Aero posílilo výrobu L-39NG a otevřelo druhé směny

-
1. 9. 2023
-
36 komentářů
-
Tisková zpráva
Společnost Aero, tradiční český výrobce proudových letadel, posílila kapacity a spustila druhé směny na montážních linkách určených k produkci nového sériově vyráběného letounu L-39NG. Výstupem dvou výrobních linek je zadní část trupu a křídla letounu.
Aero posílilo kapacitu dvou výrobních linek L-39NG o více než 40 zaměstnanců, kteří během druhé směny vyrábějí zadní část trupu a křídla letounu. Další asi dvě desítky zaměstnanců pracují ve výrobě v prodloužené směně. Aero dosud podepsalo objednávky na 34 letadel L-39NG. Předání prvních kusů L-39NG prvnímu zákazníkovi se očekává do konce roku. „Navýšili jsme kapacity, abychom vyšli maximálně vstříc našim zákazníkům, kteří by rádi zkrátili termín některých dodávek, a zároveň abychom ve výrobě pokračovali dle plánovaného harmonogramu,“ uvádí Jan Čáp, viceprezident a Chief Industrial Officer Aero.
Na zkompletování jednoho letounu L-39NG je třeba přibližně 14 tisíc součástek. Aero spolupracuje se 400 dodavateli, z toho asi 35 procent z nich sídlí mimo Českou republiku. „Produkce Aero je tak výrazně ovlivněna dodavatelským řetězcem a schopností dodavatelů dodržovat nasmlouvaný časový harmonogram. Kvůli válce na Ukrajině jsme o některé dodavatele navíc přišli. Například dodavatele motorů, ukrajinskou firmu Motor Sič, jsme museli nahradit společnosti Williams International, která do L-39NG vyrábí motor FJ44-4M. I pro jiné součásti letounu jsme museli najít nové dodavatele, což není v leteckém průmyslu snadné,“ vysvětluje Viktor Sotona, prezident a CEO Aero. Aero se kromě posílení kapacit a otevírání nových dodavatelských kanálů zaměřuje též na modernizaci vlastní produkce a navýšení počtu strojů či zařízení potřebných k výrobě.
L-39NG je zcela nová generace dvoumístného podzvukového proudového letounu. Kombinuje moderní avionické systémy, mimořádně účinný proudový motor a vynikající letové vlastnosti. Platforma L-39NG umožňuje západní i východní konfiguraci a splňuje podmínky plnohodnotného, moderního, komplexního a nákladově efektivního vojenského výcviku vzdušných sil. Kromě tréninku pilotů je vhodná také pro lehké bojové a průzkumné mise.
AERO Vodochody AEROSPACE a.s. se zaměřuje na vývoj, výrobu, údržbu a modernizace civilních a vojenských letadel a je největším leteckým výrobcem v České republice a jedním z nejstarších leteckých výrobců na světě. V oblasti vlastních letounů je Aero stálým partnerem řady armádních letectev a má silnou pozici na trhu s vojenskými cvičnými a lehkými bitevními letouny. Díky 11 tisícům letounů, které vyrobilo za sto let své existence, stovkám stále používaných letounů L-39 Albatros sloužících u desítek vojenských provozovatelů i v řadě demo týmů, a zejména díky svému novému letounu L-39NG se Aero profiluje jako lídr na světovém trhu s proudovými cvičnými letadly. V oblasti civilního letectví Aero spolupracuje s největšími leteckými výrobci na široké škále projektů a je partnerem v několika risk-sharingových programech, kde je zodpovědné nejen za výrobu a montáž leteckých celků, ale také za jejich vývoj.
Výrobní linka trupů L-39NG; větší foto, větší foto / AERO Vodochody AEROSPACE a.s.
Související články
Aero chce podpořit slovenský průmysl. Nabízí spolupráci při výrobě letounu L-39NG
Společnost Aero Vodochody AEROSPACE (Aero) se v uplynulých dnech, jako dlouholetý partner ...
-
12.05.2022
-
127 komentářů
-
Tisková zpráva
Sériová výroba L-39NG běží naplno. Český letoun z Aera má „plnou certifikaci“ a volnou cestu na světové trhy
Nejnověji vyvinutý letoun českého výrobce Aero Vodochody se nyní může prodávat do celého světa. ...
-
02.08.2022
-
146 komentářů
-
Tisková zpráva
České firmy dodají maďarskému letectvu kompletní výcvikový systém pro letadla L-39NG
Další skvělá zpráva pro letecký a obranný průmysl v České republice. Součástí dodávky dvanácti ...
-
01.09.2022
-
46 komentářů
-
Tisková zpráva
Aero L-39NG v číslech: 300 dodavatelů, 14 000 součástek, 31 000 hodin práce
Na výrobu letounu L-39NG společnosti Aero Vodochody je potřeba zhruba 14 000 součástek. Více ...
-
20.10.2022
-
21 komentářů
-
Tisková zpráva
Komentáře
Úplně nerozumím tomu proč se píše o nahrazení motoru Sič, když to s ním nikdo neobjednával. Leda, že by šlo o nějakej zatím pouze rozjednanej obchod? To mě nenapadá nic jiného než ...Zobrazit celý příspěvek
Úplně nerozumím tomu proč se píše o nahrazení motoru Sič, když to s ním nikdo neobjednával. Leda, že by šlo o nějakej zatím pouze rozjednanej obchod? To mě nenapadá nic jiného než Ukrajina.Skrýt celý příspěvek
NG je od počátku plánované s motorem Williams.Ve všech ohledech jde o lepší a hlavně spolehlivější motor.
NG je od počátku plánované s motorem Williams.Ve všech ohledech jde o lepší a hlavně spolehlivější motor.
Snad se letadlo uchytí. Ostatně, proč nezkusit podmínit nákup F 35 z USA prosazením L 39 NG v USA? To letadlo je dobré a zcela jistě by pro něj našli uplatnění.
Snad se letadlo uchytí. Ostatně, proč nezkusit podmínit nákup F 35 z USA prosazením L 39 NG v USA? To letadlo je dobré a zcela jistě by pro něj našli uplatnění.
Vzhledem k tomu že k záklydnímu výcviku používají T-6 Texan II je jech motivace kupovat L-39 naprosto nulová. Kdyby to někdo dal jako podmínku nákupu 24 F-35, tak se pánové z LM a ...Zobrazit celý příspěvek
Vzhledem k tomu že k záklydnímu výcviku používají T-6 Texan II je jech motivace kupovat L-39 naprosto nulová. Kdyby to někdo dal jako podmínku nákupu 24 F-35, tak se pánové z LM a USAF maximálně tak zasmějí.Skrýt celý příspěvek
Nikde není napsáno, že by nemohli používat L 39 NG, ať už pro výcvik nebo i podobně jako L 159, tj. jako cíl. Texany budou v roce 2030 skoro 30 let staré. A mít na výcvik provozně ...Zobrazit celý příspěvek
Nikde není napsáno, že by nemohli používat L 39 NG, ať už pro výcvik nebo i podobně jako L 159, tj. jako cíl. Texany budou v roce 2030 skoro 30 let staré. A mít na výcvik provozně levný proudový letoun je lepší než jen vrtulák.Skrýt celý příspěvek
Možno sa mýlim ale L159 používa len spoločnosť Draken - tá je súkromná, čiže aj ich prípadná akvizícia L39NG by nemala žiaden dopad na pomoc pri obstarávaní F-35
Možno sa mýlim ale L159 používa len spoločnosť Draken - tá je súkromná, čiže aj ich prípadná akvizícia L39NG by nemala žiaden dopad na pomoc pri obstarávaní F-35
l159 se prosadili i Drakenu, jen proto, ze to bylo za naprosto super cenu a ceska armada byla rada, ze se jich zbavila. Kdyby to prodavali za normalni cenu, tak to do dneska ...Zobrazit celý příspěvek
l159 se prosadili i Drakenu, jen proto, ze to bylo za naprosto super cenu a ceska armada byla rada, ze se jich zbavila. Kdyby to prodavali za normalni cenu, tak to do dneska ,,hnije, v hangarech v caslavi a mozna by opravdu doslo na to, ze se darovali Ukrajine.Skrýt celý příspěvek
Jako, že stat mam nakoupit hromady L39NG misto druhé letky F35, a nasledne je darovat US, aby meli cvičné cily k vycivkun jako se to stalo u L159?
Jako, že stat mam nakoupit hromady L39NG misto druhé letky F35, a nasledne je darovat US, aby meli cvičné cily k vycivkun jako se to stalo u L159?
I kdyby si za pár let vyhodnotili T-6 jako nedostatečný (což nepředpokládám), je to že by dali zakázku Aeru z ruky naprosto nepravděpodobné (rozhodně ne kvůli 24 letadlům). Šly by ...Zobrazit celý příspěvek
I kdyby si za pár let vyhodnotili T-6 jako nedostatečný (což nepředpokládám), je to že by dali zakázku Aeru z ruky naprosto nepravděpodobné (rozhodně ne kvůli 24 letadlům). Šly by cestou soutěže několika typů. Navíc znamenalo by to jen přenos výroby do nějaké americké společnosti. Rozhodně by je nikdo nemontoval ve Vodochodech.Skrýt celý příspěvek
Tak ta soutěž o nástupce T-6 už snad proběhla ne? Jako je fakt že nástup sériové výroby se odložil, ale nepředpokládám žeby se tento projekt úplně ...Zobrazit celý příspěvek
Tak ta soutěž o nástupce T-6 už snad proběhla ne? Jako je fakt že nástup sériové výroby se odložil, ale nepředpokládám žeby se tento projekt úplně odpískal...
https://en.wikipedia.org/wiki/... Skrýt celý příspěvekUpřímně, jestli se z nejdražší zakázky v historii AČR nic nedokáže promítnout pro český průmysl tak je to hodně bídné rozhodnutí, i kdyby F 35 byla sebelepší. Ty peníze armáda ...Zobrazit celý příspěvek
Upřímně, jestli se z nejdražší zakázky v historii AČR nic nedokáže promítnout pro český průmysl tak je to hodně bídné rozhodnutí, i kdyby F 35 byla sebelepší. Ty peníze armáda potřebuje investovat jinde a ve výsledku i efektivněji. Ukrajinci nemají F 35 a jsou schopni také provádět útoky stovky kilometrů za nepřátelskou linií. Za podstatně menší peníze a s možností snadněji takové prostředky vyrábět svým průmyslem. Dělostřelecké a raketové systémy vám zase umožňují nahradit mise CAS. To vše nyní v AČR chybí.
F 35 bude stát v původním kontraktu okolo 120 mld Kč, úpravy základny pro F 35 budou okolo 15 mld, zbytek úprav základny nepočítám, protože část peněz se investuje do letiště ať už tam bude létat cokoliv. K tomu budete muset nakoupit v dalších zakázkách munici, objem který je v nynější nabídce DSCA je s bídou pro výcvik. Budete potřebovat minimálně nějaký SHORAD a VSHORAD se schopností C-UAS pro 24/7 obrany takové základny, nebo o drahé stroje můžete přijít na zemi, tam kde stráví nejvíce času a jsou nejzranitelnější.Skrýt celý příspěvek"Upřímně, jestli se z nejdražší zakázky v historii AČR nic nedokáže promítnout pro český průmysl tak je to hodně bídné rozhodnutí" Tak se podívejte, jake skvělé vyhodý získala CR ...Zobrazit celý příspěvek
"Upřímně, jestli se z nejdražší zakázky v historii AČR nic nedokáže promítnout pro český průmysl tak je to hodně bídné rozhodnutí"
Tak se podívejte, jake skvělé vyhodý získala CR u smlovy z konkurencí ze Švédska?Skrýt celý příspěvekJirosi Chcete srovnávat pronájem stíhaček s nákupem? Gripeny se nekoupily, přesto zde existovala zakázka přímo pro tyto ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi
Chcete srovnávat pronájem stíhaček s nákupem?
Gripeny se nekoupily, přesto zde existovala zakázka přímo pro tyto letadla.
https://archiv.hn.cz/c1-773036...
Ve Slavkově lze nalézt pobočku Saabu.
https://domaci.hn.cz/c1-653079...
Na dodávkách RBS 70 spolupracuje Retia Pardubice, k těmto PVO systémům nemáme švédské radary a další průzkumně a komunikační prostředky, ale české. (ReVisor, C4I2, ...)Skrýt celý příspěvekChci řict, žd Gripeny naš staly cca 35mld, a máme prd. "Švédská společnost umístila subdodávku přístrojů pro brzdový a palebný systém bojových letounů do Jihlavanu vzhledem k ...Zobrazit celý příspěvek
Chci řict, žd Gripeny naš staly cca 35mld, a máme prd.
"Švédská společnost umístila subdodávku přístrojů pro brzdový a palebný systém bojových letounů do Jihlavanu vzhledem k tomu, že sama omezuje výrobu hydrauliky. "Naše spolupráce není vázána na offsetový program. I v případě, že Saab nezvítězí v tendru na stíhačky pro české letectvo, budeme pokračovat v dodávkách," doplnil Hlavička."
Bez teto zakazky by neletaly. Důvod nebyl offset, ale ukončení vyroby v Saabu.
Jak souvisí RBS 70 z Gripeny?
Dostali jsme je k nim zdarma?
Spíše to dokazuje, že offset není problém. Ale u stíhaček to prostě problém je, nejen z US.
Krom toho, před pár dny tu byl članek o zapojeni LOMu do servisu F35. Co servisuje LOM na Jas39?Skrýt celý příspěvekLM už uzavřel s pár podniky dohodu o porozumění a plánuje se zapojení LOM do údržby. Ovšem nebude to nic velkého. Zapojení polského průmyslu je například nulové. LM se nemusí ...Zobrazit celý příspěvek
LM už uzavřel s pár podniky dohodu o porozumění a plánuje se zapojení LOM do údržby. Ovšem nebude to nic velkého. Zapojení polského průmyslu je například nulové. LM se nemusí nikomu podbízen. Chcete jejich stroje nebo ne. Ví že bez problémů prodají jinde.Skrýt celý příspěvek
Spíš u nás bychom se měli zamyslet jestli se nevyplatí vzít k F-35 i T-7 Redhawk jako tréninkové stroje. F-35 pak můžou sedět v hangáru, šetřit hodiny a náklady a většina odlétat ...Zobrazit celý příspěvek
Spíš u nás bychom se měli zamyslet jestli se nevyplatí vzít k F-35 i T-7 Redhawk jako tréninkové stroje. F-35 pak můžou sedět v hangáru, šetřit hodiny a náklady a většina odlétat na simulátorech a T-7.Skrýt celý příspěvek
V zemi, která vyrábí cvičné letouny je nereálné, že by se koupil jiny zahraniční cvičný letoun.A hlavně ta T-7 rozhodně nebude nic levného, vždyť je to v podstatě malá nadzvukova ...Zobrazit celý příspěvek
V zemi, která vyrábí cvičné letouny je nereálné, že by se koupil jiny zahraniční cvičný letoun.A hlavně ta T-7 rozhodně nebude nic levného, vždyť je to v podstatě malá nadzvukova stíhačka.Skrýt celý příspěvek
USA už mají nová letadla pro výcvik vyřešena. Navíc L-39NG nesplňuje jejich požadavky. A jít s něčím takovým na USA kvůli 24 ks, když je ani nestíhají vyrábět pro země jenž se ...Zobrazit celý příspěvek
USA už mají nová letadla pro výcvik vyřešena. Navíc L-39NG nesplňuje jejich požadavky. A jít s něčím takovým na USA kvůli 24 ks, když je ani nestíhají vyrábět pro země jenž se podíleli na vývoji je opravdu směšný nesmysl.Skrýt celý příspěvek
Nedívejte se na to pohledem z roku 2023. My budeme F 35 dostávat s odstupem více než 5 let od případného podpisu. Zrovna tak L 39 NG tam může najít uplatnění později.
Nedívejte se na to pohledem z roku 2023. My budeme F 35 dostávat s odstupem více než 5 let od případného podpisu. Zrovna tak L 39 NG tam může najít uplatnění později.
Já se těším až se tady dočtu titulek: Aero představilo již třetí kategorii bojových proudových dronů.
Já se těším až se tady dočtu titulek: Aero představilo již třetí kategorii bojových proudových dronů.
Škoda, že toto letadlo nepřišlo před 20 roky.
Škoda, že toto letadlo nepřišlo před 20 roky.
V překladu: Škoda, že nezačala končit technická životnost starých L-39 už před 20 roky místo až teď. Nebo taky: Škoda, že před 20 lety nebyl civilní proudový motor vhodný pro L-39. Zobrazit celý příspěvek
V překladu:
Škoda, že nezačala končit technická životnost starých L-39 už před 20 roky místo až teď.
Nebo taky:
Škoda, že před 20 lety nebyl civilní proudový motor vhodný pro L-39.Skrýt celý příspěvekNikde není psáno, že by před dvaceti lety mělo úspěch. Maďarsko, Slovensko či ČR, tedy země, které o něj mají zájem v té době rozhodně nic kupovat nechtěli.
Nikde není psáno, že by před dvaceti lety mělo úspěch. Maďarsko, Slovensko či ČR, tedy země, které o něj mají zájem v té době rozhodně nic kupovat nechtěli.
Nemělo by to úspěch. Aero v té době nabízeli L-139, který dokonce soutěžil v americkém JPATS, který vyhrál T-6.
V té době byly v módě turbovrtulové cvičné letouny.Nemělo by to úspěch. Aero v té době nabízeli L-139, který dokonce soutěžil v americkém JPATS, který vyhrál T-6.
V té době byly v módě turbovrtulové cvičné letouny.
Načítám diskuzi...