalEye poprvé ve vzduchu
Společnost Saab ve švédském Linköpingu úspěšně provedla první let letounu včasného varování a ...
- 19.03.2018
- 8 komentářů
- Jan Grohmann
KJ-500 a KJ-600: Čínské letouny AWACS umožní projekci síly na velkou vzdálenost
Čínské letectvo v poslední době úspěšně otestovalo a zavedlo nové letouny kategorie AWACS (Airborne ...
- 28.01.2021
- 20 komentářů
- Jan Feryna
Aááá vítej Rabo123... Na tvá moudra tady už čekáme delší dobu... Škoda že s níma přicházíš až tak pozdě, v době, kdy už je tento článek málo čtený, a už tu nikdo do diskuze ...Zobrazit celý příspěvek
Aááá vítej Rabo123... Na tvá moudra tady už čekáme delší dobu... Škoda že s níma přicházíš až tak pozdě, v době, kdy už je tento článek málo čtený, a už tu nikdo do diskuze nepřispívá... V době kdy co nevidět zmizí z titulní strany AN... Pokud by vám ovšem tam u vás zapínali internet jednou týdně a ještě pod dozorem, tak by to samozřejmě bylo asi pochopitelné... V žádném případě netvrdím že to tak je, jen hádám... Ještě než přikročíme k rozboru těch kravin cos napsal mi dovol osobní názor na tebe vytvotvořený z tvé místní mentální tvorby ( příspěvky v diskuzi )... TY JSI TOTIŽ AŽ TAK MIMO REALITU, ŽE TI I ZDEJŠÍ "HVĚZDY" DISKUZE KOLIKRÁT NESAHAJÍ ANI PO KOTNÍKY...
Rabo123:
Skelet neblbni. ČR nemá šancu dobehnúť ČSSR v leteckej výrobe.
Pokud ti to ještě nedošlo, tak ČR je v letecké výrobě dál než kdy bylo ČSSR... Jen výroba se přesunula od vojenské výroby k civilní... Třeba částí letadel, trupy vrtulníků, vlastní ( na svou dobu ) moderní biteví letadlo, dnes se vyvíjí cvičné a cvičně bitevní, dále malé dopravní letadlo, vybavené na soudobé poměry ( pravda, vyráběné i tam daleko na východě, ale to se vzhledem k okolnostem moc na západ nepodívá a bude lítat leda tak v banánových republikách ), nebo ULL kde ČR hraje ve světové lize... A pokud se ti přesto zdá, že počty vyrobených letadel v ČSSR byly přesto větší... Tak bys měl vědět, že kdysi byly počty letadel ve vojenských letectvech úplně na jiných cifrách...
Rabo123:
Tie lietadlá nevznikli, lebo ich budú odoberať. Vznikli a až potom ich budú odoberať - Polsko aj ZSSR malo svoje stroje, ale ČSSR stroje boli lepšie.
Tím, že překrucuješ fakta tady na nikoho dojem neudělá, chodí zde lidí co problematice rozumí... Mám takový dojem, že v době centrálního plánování se rozhodovalo co se kde bude vyrábět... Polsko mělo vyrábět malé vrtulníky v podobě sovětského typu Mi2... My zase letadla v podobě, mimo jiné, sovětského typu např. Mig-21F... U nás upraveného na typ Mig-21F-13... A vzhledem k úspěchu Delfínka i to že se pro VS u nás budou vyvíjet a vyrábět cvičná a lehká bitevní letadla... Co se centrálnímu plánovači nelíbilo, bylo zadupáno do země víme?
Rabo124 ( už umím tvojí přezdívku naspaměť a nemusím se dívat pokaždé když tě komentuju jak si říkáš... Jsi rád? ):
L-410 je v Rusku
No a to je kapitola sama pro sebe, kdy díky majitelským kanálům se vyrábí i někde jinde než tady... Nicméně... To co vyrobí tam, tam taky zůstane... Maximálně se vyveze, myslím tim vnutí, někde ke svým " kamarádům " kteří jsou pod neustálým starostlivým dohledem většího " bratrsky pomáhajícího státu "... ALE nikdo na západ od nejnovějšího okupovaného území kde jsou bratrsky umístěny nejnovější mírové jednotky, ho nikdo nekoupí, kdo by taky s mozkem v hlavě chtěl letadlo nejen vyrobené technologií z dob studené války, ale až na vyjímky i tak vybavené přístroji, mototory, a podobně...
Naproti tomu to samé letadlo vyrobené u nás... Tedy jeho Nová Generace... Tu šanci má... Nejen že je vyrobené na západě, moderně vybavené i vystrojené a to podle moderních zásad... Ale třeba i pro to, že jeho fabrika má ještě stále ve světě dobré jméno...Skrýt celý příspěvekJenom lehce doplním. Mig 21 f13 nebyla u nás upravená verze, ale verze, která nesla rakety K13 - kopie AiM 9B. To byla tehdy "horká novinka"
Jenom lehce doplním. Mig 21 f13 nebyla u nás upravená verze, ale verze, která nesla rakety K13 - kopie AiM 9B. To byla tehdy "horká novinka"
Clibanarius: Tady nejde o to že by Boeing nebo Airbus něco neuměli co umí Rusové. Spíš jde o to co neumí fabriky tam u vás co umí Boeing/Airbus/Embeaber/Bombardier/atd... Navíc ...Zobrazit celý příspěvek
Clibanarius:
Tady nejde o to že by Boeing nebo Airbus něco neuměli co umí Rusové.
Spíš jde o to co neumí fabriky tam u vás co umí Boeing/Airbus/Embeaber/Bombardier/atd... Navíc je smutné, že asi nejperspektivnější letadlo které, je ve světě alespoň trochu perspektiní a které se tam vyrábí pravděpodobně pochází od nás...
Clibanarius:
je vidět že absolutně nevíš o čem píšeš.
1 ) plán na tržní poptávku 800/10 let můžu doložit relevenantním zdrojem ne jak ty tvojím bla bla bla
ad1) A která soudná aerolinka je natolik sebevražedná, že to letadlo koupí??? Kolik z těch 800 poptávaných letadel bude pocházet z východu hm?
3 ) problém MAXu byl primárně v nemožnosti provést upgrade na motory s vysokým obtokovým poměrem aniž by bylo nutno kompletně překopat celý letoun. Výsledek byl řešen úpravou SW a doplněním senzory právě pro vyřešení některých letových vlastností vzniklých instalací nových motorů
ad3) Buď tak hodný a k MAXům se raději ani nevyjadřuj... To že to byl průšvih jak mraky je pravda... Stejně ale taky, že to bylo pěkně přefouknuté... Na internetu se i ty v důvěrohodných zdrojích můžeš dočíst u minimálně jednoho z případu o podílu ( nahlášení závady technikům a její odstranění neodstranění ) provozovatele, teda pokud si dobře vzpomínám, stejně jako o tom, jak se posádka přetahovala s autopilotem s MCAS... To tvé "doplnění senzorů" jak píšeš, tvou neznalost jen podtrhává, protože vícenásobné vybavení dopravních letadel AOA senzorem je podle mě standardem už z doby hluboko před MAXem...
Clibanariu:
Ostatně proč teda E-2D se drží otočné antény i s AESA když je to podle tebe tak výhodné to přilepit na trup.
No to je přece jednoduché a musí to dojít i kdejakému trolovi, že při modernizaci je jednodušší umístit radar do stávajícího radomu, než nově počítat aerodinamiku, strukturální záležitosti a podobně celého letadla... Po umístění nové ploché antény... U E2 Hawkeye by to bylo ještě složitější kvůli výšce antény, která by mohla komplikovat umístění letadla na lodi... Kdy anténa musí být z dosahu vrtulí a navíc bývá " zešikma ", protože rychlost letu při činnosti je nižší a tudíš se nosič pohybuje s větším úhlem náběhu, tak aby anténa byla vodorovně... Mimochodem víš, že třeba, asoň myslím že to byl, ARGUS může lítat bez operátorů, kteří sedí na zemi??? Žjova, to je technika co? A že budoucnost AWACSu je spíš na "bizjetech" a né na nákladních letadlech?Skrýt celý příspěvekDotaz, hypotetický, jak hodně jsou rusové se svými Awacsy a pozemními radary vyhledávat, a hlavně identifikovat nepřátelské letouny , konkrétně, jsou schopní rozeznat dron řízený z ...Zobrazit celý příspěvek
Dotaz, hypotetický, jak hodně jsou rusové se svými Awacsy a pozemními radary vyhledávat, a hlavně identifikovat nepřátelské letouny , konkrétně, jsou schopní rozeznat dron řízený z Ukrajiny a nebo z Turecka když je to ten samý typ ? Jsou schopní rozeznat ,že za ukrajinskými Migy ještě letí F-35 , F-22....? Jsou schopní rozeznat Drony Ukrajiny od dronu US Army? apod? Jen se ptám pro kamaráda...Skrýt celý příspěvek
Ten minus tady mě pobavil. Příslušnost dronu či letadla se poznává fakt těžko. Žádný takový postředek primárně nevysílá, ani jinak nedeklaruje svou národní příslušnost. Radar a ...Zobrazit celý příspěvek
Ten minus tady mě pobavil.
Příslušnost dronu či letadla se poznává fakt těžko.
Žádný takový postředek primárně nevysílá, ani jinak nedeklaruje svou národní příslušnost. Radar a jím vytvořený obraz vidí prostě vzdušné, nebo pozemní prostředky. K rozpoznávání prostředků na bojišti existují systémy na rozpoznávání vlastní/cizí (tzv. IFF)...to je ale proces na delší vysvětlování, existuje postup, jak takové stroje rozeznávat v mezinárodním civilním i vojenském provozu.
Proto například startují prostředky NATINAMDS na cíle, které nejsou identifikované v oblastech ADIZ jednotlivých států. Proto se třeba stalo, že americká F15 sundala americký vrtulník v Iráku. Protože na radaru byl, jako cíl, ale nedokázali jej identifikovat...(selhalo více faktorů).Skrýt celý příspěvekPalec dolů ode mne nemáte, ale jen pro pořádek, nějaké aktivní systémy IFF závisející na systémech jako NRZ, Kremnyj, Parol nebo IFF Mode 4 a 5. To není jediné co existuje. Nová ...Zobrazit celý příspěvek
Palec dolů ode mne nemáte, ale jen pro pořádek, nějaké aktivní systémy IFF závisející na systémech jako NRZ, Kremnyj, Parol nebo IFF Mode 4 a 5. To není jediné co existuje.
Nová generace klasických aktivních radarů využívá digitálního zpracování v širším pásmu a dokáže takové věci, které si dokážete na google najít pod hesly jako "target classification" nebo "non cooperative target recognition" nebo "automatic target recognition"
A při použití propojených systémů velení a řízení PVO s letectvem pak lze realizovat identifikaci i na bázi toho, že budete vést přehled o tom kde máte vlastní letouny, způsob pozitivního trackování vlastních cílů, protože budete znát plány svých misí. Tak že takové středisko jako AWACS pak bude vědět, kde má vlastní prostředky a to co není vlastní, po tom se může jít za pomocí další techniky identifikace, ruské letouny používají i IRST systémy.
Celou další kapitolou jsou pak systémy jako SIGINT, ELINT, COMINT, ... které také dokáží poskytnout obraz o tom co se kde ve vzduchu děje. Nakonec možná zjistíte, že klasický systém "IFF" může být za určitých okolností v některých situacích nevýhodné používat.Skrýt celý příspěvekTF_HU... Z toho mínusu si nic nedělej... Jsou tady totiž tací, co mínusují jen podle přezdívky a to i kdyby to co mínusují byla nevyvratitelná pravda... Škoda, že zdejší redakci ...Zobrazit celý příspěvek
TF_HU...
Z toho mínusu si nic nedělej... Jsou tady totiž tací, co mínusují jen podle přezdívky a to i kdyby to co mínusují byla nevyvratitelná pravda... Škoda, že zdejší redakci nejde o to, aby běžní uživatelé věděli, kdo tady těmi mínusy trolí...Skrýt celý příspěvek
Mne je smutno z kolegov z ČR. Nemajú žiadnu sebareflexiu. V ČSSR boli tvorcovia lietadiel - L-29/39 a L-410/ a výroba iných a teraz tu riešime Ruské stroje.
Mne je smutno z kolegov z ČR. Nemajú žiadnu sebareflexiu. V ČSSR boli tvorcovia lietadiel - L-29/39 a L-410/ a výroba iných a teraz tu riešime Ruské stroje.
Môžeš trochu rozviesť svoju úvahu? Mentálne nestíham zmyslupne analyzovať tvoje myšlienky
Môžeš trochu rozviesť svoju úvahu? Mentálne nestíham zmyslupne analyzovať tvoje myšlienky
Tie lietadla vznikli len preto, ze sa ich zaviazal odoberat (a aj odoberal) ZSSR.
Ako si predstavujes tu sebareflexiu ked by tie lietadla nemali zakaznika ? - Vid L-159Tie lietadla vznikli len preto, ze sa ich zaviazal odoberat (a aj odoberal) ZSSR.
Ako si predstavujes tu sebareflexiu ked by tie lietadla nemali zakaznika ? - Vid L-159Tie lietadlá nevznikli, lebo ich budú odoberať. Vznikli a až potom ich budú odoberať - Polsko aj ZSSR malo svoje stroje, ale ČSSR stroje boli lepšie.
Tie lietadlá nevznikli, lebo ich budú odoberať. Vznikli a až potom ich budú odoberať - Polsko aj ZSSR malo svoje stroje, ale ČSSR stroje boli lepšie.
v současnosti je v ČR sedmdesát společností, které dělají pro letecký průmysl, což nás řadilo na sedmou příčku celosvětově (2018). Co se týče výrobců ultralightů, tak tam jsme v ...Zobrazit celý příspěvek
v současnosti je v ČR sedmdesát společností, které dělají pro letecký průmysl, což nás řadilo na sedmou příčku celosvětově (2018).
Co se týče výrobců ultralightů, tak tam jsme v absolutní špiččce.
co se týče výrobců letadel, tak ti jsou u nás následující - Aero, Zlin, Aircraft Industries, Evektor, BRM Aero, Czech Sport Aircraft. Tedy šest společností.
Ultralighty dělá 21 firem
Kluzáky dělají čtyři firmy.Skrýt celý příspěvekSkelet neblbni. ČR nemá šancu dobehnúť ČSSR v leteckej výrobe.
Skelet neblbni. ČR nemá šancu dobehnúť ČSSR v leteckej výrobe.
Lebo Varšavská zmluva ? Lebo nám nikto nechcel predať cvičné vojenské lietadlá ? Pokial sa pamätam , tak bol iba jediný prípad , ke´ď angličania predali po vojne rusom licenciu na ...Zobrazit celý příspěvek
Lebo Varšavská zmluva ? Lebo nám nikto nechcel predať cvičné vojenské lietadlá ? Pokial sa pamätam , tak bol iba jediný prípad , ke´ď angličania predali po vojne rusom licenciu na prúdový motor RolsRoyce iba preto , že neverili , že to dokážu vyrobiť ! A oni ich dali tisíce do Mig 15 .Skrýt celý příspěvek
Nechci si dělat srandu z ruské produkce letadel. Tady je to už spíše smutný. V Číně je zajímavější vývoj. Už konečně litá y-20 s čínskými motory ws-20. Zatím bylo k vidění 2 kusy. ...Zobrazit celý příspěvek
Nechci si dělat srandu z ruské produkce letadel. Tady je to už spíše smutný.
V Číně je zajímavější vývoj. Už konečně litá y-20 s čínskými motory ws-20. Zatím bylo k vidění 2 kusy. Jeden z nich má byť tankovací verze. Čínské motory mají být snad lepší než ruské ale pořád zaostávat za západními. Uvidíme kolik letadel této kategorie budou Číňani produkovat. Čínská armáda snad požaduje 300 letadel y-20!Skrýt celý příspěvekPodľa EN Wikipédie už bolo postavených 70 kusov, čo je pomerne dosť. Ak je to pravda, tak minimálne 10 ks ročne
Podľa EN Wikipédie už bolo postavených 70 kusov, čo je pomerne dosť. Ak je to pravda, tak minimálne 10 ks ročne
Ano, to máte pravdu. Postavili asi 60 kusů s ruskými motormi Soloviev D-30KP-2, které používají také v bombardérech H-6. Jedná se o významný krok dopředu. Užitečný náklad se má ...Zobrazit celý příspěvek
Ano, to máte pravdu. Postavili asi 60 kusů s ruskými motormi Soloviev D-30KP-2, které používají také v bombardérech H-6. Jedná se o významný krok dopředu. Užitečný náklad se má zvýšit z 50 na 60 ton. Navíc se zlepší dolet, protože Soloviev D-30KP-2 je nízko tlakový prodový motor používaný například v MIG-25 /MIG-31. Jde o konstrukci snad z 60 let minulého století.
WS-20 je vysoko tlakový proudový motor více podobný civilním motorům. Pokud začnou stavět 10 Y-20 ročně s WS-20, znamená to, že Číňané jsou schopny produkovat vlastní proudové motory.
Je to hodně špatná zpráva zejména pro Rusko, které bylo dosavadním dodavatelem. Jedná se o tisíce kusů. Nevidil bych se, kdyby to zásadně omezilo výrobu proudových motorů v Rusku. Těch pár IL-76, TU-204 a možná nějaké IL-96 nepředstavuji dostatečnou základnu.Skrýt celý příspěvekNemyslite spis "nizko-obtokovy"? Jinak v Rusku maji (plus minus) novou generaci TF motoru na bazi PD-14. Ta se ale do soucasnych letadel zrejme nedostane (tam jde PS-90), pocita se ...Zobrazit celý příspěvek
Nemyslite spis "nizko-obtokovy"? Jinak v Rusku maji (plus minus) novou generaci TF motoru na bazi PD-14. Ta se ale do soucasnych letadel zrejme nedostane (tam jde PS-90), pocita se s ni pro nastupce An-124 a pro MS-21.Skrýt celý příspěvek
Pokiaľ to stihnú vyrobiť v užitočných počtoch tak to bude zrelé do múzea. To sú celí Rusi, vyrábajú najmodernejšie nemoderné zbrane na svete. Ja neviem či ten Ruský národ je tak ...Zobrazit celý příspěvek
Pokiaľ to stihnú vyrobiť v užitočných počtoch tak to bude zrelé do múzea. To sú celí Rusi, vyrábajú najmodernejšie nemoderné zbrane na svete. Ja neviem či ten Ruský národ je tak sprostý alebo traumatizovaný, že si neuvedomuje svoje reálne silné stránky. Vždy sa snažia nadobudnúť moc a vplyv spôsobom ako za Ivana Hrozného a pritom vylamujú otvorené dvere na Západ.Skrýt celý příspěvek
Jozej, stopka, ste jasný trol. Prečo ničíte tento web ? Za to čo ste napísali, by Vás mali zabanovať. Páčilo by sa Vám keby som si za to čo Vy píšete zamenil USA a dal tam Ronalda ...Zobrazit celý příspěvek
Jozej, stopka, ste jasný trol. Prečo ničíte tento web ? Za to čo ste napísali, by Vás mali zabanovať. Páčilo by sa Vám keby som si za to čo Vy píšete zamenil USA a dal tam Ronalda Regana ? Skúste Ronalda Regana spomenúť v Kalifornii a majte ho za vzor v dnešnej USA. jozo, vo svete je daleko viac traumatozovany stat a to je USA.Skrýt celý příspěvek
Rabo123...
Jozej, stopka, ste jasný trol.
Až se smíchy vypláču, tak ti možná něco vtipného odpovím, protože o tom jak vytapetovat diskuzi kravinama bys mohl napsat knihu...Rabo123...
Jozej, stopka, ste jasný trol.
Až se smíchy vypláču, tak ti možná něco vtipného odpovím, protože o tom jak vytapetovat diskuzi kravinama bys mohl napsat knihu...
tu je celkom pekný náhlad do ruskej duše:
https://dennikn.sk/2721072/fil...tu je celkom pekný náhlad do ruskej duše:
https://dennikn.sk/2721072/fil...https://www.youtube.com/watch?...
Tohle je větší zábava. Až z ní jde někdy mráz po zádech.https://www.youtube.com/watch?...
Tohle je větší zábava. Až z ní jde někdy mráz po zádech.
Platformu ze Su 100 Superjet nemůžou použít pro vojenské účely, protože vetšina klíčových prvků letadla je západních takže by okamžitě nastoupily sankce. Podle ministra průmyslu RF ...Zobrazit celý příspěvek
Platformu ze Su 100 Superjet nemůžou použít pro vojenské účely, protože vetšina klíčových prvků letadla je západních takže by okamžitě nastoupily sankce. Podle ministra průmyslu RF Denise Manturova je Superjet zářným příkladem ruské naivity ,kdy použití klíčových západních komponent nejen nepřineslo očekávané zakázky od zemí podílejících se na výrobě ,ale západní partneři navodili údajně stav ,že Superjet je mimo RF v současné podobě neprodejný.
No a protože i jejich některé zbraně byly svým způsobem větší nebo menší Superjety , protože kašlali na ruské dodavatele a nechali je živořit a potřebné investice přišly až ze sankcemi tak proto jsou na tom v něčem takhle bídně.Skrýt celý příspěvekDrGr Podle ministra průmyslu je Superjet zářným příkladem ruské naivity ,kdy použití klíčových západních komponent nejen nepřineslo očekávané zakázky od zemí podílejících se na ...Zobrazit celý příspěvek
DrGr
Podle ministra průmyslu je Superjet zářným příkladem ruské naivity ,kdy použití klíčových západních komponent nejen nepřineslo očekávané zakázky od zemí podílejících se na výrobě ,ale západní partneři navodili údajně stav ,že Superjet je mimo RF v současné podobě neprodejný.
No najivní je hlavně myslet si, že když letadlo vybavím západní elektronikou atp. tak automaticky budou muset mít zákonitě nutně zájem západní aerolinky o nemastné neslané letadlo, navíc s neexistující světovou servisní sítí...Tak asi tak... Nevadí... Hodíme neúspěch na západ a ďuru v Sujuzu na lotra Emerického Astronauta...
Jooo abych nezapoměl... Tento koncept AWACSu je koncepčně taky překonaný... Kdo asi za to bude moct a na koho to hodí?Skrýt celý příspěvekOno u aerolinek vše válcuje ekonomika provozu a asi budeme těžko věřit, že Suchoj v tomhle může reálně konkurovat Boeingu a Airbusu... Nemám do toho hlubší vzhled, ale použití ...Zobrazit celý příspěvek
Ono u aerolinek vše válcuje ekonomika provozu a asi budeme těžko věřit, že Suchoj v tomhle může reálně konkurovat Boeingu a Airbusu... Nemám do toho hlubší vzhled, ale použití západních součástek si mohl vynutit prostý fakt, že se v Rusku nevyrábějí.Skrýt celý příspěvek
Svojho času v článku o Superjetoch v L+K spomínali ako hlavnú príčinu nedostatočné servisné zabezpečenie...
Svojho času v článku o Superjetoch v L+K spomínali ako hlavnú príčinu nedostatočné servisné zabezpečenie...
Servis a problémy s motory. Servis byl úplně šílený. Doteď po miliardách rublech ze státního rozpočtu funguje jakž tak v evropské části Ruska. Ssj moc nevyužívají aerolinky na ...Zobrazit celý příspěvek
Servis a problémy s motory. Servis byl úplně šílený. Doteď po miliardách rublech ze státního rozpočtu funguje jakž tak v evropské části Ruska. Ssj moc nevyužívají aerolinky na dálném východe. Motory už snad fungují ale také to trvalo 10 let. Ssj může fungovat se státní podporou v Rusku. Nejde jej předělat na nic jiného. Letadlo má od podvozku po avionitika přes APU a požární systém a další věci vyrobené na západě. Existuje projekt ssj s větším podílem ruských komponent. Zatím ale není hotový ani projekt. Nemluvě o 2 tragických nehodách tohto modelu.Skrýt celý příspěvek
Ohledně západních součástek v SSJ - je to jednostranná implikace (pojem z logiky), POKUD nebude mít efektivní a světově rozšířené motory, a mezinárodně běžně používanou avioniku, ...Zobrazit celý příspěvek
Ohledně západních součástek v SSJ - je to jednostranná implikace (pojem z logiky), POKUD nebude mít efektivní a světově rozšířené motory, a mezinárodně běžně používanou avioniku, PAK prostě nemá šanci se rozšířit k někomu kdo má k dispozici alternativu. Nikdo neslíbil že když ji mít bude, tak se automaticky bude prodávat jak housky na krámě. Důvod je ten že pro normální komerční firmu se jinak nevyplatí na takový typ školit piloty, udržovat servisní základnu a tak. Taky pokud se ho neprodají aspoň vyšší desítky/nižší stovky kusů, tak pořád není jistota že to bude "běžný typ" a do exota se (z uvedených důvodů) pustí jen někdo velmi odvážný a hodně přesvědčený...
Pro domácí trh pokud si pamatuju měli přece rusové vlastní motory, a možná i vlastní avioniku? Že to s tím holt tak dobře nelítá (především dolet utrpí) je další důvod proč by si to nikdo externí nekoupil, ale pro vlastní trh si to klidně můžou šolichat ne?Skrýt celý příspěvek
Superjet je už na Ruských konpomentoch .
Superjet je už na Ruských konpomentoch .
No to je prostě super zpráva... A už se vyvážejí na západ? Nebo aspoň na střední východ? Ne? Tak do afriky? Hmmm... Jak je to možné, že ty dvě tři čtyři fabriky na letadla mají ...Zobrazit celý příspěvek
No to je prostě super zpráva... A už se vyvážejí na západ? Nebo aspoň na střední východ? Ne? Tak do afriky? Hmmm... Jak je to možné, že ty dvě tři čtyři fabriky na letadla mají takový monopol a nepustí mezi sebe další... Záhada... Skandál... Jestli to nebude tím, že žádná aerolinka nechce lítající ingot s ekonomikou provozu jako malá kontejnerová loď... A co slavný objživelný Beriev... Už ho v tom USA koupili? Mám dojem že né... Takže zázrak se opět nekoná... Škoda... Mimochodem... Moderní západní letadla ( některá ) dosahují spotřeby paliva na pasažéra při plně obsazené kapacitě tuším kolem 2,5 - 3,5 litru JET A1 na pasažéra na 100Km... Kolik má SuperJet s domácími komponenty jako FADEC ( pokud ho vůbec má ) a domácími motory co?Skrýt celý příspěvek
Chtělo by to aby ses trochu zorientoval v problematice. Například MS-21-310 s domácími motory PD-14 dosahuje stejných výkonů jako s PW1400G a vzhledem k mnohem modernějšímu ...Zobrazit celý příspěvek
Chtělo by to aby ses trochu zorientoval v problematice. Například MS-21-310 s domácími motory PD-14 dosahuje stejných výkonů jako s PW1400G a vzhledem k mnohem modernějšímu kompozitovému křídlu a prostornější kabině je skutečně brán jako vážný konkurent A-320/321 o B737 se zastaralou konstrukcí ani nemluvě. Duopol Airbus/Boeing má skutečně vážného konkurenta, který je téměř ve všem překonává (zdroj: AviationWeek, Flight Global)Skrýt celý příspěvek
Úplně stejně se před 15ti lety v superlativech psalo o Suchoj SuperJet 100. A dopadlo to tak, že ho nikdo nechce, létají v podstatě jen v Rusku. Vyrábí se v minimálním množství a ...Zobrazit celý příspěvek
Úplně stejně se před 15ti lety v superlativech psalo o Suchoj SuperJet 100. A dopadlo to tak, že ho nikdo nechce, létají v podstatě jen v Rusku. Vyrábí se v minimálním množství a stejně mají produkci za poslední 3 roky neprodanou na skladě. A fabrika, kterou měla živit civilní výroba, dostává dodatečné armádní zakázky, aby se udržela nad vodou.
MS-21 ani se západními motory zatím nemá potřebné mezinárodní certifikace pro provoz, takže opravdu nikomu nekonkuruje. Osobě tipuju, že to dopadne stejně jako se Suchojem, minimální výroba pro ruské aerolinky, které ho kupovat musejí a spousta utopených peněz na vývoj neprodejného letadla.
Jestli někdo ohrozí duopol Boeing/Airbus, tak to budou výrobci z Číny. Ta je schopná vygenerovat dostatečnou domácí poptávku, která zaplatí vývoj. A následně zaplatit i celosvětovou servisní síť, která umožní prodej do ciziny.Skrýt celý příspěvekA to určili výpočtem nebo měřením na prototypu? Já bych raději počkal na data z reálného provozu... to už se stalo více firmám že jim výpočty neseděly. a ostatně už ho mají každou ...Zobrazit celý příspěvek
A to určili výpočtem nebo měřením na prototypu? Já bych raději počkal na data z reálného provozu... to už se stalo více firmám že jim výpočty neseděly.
a ostatně už ho mají každou chvíli začít dodávat, že?Skrýt celý příspěvekMS-21 je typicky ruský projekt. Místo toho aby rusové udělalali obyčejné letadlo pro vlastní potřeby a možná něco vyvezli do blízkého zahraničí, tak musí dokázat že jsou nejlepší ...Zobrazit celý příspěvek
MS-21 je typicky ruský projekt. Místo toho aby rusové udělalali obyčejné letadlo pro vlastní potřeby a možná něco vyvezli do blízkého zahraničí, tak musí dokázat že jsou nejlepší ze všech.
Proto přijedou s křídlem, které je vyrobeno z kompozitu poprvé u této kategorie letadal. Samozřejmě Boeing / Airbus zaměstnáva idioty, který umí udělat stovky letadel ročně ale na tohle nepřišli. Nový typ křídla znamená delší vývoj plus vyšší náklady na výrobu. Nemluvě o tom, že západ omezil dovoz těchto kompozitů do Ruska a křídlo vyrobené z ruskýc kompozitů je těžší. Plus rusové mají problémy vyrábět dost kompozitů pro sériovou produkci.
Další je šiřší kabina, která řeší problém který vlastně není problém. Teoreticky by měla být pohodlnější a umožnit rychlejší výstup a nástup. Prakticky ale zvyšuje spotřebu letadla. Rychlý výstup a nástup není problém v Rusku. Ruské letiště nejsou tak vytížené aby bylo potřeba nějak zásadně řešit tento parametr. Stačí se podívat kolik toho za den nalíta SSJ vs ostatní modely.
V reálném životě bude konkurentem MS-21 A-220, které má stejnou kapacitu a lepší dolet při nižších nákladech a celosvětově dostupné servisní síti. MS-21 bude černou dírou pro ruský rozpočet. O plánech stavět 30 - 50 letadel ročně nemá smysl ani mluvit.Skrýt celý příspěvek@samoempire Tady nejde o to že by Boeing nebo Airbus něco neuměli co umí Rusové. Tady jde o dobu vzniku a dobu návrhu konstrukce B737 a A320. Oba typy jsou desítky let staré ...Zobrazit celý příspěvek
@samoempire
Tady nejde o to že by Boeing nebo Airbus něco neuměli co umí Rusové. Tady jde o dobu vzniku a dobu návrhu konstrukce B737 a A320. Oba typy jsou desítky let staré Boeing už více jak padesát let což mimochodem vyústilo ve známý problém s MAX. Zkrátka oba návrhy mají více méně omezené možnosti dalšího rozvoje
Širší ulička nemá nic společného s vystupováním a nastupováním ale vyšším komfortem protože v průběhu letu umožňuje lehce obejít vozík.
Rusové mají plán do roku 2030 pokrýt 30% domácí spotřeby - což při odhadu požadavků ruského trhu cca 800 letadel této kategorie v Rusku do konce desetiletí odpovídá skutečně zhruba 30-50 letadly ročně včetně exportu. Za mně je to velmi racionální plán.Skrýt celý příspěvekto Clibanarius, pleteš páté přes deváté nebo úmyslně lžeš? 1) 800 letadel je kapacita trhu na 20 let, ne na 10. A to jsem u toho čísla ani nenašel, jestli jde o kategorii MS-21 ...Zobrazit celý příspěvek
to Clibanarius,
pleteš páté přes deváté nebo úmyslně lžeš?
1) 800 letadel je kapacita trhu na 20 let, ne na 10. A to jsem u toho čísla ani nenašel, jestli jde o kategorii MS-21 nebo obecnější číslo.
2) Plán na 30 - 50 kusů byl i u SSJ 100, protože menší objem se nevyplatí. A za 10 let výroby na to číslo dosáhli dvakrát. Teď už je nikdo nechce.
3) Problém MAXu byl primárně v senzorech a softwaru. Jak to souvisí s dobou vzniku draku letadla?
4) Po fiasku se servisem a konstrukčními vadami SSJ 100, si každý nákup MS-21 rozmyslí. I kdyby to byl povedený stroj, bude mu trvat dlouhé roky, než si získá důvěru trhu. A vzhledem k tomu, jak se vývoj vleče a kolik peněz stál, už to bude dávno nerentabilní projekt.Skrýt celý příspěvek@SB je vidět že absolutně nevíš o čem píšeš. 1 ) plán na tržní poptávku 800/10 let můžu doložit relevenantním zdrojem ne jak ty tvojím bla bla bla 2 ) viz bod 1. Roční výroba je ...Zobrazit celý příspěvek
@SB
je vidět že absolutně nevíš o čem píšeš.
1 ) plán na tržní poptávku 800/10 let můžu doložit relevenantním zdrojem ne jak ty tvojím bla bla bla
2 ) viz bod 1. Roční výroba je plánovaná na 50 ks ročně
3 ) problém MAXu byl primárně v nemožnosti provést upgrade na motory s vysokým obtokovým poměrem aniž by bylo nutno kompletně překopat celý letoun. Výsledek byl řešen úpravou SW a doplněním senzory právě pro vyřešení některých letových vlastností vzniklých instalací nových motorů
4 ) SSJ byl servisní fiasko ovšem právě proto si Rusové vstup na západní trhy důkladně rozmýšlejí a primárně se zaměřují v první fázi na domácí trh s cílem získat 30% s opatrným pronikáním na další trhySkrýt celý příspěvekad1) dolož, prosím. Představa, že se v Rusku za 10 let nashromáždí a uživí dopravní flotila 800 letadel kategorie MS-21 je komická. ad2) Může být. Jen říkám, že ten plán je stejně ...Zobrazit celý příspěvek
ad1) dolož, prosím. Představa, že se v Rusku za 10 let nashromáždí a uživí dopravní flotila 800 letadel kategorie MS-21 je komická.
ad2) Může být. Jen říkám, že ten plán je stejně realistický, jako plán na výrobu 50 ks SSJ 100 ročně, nebo 39 ks A-100 do roku 2030. Prostě nesmysl.
ad3) Ano, a příčina havárií byla v tom SW, který nefunguje správně. Nikoliv k konstrukci stroje.
4) Odporuješ si s bodem 1. I kdyby byla ročně poptávka na (nesmyslných) 80 ks této kategorie, tak jich prodají 24 (při tvém 30% tržním podílu). Takže více než polovinu (26 ks) musejí exportovat. Kde je to tvoje primární zaměření na domácí trh? Při tomhle plánu musí od začátku převažovat export.Skrýt celý příspěvekJeště k tomu tvému nesmyslu o 800 ks za 10 let. Největší aerolinky v Rusku Aeroflot mají asi 140 letadel této kategorie (A320/321, Boeing 737). Navíc mají velmi mladou flotilu a ...Zobrazit celý příspěvek
Ještě k tomu tvému nesmyslu o 800 ks za 10 let. Největší aerolinky v Rusku Aeroflot mají asi 140 letadel této kategorie (A320/321, Boeing 737). Navíc mají velmi mladou flotilu a nemají důvod ji v příštích 10ti letech moc obnovovat. Tak komu bys chtěl těch 800 kusů prodat? Opravdu prosím, pošli ten link.Skrýt celý příspěvek
Vraj je problém so západnými súčiastkami. Ale veď Kremľoboti vraveli, že sankcie sú neúčinné a Rusku vlastne prospievajú lebo im výrazne narástli počty bravčového statku.
Vraj je problém so západnými súčiastkami. Ale veď Kremľoboti vraveli, že sankcie sú neúčinné a Rusku vlastne prospievajú lebo im výrazne narástli počty bravčového statku.
stačí sa pozriet na graf HDP a kurz rubla a je kazdemu jasne ako sankcie "nefunguju"
stačí sa pozriet na graf HDP a kurz rubla a je kazdemu jasne ako sankcie "nefunguju"
Ruský rubeľ sa zastabilizoval na úrovni 0,011 za euro čím je o niečo hodnotnejší ako Tesco body.
Ruský rubeľ sa zastabilizoval na úrovni 0,011 za euro čím je o niečo hodnotnejší ako Tesco body.
V tomto letadle není mnoho západních součástek. S čím je větší problém je ruzné obrábací stroje potřebné k výrobě. Tito se do Ruska nedostavají v dostatečném počtu. Pro představu ...Zobrazit celý příspěvek
V tomto letadle není mnoho západních součástek. S čím je větší problém je ruzné obrábací stroje potřebné k výrobě. Tito se do Ruska nedostavají v dostatečném počtu. Pro představu česká republika vyrobí více obrabích strojů než Rusko.
Dalším problém je zanedbaný dodavatelský řetěz. Například chybí některé komponenty, protože výrobce nepřežil 10 let čekaní na rozběh výroby nebo se preorientoval na jinou výrobu.
A v neposlední řadě je to kvalifikovaná pracovní síla. V ruských podmínkách je vedení často krát placeno lépe než na zapádě. Například šéf ruské vesmírné agentury vyděláva více než ředitel NASA. Dělníci jsou placeni zlomek toho než dělník pracujíci pro Boeing nebo Airbus. Plus je problém s zázemím pro pracovníky. I specializované závody mají problém najít kvalifikované pracovníky.Skrýt celý příspěvekTohle nemá nic společného s technologickou úrovní - USA také nepatří mezi největší výrobce obráběcích strojů a přesto nikdo nepochybuje o její technologické úrovni. To, že ČR ...Zobrazit celý příspěvek
Tohle nemá nic společného s technologickou úrovní - USA také nepatří mezi největší výrobce obráběcích strojů a přesto nikdo nepochybuje o její technologické úrovni. To, že ČR vyrobí více obráběcích strojů než Rusko nemá v podstatě žádnou vypovídací schopnost.
Zbytek je typický pro všechny země od Německa na východ - management má minimálně stejné nebo i vyšší platy než na západě a zbytek je hluboce pod průměrem v západních zemích. To platí i pro ČR - nebo snad ne?Skrýt celý příspěvekNe neplatí. Dělnické platy v technologicky vyspělých společnostech jsou na stejné úrovni jako na západě. A máš pravdu. Počet vyrobených obráběcích strojů fakt není důležitý. ...Zobrazit celý příspěvek
Ne neplatí. Dělnické platy v technologicky vyspělých společnostech jsou na stejné úrovni jako na západě.
A máš pravdu. Počet vyrobených obráběcích strojů fakt není důležitý. Důležitá je jeich technologická vyspělost. A zatímco ty vyráběné u nás nebo v USA jsou technologicky na špici, tak ty vyráběné v Rusku jsou přesně na opačném konci. Rusko stěží zvládá technologie přelomu tisíciletí a to jim ještě fandím...Skrýt celý příspěvek
Neviem sa zbaviť dojmu , že tento projekt je ako hovorieval expremier Černomindin, - chceli sme to urobiť , ale nakoniec to dopadlo ako obyčajne ! Aj tu by chceli niečo urobiť , ...Zobrazit celý příspěvek
Neviem sa zbaviť dojmu , že tento projekt je ako hovorieval expremier Černomindin, - chceli sme to urobiť , ale nakoniec to dopadlo ako obyčajne !
Aj tu by chceli niečo urobiť , ale nemajú na to ani lietadlá a ani elektroniku , lebo sa spoliehali na dovoz zo západu , čo dnes nie je možné.
Hovoriť o 39 A 100 do roku 2027 , pri ročnej výrobe 3 kusy je úsmevné. Pri tom IL 76 majú prednosť ako transprortné a tankovacie . Aj keby robili iba pre A 100 tak to nie sú schopní vyrobiť ani do 2035, ale vtedy už nebude mať Rusko transportné a tankovacie letectvo.
Rusi jednoducho zaspali , vyhadzoval desiatky miliárd USd na nezmyslené vojenské projekty Nakoniec to skončí , že maršáli povedia , že oni ani A 100 ani nepotrebovali ; tak ako SU 57 / už sú 3 kusy v službe/ , a tiež Armata na ktorú "zabudli " postaviť linku , respektíve ju zdefraudovali .
Stačí si prečítať pamäte maršála Štemenka ako blafovali . Vyrobili letku lietadiel a šup , šup s ňou rychlo na 1. májovú prehliadku ....a potom pár rokov dorábali.Skrýt celý příspěvekDobehla ich nezmyselná rusifikácia všetkého, namiesto skutočnej ekonomickej spolupráce štátov bývalého ZSSR... Tak dopadne štát, ktorý chcel všetkým dominantne rozkazovať.... Že sa ...Zobrazit celý příspěvek
Dobehla ich nezmyselná rusifikácia všetkého, namiesto skutočnej ekonomickej spolupráce štátov bývalého ZSSR... Tak dopadne štát, ktorý chcel všetkým dominantne rozkazovať.... Že sa nepoučili na srbskej mocibažnosti tlačenej Miloševičom Srbom do hláv v Juhoslávii, ako dopadli.... každý od nich radšej zutekal....Skrýt celý příspěvek
"Před několika se uskutečnil první let..."
...před několika co... dny? Měsíci? Vrátnými? Topoly?"Před několika se uskutečnil první let..."
...před několika co... dny? Měsíci? Vrátnými? Topoly?Alexa123 Nechcem byť Amický trolom, ale: 1/ Lietadlo kategórie Il-76 AWACS je na dnešnú dobu predsa len "meganosič". Čo tak Su-100? V iných štátoch to vedia inakšie Saab 340 ...Zobrazit celý příspěvek
Alexa123
Nechcem byť Amický trolom, ale:
1/ Lietadlo kategórie Il-76 AWACS je na dnešnú dobu predsa len "meganosič". Čo tak Su-100? V iných štátoch to vedia inakšie
Saab 340 AEW&C, Saab GlobalEye, Boeing 737 AEW&C.
Samozrejme - veľké lietadlo, veľká kapacita - ja to nespochybňujem, ale predsa len - na dnešnú elektroniku netreba monštrum kategórie Il-76 resp. B-707.
2/ ... Rusko má k dispozici pouze devět kusů zastarávajících letounů A-50 a modernizovaných A-50U... a proto došlo k vyčlenění letounů A-50 ke stálé přítomnosti v Sýrii, konkrétně na ruské základně Hmímím.
Ak je toto pravda t.j. Rusi dnes majú 9kusov A-50 a A-50U a z týchto "neskutočných" 9 kusov vyčlenili do Sýrie min dva letuschopné kusy, doma im ostalo 7 kusov. Koľko z týchto 7 kusov na celé územie Ruska (západ resp. východ) bolo reálne v službe - mám na mysli generálky a pod.
3/ ... Základním problémem je nedostatečná kapacita výrobce nosných letounů Il-76MD-90A. Uljanovský závod Aviastar-SP je totiž nyní schopen dodat maximálně tři tyto letouny ročně s tím, že většina dodaných letounů bude plnit svou původní dopravní funkci a není určená k přestavbě na letoun kategorie AWACS.
4/ Výše zmíněný zkušební let je významným milníkem pro celý projekt, nicméně otázkou zůstávají schopnosti radaru jako takové a možnosti ruského vojensko-průmyslového komplexu, jelikož datum dodávek prvních sériově vyrobených letounů A-100 se měnilo již pětkrát.
Takže suma-sumárum - je to bieda.Skrýt celý příspěvekAsi to bude tým, že iné lietadlo ako Il-76 vo výrobe nemajú a tak skoro mať nebudú. Vlastne majú šťastie, že majú ten Iľjušin lebo Antonov ktorý sa zameriaval na Cargo ostal na ...Zobrazit celý příspěvek
Asi to bude tým, že iné lietadlo ako Il-76 vo výrobe nemajú a tak skoro mať nebudú. Vlastne majú šťastie, že majú ten Iľjušin lebo Antonov ktorý sa zameriaval na Cargo ostal na UkrajineSkrýt celý příspěvek
Tak ony ty elektronky něco váží a spořebujou dost elektriky, že..
Tak ony ty elektronky něco váží a spořebujou dost elektriky, že..
- Ide tak chlap po Červenom Námestí a v rukách nesie dva veľké kufre. V tom ho zastaví turista a pýta sa koľko je hodín. Rus vytiahne hodinku, z nej vyletí kolibrík, 6 krát zatrepe ...Zobrazit celý příspěvek
- Ide tak chlap po Červenom Námestí a v rukách nesie dva veľké kufre. V tom ho zastaví turista a pýta sa koľko je hodín. Rus vytiahne hodinku, z nej vyletí kolibrík, 6 krát zatrepe krídlami, oznámi koľko je hodín a vráti sa späť do hodiniek.
- To sú bohovské hodinky, vraví turista.
Rus mu nato:
- Hodinky sú bohovské, len tie baterky sú ťažké.Skrýt celý příspěvekMiroslav a viete čo ma sere najviac, že my si robíme srandu z Rusov a pritom ich žiaci sú v testoch na tom lepšie ako naši. Mirko, oni nás už prečúrali. Už Bielorusko je vo vede ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav a viete čo ma sere najviac, že my si robíme srandu z Rusov a pritom ich žiaci sú v testoch na tom lepšie ako naši. Mirko, oni nás už prečúrali. Už Bielorusko je vo vede nikde inde ako ČSR. Sme na vojenskom webe. Pozrite sa čo riešia Bielorusi , čo Srbi...o Rusku sa ani nebavme.Skrýt celý příspěvek
1/ V akých testoch? Pokiaľ viem, tak žiaci sa testujú v programe PISA, avšak len v EÚ. Takže porovnávame čo s čím vlastne? 2/ Konkrétne kde je Bielorusko vo vede? Konkrétne ...Zobrazit celý příspěvek
1/ V akých testoch? Pokiaľ viem, tak žiaci sa testujú v programe PISA, avšak len v EÚ. Takže porovnávame čo s čím vlastne?
2/ Konkrétne kde je Bielorusko vo vede? Konkrétne prosím
3/ Čo riešia Bielorusi a čo Srbi? Konkrétne prosímSkrýt celý příspěvekKolik nobelovek za poslední roky Rusko má ? Dříve to bylo pravidlem. Kolik převratných nových vynálezů a technologií za posledních 15-20 let přišlo z Ruska ? Na takto velký národ ...Zobrazit celý příspěvek
Kolik nobelovek za poslední roky Rusko má ? Dříve to bylo pravidlem.
Kolik převratných nových vynálezů a technologií za posledních 15-20 let přišlo z Ruska ?
Na takto velký národ je to naprostá bída. Tolik k jejich vzdělávacímu systému.Skrýt celý příspěvekUznavam, ze moje specializace s vojenskym vyzkumem mam malo spolecneho, zabyvam se molekularni biologii. Za svuj obor mohu rici, ze jen naprosto vyjimecne se setkam se clankem z ...Zobrazit celý příspěvek
Uznavam, ze moje specializace s vojenskym vyzkumem mam malo spolecneho, zabyvam se molekularni biologii. Za svuj obor mohu rici, ze jen naprosto vyjimecne se setkam se clankem z Ruska, casteji z Ceska ci Polska. Ruskych vedcu, resp. lidi ve vede s ruskymi koreny je ale ve vede po svete hodne - jednoduse ti schopni odesli jinam.
Abych se neomezoval jen na sve dojmy. Z nasledujiciho odkazu je zrejme, ze Rusko jako takove produkuje velke mnozstvi vedeckych clanku. Je v tom dokonce 16. na svete (za poslednich 25 let). Zasadni je ale predposledni sloupecek, "citace na clanek/dokument". Tady uz to takova slava neni, Rusku patri 191. misto (z 231). Jinymi slovy: Rusko produkuje obrovskou spoustu odpadu, co nikdo nema potrebu cist, co nikoho nezajima. Obavam se, ze v jinych oborech to nebude moc odlisne.
https://www.scimagojr.com/coun... Skrýt celý příspěvek
alexa123 Zapomínáte, že ruská elektronika je v jiné váhové kategorii. A stále je levnější pro ně modernizace na platformě, která jim funguje, než vyvíjet celé nové letadlo pro ...Zobrazit celý příspěvek
alexa123
Zapomínáte, že ruská elektronika je v jiné váhové kategorii. A stále je levnější pro ně modernizace na platformě, která jim funguje, než vyvíjet celé nové letadlo pro talíř.Skrýt celý příspěvekŘíká se že ruská avionitika pro MS-21 je těžší o půl tuny vůči západní.
Říká se že ruská avionitika pro MS-21 je těžší o půl tuny vůči západní.
1. Ssj nemůžou použít protože hodně západních komponent. Výhledově počítají s Il-112 a il-114, ale oba modely mají nejistou budoucnost po loňské katastrofě prototypu. Problém jsou ...Zobrazit celý příspěvek
1. Ssj nemůžou použít protože hodně západních komponent. Výhledově počítají s Il-112 a il-114, ale oba modely mají nejistou budoucnost po loňské katastrofě prototypu. Problém jsou s motory.
2. Ruské A-50 mají staré motory. To znamená malý dolet. Navíc protože jich mají jenom 7 -8 kusů tam téměř vůbec nelitaji. Šetří je pro horkou válku.
3. Aviastar v roce 2021 vyrobil 1 kus Il-76MD-90A. Reálně odevzdán k používání. Je to po obrovských investicích do výroby.
4. Nevěřím že jedno letadlo něco změní. Podle mě se jedná o udržení kompetencí a dotací pro Berieva, který nemá co dělat po zákazu dovozu ukrajinských motoru pro Be-200.Skrýt celý příspěvek1. SSJ, je ten čo sa stále vyrába ? Pozrite si ruské weby. napr- https://sdelanounas.ru/blogs/1... 2. A-100 majú nové motory aj A-50U sú nikde inde ako staré A-50. A neviete nič ...Zobrazit celý příspěvek
1. SSJ, je ten čo sa stále vyrába ? Pozrite si ruské weby. napr- https://sdelanounas.ru/blogs/1...
2. A-100 majú nové motory aj A-50U sú nikde inde ako staré A-50. A neviete nič o použití ani starých A-50. Viete , že boli použité aj počas vojny Irak vs Koalícia v roli prieskumu pre informovanosť Ruských ozbrojených síl.
3. Aviastar v roce 2021 vyrobil 1 kus Il-76MD-90A. Reálně odevzdán k používání. Je to po obrovských investicích do výroby. A čo ? Veď ide o nový stroj ? Tento stroj nemá nič spoločné s pôvodným Il-76. Nové motory , avionika...totálne prekopaný stroj a kontrakt začínajúci na 12 strojov ročne.
4. Nevěřím že jedno letadlo něco změní. Podle mě se jedná o udržení kompetencí a dotací pro Berieva, který nemá co dělat po zákazu dovozu ukrajinských motoru pro Be-200. Pane - A-100 bude super stroj. Veľký AFAR rada. Stroj kombinujúci západné AWACS / JSTARS/ riadenie BPL, Pozemných síl....Skrýt celý příspěvek2. Je pravda, že A-50U sú niekde inde ako staré A-50. Presnejšie povedané "detekčné schopnosti nového radaru Šmeľ II sa zlepšili o 15-25%." Otázkou zostáva, či to bude stačiť na ...Zobrazit celý příspěvek
2. Je pravda, že A-50U sú niekde inde ako staré A-50. Presnejšie povedané "detekčné schopnosti nového radaru Šmeľ II sa zlepšili o 15-25%." Otázkou zostáva, či to bude stačiť na súčasné bombardéry a stíhacie lietadlá, ktorých RCS je násobne nižšia ako pred 20 rokmi.
Ďalším problémom je, že Rusko ich má iba 7 a 8. kus pribudne až v roku 2023 (čo bude jediný v tom roku). S tempom modernizácie 1 stroj za 2 roky sa k požadovanému počtu Rusko tak skoro nedostane.
3. Il-76MD-90A nie je nový stroj. Objednávka na 39 lietadiel bola podpísaná v roku 2012 a prvé lietadlo, vyrobené na základe tejto objednávky vzlietlo v roku 2015. To znamená, že už minimálne 7 rokov sa nedarí naštartovať sériovú výrobu, ktorá by produkovala Il-76MD-90A v zmysluplných počtoch. Počas minulého roku sa podarilo vyrobiť iba 2 kusy. Produkcia 12 strojov ročne je tak len ruský mokrý sen.
4. Nikto nespochybňuje, že A-100 raz bude superstroj. Ale iba v porovnaní s A-50U. A je otázne, či to ešte bude poplatné svojej dobe a požiadavkám ruského letectva. Pretože ruské letectvo je od zavedenia a prevádzkovania aspoň 15 kusov A-100 vzdialené minimálne 10 rokov (a to som ešte optimista).Skrýt celý příspěvek1. SSJ se prodáva jenom pro civilní ruské aerolinky. SSJ se nevyužívá dokonce ani jako civilní stroj pro přepravu vojaků nebo ruzné návštěvy. Pro tito účely je kusová výroba TU-204 ...Zobrazit celý příspěvek
1. SSJ se prodáva jenom pro civilní ruské aerolinky. SSJ se nevyužívá dokonce ani jako civilní stroj pro přepravu vojaků nebo ruzné návštěvy. Pro tito účely je kusová výroba TU-204 nebo starší letadla. Jednou by letěli letadlem ruský vojáci a výroba skončí.
2. A-50U používa pořád starší motory Soloviev D-30. O jejich výkony byli zajímavé možná v 70 letech minulého století.
3. Il-76MD-90A není nový stroj. Jde o předelávku projektu prodloužené verze IL-76MF, která vzlétla ještě v Taškentu v roce 1995. Používalo je například Jordánsko. Oproti starší verzi používa jednodušší mechaniku křídla. Je tam také lepší elektronika. Zůstalo také okénko pro navigátora. Celkově je stará koncepce. K provozu je potřeba vetší posádka než u zapadních modelů, co zabíjí civilní použití.Skrýt celý příspěvek
Alex123, nebol by som až tak skeptický, ale to chce troška sa pozrieť aj na iné weby / fóra. Výborné sú Ruské, alebo Ukrajinské. Nečakajte tam propagandu, často práve naopak. ...Zobrazit celý příspěvek
Alex123, nebol by som až tak skeptický, ale to chce troška sa pozrieť aj na iné weby / fóra. Výborné sú Ruské, alebo Ukrajinské. Nečakajte tam propagandu, často práve naopak.
A-100 je dlhodobo plánovaný stroj, ale tvorcovia narážali na motor a elektroniku a ....je tu nové A-100 a čakáme na jeho údaje. Osobne si myslím, že to bude stroj nadradený všetkým jeho konkurentom v danej kategórii. Len pre informáciu. Už som to písal . Pamätám si, že SU-34 boli len také imaginárium a je tu zavedený super stroj so všetkým čo má stroj danej kategórie spĺňať - rýchlosť, výkonný PFAR radar, špičkový optický systém Platan....Skrýt celý příspěvekZase tu "nět zapadnogo analoga"? Tak jako u Su 57 nebo Armaty? Už jste směšní s tím vychvalováním superšpičkových Ruských zbraní, které mají jednu malou chybu. Nikdo je nikdy ...Zobrazit celý příspěvek
Zase tu "nět zapadnogo analoga"? Tak jako u Su 57 nebo Armaty? Už jste směšní s tím vychvalováním superšpičkových Ruských zbraní, které mají jednu malou chybu. Nikdo je nikdy neviděl...
SU 34? Jo, Rusové mají v roce 2022 odpověď na Americký F15 z roku 1990. To je fakt superúspěch. Jo, abych jim nekřivdil, asi tam budou mít i systémy, které Amíci zavedli až okolo roku 2010...Skrýt celý příspěvekČo je to "PFAR" radar? Na základe čoho usudzujete, že Platan je špičkový optický systém?
Čo je to "PFAR" radar? Na základe čoho usudzujete, že Platan je špičkový optický systém?
Rabo123... Osobne si myslím, že to bude stroj nadradený všetkým jeho konkurentom No to si z nás děláš prdel ne? Už jen z toho důvodu že AWACS s rotačni diskovou anténou je ...Zobrazit celý příspěvek
Rabo123...
Osobne si myslím, že to bude stroj nadradený všetkým jeho konkurentom
No to si z nás děláš prdel ne? Už jen z toho důvodu že AWACS s rotačni diskovou anténou je překonana konstrukce... Taky trend ve volbě " nosiče systému " vzhledem k miniaturizaci elektroniky je volit menší platformy... Ale jestli jsi tim nadřazený myslel jako největší, tak to asi tak bude... Protože tam mají největší i trpajzliky... A i hodinky zvládnou hodinu v pohodě za osmatřicet minut...
Ale víš co? Ten brain wash co čerpáš na těch tebou zmiňovaných webech čerpej dál... Aspon je tu s tebou prdel... Jó... A odpověz Miroslavovi...Skrýt celý příspěvekAWACS s rotační diskovou anténou a AESA není v ničem překonaná. Jaké řešení je lepší?
AWACS s rotační diskovou anténou a AESA není v ničem překonaná. Jaké řešení je lepší?
Ano podle FlightGlobal (zdroj: DailyBriefing 11/02/2022): “The flight tested the aerodynamic performance of the aircraft, [and] its avionics,” says parent company Rostec. “The ...Zobrazit celý příspěvek
Ano
podle FlightGlobal (zdroj: DailyBriefing 11/02/2022):
“The flight tested the aerodynamic performance of the aircraft, [and] its avionics,” says parent company Rostec. “The tests confirmed that the special equipment as well as the aircraft’s onboard systems function normally in a high-intensity radiated environment,” it adds.
“The Il-76MD-90A platform confirmed the specified performance indicators,” Parkhaev says.
Russia’s air force currently operates AEW&C-roled Il-76s in the A-50 and upgraded A-50U standards. As well as being based on the re-engined, Aviadvigatel PS-90-powered MD model of the transport aircraft, the A-100 boasts an active electronically scanned array radar in its above-fuselage-mounted radome.Skrýt celý příspěvek@SYN
no to samozřejmě nemá. Protože 2 antény nemají 360° pokrytí a další dvě antény stejné velikosti není kam instalovat na trup letadla.@SYN
no to samozřejmě nemá. Protože 2 antény nemají 360° pokrytí a další dvě antény stejné velikosti není kam instalovat na trup letadla.Nepotřebuješ 4 antény stejné velikosti. Třeba australská E-7 má dvě velké boční antény (mnohem větší než by dokázali nacpat do rotujícího kruhu). Z hlavy nevím přesně, ale mají ...Zobrazit celý příspěvek
Nepotřebuješ 4 antény stejné velikosti. Třeba australská E-7 má dvě velké boční antény (mnohem větší než by dokázali nacpat do rotujícího kruhu). Z hlavy nevím přesně, ale mají pokrytí někde mezi 120 - 150 stupňů každá. A na hluchý prostor vpředu a vzadu stačí dvě menší antény, protože scanují jen malý prostor.Skrýt celý příspěvek
@SB dvě menší antény nemají stejný dosah jako boční takže se nejedná o plnohodnotné 360°pokrytí. Lepší než nic ale na kombinaci rotační diskové antény a AESA to prostě nemá. ...Zobrazit celý příspěvek
@SB
dvě menší antény nemají stejný dosah jako boční takže se nejedná o plnohodnotné 360°pokrytí. Lepší než nic ale na kombinaci rotační diskové antény a AESA to prostě nemá. Nehádej se US se také disku a zatím ho nemíní opustitSkrýt celý příspěvekto Clibanarius, "Nehádej se US se také disku a zatím ho nemíní opustit". Škoda že USA plánují náhradu letitých E-3. A jediný stroj, o kterém se v té souvislosti mluví je E-7. Jak ...Zobrazit celý příspěvek
to Clibanarius,
"Nehádej se US se také disku a zatím ho nemíní opustit". Škoda že USA plánují náhradu letitých E-3. A jediný stroj, o kterém se v té souvislosti mluví je E-7.
Jak tu píší ostatní, Rusko zavádí zastaralý koncept drahého velkého čtyřmotoráku s velkou muchomůrkou na hřbetě, který už ostatní opouštějí.Skrýt celý příspěvek
"treba sa pozriet na ine weby/fora..." vidim, ze u teba vedie sputnik a spol. :D
"treba sa pozriet na ine weby/fora..." vidim, ze u teba vedie sputnik a spol. :D
Dával jsem zdroj na FlightGlobal který potvrzuje, že A-100 je první AWACS s celokruhovým pokrytím s AESA technologií. zdroj: FlightGlobal (DailyBriefing 11/02/2022) Odkud čerpáš ...Zobrazit celý příspěvek
Dával jsem zdroj na FlightGlobal který potvrzuje, že A-100 je první AWACS s celokruhovým pokrytím s AESA technologií.
zdroj: FlightGlobal (DailyBriefing 11/02/2022)
Odkud čerpáš ty - dej jsem link , odkaz, uveď zdrojSkrýt celý příspěvekMimochodem, FLightGlobal něco potvrzuje, nebo jen cituje ruského výrobce který, světe div se, vychvaluje vlastní produkt? Tohle je oblíbená finta ruských propagandistických médií ...Zobrazit celý příspěvek
Mimochodem, FLightGlobal něco potvrzuje, nebo jen cituje ruského výrobce který, světe div se, vychvaluje vlastní produkt? Tohle je oblíbená finta ruských propagandistických médií jako RT nebo Sputnik.
Příklad: New York Times odcituje šéfa ROSKOSMOSu Rogozina, jak říká "Roskosmos je nejlepší kosmická agentura na světě. A Sputnik z toho udělá "NYT napsal, že Roskosmos je nejlepší kosmická agentura na světě".
Tvoje příspěvky přesně kopírují tenhle vzor...Skrýt celý příspěvek@SB FG cituje ROSTEC a je to v uvozovkách. Vlastní komentář a popis je samozřejmě bez uvozovek. Ano E-2D ma AESA ale to je námořní AWACS ale OK beru zpět. Srovnával jsem ho E-3 ...Zobrazit celý příspěvek
@SB
FG cituje ROSTEC a je to v uvozovkách. Vlastní komentář a popis je samozřejmě bez uvozovek.
Ano E-2D ma AESA ale to je námořní AWACS ale OK beru zpět. Srovnával jsem ho E-3 SENTRY. E-7 Wedgetail nemá plné 360° pokrytíSkrýt celý příspěvekE-7 má plné pokrytí. Příďový a záďový radar nemají stejnou velikost jako ty dva boční, ale pořád jsou větší než třeba radary v Su-35 nebo F-15. Přitom scanují mnohem menší pole a ...Zobrazit celý příspěvek
E-7 má plné pokrytí. Příďový a záďový radar nemají stejnou velikost jako ty dva boční, ale pořád jsou větší než třeba radary v Su-35 nebo F-15. Přitom scanují mnohem menší pole a mají k dispozici větší zdroj energie. Tvářit se, že to není "plnohodnotné" je trapné. Stejně tak výmluva na "námořní" AWACS, který mimochodem používají. Prostě jsi zkopíroval ruskou propagandistickou hlášku bez přemýšlení nebo znalosti věci.Skrýt celý příspěvek
Nic jsem nezkopíroval, Věta o prvním AWACS s rotačním diskem a AESA byl můj blábol nikde na ruských webech jsem ho nečetl a ani tam nechodím i když číst azbuku jsem ještě ...Zobrazit celý příspěvek
Nic jsem nezkopíroval, Věta o prvním AWACS s rotačním diskem a AESA byl můj blábol nikde na ruských webech jsem ho nečetl a ani tam nechodím i když číst azbuku jsem ještě nezapomněl. Měl jsem na mysli E-3 SENTRY.
To ty jsi tady vyváděl že A-100 nemá AESA a když jsem ti uvedl zdroj tak co začneš se točit na tom že Austrálie a UK koupili E-7 který spoléhá na jinou konstrukci. USA ji ale nekoupili pouze zvažují a v plánu je i vývoj nové verze.
Ostatně proč teda E-2D se drží otočné antény i s AESA když je to podle tebe tak výhodné to přilepit na trup.
Je to z nouze ctnost protože instalace do disku má mnohem větší nároky a vyvážení, aerodynamiku apod ale obrovské výhody v kontinuálním pokrytí 360°Skrýt celý příspěvekKaždou chvíli tvrdíš něco jiného, viz.: "Dával jsem zdroj na FlightGlobal který potvrzuje, že A-100 je první AWACS s celokruhovým pokrytím s AESA technologií." vs. "Věta o prvním ...Zobrazit celý příspěvek
Každou chvíli tvrdíš něco jiného, viz.: "Dával jsem zdroj na FlightGlobal který potvrzuje, že A-100 je první AWACS s celokruhovým pokrytím s AESA technologií." vs. "Věta o prvním AWACS s rotačním diskem a AESA byl můj blábol". Tak máš zdroj, nebo sis to vymyslel?
A vkládáš mi do úst něco, co jsem nenapsal "To ty jsi tady vyváděl že A-100 nemá AESA". Nikdy jsem to nenapsal a myslím, že dokonce ani nikdo jiný v této diskuzi. Tohle nemá cenu, končím.Skrýt celý příspěvek
"to bude stroj nadradený všetkým jeho konkurentom! ...ty zas dáváš bomby... co bomby, carbomby! Ta naprostá zasněná odtrženost od reality (odborně nazývaná "ruka v nočníku") je ...Zobrazit celý příspěvek
"to bude stroj nadradený všetkým jeho konkurentom!
...ty zas dáváš bomby... co bomby, carbomby!
Ta naprostá zasněná odtrženost od reality (odborně nazývaná "ruka v nočníku") je jistým pokřiveným způsobem zábavná, kdyby takoví lidé neměli volební právo..Skrýt celý příspěvek
Rozhodně by získali lepší produkt kdyby ho založili na něčem šikovnějším než velkém dopravním čtyřmotoráku (mj. budou mít drahý provoz). SSJ by asi byl moc malý, jelikož používají ...Zobrazit celý příspěvek
Rozhodně by získali lepší produkt kdyby ho založili na něčem šikovnějším než velkém dopravním čtyřmotoráku (mj. budou mít drahý provoz). SSJ by asi byl moc malý, jelikož používají velký disk s mechanicky rotovanou anténou. Možná by se vešli do MC-21? Sice by se několik let zdrželi, ale zase by z toho snad bylo něco kloudného... A dali by zakázky fabrice na MC, nikoliv i tak přetíženému Uljanovsku...Skrýt celý příspěvek
spíše mě překvapuje, že AWACS nestaví na bázi Tu-204.
spíše mě překvapuje, že AWACS nestaví na bázi Tu-204.
TU-204 je letadlo, které je příliš težké oproti zapadním modelů s malým doletem. Rusové kromě toho už zabili výrobu, protože si mysleli, že celý svět čeká na jejich SSJ a MS-21. ...Zobrazit celý příspěvek
TU-204 je letadlo, které je příliš težké oproti zapadním modelů s malým doletem. Rusové kromě toho už zabili výrobu, protože si mysleli, že celý svět čeká na jejich SSJ a MS-21.
Rusko neumí vyrobit AWACS elektroniku, která se vejde do TU-204. Celkově je situace s AWACS v ruské armádě srandovní. Japonsko má více letadel AWACS jako Rusko.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...