AirLander - nová vzducholoď společnosti Hybrid Air Vehicles

AirLander - nová vzducholoď společnosti Hybrid Air Vehicles
AirLander - nová vzducholoď společnosti Hybrid Air Vehicles

Bruce Dickinson je lídrem britské metalové kapely Iron Maiden. Zároveň je ale nadšeným pilotem a úspěšným podnikatelem. Jeho společnost Hybrid Air Vehicle aktuálně představila nejdelší létající stroj, jaký kdy byl vyroben. Vzducholoď AirLander, která unese až 50 tun nákladu.

AirLander je podle společnost Hybrid Air Vehicles odpovědí na problémy dopravy 21. století. Mike Durham, technický ředitel firmy, věří, že AirLander je produkt, který dokáže změnit svět. Nový stroj totiž disponuje jak charakteristikami vzducholodě, tak letadla.

AirLander je dlouhý 92 metrů. To je víc, než kolik na délku měří třeba letadla jako Airbus A380 nebo Boeing 747-8. Přibližně 60 % vztlaku vytváří balóny naplněné héliem, 40 % vztlaku pak samotný trup. Díky tomu není potřeba AirLander kotvit, ale může volně vzlétat a přistávat prakticky na jakémkoliv alespoň trochu rovném povrchu. Ale i na vodě.

Celý článek si můžete přečist na webu HYBRID.CZ

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Blue Devil 2 - vzducholoď pro bojiště zítřka

Vzducholodě se opět vracejí do módy. Nemá to nic společného s nostalgií po dávných časech, kdy obří vzducholodě kralovaly obloze, ale jde o čistě pragmatické rozhodnutí. Vzducholodě mají mnoho předností. Dokáží vydržet ve vzduchu mnoho dní, jsou levné na provoz, mohou kolmě startovat i přistávat a mají teoreticky obrovskou nosnost. Jednou z nové generace vzducholodí je i Blue Devil 2 (Modrý ďábel), který se v příštím roce chystá do Afghánistánu. Blue Devil 2 je létající průzkumná platforma schopna nést na palubě řadu elektro-optických a komunikačních systémů.

LEMV - Mamutí vojenské vzducholodě startují

Vzducholodím se věští zářná vojenská budoucnost. Obří létající náklaďáky, schopné přepravovat desítky tun nákladů na obrovské vzdálenosti nebo bitevní a průzkumné létající stanice – to vše můžou být vojenské vzducholodě. Během 14 dnů bychom mohli být svědky historického startu nové generace lodí lehčích než vzduch. Půjde o průzkumnou a komunikační vzducholoď LEMV pozemního vojska americké armády.   UPDATE 25.2.2013 - Projekt vzducholodě LEMV byl zrušen.

Aeroscraft – vojenská vzducholoď pro 21. století

Zlatá éra obřích vzducholodí sice skončila již před druhou světovou válkou, ale díky moderním technologiím a novým úkolům ozbrojených sil může být vše brzy jinak. Po celém světě vyvíjí řada firem vzducholodě pro vojenské účely, ale v těchto dnech je všechny zastínila společnost Aeros. Ta totiž dokončila prototyp své nákladní vzducholodi Aeroscraft a je připravena k jejímu prvnímu letu.

Vzducholoď JLENS: Radarový ochranný štít

U.S. Army se intenzivně připravuje na zavedení průzkumných a zaměřovacích vzducholodí JLENS (Joint Land Attack Cruise Missile Defense Elevated Netted Sensor) do výzbroje. Systém JLENS vyvinutý firmou Raytheon poskytne vojenským základnám či lodím bezkonkurenční výhodu v podobě radarového pokrytí až stovek kilometrů za horizont.

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

  • Beny
    12:11 01.03.2014

    Nosnost 50 tun není špatná, ale i tak mi tady dost chybí jiný a možná i důležitější údaj, kterým je rychlost. Protože ta by mohla hrát dost důležitou úlohu v reálném používání této vzducholodě.