Americké námořnictvo vyvíjí ultralehká auta

Alpha FED
Foto: Cílem amerických ozbrojených sil je šetřit palivo; ilustrační foto / US Army

Americké námořnictvo (US Navy) chce přispět k nízkoenergetické automobilové dopravě. Námořníci, konkrétně námořní výzkumné laboratoře US Office of Naval Research (ONR), plánují přispět ke komercializaci ultralehkých kovů. Díky námořníkům se tak můžeme brzy dočkat elektromobilů s velmi nízkou hmotností, a tudíž i delším dojezdem.



Vývoj baterií stagnuje, či spíše nepostupuje tak rychle kupředu, jak bychom si přáli. Prodloužit dojezd elektromobilů jde však i jinak, například snížením hmotnosti vozidla.

Cestou snižování hmotnosti vozidel se vydávají všichni automobiloví výrobci. Zářným příkladem je elektromobil BMW i3, který je vyroben převážné z hliníkových materiálů a kompozitů. Přesto má elektromobil hmotnost 1195 kg. Prostor pro další snižování hmotnosti aut tedy nepochybně existuje.

Proč se však o automobily stará právě americké námořnictvo? Jednoduše řečeno, posláním armády je chránit své obyvatele a zemi. V širším smyslu to neznamená jen válčit s nepřítelem, ale zajístit svému státu a lidem také rozvoj, prosperitu a budoucnost.

Celý článek si můžete přečist na webu HYBRID.CZ

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Nová obrněná vozidla pro Lotyšsko

Lotyšská armáda plánuje nákup celkem 120 použitých/zánovních britských obrněných vozidel. Cílem je ...

Létající zásobovací robot ARES umí zachraňovat raněné

Americká agentura pro výzkumné projekty DARPA společně s Lockheed Martin pracují na robotickém ...

Stratosférický solární letoun Solara

Do středu zájmu leteckých odborníků se pomalu posouvá zcela nová kategorie letadel – stratosférické ...

Kurganěc-25 do výzbroje již v roce 2015

Ruská federace pracuje na několika velkých zbrojních programech, ať už to jsou letadla nebo pozemní ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • Ultramarinus
    16:26 30.03.2014

    Jinymi slovy, misto perpeta mobile by stacilo zarizeni zachytavajici a premenujici vsudypritomnou energii z okoli na elektrickou, nebo tepelnou, ktere dokazeme vyuzit.

    Dusledne zeleny zivot i doprava JSOU vedecky mozne, ale zatim nejsou nalezeny prostredky, jak je umoznit i prakticky (pokud bychom vsichni nepresli z internetu, aut a letadel na noviny, kone a placetnice).

    Ona by takova technologie mela ohromnou spoustu vyhod pro spolecnost. Nejenom zivotni prostredi by si mohlo oddechnout. Napriklad by spotrebice s timto "zdojem" fungovaly kdekoliv, nezavisle na energeticke siti. Sondy a roboti na Zemi i ve vesmiru by meli zasadne prodlouzenou dobu fungovani. Napajet by se tim nemusela jen auta, ale i letadla, nebo lode. Zdoje energie (uran, ropa, uhli) jsou dneska casto pravym duvodem valek. Co by bylo, kdyz by najednou byly min potreba, nebo dokonce kdyby nebyly potreba vubec? Kdyby se daly nahradit tim teoretickym zdrojem ktery by sel vyuzit MISTO nich? Co by se stalo s ropnymi valkami, kdyz by ropa pro svetovou verejnost ztratila svou jedinecnost a tim i cenu?

    Jisteze by tohle nevyresilo VSECHNY svetove problemy. I tak by jich ale bylo dost na to, abych nedaval ve foru cervene hvezdicky jen proto, ze nekdo CHCE aby to fungovalo, nebo napise jak MOC by to pomohlo. Kdyz je snilek vedle po vedecke strance, je dobre na to slusne upozornit. Utloukat ale snilky hrubostmi jen za to, ze CHTEJI verit, je pomerne jistej zpusob jak se v dohledne dobe kvuli nedostatku splnenych snu ocitnout v realne nocni mure.

  • Ultramarinus
    17:54 29.03.2014

    Ono perpetum mobile, které vyrábí energii z ničeho prostě neexistuje. Na druhou stranu, kdybyste dokázali využít energii obsaženou ve vzduchu místnosti ve které jste, nebo mohl využívat víc než 80 % energie kterou jsme bombardováni z vesmíru (slunce, radiace, atd.), stačilo by to průměrnému člověku pokrýt všechny jeho energetické potřeby.

  • shal
    21:10 24.03.2014

    19. století bylo století páry. 20. zase století elektřiny. 21. století bude století bludů a konspiračních teorií vyfabrikovaných na internetu hloupými a šířené ještě hloupějšími.

  • shal
    21:02 24.03.2014

    realista: Opravdu zajímavý odkaz na konspirační blog, který má jistě velkou váhu.
    Jen by mě zajímalo proč například o Invention Secrecy Actu tvrdí, že vznikl během první světové války a sám dá odkaz na wikipedii, kde je napsané, že vznikl v roce 1952.

    Dále tam píše, že je v USA každý rok utajeno 5000 patentů a dá tam odkaz na článek, kde se zmiňují, že v roce 2008 bylo utajeno 68 vynálezů a 5000 jich bylo od roku 1952. (Miluju, když vyvozuje závěry z anglického článku člověk, který neumí anglicky). Navíc se jedná o vědecký magazín, kde články neprocházejí žádnou oponenturou.

    Patenty se neutajují z důvodů, že by chtěl někdo zatajovat perpetuum mobile, ale prostě z důvodu ekonomických. Patentovat si něco veřejně znamená dát konkurenci návod, jak to postavit. To samozřejmě nikdo nechce. Zvlášť když země jako je Čína na patenty moc nehrají.

    V článku vypíchne odtajněné názvy patentů z 80. let. Samozřejmě se nezmíní, že 95 procent těchto patentů je čistě vojenských, ale vypíchne například konvertory se 70 procentní účinností, nebo solární články s 20 procentní účinností. Pravděpodobně čistě v laboratorním prostředí. A samozřejmě to vypíchne jako naprostou šokující informaci bez takového malého dodatku, že IBM mělo solární články s 22 procentní účinnosti již v roce 1978.

    Vzhledem k tomu, že tohle je "novinařina" někde na úrovní Mateřidoušky, tak ani dál to nemám v úmyslu číst.

    Bohužel smutné je, že někteří si na základě těchto neověřených bludů vytvářejí svou překroucenou realitu plné konspirace.

  • shal
    20:39 24.03.2014

    Bohužel konspirační teorie jsou zajímavější než fyzika. Stačí si pak najít veřejného nepřítele (v tomto případně "ropná lobby") a můžeme tvrdit jak se utajují patenty. Vhodíme odkaz na nějaký nesmyslný článek, nebo ještě lépe video a to nám slouží jako potvrzení absolutního nesmyslu, bez ohledu na to, že v tam jsou buď absolutní nesmysly anebo tam pro jistotu není vůbec žádný fakt.

  • Jan Grohmann
    09:09 24.03.2014

    Pánové. Poprosím, aby jste tady nezklouzávali k nějakým konspiračním teoriím anebo k propagaci perpetum mobile. Na to jsou opravdu jiné weby. Základní znalosti každého člověka (a také diskutující na Armádních novinách) mají být základní fyzikální poučky, třeba jako zákon o zachování energie.

  • Vrata
    08:33 24.03.2014

    realista:
    racil jsem se podivat na Wikipedii.en na heslo "Stanley Meyer's water fuel cell" kde jsem hned v prvni radce textu nalezl vetu:

    "The water fuel cell is a technical design of a "perpetual motion machine" created by American Stanley Allen Meyer (August 24, 1940 – March 20, 1998), ..."

    potvrzujici to co rikam.
    Obdobne hodnoceni muzete nalezt pod heslem "water fueled car".

    Propagacni film, jehoz sledovani mi navrhujete, si muze kdokoliv vyrobit a jeho obsah je zcela bez kontroly. To na Wikipedii neni mozne, neb je pod verejnou kontrolou a zrejme nesmysly by neprosly. Ovsem, kdo chce verit, verit bude.

    PS: prohlasuji, ze puvodnim vzdelanim jsem fyzik a nepracuji v zoldu zadne petrolejarske spolecnosti.

  • Ultramarinus
    06:50 24.03.2014

    Ok a ci penize naznaci vladam, ze je takovy patent proti zajmum statu? I kdyby v te situaci byli vsichni pocestni a neuplatni, objem dani ktere stat z ropneho byznysu vybere znamena hodne velke procento celeho rozpoctu...

  • realista
    23:32 23.03.2014

    Petr m:Ultramarinus,shay:
    Lobby má samozřejmě velký význam, ale ještě vetší problém je utajování patentů, které by mohly ohrozit národní bezpečnost, ekonomiku, mají vojesnké využití apod. Dobře to popisuje tento článek.

    http://mika.blog.idnes.cz/c/24...

    Vrata: vám doporučuji podívat se na tento dokument, Stan Meyerův generator vodíku.
    http://www.youtube.com/watch?v...

  • jiri40
    20:42 23.03.2014

    Opravdu nevím, k čemu Americkému námořnictvu tento elektromobil bude, pokud nebude mít dojezd pár set kilometrů...

    Proč automobilky nevyužívají třeba tento jednoduchý vynález, který šetří spotřebu paliva.
    http://tn.nova.cz/zpravy/regio...

    V souvislosti s ropnou lobby jsem si zpoměl na závěrečnou řeč ve filmu Aljaška v plamenech.

  • Vrata
    19:31 23.03.2014

    To Peter M: dival jsem se na stranky "www.genepax.com... " .
    Podle schematu, ktere tam maji, se jedna o to, ze elektrinou z akumulatoru rozlozi vodu na kyslik a vodik, vodik jde do obycejneho spalovaciho motoru auta (kde dodany vodik shori zpet s kyslikem na vodu a uvolni energii ziskanou rozkladem vody), motor pohani auto a jeste zpetne dobiji akumulator pro rozklad vody. To je klasice perpetuum mobile, vyrabejici energi z niceho (na zacatku a na konci cyklu je voda a auto jede - kdyz spalite benzin, tak na konci je v idealnim pripade voda a CO2, nikoliv benzin). Jde tedy o podvod.
    Na rozklad vody totiz potrebujete alespon tolik energie, nez kolik ji ziskate zpetnym sloucenim vodiku a kysliku. Navic spalovaci motor ma pouze asi 30% ucinnost takze odhaduji, ze auto s timto zarizenim by melo asi tak tretinovy dojezd na jedno nabiti baterie nez kdyby jeho baterka byla rovnou napojena na pohonny elektromotor.

  • Ultramarinus
    01:53 23.03.2014

    Pardon, nechtíc doublepost.

  • Ultramarinus
    01:52 23.03.2014

    Ti šejkové a "ropné lobby" ze kterého poněkud unáhleně vyjímáte automobilky za poslední stovku let docela vydělali. Kdo myslíte, že VLASTNÍ automobilky? Akcionáři, většinou? lidi, státy a organizace s penězi? Za poslední stovku let, kdo nejvíc vydělal a mohl si tím pádem koupit spoustu akcií, nebo rozdat spoustu půjček ze kterých jiní zakládali firmy jako třeba automobilky? Nebo dodavatelé automobilek? Nebo nemalá část výzkumu v daném poli?

    Nevěřím na celosvětová korporátní spiknutí, ale moc zmiňovaných těles (zmiňovaného odvětví a zájmové skupiny) je nezpochybnitelná.

  • Ultramarinus
    01:48 23.03.2014

    Ti šejkové a "ropné lobby" ze kterého poněkud unáhleně vyjímáte automobilky za poslední stovku let docela vydělali. Kdo myslíte, že VLASTNÍ automobilky? Akcionáři, většinou? lidi, státy a organizace s penězi? Za poslední stovku let, kdo nejvíc vydělal a mohl si tím pádem koupit spoustu akcií, nebo rozdat spoustu půjček ze kterých jiní zakládali firmy jako třeba automobilky? Nebo dodavatelé automobilek? Nebo nemalá část výzkumu v daném poli?

    Nevěřím na celosvětová korporátní spiknutí, ale moc zmiňovaných těles (zmiňovaného odvětví a zájmové skupiny) je nezpochybnitelná.

  • Petr M
    19:45 22.03.2014

    shal: Hele já nemám čas s tebou diskutovat a přesvědčovat tě, za chvili valím pryč, pokud tě to zájímá, podívej se na stránky výrobce.

    http://www.genepax.com/...

  • shal
    19:30 22.03.2014

    Petr M: Navíc ty tvrdíš, že to nefunguje na principu neefektivní elektrolýzy? Tak na jakém principu to funguje? Jakto že se toho neujmou nějaké univerzity, neziskové organizace, investiční fondy nebo třeba zapálení dobrovolníci z celého světa? Je to Fake.

    Genepax, který s tímto přišel, tak už nefunguje. Celé mi to připadá jako past na investory, která nevyšla. Prý nemají peníze na vývoj a přitom měli funkční automobil. Spíše si myslím, že to celé byl fake. Jinak by se našly tisíce investorů, kteří by na tom chtěli zbohatnout, nebo by aspoň zveřejnili princip na kterém to mělo fungovat.

  • shal
    19:16 22.03.2014

    Petr M: "Bohužel peníze vládnou světu, dokud poteče ropa, společnosti budou mít stamiliardové zisky"

    Které společnosti? Automobilové? Nemyslíš, že by pro automobilky bylo DALEKO výnosnější, kdyby přišli na trh s autem, které jede na dešťovou vodu? Proč to tedy nikdo neudělá? Myslíš, že Gasprom nebo Saudští králové dotují koncerny jako je Ford, WV nebo Mitsubishi, či nějakou z těch desítek velkých automobilek či stovek malých po celém světě, včetně firem vyrábějící letecké motory, diesel agregátory a statisíce dalších firem po celém světě, které mají něco do činění s motory, aby něco takového kryly? Pravda bude mnohem prostší - je to obyčejný fake.

  • Petr M
    19:10 22.03.2014

    shal:
    1 litr vody udrží auto v provozu jednu hodinu pri rychlosti 80 km/h. Jede na deštovou, z řeky, z moře, ne jen destilovanou, viz video.
    http://www.youtube.com/watch?v...

    zde se zdela jistě nejedná o neefektivní získávání vodíku pomoci elektrolýzy.

    Bohužel peníze vládnou světu, dokud poteče ropa, společnosti budou mít stamiliardové zisky, budeme jezdit na benzín, naftu, plyn, automobilový průmysl je založen na technologii spalovacích motorů, není vůle zavádět nové technologie. Tak to bude pokračovat, dokud nebudou zdroje fosilních paliv skoro vyčernané. Dále se stačí podívat, kolik má náš stát zisk na daních z benzínů, nafty... Lobby funguje opravdu všude, viz naše státní zakázky.
    To, že někdo neveří, že to video je pravdivé, auto jezdí, je pro mě celkem irelevantní.

  • shal
    23:29 21.03.2014

    Petr M: Tady nejde o žádnou ropnou lobby, ale o to, že to prostě není praktické. Kdyby něco takového opravdu existovalo, tak si myslíte, že by s tím nějaká automobilka dávno nepřišla a prakticky si nepodmanila celý trh?

    Žádné auto nejezdí na vodu, ale jenom na vodík. A rozklad vody na kyslík a vodík není zrovna nejefektivnější věc na světě. Navíc to funguje pouze u destilované vody a ta je skoro tak stejně drahá jako benzín (samozřejmě bez daní). Připočti k tomu další technické problémy jako je životnost, bezpečnost a množství generovaného vodíku, který se dá tímto způsobem vytvořit a vyjde ti, že nepotřebuješ žádnou ropnou lobby a konspirace na to, abys pochopil proč to nikdo ve velkém nedělá.

  • Petr M
    23:01 21.03.2014

    Elektromobily jsou dobré pro ekologii, ovšem hlavní problém je malá kapacita baterií tj, malý dojezd u bežných modelů.
    Naši pradědové jezdili třeba v tomto,
    http://www.hybrid.cz/novinky/e...
    3 roky starý elektomobil
    http://www.hybrid.cz/novinky/r...
    na nějaké to ježdění po okolí by mi to stašilo.

    Ovšem daleko lepší by bylo třeba toto auto na vodu.
    http://www.novinky.cz/auto/142...
    http://www.youtube.com/watch?v...

    Ovšem takovéto projekty nemají podpory ropné a energetické lobby...