Alžírsko nakoupí ruské Su-34 Fullback
- 15. 2. 2016
- 60 komentářů
- Václav Kopecký
Alžírské vzdušné síly objednaly od ruského výrobce Novosibiřské letecké výrobní sdružení V. P. Čkalova (výrobní továrna Su-34) 12 stíhacích bombardérů Suchoj Su-34 Fullback. Nová letadla v alžírském letectvu doplní starší stroje Su-24MK. V rozhovoru pro ruský list Vědomosti to potvrdil generální ředitel novosibiřského závodu Sergej Smirnov.
Su-34 pro Alžírsko
Vyjednávání o dodávce letadel se údajně táhly osm let. Smirnov v rozhovoru nesdělil bližší podrobnosti o kontraktu, ale uvedl, že nadále také pokračují jednání o možnosti generálních oprav a vylepšení alžírských letounů Su-24MK.
Zakázka na dodávku Su-34 do Alžírska byla podle některých zdrojů zahrnuta už v rusko-alžírském zbrojním kontraktu z března roku 2006, který dosáhl výše 7,5 miliardy dolarů a kromě letadel v něm byly zahrnuty systémy protivzdušné a protiraketové obrany, vybavení pro námořnictvo a také pozemní bojová technika.
Ruské letectvo, která bylo dosud jediným provozovatelem Su-34 a v současné době disponuje 83 letouny, zaplatilo za jeden kus Su-34 36 milionu dolarů. Cena pro Alžírsko bude nižší neboť alžírské stroje zcela jistě nebudou srovnatelně vybavené jako ruské. Rusko v budoucnu plánuje rozšířit svou flotilu Su-34 až na 200 kusů.
Alžírsko v současné době provozuje jak stroje západní, tak ruské provenience, přičemž západní techniku tvoří pouze cvičné a přepravní stroje.
Alžírské vojenské letectvo začalo s velkými modernizacemi po roce 1999. V té době došlo k nákupu velkého množství starších MiGů-29S z Běloruska a Ukrajiny a v rozmezí let 1999-2003 bylo do Alžírska dodáno také 25 stíhacích bombardérů Su-24MK.
Zásadní převrat v modernizaci však letectvo prodělalo po roce 2006, kdy byl podepsán již zmiňovaný kontrakt s Ruskem. Alžírsko v rámci něho objednalo 28 kusů stíhacích Su-30MKA, 16 cvičných letounů Jak-130A a 34 MiGů-29SMT.
V roce 2008 však došlo k zrušení kontraktu na MiGy-29SMT a už dodané stroje byly vráceny zpět do Ruska. Místo nich bylo pořízeno dalších 16 kusů Su-30MKA. Nákup Su-34 je tedy logickým krokem v posilování alžírského letectva, neboť má mnoho shodných dílů s v Alžírsku už provozovanými Su-30MKA.
Su-34 je stíhací bombardér poháněny dvěma proudovými motory Saturn AL-31F a konstrukčně vychází ze stíhacího letounu Su-27. Letoun má operační rádius až 4000 km a maximální rychlost 2200 km/h.
Základní výzbroj tvoří 30mm kanón Gš-301 (9A-4071K). Na 12 závěsníků pod trupem letounu je možné umístit výzbroj o celkové hmotnosti až 12 tun, přičemž maximální hmotnost zatížení jednoho závěsníku je 4 tuny.
Letoun unese velké množství výzbroje počínaje raketami vzduch-vzduch, přes chytrou a „hloupou munici", po protilodní střely a střely s plochou dráhou letu.
Su-34 pro boj s terorismem?
Podle mnoha zbrojních expertů bude zakázek na Su-34 přibývat, neboť jim velmi pomohlo jejich úspěšné nasazení v Sýrii. Podle názoru ruského analytika Igora Korotčenka, citovaného webem Defense News, může být Su-34 dobrou volbou pro země vedoucí válku proti terorismu, jako jsou Nigérie a Uganda bojující proti někdejší skupině Boko Haram, dnes součást Islámského státu. Případně pro letectvo Etiopie, které již delší dobu provozuje flotilu ruských strojů Su-27.
Su-34 může být také atraktivní pro letectva Uzbekistánu, Turkmenistánu a Kazachstánu, které také provozují ruské stroje.
Pro likvidaci teroristických hrozeb a protipovstalecký boj je však Su-34 poměrně drahým řešením. Tento stroj je primárně koncipován jako dálkový bombardér, jehož posláním je útočit na pozemní a námořní cíle, je schopen pronikat hustou protivzdušnou obranou a operovat v oblastech se silnou nepřátelskou aktivitou.
Žádná z těchto schopností není primárně nutná při protipovstaleckých operacích, neboť povstalecké a teroristické skupiny jen málo kdy disponují adekvátní protivzdušnou obranou.
Pro státy jako Etiopie, Nigérie, Indie a Írán, které aspirují na roli regionální mocnosti, bude tento stoj jistě zajímavý a mnohé z nich budou usilovat o jeho pořízení. Ale pro státy, které potřebují pouze stroj pro pozemní útoky a potírání povstaleckých skupin bude výhodnější si pořídit levnější letoun jiné kategorie.
Provozní náklady také nebudou malé, tudíž pro mnoho z deklarovaných zájemců zůstane Su-34 pouze snem.
Zdroj: Defense News
Související články
Rusové nasadili v Sýrii nejmodernější stíhačky Su-35S
Ruské letectvo minulý týden do Sýrie poslalo nejmodernější víceúčelová stíhací letadla Suchoj Su-35S ...
- 02.02.2016
- 85 komentářů
- Jan Grohmann
Turecko versus Rusko: Konflikt na ostří nože
Měření sil Turecka a Ruska nabývá na intenzitě, válka nervů je rozehrána jako šachová partie. Jak ...
- 03.02.2016
- 147 komentářů
- Dagmar Guhryová
Austrálie: Prodejte nám stíhačky F-22A Raptor
Bývalý velitel Královského australského letectva RAAF (Royal Australian Air Force) Chris Mills ...
- 08.02.2016
- 84 komentářů
- Jan Grohmann
Francouzská vozidla pro Libanon za peníze Saudské Arábie
Libanonská armáda získá 200 francouzských obrněných vozidel a transportérů. Jejich nákup bude ...
- 10.02.2016
- 4 komentářů
- Václav Kopecký
Butrus Butrus Gali: DRFM is actually not that new, as it's a 40 year old idea and first examples of it were tested before 1975. Most LPI techniques are newer than that (mostly ...Zobrazit celý příspěvek
Butrus Butrus Gali:
DRFM is actually not that new, as it's a 40 year old idea and first examples of it were tested before 1975. Most LPI techniques are newer than that (mostly 10-20 years), but of course the DRFM techniques have evolved as well. For DRFM to work, it has to detect a signal (radar pulse or pulses) to memorize and to generate the false targets. LPI radar on the other hand tries to hide the real radar signal in noise to counter that. The problem for jammer is that it doesn't know what kind of signal the radar is sending (mismatched filtering), but the radar of course does (matched filtering). This is not a problem with relatively simple radars as the signals they send are also simple and do not change. So once the signal is detected, it can be stored and easily used against the radar.
Modern LPI radar on the other hand does a lot of things to make things very difficult for EW systems. They send complex waveforms that is like noise and can only be made sense with filtering. The radar uses matched filtering as it knows exactly the characteristics of the radar signals it has sent (like frequency, PRF, modulation, pulse width). The EW receiver of course does not and must only guess the parameters and thus uses mismatched filtering. Even if the LPI signal is detected and stored, it is not that useful as the radar has already changed the signal parameters and the stored signal will not even give the radar extra work as it would not match the changed filters. EW systems to combat LPI AESA radars will require very sensitive receivers, very fast signal sampling and processing capability and very good transmitters to have a chance of significantly impairing their detection and tracking capabilities. I think it will take a very sophisticated ESM equipment to even detect real LPI radar signals at tactically useful ranges and even more sophisticated jammer equipment to really affect the radar.
(potrebujes to prelozit?)Skrýt celý příspěvekJJ ked ta zaujima ako funguje princip DRFM, prestuduj si ho sam. Mne sa nechce to hladat a luskat ako laikovi a davat ti vysvetlenia. Je to ale zavedeny princip a pouziva sa, ...Zobrazit celý příspěvek
JJ
ked ta zaujima ako funguje princip DRFM, prestuduj si ho sam. Mne sa nechce to hladat a luskat ako laikovi a davat ti vysvetlenia. Je to ale zavedeny princip a pouziva sa, teda to ze ja neviem vysvetlit jeho detaily a ty tiez nic nemeni na fakte, ze je realny a funkcny nielen v Rusku, ale aj na zapade.
Moj odhad je, ze netreba sifru lamat, pokial cely signal kopirujes a posielas naspat ku zdroju. Modifikacie toh signalu su mozne aj takym sposobom, ze skopirovany signal bude ciastocne znehodnoteny a neumozni nepriatelovi z neho dostat zmysluplne data. Na znehodnotenie, deformaciu signalu nepotrebujes sifru otvarat. Vezmes to , co prichadza a posles naspat deformovane spravnym sposobom. Akym, ja neviem, ale kedze system funguje, skus to nastudovat a budem rad ak tvoj zaujem o podstatu nakoniec pouci ostatnych aj mna.Skrýt celý příspěvekButrus Butrus Gali: "But the Russians, Chinese, and others are using advanced digital jamming which attacks specific frequencies and can spoof the radar. Essentially, they ...Zobrazit celý příspěvek
Butrus Butrus Gali:
"But the Russians, Chinese, and others are using advanced digital jamming which attacks specific frequencies and can spoof the radar. Essentially, they record an incoming radar pulse and play it back in distorted form, confusing the radar receiver. "
Problem je, ze AESA radar ma vysielanie sifrovane... a tak nahrat zachytene vysielanie a poslat ho spat nebude velmi ucinne, lebo nebude sediet sifra toho vysielania... musel by si bud prelomit tu sifru, co v realnom case nie je mozne (1024k sifru by si prelamoval par dni pri pouziti superpocitaca, palubny system by to nedokazal ani za desiatky rokov.. nema na to matematicky vykon) alebo skratka vysielat v celom spektre a zarusit ho cele, no v tom pripade sa stavas cielom pre REB stroje v oblasti..
a uz len dodam, ze BUK nema AESA radar.. ale klasicky dopler, rovnako aj ten 36D6. takze to ze dokazali zarusit klasicky dopler nie je nic vynimocne, kedze ALQ99 to dokazal uz v 70tych rokoch.Skrýt celý příspěvekMně se stačí podívat na rozlohu Alžíru a jeho potencionálně nebezpečných sousedů a není problém pochopit smysl nákupu. SU-34 byl plánován pro dlouhé útočné mise, s maximální ...Zobrazit celý příspěvek
Mně se stačí podívat na rozlohu Alžíru a jeho potencionálně nebezpečných sousedů a není problém pochopit smysl nákupu. SU-34 byl plánován pro dlouhé útočné mise, s maximální soběstačností bez dalších podpůrných letadel.Skrýt celý příspěvek
Rimr 25 30 nasobne zvysenie prezitia http://www.deagel.com/Aircraft... Su 34 zvladlo znicit palebne gruzinske posty systemu Buk M, ...Zobrazit celý příspěvek
Rimr
25 30 nasobne zvysenie prezitia
http://www.deagel.com/Aircraft...
Su 34 zvladlo znicit palebne gruzinske posty systemu Buk M, ktory branil radar 36D6 pred utokom. Rusi poznali velmi dobre ako Buk funguje, pretoze ho vymysleli a zostrojili a preto nebol problem vyradit pamat Buku a znicit ho. Znicenie radaru 36D6 prebehlo klasickou protiradarovou raketou. Na tom nic mimoriadne nie je znicit nebraneny radar protiradarovou raketou. Ten radar je sice hlavny detekcny komponent systemu S 300, ale gruzinci system S 300 nemali. Mali iba radar systemu S 300. Vrany ani Raptory s tym nemaju nic. Staci v klude vnimat o com je debata.
Shania
Chibiny neboli vyvinute v 80. rokoch. V tej dobe zacal vyvoj predchadzajucich prostriedkov REB Knirti, Sorpcija, ktore boli predchodcom Chibiny a boli to analogove prostriedky rozdelene na viacero modulov so samostatnou funkciou bez schopnosti spolocneho digitalneho spracovania signalu. Rovnako nikto nebude hovorit, ze F 15 v podstate pochadza zo 40. rokov minuleho storocia, pretoze vtedy zacali lietat prve prudove stihacky. Chibiny boli vyvinute az po roku 2008 ako odpoved na skusenosti s vojnou v Gruzinsku. Chibiny su pokrocily system s digitalnym spracovanim signalu s funkciou DRFM. Analogove boli systemy, ktore boli vyvijane v 80. rokoch, neboli to integrovane systemy REB a nespolupracovali pri spracovavani signalu. Boli to izolovane systemy. Chibiny su uplne novy koncept.
Traditional analog jamming can be effective, but it’s pretty obvious, Thurgood said: It just blasts out interference in selected wavelengths in a given area. But the Russians, Chinese, and others are using advanced digital jamming which attacks specific frequencies and can spoof the radar. Essentially, they record an incoming radar pulse and play it back in distorted form, confusing the radar receiver.
http://breakingdefense.com/201... Skrýt celý příspěvek"Chibiny.....Schopnost prezitia Su 34 na bojisku zvysuje 25-30 nasobne" Není to málo? Neznělo by líp třeba "32-45 nasobne"? Hlavne aby to nebylo jen "21-24 nasobne", to by taky ...Zobrazit celý příspěvek
"Chibiny.....Schopnost prezitia Su 34 na bojisku zvysuje 25-30 nasobne"
Není to málo? Neznělo by líp třeba "32-45 nasobne"?
Hlavne aby to nebylo jen "21-24 nasobne", to by taky sučko v ceně dvou až tří tisíc Fabií mohlo skončit na ploše dvou až tří fotbalových hřišť...
______________
A ještě tohle:
"s pouzitim prostriedkov REB vyradil palebny system gruzinskeho Buk-M dodaneho v tom roku Ukrajinou a tiez vyradilz prevadzky hlavny radar 36D6, ktory byva ustrednym radarom systemu S 300 PMU "
Když se tu jinde dělá ze systémů S300 a S400 totální gamechanger kvůli kterému se bojí leckde lítat i vrány a rači chodí pěšky a západní soldáti propadají těžkým depresím a houfně odcházejí do civilu - tak zdá se, že tento "totální systém degradující F-35 a F-22 na drahé hračky" tedy není tak těžké vyřadit, dokonce se zdá, že to jde docela snadno.
Takže to co zvládlo RUsko s jednou Su-34 vůči Gruzii nezvládnou vůči Rusku případní protivníci s F-35, nebo F-22... nebo Su-34?"Skrýt celý příspěvekButrus Butrus Gali: sice o REB toho tak nevím, ale porovnáváte tu dva systémy s naprosto rozdílným určením a úlohou. AN/ALQ-99 je stand off jammer a Chibiny je pro vlastní ...Zobrazit celý příspěvek
Butrus Butrus Gali: sice o REB toho tak nevím, ale porovnáváte tu dva systémy s naprosto rozdílným určením a úlohou.
AN/ALQ-99 je stand off jammer a Chibiny je pro vlastní obranu, porovnatelný spíš s AN/ALQ-184 a podobnými pody.
Co se týká staří, tak Chibiny je z 80 let.
Všechny negativní body co jsi k AN/ALQ-99 uvedl (až na snížený dolet) jsou irelevantní, vzhledem ke způsobu nasazení Growlerů.
AN/ALQ-99 je plně schopen rušit AESA radary, komunikaci na podstatně větší vzdálenosti. Schopnost zpracovat a odhalit signály bude u EA-18G taky někde jinde.
A ještě jedno moudro od (myslím že od) CSBA:
The Russian's have astonishingly good EW capability for jamming and passive detection.
They've always been absolutely masters of analog electronics, especially when it comes to high power outputs.
Their signal processing and identification capability is lacking, as is their ability to deal with spread spectrum capabilities (which goes back to signal processing).Skrýt celý příspěveka rusit radar AESA tiez nebude take jednoduche.. v podstate potrebujes poznat sifru ktorou sifruje svoje vysielanie.. posielat spat zachyteny signal je nanic, kedze ten uz nebude ...Zobrazit celý příspěvek
a rusit radar AESA tiez nebude take jednoduche.. v podstate potrebujes poznat sifru ktorou sifruje svoje vysielanie.. posielat spat zachyteny signal je nanic, kedze ten uz nebude aktualny a AESA ho odignoruje... jedina sanca je vyzarovat silnejsi signal na vsetkych frekvenciach, co ale znamena ze sa vyzarovac stava lahkym cielom...Skrýt celý příspěvek
Tak AN/ALQ-99 skutečně není žádný zázrak, koneckonců se plánuje jeho nástupce s IOC *prý* už v roce 2021. Na druhou stranu AESA radar Growleru má sám o sobě jammovací schopnosti ...Zobrazit celý příspěvek
Tak AN/ALQ-99 skutečně není žádný zázrak, koneckonců se plánuje jeho nástupce s IOC *prý* už v roce 2021. Na druhou stranu AESA radar Growleru má sám o sobě jammovací schopnosti velmi slušné :-) Chibiny jsou pravděpodobně velice slušný systém (téměř jistě nejméně o generaci lepší než AN/ALQ-99), na druhou stranu ten výčet schopností je jak z marketingové příručky ;-) Ono porovnávat systémy elektronického boje je dost složité, protože v reálu o nich až na pár lidí nikdo moc neví :-/Skrýt celý příspěvek
Growler pouziva na elektronicky boj modul AN/ALQ-99, co jezariadenie nasadene este pocas Vietnamskej vojny uz v 7O. rokoch. Je pre neho typicka velmi nizka uroven spolahlivosti a ...Zobrazit celý příspěvek
Growler pouziva na elektronicky boj modul AN/ALQ-99, co jezariadenie nasadene este pocas Vietnamskej vojny uz v 7O. rokoch. Je pre neho typicka velmi nizka uroven spolahlivosti a caste vypadky. NSystem sposobuje negativne interferencie na palubny AESA radar Growleru, cim sa prakticky vylucuje sucasne pouzitie oboch systemov naraz. AN/ALQ-99 vyznamne znizuje maximalnu rychlost lietadla a kladie prilis vysoku operacnu zataz na posadku Growlera.
Chibiny boli ako system vyvinute po roku 2008, kde rusi pochopili potrebu vybavit velke mnozstvo lietadiel pokrocilymi modulmi radioelektronickeho boja.
Medzi AN/ALQ-99 a Chibiny je vyse 40 rokov rozdiel vo vyspelosti, preto je to ovela modernejsi system ECM.
Ma plnu schopnost rusit datalinky nepriatela, rusit prehladove radary, AESA radary s LPI, skreslovat radarove signaly protivnika a znemoznit zistenie polohy, rychlosti a smeru letu lietadla a znemoznit zameranie a navedenie na ciel.
Schopnost prezitia Su 34 na bojisku zvysuje 25-30 nasobne. Svoje schopnosti poskytuje aj blizkym lietadlam v dosahu systemu.Skrýt celý příspěvekÉro je to nádherný. Jen by mě zajímalo, čím ho Chibiny dělají "omnoho modernejsim prostriedkom ako typ EA 18G Growler". Nějaké bližší info?
Éro je to nádherný. Jen by mě zajímalo, čím ho Chibiny dělají "omnoho modernejsim prostriedkom ako typ EA 18G Growler". Nějaké bližší info?
Tu je zaujimavy zaznam letovych schopnosti Su - 34 s tazkou podvesenou vyzbrojou.
https://www.youtube.com/watch?...Tu je zaujimavy zaznam letovych schopnosti Su - 34 s tazkou podvesenou vyzbrojou.
https://www.youtube.com/watch?...dusan A z kterého zdroje čerpáte, že Venezuela nemá na provoz SU-30. Je možné, že nebude mít. Ale doposud co šlo na armádu nebyla malá čísla a k tomu připočtěme půjčky na ...Zobrazit celý příspěvek
dusan
A z kterého zdroje čerpáte, že Venezuela nemá na provoz SU-30. Je možné, že nebude mít. Ale doposud co šlo na armádu nebyla malá čísla a k tomu připočtěme půjčky na nákup.
To už ale odbočujem od Alžírska do Venezuely :) a od SU-34 k SU-30.
Doufám, že jste si aspoň udělal představu o možnostech nasazení SU-34 v Alžírsku.Skrýt celý příspěvekTu su z toho zniceneho gruzinskeho radaru 36D6 aj zabery s popisom o zniceni raketou z Su 34 http://www.russiadefence.net/t... Inak, ...Zobrazit celý příspěvek
Tu su z toho zniceneho gruzinskeho radaru 36D6 aj zabery s popisom o zniceni raketou z Su 34
http://www.russiadefence.net/t...
Inak, su tam aj pekne zabery roztrhnutych tankovych hlavni, napolovicu roztopenych tankovych kolies po poziari a spusta inych chutoviek.Skrýt celý příspěvekSu - 34 nemoze za chaoticku situaciu sposobenu velenim a pripravou operacie. Su - 34 pouzili na znicenie hlavnych komponentov gruzinskej integrovanej PVO. Rusko malo iba jeden ...Zobrazit celý příspěvek
Su - 34 nemoze za chaoticku situaciu sposobenu velenim a pripravou operacie.
Su - 34 pouzili na znicenie hlavnych komponentov gruzinskej integrovanej PVO. Rusko malo iba jeden zaradeny kus Su - 34 a s pouzitim prostriedkov REB vyradil palebny system gruzinskeho Buk-M dodaneho v tom roku Ukrajinou a tiez vyradilz prevadzky hlavny radar 36D6, ktory byva ustrednym radarom systemu S 300 PMU pre zistovanie protivnika, overovanie FOF, rusenie inych radarov, navadzanie striel zem vzduch.
Dovtedy posobila Gruzinska PVO problemy najma aktivnym rusenim, rozpoznanim vlastneho/nepriatelskeho prostriedku - preto mali vela lastnych zostrelov. Po zasahu Su - 34 bola gruzinska PVO prakticky zbavena akejkolvek dovtedajsej schopnosti a rusi zacali bez vacsich komplikacii postupovat na Tbilisi. Uz viac nebol problem s cinnostou ruskych vzdusnych sil a pozemne jednotky dostavali stabilnu vzdusnu podporu. Bol to de facto kvalitativny zvrat v celej operacii.Skrýt celý příspěvekmna by zasa dost zaujimalo ako chce Su prenikat vyspelou protivzdusnou obranou... proti hocicomu modernejsiemu by to mali piloti prakticky nemozne... tak ako by F-15E neobstala ...Zobrazit celý příspěvek
mna by zasa dost zaujimalo ako chce Su prenikat vyspelou protivzdusnou obranou... proti hocicomu modernejsiemu by to mali piloti prakticky nemozne... tak ako by F-15E neobstala proti S-300/400, rovnako by Su-34 vela vody nenamutila proti povedzme Patriotom.. o to zvlast ak by slo o dialkovy utok... No samozrejme, pri velkosti Ruska im neostava ina moznost ako stavat dialkove bombardery, ako nahrada za Su-24 je Su-34 v pohode.Skrýt celý příspěvek
Butrus Butrus Gali To ako "zažiaril Su-34 v Gruzínsku" by ma celkom zaujímalo, lebo sa mi nezdá, že by ruské letectvo nejako "žiarilo" - útoky omylom na vlastné ciele, polovica ...Zobrazit celý příspěvek
Butrus Butrus Gali
To ako "zažiaril Su-34 v Gruzínsku" by ma celkom zaujímalo, lebo sa mi nezdá, že by ruské letectvo nejako "žiarilo" - útoky omylom na vlastné ciele, polovica strát od vlastnej PVO, strata Tu-22M3, neschopnosť odvrátiť útok gruzínských Su-25 a pod. ...Skrýt celý příspěvekMaroko a Alzirsko sa celu studenu vojnu nachadzaju v stupnujucom sa konflikte. Maroko sa orientovalo na zapad a Alzirsko na Rusko. Zbrane Maroka su zapadneho povodu a Alzirsko ma ...Zobrazit celý příspěvek
Maroko a Alzirsko sa celu studenu vojnu nachadzaju v stupnujucom sa konflikte. Maroko sa orientovalo na zapad a Alzirsko na Rusko. Zbrane Maroka su zapadneho povodu a Alzirsko ma najma ruske zbrane. Konflikt obohc krajin zacaleste v casoch ich osamostatnenia. Bojovali spolu o uzemie zapadnej sahary, ktoru si v 1975 Maroko anektovalo. Alzirsko na odvtedy podporovalo v Maroku hnutie Polisario, ktore vyhlasilo samostatny stat Saharsku arabsku demokraticku republiku. V poslednych desatrociach sa tento konflikt znova zosilnuje, najma na pozadi dalsieho stupnovania konfliktov zapadu a Ruska. S tym suvisia aj stale intenzivnejsie zbrojne zavody medzi oboma krajinami.
https://www.google.sk/?gfe_rd=...
Su - 34 posluzi Alzirsku nielen na potlacanie prip. povstaleckych aktivit. Je stavany ako stroj so schopnostou "útočit na pozemní a námořní cíle, je schopen pronikat hustou protivzdušnou obranou a operovat v oblastech se silnou nepřátelskou aktivitou". Ma schopnosti pokrocileho elektronickeho boja cez system chybiny, co ho robi omnoho modernejsim prostriedkom ako typ EA 18G Growler. Su - 34 ma zakomponovane prvky znizeneho radaroveho odrazu, je schopny vzdusneho manevroveho boja proti inym stihacom protivnika. Ma ovela vacsiu nosnost a variabilitu vyzbroje, ovela vacsie mnozstvo neseneho paliva a doletove vykony ako ine stroje pouzitelne v podobnych ulohach. Ma vysoku odolnost vdaka celopancierovanej titanovej kabine pilotov, ma velmi vykonny specializovany na udery proti pozemnym cielom. Umoznuje automatizovany let kopirovanim terenu v prizemnej vyske mimo radaroveho dosahu protivnika. Obsahuje vela spolocnych prvkov s uz zavedenymi Su - 30 , ci uz logisticky, udrzbovo, treningovo, planovanim misie, ... Nove kusy maju mat zamontovany motor zhodny s Su - 35S, ktory ma zvysenu zivotnost na 4500 hodin a vykon zvyseny na uroven cca 150kN.
Stoji polovicu toho co Hornet a stvrtinu oproti Rafale. No nekup to. Najma ked v Syrii sa tento stroj prave stava dovodom porazky IS a celej protiasadovskej opozicie a robi si najlepsiu moznu reklamu.
Model Su-34 som si kupil este v 1996 roku od Revell v mierke 1:72 a bol som z jeho popisovanych parametrov vo vtedajsom ATM dost uneseny. Odvtedy presiel vyraznou modernizaciou, zaziaril v boji s gruzinskou PVO a dnes exceluje tak, ze zasadne meni globalnu geopoliticku situaciu za pol roka z totalnej mizerie na totalne vitazstvo. Po tomto promo neexistuje dovod, aby Alzircania a ini nenasli hoci aj posledne drobne na nakup tak vykonneho a vsestranneho bojoveho prostriedku.Skrýt celý příspěveksemtam Samozrejme, že na to Venezuela nemá ... objednával ešte Maduro ... ktrorý sa inak ako ekonomický analfabet nazvať nedá ... a i preto prehral parlamentné volby a dnes ...Zobrazit celý příspěvek
semtam
Samozrejme, že na to Venezuela nemá ... objednával ešte Maduro ... ktrorý sa inak ako ekonomický analfabet nazvať nedá ... a i preto prehral parlamentné volby a dnes obsadila parlament opozícia.
Kupovať drahé stíhačky, keď doma kolabuje ekonomika je samozrejme proti zdravému rozumu, Mimochodom i tá prvá várka bola za ruské úvery. Ak sú Rusi pri zmysloch, tak radšej budú požadovať vyplatenie strých dlhov ako dodávku nových strojov, ktoré Venezuela sotva niekedy splatí. Ak samozrejme nepreváži politika.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...