Aero zahájilo výrobu prvních letounů L-39NG

L-39NG; větší foto / Aero Vodochody

V uplynulých týdnech se v Aeru Vodochody naplno rozjela výroba nových dílů na letoun L-39NG, novou generaci legendárního Albatrosu.

Klíčový projekt Aera Vodochody a jeho partnera, společnosti Omnipol, tím vstoupil do další fáze. Největší český letecký výrobce plánuje v této etapě vyrobit celkem čtyři letouny L-39NG – tři prototypy a jeden před-sériový kus.

První celý letoun L-39NG s novou certifikací by měl být hotov na koci roku 2019 a první dodávky zákazníkům pak mohou začít v roce 2020.

 „Po celém světě je stále ještě na 60 uživatelů letounů L-39, zhruba 600 těchto strojů je stále v provozu. Tyto starší stroje bude potřeba postupně nahradit novými, proto věříme, že nová generace L-39 má velký potenciál uspět na trhu,“ uvedl president Aera Giuseppe Giordo.

Nová generace letounu přebírá to nejlepší od svého předchůdce – nízké provozní náklady, vysokou spolehlivost, snadnou logistiku a skvělé letové schopnosti – a tyto vlastnosti spojuje s moderní avionikou, nově vyvinutým motorem od výrobce Williams International a řadou dalších vylepšení. Nyní je ve výrobě zhruba 800 nových dílů, dalších 800 dílů L-39NG je převzato z původního Albatrosu.

Ze čtyř letounů, postavených v této fázi výroby, bude první z nich sloužit jako letový prototyp, dva letouny jsou určeny pro zátěžové a únavové zkoušky a čtvrtý letoun už by měl být dodán prvnímu zákazníkovi.

 „V současnosti intenzivně jednáme s potenciálními zákazníky. Vážný zájem má hned několik zemí z řad stávajících uživatelů L-39, ale i dalších zemí, které v příštích letech čeká nezbytná generační obměna letky cvičných proudových letounů,“ doplnil president Aera Giuseppe Giordo.

Letoun L-39NG je moderní a efektivní cvičný typ určený jako jednotný a komplexní prostředek pro plnohodnotný výcvik moderních vzdušných sil. Letoun vychází z aerodynamické koncepce původních 

L-39, avšak využívá soudobé technologie a vybavení. Pohon obstarává vysoce moderní motor FJ44-4M dodávaný s údržbovým systémem TAP Blue, který uživatelům zajišťuje bezprecedentní letuschopnost a predikovatelnost údržbových nákladů.

Avionika letounu je připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace a může být do značné míry přizpůsobena požadavkům zákazníka. L-39NG je vybaven pěti závěsnými body pro nesení výzbroje.

Součástí letounu je i široké spektrum simulačních technologií včetně zapojení do vysoce moderního taktického simulačního centra s cílem zvýšit účinnost výcviku. Strategickým partnerem projektu L-39NG je společnost Omnipol se z 50 % finančně spolupodílí na vývoji letounu. Další podrobnosti o novém letounu zjistíte 

Nahlásit chybu v článku


Související články

L-39NG pro země Visegrádské skupiny a Švédska?

Aero se s novým letounem L-39NG zúčastnilo konference velitelů letectev a politických ředitelů MO, ...

Český letoun L-39NG je předurčen pro světový úspěch

Na letecké show Farnborough se široké i odborné veřejnosti prezentuje projekt českého lehkého ...

České bitevníky opět v Pobaltí

Na letecké základně v Šiauliai v Litvě probíhá ve dnech 11. až 18. července 2016 druhá část ...

Americká mise bitevníků L-159 ALCA úspěšně pokračuje

Americká firma Draken International přesunula 11 lehkých bitevních a cvičných letadel L-159 ALCA na ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 2