Aero je hlavním partnerem společnosti Embraer v České republice při výrobě letounů C-390 pro potřeby českých vzdušných sil

-
17. 10. 2023
-
131 komentářů
-
Tisková zpráva
Společnost Aero a Embraer podepsaly dodatek, kterým prohlubují a upřesňují oblasti spolupráce, které vycházejí z memoranda o porozumění uzavřeného v červnu 2022. Dodatek zahrnuje mimo jiné možné navýšení výrobního podílu Aero v programu C-390, zvýšení hodnoty stávající spolupráce se společností Embraer a součinnost při plnění specifických požadavků Ministerstva obrany ČR na pořízení letounů C-390 pro Armádu ČR. Embraer předpokládá silnou celosvětovou poptávku po letadlech C-390, na jejichž výrobě se bude podílet český letecký průmysl značným počtem dílů.
Ministerstvo obrany ČR oznámilo výběr C-390 pro program Střední transportní letoun a zahájení kontraktačních jednání se společností Embraer. Průmyslová spolupráce s českým průmyslem je velmi důležitou součástí realizace tohoto připravovaného projektu.
Aero spolupracuje s renomovaným brazilským výrobcem Embraer již od roku 2011. Vyrábí významné části letounu C-390, jedná se o kompletní náběžnou hranu křídla, dveře, nákladní rampu a druhou část zadního trupu letounu C-390. Český letecký průmysl je silným příjemcem obchodního úspěchu tohoto letounu, který si kromě Brazílie vybralo Portugalsko, Maďarsko, Nizozemsko, Rakousko a nyní i Česká republika. Každý letoun C-390 prodaný po celém světě zvýší export českého průmyslu a potenciálně vytvoří nová pracovní místa v České republice.
„Části transportního letounu C-390 jsme u nás v Aero vyvíjeli a certifikovali. Jsme rádi, že dnes s námi Embraer prohlubuje spolupráci a budeme i nadále jedním z jeho nejvýznamnějších dodavatelů. Navíc hodnota této spolupráce s největší pravděpodobností výrazně přesáhne celkovou hodnotu zakázky na pořízení C-390 pro naši armádu, což je příznivá zpráva nejen pro Aero, ale i celý letecký průmysl v České republice,“ uvedl po podpisu dodatku Viktor Sotona, CEO a prezident společnosti Aero.
"Prodloužení spolupráce s Aero nás velmi těší, neboť je klíčovým partnerem při celkovém vývoji a současné výrobě letounu C-390 a zároveň významným průmyslovým partnerem v České republice i celém středoevropském regionu. Věříme, že toto partnerství přinese českému leteckému průmyslu ještě větší přidanou hodnotu," uvedl Bosco da Costa Junior, generální ředitel a prezident společnosti Embraer Defense & Security.
C-390 Millennium a jeho konfigurace pro doplňování paliva ve vzduchu, KC-390, představují novou generaci víceúčelových vojenských dopravních letounů, které již nyní nabízejí bezkonkurenční mobilitu a nákladní kapacitu, rychlou rekonfiguraci, vysokou dostupnost, zvýšený komfort a bezpečnost letu, jakož i nízké provozní náklady po celou dobu životnosti - to vše v rámci jedné platformy. Letoun unese 26 tun nákladu (až 7 standardizovaných vojenských palet), čímž se řadí do kategorie středních letadel. Je poháněn dvěma proudovými motory IAE V2500. Letoun může být vybaven také protipožárním modulem, který může významně přispět k hašení požárů nejen v České republice, ale v celém středoevropském regionu.
Společnost Embraer je globální letecká společnost se sídlem v Brazílii. Působí v oblasti komerčního a soukromého letectví, obrany, bezpečnosti a zemědělského letectví. Společnost navrhuje, vyvíjí, vyrábí a prodává letadla a systémy. Zákazníkům poskytuje poprodejní služby a servisní podporu. Od svého založení v roce 1969 dodala společnost Embraer více než 8 000 letadel.
AERO Vodochody AEROSPACE a.s. se zaměřuje na vývoj, výrobu, údržbu a modernizace civilních a vojenských letadel a je největším leteckým výrobcem v České republice a jedním z nejstarších leteckých výrobců na světě. V oblasti vlastních letounů je Aero stálým partnerem řady armádních letectev a má silnou pozici na trhu s vojenskými cvičnými a lehkými bitevními letouny. Díky 11 tisícům letounů, které vyrobilo za sto let své existence, stovkám stále používaných letounů L-39 Albatros sloužících u desítek vojenských provozovatelů i v řadě demo týmů, a zejména díky svému novému letounu L-39NG se Aero profiluje jako lídr na světovém trhu s proudovými cvičnými letadly. V oblasti civilního letectví Aero spolupracuje s největšími leteckými výrobci na široké škále projektů a je partnerem v několika risk-sharingových programech, kde je zodpovědné nejen za výrobu a montáž leteckých celků, ale také za jejich vývoj.
Související články
Dopravní letadlo A330 pro Armádu ČR? Možná je lepší řešení
Před pár dny média informovala o případném pořízení staršího dopravního letadla Airbus A330 pro ...
-
03.12.2021
-
356 komentářů
-
Jan Grohmann
PREMIUM Nová dopravní letadla pro české letectvo: Poučení z trnité cesty C295M CASA
Vzdušné síly Armády České republiky (VzS AČR) v budoucnu dostanou nová střední dopravní letadla. ...
-
14.02.2023
-
59 komentářů
-
Jan Grohmann
PREMIUM Moderní letecká základna pro dopravní letectvo Armády ČR
V případě akvizice jakéhokoliv typu dvou nových středních dopravních letadel se pro Armádu ČR stane ...
-
28.02.2023
-
34 komentářů
-
Jan Grohmann
PREMIUM České dopravní letectvo plní mise po celém světě
Armáda ČR nasadila transportní letouny An-26, Tu-154M, A319CJ a C295M/MW, případně nasmlouvané těžké ...
-
17.03.2023
-
44 komentářů
-
Jan Grohmann
Další článek od pana Hottmara : https://czechairforce.com/news... Podle Janes by se mohlo jednat o ...Zobrazit celý příspěvek
Další článek od pana Hottmara :
https://czechairforce.com/news...
Podle Janes by se mohlo jednat o KC-390
https://www.janes.com/defence-... Skrýt celý příspěvekOznačení KC se už v tomhle projektu nepoužívá. Je to C-390 i pokud má možnost sloužit jako tanker. A, ano. Možnost tankování za letu by mělo být součástí nakupovaných schopností.
Označení KC se už v tomhle projektu nepoužívá. Je to C-390 i pokud má možnost sloužit jako tanker. A, ano. Možnost tankování za letu by mělo být součástí nakupovaných schopností.
OK. Nevíte, zda bude nějaká spolupráce s Rakouskem, Maďarskem nebo dalšími uživateli v Evropě, které by umožňovala společné nákupy servisu, ND a případné "zaskakování" strojů ?
OK. Nevíte, zda bude nějaká spolupráce s Rakouskem, Maďarskem nebo dalšími uživateli v Evropě, které by umožňovala společné nákupy servisu, ND a případné "zaskakování" strojů ?
Kdo ví. V Maďarsku vzniklo nějaké servisní zázemí, ale myslím si že bude snaha o to aby se dal dělat servis i u nás. Třeba v Aeru.
Se zaskakováním bych to moc neviděl.Kdo ví. V Maďarsku vzniklo nějaké servisní zázemí, ale myslím si že bude snaha o to aby se dal dělat servis i u nás. Třeba v Aeru.
Se zaskakováním bych to moc neviděl.
Scotty Hodně veselé, pouze dva letouny a budou s nimi chtít i tankovat???. :-) Zase se pak bude kňučet, že je jich málo (tak jako Gripenů). Jestli dojde na tanker, tak je třeba si ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Hodně veselé, pouze dva letouny a budou s nimi chtít i tankovat???. :-) Zase se pak bude kňučet, že je jich málo (tak jako Gripenů). Jestli dojde na tanker, tak je třeba si uvědomit, že ráhno je stále ve vývoji a jeho instalace a konverze zpět na cargo bude nějakou chvíli trvat.Skrýt celý příspěvekNa probe-and-drogue se nic vyvíjet nemusí a instalace je snadná. Je to prostě jedna z možností využití. Opravdu si nemyslím že budou využité přepravou nákladu 24/7. To že se v ...Zobrazit celý příspěvek
Na probe-and-drogue se nic vyvíjet nemusí a instalace je snadná. Je to prostě jedna z možností využití. Opravdu si nemyslím že budou využité přepravou nákladu 24/7.
To že se v budoucnu pořídí další se rozhodně nedá vyloučit.Skrýt celý příspěvekCo s probe and drogue budete tankovat? Než C 390 v AČR získají nějakou základní certifikaci a IOC, tak tu budou F 35. A pokud mě paměť neklame, F 35 A nemá probe and drogue. Nebo s ...Zobrazit celý příspěvek
Co s probe and drogue budete tankovat? Než C 390 v AČR získají nějakou základní certifikaci a IOC, tak tu budou F 35. A pokud mě paměť neklame, F 35 A nemá probe and drogue. Nebo s tím budou tankovat Casy na které se pro jistotu air refueling systém nepořídil?Skrýt celý příspěvek
Gripeny ve službě to určitě stihne. Pokud bude první letadlo dodané ještě v roce 2024 bude plně připravené za dva roky. Na C-295 se dá tankovací nástavek kdykoli doplnit, když ...Zobrazit celý příspěvek
Gripeny ve službě to určitě stihne. Pokud bude první letadlo dodané ještě v roce 2024 bude plně připravené za dva roky.
Na C-295 se dá tankovací nástavek kdykoli doplnit, když bude taková potřeba. Dá se také poskytovat možnost tankování spojencům.Skrýt celý příspěvekScotty ¨Vy chcete pouze dvě letadla pro taktické cargo, zabezpečení operací výsadkářů, ještě jako dva tankery a ještě budete stihat pomoci s tankováním jiným letectvům? Casy je ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
¨Vy chcete pouze dvě letadla pro taktické cargo, zabezpečení operací výsadkářů, ještě jako dva tankery a ještě budete stihat pomoci s tankováním jiným letectvům?
Casy je potřeba dovybavit, ale chybí jim toho mnohem více než jen tankovací nástavec.Skrýt celý příspěvek
Jaký je důvod koupě? Nedostatečná kapacita CASA? Tak nechápu nakup tohle stroje, kde bude roblém z kapacitou už ve chvili nakupu. Chceme větší stroj, proč ne. Ale ať to ...Zobrazit celý příspěvek
Jaký je důvod koupě?
Nedostatečná kapacita CASA?
Tak nechápu nakup tohle stroje, kde bude roblém z kapacitou už ve chvili nakupu.
Chceme větší stroj, proč ne. Ale ať to neskončí jako ty CASA.Skrýt celý příspěvekDůvod koupě je absence středního transportního stroje.
Žádný problém s kapacitou nebude.Důvod koupě je absence středního transportního stroje.
Žádný problém s kapacitou nebude.Reálně chceme kapacitu C-17, ale koupime si další CASA.
Reálně chceme kapacitu C-17, ale koupime si další CASA.
Původně měli stačit CASA. Výsledek je dokup skoro na 2x počet, a nákup dalšího většího typu. Pokud by se rovnou koupila C-17, tak nevyuzitý cas se dá prodavat. Dnes uz si ji ani ...Zobrazit celý příspěvek
Původně měli stačit CASA. Výsledek je dokup skoro na 2x počet, a nákup dalšího většího typu.
Pokud by se rovnou koupila C-17, tak nevyuzitý cas se dá prodavat. Dnes uz si ji ani nekoupíme. Tak se to snažíme lepit jinymi menšími typy co nám následně nestačí.Skrýt celý příspěvekVždy se počítalo s tím že s dokoupí střední letoun. Nákup starších C-130 byl už téměř dojednaný. To nemá s nákupem dalších C-295 nic společného. Žádný čas by se prodávat nedal. ...Zobrazit celý příspěvek
Vždy se počítalo s tím že s dokoupí střední letoun. Nákup starších C-130 byl už téměř dojednaný. To nemá s nákupem dalších C-295 nic společného.
Žádný čas by se prodávat nedal. Vojenský letoun nemůže v žádném případě soužit pro komerční přepravu. A pořizovat C-17 kvůli tomu že její kapacitu potřebujeme zhruba jednou za 5 let? Jako vážně?
Kdyby armáda letadlo s takovou kapacitou chtěla mohli dostat "zdarma" Il-76. Což bylo naprosto logicky a správě odmítnuto.Skrýt celý příspěvekČR se účastní programu SALIS kde létají na komerční bázi zcivilněné ukrajinské stroje. Dále program MMF kde se tankery A330 kupovalo společně několik států a ty si hradí náklady na ...Zobrazit celý příspěvek
ČR se účastní programu SALIS kde létají na komerční bázi zcivilněné ukrajinské stroje. Dále program MMF kde se tankery A330 kupovalo společně několik států a ty si hradí náklady na využité letové hodiny.
Případné sdílení letadel v rámci NATO funguje na nekomerční bázi tak že majitel dostane uhrazené náklady na let. Čili při nejlepším jste na nule. O tom že by se tak dalo někdy vydělat na náklady utracené za nákup pro naše poměry naprosto zbytečného letadla můžete zapomenout.Skrýt celý příspěvekPokud by se rovnou koupila C-17 tak by měla celkem nezanedbatelné problémy přistávat na neupravených dráhách (tráva/hlína) a vysazovat parašutisty s Globemasterem je takové... holt ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud by se rovnou koupila C-17 tak by měla celkem nezanedbatelné problémy přistávat na neupravených dráhách (tráva/hlína) a vysazovat parašutisty s Globemasterem je takové... holt jako s kanónem na vrabce. Letět někam si musí sakra dobře rozmyslet, protože palivo co spotřebuje plus následná údržba znamená že musím mít rovnou pár desítek tun nákladu jinak se ta cena nemá do čeho rozpliznout. To je prostě nesmysl, mít jako JEDINÝ dopravák (typ, nemluvím teď o kusu) C-17 je fakt nesmysl.Skrýt celý příspěvek
Scotty: Za poskytnutí země nedostava penize, ale platí méně do společné pokladny, nebo za společné projekty. Přesně na tom, funguje hlidání Gripeny. Zbytečných letadel uz tu ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty: Za poskytnutí země nedostava penize, ale platí méně do společné pokladny, nebo za společné projekty.
Přesně na tom, funguje hlidání Gripeny.
Zbytečných letadel uz tu mame, a pokudo strednich opet nepujde nic naložit jejich pocet jen vzroste. K tomu náklady na komerčni službu, aby se ta neschopnost vykompenzovala :))
SYN_: Mohl bych otazku. Pokud si myslíte, ze ten letoun je k padakovemu sesktoku. Tak kolik těch seskoků bylo provedeno? (Stačí odhad)
Podle mě, podlední ostrý seskok zažily výsadkáři během WW2. Dnes nemáme ani schopnost tu PVO potlačit, natož dělat vysadek.
ACR potřebuje letoun pro prepravu "cargo". To co je sice na trhu, ale jen než nastane Krize. Pak jste v pytly.
Viz. Dnešní uvaha o nakupu, ale ono už není ani co koupit. Neběží vyroba daných typů.
Tak jediný je nesmysl. Počet 4+smysl dáva. A vzhledem k tomu, že tvoří pateř kapacit NATO. Tak už si můžeme vybrat jen húře.
C17- 297
CASA 100+?
C-390 8ks...
An-124 55ks
C-5 131 ks
A letadla padají, takže počty jdou jen dolů. Až bude hořet konflik v Asii budeme se moci jen dívat. O problemech z dopravou dílů pro techniku třeba z JK nemluvě.Skrýt celý příspěvekJirosi Podle mě, podlední ostrý seskok zažily výsadkáři během WW2. Dnes nemáme ani schopnost tu PVO potlačit, natož dělat vysadek. To úplně ne: 1956 Izraelci na Sinaji 1978 ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi
Podle mě, podlední ostrý seskok zažily výsadkáři během WW2. Dnes nemáme ani schopnost tu PVO potlačit, natož dělat vysadek.
To úplně ne:
1956 Izraelci na Sinaji
1978 Francouzi v Kolwezi
2003 173. US brigáda v Iráku
Jinak vám mohu jen závidět vaše koloniální ambice, když plánujete AČR globální přesuny.Skrýt celý příspěvekKalessin: Mohl bych poprosit o zasláni informací, a počtu vojáký CSR nasazených ve vámi zmíněných operacích? ACR -Válka v zálivu -Války na Balakáně - Afgh - Mali - Vrtulniky na ...Zobrazit celý příspěvek
Kalessin: Mohl bych poprosit o zasláni informací, a počtu vojáký CSR nasazených ve vámi zmíněných operacích?
ACR
-Válka v zálivu
-Války na Balakáně
- Afgh
- Mali
- Vrtulniky na Sinai
- Gripeny Island, Pobaltí
Opravdu žijete v představě, že bude ňáké blízké období klidu?
Skoro všechna technika ACR dnes obsahuje dily, celky, nebo je celá vyráběná v zahraničí. Pokdu jsme takovou techniku vybrali, musíme být schopni ji zajistit i logisticky.Skrýt celý příspěvekJirosi, Ujasněme si pojmy: Pokud je řeč o výsadkových operacích po WW2 jako takových, jsou to ty, které jsem uvedl. Bavíme-li se o výsadkových operacích, kterých zúčastnili ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi,
Ujasněme si pojmy: Pokud je řeč o výsadkových operacích po WW2 jako takových, jsou to ty, které jsem uvedl.
Bavíme-li se o výsadkových operacích, kterých zúčastnili příslušníci naší armády, nebyly žádné ani za WW2. Seskoky diverzních skupin bych ta ně nepovažoval.
Aha, takže vy chcete kupovat C-17 za účelem dopravy náhradních dílů pro naši vojenskou techniku. Děkuji za vysvětlení a přeji hezký den.Skrýt celý příspěvekMě je to celkem jedno, ale vysadkú po ww2 bylo dost. ACR, ani její předchudkyně se žadné neúčastnily. Kupujeme techniku pro ACR, nebo pro ty ostatni? Ps: Seskoky diferznich ...Zobrazit celý příspěvek
Mě je to celkem jedno, ale vysadkú po ww2 bylo dost. ACR, ani její předchudkyně se žadné neúčastnily.
Kupujeme techniku pro ACR, nebo pro ty ostatni?
Ps: Seskoky diferznich skupin byli fakticky vojáci pro jaké má ta technika být. Krom toho byl ješte výsadek během Slovenského povstání.
Za účelem fungovaní naší armady v rámci misí ktere jsou v dnešní době zcela běžné. Pokdu si myslite, že lze udržovat armádní jednotku bez zajistění, tak nelze. Ve valce jsou ztráty viz UA, ty se musí nahrazovat.Skrýt celý příspěvekKolik měsiců byla UA v podstatě zavislá na leteckých dodavkách z US? Evropa fakticky tuhle kapacitu někam poslat svoje jednotky, zásobovat je nemá. Kdo je evropa, prekvapivě my. ...Zobrazit celý příspěvek
Kolik měsiců byla UA v podstatě zavislá na leteckých dodavkách z US?
Evropa fakticky tuhle kapacitu někam poslat svoje jednotky, zásobovat je nemá. Kdo je evropa, prekvapivě my. Ale opět se budeme tvářit, že to není náš problém. Že stačit objednat desitky let staré An124 co tu nebudou na vždy.Skrýt celý příspěvekK tem bojovym vysadkum - ke dvema doslo v Mali dle všeho. "Během působení v Mali zároveň došlo i ke dvěma výsadkům českých speciálních sil z velké výšky a jednalo se o historicky ...Zobrazit celý příspěvek
K tem bojovym vysadkum - ke dvema doslo v Mali dle všeho.
"Během působení v Mali zároveň došlo i ke dvěma výsadkům českých speciálních sil z velké výšky a jednalo se o historicky první bojový výsadek českých vojáků od skončení druhé světové války."
http://czechairforce.com/news/... Skrýt celý příspěvekDeķuji za potvrzení, a soucasně aktualizaci. Pokdu se skutečně jednalo o seskok z velké vyšky. Tak to byl mali team bez techniky. Současně to ukazuje tu realitu nakupu pro 2. ...Zobrazit celý příspěvek
Deķuji za potvrzení, a soucasně aktualizaci.
Pokdu se skutečně jednalo o seskok z velké vyšky. Tak to byl mali team bez techniky. Současně to ukazuje tu realitu nakupu pro 2. seskoky za 80.let od WW2. Proti tomu převoz nad rozměneho nákladu je snad "denní" vytížení.Skrýt celý příspěvekJIROSI: Mě je to celkem jedno, ale vysadků po ww2 bylo dost. No, jedno vám to očividně není:). Co podle vás znamená "dost"? 10 nebo 50? Prostě to nevíte, to není žádná ...Zobrazit celý příspěvek
JIROSI:
Mě je to celkem jedno, ale vysadků po ww2 bylo dost.
No, jedno vám to očividně není:). Co podle vás znamená "dost"? 10 nebo 50? Prostě to nevíte, to není žádná ostuda.
Stačí si přečíst, co jsem napsal výš.
Výsadek během SNP je jen váš myšlenkový konstrukt, 2. paradesantní brigáda přistávala na Slovensku normálně s letadly.
A HALO nebo HAHO seskok průzkumného družstva někde v Africe za výsadkovou operaci nepovažuji, mmchd taková věc se dá uskutečnit stejně z C-130 jako z C-295 a klidně i z C-208.
To, co si já myslím (nebo co vy si myslíte) je naprosto nepodstatné a nemá na koncepci budování AČR žádný vliv..naštestí.Skrýt celý příspěvekJIROSI: Že stačit objednat desitky let staré An124 co tu nebudou na vždy. No, to se tak prostě dělalo a dělá. RAF taky nemělo v roce 1982 kapacity na přesun techniky na ostrov ...Zobrazit celý příspěvek
JIROSI:
Že stačit objednat desitky let staré An124 co tu nebudou na vždy.
No, to se tak prostě dělalo a dělá. RAF taky nemělo v roce 1982 kapacity na přesun techniky na ostrov Ascension pro operaci Corporate. Pomohly Belfasty od soukromé firmy. Co je za problém?Skrýt celý příspěvek
Scotty
"Žádný problém s kapacitou nebude."
¨Děláte si z nás srandu? Vejde se do toho Titus, co by platforma na kterou se dnes dává většina věcí?Scotty
"Žádný problém s kapacitou nebude."
¨Děláte si z nás srandu? Vejde se do toho Titus, co by platforma na kterou se dnes dává většina věcí?Holý zcela jistě ano. Zatím na něm existuje spojovací a štábní verze. To má dost daleko do drtivé většiny. Budou se tím vozit Titusy? Patrně ne. Budou se tím vozit výsadkáři a ...Zobrazit celý příspěvek
Holý zcela jistě ano. Zatím na něm existuje spojovací a štábní verze. To má dost daleko do drtivé většiny. Budou se tím vozit Titusy? Patrně ne.
Budou se tím vozit výsadkáři a jejich vozidla.Skrýt celý příspěvekHolý Titus ano, ale kolik takových budete mít, aby jste nemusel na tom vozidle strávit opětovnou instalací doplňků další den po příletu? C 390 má podle MO zajišťovat přepravu ...Zobrazit celý příspěvek
Holý Titus ano, ale kolik takových budete mít, aby jste nemusel na tom vozidle strávit opětovnou instalací doplňků další den po příletu?
C 390 má podle MO zajišťovat přepravu techniky, jestliže bude většina armády postavena na KBVP. BVP, Titusech, tak je pořízení těchto letadel pouze pro jeden výsadkový prapor tvářící se nyní jako pluk zbytečný luxus. Nebo budete BÚU nasazovat pouze za humny? Ale co už zbývá, když si AČR ani nechtěla vyzkoušet schopnosti Spartanu. (který na rozdíl od Casy mohl výsadkové vozidla nést)
Proč měl někdo tedy potřebu marketingově zkoušet cpát do C 390 Pandur?
Jak chcete pouze s dvojicí letadel zabezpečit operaci výsadkářů? Když je budete muset poslat s jejich vozidly do "horké" oblasti a dojde k jakémukoliv poškození jednoho letadla tak jste namydlení. A ještě vám v těch chorých hlavách koluje myšlenka mít z toho tanker. :-)
Jestli chcete s tímto letadlem držet výsadkáře nebo jiné jednotky v operaci, tak potřebujete minimálně čtyři letadla a nejlépe bázovat v Pardubicích, máte tam logistickou základnu a Chrudim skoro na dohled.Skrýt celý příspěvekNo, zcela jistě nehudeme přesouvat mechanizované jednotky vzduchem vlastními silami. To strategická přeprava která pro nás nedává smysl. Že se tam zkoušel naložit Pandur byl jen ...Zobrazit celý příspěvek
No, zcela jistě nehudeme přesouvat mechanizované jednotky vzduchem vlastními silami. To strategická přeprava která pro nás nedává smysl.
Že se tam zkoušel naložit Pandur byl jen test možností.Skrýt celý příspěvekZatím co koupit neuniverzálni platformu pro přesun vozidla vysadkového pluku smysl dává. Scotty: Nikdo neočekavá přesun ACR ve smyslu 68. Ale bez této schopnosti nemáme sily ...Zobrazit celý příspěvek
Zatím co koupit neuniverzálni platformu pro přesun vozidla vysadkového pluku smysl dává.
Scotty: Nikdo neočekavá přesun ACR ve smyslu 68.
Ale bez této schopnosti nemáme sily rychle reakce, ani možnost rychle stahovat/doplňovat techniku.
Ono letectví není jen o tankování ve vzduchu. Pokud bude chtít armada poslat někam F35, tak snimi tam bude muset dostat logistiku/zazemí/zbraně.Skrýt celý příspěvekC-390 je velice univerzální. Naproti tomu C17 je velmi neuniverzální. Budou naše mechanizované jednotky samostatně operovat na druhém konci světa? Naprosto jistě ne. Na zajištění ...Zobrazit celý příspěvek
C-390 je velice univerzální. Naproti tomu C17 je velmi neuniverzální.
Budou naše mechanizované jednotky samostatně operovat na druhém konci světa? Naprosto jistě ne.
Na zajištění F-35 bude C-390 naprosto jistě stačit.Skrýt celý příspěvekFlanker.jirka: co do toho pletete Spartana? To je druhý nejmenší přepravní letoun hned po CASA295 (co do nosnosti a doletu) a tvar jeho nákladového prostoru je v některých ...Zobrazit celý příspěvek
Flanker.jirka: co do toho pletete Spartana? To je druhý nejmenší přepravní letoun hned po CASA295 (co do nosnosti a doletu) a tvar jeho nákladového prostoru je v některých parametrech ještě horší než CASA! To tu teda fakt nemá cenu tahat v diskuzi o "něčem větším". C390 je dokonce o kousek větší než SuperHercules, nosnost má větší a dolet taky. Jelikož už evidentně nebudeme mít "jeden typ na všechno" jsou Spartan a Herkules víceméně mimo hru. U C390 by opravdu měly úvahy začínat, s poteciálním pohledem případně "výš" kde vím jen o A400M, C2 případně snad částečně "ojeté" C17 (ale ty moc nikdo nebude chtít prodat). Čím "výš" se budeme dívat, tím větší problém bude koupit možstvé >> 1ks...
Jinak, do kterého typu se vejde neodstrojený spojovací Titus??
Rozhodně není C390 ideální typ proti kterému by se nedalo říct slovo, ale když ho kritizujete rád bych u takové kritiky hned vedle viděl alternativu - jakože nic, nebo co jiného?Skrýt celý příspěvekScotty: To je přesně ten problém, az to budeme potřebovat. Budou to chtít koupit "všichni". Covid, afgh je ukazka toho problému v malém. Ale stále věřime, že to zvládneme. Přitom ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty: To je přesně ten problém, az to budeme potřebovat. Budou to chtít koupit "všichni".
Covid, afgh je ukazka toho problému v malém. Ale stále věřime, že to zvládneme. Přitom potřeba přepravy roste, počet velkokapacitních letadle klesá. Flotila stárne, nehody, atd.Skrýt celý příspěvekSYN_ Je to více o koncepci. Když se vybral typ C 295 bez schopnosti nést lehká vozidla, tak se měly koupit pouze 4 kusy a místo dvou dalších už měl přijít letoun kategorie C 130 ...Zobrazit celý příspěvek
SYN_
Je to více o koncepci. Když se vybral typ C 295 bez schopnosti nést lehká vozidla, tak se měly koupit pouze 4 kusy a místo dvou dalších už měl přijít letoun kategorie C 130 nebo C 390, který by schopnosti rozšířil.
Pokud chce někdo pouze dvě letadla C 390 pro AČR, tak je to zoufale málo. Politici budují závislost AČR na dodávkách zbraňových systémů z jiných kontinentů a tam se opravdu hodí zamyslet se nad tím co vše zvládne C 390 a co navíc přinese kapacita A 400., nebo smyslplnější počet C 390. V případě nákupu A 400 už budete zase více nezávislejší na pronájmu jiných strojů. Berte v úvahu i případný čas pro nutné úpravy vozidel a nákladu před nákladkou a před použitím v cílové oblasti. Chce-li něco takového pro taktické použití, tak nemůže dovézt materiál na druhou stranu světa a skládat to tam jako nábytek z obchoďáků od mimoňů.
Spartan je v cargo parametrech pouze kratší než C 295, v nosnosti, šířce, výšce a únosnosti podlahy je na tom lépe než C 295. Když se podíváte na rozměry lehkých vozidel, tak C 27 Vám dokáže větišinu typů vozidel používaných výsadkáři ve světě nést, C 295 je úzká, nízká, přeprava vozidel pak vyžaduje jejich odstrojení (pokud je možné) a paletu na které budou stát. Například, se zátěží 8000 kg má skoro o třetinu větší dolet než C 295 a při vyšší cestovní rychlosti. Odpadají Vám případné mezipřistání a s tím spojený vyšší počet cyklů a nálet hodin pro jednu přepravu.Skrýt celý příspěvekNákup dalších C-295 neměl se středním transportním letadlem nic moc společného. Prostě se jen ukázalo že vzhledem k vyřazení Biz-jetů a tomu že jedna C-295 je trvale mimo republiku ...Zobrazit celý příspěvek
Nákup dalších C-295 neměl se středním transportním letadlem nic moc společného. Prostě se jen ukázalo že vzhledem k vyřazení Biz-jetů a tomu že jedna C-295 je trvale mimo republiku byl jejich počet nedostatečný.
Reálně tady pro A-400 není takové využití které by vyžadovalo jejich nákup. C-390 je naprosto dostatečná.Skrýt celý příspěvekScotty Dobře vědět, že alespoň vy víte po loňském únoru a dřívějším chaotickem útěku z AFG co armáda využije a co nevyužije. Už se proberte, chystáte zase jen a pouze na minulé ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Dobře vědět, že alespoň vy víte po loňském únoru a dřívějším chaotickem útěku z AFG co armáda využije a co nevyužije. Už se proberte, chystáte zase jen a pouze na minulé války.
Nákup C 295 je nákup catgo letadel, že MO ČR není schopné koupit ekonomičtější business jet jen dokazuje co je to za materiál.Skrýt celý příspěvek
Nebojte, armáda ve spolupráci s MO vždycky plánuje bezchybně: "V případě úspěšného výsledku jednání o pořízení Embraeru C-390 Millennium se zvýší schopnosti naší armády v ...Zobrazit celý příspěvek
Nebojte, armáda ve spolupráci s MO vždycky plánuje bezchybně:
"V případě úspěšného výsledku jednání o pořízení Embraeru C-390 Millennium se zvýší schopnosti naší armády v zabezpečení letecké přepravy materiálu, těžké vojenské techniky i osob, doposud jsme se museli spoléhat na naše spojence."
Konec konců, i kůň dokáže být neuvěřitelně těžký.Skrýt celý příspěvekPravě, koupíme sice větší stroj. Ale realně tam nedame ani nejmenší OT.
Pravě, koupíme sice větší stroj. Ale realně tam nedame ani nejmenší OT.
Jak nedáme ani OT, samo MO píše, že nám tento nákup umožní přepravu těžké vojenské techniky. To jako že MO lže a dělá z nás pitomce?
Jak nedáme ani OT, samo MO píše, že nám tento nákup umožní přepravu těžké vojenské techniky. To jako že MO lže a dělá z nás pitomce?
To jirosi : Vy toho nechápete tolik, že mně to vůbec nepřekvapuje. Objem nákladového prostoru, nosnost, dolet a rychlost C-390 jsou úplně jinde než u C-295M/W. O nějakou leteckou ...Zobrazit celý příspěvek
To jirosi :
Vy toho nechápete tolik, že mně to vůbec nepřekvapuje. Objem nákladového prostoru, nosnost, dolet a rychlost C-390 jsou úplně jinde než u C-295M/W. O nějakou leteckou dopravu OT tady vůbec nejde. C-17 by pro nás byl naprostý overkill.Skrýt celý příspěvekVy asi nechápete, že problém není v tom mít větší prostor. Ale fakt nebudeme vozit techniku na součastky. Protože, objemově to odpovídá. Argument nosností je super... takže ...Zobrazit celý příspěvek
Vy asi nechápete, že problém není v tom mít větší prostor. Ale fakt nebudeme vozit techniku na součastky. Protože, objemově to odpovídá.
Argument nosností je super... takže pandur bude v podvěsu?Skrýt celý příspěvekVy nechápete rozdíl mezi taktickou a strategickou leteckou přepravou. To, že se tam na předváděcí akci strkal Pandur je hlavně marketingový divadlo. Máte internet, tak si najděte k ...Zobrazit celý příspěvek
Vy nechápete rozdíl mezi taktickou a strategickou leteckou přepravou. To, že se tam na předváděcí akci strkal Pandur je hlavně marketingový divadlo. Máte internet, tak si najděte k čemu primárně slouží takový Herculesy u spojenců.Skrýt celý příspěvek
CR nekoupila L130, ale CASA, aby se následně dokoupila větší kapacita. Což asi nebude letoun kapacity L130. Samozdřejmě se mohla koupit pouze kapacita "l130". Ale pak se neměli ...Zobrazit celý příspěvek
CR nekoupila L130, ale CASA, aby se následně dokoupila větší kapacita. Což asi nebude letoun kapacity L130.
Samozdřejmě se mohla koupit pouze kapacita "l130". Ale pak se neměli kupovat CASY. Nebo se neměl navyšovat počet. Respektive, kupovat pozemni techniku co se od toho vlze. Tady jen koupí dalši zbytečný typ, aby se potřebná kapacita nakupovala externě.Skrýt celý příspěvekJirosi: ano, ohledne dokupování dalších C295 celkem souhlasím, ty peníze se měly dát právě do rozumného počtu C390... 4xCasa + 3xMilenium (s opcí na čtvrtý) by dávalo celkem slušný ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi: ano, ohledne dokupování dalších C295 celkem souhlasím, ty peníze se měly dát právě do rozumného počtu C390... 4xCasa + 3xMilenium (s opcí na čtvrtý) by dávalo celkem slušný smysl.
Ale udělalo se to (za trochu jiné situace a financování armády) a odvolat to nejde. Leda snad nabídnout k odprodeji... ale rozhodně teprve poté co budou skutečně jiné větší.Skrýt celý příspěvek
Jirosi, vy už tak trochu tradičně máte nějakou svojí utkvělou představu a nehledě na argumenty druhých, jedete pořád to svoje. 1. Plán na pořízení transportních letadel střední ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi, vy už tak trochu tradičně máte nějakou svojí utkvělou představu a nehledě na argumenty druhých, jedete pořád to svoje.
1. Plán na pořízení transportních letadel střední kategorie, jako doplnění menších transportních letadel, tu je už několik desítek let. Nic nového pod sluncem.
2. Třeba Poláci a Portugalci to mají stejně.
3. C-130 a C390 je stejná kategorie letadel.
4. Ač je to zbytečný, opět vám doporučuju si najít rozdíl mezi taktickou a strategickou leteckou přepravou. AČR nemá ambice na strategickou přepravu, nemá ambice přepravovat desítky kusů těžké techniky vzduchem, tak proč by proboha kupovala C-17?! Od toho jsme členy SALIS. Vozidla výsadkářů se do C390 v pohodě vejdou.
5. Můžeme se bavit o počtech. I já si přeju aby to u dvou kusů nezůstalo. Můžeme se bavit o tom, jestli radši nepořídit větší A400. To by bylo ideální, ale zároveň musíme pochopit naší ekonomickou realitu. C-17 je hovadina.Skrýt celý příspěvekPokud se chcete držet zastaralhlého plánu je to čistě vaše věc. Kupovat po 3. Letoun z nedostatečnou kapacitou nás/vás snad vyléčí. Od konce WW2 tu byli dva seskoky ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud se chcete držet zastaralhlého plánu je to čistě vaše věc.
Kupovat po 3. Letoun z nedostatečnou kapacitou nás/vás snad vyléčí.
Od konce WW2 tu byli dva seskoky padákem(ostré). Proto musíme vysadkářúm koupit další letadla.
Kolika násobek bylo požadavků na přepravu carga v rozměrech nad limit C-390? (10-100x vic?)
Takže, kde je ta ekonomika?
Jinak C17 si nekoupíme, výroba byla ukončena. Ale je to hezký přikad promarněné šance, aby evropa budovala vlastní kapcity. Místo toho tady budeme mít 10ks malích, a přepravu nakupovat externě.Skrýt celý příspěvek
Co Vám uveze TItus, Pandur, vozidla se Spyderem, radar MADR, nebo rušič Starkom?
Co Vám uveze TItus, Pandur, vozidla se Spyderem, radar MADR, nebo rušič Starkom?
Pro žádnou z téhle techniky se tohle letadlo primárně nekupuje. Požadujete možnost strategické přepravy od taktického nákladního letadla. Trochu nesmysl. Mimochodem MADR i Spyder ...Zobrazit celý příspěvek
Pro žádnou z téhle techniky se tohle letadlo primárně nekupuje. Požadujete možnost strategické přepravy od taktického nákladního letadla. Trochu nesmysl.
Mimochodem MADR i Spyder by tím bez vozidla patrně přepravit šel. Stejně tak Titus v OT variantě.Skrýt celý příspěvekMADR a Spyder bez vozidla přepravíte, ale musíte dopravit i to vozidlo na místo přepravy, protože jde o specifické nástavby. A budeme zase u toho, že dvě letadla pro armádu ...Zobrazit celý příspěvek
MADR a Spyder bez vozidla přepravíte, ale musíte dopravit i to vozidlo na místo přepravy, protože jde o specifické nástavby. A budeme zase u toho, že dvě letadla pro armádu nestačí.Skrýt celý příspěvek
Provedení oprav? Když vám někdo při nasazení BUU rozbije tak důležitou věc jako radar nebo pvo tak budete hodně rychle spěchat s dodáním náhrady na místo určení!
Provedení oprav? Když vám někdo při nasazení BUU rozbije tak důležitou věc jako radar nebo pvo tak budete hodně rychle spěchat s dodáním náhrady na místo určení!
To f. J.
Opravdu potřebujeme přepravovat tato vozidla letadlem? Po republice nebo po Evropě? Nebo plánujeme invazi do Afriky?To f. J.
Opravdu potřebujeme přepravovat tato vozidla letadlem? Po republice nebo po Evropě? Nebo plánujeme invazi do Afriky?Strávili jsme 20 let v Afghanistánu. A nebýt neschopnosti Francie, tak jsme měli být nadále i v Mali. Vy dokážete predikovat, kde Vám USA příště najdou nepřítele? (nebo jste po ...Zobrazit celý příspěvek
Strávili jsme 20 let v Afghanistánu. A nebýt neschopnosti Francie, tak jsme měli být nadále i v Mali.
Vy dokážete predikovat, kde Vám USA příště najdou nepřítele? (nebo jste po 24. únoru 2022 jasnovidec?)
Armáda chce nasaditelnost ve všech klimatických pásmech, což není pouze Evropa. Podívejte v jakých s*ačkách byla AČR při útěku z Afghanistánu. Tuto kategorii letadla jsme potřebovali, minimálně jako plán B pro naše vlastní lidi nasazené venku. Že to nikdo v AČR nechtěl vidět je jen výsledkem politického vlezdop*delismu tehdejší generality, včetně prezidenta.Skrýt celý příspěvekAČR byla ve sr--čkách při COVIDU, v Afghánistánu, v Izraeli a vůbec ve všech případech, kdy bylo potřeba něco rychle odvézt ze střední či dlouhé vzdálenosti. Většinou šlo o lidi ...Zobrazit celý příspěvek
AČR byla ve sr--čkách při COVIDU, v Afghánistánu, v Izraeli a vůbec ve všech případech, kdy bylo potřeba něco rychle odvézt ze střední či dlouhé vzdálenosti. Většinou šlo o lidi nebo cargo, nikdy o těžkou techniku.
Celkem si dovoluji předpokládat, že v budoucnosti se NATO nebude angažovat ani v Asii, ani v Africe. Ať se tam ti divoši klidně sežerou.Skrýt celý příspěvek
Ls: Tady nekdo planuje nakupovat letouny čistě pro padakový vysadek v oblasti z potlačenou PVO. Takže, to má být schopná ACR vytvořit kde? (Jen hypoteticky) Pokdu toho schopná ...Zobrazit celý příspěvek
Ls: Tady nekdo planuje nakupovat letouny čistě pro padakový vysadek v oblasti z potlačenou PVO.
Takže, to má být schopná ACR vytvořit kde? (Jen hypoteticky)
Pokdu toho schopná není, ani do budoucna nebude. Tak co tady budujeme? (Budeme dělat převrat v Panamě?)Skrýt celý příspěvek
Obdobné dvoumotorové letadlo ale s větším doletem a větší nosností mají Japonci. Kawasaki C2 je větší než předchozí typ C1, který tak zhruba odpovídá tomu brazilskému Embraer C390. Zobrazit celý příspěvek
Obdobné dvoumotorové letadlo ale s větším doletem a větší nosností mají Japonci. Kawasaki C2 je větší než předchozí typ C1, který tak zhruba odpovídá tomu brazilskému Embraer C390.Skrýt celý příspěvek
ano mají takové letadlo ale má dvě chyby
1) není určeno k prodeji
2) cena je asi tak 4 x většíano mají takové letadlo ale má dvě chyby
1) není určeno k prodeji
2) cena je asi tak 4 x většídík za info to jsme nevěděl
vím že nebylo z důvodu japonské ústavy kde mají zákaz prodeje zbraní, asi to posoudily konečně že z transportéru vetšina lidí házet bomby nebudedík za info to jsme nevěděl
vím že nebylo z důvodu japonské ústavy kde mají zákaz prodeje zbraní, asi to posoudily konečně že z transportéru vetšina lidí házet bomby nebudeNo to bych taky úplně netvrdil :-)
https://www.aviacionline.com/2...No to bych taky úplně netvrdil :-)
https://www.aviacionline.com/2...
ja bych koupil ty globemastery - aspon 6 - a muzeme po legalizaci marihuany je pouzivat na padakovy shoz huleni a hasise pro jistotu muzeme dat na palubu vzdy jednoho leo2a4, ...Zobrazit celý příspěvek
ja bych koupil ty globemastery - aspon 6 - a muzeme po legalizaci marihuany je pouzivat na padakovy shoz huleni a hasise
pro jistotu muzeme dat na palubu vzdy jednoho leo2a4, kdyby nejaka ze zemi prijmu protestovala
jinak - vazne - kc390 je jedina volba pri zohledneni nakup/provoz.ceny+dodaci doba+pozadavky
samozrejme-muzou amici prekvapit a daruji nam modernizovane superherkuly, galaxy atd. (co fantazie nabidne..) napr. za listky na hokej.ms pristi rok… :-]Skrýt celý příspěvekTady jde o to, že v dobách, kdy byl rozpočet MO ještě v pořádku, tak se poptávaly tři An-70, aby, cituji: "Potřeba těchto přepravních letadel pro ozbrojené síly ČR je zakotvena ...Zobrazit celý příspěvek
Tady jde o to, že v dobách, kdy byl rozpočet MO ještě v pořádku, tak se poptávaly tři An-70, aby, cituji: "Potřeba těchto přepravních letadel pro ozbrojené síly ČR je zakotvena nejenom v reformě ozbrojených sil, ale i ve vojenské strategii, která byla schválena vládou před několika týdny. Dodávka těchto letadel má zabezpečit, že naše armáda bude nejenom menší a schopnější, ale bude také mobilnější," prohlásil 1. náměstek ministra obrany Štefan Füle na tiskové konferenci k předvedení nákladního letounu Antonov An-70 v Praze dne 2.7.2002.Skrýt celý příspěvek
aby nevzniklo nedorozumneni :) - ja jsem dlouholety fanousek kc390 a beze srandy si myslim, ze 4 kc390 by se v pohode uzivily (bez toho, ze by nekdo s nima zkousel prevazet ...Zobrazit celý příspěvek
aby nevzniklo nedorozumneni :) - ja jsem dlouholety fanousek kc390
a beze srandy si myslim, ze 4 kc390 by se v pohode uzivily (bez toho, ze by nekdo s nima zkousel prevazet obrnenou brigadu do afriky ci kam..)
a 2-4 bizjety taky by nezapadly prachem v hangaru - jako jasne - muzeme vsechny posilat prasecakem (ekon.tridou) s low-cost aerolinkama na 5 prestupu - ale uplne optimalni to nebude :-
a rovnou kupovat a400m (kde napr. nemci z nich uplne na vetvi nebyli - ale v afganistanu jim zachranili zadel-do 2026 by jich meli mit pres 50) - mi ta kc390 prijde jako hodne rozumny mezikrok
pokud se podari i doresit tankovani na f35a - why not?Skrýt celý příspěvekJenomže C-390 mezikrok nebude, ta bude konečná.
Jenomže C-390 mezikrok nebude, ta bude konečná.
konecne v jakem horizontu - 2, 5, 10, 20 … let? bych to tak cerne nevidel - i s ohledem na to, ze letec.doprava zazije rozvoj v nasl.c XX letech v podobe prestupu na jine ...Zobrazit celý příspěvek
konecne v jakem horizontu - 2, 5, 10, 20 … let?
bych to tak cerne nevidel - i s ohledem na to, ze letec.doprava zazije rozvoj v nasl.c XX letech v podobe prestupu na jine energ.zdroje & typy pohonu a tim i nove moznosti
takze si nemyslim, ze je to konecna
a rozhodne ta kc390 nevypada na kompletni slapotu mimo..Skrýt celý příspěvekNo, "konečná" možná po dobu mého (asi i vašeho) života ale navždycky snad ne... použijme raději termín "nadlouho" či "po dobu životnosti"...
No, "konečná" možná po dobu mého (asi i vašeho) života ale navždycky snad ne... použijme raději termín "nadlouho" či "po dobu životnosti"...
jo taky by se mi An 70 líbila vetší nosnost a schopnost přistát na dostatečně dlouhé louce škoda že to nedopadlo, že se nakonec ten stroj seriově ve westernizované verzi nevyráběl ...Zobrazit celý příspěvek
jo taky by se mi An 70 líbila vetší nosnost a schopnost přistát na dostatečně dlouhé louce
škoda že to nedopadlo, že se nakonec ten stroj seriově ve westernizované verzi nevyráběl a to myslím byla i studie kde turbovrtulový pohon nahradily proudovými motory od Rols-RoyceSkrýt celý příspěvekAN 70 měly být v rámci deblokaci ruského dluhu, naštěstí se koupily Mi 35 a Mi 171, které našly lepší uplatnění a dělaly nám dobrou reputaci na cvičeních a misích NATO.
AN 70 měly být v rámci deblokaci ruského dluhu, naštěstí se koupily Mi 35 a Mi 171, které našly lepší uplatnění a dělaly nám dobrou reputaci na cvičeních a misích NATO.
No a úplně hlavně ten AN-70 nakonec nepřekročil stádium prototypu... kdyby se vyráběl, byl by svými parametry velmi podobný A400M a oba typy by jistě poměrně vhodné pro AČR, za ...Zobrazit celý příspěvek
No a úplně hlavně ten AN-70 nakonec nepřekročil stádium prototypu... kdyby se vyráběl, byl by svými parametry velmi podobný A400M a oba typy by jistě poměrně vhodné pro AČR, za předpokladu že by nebyly pořád ještě ve stádiu dětských nemocí... (což se mimochodem nedá úplně vyloučit ani u C390, tolik jich ještě není aby toto bylo jisté).Skrýt celý příspěvek
Všechno má nějaké slabiny. Zajímavější bude směřování Brazílie v rámci bezpečnosti a ekonomiky. Stále mají dost nezdravy vztah k Rusku a Číně.
Všechno má nějaké slabiny. Zajímavější bude směřování Brazílie v rámci bezpečnosti a ekonomiky. Stále mají dost nezdravy vztah k Rusku a Číně.
A Pandur s novou věží se do C-390 vejde?
A Pandur s novou věží se do C-390 vejde?
Nevejde, viz níže Jan Grohmann 08:15 18.10.2023. A upřímně si myslím, že to není potřeba.
Nevejde, viz níže Jan Grohmann 08:15 18.10.2023. A upřímně si myslím, že to není potřeba.
:-) no tak se tam vejde nakonec jen větší kůň než kůň převalského
:-) no tak se tam vejde nakonec jen větší kůň než kůň převalského
Ještě ani nevíme jistě jaká ta věž bude.
Ještě ani nevíme jistě jaká ta věž bude.
To je úplně jedno, jestli někdo uvažuje o přepravě techniky, tak Pandur do C 390 budou muset odmašlit a zbytek nést v jiném letadle.
To je úplně jedno, jestli někdo uvažuje o přepravě techniky, tak Pandur do C 390 budou muset odmašlit a zbytek nést v jiném letadle.
Tak prý mají být dva, tj. naprosté minimum pro "mírové" podmínky.
https://www.idnes.cz/zpravy/na...Tak prý mají být dva, tj. naprosté minimum pro "mírové" podmínky.
https://www.idnes.cz/zpravy/na...Doufam ze to maji v ACR dobre spocitane na to kolik je jich opravdu potreba. Me se proste zda ze dva je strasne malo. Kdyby to bylo treba 2+2 v obci tak by mi to davalo vice ...Zobrazit celý příspěvek
Doufam ze to maji v ACR dobre spocitane na to kolik je jich opravdu potreba. Me se proste zda ze dva je strasne malo.
Kdyby to bylo treba 2+2 v obci tak by mi to davalo vice smysl.Skrýt celý příspěvekHolt personální kapacity VzS AČR nejsou nafukovací a každý letoun navíc znamená nemalé provozní náklady. Maďaři mají také jen ...Zobrazit celý příspěvek
Holt personální kapacity VzS AČR nejsou nafukovací a každý letoun navíc znamená nemalé provozní náklady. Maďaři mají také jen dva.
https://www.armadninoviny.cz/m... Skrýt celý příspěvekˇVeď sa celú dobu diskutuje o tom že minimálne 3 stroje sú potrebné pre zabezpečenie letuschopnosti - ak je jeden v servise, druhý sa práve vtedy môže pokaziť, nech je aspoň ...Zobrazit celý příspěvek
ˇVeď sa celú dobu diskutuje o tom že minimálne 3 stroje sú potrebné pre zabezpečenie letuschopnosti - ak je jeden v servise, druhý sa práve vtedy môže pokaziť, nech je aspoň tretí k dispozícii.Skrýt celý příspěvek
je to špatný výběr, ten C-390. je malé, vejde se tam sice jeden Pandur, ale kam pošlete jeden Pandur? myslím, že lepší volbou by byl A400, větší nosnost i dolet, trochu menší ...Zobrazit celý příspěvek
je to špatný výběr, ten C-390. je malé, vejde se tam sice jeden Pandur, ale kam pošlete jeden Pandur? myslím, že lepší volbou by byl A400, větší nosnost i dolet, trochu menší rychlost nevadí. Ve Španělsku vyvinuli i vestavbu, která umožní vodní bombardování, v případě lesního požáru. A tankování za letu by se nám pro očekávané F-35 rozhodně hodilo. Embraer bude zase jen polovičaté řešení, za čas se ukáže, že nestačí, tak jako CASy. To, že se kousky letadla vyrábějí u nás, není argument pro koupit, důležité jsou technické parametry a užitečnost pro armádu.Skrýt celý příspěvek
/je to špatný výběr, ten C-390. je malé/ Pro naše potřeby naprosto dostatečné. /vejde se tam sice jeden Pandur, ale kam pošlete jeden Pandur?/ Chceme někam posílat letecky Pandur? ...Zobrazit celý příspěvek
/je to špatný výběr, ten C-390. je malé/
Pro naše potřeby naprosto dostatečné.
/vejde se tam sice jeden Pandur, ale kam pošlete jeden Pandur?/
Chceme někam posílat letecky Pandur? Spíš ne.
/Ve Španělsku vyvinuli i vestavbu, která umožní vodní bombardování/
Což má i C-390 a bude to pořízené.
/A tankování za letu by se nám pro očekávané F-35 rozhodně hodilo./
F-35A nenatankuje A400M stejně jako C-390.
Parametry C-390 byly vyhodnoceny jako dostatečné ve všech ohledech. A400 by jsme nevyužili natolik aby to ospravedlnilo výrazně vyšší cenu.Skrýt celý příspěvekA jaké že to jsou ty naše potřeby? Nákupem Embraeru bychom získali další nástroj pro zvládání situací, jako je například evakuace z krizových oblastí. Může sloužit také jako ...Zobrazit celý příspěvek
A jaké že to jsou ty naše potřeby?
Nákupem Embraeru bychom získali další nástroj pro zvládání situací, jako je například evakuace z krizových oblastí. Může sloužit také jako prostředek zdravotnického odsunu osob MEDEVAC a díky systému vzdušného hašení ho lze využít i v boji s rozsáhlými požáry. Z paluby C-390 lze mimo jiné provádět všechny druhy vzdušných výsadků osob i padákového shozu nákladu.
Na to by stačily vyřazované Superherky od RAF...
A pro hašení jsou tyto vestavby zoufale pomalé v dopravě hasiva v porovnání s vrtulníkem střední až těžké hmotnostní kategorie, když chtějí hasit, tak ať raději koupí CLka.Skrýt celý příspěvekTřeba objem nákladového prostoru nebo dolet naprosto splňují požadavky armády. Primárně je to taktický transportní letoun a tak bude taky využíván. Všechno ostatní jsou jen ...Zobrazit celý příspěvek
Třeba objem nákladového prostoru nebo dolet naprosto splňují požadavky armády. Primárně je to taktický transportní letoun a tak bude taky využíván. Všechno ostatní jsou jen bonusy.
Hašení je pro krizové situace velkého rozsahu jako bylo například Hřensko, kde kapacita nasazených vrtulníků nestačila. Službu pro hasiče na hašení normálních požárů určitě držet nebude.
Vyřazené C-130 dnes určitě dobrá možnost není.Skrýt celý příspěvekV Hřensku kapacita vrtulníků nestačila, protože nejsme 30 let schopni koupit vak pod Mi-17. Letouny CASA a nákladní padáky, to je taky kapitola sama pro sebe. Hlavním účelem ...Zobrazit celý příspěvek
V Hřensku kapacita vrtulníků nestačila, protože nejsme 30 let schopni koupit vak pod Mi-17. Letouny CASA a nákladní padáky, to je taky kapitola sama pro sebe. Hlavním účelem tohoto nákupu, pokud bude realizován, bude odškrtnutí fajfky u bodu střední transportní letoun a úsilí MO se přesune zase dál.
A co se týče množství přepravované techniky, aby to mělo smysl, v Afghánistánu byly nasazeny 4 Pandury, Francouzi podporovali dobývání Mosulu četou Caesarů, to se po jednom nechá odvozit.Skrýt celý příspěvekDrobnost k tomu hašení - pokud někdy budeme ochotní v tomto typu nasazení někomu (jinému státu) pomoct, tak s vrtulníkama se všude jinde než do bezprostředně sousedních států ...Zobrazit celý příspěvek
Drobnost k tomu hašení - pokud někdy budeme ochotní v tomto typu nasazení někomu (jinému státu) pomoct, tak s vrtulníkama se všude jinde než do bezprostředně sousedních států dohrabete v čase jednotek dní... což už je často pozdě.Skrýt celý příspěvek
Na hašení existují fukčnĵ řešení, není potřeba vynalezat pseudo kolo.
https://en.m.wikipedia.org/wik...Na hašení existují fukčnĵ řešení, není potřeba vynalezat pseudo kolo.
https://en.m.wikipedia.org/wik...Problém je v tom jak "reálné" požadavky armády jsou. Když Vám to někdo napíše tak, aby z toho vyšla C 390, tak se ve výsledku pochválíte a za pár let se lidi nebudou stačit divit.
Problém je v tom jak "reálné" požadavky armády jsou. Když Vám to někdo napíše tak, aby z toho vyšla C 390, tak se ve výsledku pochválíte a za pár let se lidi nebudou stačit divit.
přesně tak pro nás dostatečné a třikrát levnější než A 400 o provozních nákladech ani nemluvě je s podivem jak se na mou udičku hned trol chytil stačilo nechat vzkaz že KC 390 ...Zobrazit celý příspěvek
přesně tak pro nás dostatečné
a třikrát levnější než A 400 o provozních nákladech ani nemluvě
je s podivem jak se na mou udičku hned trol chytil stačilo nechat vzkaz že KC 390 má hadicový systém což není kompaktibilní s F 35aSkrýt celý příspěvekLedala mají pouze dvě kategorie. Buď tam ten naklad date, nebo je k ničemu. Cena je druhořadá.
Problm C-390 je, že tam žadnou techniku ACR nedá.Ledala mají pouze dvě kategorie. Buď tam ten naklad date, nebo je k ničemu. Cena je druhořadá.
Problm C-390 je, že tam žadnou techniku ACR nedá.Scotty: Vojenská technika se přepravuje v ks, ne na součástky. To co vás zajímá je průjezdní profil, následně nosnost ložné plochy.
C-390 neřeší ani jedno.Scotty: Vojenská technika se přepravuje v ks, ne na součástky. To co vás zajímá je průjezdní profil, následně nosnost ložné plochy.
C-390 neřeší ani jedno.Je poměrně dost techniky která se tam vejde naprosto bez problému.
https://military-wiki.com/wp-c...Je poměrně dost techniky která se tam vejde naprosto bez problému.
https://military-wiki.com/wp-c...Scotty: To přece není otazka kolik techniky se tam dá bez problému. Ale zda tam dá techniku se kterou počitá ACR pro bojové jednotky do budoucna. U CASY jsme se mohli bavit o ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty: To přece není otazka kolik techniky se tam dá bez problému. Ale zda tam dá techniku se kterou počitá ACR pro bojové jednotky do budoucna.
U CASY jsme se mohli bavit o tom, že to je "malé" protože to větši odveze větší typ. Ale tohle má byt ten větší typ!Skrýt celý příspěvek
Pokud budeme někam posílat těžkou techniku,tak to zajistí stroje jako C-17 či An-124.Určitě by se to neřešilo tak,že by KC-390 vozil někam po jednom Pandury.
Pokud budeme někam posílat těžkou techniku,tak to zajistí stroje jako C-17 či An-124.Určitě by se to neřešilo tak,že by KC-390 vozil někam po jednom Pandury.
vidíš flyfune70, při některých dřívějších diskuzích to někteří kritizovali, ale z opačné strany. Že je zbytečně velký, výkonný, a že pro něho nebude u AČR adekvátní využití
vidíš flyfune70, při některých dřívějších diskuzích to někteří kritizovali, ale z opačné strany. Že je zbytečně velký, výkonný, a že pro něho nebude u AČR adekvátní využití
já si prostě myslím, že by bylo potřeba větší letadlo, než Emb. Vzpomeňte na dobu covidu, kdy bylo třeba dopravovat vybavení z Číny a nebylo čím to dovézt, protože letadla nebyly. ...Zobrazit celý příspěvek
já si prostě myslím, že by bylo potřeba větší letadlo, než Emb. Vzpomeňte na dobu covidu, kdy bylo třeba dopravovat vybavení z Číny a nebylo čím to dovézt, protože letadla nebyly. Kolik to asi musel stát pronájem v době jejich nedostatku. Spoustu věcí tady už nevyrábíme (např. léky). Ta letadla se nepořizume na pět let. A v budoucnu se může zase objevit taková nečekaná situace. Ale jak čtu novinové titulky, tak už je asi ruka v rukávě. A ano, jeden Pandur nikam posílat nebudeme, je to jen demonstrace vnitřního prostoru Emb.Skrýt celý příspěvek
Pane, při vožení roušek z Číny byl hlavní problém DOLET, nikoliv nosnost či snad prostornost! V tomto ohledu je na tom C390 dost dobře, s nákladem 14t má dolet 5820km (což do té ...Zobrazit celý příspěvek
Pane, při vožení roušek z Číny byl hlavní problém DOLET, nikoliv nosnost či snad prostornost! V tomto ohledu je na tom C390 dost dobře, s nákladem 14t má dolet 5820km (což do té Činy stačí, sice ne na celou ale stačí) a to se dají dokoupit ještě dodatečné nádrže (které ostatně asi budou potřeba na tankování). Navíc je to tryskáč, takže nemá problémy s běžným letovým režimem (výška, rychlost) jako civilní tryskáče, tzn. standartní letecké koridory atd.
A jinak ultimátním řešením v tomto směru je (asi stejně dřív nebo později na to dojde) A320neoLR (v corporate provedení) ta má s dodatečnými nádržemi dolet vynikající, a stejně to dřív nebo později budeme chtít jako obnovu našich A319CJ...Skrýt celý příspěvekC390 - dolet s 23 t nákladu 2700 km, A400 s 20 t dolet 6400 km. Ale máte pravdu, ani jedno letadlo tam bez mezipřistání nedoletí (neznám přesnou vzdálenost). Ale A400 to určitě dá ...Zobrazit celý příspěvek
C390 - dolet s 23 t nákladu 2700 km, A400 s 20 t dolet 6400 km. Ale máte pravdu, ani jedno letadlo tam bez mezipřistání nedoletí (neznám přesnou vzdálenost). Ale A400 to určitě dá s jedním a ještě uvedze větší náklad, než je těch 20 tun. Stran těch přídavných nádrží-nebudou uvnitř trupu místo nákladu? Jinak-Embraer je tobré letadlo, jen aby bylo jasno. PS: z A320 asi nevyskočí paragáni a ani nemá vzadu vrataSkrýt celý příspěvek
A320(neoLR) je typ který se bez problému dá použít na převoz tzv. kusových zásilek (což roušky, testovací sady nebo třeba léky rozhodně jsou) případně dalších věcí co vejdou do ...Zobrazit celý příspěvek
A320(neoLR) je typ který se bez problému dá použít na převoz tzv. kusových zásilek (což roušky, testovací sady nebo třeba léky rozhodně jsou) případně dalších věcí co vejdou do nákladového prostoru (kde je originálně 7x LD3-45 kontejnerů) nebo na/místo sedaček. Nepřítomnost rampy je samozřejmě citelné omezení, ale dost záleží na typu nákladu.
Vysazovat parašutisty nad Čínou samozřejmě nebudeme. Dolet C390 s těmi 14t stačí bez mezipřistání z PRG na mezinárodní letiště URC (Urumči)... A400M je samozřejmě lepší v téměř všech parametrech (včetně ceny).Skrýt celý příspěvek
Nejaka USA spolecnost umi vybavit (K)C-390 systemem kdy umi dotankovat rahnem a melo by to byt “sundatelne”. Takze toto je resitelne taky a urcite o tom byla uz nekde na “ceskem ...Zobrazit celý příspěvek
Nejaka USA spolecnost umi vybavit (K)C-390 systemem kdy umi dotankovat rahnem a melo by to byt “sundatelne”. Takze toto je resitelne taky a urcite o tom byla uz nekde na “ceskem webu” rec.Skrýt celý příspěvek
S nějakým vožením Pandurů letadlem bych se nezatěžoval. Jednak dostanou novou věž a druhak s nějakými misemi v zámoří je stejně utrum. Budeme mít v Evropě dost vlastních starostí a ...Zobrazit celý příspěvek
S nějakým vožením Pandurů letadlem bych se nezatěžoval. Jednak dostanou novou věž a druhak s nějakými misemi v zámoří je stejně utrum. Budeme mít v Evropě dost vlastních starostí a tam 4.brn krásně dojede po svých. Přesně proto je na kolečkách, a ne na pásech.Skrýt celý příspěvek
Do C-390 se Pandur nevejde - aspoň ne ve verzi KBVP s novou věží.
Do C-390 se Pandur nevejde - aspoň ne ve verzi KBVP s novou věží.
Dobrý den pane Grohmanne, bylo by možné v nějakém článku představit novou věž pro KBVP Pandur II CZ?
Dobrý den pane Grohmanne, bylo by možné v nějakém článku představit novou věž pro KBVP Pandur II CZ?
Zatím se neví, jaká to bude. Nejvíc se na veřejnosti diskutuje UT30 Mk2, protože ji CSG již integrovalo na Pandur (tuším, že pro Thajsko).
Zatím se neví, jaká to bude. Nejvíc se na veřejnosti diskutuje UT30 Mk2, protože ji CSG již integrovalo na Pandur (tuším, že pro Thajsko).
Ovšem ani A400 přece není "konečný" typ, vejde tam jen s velkými obtížemi jeden APC, to taky není nic moc, a tank vůbec žádný... takže? Kawasaki C-2? Zatím ho japonci nikam do ...Zobrazit celý příspěvek
Ovšem ani A400 přece není "konečný" typ, vejde tam jen s velkými obtížemi jeden APC, to taky není nic moc, a tank vůbec žádný... takže? Kawasaki C-2? Zatím ho japonci nikam do zahraničí neprodali, trochu pochybuju o schopnosti ČR být v tomto první... C-17? Ať už si myslíme cokoliv, už se nevyrábí... prostě není to triviální.
Vaše argumenty PROČ je potřeba A400M moc neberu, něco na nich je ale cena je výrazně proti. PVO bychom taky užili mnohem lepší než kupujeme, ale musíme se držet toho na co máme...Skrýt celý příspěvek
no konečně se i v této oblasti něco hlo, jen tu vidím zase přehršel odpovedí proč je C 390 špatná ale ruku na srdce co je dokonalé, myslím že z výběru co je to ta lepší možnost, ...Zobrazit celý příspěvek
no konečně se i v této oblasti něco hlo, jen tu vidím zase přehršel odpovedí proč je C 390 špatná
ale ruku na srdce co je dokonalé, myslím že z výběru co je to ta lepší možnost, jen ještě kolik jich mají v plánu pořídit ( doufám že aspoň tři, čtyři kusy by byly nočním erotickým snem )
a hlavně v jaké konfiguraci ( neškodila by aspoň jedna ve verzi KC )Skrýt celý příspěvekhttps://www.novinky.cz/clanek/... Zobrazit celý příspěvek
Doufám, že se vyjedná kontrakt na 2 letouny + 2 letouny opce do budoucna. A snad se vyjednají i doplňky typu schopnost tankovaní za letu pro stíhačky apod. Jinak původně byla ...Zobrazit celý příspěvek
Doufám, že se vyjedná kontrakt na 2 letouny + 2 letouny opce do budoucna.
A snad se vyjednají i doplňky typu schopnost tankovaní za letu pro stíhačky apod.
Jinak původně byla nabídka 2x C-390 + 2x bizjety pro vládní představitele. Je to pořád na stole, nevíte?Skrýt celý příspěveknikde jsem nenašel KC 390 má jaký systém pro tankování ráhno a nebo hadici
nikde jsem nenašel KC 390 má jaký systém pro tankování ráhno a nebo hadici
Představit si to lze celkem barvitě. https://www.l3harris.com/sites... Ovšem to zatím existuje pouze v návrhu pro možný ...Zobrazit celý příspěvek
Představit si to lze celkem barvitě.
https://www.l3harris.com/sites...
Ovšem to zatím existuje pouze v návrhu pro možný taktický tanker USAF.Skrýt celý příspěvek
The KC-390 can be equipped with advanced refuelling pods (Cobham 912E ...Zobrazit celý příspěvek
The KC-390 can be equipped with advanced refuelling pods (Cobham 912E Series)
https://aviationweek.com/defen... Skrýt celý příspěvekdíky takže hadice to znamená že F 35A bude mít malý problém myslím že to je vybaveno pro tankování ráhnem jediná F 35 pro tankovaní hadicí by mněla snad být pouze verze C a B ...Zobrazit celý příspěvek
díky takže hadice
to znamená že F 35A bude mít malý problém myslím že to je vybaveno pro tankování ráhnem
jediná F 35 pro tankovaní hadicí by mněla snad být pouze verze C a B protože NAVY a MARINE tankují hadicí na rozdíl od US AIRSkrýt celý příspěvekrtep: pokud TOHLE bude náš největší problém tak jsem klidný... F-35 má dost velkou zásobu paliva v interních nádržích, tam by s tím problém být neměl. Na nácvik máme nějaké hodiny ...Zobrazit celý příspěvek
rtep: pokud TOHLE bude náš největší problém tak jsem klidný... F-35 má dost velkou zásobu paliva v interních nádržích, tam by s tím problém být neměl. Na nácvik máme nějaké hodiny z MRTT "poolu" k dispozici. Tankování byl/je problém hlavně u GripC, ten má interní zásobu dost malou (GripE už je na tom líp).Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...