Američtí piloti opakovaně pozorovali nad Atlantikem UFO

Američtí piloti opakovaně pozorovali nad Atlantikem UFO
Záběry z palubní kamery Super Hornetu ukazují neidentifikovatelný létající objekt. (Zvětšit)

Piloti Hornetů se údajně téměř sedm měsíců setkávali u východního pobřeží USA s neidentifikovatelnými létajícími objekty UFO (Unidentified Flying Object ). Nikdo samozřejmě netvrdí, že šlo o létající talíře mimozemšťanů. Není ale jasné, co si o záležitosti myslet.

Množství světových médií se zabývá údajným pozorováním UFO piloty amerických stíhaček F/A-18 Super Hornet. Mělo k nim docházet už v letech 2014 a 2015 ve vojenském leteckém prostoru u východního pobřeží Spojených států. Informace se však dostaly na veřejnost až letos na konci května. 

Podobné zprávy vyvolávají v první řadě vždycky skepsi, což je správně.  Údajným setkáním stíhaček s UFO se ovšem věnovaly i seriózní weby, např. The New York Times, BBC, CNN.com, nebo The Drive. Článek The New York Times cituje piloty Hornetů, kteří UFO ve vzduchu potkali.

Záhadné objekty podle nich neměly žádné viditelné motory a nevypouštěly motorové zplodiny. Navzdory tomu dokázaly dosáhnout výšek přes devět kilometrů a provádět manévry, které jsou mimo možnosti současné letecké techniky.

Piloti je napřed považovali za nějaký druh velmi pokročilého vojenského dronu, provozovaného americkou vládou. Pak ale jeden z objektů málem vrazil do jedné ze stíhaček. Teorie o supertajných bezpilotních letounech rázem padla. Proč by vláda ohrožovala vlastní letadla? 

Neuvěřitelné manévry

„Z potenciálně tajného programu dronů se rázem stalo bezpečnostní riziko,“ řekl The New York Times poručík Ryan Graves, jeden z pilotů F-18, kteří se s UFO setkali. „Vypadalo to, že je jen otázka času, než dojde k vzdušné kolizi.“ Podivné objekty manévrovaly způsobem, který by lidský pilot nepřežil. Dělaly prudké zatáčky, zrychlovaly a zpomalovaly, tak, že by to člověka rozmačkalo na kaši. „Rychlost vás nezabije,“ prohlásil Graves. „Zastavení nebo zrychlení ano.“

Podle serveru The Drive souvisí pozorování UFO s vybavením Hornetů novými radary AN/APG-79. Fungují na principu takzvaného aktivního elektronického skenování AESA (active electronically scanned array). Jeho hlavní výhoda je, že nemusí mířit anténou fyzicky na cíl, který zaměřují. 

Oproti radarům tradiční koncepce dokážou radary AESA vysílat několik radiových paprsků o různých frekvencích zároveň. Mohou současně sledovat vzdušné i hladinové cíle. V kombinaci s patřičným softwarem poskytují pilotovi daleko lepší situační uvědomění.


Instalace AESA radaru do F/A-18 Hornet

Létající krychle

Posádky Hornetů měly ze začátku pozorovat UFO jen pomocí elektronických senzorů. Dvě taková setkání popsal poručík Danny Accoin.  Poprvé zachytil záhadný objekt pomocí radaru. Nasměroval letadlo, tak, aby letěl zhruba 300 metrů (1000 stop) pod ním. Ačkoliv by z této vzdálenosti měl být schopen objekt pozorovat pomocí kamery na helmě, neviděl ho. Jeho radar přitom dál UFO registroval. Vcelku logicky se proto nabízí, že UFO neexistovalo a radar ukazoval chybně.

Accoin však o několik dní později zaznamenal stejnou věc pomocí infračervené kamery. „Věděl jsem, že ho mám,“ prohlásil Accoin. „Nemohl jsem ho ale zachytit vizuálně.“ Jeho kolega Graves popsal incident, během nějž piloti viděli UFO na vlastní oči. Dvojice Hornetů letěla ve formaci nad mořem ve vzdálenosti asi třicet metrů od sebe.

Neidentifikovatelný objekt proletěl mezi nimi. Piloti ho popsali jako fosforeskující krychli uvnitř koule. Připomíná to nějakou béčkovou sci-fi z osmdesátých let. Pentagon však zřejmě bere pozorování vážně. Graves popisoval svoje setkání s UFO i v Kongresu.


 

Záhadné video

Víc informací se podařilo vyšťourat serveru The Drive. Píše o zdroji „obeznámeném s událostmi.“ Ten serveru sdělil, že pozorování neidentifikovatelných objektů bylo ve vojenském vzdušném prostoru běžné. Všichni svědkové je popisovali jako krychli uvnitř koule. Na webu The New York Times visí ze setkání s UFO video. První část údajně natočili piloti letounů F-18 v lednu 2015 u floridského pobřeží. Druhá část vznikla o několik týdnů později. Pravost videa se nedá nijak ověřit. Jako autor je uvedeno Americké ministerstvo obrany.

V první části záznamu je vidět, že se letoun pohybuje rychlostí 240 uzlů (444 km/h) ve výšce 25 000 stop (7,62 km). Na začátku videa říká jeden z pilotů, že objektů je „celá flotila.“ Na záznamu je však vidět jen jeden osamělý vřetenovitý objekt.

„Koukni na tu věc!“ říká jeden z letců. „Všichni se pohybují proti větru. Vítr je 120 uzlů. (222 km/h – pozn. red.).“ Ve druhé části záznamu sledují Hornety podivný objekt, který se pohybuje pod nimi nad mořskou hladinou. „Proboha, kámo,“ ozývá se na videu. „Co je to za věc? Koukni, jak to letí!“

Obří Tic-Tac

Po zveřejnění záznamu si kdekdo všiml, že to není tak dávno, co měli američtí piloti zažít jiné setkání s UFO. Velmi podobná událost se odehrála v roce 2004 poblíž ostrova Catalina. UFO zachytil jako první křižník USS Princeton, který plul v doprovodu letadlové lodě USS Nimitz. Princenton nasměroval k objektu dvě stíhačky F-18 z Nimitze. Neidentifikovatelný objekt se pohyboval ve výšce 8,5 km (28 000 stop). Když letouny dorazily na místo, nemohly ho najít. Ukázalo se, že během méně než jedné sekundy klesl na úroveň moře.

O několik sekund později se ho stíhačkám podařilo najít. Piloti ho popsali jako přibližně patnáct metrů dlouhou zvětšeninu bonbonů Tic-Tac. Objekt neměl křídla, ocasní plochy, ani žádné viditelné motory. Stejně jako v předchozím zmíněném případě nevypouštěl motorové zplodiny.

Postrádal jakoukoliv kabinu nebo průzory. Nakonec zrychlil a zmizel z dohledu. Na radaru Princentonu se pak objevil ve vzdálenosti asi 97 kilometrů. Web Popular Mechanics spočítal, že by se objekt musel pohybovat rychlostí asi 3 900 kilometrů v hodině. To je zhruba dvojnásobek maximální rychlosti Hornetu.

Neznámý přírodní jev

Obě podivná setkání zůstávají zatím bez vysvětlení. Teorií je ale spousta. Je možné, že jde o povedenou mystifikaci, nebo první vlaštovku okurkové sezóny. Pokud by to mystifikace nebyla, mohla by záhadná pozorování být způsobena selháním elektroniky nebo softwaru. Proti tomuto vysvětlení však mluví očitá svědectví, jakkoliv surreálně působí. Úsudek pilotů mohla ovlivnit zátěž spojená s ovládáním složitých strojů. Piloti stíhaček jsou ovšem školení pozorovatelé.

Prošli výcvikem v interpretaci výstupů elektronických senzorů, rozpoznávání cílů, a tak podobně. Mají ostřejší zrak, rychlejší reakce a lepší paměť než většina lidí. Jsou také nadprůměrně inteligentní. Jejich svědectví není radno brát na lehkou váhu.

Hornety se mohly setkat s nějakým dosud neznámým přírodním jevem. Jedna z možností je například kulový blesk. I když je existence tohoto fenoménu potvrzená, podařilo se o něm zjistit jen velice málo. Neprozkoumaných fyzikálních jevů jistě existuje víc.



Nahoře nákres U.S. Patent #2,463,517 z roku 1949, dole patent U.S. Patent #7341224B1 z roku 2008

Balonové radiolokační odražeče

The Drive při zkoumání různých možností připomíná, že popis „krychle v kouli“ se nápadně podobá „balonovým radiolokačním odražečům“. Jednoduché balónové odrážeče můžete koupit i na internetu a slouží především k jasnému zviditelnění malých lodí na radiolokátorech. 

Patent na radarové balóny byl přitom podán již v roce 1945 a udělen v roce 1949 (U.S. Patent #2,463,517). Stejně tak v roce 2004 byl podán a v roce 2008 udělen další patent (U.S. Patent #7341224B1) – jde o koncept malého balónu s manevrovacími tryskami, které pohání tlaková nádrž, plyn přímo z balónu či dokonce raketové palivo. Balón samozřejmě může nést nejrůznější vybavení

Nyní to skutečně zajímavé – během studené války byly pokročilejší balónové odražeče tajně využívány k testování protivzdušné obrany (PVO) protivníka. Například během kubánské krize minimálně v jednom případě americká ponorka vypustila balónové odražeče různých velikostí, aby Američané pochopili schopnosti sovětských radiolokátorů PVO. Američané tak zjistili, že sovětské radiolokátory mohou odhalit a zaměřit tehdy nejmodernější průzkumný americký letoun A-12 Oxcart. 

Web The Drive tak navrhuje, že zmíněné UFO mohou být nejnovější vojenské radarové balóny, klidně s vlastním pohonem. Přitom není problém nasadit najednou velké množství těchto balónů, které se díky tryskovému atmosférickému proudění a vlastnímu pohonu mohou pohybovat velmi rychle. Problém však je, že ve výše uvedených případech nemuselo jít o americké balóny, ale o testování PVO amerického letadlového svazu cizí ponorkou. 

The Drive tak připomíná, že pokud použijeme nové technologie (manévrovací trysky, materiály, maskování, LED světla, atd.) na 70 let starý koncept, objekt může na piloty působit dostatečně exoticky, navíc pokud se do setkání započítají i síly přírody (tryskové proudění) a další fyzikální fenomény. Samozřejmě balónové odražeče nevysvětlují všechny aspekty událostí, ale toto vysvětelní zní samozřejmě mnohem realističtěji, než „mimozemská invaze“.

Zdroje: The Drive, 1, 2, 3, 4, NY Times, Popular Mechanics

 
 

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Nový ruský bombardér nakonec nebude hypersonický

Rusové popírají, že vyvíjený dálkový strategický bombardér PAK-DA má být hypersonický, tedy mít ...

Hypersonický bombardér SR-72

Lockheed Martin potvrdila svůj záměr vyvinout hypersonický dálkový průzkumný a bombardovací letoun. ...

Valkyrie II: Nástupce legendárního hypersonického bombardéru XB-70 Valkyrie?

Boeing minulý týden představil návrh nového hypersonického letounu Valkyrie II. Hlavní konkurenční ...

Ruský hypersonický raketový „kluzák“ Avangard a jeho bojové použití

Naposledy o hypersonickém kompletu Avangard informovaly Armádní noviny v dubnu loňského roku. Shrňme ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • UnionPacific
    16:23 01.07.2019

    Omínusovali ste ma kvalitne,ďakujem.
    Ok,pripusťme že nebol žiadny Roswell a ani žiadne ufo...
    Ktorý objekt tvaru 15 m dlheho tic tacu lieta rýchlejšie ako Sr71,behom 1 sek. klesne o 8,5 km,nemá chvost ani krídla,žiadne motory ani neprodukuje spaliny ? Nehovoriac o tom,že jeho tvar neodpovedá supersonickým rýchlostiam
    Celkom iste čínsky/ ruský balón...najmä keď rusi nie sú schopný postaviť ani len stíhač 5 gen a čínania nevedia skopírovať ruské motory...

    • GlobeElement
      07:47 02.07.2019

      Uvědom si, že to nemusel být jeden objekt, ale několik a nemusí odpovídat ani velikost, protože byla špatně určena vzdálenost.
      Jakmile máš více podobných objektů, může se ti stát, že to zaměníš za pozorování jednoho, který prudce změnil polohu. Takhle mimochodem Američani sestřelili Iránský Airbus.

      Vždycky, když někdo popisuje, co viděl, ve skutečnosti popisuje, co si myslí, že viděl. Lidé velice často chybují.

      Vlastně pořád.

      • Bystroushaak
        14:26 02.07.2019

        Rozdíl oproti různým předchozím pozorování je hlavně v tom, že tentokrát se podařilo objekty zaměřovat například na té infračervené kameře a radaru po ne zrovna úplně krátkou dobu. Samozřejmě to pořád neříká, že to byli mimozemšťané, ale to zrychlení je tam například pěkně vidět.

        Kdosi tu kdesi měl teorii, že to jsou koncové stupně kinetických projektilů proti ICBM. Jenže tam zas dost nesedí ten způsob manévrování a chybějící trysky.

        • Jirosi
          15:40 04.07.2019

          U sledování toho jakoby balonu, se nejedná o celý záznam. Co se děje z cílem před začátkem a po konci. Je identifikován... ?

  • cejkis
    21:36 30.06.2019

    Nekažte to. Já ty ufouny s warpovým pohonem chci :-)

    • Jirosi
      12:47 01.07.2019

      HBO / Netflix ! (RU.tv :))

  • RiMr71
    21:03 29.06.2019

    ...tak tady chybí už jen vyvolávání duchů a chemtrails...

    • Luky
      21:25 29.06.2019

      NEPOCHOPÝME

      • RiMr71
        14:03 01.07.2019

        ...páč seš práškovanej Luky! :D

        • Luky
          15:27 01.07.2019

          ...to byla narážka na ten šílenej seriál PrimaZoom, kde pokakánci honí s krabičkou duchy...v úvodníku vždy zazní temné "nepochopÝme" (hlasem démona :)

          • RiMr71
            01:06 02.07.2019

            Tak to mi uniklo, zrovna sjíždím 4 z tanku a pes, je to napínavé jak malé gatě, seroš mého mládí, řadím hned k Dexterovi :)

          • GlobeElement
            07:49 02.07.2019

            Sjíždět 4 z tanku, to zní, jako bys byl v pivnici.

  • palo satko
    07:00 29.06.2019

    A to UFO videli z F-18. Co budu vidiet z modernejsej F-35? Gagarina? :)

  • UnionPacific
    22:03 28.06.2019

    Pre všetkých mojich odporcov : skússme si predstaviť že by F22 sa dostala do " časopriestorovej turbulencie " a ocitla by sa v 18 storočí. Tam by ju našli miestni vedci a začali skúmať. No a čo by dokázali pochopiť ? Len figu borovú a z koláča dieru. Maximálne by boli schopný pootočiť motorom a pochopiť že otáčaním lopatkovej mriežky v správnom smere sa nasáva vzduch a objavili by ventilátor. Ešte tak možmo elektromotor by pochopili a to by bolo všetko. Teraz si predstavme že v Roswelli padla mimozemská supertechnologia a ani americkí vedci nie sú schopný pochopiť stroj,ktorý je technologicky 200 pred nami. Maximálne boli schopní odrezať trochu s krídla,prezrieť to pod mikroskopom a spektroskopoom a potom sa pokúsiť štruktúru toho materiálu napodobniť. No a táto chabá napodobenina je Ram materiál,ktorý je na B1 Spirit. Vážne je to až tak absurdná myšlienka ? Viac proste pochopiť nevedia a preto vyrábajú konštrukcie na úrovni nášho poznania. No a k nim občas pridajú niečo " navyše "
    Príklad Sr72. Má lietať mach6 ale to je rýchlosť akou lietajú maximálne rakety so životnostou pár desiatok minút a američania majú stroj,ktorý bude v prevádzke 40 rokov. To nikoho to neudrelo do očí ? Núka sa vysvetlenie že s roswellskej lode okrem ram materialov už pochopili aj tepelný štít.
    K tomu by sa mal vyjadriť pán Ing. Balm,že čo si myslí o technológiách potrebných pre mach6 lietadlá...

    • JaHoDa
      02:13 29.06.2019

      UnionPacific

      Problém všech konspiračních teorií je, že nikdy nejdou vyvrátit podle logiky lidí, kteří tu teorií šíří. Ať ti kdokoliv napíše cokoliv, vždy můžeš nadhodit složitější konspirační schéma, které je sice opět méně pravděpodobné než to předchozí, ale zároveň zdánlivě logicky zapadající do celého tvého schématu. Proto si myslím, že zde nenajdeš odpovědi(rozuměj souhlas) se svoji myšlenkou.
      Nicméně i přesto, že to nebude znít v tvé oblíbené tónině, zkus popřemýšlet nad jednou věcí(a neber to prosím jako útok na tvoji osobu):
      Spojené státy už léta mají jedny z nejlepších univerzit na světě. Pokud vyřadím ty co si pouze platí titul, tak pořád tam jsou stovky-tisíce nejtalentovanějších lidí z celého světa. Není to paušál,ale rámcově si dovolím říci, že celý svět se snaží dostat na jejich TOP univerzity, ale v porovnání s tím, se jen velice málo lidí chce dostat na univerzity východního bloku (dovoluji si tento termín). A teď si představ, že s té neuvěřitelně velké masy lidí, co mají opravdu talent a nadání se jich tam dostane jen malinečká část (která je pak rozebrána do Google, SpaceX, atd) a ta opravdu nejužší a nejvytříbenější část (možná v řádu jednotek lidí - nevím) je vybraná například armádou spojených států nebo něčím podobným a je jím nabídna spolupráce. Nevím jestli to takto zcela přesně funguje, ale jestli se jen blížím, znamená to jediné - že z těch miliard lidí, si kanceláře, které reprodukují podle tebe z UFO převzaté technologie, vybírají to absolutně nejlepší co naše planeta dokáže nabídnout. A to rozvijí dál. A podle mého se tady láme ta skutečnost a výsledky, které běžným smrtelníkům můžou přijít jako nesmysly, které snad ani člověk nemohl vymyslet (analogie ke všem čarodějnickým procesům, kdy běžný člověk nedokázal pochopit a akceptovat cokoliv čemu nerozuměl) a tudíž se v jakékoliv době(stejně jako tisíce let zpátky) objevují hlasy, že jde o něco nepřirozeného-nadpřirozeného-nepozemského ( s tím rozdílem, že dnes se za to na Západě neupaluje).
      Shrnu-li tedy můj předchozí možná zbytečně dlouhý tok myšlenek-pokud něčemu nerozumím, ještě to automaticky neznamená, že tomu nemohl porozumět nikdo jiný ze své vlastní inteligence. A nepotřebujeme k tomu žádně mimozemské civilizace. Byť s jejich existencí osobně souhlasím, jen zatím silně pochybuji, že bychom byli kontaktováni.

      • UnionPacific
        12:16 29.06.2019

        Nerozumiem prečo moju hypotézu nazývaš konšpiráciou. .Conspiracy = sprisahanie a ja voči nikomu sprisahanie nevediem.
        K tvojej poznamke o univerzitách: v európe vieme vyrobiť všetko to Usa a takmer v ničom pred nami nemajú náskok. Či už ide o elektroniku,chem priemysel,polnohospodarstvo,farmaceutiku,automobily,civilne letectvo...vo všetkom sme konkurencieschopní...výnimkou je kozmický výzkum a vojenské letectvo...napadá vás nejaká iná príčina tphto javu okrem faktu že na to dávajú viac peňazí ?
        Čosi im dáva zdroj inšpirácie...ale to je len moja domnienka,ja sám verím max na 5 % že skúmajú ufo. Napísal som ako námet na zamyslenie.

        • ruleta
          12:54 29.06.2019

          Kazda hypoteza musi byt testovatelna - to co tu potis jsou kraviny, ktere z principu nejdou vyvratit. Konspirace to je, protoze operujes s veci, ktera se udajne stala a nekdo - v tomto pripade zjevne vlada/vojenskoprumyslovy komplex (rad pouzivam tento konspiratorskej slovnik) toto pred lidmi taji.

          "výnimkou je kozmický výzkum a vojenské letectvo" kdyz si rozbijes na vetsi kranularitu "kosmicky vyzkum" a "vojenske letectvo", tak zjistis, ze se dostanes na vyrobu/zpracovani materialu, chemicky prumysl, strojirenstvi, ...

          • UnionPacific
            13:19 29.06.2019

            A čo je sprisahaneckého na tom že vláda usa by ukrývala technológiu,z ktorej by čerpala know how...ty to nazývaš konšpiráciou a ja to poznam pod názvom kapitalizmus,konkurenčný boj...neviem čo je vojensko priemyslový komplex,viem ale že každá firma chráni svoje tajomstvá, a je jedno či je to mattoni,kostelecké uzeniny, U s government alebo Lockheed Martin.

          • Jirosi
            20:08 29.06.2019

            Tvrzení, že vláda ukrývá pokročilé technologie je logické.

            Kravina je, odkud by se vzali.
            Pokud vyškrtneš z teorie "ufo", pak není co ukrývat. Tedy ani celá konspirace nedává smysl.
            Za to, když si dosadíš za snahu o ukrytí "ufo", snahu zmást potencionálního nepřítele. Ukrývaní, skutečných technologii. Zni to poměrně realisticky. Špionážní klam je starý jako válka sama.

    • Pigtail
      08:00 29.06.2019

      Vy konspirátoři jste zábavní, teorie že RAM je zkopírován z UFO je úsměvná když si vezmu že němci ji používali už za druhé světové ... Schornsteinfeger a proti spojeneckým 20cm radarům to fungovalo, dostali náckové UFO nebo byli jen schopní inženýři ...

      • UnionPacific
        12:47 29.06.2019

        To nebol Ram materiál ale len uhlíkové častice impregnované do draku a zaliate pryskyřici

        • Pigtail
          13:51 29.06.2019

          len ? ... když už tak to byl vrstvený materiál s uhlíkovými a dalšími polovodičovými materiály ... jako celek to pohlcovalo radarové záření ... takže co to bylo když ne RAM ?

          • UnionPacific
            14:09 29.06.2019

            Pozrite ,hračkárskym RC modelom za pár korún Made in China tiež hovoria drony..ale od Uav to má veľmi daleko.

          • RiMr71
            21:00 29.06.2019

            No, ta moje hračka mě dokáže sledovat v lese mezi stromy autonomním letem ve výši hlavy, a v pípadě výpadku signálu se pozpátku klikatým etem vrátí odkud odstartovala... mimo mnoho jiných "mimozemských" fičur... a to je to stále, i když dražší, čínská hračka...

    • alea206
      10:51 29.06.2019

      Vite, ja jsem se jednou s dedeckem (rocnik 1925) bavil o tom kdyz videl prvni radio a pak televizi a sam vidim jak mu prijde naprosto nepochopitelny, ze udelat fotku a za par minut mu ji prinesu vytistenou. Vsechno tohle jsou situace nad kterymi mubzustava rozum stat. A dedecek v tom nevidi ufo, ale je uzasnutej z coho co clovek dokaze a on to neumi pochopit.
      A ted si vemte ze vetsina populace nedava fyziku a chemii na urovni Stredni odborne skoly a ukazete jim neco co i borci z MIT povazuji za extra slozite na pochopeni. K vytvoreni RAM materialu nepotrebujete mimozemstany ale genia urovne Newtona, Bella, Edisona,...... A kdyz jich mate 20 a zavrete je do jedne mistnosti, to se pak dejou veci

      • UnionPacific
        16:07 29.06.2019

        Keď zavriete skupinu géniov do jednej miestností,nemusí vám z toho vyjsť geniálny objav/ vynález. Také niečo sa stalo iba raz a bol to projekt Manhattan. Keby to tak fungovalo vždy,dávno by sme mali univerzálne lieky na rakovinu,elektroautá s dojazdom 3000 km,hnojivá nezamorujúce životné prostredie... stačilo by géniov s príslušných oborov dať dohromady...

        • Jirosi
          20:02 29.06.2019

          Obrovskou energii uloženou v hmotě objevil Albert Einstein.
          V praxi se pak štěpení objevily už v roce 1939 němečtí vědci Otto Hahn, Fritz Strassmann, Meitnerová.

          Projekt Manhattan začal v roce 1942. Jeho úkolem bylo zjistit zda jde na tomto principu sestrojit bombu, případně použitelnou bombu.

          V SSSR existovali celá městečka vědeckých komplexu, díky kterým se jim dařili pokroky ve vědě. V jednom třeba Sacharov vymyslel princip vodíkové bomby.

        • GlobeElement
          09:12 01.07.2019

          Univerzální léky z principu nemohou existovat, protože lidský organismus je systém a je u každého člověka trochu jiný.
          Bez urážky, domnívám se, že vám chybí základní představa toho, jak komplexní věci jsou.
          Víte, co už v roce 2002 udělal jistý Craig Venter? Z chemických látek nakoupených v lékárně sestrojil poliovirus - a oživil ho. Dnes se již uměle vyrábějí DNA bakterií schopných vyrábět naftu. Objevy v genetice jsou takové povahy, že nějaký RAM je vedle toho směšně jednoduchá stojařina.

          Ale zpět k těm základním principům. Máte mobil? S dotykovým displejem? A dokázal byste popsat princip, podle kterého funguje?

          • Jirosi
            12:47 01.07.2019

            Hlavně lidský organismus je jen shlukem "bunek"(bakterii). Takže principem léku je zabít jen určité, aby to člověk přežil.

            Čím univerzálnější lék, tím spíše umře i pacient.

          • GlobeElement
            13:31 01.07.2019

            Jistě, bral jsem to tak, že po úspěšné léčbě bude pacient ještě stále naživu. Jinak lze samozřejmě nemocné buňky a choroboplodné zárodky úspěšně vyhubit poměrně rychle, jestliže na přežití pacienta netrváme.

            Zajímavé je, že lidské tělo obsahuje více cizí DNA, než lidské. Nejsme jedinci, jsme společenství, systém různých organismů. A co se týče rakoviny, zde se snažíme zničit lidské buňky. Jen s chybou v DNA - to je docela náročný úkol.

    • satai
      13:54 29.06.2019

      Neblábol.

    • Miroslav
      14:20 29.06.2019

      Tvoja teória má zásadný problém. Pracuješ totiž s teóriou ktorú nie je možné logicky potvrdiť ani vyvrátiť.

      To je ako keď mi niekto klope na dvere. Existuje istá nenulová pravdepodobnosť, že keď otvorím, tak tam bude stáť britská kráľovná a bude má žiadať o vodu do chladiča. Avšak oveľa pravdepodobnejšie je, že tam bude poštár alebo sused. Presne tak isto je to aj s tvojou teóriou. Nejde ju úplne vyvrátiť (a ty to vieš) ale oveľa pravdepodobnejšie je, že USA má proste dosť výkonnú ekonomiku na to, aby si vývoj takých materiálov proste mohla dovoliť zaplatiť

      • UnionPacific
        15:59 29.06.2019

        Isteže nemôžem nič dokázať,veď v to príliš ani neverím.. Ale realita je taká že máme 80 rokov pozorovaní neznámych letiacich objektov,bytostí, máme únosy ľudí , očitých svedkov a to naprieč celým svetom. Štatisticky môžeme povedať čo ? Že sa jedná o podvody, dôsledky lsd,nekvalitnej záznamovej techniky... ? To je štatisticky dobré vysvetlenie v pár prípadoch...ale tých nevysvetliteľných udalostí je príliš veľa.
        Napr. sovietská pilotka Popovičová sa priznala že UFO videla 3x. Jasné,u nej môžeme povedať,že možno mala svoje dni,vypila priveľa vodky alebo jej ako pilotke migu neslúžil dobre zrak ,prípadne mala halucinácie z čítania Leninových spisov a ako vieme čo povie rus,je automaticky klamstvo. Ale čo pilotu U S Air Force ? Tiež sú nedôveryhodní ?
        https://www.idnes.cz/zpravy/za...

        • Jirosi
          19:52 29.06.2019

          Pleteš si dvě věci:
          a) "UFO" - mimozemšˇtani, naše pokročilá budoucnost
          b) Unidentified Flying Object - Cokoliv od dorazu světla, přes atmosferické jevy, po tělesa vstupující co atmosféry z vesmíru.

          Na základě pozorování věcí "b", vznikla teorie o možném pozorování věcí "a"....
          Dnes máme "UFO", dříve jsme měli bohy, démony, atd.
          Spousta lidí tyhle berličky potřebuje, aby se dokázala smířit z fungováním světa.

    • RiMr71
      20:57 29.06.2019

      ...hele, sorryjako, ale ty jsi "ještě větší **** než jsme doufali"...
      Nespletl sis server? Vždyť se tu zesměšňuješ.
      ...jo a jaká náhoda, že takové spiklenecké vymatlané bláboly skoro vždy prezentují lidé s kladným vztahem k jednoduchým řešením a východu...

    • GlobeElement
      09:07 01.07.2019

      Má to tu základní chybu, že ty UFO na radaru vidět jsou, takže žádný RAM materiál z nich neokopčíš.

      A pak ještě jednu - něco takového se nedá utajit, rozhodně ne dlouho. Neutajili ani technologii výroby jaderné bomby a to byla top priorita.

      • Jirosi
        12:43 01.07.2019

        A trvala jen "3" roky...
        Tohle trvá od roku 1947, dnes je 2019...

        • Luky
          15:42 01.07.2019

          Trvá to už celé eóny!

  • Jirosi
    17:39 28.06.2019

    Nechápu, proč do toho pak nevrazil. Alespoň by měli co prozkoumávat, a cena Hornetu je pakatel.

    • alea206
      21:41 28.06.2019
      Oblíbený příspěvek

      Tak tohle je nejlepsi prispevek v cele diskusi :-D Proc asi pilot nechtel taranovat neco o cem nema tuseni co to je? Mozna proto ze pilot momentalne nechtel umrit. Dalsi veci je otazka jestli by se mu to vubec povedlo.
      Pokud to neni uplne vymyslene, tak nejspis pujde o vyse zminene balonove odrazece, muj odhad je cinske provenience. A proc evropa nema plnotucny stealth je otazka spis politicke vule nez technologicke neschopnosti.

      • Jirosi
        21:52 28.06.2019

        Pak mají v Číně slušný technologický náskok ve vývoji balonů...
        Nechápu proč, se vůbec snaží o hypersonické letouny, kdy už mají tyhle balony.

        • alea206
          10:24 29.06.2019

          Mozna proto ze na takovyhle balon neprimontujes ani komplexni senzory ani zbrane :-)
          I kdyz mate pravdu. Je pravdepodobnejsi, ze civilizace schopna prekonat astronomicke vzdalenosti v kosmu, zkoumat nas aniz bychom si kdekoli vsimli materske lodi, tak presne tahle civilizace nas bude zkoumat sondama, ktery jsme schopny zachytit a pokud bysme chteli, tak i sestrelit.

          • Jirosi
            10:58 29.06.2019

            Věřím, že to byl z pohledu pilotů "neidentifikovaný létající předmět", nikoliv UFO plné mimozemšťanů.

            Mně přijde pravděpodobnější hypotéza neprozkoumaného jevu.
            Zkuste si jen zjistit kolik existuje druhů blesků, a od kdy které známe nebo máme na fotkách..

  • Refael
    15:22 28.06.2019

    Možná modernější obdoba Tajemné záře nad Pacifikem

  • Gibon
    14:42 28.06.2019
  • Takeda
    14:15 28.06.2019
  • Shelmik
    13:35 28.06.2019

    truther: miluji konspirační teorie , přívrženci placaté země mě vždy dokážou pobavit stejně tak jako chemtrails nebo jakýkoliv náboženství . Ale věřit tomu že ty lidi nejsou blbý ale jen navedený to je o jeden level ještě výše :)

    • truther
      14:00 28.06.2019
      • (10)

      zaplacení, ne navedení. Na těch jejich "konferencích" vystupují herci. Poskytují nástroj jak zabránit šíření pravdivých informací. Stačí je prohlásit za konspirační teorii a zaškatulkovat dohromady s UFO a placatou Zemí.

      • satai
        15:17 28.06.2019

        A tohle ses dozvěděl na konferenci, kde nebyli herci ale lidé, co o tom něco doopravdy věděli...

        • GlobeElement
          15:43 28.06.2019
          Oblíbený příspěvek

          Stejně je zajímavé, že ty absolutně pravdivé, přísně tajné informace, tak snadno prosakují na internet a ví o nich kdejaký jouda.

          • Jirosi
            20:01 28.06.2019

            Přitom tolik lidí znajících pravdu mlčí, protože jejich přátelé zmizeli :)

          • kuban
            08:22 29.06.2019

            možná oněm lidem znajícím pravdu nedocvaklo, že jejich přátelé nejsou jejich přátelé a nechtějí se s nima bavit (=zmizeli)
            kromě toho - oni bohužel nemlčí - na druhou stranu je aspoň jasný, co je to za osoby

        • truther
          12:29 29.06.2019

          Z mnoha zdrojů i odtajněných dokumentů CIA. Jde i vypozorovat, že se jedná o uměle šířenou konspirační teorii. Flatearthismus se v amerických mainstreamových médiích začal objevovat po 9/11, flatheartherské spolky mají podle všeho velké rozpočty. Americká média a tzv. skeptici* o tom mluví jako o masovém jevu. Naoko se proti tomu bojuje a vždy se k tomu přidá i 9/11.

          *Tzv. vědecký skepticismus je stejný protimluv jako tzv. kritické myšlení a tzv. mediální gramotnost. Ve všech případech se jedná o nekritickou důvěru v autority a napadání skutečných skeptiků.

          • Jirosi
            12:42 29.06.2019

            Kritické myšlení a opakovatelnost pokusů je základem vědy.
            Bohužel, se konspirace vždy opírají raději o "víru".... ta je totiž nereplikovatelná..

            Kolik pokusů jste si udělal na téma WTC?

          • truther
            13:29 29.06.2019

            jirosi: tohle je na dlouhou odpověď, odpovím večer podrobněji. Jaký typ experimentů tě zajímá? Ke všemu existuje spousta zdrojů. Experimenty a replikovatelné simulace chybí hlavně na straně zastánců oficiální verze.

            fyzické experimenty se zabývaly například tekutým kovem vytékajícím z budov krátce před zřícením:

            https://www.youtube.com/watch?...

            podle NISTu se jedná o hliník. Tekutý hliník je stříbrný. Žlutá barva je údajně způsobena organickými příměsmi, NIST ani nikdo z tzv. debunkerů žádný experiment, který by vyrobil žlutě zářící hliník o teplotě 600 C, neprovedl.

            Podle fyzika Stevena Jonese se jedná o produkt termetické reakce.

            http://www.journalof911studies...

            za ten článek byl vyhozen z univerzity. Později měl možnost studovat vzorek prachu. V něm potvrdil kapičky železa s příměsí hliníku - produktu termitické reakce a stopy nezreagovaného termitu.

            https://benthamopen.com/conten...

            film Hypotesis o profesuru Jonesovi

            https://www.youtube.com/watch?...

            tzv debunkeři z Popular Mechanics tvrdí, že se termit k řezání oceli nepoužívá a použít nedá. Což je lež. https://patents.google.com/pat...

            existuje spousta amatérských videí s amatérsky vyrobenými řezacími náložemi

            tohle je asi nejlepší https://www.youtube.com/watch?...

            Profesor Leroy Hulsey pracuje na počítačové rekonstrukci demolice budovy 7, má být dokončeno v září. Vyloučil zřícení způsobené požárem

            https://www.youtube.com/watch?...

            NIST údajně provedl počítačovou simulaci potvrzující zřícení způsobené požárem, ale nezveřejnil data, proto ji nikdo nedokáže zreplikovat.

          • truther
            13:52 29.06.2019

            na vyvrácení pancake teorie zřícení WTC 1 a 2 není třeba experimentů, stačí jednoduchá fyzika. Maximální rychlost pádu nemohla být větší než by odpovídalo potenciální energii urychlených pater, pokud nižší patra nebyla odpálena s předstihem.

          • Jirosi
            19:35 29.06.2019

            Odpovím ti na jedinou otázku...

            Existuje záznam ze seismografu z NY. A překvapení časy hroucení budou sedí dle fyziky. Ale chápu, že záznam z kalibrovaného přístroje pro tebe není důkaz.
            Zato ustřižená videa z youtube jsou 100%!

          • truther
            19:44 29.06.2019

            když někdo dokáže zorganizovat takový útok, zfalšování dat ze seismografu je to nejmenší.

          • truther
            19:54 29.06.2019

            NIST se seismickými daty manipuloval.

            https://www.ae911truth.org/evi...

            NIST manipuloval skoro se všemi daty.

          • Luky
            20:19 29.06.2019

            Ta blamáž kolem 11.9. je neudržitelná.
            Je srandovní, jak křečovitě rychle se "napadená" země pokusila zbavit důkazního materiálu a vytvářela směšné modely události, které se snažily po etapách vysvětlit, co se stalo. Neudržitelné teorie záplatovali novými nesmysly....zcela proti denní realitě dotčených odborníků, ať už ze stavařských nebo leteckých oborů.
            Trump slíbil věc otevřít a prošetřit, ale to bylo před volbami. Teď nezbývá než doufat, že se nebudou snažit celou věc zastřít něčím novějším a horším.

          • truther
            20:21 29.06.2019

            původní data naopak potvrzovala kontrolovanou demolici, v té stránce jsou odkazy na několik článků, které byly publikovány před zprávou NIST (2008). NIST data posunul o 3 sekundy, aby seismickou stopu explozí mohl interpretovat jako dopad části trosek.

          • RiMr71
            21:02 29.06.2019

            ,,,ájé, Luky našel parťáka na bubáky! :D

            ...nechcete jít intoxikovat někam kde budete mezi svými? Třeba na fejsbůk, nebo tak něco?

          • Luky
            21:10 29.06.2019

            Popravdě, já bych se raději nezávazně bavil o Emzácích RiMre.
            Tohle mě dycky bolí a vyčerpává. Nadruhou stranu mě těší, jak dobře teď ty stránky vypadají a že se kolem toho stále ve státech víří prach....

          • Jirosi
            21:21 29.06.2019

            Luky: "Trump slíbil věc otevřít a prošetřit, ale to bylo před volbami."

            Snad to stihne chudák, než mu skončí mandát. Když to zatím neřešil...

            Thruther: Jenže, oni ten záznam nehledali. Hledal se zpětně až pro lidi jako si ty.
            https://www.youtube.com/watch?...

          • truther
            22:03 29.06.2019

            To má být ten replikovatelný výzkum, o kterém jsi psal výše? On vychází z údajné simulace NIST, kterou nikdy nikdo neviděl, tedy nedokáže zreplikovat. Kde v té přednášce mluví o seismických datech?

          • truther
            22:16 29.06.2019

            Až za Trumpova prezidentování se tím začaly zabývat soudy. Po 14-ti letech ignorování.

            https://www.ae911truth.org/gra...

          • Jirosi
            23:20 29.06.2019

            Pokud všechny zdroje studuješ stylem, nechce se mi to koukat...
            On nevychází ze simulace "co nikdo neviděl, on ji tam pouští..
            Ale jen jako rekvizitu k vlastnímu výzkumu.

            Ten tvůj důkaz píše o tom, že teprve na jaře roku 2017 podali petici(25 000 podpisů). V tom samém roce jim bylo odpovězeno, že ano.
            Teď probíhá vyšetřování...
            Státní zástupce to dělá na základě petice na základě 18 U.S.C. § 3332.
            Nikoliv na základě toho, že by věřil v úspěch.

          • truther
            23:30 29.06.2019

            Pouští obrázky, ale program, vstupní data a parametry té simulace pádu WTC 7 zveřejněny nebyly. Nikomu se nezávisle nepovedlo dospět ke stejnému výsledku. Ten pán žádný výzkum nedělá, papouškuje slovo od slova co všichni ostatní debunkeři.

          • Jirosi
            08:46 30.06.2019

            Aha, takže postavení a spálení budovy. Přitom sledování chování příhradové konstrukce. Není vlastní opakování pokusu, ale papouškování...

            Žádnému jednotlivci se nepodařil postavit raketoplán, je to důkaz konspirace?

          • truther
            10:48 30.06.2019

            NISTu se to podle jejich zprávy podařilo. Jen nezveřejnili data. Wald tu simulaci provedenou NISTem prezentuje jako důkaz.

          • Jirosi
            21:11 30.06.2019

            Prezentuje ji jako důkaz! Ano, na základě provedeného testu...

          • Pilot
            10:35 01.07.2019

            Už to bylo řešeno asi 1000000krát, nicméně Truther to ještě nezvážil.
            Tedy: Jaká je motivace k takovémé činu - likvidaci 3000 osob, demolici dvou velmi drahých staveb+těžké poškozená dalšíh, následný velmi nákladný úklid a nemálé problémy s veřejností, různými teoriemy, soudy, žalobami apod. Díky za názor.

          • GlobeElement
            13:33 01.07.2019

            Pilote, jsou to prostě krvelační vrazi z Wall Street, copak jsi zapomněl?

          • truther
            14:09 01.07.2019

            přečtěte si dokument Rebuilding America's Defenses (1997), neokonzervativci v něm podrobně popsali, proč by se hodil nový Pearl Harbour.

          • Pilot
            15:16 01.07.2019

            1) Ale Pearl Harbour a válka s Japonskem byla asi trochu něco jinýho než 9/11, ne?
            2) Číst to nebudu, poněvadž mě zajíma Ground Zero a Váš názor na motivaci spiklenců.
            3) Snad máte svůj názor, ne? Stačí v bodech.
            Díky

          • truther
            15:38 01.07.2019

            Pearl Harbour je použit jako jako příklad události, která umožnila vstup do války. V tom dokumentu se píše NOVÝ Pearl Harbour.

      • Pilot
        15:14 01.07.2019

        1) Ale Pearl Harbour a válka s Japonskem byla asi trochu něco jinýho, ne?
        2) Číst to nebudu, poněvadž mě zajíma Ground Zero a Váš názor na motivaci spiklenců.
        3) Snad máte svůj názor, ne? Když jste o tom tak přesvědčený. Stačí v bodech.
        Díky

        • Pilot
          15:15 01.07.2019

          Patřilo to jinýho vlákna

  • Shelmik
    13:24 28.06.2019

    UnionPacific: jasný mikrovlnka taky vznikla v době okolo Roswellu stejně tak první křemíkový čipy . Na druhou stranu torpédo Škval , taky nikdo nemá žádnou podobnou technologii možná teda němci neco podobného mají ale po jaké době od prvního uvedení toho ruského do provozu .

    Upřímně hrozně rád bych věřil na Hitlerovy létající talíře . Ale upřímě když nikdo do současnosti na nic podobného nepřišel tak tomu věřím pramálo . Tak a kdo by v tomhle létal rusové asi těžko ty by se tím chlubili už když by měly první náčrt , usa by asi nebonzovala vlastní tajný projekty a čína by něco takového asi tutlala ( nejpravděpodobnější ) ale proč někdo s takovou technologii by byl schopný utrácet miliardy do vývoje konvenčního letadla/vrtulníky atd . Jediný rozumný důvod je ten že pokud něco takového existuje ( letající talíř ) tak je to nejspíš pro nás smrtelníky z neznámého materiálu který tomu dává nezvyklé fyzické vlastnosti a schopnosti . Možná takový materiál jaký hledají teď vesmírné sondy pod povrchem planet a na povrchu komet .

    Zkrátka ale tohle téma mi moc potěšilo

    • flanker.jirka
      13:37 28.06.2019

      mikrovlnka = magnetron a magnetron byl popsán poprvé snad Augustem Žáčkem u University Karlovy někdy ve 20. letech minulého století. General Electric vyráběla první magnetrony také ve 20. letech minulého století. Roswell byl v 47. roce.

      • Shelmik
        13:42 28.06.2019

        Děkuji moc za info byl jsem na tom že to přišlo z Ameriky okolo 40 let :)

    • Luky
      16:27 28.06.2019

      Onehdá Stanislav Motl natočil pro ČT dokument "Záhada létajících talířů", ve kterém myslím shromažďoval výpovědi očitých svědků(?) okolo zkoušek "Haunebu" na území ČR.
      Pokud si dobře pamatuji, hovořilo se tam také o tom, že technologie je docela nepraktická pro běžný provoz, jednak kvůli záření a myslím, že i kvůli nestabilitě a náchylnosti k haváriím (?), snad kvůli výkyvům zemského magnetického pole (?)....už si to moc nepamatuju.
      Každopádně ten Haunebu hrnec má děsně německej retro dyzajn....s tím by asi fakt nepřiletěli odjinud. Mimochodem UFOlogové ale vždy uvažovali o mateřských doutníkových lodích pro mezihvězdné cesty....a tam už by šlo o totální sci-fi technologie ala warp, červí díra a podobně.

      Moje osobní zkušenost ze stavařiny je ohledně výpovědí pamětníků příšerná. Člověk se dozvídá šílený bajky o podzemních chodbách z dětství....každý tam byl, viděl....pak to končí po dvou metrech nebo se jedná o niku v hradbách.
      Je ale zajímavé, že ty věci se údajně začaly v USA rojit po válce, kdy proběhl Paperclip. Předtím se to prý rojilo nad Evropou a Amíci byli technologicky spíš kavaleristi (teda né že by neuměli slušná letadla už v 30tých letech).

  • truther
    13:14 28.06.2019

    Pravděpodobně psy-op jako placatá země. Potřebují přiživovat šílené konspirační teorie aby zakryli skutečné konspirace.

    • Jirosi
      17:43 28.06.2019

      Je zajímavé, že zrovna zmíněná teorie zažívala žně v době, kdy nebyl na mapě ani kontinent na kterém ten stát co tyhle psy-op dělá leží.

      • truther
        12:35 29.06.2019

        To není pravda, moderní flatearthismus je umělý jev. Že je země kulatá věděli už staří Řekové a ani ve středověku to nikdo nezpochybňoval. Placatá země nemá podporu v Bibli.

        • Jirosi
          21:16 29.06.2019

          Ty tu obhajuješ spoustu věcí, co normální lidé vědí.

          Každý kdo dělá chvíli astronomii dojde k tomu, že je země kulatá.
          Ale to neznamená, že to ví většina. Ani ti Řekové co to věděli nebyli většina tehdejší populace světa.

  • UnionPacific
    11:10 28.06.2019

    Osobne by ma zaujímala iba jedna vec : či je možné že americký technologický pokrok po WW2 bol dôsledkom aj získania technológii z Ufo.
    Zoberme si technológie stealth. Do dnešného dna nikto nemá sériový plne stealth stroj...usa ho mali pred 35 rokmi. To že túto technológiu nevyvynuli čínania ani rusi je pochopiteľné...čína bola vtedy zaostalá a rusko zaostalé bolo aj bude. Žaba nikdy nebude lietať ako orol. Podivné je,že túto technológiu si neosvojili ani vyspelé štáty Západu...japonci ktorý prišli s Aesa radarmi, stealt-om nedisponujú a europa sa zmohla len na stealth pomocou vhodného tvarovania draku.o Ram materiáloch sa tu nikomu ani nesníva.
    2 roky po roswelli v usa vyrobili laser,ktorý jeho priekopníci poznali len na papieri. Čudná zhoda okolností,že ?

    • UnionPacific
      11:52 28.06.2019

      Oprava : laser vyrobili až 13 rokov po roswelli...poplietlo sa mi to,myslel som že roswell incident bol v roku 1958

      • PetrTechnik
        17:52 28.06.2019

        LASER měl již Nick Carter za Rakouska-Uherska v Praze. Ovšem tehdejší česká policie již používala vyspělé samonaváděcí nože, vystřelované z praku. Viz film Adéla ještě nevečeřela. :-)

    • skelet
      12:04 28.06.2019

      tuším, že princip laseru popsal Einstein dlouho před 2ww

      • UnionPacific
        12:09 28.06.2019

        Einstein objavil stimulovanú emisiu, ale to je k laseru asi tak daleko ako od Schrodingerovej rovnice ku tranzistoru.

        • skelet
          12:45 28.06.2019

          to je sice pravda, ale netřeba zatím hledat mimozemšťany :D

    • Miroslav
      13:12 28.06.2019

      Netvrdím, že vo vesmíre musíme byť sami. Je vysoko pravdepodobné, že život nevznikol len na Zemi ale lietajúce taniere s mimozemšťanmi sú samozrejme hlúposť. Aj keby dokázali lietať rýchlosťou svetla, tie vzdialenosti vo vesmíre sú tak obrovské, že je skoro nemožné ich prekonávať v rozumnom čase. Ak sa nám niekedy podarí naviazať spojenie s inou civilizáciou, bude to vo forme rádiového alebo svetelného signálu.

      • The88
        16:40 28.06.2019

        Ten signal by prece cestoval stejne dlouho, jako ta hypoteticka "svetlorychla" lod.

        • Miroslav
          17:07 28.06.2019

          Predstav si, že máme takú loď ktorá má maximálku na úrovni svetla. Pozrieš sa na nejakú extrasolárnu planétu vzdialenú 20 svetelných rokov. Poslal by si tam záblesk svetla, rádiový signál alebo by si sadol do rakety s tým, že o 40 rokov sa vrátiš (ak vôbec) a oznámiš nám, že nikto tam nie je? To proste nemá zmysel niekde cestovať. O pokrytí ani nehovoriac

          • Jirosi
            19:43 28.06.2019

            A pak si vezmi vesmír. Jeho miliardy hvězd, v milionech galaxii.
            A z jednoho tmavého bodu vedle jednoho super svělého bodu(slunce), na tebe bude někdo pár hodin blikat :))))

          • Miroslav
            09:10 29.06.2019

            Jirosi: Ľudia si myslia, že mimozemské civilizácie bez problémov zachytia naše rádio alebo televízne vysielanie. Tak to samozrejme nie je. Televízne vysielanie je už pri Jupiterovi také slabé, že by bolo nutné mať extrémne citlivý rádioteleskop o priemere cca 100 metrov aby bol vôbec signál zaznamenateľný. Tadiaľ cesta nevedie. Rádiové vysielanie by bolo detekovateľné najcitlivejšími prístrojmi niekde na hranici našej sústavy takže mimozemšťania Pozor, zákruta ! asi tiež nepočúvajú. Jedinou možnosťou je uzkopasmové rádiové vysielanie zamerané presne na určitý bod. Presne také aký bol signál WOW ktorý trval 72 sekúnd myslím. Ak tento bol skutočne mimozemského pôvodu tak proste tí mimozemšťania k nám poslali signál a potom šli vysielať inde a inde... Mimochodom, lokalizácia zdroja je súhvezdie strelca cca 220 svetelných rokov ďaleko. Si predstav, že keď im odpovieme tak skôr ako o 440 rokov sa to nedozvieme či to bol skutočne signál inej civilizácie.

          • Jirosi
            11:10 29.06.2019

            "Zdá se, že jeden z vědců nyní konečně záhadu vyřešil, celou dobu šlo o kometu.

            Výzkum publikovaný v časopisu Washingtonské akademie věd uvádí, že kometa 266/P Christensen má stejnou emisi a byla v odpovídajícím místě, když se signál objevil. S hypotézou přišli vědec Antonio Paris ve spolupráci s Centrem pro výzkum planet a pro její ověření uskutečnili 200 pozorování."

      • PetrTechnik
        17:49 28.06.2019

        I kdyby jsem měli pohon schopný urychlit kosmickou loď na rychlost světla, prakticky to bude nepoužitelné. Již při 10% rychlosti světla, způsobují atomy prvků rozptýlené v mezihvězdném prostoru taková poškození, že by kosmická loď zakrátko shořela. To nemluvím o mikrometeoritech. I malý kousek o velikosti diabolky , by zafungoval jako protipancéřový granát z tankového kanónu proti BVP. :-)

        • Luky
          18:30 28.06.2019

          Když už máš loď schopnou cestovat 10% rychlosti světla, tak máš i generátor silového štítu/rozražeč na čumáku :)

          Ještě než se začaly rojit seriály o kolonizaci vzdáleného vesmíru, tak jsem si v CADu nakreslil konzervativní loď, která by umožňovala dlouhé cesty za použití spíš dasažitelných technologií (samozřejmě přelomových, ale koncepčně uchopitelných). Pak jsem zjistil, že je to už známý koncept 1G letu. První polovinu zrychluješ 1G, pak to necháš konstantní a otočíš loď vzhůru nohama (přišroubovaný nábytek :) a potom zbývající polovinu cesty loď zpomaluje 1G. Posádka by neatrofovala. 1G je koncept je šílená rychlost...ale stále spíš "pomalá".

          Na zoomu šel seriál, kde populárně rozebírali možné pohony mezihvězdných lodí.
          Líbila se mi poznámka, že chemický pohon by spotřeboval veškerou hmotu vesmíru na relativně malou vzdálenost. Lepší byla ze země podporovaná solární plachetnice, jaderná fůze, pak ještě něco lepšího a nakonec warpová vlna a červí díra.
          Každopádně vesmír je dost agresivní prostředí a jeví se logické poslat drony a s nimi např. zamražená embria. - úspora hmotnosti, degenerace, negenerační loď

          Však ono se šušká, že šediváci jsou robůtci :D
          Pokud by to byla pravda, budou mít hrozně namakanou technologii, protože posílat něco velikosti dítěte je taky dost neefektivní. Leda by to byl pršut, který se tu zavodní a nafoukne :D

          • Jirosi
            19:21 28.06.2019

            Nejlepší přednáška o realitě mezihvězdného cestování
            https://www.youtube.com/watch?...

            Mnohem lepší je použít kvantové jevy. Pokud těleso zchladíš na teplotu blízkou 0K z kvantového pohledu se stane jedinou částicí. Pak ho můžeš teleportovat.

          • Miroslav
            19:50 28.06.2019

            Luky, ty hneď prestaň písať na AN a okamžite kontaktuj Sisyfos lebo taký talent ako ty to treba rozvíjať. A keď budeš medzi Pátečníkmi tak pozdravuj Grygara, Júliu Novákovú, Přibyla, Majera a Petráska.

          • Luky
            20:54 28.06.2019

            Kdo to je Pátečník...opak Zpátečníka?

            Mě by tam neměli rádi, já uznávám kosmokoncepci s mnoha prostupujícími se světy. Ale jinak ironii ještě registruju...v našem fyzickým plánu.

          • Luky
            21:15 28.06.2019

            @Jirosi
            díky za přednášku, už jsem v půlce. Taky vím, co budu dělat zítra večer - otevřu si láhev Brendy a pustím film "Moskva Casiopea".

          • Jirosi
            21:16 28.06.2019

            Luky: Pátečníci jsou skupina co pořádá přednášky o různých tématech. Dost jich je na Youtube.

            http://www.patecnici.net...

      • janusinko
        12:04 29.06.2019

        Miroslav: Toto je klasicky chybný predpoklad, že sa nemôže cestovať vesmírom, pretože aj pri rýchlosti svetla by to trvalo roky. Treba si uvedomiť, že priestor ako aj čas je možné ohýbať, čoho dôkazom sú čierne diery, takže UFO môže byť nielenže z úplne inej galaxie ako je tá naša, ale dokonca aj z budúcnosti.

        • Miroslav
          15:47 29.06.2019

          O čiernych dierach toho veľa nevieme a už vôbec nevieme či sú bránou do iného sveta či do iného času. Sú to teórie. Nič viac. V každom prípade aj keby ti tak bolo, tak aj najbližšia čierna diera je od nás ďaleko 3000 svetelných rokov.

          • janusinko
            16:36 29.06.2019

            Nepochopili sme sa, ja netvrdím, že čierna diera je akousi bránou niekam inam, iba som poukazoval na fyzikálny jav, že priestor je možné ohýbať. Dávnejšie som čítal zaujímavý článok, v ktorom bol teoreticky popísaný pohyb vesmírom po tzv. vlne. Plavidlo by pred sebou priestor zmršťovalo a za sebou by ho rozťahovalo, a tym pádom by sa viezlo po akejsi vlne a dokázalo by prekonávať vzdialenosti rýchlejšie ako je rýchlosť svetla.

          • janusinko
            16:49 29.06.2019

            Konkrétny článok už neviem nájsť, ale čosi podobné je popísané aj tu:
            https://www.topky.sk/cl/11/132...
            To, že cestovanie nadsveteľnou rýchlosťou je pre nás nepochopiteľné ešte neznamená, že iná civilizácia to nedokáže.

        • Jirosi
          21:50 29.06.2019

          Janusinko: Máš chybný předpoklad. Informace po vesmíru cestuje maximálně rychlostí světla.
          Urychlení hmoty na rychlost světla, stojí nekonečné množství energie.
          Stejně tak vytvoření hmotného bodu opět bude spotřebovávat energii podle té samé rovnice. Takže opět nemáš dostatečný zdroje nekonečné energii.

          • janusinko
            09:17 30.06.2019

            Ach jaj, ja o voze, ty o koze... to je až tak zložité kliknúť na odkaz, ktorý som tu pridal? Je tam vysvetlený princíp ako prekonávať vzdialenosti rýchlejšie než svetlo.

          • Jirosi
            21:23 30.06.2019

            Princip je založený na hroucení časoprostoru. Jak se hroutí časoprostor?
            Překvapivě hmotným bodem.¨ m= E/(C^2)

            "Pôvodné prepočty kalkulovali s hmotou odpovedajúcou veľkosti planéty Jupiter."

            Teď jen hledají princip jak vytvářet z energie hmotu. Ale stále neobejdeš, že na vytvoření něčeho z hmotností Jupiteru, musíš ten Jupiter napřed odpařit. Se 100% účinností.

    • truther
      13:27 28.06.2019

      Další možné vysvětlení je, že tzv. stealth je podvod Amerického MIC na daňové poplatníky. Ale to je šílená konspirační teorie, raději dál věřte na UFO.

    • Smirnov
      14:01 28.06.2019

      Na technickém pokroku není nic mimo lidské chápání. Všechny využívané principy zvládne lidsky mozek pochopit. A ten kreativnější mozek dokonce vymyslet. Mimoto nové nápady nepochází z jediného zdroje.

      Občas si pro zábavu pustím ancient aliens. Jejich pseudodůkazy vzbuzují úsměv. Podle nich si lidstvo bez mimozemšťanů nedokáže zavázat ani tkaničky od bot. Docela mě jímá hrůza, že na to hodně lidí přikyvuje.

      Na rozdíl od kopy nesmyslů v pořadu výpovědi pilotů jsou asi to nejzajímavější, co se v oblasti UFO vyskytlo a ukazuje to, že opravdu existují věci mezi nebem a zemí.

    • GlobeElement
      14:52 28.06.2019
      Oblíbený příspěvek

      Dovoluji si upozornit, že v 50. letech vznikla i antikoncepční pilulka.
      To svědčí o snaze ufonů zapříčinit vyhynutí lidstva.

    • madrabbit
      20:40 28.06.2019

      Hlavně klid. Zagoogli Lampyrydae (možná mám blbě y). USA má stealth, protože si ho může dovolit zaplatit.

    • Clavo
      16:31 03.07.2019

      Zoberme si technológie stealth. Do dnešného dna nikto nemá sériový plne stealth stroj...usa ho mali pred 35 rokmi. Akože myslíš ten čo im Srbi zostrelili

      • Jirosi
        15:26 04.07.2019

        Stealth neznamená, že letoun po zásahu nespadne....

  • jj284b
    10:56 28.06.2019

    No pekne, Americky piloti pozoruju neexistujuce lietajuce ojekty a Ukrajinsky vojaci zasa nicia neexistujuce Ruske bojove prostriedky na Ukrajine...


    https://defence-blog.com/army/...

    • MeV6
      11:02 28.06.2019

      To musíte konflikt Rusko vs. Ukrajina cpát úplně všude?

    • Double
      11:07 28.06.2019

      Pekne od nich, ze sa sami natacaju ako porusuju Minsku dohodu.

    • Cpt. Morgan
      13:28 28.06.2019

      Nevies, ci si Zoopark od Ruska nekupili, ze je to technika patriaca ruskej federacii je dojem a kedze si rosufob, tak ten dojem je pochopitelne taky aky je. RF mohlo techniku DLR aj prenajat ako cesi svedske gripeny, alebo pozicat. Tvoj dojem, ze je to bezvyhradne technika pod velenim armady RF je len dojem.
      Ak by na uzemi DLR bola ruska technika, ma tam pravo byt prinajmensom rovnake ako americka technika na uzemi Syrie, alebo hocikde inde, kde su americania bez legalneho mandatu, a ze prave v tejto discipline su cowboys nedostizni majstri sveta vie kazdy.

      • Jirosi
        19:40 28.06.2019

        Až na to, že pronájem či prodej DLR je stále stejně ilegální jako tam poslat vojáky.

  • Luky
    10:21 28.06.2019

    starý dobrý USAF "identification chart":
    https://militaryhumor.net/wp-c...

    • infi
      10:27 28.06.2019

      Minimalne jiz od roku 1947 (Roswell).