Alžírsko zvýšilo objednávku ruských helikoptér Mi-28

-
11. 4. 2016
-
52 komentářů
-
Václav Kopecký
Alžírské vojenské letectvo se rozhodlo navýšit množství objednaných ruských útočných helikoptér Mi-28NE “Night Hunter” z původních osmi kusů na 42. Informoval o tom ruský deník RIA-Novosti.
Alžírské vzdušné síly společně s Irákem jsou prvními zahraničními uživateli této ruské helikoptéry. Irák dosud objednal 19 kusů a podle ruských vyjádření probíhají jednání s dalšími zahraničními zájemci.
Zdroj z ruského ministerstva obrany uvedl, že o Mi-28 projevily zájem některé ze zemí Společenství nezávislých států (sdružení bývalých sovětských republik), Latinské Ameriky a subsaharské Afriky. O nákupu Mi-28NE také uvažují letectva Vietnamu, Malajsie, Thajska, Bahrajnu, Íránu a Egypta.
Úspěšnému nasazení Mi-28NE v Sýrii a Iráku zajišťuje těmto strojům výbornou reklamu. Například minulý týden helikoptéry Mi-28N ruských Vzdušno kosmických sil vyzbrojené řízenými střelami 9M120 Ataka (v kódu NATO AT-9 Spiral-2) zaútočily na pozice Islámského státu v syrské provincii Homs.
Ruské ministerstvo obrany uvedlo, že radioelektronické rušící systémy helikoptér během operace snadno potlačily naváděcí systémy ručně odpalovaných protiletadlových střel MANPADS (MAN-Portable Air Defense Systems), které proti nim islamisté použili.
Během útoku byly podle vyjádření ruského ministerstva obrany helikoptérami Mi-28N zničeny protivzdušné systémy Strela-1 a Igla-1 ruské výroby a střely Hong Ying-5 čínské provenience.
Ruský velvyslanec v Alžírsku Alexander Zolotov se k objednávce Mi-28NE pro Alžírsko odmítl vyjádřit, nicméně uvedl, že se Alžírsko zvažuje akvizici ruských zbrojních technologií. Zolotov dále sdělil, že alžírská armáda je velmi spokojená s kvalitou ruských zraní, které se velmi osvědčily ve specifických podmínkách, jako je prašné pouštní prostředí a vysoké teploty.
Podle zdrojů ruské tiskové agentury TASS alžírské Mi-28 budou schopné operovat jak za dne, tak v noci a za extrémních klimatických podmínek. Vrtulníky budou také upraveny tak, aby bylo možné je pilotovat z místa pilota i operátora zbraňových systémů.
Mi-28 v Sýrii při útoku na pozice Islámského státu.
Vrtulníky Mi-28NE, vyráběné ruským konsorciem Rostvertol, jsou exportní variantou helikoptér Mi-28N. Primárním posláním těchto útočných stojů je boj proti obrněným jednotkám protivníka. Dokáží také zasahovat proti nepřátelské pěchotě, malým plavidlům a pomalu a nízko letícím vzdušným cílům.
Výroba verze Mi-28N vznikla v roce 2006 a do výzbroje ruského letectva byla oficiálně zařazena roku 2013. Verze Mi-28N v průběhu vývoje prošla rozsáhlou modernizací zahrnující instalaci systému FLIR, nové elektronické vybavení kokpitu a vylepšené motory.
Mi-28NE může nést nejmodernější ruské protitankové řízené střely a také rakety vzduch-vzduch. Mi-28NE je je poháněna dvojicí motorů Klimov TV3-117VK každý o výkonu 2466 koňských sil. Dolet je 460 km a maximální rychlost je 300km/h.
Prázdný stroj váží 8,5 tuny, maximální vzletová hmotnost je pak 11,5 tuny. Základní zbraní Mi-28NE je 30mm automatický kanón 2A42 Šipunov umístěný v otočné konzoli pod přední částí trupu.
Helikoptéra může být dále vyzbrojena například protitankovými řízenými střelami 9M120 Ataka (AT-9 Spiral-2), 9M114 (AT-6 Spiral), 9A4172 Vichr (AT-16 Scallion), protiletadlovými střelami 9K38 Igla (SA-18 Grouse) a neřízenými raketami ráže 80 a 130 mm.
Cena jednoho vrtulníku se pohybuje v rozmezí 15–16 milionů amerických dolarů (cena v roce 2002).
Alžírsko nákupem většího poštu Mi-28NE značně posílí své letecké síly, které procházejí velkou modernizací, především kvůli rostoucí hrozbě ze strany islamistických skupin v severní Africe.
Minulý měsíc začala Moskva alžírským bezpečnostním složkám poskytovat svá satelitní data mapující pohyb islamistů v Libyi a Maghrebu a obě země začaly aktivněji spolupracovat v boji proti terorismu.
Zdroj: Defense News
Související články
Česká vrtulníková jednotka pro speciální operace
FACV posledních několika dnech se více a více začíná mluvit o vzniku speciální vrtulníkové jednotky. ...
-
06.12.2013
-
12 komentářů
-
Mgr. Ondřej Rajkovič
Mi-28N Noční lovec oficiálně v ruské armádě
Ruská armáda bitevní vrtulníky Mi-28N Noční lovec používá již několik let, ale teprve nyní jsou ...
-
02.01.2014
-
17 komentářů
-
Jan Grohmann
Irák nasadí ruské bitevní vrtulníky Mi-28NE „Havoc“
Radikálové z Islámského státu (IS) stále úspěšné působí ve velkých částech severního Iráku a Sýrie. ...
-
03.11.2014
-
23 komentářů
-
Jan Grohmann
Alžírsko nakoupí ruské Su-34 Fullback
Alžírské vzdušné síly objednaly od ruského výrobce Novosibiřské letecké výrobní sdružení V. P. ...
-
15.02.2016
-
60 komentářů
-
Václav Kopecký
Komentáře
hurvo: Jak řikáš.. Když jsem to video zkoukl poprvý, měl jsem za to, že zrušili třemi raketami tři vozidla, ale po druhém shlédnutí je jasně vidět, že dvěmi raketami minuli dvě ...Zobrazit celý příspěvek
hurvo: Jak řikáš.. Když jsem to video zkoukl poprvý, měl jsem za to, že zrušili třemi raketami tři vozidla, ale po druhém shlédnutí je jasně vidět, že dvěmi raketami minuli dvě vozidla a ten třetí pokus ví pouze Bůh :DSkrýt celý příspěvek
pozeram ze vo videu asi crepiny sposobili nejaku skodu, ale aj tak prva raketa miss, druha raketa miss, a pri strelbe na to SUV sa neda povedat lebo video je seknute ale v pozadi ...Zobrazit celý příspěvek
pozeram ze vo videu asi crepiny sposobili nejaku skodu, ale aj tak prva raketa miss, druha raketa miss, a pri strelbe na to SUV sa neda povedat lebo video je seknute ale v pozadi sa pilot modli k leninovej plesine aby trafil.Skrýt celý příspěvek
mudry udrzbar: MI 28 N sa vracal z bojovej misie v meste Homs, kde v noci napadol jednotky An Nusra. Ziadne cvicenie. Bojovy let. Vrtulnik zachytil prekazku na uzemi ...Zobrazit celý příspěvek
mudry udrzbar: MI 28 N sa vracal z bojovej misie v meste Homs, kde v noci napadol jednotky An Nusra. Ziadne cvicenie. Bojovy let.
Vrtulnik zachytil prekazku na uzemi kontrolovanom teroristami pri spiatocnom lete. Tela dvoch pilotov boli vyzdvyhnute a dopravene na zakladnu po search and rescue misii zachranneho timu.
Rusi maju teraz v Syrii, tak isto ako v letectve k dispozicii 3 typy bojovych vrtulnikov. Silne pochybujem, ze zaviest KA50/52 a MI 28 naraz bolo logisticky to najlepsie riesenie.Skrýt celý příspěvekNiko: To cvičenie som myslel v zmysle, že celá kampaň je vlastně aj formou cvičenia a nemyslím, že by nízky nočný prelet bol taktickou nutnosťou. Skor bola táto varianta zvolená ...Zobrazit celý příspěvek
Niko:
To cvičenie som myslel v zmysle, že celá kampaň je vlastně aj formou cvičenia a nemyslím, že by nízky nočný prelet bol taktickou nutnosťou. Skor bola táto varianta zvolená v rámci "ostrého výcviku" a testovania, ale to sú len moje domnienky.
Inak KA-52 je výkonnostne aj vlastnostmi inde ako Mi-28 (a dovolím si povedat, že aj celá západná konkurencia), inde je však aj cenovo, preto Rusi zvolili variantu zavádzania oboch strojov, s tým, že KA-52 bude plnit sofistikovanejšie úlohy velitelského stroja, prípadne stroja pre špeciálne operácie.Skrýt celý příspěvekNo cvicenie to urcite nebolo. Vrtulnik sa vracal z bojovej misie a zachytil prekazku. Piloti leteli podla nocneho videnia. ...Zobrazit celý příspěvek
No cvicenie to urcite nebolo. Vrtulnik sa vracal z bojovej misie a zachytil prekazku. Piloti leteli podla nocneho videnia.
http://rbth.com/news/2016/04/1... Skrýt celý příspěvekPodľa prvých správ mala haváriu sposobiť kolízia s prekážkou pri nočnom lete tesne nad terénom. (pravdepodobne v rámci nejakého cvičenia)
Podľa prvých správ mala haváriu sposobiť kolízia s prekážkou pri nočnom lete tesne nad terénom. (pravdepodobne v rámci nejakého cvičenia)
to Gorn, tak to teda bylo rychlý - pokud to byla havárie, pošramocená pověst se ještě víc pošramotí, pokud to byla raketa, tak zarušení není tak super, jak se píše v článku, pokud ...Zobrazit celý příspěvek
to Gorn, tak to teda bylo rychlý - pokud to byla havárie, pošramocená pověst se ještě víc pošramotí, pokud to byla raketa, tak zarušení není tak super, jak se píše v článku, pokud to bude navíc raketa západní - i když jak píše autor Islámský stát má hlavně ruské a čínské rakety - tak to už je dobrá pověst ta tam nadobro.Skrýt celý příspěvek
Ony reduktory jsou u obou ruských "novinek" slabým místem už od začátku. Kamov s nimi tedy takový problém nemá, ale i tak jsou poněkud zastaralé konstrukce s velkými ztrátami a ...Zobrazit celý příspěvek
Ony reduktory jsou u obou ruských "novinek" slabým místem už od začátku. Kamov s nimi tedy takový problém nemá, ale i tak jsou poněkud zastaralé konstrukce s velkými ztrátami a krátkou dobou provozu "na sucho". Při srovnávačce s Apachem v jednom z dřívějších ATM to byla jedna z velkých slabin (po elektronice, která ne že by byla špatná, ale neumí toho tolik co u nových AH-64).
Mi-28 měla tuším u prototypů upravený reduktor z dvacet čtyřky, ale ty byl příšerně problematický a nakonec dostala jiný, jestli mě pamět neklame.Skrýt celý příspěvekTak je to potvrzeno http://zpravy.idnes.cz/rusko-v... a bohužel oba piloti zahynuli. Vypadá to na technickou ...Zobrazit celý příspěvek
Tak je to potvrzeno http://zpravy.idnes.cz/rusko-v...
a bohužel oba piloti zahynuli. Vypadá to na technickou poruchu. Ale pokud si vzpomínám Mi-28 už má od počátku problémy hlavního reduktoru a transmisní soustavy. Ještě nedávno jsem četl, že povinná kontrola u Mi-28 je předepsaná po 25 hodinách letu a resurz hlavního reduktoru je omezen na 500h, což je peklo. Vypadá to, že to není úplně ok. Jako reklama naprd. Ka-52 se změnil z otloukánka v pár kusech na jasnýho favorita na hlavní vrtulník. Je vybavenej výrazně lépe, spolehlivej s větším modernizačním potenciálem.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...