Aero Vodochody po 20 letech prodává nové letouny do zahraničí

-
7. 4. 2018
-
26 komentářů
-
Tisková zpráva
Prezident republiky Senegal Macky Sall oznámil během oslav Dne nezávislosti, připadajícího na 4. dubna, nákup čtyř letounů L-39NG vyvinutých v Aeru Vodochody, předním českém leteckém výrobci.
Objednávka senegalské republiky zahrnuje pořízení čtyř letounů L-39NG ve verzi lehkého bitevníku, které budou zároveň disponovat také schopnostmi pro kompletní výcvik pilotů.
Oznámený obchod zároveň zahrnuje přecvičení pilotů na L-39NG, výcvik instruktorů a výcvik pro letecký boj, dále pak zaškolení mechaniků, dodávku náhradních dílů, dodávku vybavení pro pozemní podporu a služby logistické podpory.
Aero Vodochody se během předchozích let zaměřovalo zejména na takzvaný aerostructures byznys, tedy dodávky leteckých celků pro přední světové letecké výrobce.
„Letoun L-39NG představuje budoucnost Aera Vodochody, které vyrábí své vlastní letouny již od roku 1919. L-39NG vychází z úspěšného aerodynamického konceptu stávajících L-39, je ovšem vyroben za použití nových technologií a obsahuje moderní systémy,“ uvedl prezident Aera Vodochody Giuseppe Giordo. „V současnosti máme ve fázi velmi pokročilých jednání další dva kontrakty,“ dodal.
V lednu Aero Vodochody zahájilo provoz linky na před-sériovou výrobu letounů L-39NG, v rámci níž probíhá montáž prvních čtyř letounů. První a čtvrtý letoun poslouží k letovým zkouškám, druhý vyrobený kus bude připravený pro statické zkoušky a třetí pro únavové zkoušky. První let předsériového letounu L-39NG je naplánovaný na konec roku 2018. Dodávky letounů zákazníkům by měly započít v roce 2020.
O L-39NG
Letoun L-39NG je moderní a efektivní cvičný typ určený jako jednotný a komplexní prostředek pro plnohodnotný výcvik moderních vzdušných sil. Letoun vychází z aerodynamické koncepce původních L-39, avšak využívá soudobé technologie a vybavení.
Pohon obstarává vysoce moderní motor FJ44-4M dodávaný s údržbovým systémem TAP Blue, který uživatelům zajišťuje bezprecedentní letuschopnost a predikovatelnost údržbových nákladů. Avionika letounu je připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace a může být do značné míry přizpůsobena požadavkům zákazníka. L-39NG je vybaven pěti závěsnými body pro nesení výzbroje.
Součástí letounu je i široké spektrum simulačních technologií včetně zapojení do vysoce moderního taktického simulačního centra s cílem zvýšit účinnost výcviku. Strategickým partnerem projektu L-39NG je společnost Omnipol, která se z 50 % finančně spolupodílí na vývoji letounu. Další podrobnosti o novém letounu zjistíte na www.l-39ng.aero.
Komentáře
Tak jestli to s Naší obranou myslíme vážně a to se v příštích letech pozná podle toho jak se dotáhnout chystané armádní nákupy a také podle toho jestli vybudujem funkční ...Zobrazit celý příspěvek
Tak jestli to s Naší obranou myslíme vážně a to se v příštích letech pozná podle toho jak se dotáhnout chystané armádní nákupy a také podle toho jestli vybudujem funkční vicevrstvou PVO a v neposlední řadě naše letectvo.
Letectvo o 12 strojích prostě nemá šanci udržet nadvládu ve vzduchu nad územím ČR, proslýchá se že by se měl počet navýšit, doufám že ano.
Jestli se pak početní stavy našeho letectva budou navyšovat budem potřebovat i více pilotů, tuším že dnes máme stále 6 lezounů L39ZA, tak nevidím důvod proč by Naše letectvo nemohlo nakoupit aspoň 6 L39NG doplnil flotilu cvičných L159 a také podpořit domácího výrobce, který si vývoj zaplatil sám !Skrýt celý příspěvekPřidávám odkaz na rozhovor s šéfem Aera Vodochody. Zajímalo by mě kdo je tím třetím zákazníkem, dva jsou jasní, Senegal a CLV LOM, ten třetí má být údajně ze Střední Evropy, tj. ...Zobrazit celý příspěvek
Přidávám odkaz na rozhovor s šéfem Aera Vodochody. Zajímalo by mě kdo je tím třetím zákazníkem, dva jsou jasní, Senegal a CLV LOM, ten třetí má být údajně ze Střední Evropy, tj. Rakousko (rakouské firmy spolupracují na výrobě L 39 NG), Slovensko nebo možná Maďarsko či Chorvatsko. Případně některý z pobaltských států.
https://ekonomika.idnes.cz/aer... ... nomika_pmkSkrýt celý příspěvek@Nesher děkuju za link překvapujeme mě, že nejsou fotky relativně hotovýho stroje přeci jenom, jestli má za půl roku letět, tak bych čekal finišování hydrauliky a elektriky, aby ...Zobrazit celý příspěvek
@Nesher děkuju za link
překvapujeme mě, že nejsou fotky relativně hotovýho stroje
přeci jenom, jestli má za půl roku letět, tak bych čekal finišování hydrauliky a elektriky, aby byl čas na zabudování motoru a testy
@Zemak to je info od výrobce a jeden pan pilot povídal (tisku), jinak o tom nic nevím (jenom mě zajímá nová hračka z Vodochod)
http://zpravy.e15.cz/byznys/do...
Aerodynamický koncept je odkazem původního letounu, protože je skutečně kvalitní. Rozdíl mezi novým a starým letounem je například kratší příď letounu nebo zmenšené sací otvory. Letoun tak získá menší odpor vzduchu," řekl dnes testovací pilot David Jahoda.Skrýt celý příspěvekKratší příď, menší vstupy a nový překryt?
Měl jsem za to, že více méně změny budou spíše vnitřního charakteru, kromě křídla a závěsů tedy. Je k tomu někde bližší info.?Kratší příď, menší vstupy a nový překryt?
Měl jsem za to, že více méně změny budou spíše vnitřního charakteru, kromě křídla a závěsů tedy. Je k tomu někde bližší info.?Kuban Prototyp NG se zatím vyrábí, přidávám link na relativně nové fotky z výroby: ...Zobrazit celý příspěvek
Kuban
Prototyp NG se zatím vyrábí, přidávám link na relativně nové fotky z výroby: http://zpravy.e15.cz/byznys/pr... Skrýt celý příspěvek@flanker.jirka ano to je ten technologický demonstrátor (alias upravená L-39C?), co má asi motor FJ44-4M a pravděpodobně prototyp mokrýho křídla (a jiný vybavení kokpitu) to ...Zobrazit celý příspěvek
@flanker.jirka ano to je ten technologický demonstrátor (alias upravená L-39C?), co má asi motor FJ44-4M a pravděpodobně prototyp mokrýho křídla (a jiný vybavení kokpitu)
to jsem viděl
myslel jsem finální verzi, co má kratší čumák + definitivní verzi křídla + menší vstupy vzduchu + kabinu, včetně překrytu + případně další detaily, o kterejch se zatím neví
nevím o tom, že by to už letělo
mě zajímalo, jestli už někdo náhodou neviděl něco z reálnýho letadla, co by se mělo prodávat (z fabriky atd.), ne demonstrátor
díkySkrýt celý příspěvekSkelet Ano, je to CW, NG poprvé vzlétne (pokud půjde vše podle plánu a zatím tomu vše nasvědčuje) na podzim. To, že si Senegal objednal letadlo, které ještě ani nevzlétlo je ...Zobrazit celý příspěvek
Skelet
Ano, je to CW, NG poprvé vzlétne (pokud půjde vše podle plánu a zatím tomu vše nasvědčuje) na podzim.
To, že si Senegal objednal letadlo, které ještě ani nevzlétlo je slušná práce obchodníků Aera potažmo Omnipolu.Skrýt celý příspěvekKubáň: jasně, že litá
https://m.youtube.com/watch?v=...Kubáň: jasně, že litá
https://m.youtube.com/watch?v=...logik: osobně s tím problém nemám, ale zákazníci z rozvojových zemí mohou mít. Jednak s cenou a treba i s potencionálním výpadkem náhradních dílů. V novém LK je příklad něčeho ...Zobrazit celý příspěvek
logik: osobně s tím problém nemám, ale zákazníci z rozvojových zemí mohou mít. Jednak s cenou a treba i s potencionálním výpadkem náhradních dílů.
V novém LK je příklad něčeho podobného. Myanmar koupil vrtulniky W3A Sokol a teď je územního to, že nové polské firmy patří amíkům.
To by ovšem musel stát Aero podpořit pořádně, doposud je to marné.Skrýt celý příspěvekviděl to letadlo někdo někdy prosím? chápu, že ještě nelítalo klidně na fotce nemyslím tu "atrapu", co stála kdysi na dnech NATO (aspoň to tenkrát vypadalo jako normální Albatros ...Zobrazit celý příspěvek
viděl to letadlo někdo někdy prosím? chápu, že ještě nelítalo
klidně na fotce
nemyslím tu "atrapu", co stála kdysi na dnech NATO (aspoň to tenkrát vypadalo jako normální Albatros na "maškarním" - zjevně zabastlený konce křídel, lehce potuněná kabina - tadáá)Skrýt celý příspěvekflanker.jirka: Už prosím nech toho FUDu o problémových západních komponentech. To byl minoritní problém i u 159, natož u 39NG, která byla stavěna právě se zacílením na "východní" ...Zobrazit celý příspěvek
flanker.jirka: Už prosím nech toho FUDu o problémových západních komponentech. To byl minoritní problém i u 159, natož u 39NG, která byla stavěna právě se zacílením na "východní" trhy.Skrýt celý příspěvek
astor: NG ma civilni motor, tam zadne povoleni nepotrebujes. Zaujala me informace, ze pulka projektu patri Omnipolu. A take, ze oproti ocekavani projekt startuje produkci ...Zobrazit celý příspěvek
astor: NG ma civilni motor, tam zadne povoleni nepotrebujes.
Zaujala me informace, ze pulka projektu patri Omnipolu. A take, ze oproti ocekavani projekt startuje produkci novych stroju, nikoliv prestavbou stavajicich. Jinak Senegal nema proudove letectvo, jen vrtulniky a dopravaky, toto budou jedine bojove stroje. Kdyby cvicne, na jaky stroj budou cvicit?
Aero se ukazuje jako dulezity nastroj diplomacie a sireni jmena CR. Uz vycvikova mise ceskeho letectva v Iraku, ktera dela slusne renome i mezi spojenci, je diky produkci Aera.Skrýt celý příspěvekKolik takových titulků už jsme moli číst od začátku doby produkce L 159? A kolik se jich celkem vyrobilo? L 39 NG má lepší potenciál, ale pokud do toho budou mít certifikované a ...Zobrazit celý příspěvek
Kolik takových titulků už jsme moli číst od začátku doby produkce L 159? A kolik se jich celkem vyrobilo?
L 39 NG má lepší potenciál, ale pokud do toho budou mít certifikované a zalétané pouze komponenty západní provenience a USA, tak to bude pro zákazníky, kteří používají L 39 problém. Krom nás na západě víceméně používá albíky pár soukromých akrobatických skupin.
Mají už v Aeru i nějaké návrhy na sady modernizací a přestaveb v různých úrovních toto vše zohledňující?
...možná by nebylo od věci zkusit z toho u dělat i UAV, absencí výbavy cockpitu by se získalo slušné užitečné zatížení a vytrvalostSkrýt celý příspěvekPokud Šlechtová chce uspět v jednom z tří českých chystaných projektů PESCO,tak by se měla opřít o nějaké pořádné zázemí,s stroji pokud možno co nejmenšími náklady na provoz. ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud Šlechtová chce uspět v jednom z tří českých chystaných projektů PESCO,tak by se měla opřít o nějaké pořádné zázemí,s stroji pokud možno co nejmenšími náklady na provoz.
http://www.mocr.army.cz/inform...
Pro Astor:
Ty L39C by šly modernizovat,stejně tak L159.Přeci jen,pokud dnešní česká technika třebas HUD,křídlo a pod mají lepší vlastnosti než cca 15 roků staré americké díly,tak by se to vyplatilo.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...