Armáda převzala poslední tři Tatry 815-7, rozšíří vozový park ve třech krajích

Armáda převzala poslední tři Tatry 815-7, rozšíří vozový park ve třech krajích
Tatra 815-7 Force / DP (Zvětšit)

Odveze palety, proviant, munici i zbraně, místo v něm najdou i vojáci. Armáda dnes převzala poslední tři automobily Tatra 815-7 z celkových 209. Nové terénní náklaďáky využijí útvary napříč Armádou ČR, největší balík 30 kusů získali příslušníci Praporu podpory nasaditelných sil Rakovník a 15. ženijního pluku Bechyně. Poslední tři tatrovky dnes ve Štěpánově slavnostně převzali zástupci Krajských vojenských velitelství Liberec, Plzeň a Ústí nad Labem.

Smlouvu (č. 22121000587) na 209 těžkých nákladních terénních automobilů Tatra 815-7 6×6 ve valníkovém provedení v celkové hodnotě více než 1,9 mld. Kč bez DPH podepsal za resort obrany náměstek pro řízení sekce vyzbrojování a akvizic Lubor Koudelka 24. srpna 2022. Vloni společnost Tatra Trucks a.s. dodala 200 kusů, letos zbývajících devět.

„Jelikož spolupracujeme s firmou Tatra už několik let, a navíc firma splnila některé zadané technické a legislativní parametry, nebyl jediný důvod tyto české stroje s vynikající pověstí po celém světě nezařadit do našeho vozového parku,“ zhodnotil dosavadní spolupráci ředitel odboru vyzbrojování vzdušných sil a logistiky sekce vyzbrojování a akvizic Jan Kolafa. „Očekáváme, že naši spolupráci s Tatra Trucks a.s. budeme nadále rozvíjet a dnešní předávání nebude poslední,“ doplnil.

Současná varianta s přídomkem Force byla do vozového parku české armády zařazena už v roce 2017 jako náhrada starších modelů. V armádě jich jsou v současnosti téměř tři stovky. „Moderní verze Tatra 815-7 se stala velmi rychle oblíbenou. A není se čemu divit, protože se jedná o standardně vybavené vozidlo s dobrými jízdními vlastnostmi,“ hodnotí zástupce ředitele Agentury logistiky plukovník gšt. Vít Watroba.


Slavnostní akt předání posledních tří T815-7; větší foto / DP

Tatrovácký podvozek, sázka na jistotu

„Naše koncepce se zrodila ve 20. letech minulého století a dosud nebyla překonána. Principem je použití centrální nosné roury a náprav s nezávisle zavěšenými výkyvnými polonápravami sešroubovanými v jeden celek. V průběhu let byla tato koncepce dovedena k dnešnímu originálnímu řešení, což vozidlům Tatra dává výjimečné schopnosti při průjezdu i tím nejnáročnějším terénem, které nutně potřebuje naše armáda,“ zdůraznil ředitel obranných projektů Tomáš Mynarčík.

Vozidlo je určeno pro osádku 1+3, nechybí filtrační zařízení, držáky na odmořovací, dozimetrické a chemické přístroje. Posádka má také k dispozici klimatizačně topnou jednotku a nezávislé topení.

Pokud se zaměříme na vzhled vozidla, neunikne nám typická olivová barva se zajímavými vlastnostmi. Matný nátěr odolá klimatickým vlivům, bojovým otravným látkám, dekontaminačním prostředkům a korozi.

Tatra 815-7 6×6 zvládá komfortní jízdu po silnici, ale i delší operace v členitém terénu nebo zatopených oblastech. Zvládne teploty od -32 °C do +49 °C s relativní vlhkostí vzduchu do 98 %.

Celý kolos doslova táhne vzduchem chlazený, přeplňovaný, vznětový osmiválec 12,7 litru, který disponuje výkonem 300 kW při 1800 otáčkách za minutu.

Celkový dojem z vozidla popisuje řidič z Krajského vojenského velitelství Plzeň, který chválí především dynamické vlastnosti vozidla. „Je znát, že jedete v nové Tatře. Díky unikátnímu podvozku cítíte lepší brodivost, máme tu systém ABS, pokročilejší brzdy i menší poloměr otáčení, díky čemuž můžou za volat usednout i méně zkušení řidiči.“

TTD Technicko-taktická data
Typ T-815-7 FORCE 6×6 valník
Motor vidlicový vznětový osmiválec
Objem 12 667 ccm
Přeplňování turbodmychadlo
Max. výkon 300 kW (407,8 k), 2100 Nm
Převodovka čtrnáctirychlostní
Max. rychlost 110 km/h (omezovač nastaven na 85 km/h)
Jízdní dosah až 850 km
Kombinovaná spotřeba 49 l/100 km
Délka 9540 mm
Šířka 2550 mm
Výška 3410 mm
Světlá výška 420 mm
Brodivost 1500 mm
Užitečná hmotnost 15 600 kg
Celková hmotnost 29 000 kg

Nahlásit chybu v článku


Související články

Modernizace vozidel TATRA T-815 8x8 LT

Nákladní automobily značky TATRA neodmyslitelně patří k Armádě ČR. Kromě nejnovějších vozidel TATRA ...

Vyprošťovací speciál TATRA 815-7 8x8

Armáda České republiky v současnosti plánuje v souvislosti s přezbrojením na moderní obrněná vozidla ...

Společnosti Tatra Trucks se daří získávat nové zakázky v oblasti defence

Tatra Trucks polovinu až tři čtvrtiny své produkce exportuje, a to i díky významným zakázkám pro ...

Kopřivnická Tatra představila novou generaci modelové řady Tatra Force

Na brněnském výstavišti se 24. května v rámci veletrhu PYROS 2023 uskutečnilo slavnostní odhalení ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Danik
    16:46 16.08.2023

    Flanker a možná i někdo jiný se ptal jak to vypadá s tahači a další loginou. Inu.... Už přišly první z 80 hákových nakladačů Tatra 815-7 8x8 multilift. Dodávky ...Zobrazit celý příspěvek

    Flanker a možná i někdo jiný se ptal jak to vypadá s tahači a další loginou.

    Inu....

    Už přišly první z 80 hákových nakladačů Tatra 815-7 8x8 multilift. Dodávky 2023-2024.

    Dodávka 209 kusů T 815-7 6x6 valník je završena.

    No a AČR nově užívá i Scanie R590 8x8 pro převoz kontejnerů s bočním překladačem (12 kusů) a R660 6x4 s přívěsy Goldhofer MPA5 (nějakých 5 kusů nepletu-li se) Takže i toto se řeší.

    https://twitter.com/Danny_elMa...

    https://twitter.com/Danny_elMa... Skrýt celý příspěvek

    • tomas.kotnour
      01:35 17.08.2023

      Ty R590 jsou 8x4

      Ty R590 jsou 8x4

    • MaraKM
      16:29 17.08.2023

      a R660 6x4 by měli být "jen" 4

      a R660 6x4 by měli být "jen" 4

      • Danik
        12:11 18.08.2023

        Však to píšu

        Však to píšu

    • Mbelda
      16:46 17.08.2023

      Scania mají "hoblovat dálnice". Tak proto bez předku. Přece jenom Tatra by při tomto kšeftu trpěla a nosná roura postrádá své výhody.

      Scania mají "hoblovat dálnice". Tak proto bez předku. Přece jenom Tatra by při tomto kšeftu trpěla a nosná roura postrádá své výhody.

      • Danik
        12:15 18.08.2023

        Je to tak. Ty 8x4 (díky Tomas.kotnour za opravu, je tak) zamířily primárně k centru podpory operací pod VPO. Jejich úkolem tedy bude primárně vozit materiál na dlouhé vzdálenosti ...Zobrazit celý příspěvek

        Je to tak. Ty 8x4 (díky Tomas.kotnour za opravu, je tak) zamířily primárně k centru podpory operací pod VPO. Jejich úkolem tedy bude primárně vozit materiál na dlouhé vzdálenosti po zpevněných cestách do dějiště zahraničních operací (Balt například). Na tohle je tatra terénní Overkill a to i cenou. Navíc suboptimální řešení. Scania je níž, pohodlná a hlavně obrovskou výhodu má ve velmi dobrém dojezdu a rozvinuté servisní síti po Evropě.

        Suma sumárum skvělá volbaSkrýt celý příspěvek

  • flanker.jirka
    23:26 12.08.2023

    Tak pár valníku armáda dostala. Oproti tomu co by potřebovala je toho stále málo. Máte někdo info jak budou řešit tahače, které budou schopny táhnout podval alespoň s novým BVP i ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak pár valníku armáda dostala. Oproti tomu co by potřebovala je toho stále málo.
    Máte někdo info jak budou řešit tahače, které budou schopny táhnout podval alespoň s novým BVP i mimo zpevněnou cestu? (ono už to nebude o tom, že si staré BVP dá někdo na ISO paletu a poveze na korbě hákového nakladače)Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      10:59 13.08.2023

      Což o to, CV90 se bude dát naložit i na současný P50 N s T-815. Ovšem i tady bude muset v nejbližší době přijít generační obměna. Jak valníků tak tahačů.

      Což o to, CV90 se bude dát naložit i na současný P50 N s T-815. Ovšem i tady bude muset v nejbližší době přijít generační obměna. Jak valníků tak tahačů.

      • flanker.jirka
        12:51 14.08.2023

        Tím směrem jsem ten dotaz směřoval. Nehledě na to, že i věk těchto podvalníků je velký. To chce minimálně repasi.

        Tím směrem jsem ten dotaz směřoval. Nehledě na to, že i věk těchto podvalníků je velký. To chce minimálně repasi.

        • Scotty
          15:18 14.08.2023

          Velkou údržbou procházejí, ale dnes už podval pro přepravu techniky má vypadat jinak.

          Velkou údržbou procházejí, ale dnes už podval pro přepravu techniky má vypadat jinak.

          • flanker.jirka
            17:44 14.08.2023

            Ale také bude za jiné peníze jeho pořízení a jeho provoz.

            Ale také bude za jiné peníze jeho pořízení a jeho provoz.

          • skelet
            18:05 14.08.2023

            Furt je to jen přívěs/návěs.

            Furt je to jen přívěs/návěs.

          • flanker.jirka
            14:40 15.08.2023

            skelet Je to sice v uvozovkách pouze přívěs, ale s tonáží 50 tun a konstrukční rychlostí 60 km/h nemusí vždy dostačovat. Uveze sice hodně typů techniky, ale na nové tanky to stačit ...Zobrazit celý příspěvek

            skelet
            Je to sice v uvozovkách pouze přívěs, ale s tonáží 50 tun a konstrukční rychlostí 60 km/h nemusí vždy dostačovat. Uveze sice hodně typů techniky, ale na nové tanky to stačit nebude.Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            16:26 15.08.2023

            Reagoval jsem na to, že to bude za jiné peníze (nákup i provoz).
            815VT+P50N měly už být dávno ve šrotu nebo ve skladech.

            Reagoval jsem na to, že to bude za jiné peníze (nákup i provoz).
            815VT+P50N měly už být dávno ve šrotu nebo ve skladech.

          • flanker.jirka
            22:26 15.08.2023

            skelet Raději repasovat a do skladů. Na Ukrajině se ukazuje to co všude v konfliktech, že v delší válce se lépe udrží v provozu jednodušší technika. Provozní nároky jsou levnější ...Zobrazit celý příspěvek

            skelet
            Raději repasovat a do skladů. Na Ukrajině se ukazuje to co všude v konfliktech, že v delší válce se lépe udrží v provozu jednodušší technika. Provozní nároky jsou levnější než u nových vozidel. Jen to vyžaduje skutečného řidiče a ne obsluhu točící kulatou lopatou. (jen rozdíl v cenách olejů do starých a nových motorů a převodovek je násobný)Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            08:20 16.08.2023

            furt je to jen přívěs/návěs :)))

            furt je to jen přívěs/návěs :)))

    • Mbelda
      14:45 13.08.2023

      Mimo zpevněné cesty to pojede po ose:-) na to podval není ani určen:-) no aspoň nějaké to plus má to bvp

      Mimo zpevněné cesty to pojede po ose:-) na to podval není ani určen:-) no aspoň nějaké to plus má to bvp

  • Mbelda
    22:01 11.08.2023

    Jednu důtku bych našel. Na korbě není bufík, takže v chladných měsících jízda bigošů bude s rampouchy. Jinak 810 ten bufík má, tak nevím, proč to topení nemá sedmička...

    Jednu důtku bych našel. Na korbě není bufík, takže v chladných měsících jízda bigošů bude s rampouchy. Jinak 810 ten bufík má, tak nevím, proč to topení nemá sedmička...

    • flanker.jirka
      17:01 12.08.2023

      Zřejmě nic takového armáda nepožadovala. Pokud by je požadovala, tak by tam mohli dát to co na 810.

      Zřejmě nic takového armáda nepožadovala. Pokud by je požadovala, tak by tam mohli dát to co na 810.

      • Mbelda
        20:28 12.08.2023

        To asi jo, ale armádní logika občas není logika. Takže ona si třeba vzpomene... Jen je potřeba hodně křičet, aby se to u stolu pohnulo.

        To asi jo, ale armádní logika občas není logika. Takže ona si třeba vzpomene... Jen je potřeba hodně křičet, aby se to u stolu pohnulo.

        • flanker.jirka
          23:20 12.08.2023

          Staré T 815 topení na korbě také nemívaly. Na křik je asi pozdě, nemyslíte? Už se to převtalo. Křičet by se mělo, že v tomto silničním provozu někdo chce vozit vojáky na korbách ...Zobrazit celý příspěvek

          Staré T 815 topení na korbě také nemívaly. Na křik je asi pozdě, nemyslíte? Už se to převtalo. Křičet by se mělo, že v tomto silničním provozu někdo chce vozit vojáky na korbách nákladních vozidel. Ale to se asi nezmění do první větší nehody.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            11:03 13.08.2023

            Kolik opravdu vážných nehod se za posledních 30 let stalo? Osobně si nemyslím že jet na korbě 815 je o moc nebezpečnější než jet v autobuse. Navíc na dlouhé přesuny jsou pořizované ...Zobrazit celý příspěvek

            Kolik opravdu vážných nehod se za posledních 30 let stalo? Osobně si nemyslím že jet na korbě 815 je o moc nebezpečnější než jet v autobuse. Navíc na dlouhé přesuny jsou pořizované právě ty autobusy.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            13:06 14.08.2023

            Scotty Přesně takto to funguje v AČR, do prvního průseru! Na korbě tatrovky sedíte pod plachtou, nepřipoután, nic nevidíte, sebemenší ztráta stability a převrácení vozu znamená v ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty
            Přesně takto to funguje v AČR, do prvního průseru!
            Na korbě tatrovky sedíte pod plachtou, nepřipoután, nic nevidíte, sebemenší ztráta stability a převrácení vozu znamená v lepším případě velký počet těžce zraněných osob. Veškerý vezený materiál (bagáž) se stává kyneticky působícím tělěsem pro své okolí. Převrácení na záda je pro osoby sedící na korbě fatální. V autobuse sedíte v sedačkách vybavených bezpečnostními pásy, bagáž můžete mít ve schránkách nahoře nebo dole u podvozku v nákladovém prostoru. Kabina vydrží převrácení na záda. Komfort při cestování je nesrovnatelný, jak ergonomický, tak teplotní a hlukový.
            Dalším faktorem je to, že autobus nesvěří jen tak někomu.
            Tohle mi říct řidič ve výcviku, tak bude do konce vojny šlapat obchůzky v plotu a utírat nádobí v kuchyni. "Díky unikátnímu podvozku cítíte lepší brodivost"Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            15:17 14.08.2023

            flanker.jirka /V autobuse sedíte v sedačkách vybavených bezpečnostními pásy/ V některých dálkových možná. Jinak ani náhodou. /bagáž můžete mít ve schránkách nahoře nebo dole u ...Zobrazit celý příspěvek

            flanker.jirka
            /V autobuse sedíte v sedačkách vybavených bezpečnostními pásy/
            V některých dálkových možná. Jinak ani náhodou.
            /bagáž můžete mít ve schránkách nahoře nebo dole u podvozku v nákladovém prostoru/
            Tak to tak možná teoreticky.
            /Kabina vydrží převrácení na záda./
            Tak to ani náhodou.Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            17:46 14.08.2023

            Scotty
            Kupujete snad autobusy pro MHD, které mají vyjímku, tak jako taxi?
            Autobusy vyráběné po roce 2017 musí splňovat nové normy na bezpečnosti při nárazech a převrácení.

            Scotty
            Kupujete snad autobusy pro MHD, které mají vyjímku, tak jako taxi?
            Autobusy vyráběné po roce 2017 musí splňovat nové normy na bezpečnosti při nárazech a převrácení.

          • Mbelda
            18:57 14.08.2023

            Flanker, v autobusu nejezdíte s plnou polní. Kluci s RPG, odtřelovačkami a kulomety se nevejdou na sedačku. Autobusem je to jak na dovolenou... Nevymýšlet už vymyšlené.

            Flanker, v autobusu nejezdíte s plnou polní. Kluci s RPG, odtřelovačkami a kulomety se nevejdou na sedačku. Autobusem je to jak na dovolenou... Nevymýšlet už vymyšlené.

    • Laci
      17:58 12.08.2023

      Bufík by byl stejně k ničemu, když tam dovnitř fouká předním oknem v plachtě a z boků korby. To je jak kdybyste si zapl topení v kabrioletu.

      Bufík by byl stejně k ničemu, když tam dovnitř fouká předním oknem v plachtě a z boků korby. To je jak kdybyste si zapl topení v kabrioletu.

      • Mbelda
        20:25 12.08.2023

        Jo k ničemu? Ale je a funguje dobře. Když se zavře přední okénko a zaplachtuje u čela, tak je tam fajn. Ještě jedna věc, bufík na 810 má i zelené světlo, tak v noci taky fajn věc. ...Zobrazit celý příspěvek

        Jo k ničemu? Ale je a funguje dobře. Když se zavře přední okénko a zaplachtuje u čela, tak je tam fajn. Ještě jedna věc, bufík na 810 má i zelené světlo, tak v noci taky fajn věc. To se ale dá vymyslet i jinak, třeba chemickým světlem. Bufík by měl být základ... Je to autobus pro pěchotu a rok má dvanáct měsíců.Skrýt celý příspěvek

      • Mbelda
        20:33 12.08.2023

        Jo jinak Kajman ho má taky a je to taky jenom plachta. Je to o tom, aby člověk neonemocněl, když se během přepravy veze. S tím kabrioletem jste mě trochu naštval... Stany taky ...Zobrazit celý příspěvek

        Jo jinak Kajman ho má taky a je to taky jenom plachta. Je to o tom, aby člověk neonemocněl, když se během přepravy veze. S tím kabrioletem jste mě trochu naštval... Stany taky vyhřívají a je to zas jenom plachta.Skrýt celý příspěvek

      • tomas.kotnour
        21:00 12.08.2023

        Do sedmiček se běžně dává 5 kW bufík, ale Webasto dělá i 15, ta by ten valník měla vytopit i bez plachty :D

        Do sedmiček se běžně dává 5 kW bufík, ale Webasto dělá i 15, ta by ten valník měla vytopit i bez plachty :D

  • flanker.jirka
    17:13 11.08.2023

    Někomu nelze svěřit ani volant. "Díky unikátnímu podvozku cítíte lepší brodivost"

    Někomu nelze svěřit ani volant. "Díky unikátnímu podvozku cítíte lepší brodivost"

  • Charfi
    01:49 11.08.2023

    Už jsem to u jiných článků zmiňoval. Kupujeme stovky nových nepancéřovaných aut, který mají tvořit páteř naší logistiky, bez možnosti přídání armor kitu (např. USA), nebo ...Zobrazit celý příspěvek

    Už jsem to u jiných článků zmiňoval. Kupujeme stovky nových nepancéřovaných aut, který mají tvořit páteř naší logistiky, bez možnosti přídání armor kitu (např. USA), nebo mechanismu relativně snadný výměny nepanceřovaná/panceřovaná kabina (Holandsko, Belgie, Německo, Dánsko atd.). Jak to má jako AČR vymyšlený, když dneska v podstatě bezpečný týl neexistuje a my tu máme auto s osádkou, který může eliminovat nepřítel s ruční zbraní? Kupovat všechno na pevno s pancířem je samozřejmně blbost z hlediska mírovýho provozu, ale ty alternativy tu jsou a AČR je dál úspěšně ignoruje. Tatra Phoenix (DAF) pro Belgii ten systém má. Tak buďto jsme si vybrali špatnou platformu, nebo ať se něco podobnýho udělá pro Force. Pokud to má nějaký racionální vysvětlení, rád se nechám poučit.Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      09:09 11.08.2023

      Dle objednavky Belgie:
      -636 4x4
      -243 8x8
      Celkem 879 vozidel, z toho pouze 352(40%) s ochranou kabinou.

      https://czechoslovakgroup.cz/t...

      Dle objednavky Belgie:
      -636 4x4
      -243 8x8
      Celkem 879 vozidel, z toho pouze 352(40%) s ochranou kabinou.

      https://czechoslovakgroup.cz/t...

      • Charfi
        09:47 11.08.2023

        To je ale pouze poměr, v jakým se jim to dodá z výroby. Cituju ze staršího článku, tady na AN: “ Z celkového počtu bude 352 vozů opatřeno pancéřovanými kabinami s vysokou úrovní ...Zobrazit celý příspěvek

        To je ale pouze poměr, v jakým se jim to dodá z výroby. Cituju ze staršího článku, tady na AN:
        “ Z celkového počtu bude 352 vozů opatřeno pancéřovanými kabinami s vysokou úrovní balistické a protiminové ochrany, které pro tento projekt vyvinula a certifikovala společnost Tatra Defence Vehicle. Belgické ministerstvo obrany si navíc vyhradilo opci na nákup dalších pancéřovaných kabin a příslušných technologických setů pro případnou výměnu standardních kabin u již objednaných vozidel – z toho vyplývá i unikátnost konstrukce těchto vozů, které je možno bez problémů osadit jak standardní, tak pancéřovanou kabinou.”

        https://www.armadninoviny.cz/s...

        Z toho mi vychází, že oni podle svých potřeb, můžou relativně rychle a jednoduše, vyměňovat standardizovaný pancéřovaný/nepanceřovaný kabiny a je jedno, jestli to je 4x4, 8x8, valník, nakladač atd. V míru zbytečně nezatěžujou auto pancířem, ale na skladech ty kabiny jsou a do pár hodin to může být vyměněný. To je ta flexibilita o který mluvím a úplně stejně to mají třeba i ti Holanďani a Dánové u Scanii, Němci u MANu a AČR se tomu tak něják úspěšně vyhybá. Skrýt celý příspěvek

        • skelet
          10:25 11.08.2023

          ono na svých stránkách Tatra uvádí, že kabina 815-7 umožňuje dodatečné pancéřování, ale aplikaci si ...Zobrazit celý příspěvek

          ono na svých stránkách Tatra uvádí, že kabina 815-7 umožňuje dodatečné pancéřování, ale aplikaci si nevybavuji.
          https://www.tatra.cz/nakladni-... Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          11:39 11.08.2023

          Charfi: Vy asi moc netusite co je "opce". Opce je vlastne pravo uzavrit dalsi smlouvu na zbozi za predem znamou cenu. Dokud ji neuzavrou, nasledne Tatra nedoda zbozi. Tak maji ...Zobrazit celý příspěvek

          Charfi: Vy asi moc netusite co je "opce".

          Opce je vlastne pravo uzavrit dalsi smlouvu na zbozi za predem znamou cenu. Dokud ji neuzavrou, nasledne Tatra nedoda zbozi. Tak maji leda prazdne sklady.
          Z toho celkem jasne vyplyva, ze zadna zamena nebude mozna. Protoze ty "kity" prosre nemaji.

          Zamenitelnost je hezka vlasnost. Ale soucasne znamena koupit vice tech zamenitelnych prvku.
          Jediny dalsi zdroj je technicka zavada, nebo pozkozeni.Skrýt celý příspěvek

          • Charfi
            13:06 11.08.2023

            Jirosi, vy ale nechápete pointu toho co píšu. Mně je jedno jestli Belgičani využijou, nebo nevyužijou opci. Můžou a taky nemusí mít plný sklady samotných kabin. To je na nich a ...Zobrazit celý příspěvek

            Jirosi, vy ale nechápete pointu toho co píšu. Mně je jedno jestli Belgičani využijou, nebo nevyužijou opci. Můžou a taky nemusí mít plný sklady samotných kabin. To je na nich a koneckonců to můžou dokupovat i později. Já jen říkám, že oni nakupujou techniku, která jim umožňuje variabilitu v rámci ochrany logistických vozidel. My nakupujeme techniku, která nemá žádnou ochranu a i v případě konfliktu by pravděpodobně zůstala nechráněná. Což v dnešních podmínkách boje je hazard. Američani by mohli vyprávět, jak se jim ”osvědčilo” nemít logistiku pod pancířem…

            Skelet: Já jsem to právě taky nikde neviděl.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            13:29 11.08.2023

            Charfi: Spise vy nechapete co resite. Vymena kabiny za dalsi co mate skaldem je teorieticka schopnost, pokdu ji v tom sklade nemate. To plati jak pro Belgii, tak pro ACR. ACR ...Zobrazit celý příspěvek

            Charfi: Spise vy nechapete co resite.

            Vymena kabiny za dalsi co mate skaldem je teorieticka schopnost, pokdu ji v tom sklade nemate. To plati jak pro Belgii, tak pro ACR.

            ACR kupuje verzi Force.
            Rada Force se standartne vybavuje kabinou jako vidite na obrazku, tak pancerovou verzi (jaky lvl balistiku je opet na zakaznikovy).
            Takze jadro vaseho prispevku je nemoznosti vymeny kabin u verzi pro ACR?
            Ta nemoznost plyne pouze z toho, ze je ACR neobjednala. Ale ona zatim opci nevyuzila ani ta Belgicka.

            Po prvnich ztratach sahne armada do civilniho sektoru. Tam jsou vsechny vozidla bez ochrany. Vetsinu logistiky pak budou resit klasicke kamiony, a zelecnice.
            Porad plati, ze vice skody udela jeden vykolejeny vlak. Nez zabiti ridice logicsticke Tatry.
            Pritom vykolejit vlak, je az neprijemne snadne.Skrýt celý příspěvek

          • Charfi
            14:29 11.08.2023

            Jirosi: takže vy tvrdíte, že stejný systém, který umožňuje snadnou výměnu u Tatry Phoenix (respektive DAF CF), je i u Tatry Force. A celý je to jen o tom, jestli jsou k dispozici ...Zobrazit celý příspěvek

            Jirosi: takže vy tvrdíte, že stejný systém, který umožňuje snadnou výměnu u Tatry Phoenix (respektive DAF CF), je i u Tatry Force. A celý je to jen o tom, jestli jsou k dispozici nějaký pancéřovaný kabiny navíc. Tak konečně se dostáváme k věci. Já o tom v souvislosti s Force nikde neviděl ani čárku. Narozdíl právě od Phoenixe, Scanie, u MANu je na Youtube dokonce video. Budu rád za Váš zdroj. On je totiž rozdíl mít možnost vyměnit kabinu za pár hodin na útvaru v garáži, pomocí zmiňovaných technologických setů a nebo muset posílat celej náklaďák do Kopřivnice. V tu chvíli je ta schopnost opravdu jen teoretická, i kdyby nějaký kabiny na skladě byly, protože to potrvá věčnost.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            16:33 11.08.2023

            Charfi: Tatra vám v rámci hodin zadne kabiny nedoda. Belgie bude mit kabiny u logistiky v Belgii. Ale jednotky/logistiku budou mit na frontě v PL? Hodiny pro přestavbu jedné, ale ...Zobrazit celý příspěvek

            Charfi: Tatra vám v rámci hodin zadne kabiny nedoda. Belgie bude mit kabiny u logistiky v Belgii. Ale jednotky/logistiku budou mit na frontě v PL?
            Hodiny pro přestavbu jedné, ale až jich budou představovat všech 60%, tak to bude trosku delsi proces.

            Reálně budete mit ztraty. Kazda valka je přináší. A logistika bude resit jak je nahradit.
            Takze, nebude kupovat "pancerove" kabiny. Ale celé vozidla, respektive tu kabinu spíše vynecháte pro rychlejší dodavky.
            Ono se staci podivat na ztraty na UA. Tohle fatk ani cela profukce Tatry jen pro armadu nevykryje. To je realita války. Pancire budete chtit spise jako Pandur/Titus.Skrýt celý příspěvek

          • MaraKM
            17:38 11.08.2023

            Jeden o voze a druhý o koze... Charfi mluví o několikrát zmíněné možnosti změny kabiny v "polních" (dílenských?) podnímkách bez nutnosti měnit nějaké kabelové svazky a co já vím ...Zobrazit celý příspěvek

            Jeden o voze a druhý o koze...

            Charfi mluví o několikrát zmíněné možnosti změny kabiny v "polních" (dílenských?) podnímkách bez nutnosti měnit nějaké kabelové svazky a co já vím co ještě, co je "mormálně" třeba složitě dostrojovat.
            Jirosi mluví o tom, že takové kabiny např Belgie na skladě stejně nemá a vůz bez ochrany může mít na frontě někde daleko (i tam může ale zřejmě použít pánceřovanou kabinu z poškozeného vozu a namontovat ji na vůz původně nepancéřovaný).

            takže jeden se furt ptá a druhý mu odpovídá na (jinou) NEpoloženou otázku.Skrýt celý příspěvek

          • Charfi
            20:17 11.08.2023

            MaraKM: Ano, je to přesně tak. Jenom mě zajímalo, proč AČR nenásleduje za mě smysluplný trend, objevující se u mnoha spojeneckých armád a jak je to s Tatrou Force. Ale vzdávám to. ...Zobrazit celý příspěvek

            MaraKM: Ano, je to přesně tak. Jenom mě zajímalo, proč AČR nenásleduje za mě smysluplný trend, objevující se u mnoha spojeneckých armád a jak je to s Tatrou Force. Ale vzdávám to. Ještě dlouho si budu vyčítat, proč jsem jako hlavní referenci vzal Belgičany a ne třeba Holanďany, kteří ty kabiny už na skladech mají. Sice je to irelevantní, ale mnoho potu a krve mohlo být ušetřeno.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            09:30 12.08.2023

            MaraKM: Spojovani vice rozbitych vozidel do jednoho funkcniho je zakladni funkcni polních oprav. Ale vše má svoje limity, tady bude limitni čas, a dostatek dilu. (Cas porotoze, ...Zobrazit celý příspěvek

            MaraKM: Spojovani vice rozbitych vozidel do jednoho funkcniho je zakladni funkcni polních oprav.
            Ale vše má svoje limity, tady bude limitni čas, a dostatek dilu.
            (Cas porotoze, techniky k oprave budou hromady, ale lidi malo)

            Charfi: Klidně si vezměte Holandsko.
            Kupuji 2800ks vozidle, k nim 300ks kabin. Tzn. 2500 vozidel bez ochrany.Skrýt celý příspěvek

    • SYN_
      08:34 12.08.2023

      Já teda nevím, ale nějak masivně kupovat VÝMĚNNÉ kabiny a mít je válet skladem desetiletí?? Toto mi nepříjde ekonomické, a ať se nám to líbí nebo ne, armáda je hodně o ekonomice ...Zobrazit celý příspěvek

      Já teda nevím, ale nějak masivně kupovat VÝMĚNNÉ kabiny a mít je válet skladem desetiletí?? Toto mi nepříjde ekonomické, a ať se nám to líbí nebo ne, armáda je hodně o ekonomice (aj ti USA konstatují že hrát si nadále na absolutní technologickou špičku je neúnosné). Nerozporuju že by některé armádní náklaďáky měly mít aspoň možnost zvýšené ochrany, ale vyměňovat kvůli tomu celou kabinu??
      Prostě nechť má nějaké procento (třetina?) náklaďáků odolnější "spodek" tak aby řidiče nezabila každá plechovka s dynamitem, a na "vršek" může mít skladem pár add-on kitů (nejspíš šroubovacích, pro okna výměnné sklo s vyšší odolností) a zbytek se zbastlí jak se to ve válce flikovalo vždycky - navařením dodatečných plechů...
      Jako sorry ale to se budeme snažit tvořit náklaďáky odolné proti RPGčkům? To ale půjde přímo na úkor nosnosti, průchodnosti a trvanlivosti... jo a ceny taky.Skrýt celý příspěvek

  • juko
    22:59 10.08.2023

    Pani vysvetli mi niekto prosim preco tatra nevyvija aj vodou chladene motory? Respektive preco maju niektori zakaznici vobec zaujem o vodou chladeny motor? Preco napr Titus ...Zobrazit celý příspěvek

    Pani vysvetli mi niekto prosim preco tatra nevyvija aj vodou chladene motory? Respektive preco maju niektori zakaznici vobec zaujem o vodou chladeny motor? Preco napr Titus nedostal tatrovacky vzduchom chladeny motor?Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      23:42 10.08.2023

      Patrně proto že si můžou velice kvalitní vodou chlazený motor prosetě koupit. Takže nemusí topit peníze za zbytečný vývoj. Vodní motor má pro civilní zákazníky výhodu v tom že plní ...Zobrazit celý příspěvek

      Patrně proto že si můžou velice kvalitní vodou chlazený motor prosetě koupit. Takže nemusí topit peníze za zbytečný vývoj. Vodní motor má pro civilní zákazníky výhodu v tom že plní emisní limity. Také mají větší výkon než aktuálně nabízené tatrovácké vzduchové motory.Skrýt celý příspěvek

      • juko
        00:32 11.08.2023

        Preco ma ale Titus vodou chladeny motor? To iste Pandur

        Preco ma ale Titus vodou chladeny motor? To iste Pandur

        • Scotty
          11:32 11.08.2023

          Pandur není originální produkt Tatry. Stejně tak Titus je vyvíjen spolu s Francií. Důvod bude výkon, možnosti chlazení, zástavba motoru.

          Pandur není originální produkt Tatry. Stejně tak Titus je vyvíjen spolu s Francií. Důvod bude výkon, možnosti chlazení, zástavba motoru.

    • tomas.kotnour
      10:35 11.08.2023

      Vzduchem chlazené motory má v současnosti méně jak 1/2 vyrobených vozidel. Cca 500 - 600 kusů ročně dle aktuálních zakázek, takže čistě ekonomicky výroba těchto motorů Tatře nic ...Zobrazit celý příspěvek

      Vzduchem chlazené motory má v současnosti méně jak 1/2 vyrobených vozidel. Cca 500 - 600 kusů ročně dle aktuálních zakázek, takže čistě ekonomicky výroba těchto motorů Tatře nic nepřináší, jak zmiňoval Adams v roce 2009 nebo Rusek před 7 lety a to se bavíme o motoru, jehož výroba probíhá 50 let a jenom se více či méně upravuje. A v této situaci začínat na novo s motorem, který 80 let nevyráběli a do jehož technologií nacpali konkurenční výrobci miliardy?
      Ovšem existují i nefinanční benefity, jak zase argumentoval ing. Smolka. Kvalitní vodníky si můžete koupit, viz. masivní zástavba cumminsů, paccarů, caterpillarů, mtu a kusová dalších výrobců, ovšem má to svá omezení. Pokud máte svůj obchodní model postavený na přizpůsobení vozidel požadavkům zákazníků, tak se mohou vyskytnout problémy. Některé mohou působit problémy estetické - Předsunutí kabiny na Phoenixu kvůli tvaru olejové vany motoru Paccar, ovšem jiné jsou problematičtější, viz. zástavba motorů Cummins původně určených do autobusů do hasičských sedmiček pro západní trhy, neboť Cummins i přes avizovaný vývoj Euro 6 ISLka a ISXka před 5 lety je pořád nedělá.Skrýt celý příspěvek

      • Mbelda
        21:57 11.08.2023

        Je to tak, aby mohla Tatranka působit na evropském civilním trhu, tak nová auta musí splňovat EU 6. To dává pouze Paccar a vzduchem chlazený motor Tatry umí max EU 5. Na tom ...Zobrazit celý příspěvek

        Je to tak, aby mohla Tatranka působit na evropském civilním trhu, tak nová auta musí splňovat EU 6. To dává pouze Paccar a vzduchem chlazený motor Tatry umí max EU 5. Na tom vyhořela Avia, neměla motor eu6Skrýt celý příspěvek

  • flanker.jirka
    21:48 10.08.2023

    Jak je to se servisními místy u útvarů?

    Jak je to se servisními místy u útvarů?

  • CerVus
    15:58 10.08.2023

    Bylo by jich potřeba o mnoho víc. 40 let starých 815 zralých do štoru stále jezdí v armádě spousta.

    Bylo by jich potřeba o mnoho víc. 40 let starých 815 zralých do štoru stále jezdí v armádě spousta.

    • Scotty
      16:07 10.08.2023

      Letos se mají pořizovat další hákové nakladače a tahače.

      Letos se mají pořizovat další hákové nakladače a tahače.

  • otecko
    14:09 10.08.2023

    Dotaz: je, nebo není kabina Force panceřovaná proti pěchotním zbraním? A na co to má tu malou nádrž? Vypadá jako na hydraulický olej, na AdBlue?

    Dotaz: je, nebo není kabina Force panceřovaná proti pěchotním zbraním? A na co to má tu malou nádrž? Vypadá jako na hydraulický olej, na AdBlue?

    • peter111
      14:12 10.08.2023

      Myslíš tuhle co je na fotce? Určitě není..

      Myslíš tuhle co je na fotce? Určitě není..

    • skelet
      14:27 10.08.2023

      Armáda odebírá Euro 3, takže bez Adblue

      Armáda odebírá Euro 3, takže bez Adblue

    • J4KU8
      14:43 10.08.2023

      Jelikož má "kontrolní okýnka" (teď si za boha nemohu vzpomenout na lepší výraz), tak bych to viděl na nějakou hydrauliku.

      Jelikož má "kontrolní okýnka" (teď si za boha nemohu vzpomenout na lepší výraz), tak bych to viděl na nějakou hydrauliku.

      • tomas.kotnour
        21:03 10.08.2023

        Je to součástí okruhu s hydraulickým navijákem.

        Je to součástí okruhu s hydraulickým navijákem.

        • J4KU8
          22:17 10.08.2023

          Díky

          Díky

    • Laci
      18:39 10.08.2023

      V základu neni, ačkoliv poskytuje nesrovnatelně lepší ochranu než kabiny 815 nebo 810. Nicméně pancéřovaný varianty ...Zobrazit celý příspěvek

      V základu neni, ačkoliv poskytuje nesrovnatelně lepší ochranu než kabiny 815 nebo 810.
      Nicméně pancéřovaný varianty jsou:
      https://www.tatra.cz/o-spolecn... Skrýt celý příspěvek

    • bently
      19:05 10.08.2023

      Tatrovka zákazníkům nabízí (kopřivnickou mluvou) tzv. "měkké" a "tvrdé" kabiny. Pancéřované jsou ty "tvrdé" s tím, že kabina na obrázku je "měkká".

      Tatrovka zákazníkům nabízí (kopřivnickou mluvou) tzv. "měkké" a "tvrdé" kabiny. Pancéřované jsou ty "tvrdé" s tím, že kabina na obrázku je "měkká".

  • Blejk
    13:13 10.08.2023

    Co by byla frajeřina, kdyby ty tři Tatry rozšířily vozový park ve čtyřech krajích :-).

    Co by byla frajeřina, kdyby ty tři Tatry rozšířily vozový park ve čtyřech krajích :-).

    • Mbelda
      22:17 11.08.2023

      Dělej si srandu, ale někde to tak probíhá... Třeba SVD sdílejí dvě roty... To mají víc takových flint myslivci:-)

      Dělej si srandu, ale někde to tak probíhá... Třeba SVD sdílejí dvě roty... To mají víc takových flint myslivci:-)

      • Scotty
        23:17 11.08.2023

        Tak ono SVD patrně skončí úplně snad i u AZ. Ty pušky už přežily svou smrt tak dvakrát.

        Tak ono SVD patrně skončí úplně snad i u AZ. Ty pušky už přežily svou smrt tak dvakrát.

        • Mbelda
          07:40 12.08.2023

          No bylo by to fajn, ale jde spíše o počty. Těch SVD je u AZ docela málo, takže se ty flinty různě půjčují, což u téhle lopaty tolik nevadí. Přece když každý jouda si s tím začne ...Zobrazit celý příspěvek

          No bylo by to fajn, ale jde spíše o počty. Těch SVD je u AZ docela málo, takže se ty flinty různě půjčují, což u téhle lopaty tolik nevadí. Přece když každý jouda si s tím začne hrát, roztočí čučák, bůh ví kolikrát to někomu spadne na zem a pak to znova musíš nastřelit. A že by existoval notýsek , jak to základně natočit tam zatím není. Ten jsme si vyrobili...

          Mají být lepší flinty, zase dle sondování mají své mínus v tom, že to není lopata a nedá se sdílet. Prostě je to spíše sportovní puška a tak je potřeba se k tomu chovat. Tak uvidíme...Skrýt celý příspěvek

  • rtep
    12:45 10.08.2023

    valník v dnešní době , WTF ? a o paletizaci nakladu asi stále vlastně v armádě neslyšeli, jen to na fotce možná viděli, ale jak to funguje si asi představit neumí.... lituji ty ...Zobrazit celý příspěvek

    valník v dnešní době , WTF ?
    a o paletizaci nakladu asi stále vlastně v armádě neslyšeli, jen to na fotce možná viděli, ale jak to funguje si asi představit neumí....

    lituji ty jednotky až se stane průser a budou muset z tohle vykládat materiál pod palbou....

    místo aby složily kontajner nebo plošinu a jeli pro další várkuSkrýt celý příspěvek

    • skelet
      13:18 10.08.2023

      valník paletu klidně odveze, a taky je vozí.. asi jsi myslel kontejnerizaci :)
      Kontejner má nevýhodu ve vyšším těžišti a nižším užitečném zatížení. Vše má své pro a proti.

      valník paletu klidně odveze, a taky je vozí.. asi jsi myslel kontejnerizaci :)
      Kontejner má nevýhodu ve vyšším těžišti a nižším užitečném zatížení. Vše má své pro a proti.

      • rtep
        14:20 10.08.2023

        pozor to těžiště zaleží na typu ano u uzavřeného kontajneru máš vyžší těžiště a únosnost o cca 1,5 - 2 tuny ( podle typu ) nižší ale dělají i kontajner kdy se jedná jen o ložnou ...Zobrazit celý příspěvek

        pozor to těžiště zaleží na typu
        ano u uzavřeného kontajneru máš vyžší těžiště a únosnost o cca 1,5 - 2 tuny ( podle typu ) nižší
        ale dělají i kontajner kdy se jedná jen o ložnou plochu s bočnicemi jako u valníku ( toto jsme myslel ) a to vyžší těžiště nemá jen únosnost je o cca necelou tunu nižší, na druhou stranu
        s takovým kontajnerem přijedeš složíš a do 10 minut jedeš pro další, a stačí ti řidič a možná pomocník, pak jedeš na bázi kde naložíš další kontajner jinam, valník můžeš taky skládat hodinu a potřebuješ k tomu i celé družstvo aby to vyložilySkrýt celý příspěvek

        • skelet
          14:30 10.08.2023

          valník můžu skládat dvacet minut nebo celý den.
          Prostě všechno má své plus a mínus.

          valník můžu skládat dvacet minut nebo celý den.
          Prostě všechno má své plus a mínus.

    • Scotty
      13:24 10.08.2023

      Valník je pořád neuniverzálnější vozidlo. Použitelné pro převoz prakticky čehokoli. Už vidím jak se bude pod palbou super skládat kontejner z hákového nakladače. A proč by to ...Zobrazit celý příspěvek

      Valník je pořád neuniverzálnější vozidlo. Použitelné pro převoz prakticky čehokoli.
      Už vidím jak se bude pod palbou super skládat kontejner z hákového nakladače. A proč by to vlastně vůbec pod palbou někdo dělal?Skrýt celý příspěvek

      • rtep
        14:14 10.08.2023

        psal jsem že když dojde k průseru... tj někdy se i nepravděpodobné může stát, nebo se musí stát, respektive udělat a kontajner pod palbou složím rozhodně rychleji než v té samé ...Zobrazit celý příspěvek

        psal jsem že když dojde k průseru... tj někdy se i nepravděpodobné může stát, nebo se musí stát, respektive udělat a kontajner pod palbou složím rozhodně rychleji než v té samé situaci valník
        o ekonomice využití ani nemluvě
        než naložím valník a odvezu a složím a dojedu zpět... tak na to samé místo ty náklady na kontajneru doručím dvaSkrýt celý příspěvek

        • Mbelda
          22:31 11.08.2023

          Kontejnery jsou pro logistiku. Už vidím, jak kontejner skládáš někde v lese a v zamaskované pozici třeba. Na složení konťasu potřebuješ dvě délky auta a relativní rovinu. Možná ...Zobrazit celý příspěvek

          Kontejnery jsou pro logistiku. Už vidím, jak kontejner skládáš někde v lese a v zamaskované pozici třeba. Na složení konťasu potřebuješ dvě délky auta a relativní rovinu. Možná hydraulické čelo, jako mají minomety, ale zase pro bigoše je snazší otevřít prostě čelo korby a hup nahoru:-)Skrýt celý příspěvek

    • The Pale Emperor
      13:58 10.08.2023

      Ještě se čeká na dodání 80 kusů (letos 30 kusů, příští rok 50) Tatra Force 8x8 s hákovým nakladačem pro přepravu kontejnerů.

      Ještě se čeká na dodání 80 kusů (letos 30 kusů, příští rok 50) Tatra Force 8x8 s hákovým nakladačem pro přepravu kontejnerů.

    • CerVus
      16:02 10.08.2023

      Ne všechno a všude se dá naložit na palety. Nebo by ta auta měla mít vzadu plošinu a skříňovou nástavbu? Tohle je univerzální. Odveze to lidi, materiál nebo i auta.

      Ne všechno a všude se dá naložit na palety. Nebo by ta auta měla mít vzadu plošinu a skříňovou nástavbu? Tohle je univerzální. Odveze to lidi, materiál nebo i auta.

    • flanker.jirka
      21:54 10.08.2023

      Dá se vyrobit i valník, který v rozích může mít úchyty na ISO kontejnery, ale to už chce trochu otevřenější mysl a rozpočet, to se hodí stavět na podvozku 8x8 pro větší celkovou ...Zobrazit celý příspěvek

      Dá se vyrobit i valník, který v rozích může mít úchyty na ISO kontejnery, ale to už chce trochu otevřenější mysl a rozpočet, to se hodí stavět na podvozku 8x8 pro větší celkovou nosnost.Skrýt celý příspěvek

      • rtep
        09:42 11.08.2023

        přesně tak, a dá se vyrobit i paleta co má bočnice jak valník

        přesně tak, a dá se vyrobit i paleta co má bočnice jak valník

  • havlluk
    12:08 10.08.2023

    šly nové tatry ke všem KVV?

    šly nové tatry ke všem KVV?

  • Misonek 76
    11:54 10.08.2023

    Nemelo tam bejt "splnila veskere zadane parametry"??

    Nemelo tam bejt "splnila veskere zadane parametry"??

  • peter111
    11:41 10.08.2023

    To je tak 2x dráž než normálně ne? 10mil/ks obyčejného valníku.

    To je tak 2x dráž než normálně ne? 10mil/ks obyčejného valníku.

    • Scotty
      11:48 10.08.2023

      Naprosto běžná cena. Vzhledem k inflaci dokonce v porovnání s roku 2021 klesla.

      Naprosto běžná cena. Vzhledem k inflaci dokonce v porovnání s roku 2021 klesla.

      • peter111
        12:29 10.08.2023

        Běžná cena jo. Tady nová sklápěčka tatra. Cena do ...Zobrazit celý příspěvek

        Běžná cena jo.
        Tady nová sklápěčka tatra. Cena do 5ml.

        https://auto.bazos.cz/inzerat/...

        https://auto.bazos.cz/inzerat/...

        Ta vojenská má něco ve zlatě?Skrýt celý příspěvek

        • skelet
          13:19 10.08.2023

          běžná cena u vojenských náklaďáků

          běžná cena u vojenských náklaďáků

        • Scotty
          13:27 10.08.2023

          Tohle je trochu dost jiná Tatra.

          Tohle je trochu dost jiná Tatra.

          • peter111
            13:51 10.08.2023

            Jo centrální huštění kol a filtr vzduchu. To nemůže stát +5.5 mil.

            Jo centrální huštění kol a filtr vzduchu. To nemůže stát +5.5 mil.

          • skelet
            14:32 10.08.2023

            masivnější konstrukce, jiná výbava, jiná kola, jiná kabina.
            Prostě jo, může to stát víc.

            masivnější konstrukce, jiná výbava, jiná kola, jiná kabina.
            Prostě jo, může to stát víc.

          • Scotty
            19:07 10.08.2023

            Minimálně jsou na podvozku viditelné redukce v kolech. Taky celkově podvozky Force a Phoenix stejné nejsou. Úplně jiná kabina. Jiný motor, jiná převodovka. Jediné co je na obou ...Zobrazit celý příspěvek

            Minimálně jsou na podvozku viditelné redukce v kolech. Taky celkově podvozky Force a Phoenix stejné nejsou. Úplně jiná kabina. Jiný motor, jiná převodovka. Jediné co je na obou stejné je nápis Tatra.Skrýt celý příspěvek

          • peter111
            08:26 11.08.2023

            Cena kabiny bude +/- stejná jako u Phenixu. Tatrovácký vzduchem chlazený motor taky neznamená větší cenu. Prostě armáda chtěla auta. Tatra dodala, nikdo cenu neřešil. Kde je nějaká ...Zobrazit celý příspěvek

            Cena kabiny bude +/- stejná jako u Phenixu. Tatrovácký vzduchem chlazený motor taky neznamená větší cenu. Prostě armáda chtěla auta. Tatra dodala, nikdo cenu neřešil. Kde je nějaká sleva za množství. Nikde. Za ty peníze mělo těch aut být 300ks a to minimálně.Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            09:32 11.08.2023

            kabina Phoenixe se vyrábí velkosériově, kabina 815-7 se dělá v malých sériích. To samé motor Paccar vs Tatra Rozdíl ceny bude u obou komponent minimálně 50%. Guma na 815-7 stojí ...Zobrazit celý příspěvek

            kabina Phoenixe se vyrábí velkosériově, kabina 815-7 se dělá v malých sériích.
            To samé motor Paccar vs Tatra
            Rozdíl ceny bude u obou komponent minimálně 50%.
            Guma na 815-7 stojí cca 45tisíc (u 6x6 tedy 270tis.), guma na Phoenix cca 15tisíc (celkem u 6x6, tedy cca 150 tisíc).
            A tohle se ti načítá a načítá..Skrýt celý příspěvek

        • apache
          21:39 10.08.2023

          Není v tom nasmlouvaný i servis?

          Není v tom nasmlouvaný i servis?

          • Scotty
            23:42 10.08.2023

            Ne.

            Ne.

        • LAMP
          02:18 11.08.2023

          Ne, ale třeba má zabudovanou 30% malou domu.

          Ne, ale třeba má zabudovanou 30% malou domu.

    • bently
      14:32 10.08.2023

      To se zrovna tady vážně znovu řeší téma "proč to proboha nestojí stejně nebo jenom o trochu víc než obyčejný valník"? :-/

      To se zrovna tady vážně znovu řeší téma "proč to proboha nestojí stejně nebo jenom o trochu víc než obyčejný valník"? :-/

  • J4KU8
    11:29 10.08.2023

    Z jakého důvodu mají vlastně ten omezovač na 85km/h? Nechá se v případě nějakého půs*ru, kdy je důležitá každá minuta, nějak jednoduše vypnout?
    Děkuji.

    Z jakého důvodu mají vlastně ten omezovač na 85km/h? Nechá se v případě nějakého půs*ru, kdy je důležitá každá minuta, nějak jednoduše vypnout?
    Děkuji.

    • Jirosi
      12:41 10.08.2023

      To mate tak. V podstate jsou to logisticka vozidla pro prepravu materialu, lidi, atd. I v pripade "ehm" se vojenska vozidla pohybuji v kolonach. Tam nikdo nepujde na konstrukcni ...Zobrazit celý příspěvek

      To mate tak. V podstate jsou to logisticka vozidla pro prepravu materialu, lidi, atd.
      I v pripade "ehm" se vojenska vozidla pohybuji v kolonach. Tam nikdo nepujde na konstrukcni rychlost. Protoze, bezpecnost a doprava vseho bez nehody ma prednost.
      Pokud, pojedou mimo cestu stejne to nikdo nepozene na limit.

      Dalsim faktorem je spotreba/spolehlivost.Skrýt celý příspěvek

      • skelet
        13:21 10.08.2023

        to máš tak.. drtivou většinu času budou trávit na silnicích EU, kde je maximálka 85km/h. A aby se neřešili problémy s policií při různých průserech, tak dostali omezovač.

        to máš tak.. drtivou většinu času budou trávit na silnicích EU, kde je maximálka 85km/h. A aby se neřešili problémy s policií při různých průserech, tak dostali omezovač.

        • Jirosi
          13:35 10.08.2023

          On se neptal na bezny provoz, ale na krizi. To jako myslite nake soukrome jizdy po praci? Protoze vojenska preprava spada pod VP. Jinak i 85km/h je prekroceni povolene rychlosti ...Zobrazit celý příspěvek

          On se neptal na bezny provoz, ale na krizi.

          To jako myslite nake soukrome jizdy po praci?

          Protoze vojenska preprava spada pod VP. Jinak i 85km/h je prekroceni povolene rychlosti (80km/h).Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            14:01 10.08.2023

            o jakých soukromých jízdách to žvatláš? Většinu času ty Tatry tráví na silnicích a dálnicích EU, kde se používá standardně omezovač na 85km/h (legislativně 80km/h). Těch 85km/h tam ...Zobrazit celý příspěvek

            o jakých soukromých jízdách to žvatláš? Většinu času ty Tatry tráví na silnicích a dálnicích EU, kde se používá standardně omezovač na 85km/h (legislativně 80km/h). Těch 85km/h tam je, protože se počítá s určitou tolerancí na tachografu. Tedy při těch 85km/h pojede +-80km/h fyzicky.
            Jinými slovy, pokud by byl vojenský řidič účastníkem dopravní nehody, kde by jel více, než oněch 80km/h (fyzicky), tak má (alespoň v tomto) díky omezovači krytá záda.
            Pokud by se tak stalo třeba v T810, která má omezovač na 105km/h, a daný řidič to na dálnici rozhulákal přes 80km/h (fyzicky), tak dostane spoluvinu, i kdyby v tom byl nevinně. A v případě viny a spoluviny platí škody kdo? Hádej 2x..Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            08:20 11.08.2023

            Premyslim jaky vyznam maji vase arguemnty k puvodni otazce... Ty Tatry jsou armadni, takze jezdi pro armadu a spadaji pod VP. Jizdy pod kontrolou klasicke policie mohou byt ...Zobrazit celý příspěvek

            Premyslim jaky vyznam maji vase arguemnty k puvodni otazce...

            Ty Tatry jsou armadni, takze jezdi pro armadu a spadaji pod VP.
            Jizdy pod kontrolou klasicke policie mohou byt pouze soukrome. Ale ty jaksy budou tvorit 0%.

            Omezovac na 85km/h ridice nekryje. Protoze, limit pro tachometr je +-3km. Tzn. 83km/h. Tzn. Jizda 85km/h = prekroceni o 2km/h.

            Tachograf je zarizeni pro zaznam rychlosti, a musi se nechavat pravidelne seridit.

            Pokud to chce rozhulakat, tak ten omezvac odpoji a pojede klidne 110km/h. Protoze, on je frajer.

            Ted se znovu vratim k moji otazce, jak to odpovida na puvodni dotaz "J4KU8"?
            Nak... proste trolite.Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            09:33 11.08.2023

            netrolím, jen reaguju na tvé totální kraviny.
            Omezovač se dá odstavit, což jsem i napsal.

            netrolím, jen reaguju na tvé totální kraviny.
            Omezovač se dá odstavit, což jsem i napsal.

          • Jirosi
            11:42 11.08.2023

            Skelet: Totalni kraviny, a smerovni od tematu otazky jste tu zacal vy.

            Skelet: Totalni kraviny, a smerovni od tematu otazky jste tu zacal vy.

          • skelet
            13:37 11.08.2023

            Fakt? :)) "To mate tak. V podstate jsou to logisticka vozidla pro prepravu materialu, lidi, atd. I v pripade "ehm" se vojenska vozidla pohybuji v kolonach. Tam nikdo nepujde na ...Zobrazit celý příspěvek

            Fakt? :))
            "To mate tak. V podstate jsou to logisticka vozidla pro prepravu materialu, lidi, atd.
            I v pripade "ehm" se vojenska vozidla pohybuji v kolonach. Tam nikdo nepujde na konstrukcni rychlost. Protoze, bezpecnost a doprava vseho bez nehody ma prednost.
            Pokud, pojedou mimo cestu stejne to nikdo nepozene na limit."

            Takže nejenže meleš kraviny, ale ještě i nestydatě lžeš.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            14:12 11.08.2023

            Skelet: Tak cekam na vyvraceni. Klidne se rozepiste, jak vojenske kolony budou v krizi po Evrope jezdit na kontrukcnich limitech. Nebo jednotlive vozidla v poslednim useku v ...Zobrazit celý příspěvek

            Skelet: Tak cekam na vyvraceni. Klidne se rozepiste, jak vojenske kolony budou v krizi po Evrope jezdit na kontrukcnich limitech. Nebo jednotlive vozidla v poslednim useku v terenu.

            Ale klidne si dal vedte teorii o civilnim provozu.
            Ps: Nevim po jakych cestach jezdite vy. Ale v CR je nakladni vozidlo jedouci 80km/h brzda mezi kamiony jedoucimi 90km/h(dle Gps).Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            14:29 11.08.2023

            není nad to, když si vymyslíš blbost a ještě větší blbostí jí budeš obhajovat :) Musíš se smířit s tím, že ten omezovač je tam jen kvůli tomu, že se ty vozy pohybují v dobách míru ...Zobrazit celý příspěvek

            není nad to, když si vymyslíš blbost a ještě větší blbostí jí budeš obhajovat :)
            Musíš se smířit s tím, že ten omezovač je tam jen kvůli tomu, že se ty vozy pohybují v dobách míru především na silnicích EU. Tedy se musí pohybovat maximální legislativní rychlostí. Tvá teorie o kolonách apod. je prostě kravina.
            Omezovač rychlosti jde obejít, respektive vypnout nebo přenastavit.
            Jsem rád, že už jsi pochopil jaký je rozdíl mezi rychlostí na tachometru a skutečně dosaženou rychlostí. Sice ti to trvalo, ale gratuluji.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            17:20 11.08.2023

            Skelet: To je tak, kdyz napíšete xy příspěvků a netusite, ze je diskuze o armadni technice, a provozu v krizi.

            Až vam to dojde, třeba začněte psát i k tematu vlákna.

            Skelet: To je tak, kdyz napíšete xy příspěvků a netusite, ze je diskuze o armadni technice, a provozu v krizi.

            Až vam to dojde, třeba začněte psát i k tematu vlákna.

          • skelet
            17:47 11.08.2023

            Jirosi na rozdíl od tebe to vím na první dobrou. Proto jsem ti napsal, že plácáš kraviny. Napsal jsem ti proč tam ten omezovač je, a že jde odblokovat. Co ti chybí na rozumu, tak ...Zobrazit celý příspěvek

            Jirosi na rozdíl od tebe to vím na první dobrou. Proto jsem ti napsal, že plácáš kraviny.
            Napsal jsem ti proč tam ten omezovač je, a že jde odblokovat.
            Co ti chybí na rozumu, tak to máš na egu.Skrýt celý příspěvek

          • Mbelda
            22:48 11.08.2023

            Buďte v klidu, ona do kopce stejně nevydrží jet 85.

            Buďte v klidu, ona do kopce stejně nevydrží jet 85.

          • Jirosi
            23:10 11.08.2023

            Skelet:Nejsem ten, kdo odmitá uznat, že to není civilni vozidlo. Armadni logistika není o potřebě jezdit na limitu vozidla. Hlavně v krizi. Ale jako vždy, lepší je řešit moje ...Zobrazit celý příspěvek

            Skelet:Nejsem ten, kdo odmitá uznat, že to není civilni vozidlo. Armadni logistika není o potřebě jezdit na limitu vozidla. Hlavně v krizi.

            Ale jako vždy, lepší je řešit moje ego.Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            08:55 12.08.2023

            Plácáš jednu kravinu za druhou

            Plácáš jednu kravinu za druhou

          • Jirosi
            09:51 12.08.2023

            Skelet: Opravdu další hodnotny příspěvek do diskuze.
            Asi jako ty o civilnim provozu, nebo hodnocen ega.

            Skelet: Opravdu další hodnotny příspěvek do diskuze.
            Asi jako ty o civilnim provozu, nebo hodnocen ega.

          • skelet
            10:01 12.08.2023

            Prosím tě už se přestane ztrapňovat

            Prosím tě už se přestane ztrapňovat

Načítám diskuzi...