Aero Vodochody po 20 letech prodává nové letouny do zahraničí

Foto: L-39NG / Aero Vodochody

Prezident republiky Senegal Macky Sall oznámil během oslav Dne nezávislosti, připadajícího na 4. dubna, nákup čtyř letounů L-39NG vyvinutých v Aeru Vodochody, předním českém leteckém výrobci.

Objednávka senegalské republiky zahrnuje pořízení čtyř letounů L-39NG ve verzi lehkého bitevníku, které budou zároveň disponovat také schopnostmi pro kompletní výcvik pilotů.

 

 

Oznámený obchod zároveň zahrnuje přecvičení pilotů na L-39NG, výcvik instruktorů a výcvik pro letecký boj, dále pak zaškolení mechaniků, dodávku náhradních dílů, dodávku vybavení pro pozemní podporu a služby logistické podpory.
 

Aero Vodochody se během předchozích let zaměřovalo zejména na takzvaný aerostructures byznys, tedy dodávky leteckých celků pro přední světové letecké výrobce.

 

„Letoun L-39NG představuje budoucnost Aera Vodochody, které vyrábí své vlastní letouny již od roku 1919. L-39NG vychází z úspěšného aerodynamického konceptu stávajících L-39, je ovšem vyroben za použití nových technologií a obsahuje moderní systémy,“ uvedl prezident Aera Vodochody Giuseppe Giordo. „V současnosti máme ve fázi velmi pokročilých jednání další dva kontrakty,“ dodal.

 

V lednu Aero Vodochody zahájilo provoz linky na před-sériovou výrobu letounů L-39NG, v rámci níž probíhá montáž prvních čtyř letounů. První a čtvrtý letoun poslouží k letovým zkouškám, druhý vyrobený kus bude připravený pro statické zkoušky a třetí pro únavové zkoušky. První let předsériového letounu L-39NG je naplánovaný na konec roku 2018. Dodávky letounů zákazníkům by měly započít v roce 2020.
 

O L-39NG

 

Letoun L-39NG je moderní a efektivní cvičný typ určený jako jednotný a komplexní prostředek pro plnohodnotný výcvik moderních vzdušných sil. Letoun vychází z aerodynamické koncepce původních L-39, avšak využívá soudobé technologie a vybavení.

 

Pohon obstarává vysoce moderní motor FJ44-4M dodávaný s údržbovým systémem TAP Blue, který uživatelům zajišťuje bezprecedentní letuschopnost a predikovatelnost údržbových nákladů. Avionika letounu je připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace a může být do značné míry přizpůsobena požadavkům zákazníka. L-39NG je vybaven pěti závěsnými body pro nesení výzbroje.

 

Součástí letounu je i široké spektrum simulačních technologií včetně zapojení do vysoce moderního taktického simulačního centra s cílem zvýšit účinnost výcviku. Strategickým partnerem projektu L-39NG je společnost Omnipol, která se z 50 % finančně spolupodílí na vývoji letounu. Další podrobnosti o novém letounu zjistíte na www.l-39ng.aero.

Nahlásit chybu v článku


Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • kuban
    13:51 08.04.2018

    viděl to letadlo někdo někdy prosím? chápu, že ještě nelítalo klidně na fotce nemyslím tu "atrapu", co stála kdysi na dnech NATO (aspoň to tenkrát vypadalo jako normální Albatros ...Zobrazit celý příspěvek

    viděl to letadlo někdo někdy prosím? chápu, že ještě nelítalo
    klidně na fotce
    nemyslím tu "atrapu", co stála kdysi na dnech NATO (aspoň to tenkrát vypadalo jako normální Albatros na "maškarním" - zjevně zabastlený konce křídel, lehce potuněná kabina - tadáá)Skrýt celý příspěvek

  • logik
    13:48 08.04.2018

    flanker.jirka: Už prosím nech toho FUDu o problémových západních komponentech. To byl minoritní problém i u 159, natož u 39NG, která byla stavěna právě se zacílením na "východní" ...Zobrazit celý příspěvek

    flanker.jirka: Už prosím nech toho FUDu o problémových západních komponentech. To byl minoritní problém i u 159, natož u 39NG, která byla stavěna právě se zacílením na "východní" trhy.Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    12:48 08.04.2018

    astor: NG ma civilni motor, tam zadne povoleni nepotrebujes. Zaujala me informace, ze pulka projektu patri Omnipolu. A take, ze oproti ocekavani projekt startuje produkci ...Zobrazit celý příspěvek

    astor: NG ma civilni motor, tam zadne povoleni nepotrebujes.

    Zaujala me informace, ze pulka projektu patri Omnipolu. A take, ze oproti ocekavani projekt startuje produkci novych stroju, nikoliv prestavbou stavajicich. Jinak Senegal nema proudove letectvo, jen vrtulniky a dopravaky, toto budou jedine bojove stroje. Kdyby cvicne, na jaky stroj budou cvicit?
    Aero se ukazuje jako dulezity nastroj diplomacie a sireni jmena CR. Uz vycvikova mise ceskeho letectva v Iraku, ktera dela slusne renome i mezi spojenci, je diky produkci Aera.Skrýt celý příspěvek

  • flanker.jirka
    11:55 08.04.2018

    Kolik takových titulků už jsme moli číst od začátku doby produkce L 159? A kolik se jich celkem vyrobilo? L 39 NG má lepší potenciál, ale pokud do toho budou mít certifikované a ...Zobrazit celý příspěvek

    Kolik takových titulků už jsme moli číst od začátku doby produkce L 159? A kolik se jich celkem vyrobilo?
    L 39 NG má lepší potenciál, ale pokud do toho budou mít certifikované a zalétané pouze komponenty západní provenience a USA, tak to bude pro zákazníky, kteří používají L 39 problém. Krom nás na západě víceméně používá albíky pár soukromých akrobatických skupin.
    Mají už v Aeru i nějaké návrhy na sady modernizací a přestaveb v různých úrovních toto vše zohledňující?

    ...možná by nebylo od věci zkusit z toho u dělat i UAV, absencí výbavy cockpitu by se získalo slušné užitečné zatížení a vytrvalostSkrýt celý příspěvek

  • Molle
    10:45 08.04.2018

    Pokud Šlechtová chce uspět v jednom z tří českých chystaných projektů PESCO,tak by se měla opřít o nějaké pořádné zázemí,s stroji pokud možno co nejmenšími náklady na provoz. ...Zobrazit celý příspěvek

    Pokud Šlechtová chce uspět v jednom z tří českých chystaných projektů PESCO,tak by se měla opřít o nějaké pořádné zázemí,s stroji pokud možno co nejmenšími náklady na provoz.

    http://www.mocr.army.cz/inform...

    Pro Astor:
    Ty L39C by šly modernizovat,stejně tak L159.Přeci jen,pokud dnešní česká technika třebas HUD,křídlo a pod mají lepší vlastnosti než cca 15 roků staré americké díly,tak by se to vyplatilo.Skrýt celý příspěvek

  • astor
    10:24 08.04.2018

    Souběh blahosklonných dovolení dodavatele elektroniky a pohonných jednotek s dampingovou cenou ani zdaleka neznamená obchodní boom, nevěřím ani tomu, že armáda ČR pro CLV nějaké ...Zobrazit celý příspěvek

    Souběh blahosklonných dovolení dodavatele elektroniky a pohonných jednotek s dampingovou cenou ani zdaleka neznamená obchodní boom, nevěřím ani tomu, že armáda ČR pro CLV nějaké odebere. Nejsou prachy a L39C slouží a slouží.Skrýt celý příspěvek

  • Clanek
    07:05 08.04.2018

    Ja clanek chapu tak ze smlouva jiz podepsana je (zvlast ten detajlni vypis co vse je soucasi obchodu, to snad neni jen o nejakem memorandu)... ?

    Ja clanek chapu tak ze smlouva jiz podepsana je (zvlast ten detajlni vypis co vse je soucasi obchodu, to snad neni jen o nejakem memorandu)... ?

  • Padousek
    22:40 07.04.2018

    Dokud není podepsána smlouva tak bych se neradoval... Do roku 2020 se může v Senegalu změnit vláda, anebo příjde nový ministr alá Šlechtová a všechno může být jinak...

    Dokud není podepsána smlouva tak bych se neradoval... Do roku 2020 se může v Senegalu změnit vláda, anebo příjde nový ministr alá Šlechtová a všechno může být jinak...

  • Karlos73
    19:18 07.04.2018

    Gratulujem Aero k úspešnému predaju prvých L-36NG. Je to stroj skôr pre menej náročného zákazníka. Viem si predstaviť upgrade slovenských L-39 na NG, ale ako píše Flader, uvítal by ...Zobrazit celý příspěvek

    Gratulujem Aero k úspešnému predaju prvých L-36NG. Je to stroj skôr pre menej náročného zákazníka. Viem si predstaviť upgrade slovenských L-39 na NG, ale ako píše Flader, uvítal by som skôr niečo na úrovni L-159NG, prípadne modernejšie lietadlo s novým drakom, schopné poskytnúť tréning pre vyššiu pilotáž... inšpirácia by mohla ísť smerom ako bol zrušený projekt EADS Mako/HEAT ... Len konkurencia s cvičnými prúdovými lietadlami bude v horizonte 10 rokov veľká. Držím palce Aeru.Skrýt celý příspěvek

  • Falko
    18:46 07.04.2018

    Gratulujem ,ďalšia dobrá správa.Som zvedavý ,ako bude v realite vyzerať Som zvedavý či sa objavia aj v OSSR. Nedal by som ruku do ohňa či sa už nejedná o nákupe pre OSSR.. No ...Zobrazit celý příspěvek

    Gratulujem ,ďalšia dobrá správa.Som zvedavý ,ako bude v realite vyzerať


    Som zvedavý či sa objavia aj v OSSR. Nedal by som ruku do ohňa či sa už nejedná o nákupe pre OSSR.. No ak výjdu F16tky ,je možné spolupracovať s Poľskom a lietať na ich masteroch alebo si nakúpiť vlastné mastery(ale bol by to smiešny počet tak to nevidím reálne).Ale je to keby bolo keby.Vaše NG čka by boli asi najschodnejšie a nemusela by sa im prispôsobovať infraštruktúra. Naše albíky budú mať za chvíľu vyčerpanú životnosť.Mne osobne sa NG čko páči a fandím mu aj u nás.Skrýt celý příspěvek

  • Flader
    18:30 07.04.2018

    Držím palce, aby takýchto správ bolo viac. Snáď potom bude kapitál a vznikne naozaj aj tá ALCA NG :)

    Držím palce, aby takýchto správ bolo viac. Snáď potom bude kapitál a vznikne naozaj aj tá ALCA NG :)

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 2