Aero Vodochody po 20 letech prodává nové letouny do zahraničí

Foto: L-39NG / Aero Vodochody

Prezident republiky Senegal Macky Sall oznámil během oslav Dne nezávislosti, připadajícího na 4. dubna, nákup čtyř letounů L-39NG vyvinutých v Aeru Vodochody, předním českém leteckém výrobci.

Objednávka senegalské republiky zahrnuje pořízení čtyř letounů L-39NG ve verzi lehkého bitevníku, které budou zároveň disponovat také schopnostmi pro kompletní výcvik pilotů.

 

 

Oznámený obchod zároveň zahrnuje přecvičení pilotů na L-39NG, výcvik instruktorů a výcvik pro letecký boj, dále pak zaškolení mechaniků, dodávku náhradních dílů, dodávku vybavení pro pozemní podporu a služby logistické podpory.
 

Aero Vodochody se během předchozích let zaměřovalo zejména na takzvaný aerostructures byznys, tedy dodávky leteckých celků pro přední světové letecké výrobce.

 

„Letoun L-39NG představuje budoucnost Aera Vodochody, které vyrábí své vlastní letouny již od roku 1919. L-39NG vychází z úspěšného aerodynamického konceptu stávajících L-39, je ovšem vyroben za použití nových technologií a obsahuje moderní systémy,“ uvedl prezident Aera Vodochody Giuseppe Giordo. „V současnosti máme ve fázi velmi pokročilých jednání další dva kontrakty,“ dodal.

 

V lednu Aero Vodochody zahájilo provoz linky na před-sériovou výrobu letounů L-39NG, v rámci níž probíhá montáž prvních čtyř letounů. První a čtvrtý letoun poslouží k letovým zkouškám, druhý vyrobený kus bude připravený pro statické zkoušky a třetí pro únavové zkoušky. První let předsériového letounu L-39NG je naplánovaný na konec roku 2018. Dodávky letounů zákazníkům by měly započít v roce 2020.
 

O L-39NG

 

Letoun L-39NG je moderní a efektivní cvičný typ určený jako jednotný a komplexní prostředek pro plnohodnotný výcvik moderních vzdušných sil. Letoun vychází z aerodynamické koncepce původních L-39, avšak využívá soudobé technologie a vybavení.

 

Pohon obstarává vysoce moderní motor FJ44-4M dodávaný s údržbovým systémem TAP Blue, který uživatelům zajišťuje bezprecedentní letuschopnost a predikovatelnost údržbových nákladů. Avionika letounu je připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace a může být do značné míry přizpůsobena požadavkům zákazníka. L-39NG je vybaven pěti závěsnými body pro nesení výzbroje.

 

Součástí letounu je i široké spektrum simulačních technologií včetně zapojení do vysoce moderního taktického simulačního centra s cílem zvýšit účinnost výcviku. Strategickým partnerem projektu L-39NG je společnost Omnipol, která se z 50 % finančně spolupodílí na vývoji letounu. Další podrobnosti o novém letounu zjistíte na www.l-39ng.aero.

Nahlásit chybu v článku


Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • astor
    10:24 08.04.2018

    Souběh blahosklonných dovolení dodavatele elektroniky a pohonných jednotek s dampingovou cenou ani zdaleka neznamená obchodní boom, nevěřím ani tomu, že armáda ČR pro CLV nějaké ...Zobrazit celý příspěvek

    Souběh blahosklonných dovolení dodavatele elektroniky a pohonných jednotek s dampingovou cenou ani zdaleka neznamená obchodní boom, nevěřím ani tomu, že armáda ČR pro CLV nějaké odebere. Nejsou prachy a L39C slouží a slouží.Skrýt celý příspěvek

  • Clanek
    07:05 08.04.2018

    Ja clanek chapu tak ze smlouva jiz podepsana je (zvlast ten detajlni vypis co vse je soucasi obchodu, to snad neni jen o nejakem memorandu)... ?

    Ja clanek chapu tak ze smlouva jiz podepsana je (zvlast ten detajlni vypis co vse je soucasi obchodu, to snad neni jen o nejakem memorandu)... ?

  • Padousek
    22:40 07.04.2018

    Dokud není podepsána smlouva tak bych se neradoval... Do roku 2020 se může v Senegalu změnit vláda, anebo příjde nový ministr alá Šlechtová a všechno může být jinak...

    Dokud není podepsána smlouva tak bych se neradoval... Do roku 2020 se může v Senegalu změnit vláda, anebo příjde nový ministr alá Šlechtová a všechno může být jinak...

  • Karlos73
    19:18 07.04.2018

    Gratulujem Aero k úspešnému predaju prvých L-36NG. Je to stroj skôr pre menej náročného zákazníka. Viem si predstaviť upgrade slovenských L-39 na NG, ale ako píše Flader, uvítal by ...Zobrazit celý příspěvek

    Gratulujem Aero k úspešnému predaju prvých L-36NG. Je to stroj skôr pre menej náročného zákazníka. Viem si predstaviť upgrade slovenských L-39 na NG, ale ako píše Flader, uvítal by som skôr niečo na úrovni L-159NG, prípadne modernejšie lietadlo s novým drakom, schopné poskytnúť tréning pre vyššiu pilotáž... inšpirácia by mohla ísť smerom ako bol zrušený projekt EADS Mako/HEAT ... Len konkurencia s cvičnými prúdovými lietadlami bude v horizonte 10 rokov veľká. Držím palce Aeru.Skrýt celý příspěvek

  • Falko
    18:46 07.04.2018

    Gratulujem ,ďalšia dobrá správa.Som zvedavý ,ako bude v realite vyzerať Som zvedavý či sa objavia aj v OSSR. Nedal by som ruku do ohňa či sa už nejedná o nákupe pre OSSR.. No ...Zobrazit celý příspěvek

    Gratulujem ,ďalšia dobrá správa.Som zvedavý ,ako bude v realite vyzerať


    Som zvedavý či sa objavia aj v OSSR. Nedal by som ruku do ohňa či sa už nejedná o nákupe pre OSSR.. No ak výjdu F16tky ,je možné spolupracovať s Poľskom a lietať na ich masteroch alebo si nakúpiť vlastné mastery(ale bol by to smiešny počet tak to nevidím reálne).Ale je to keby bolo keby.Vaše NG čka by boli asi najschodnejšie a nemusela by sa im prispôsobovať infraštruktúra. Naše albíky budú mať za chvíľu vyčerpanú životnosť.Mne osobne sa NG čko páči a fandím mu aj u nás.Skrýt celý příspěvek

  • Flader
    18:30 07.04.2018

    Držím palce, aby takýchto správ bolo viac. Snáď potom bude kapitál a vznikne naozaj aj tá ALCA NG :)

    Držím palce, aby takýchto správ bolo viac. Snáď potom bude kapitál a vznikne naozaj aj tá ALCA NG :)

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 2