Alžírsko zvýšilo objednávku ruských helikoptér Mi-28

Foto: Mi-28
Mi-28N ruské armády; větší foto / Artem Katranzhi; CC BY-SA 2.0

Alžírské vojenské letectvo se rozhodlo navýšit množství objednaných ruských útočných helikoptér Mi-28NE “Night Hunter” z původních osmi kusů na 42. Informoval o tom ruský deník RIA-Novosti.

Alžírské vzdušné síly společně s Irákem jsou prvními zahraničními uživateli této ruské helikoptéry. Irák dosud objednal 19 kusů a podle ruských vyjádření probíhají jednání s dalšími zahraničními zájemci.

Zdroj z ruského ministerstva obrany uvedl, že o Mi-28 projevily zájem některé ze zemí Společenství nezávislých států (sdružení bývalých sovětských republik), Latinské Ameriky a subsaharské Afriky. O nákupu Mi-28NE také uvažují letectva Vietnamu, Malajsie, Thajska, Bahrajnu, Íránu a Egypta.

Úspěšnému nasazení Mi-28NE v Sýrii a Iráku zajišťuje těmto strojům výbornou reklamu. Například minulý týden helikoptéry Mi-28N ruských Vzdušno kosmických sil vyzbrojené řízenými střelami 9M120 Ataka (v kódu NATO AT-9 Spiral-2) zaútočily na pozice Islámského státu v syrské provincii Homs.

Ruské ministerstvo obrany uvedlo, že radioelektronické rušící systémy helikoptér během operace snadno potlačily naváděcí systémy ručně odpalovaných protiletadlových střel MANPADS (MAN-Portable Air Defense Systems), které proti nim islamisté použili.

Během útoku byly podle vyjádření ruského ministerstva obrany helikoptérami Mi-28N zničeny protivzdušné systémy Strela-1 a Igla-1 ruské výroby a střely Hong Ying-5 čínské provenience.

Ruský velvyslanec v Alžírsku Alexander Zolotov se k objednávce Mi-28NE pro Alžírsko odmítl vyjádřit, nicméně uvedl, že se Alžírsko zvažuje akvizici ruských zbrojních technologií. Zolotov dále sdělil, že alžírská armáda je velmi spokojená s kvalitou ruských zraní, které se velmi osvědčily ve specifických podmínkách, jako je prašné pouštní prostředí a vysoké teploty.

Podle zdrojů ruské tiskové agentury TASS alžírské Mi-28 budou schopné operovat jak za dne, tak v noci a za extrémních klimatických podmínek. Vrtulníky budou také upraveny tak, aby bylo možné je pilotovat z místa pilota i operátora zbraňových systémů.

Mi-28 v Sýrii při útoku na pozice Islámského státu.

Vrtulníky Mi-28NE, vyráběné ruským konsorciem Rostvertol, jsou exportní variantou helikoptér Mi-28N. Primárním posláním těchto útočných stojů je boj proti obrněným jednotkám protivníka. Dokáží také zasahovat proti nepřátelské pěchotě, malým plavidlům a pomalu a nízko letícím vzdušným cílům.

Výroba verze Mi-28N  vznikla v roce 2006 a do výzbroje ruského letectva byla oficiálně zařazena roku 2013. Verze Mi-28N v průběhu vývoje prošla rozsáhlou modernizací zahrnující instalaci systému FLIR, nové elektronické vybavení kokpitu a vylepšené motory.

Mi-28NE může nést nejmodernější ruské protitankové řízené střely a také rakety vzduch-vzduch. Mi-28NE je je poháněna dvojicí motorů  Klimov TV3-117VK každý o výkonu 2466 koňských sil. Dolet je 460 km a maximální rychlost je 300km/h.

Prázdný stroj váží 8,5 tuny, maximální vzletová hmotnost je pak 11,5 tuny. Základní zbraní Mi-28NE je 30mm automatický kanón 2A42 Šipunov umístěný v otočné konzoli pod přední částí trupu.

Helikoptéra může být dále vyzbrojena například protitankovými řízenými střelami 9M120 Ataka (AT-9 Spiral-2), 9M114 (AT-6 Spiral), 9A4172 Vichr (AT-16 Scallion), protiletadlovými střelami 9K38 Igla (SA-18 Grouse) a neřízenými raketami ráže 80 a 130 mm.

Cena jednoho vrtulníku se pohybuje v rozmezí 15–16 milionů amerických dolarů (cena v roce 2002).

Alžírsko nákupem většího poštu Mi-28NE značně posílí své letecké síly, které procházejí velkou modernizací, především kvůli rostoucí hrozbě ze strany islamistických skupin v severní Africe.

Minulý měsíc začala Moskva alžírským bezpečnostním složkám poskytovat svá satelitní data mapující pohyb islamistů v Libyi a Maghrebu a obě země začaly aktivněji spolupracovat v boji proti terorismu.

Zdroj: Defense News

Nahlásit chybu v článku


Související články

Česká vrtulníková jednotka pro speciální operace

FACV posledních několika dnech se více a více začíná mluvit o vzniku speciální vrtulníkové jednotky. ...

Mi-28N Noční lovec oficiálně v ruské armádě

Ruská armáda bitevní vrtulníky Mi-28N Noční lovec používá již několik let, ale teprve nyní jsou ...

Irák nasadí ruské bitevní vrtulníky Mi-28NE „Havoc“

Radikálové z Islámského státu (IS) stále úspěšné působí ve velkých částech severního Iráku a Sýrie. ...

Alžírsko nakoupí ruské Su-34 Fullback

Alžírské vzdušné síly objednaly od ruského výrobce Novosibiřské letecké výrobní sdružení V. P. ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • KóĎA
    12:53 13.04.2016

    Já bych řekl, že největší nevýhoda Mil-28/Ka-52 oproti Apachům je podvěšená výzbroj. V Sýrii se používají staré Ataky, Vichry z 90. let jsou integrovány zatím jenom u námořních ...Zobrazit celý příspěvek

    Já bych řekl, že největší nevýhoda Mil-28/Ka-52 oproti Apachům je podvěšená výzbroj. V Sýrii se používají staré Ataky, Vichry z 90. let jsou integrovány zatím jenom u námořních Ka-52, o Hermesech jsem už dlouho nečetl. Proti posledním verzím Hellfirů nic moc. Stejně tak i neřízené střely (v US verzi už řízené) menších ráží.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    10:48 13.04.2016

    Apache právě útočí z nízkých výšek, krytý terénem. A schovaný za kopcem s vystrčeným radarem nad rotorem a z odstupu. Rusové používají hell-circle, kde jsou poměrně na ráně a ...Zobrazit celý příspěvek

    Apache právě útočí z nízkých výšek, krytý terénem. A schovaný za kopcem s vystrčeným radarem nad rotorem a z odstupu.
    Rusové používají hell-circle, kde jsou poměrně na ráně a potřebují pak Vitebsk a pancíř, aby to ustáli.
    Až dosáhne Ka-52 stejných schopností útočit i z odstupu, jako Apache, bude to ultimativní mašina. A nárůst jeho schopností je celkem patrný.
    Až těch samých schopností dosáhne Mil-28, bude to stále jen levnější Apache a sotva bude v něčem citelně lepší, než tenhle prošedivělý a ostřílený veterán.Skrýt celý příspěvek

  • niko
    10:04 13.04.2016

    Rozdielnost Apacha a Ka52 je dana aj bojovou taktikou, ktoru Rusko a USA vyuzivaju. Zatial co Apache utoci na ciele zo strednej vysky a vyuziva tym svoje elektroopticke vybavenie, ...Zobrazit celý příspěvek

    Rozdielnost Apacha a Ka52 je dana aj bojovou taktikou, ktoru Rusko a USA vyuzivaju. Zatial co Apache utoci na ciele zo strednej vysky a vyuziva tym svoje elektroopticke vybavenie, Rusi na vsetkych svojich masinach, jedno ci MI 24, alebo Ka 52 utocia z malych vysok v taktike tzv. pekelneho kruhu. Tym sa priamo dostavaju do palby protivnikovej PVO a rucnych zbrani. Ergo potrebuju silnejsie pancierovanie.Skrýt celý příspěvek

  • infi
    10:00 13.04.2016

    Jenom bych se chtel vyjadrit k "netrefenym" cilum. Osobne mi podle videa pripada, ze nez na vyspelosti technologie to spise zalezi na lidskem faktoru - skillu operatoru, kter ...Zobrazit celý příspěvek

    Jenom bych se chtel vyjadrit k "netrefenym" cilum.

    Osobne mi podle videa pripada, ze nez na vyspelosti technologie to spise zalezi na lidskem faktoru - skillu operatoru, kter strelu navadi...Skrýt celý příspěvek

  • Charlie
    08:07 13.04.2016

    Ka-52 je proti Apache něco jako tank proti BVP. Celá konstrukce je dost obrněná a střed centroplánu je vlastně obrněná kostka, ve který jsou nacpaný motory a reduktory. Zkusím ...Zobrazit celý příspěvek

    Ka-52 je proti Apache něco jako tank proti BVP. Celá konstrukce je dost obrněná a střed centroplánu je vlastně obrněná kostka, ve který jsou nacpaný motory a reduktory. Zkusím najít ATM, ve kterým nedávno tyhle dva typy porovnávali.

    Apache to zas dorovnává elektronikou.

    Víceméně by se nechalo říct, že zatímco Kamov jde přímo do akce, Apač to ostřeluje z dálky.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    07:41 13.04.2016

    Odolností Ka-52 jsem nemyslel jen odolnost danou dvourotorovou koncepcí, ale konstrukcí integrálního pancéřování a vystřelovacích sedaček k tomu. Apache není žádná křehká slečinka, ...Zobrazit celý příspěvek

    Odolností Ka-52 jsem nemyslel jen odolnost danou dvourotorovou koncepcí, ale konstrukcí integrálního pancéřování a vystřelovacích sedaček k tomu. Apache není žádná křehká slečinka, ale přecijom videa z jeho výroby trochu připomínají laminování kanoí v dřevních dobách vodáckých klubů (pro nechápavé - je to hyperbola).
    Mil-28 v podstatě "zbyl", ale je o něco levnější a výrobce má větší kapacity než Kamov, takže proč ne, když už je. Každopádně je to stroj, který možná časem dožene Apache, ale nemá na to ho překonat. Je to ten druhý, co jde v jeho stopách a s menšími prostředky. A vždycky zůstane jen ruským klonem Apache. Možná vyzraje (ostatně zdá, že už celkem OK), bude to relativně nenákladný a efektivní zbraňový systém, ale do dějin letectví se nezapíše.
    Ka-52 šel svojí cestou a momentálně je to asi nejperspektivnější existující vojenský vrtulník. Projekty "rychlých" vrtulníkoplánů" jsou zajímavé a budou v řadě případů extrémně užitečné, ale postrádám u nich onu odolnost Apache, Ka-52 a vůbec bitevních vrtulníků současné školy. A jestliže F-35 může (dejme tomu a neřešme cenu) efektivně útočit pro CAS, pěšákům stejně bude chybět něco, co se jim motá a hlučí nad hlavou a mají pocit, že je tam s nimi. A na tohle se bojím, že bude ta nová generace křehká a drahá.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    00:58 13.04.2016

    dusan JJ nehody byly u zkoušek. U KA-52 měl jednu nehodu právě prototyp, když se mu ve velkém přetížení střetly ty zmiňované listy rotoru. Následně byl dán omezovač, aby k ...Zobrazit celý příspěvek

    dusan

    JJ nehody byly u zkoušek. U KA-52 měl jednu nehodu právě prototyp, když se mu ve velkém přetížení střetly ty zmiňované listy rotoru. Následně byl dán omezovač, aby k kolizi listů nedocházelo a od té doby bez problémů. Za běžných podmínek se k tak hraničním limitům, aby se vám střetly listy nedostanete. To je bližší spíše k akrobatickým kouskům, jaké třeba předvádí MI-28. V praxi akrobacii těžko využijete, ale spíše se setkáte s ohrožením vyrovnávacího rotoru a opotřebením různých systémů, ne-li i draku stroje kvůli vibracím zadního rotoru.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    00:47 13.04.2016

    semtam Čo som pozrel ešte do ATM z roku 2014 tak dovtedy havarovali pre problémy s reduktorom až 4 ks Mi-28 + jeden Berkutu je to spolu 5 ks + ten "sýrsky" (uvidíme príčinu) ... ...Zobrazit celý příspěvek

    semtam

    Čo som pozrel ešte do ATM z roku 2014 tak dovtedy havarovali pre problémy s reduktorom až 4 ks Mi-28 + jeden Berkutu je to spolu 5 ks + ten "sýrsky" (uvidíme príčinu) ... a to je už dosť tragická bilancia ....na celkom "vzácny" typ.

    Ka-52 je určite podarenejší typ. V podstate však nadväzuje na "skrachovanca" Ka-50, ktorý bol až príliš revolučný a prestava jeho tvorcov o automatizácii s jedným pilotom nevydržala realitu. Ka-52 je zreálnenie optimizmu a druhý člen posádky zaraďuje stroj opäť madzi dvojmiestnu "klasiku". Ka-52 sice je v sérii spoľahlivejší, ale nie je to zadarmo. Prototypy mali problémy so stretom protiběžných rotorov a u strojov sa robili úpravy a hlavne sa čiastočne obmedzia letová obálka. Čo pri bežnom lete určite nevadí, ale asi ťažko bude v kritickej situácii pilot hľadieť na také obmedzenia, resp. ho elektronika obmedzí sama. Takže tá výhoda neexistenice vyrovanávacieho rotora nie je zadarmo.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    23:35 12.04.2016

    fenri Souhlas, citlivé místo všech klasických vrtulníků je zadní rotor. Má další nevýhodu v tom, že způsobuje vibrace stroje. KA-52 toto nepociťuje, protože ho jednoduše nemá. ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri

    Souhlas, citlivé místo všech klasických vrtulníků je zadní rotor. Má další nevýhodu v tom, že způsobuje vibrace stroje. KA-52 toto nepociťuje, protože ho jednoduše nemá.

    MI-28 je pozůstatkem tzv. "oboronky". Ovšem pro svoji cenu bude pro mnohé země dostupnější než jiné typy bojových vrtulníků.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    23:15 12.04.2016

    dusan Tak teda 3. V roce 2011 byli teprve na začátku operačního použití. Ano, 3 kusy jsou na první pohled dost, když Kamov je beze ztráty. Ohledně užití AH-64 ne vždy se ...Zobrazit celý příspěvek

    dusan

    Tak teda 3. V roce 2011 byli teprve na začátku operačního použití. Ano, 3 kusy jsou na první pohled dost, když Kamov je beze ztráty.

    Ohledně užití AH-64 ne vždy se osvědčili. Na Balkáně zrovna si dobrou pověst nevybudovali.
    Ale opět budu asi nejspíš muset napsat že se jedná o naprostou špičku mezi bitevními vrtulníky.
    Ztráty tohoto typu jsou i k produkci cca 2000 ks (některé zdroje uvádí něco málo přes 1000 ks) nejsou mizivé.

    V Afghánistánu padlo 12 kusů. V Iráku do roku 2008 cca 15 havarovalo a 16 bylo zničeno či poškozeno nepřátelskou palbou. Dále tu máme havárie v mírových podmínkách. Celkově se jedná o několik desítek havárií i sestřelů nepřátelskou palbou ( nezapomínejte na zahraniční uživatele).

    MI-28 mimo RF, která má necelých 100 ks. Lítá ještě v Iráku (do 15 kusů) a Keni také do 15 kusů.

    niko

    Těch 500 MI-24 je z dob SSSR, nejedná se o novovýrobu :DSkrýt celý příspěvek

  • fenri
    22:52 12.04.2016

    niko - kozlus hovořil o Syrii. Tam tolik strojů není... Jinak Mil-35 má smysl jako létající BVP, kromě SAR misí je fajn na výsadky speciálů, zásobování exponovaných jednotek, na ...Zobrazit celý příspěvek

    niko - kozlus hovořil o Syrii. Tam tolik strojů není...
    Jinak Mil-35 má smysl jako létající BVP, kromě SAR misí je fajn na výsadky speciálů, zásobování exponovaných jednotek, na druhořadém bojišti zvládne i bitevní role.
    Mil-28 je čistě politický projekt a vedle potentnějšího Ka-52 smysl nedává. Na druhou stranu jde o silnější, levnější a odolnější potvoru než evropská konkurence.
    Osobně si myslím, že králem bojiště je dosud Apache a chvíli i ještě bude, ale Ka-52 ho (při investování do vývoje) přeroste. Senzory, zasíťovanost a zaměřovací systémy Apache lze do Ka-52 dostat. Odolnost, manevrovatelnost a bezpečnost Ka-52 do Apache dostat nelze. Každopádně je obdivuhodné, že Apache čekal na alespoň důstojného soupeře bezmála třicet let...Skrýt celý příspěvek

  • niko
    22:44 12.04.2016

    Kozlus 50 MI 35 a asi 500 MI 24 len kvoli zachrane pilotov ? To je nejako vela, nie ? Skor je pravda, ze MI 35 su cenovo dostupnejsie ako MI 28 a Ka 52. Preto ich RuAF dokupuje aby ...Zobrazit celý příspěvek

    Kozlus 50 MI 35 a asi 500 MI 24 len kvoli zachrane pilotov ? To je nejako vela, nie ? Skor je pravda, ze MI 35 su cenovo dostupnejsie ako MI 28 a Ka 52. Preto ich RuAF dokupuje aby pomohli s obmenou starych olietanych MI 24.Skrýt celý příspěvek

  • Kozlus
    21:39 12.04.2016

    dusan: Ty Mi-35 tam maji od zacatku svoje opodstatneni: zachrana pilotu. Vim, ze tam na to maji i dopravni Mi-8, ale tohle je poradne odolna bestie se spoustou zubu. Nedivil bych ...Zobrazit celý příspěvek

    dusan:
    Ty Mi-35 tam maji od zacatku svoje opodstatneni: zachrana pilotu. Vim, ze tam na to maji i dopravni Mi-8, ale tohle je poradne odolna bestie se spoustou zubu. Nedivil bych se, kdyby tohle pri rozhodovani taky hralo roli.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    20:31 12.04.2016

    semtam V roku 2011 stratilo ruské letectvo jeden Mi-28, takže to sú už tri ...čo je za pár rokov a pár desiatkach kusov (dodnes ich bolo zaradených do výzbroje necelých 100 ks v ...Zobrazit celý příspěvek

    semtam

    V roku 2011 stratilo ruské letectvo jeden Mi-28, takže to sú už tri ...čo je za pár rokov a pár desiatkach kusov (dodnes ich bolo zaradených do výzbroje necelých 100 ks v rátane exportu) celkom dosť ....
    Kampan v Sýrii sa začala bez nich, nakoľko sa ešte šetrila nehoda skupiny Berkut.

    AH-64 je masovo zavedený typ, ktorý už nemusí nikoho nemusí presviečať o svojich kvalitách. Cez 2 000 vyrobených kusov, dlhé desiatky rokov služby a mnohé konflikty s vrátane protivníkov s vyspelou PVO jasne dokazujú, že zatiaľ nemá porovnávanie s "mladíkom" Mi-28 vôbec zmysel, napriek tomu, že dĺžkou vývoja nie sú až tak veľmi vzdialení.

    Celkovo mi pripadá celá ruská koncepcu"bojového" Mi-28 a "prieskumného" Ka-52 dosť od veci a zbytočné trieštenie finančných prostriedkov. Okram toho ruské letectvo stále objednáva Mi-35, ktorý je deklarovaný hlavne ako typ vhodný pre špeciálne operácie pre svoju prepranú kapacitu. Napriek tomu bol nasadený v Sýrii ako hlavný typ od začiatku konfliku.Skrýt celý příspěvek

  • Muž, co zírá na kozy
    20:30 12.04.2016

    flanker.jirka: Těžko říct, možná člověk automaticky až příliš očekává spektakulární výbuch jako v akčním filmu :) Kdyby minuli tím prvním výstřelem byl by tam vidět nějaký kráter, ...Zobrazit celý příspěvek

    flanker.jirka: Těžko říct, možná člověk automaticky až příliš očekává spektakulární výbuch jako v akčním filmu :) Kdyby minuli tím prvním výstřelem byl by tam vidět nějaký kráter, ale podle mě trefili kabinu.

    Spíše mě zaráží že mají problém se zaměřováním, protože jim spaliny z vlastní odpálené střely evidentně zrušily uzamčení cíle. To by se ve skutečném ostrém boji nemuselo vyplatit...Skrýt celý příspěvek

  • flanker.jirka
    19:54 12.04.2016

    Asi by si měli nejdříve vyzkoušet střelby v menší rychlosti nebo ve visu. Zajímavé mi přijde, že na cca obdobnou vzdálenost a při rychlé dopředném letu minuli stojící auta a ...Zobrazit celý příspěvek

    Asi by si měli nejdříve vyzkoušet střelby v menší rychlosti nebo ve visu. Zajímavé mi přijde, že na cca obdobnou vzdálenost a při rychlé dopředném letu minuli stojící auta a jedoucí trefí, nejspíše dva různí operátoři.Skrýt celý příspěvek

  • alexa123
    18:33 12.04.2016

    mudry.udrzbar: ... celá kampaň je vlastně aj formou cvičenia a nemyslím, že by nízky nočný prelet bol taktickou nutnosťou. Skor bola táto varianta zvolená v rámci "ostrého ...Zobrazit celý příspěvek

    mudry.udrzbar:
    ... celá kampaň je vlastně aj formou cvičenia a nemyslím, že by nízky nočný prelet bol taktickou nutnosťou. Skor bola táto varianta zvolená v rámci "ostrého výcviku" a testovania, ale to sú len moje domnienky. ..

    Preboha živého - aby sa testoval nočný let v neznámom teréne, na to netreba letieť do Sýrie ale toto sa dá predsa otestovať doma. Aký je rozdiel pre pilota medzi letom v 20-30m výške neznámom teréne doma a kdesi v Sýrii? Naraziť do prekážky môže rovnako tam aj tam.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    18:24 12.04.2016

    Ještě poznámka k nehodám či sestřelum moderních bojových vrtulníků. AH-64 byl sestřelen minulý rok v Jemenu. Tato válka není mediálně moc známá, ale co do počtu obětí a ztrát se ...Zobrazit celý příspěvek

    Ještě poznámka k nehodám či sestřelum moderních bojových vrtulníků.

    AH-64 byl sestřelen minulý rok v Jemenu. Tato válka není mediálně moc známá, ale co do počtu obětí a ztrát se o žádnou marginálii nejedná.

    https://www.youtube.com/watch?...

    AH-64 provází za dobu jeho služby řada nehod a nikdo ho nepovažuje za šrot. Samozřejmě oproti typům jako MI-28 či KA-52 jich létá větší množství a tak statisticky větší nehodovost AH-64 je samozřejmá.

    MI-28 jich má po zavedení do služby vlastně jen 2. První z minulého roku a nyní. byl by zázrak, kdyby ruské síly neměli žádné ztráty na technice. Viz. třeba odkazy na Afg. či síly arabské koalice v Jemenu.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    18:01 12.04.2016

    MI-28 je bojově nasazen již od minulého roku a to armádou Iráku. V jejich rukou zatím bez ztráty kytičky. MI-28 ať sice víc protěžován oproti KA-52, který má štěstí v tom, že se ...Zobrazit celý příspěvek

    MI-28 je bojově nasazen již od minulého roku a to armádou Iráku. V jejich rukou zatím bez ztráty kytičky.
    MI-28 ať sice víc protěžován oproti KA-52, který má štěstí v tom, že se mu vyhýbají nehody si zas až tak nemyslím, že MI-28 je špatný stroj. Nehody v bojových zónách nejsou nic neobvyklého.
    Zde například ztráty aliance v Afghánu:
    https://en.wikipedia.org/wiki/...

    Abych nebyl linčován za to, že jsem zveřejnil ztráty letecké techniky v misi NATO. Tak pro úplnost dodám i ztráty SSSR v Afghánistánu.

    https://en.wikipedia.org/wiki/...

    Zjednodušeným a velmi laickým pohledem, by se dalo říci, že AH-64 je šrot. Což zdaleka není pravda. O MI-24 to samé a ve větším měřítku. I když v případě VKS v Sýrii ho nepotkala žádná nehoda. Nepočítám "sestřelení" u země v záchranné misi.

    K tématu: Alžírsko MI-28 testovalo několik let, tak určitě nekupují zajíce v pytli. Nákup cca 40 ks MI-28 Alžírskem již koluje informačními portály dlouhou dobu. MI-28 je cenově dostupnější než KA-52 a své kvality oba typy chtě nechtě dokazují v Sýrii a MI-28 ještě v již zmíněném Iráku.

    Pro zahraniční zákazníky, kteří se nemusejí tolik dogmaticky řídit politikou a mají přeplněnou armádní pokladnu, tak sáhnou po AH-64. Pro ty co hledají kompromis mezi cenou a výkonem se jeví jako nejlepší volba MI-28. Pro lepší výkony a pověst si mohou připlatit za KA-52. Stroje z EU pro svou cenu a koncepci zakázníky jak vidno moc nelákají. Ti nejchudší či státy s menšími nároky na bitevní vrtulníky sahají zpravidla na MI-24/35.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    17:36 12.04.2016

    Mi-28 je už lieta pomaly 30 rokov a je zrejmé, že má vo vývoji stále rezervy. S osvedčeným a prevereným AH-64 sa nedá porovnávať ani teoreticky. Paradoxne by bola pre Rusov ...Zobrazit celý příspěvek

    Mi-28 je už lieta pomaly 30 rokov a je zrejmé, že má vo vývoji stále rezervy. S osvedčeným a prevereným AH-64 sa nedá porovnávať ani teoreticky.
    Paradoxne by bola pre Rusov bojová strata prijateľnejšia - "šťastný" zásah ešte nerobí zo žiadneho stroja zraniteľný črep. Ale technické pričiny (to je jedno aké) sú naozaj problémom pre typ, ktorý sa s nimi borí už 30 rokov.
    Alžírčanom by som sa dosť divil, keby kontrakt mnimálne napozastavili.....Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 3