Armáda převzala poslední tři Tatry 815-7, rozšíří vozový park ve třech krajích
- 10. 8. 2023
- 110 komentářů
- Tisková zpráva
Odveze palety, proviant, munici i zbraně, místo v něm najdou i vojáci. Armáda dnes převzala poslední tři automobily Tatra 815-7 z celkových 209. Nové terénní náklaďáky využijí útvary napříč Armádou ČR, největší balík 30 kusů získali příslušníci Praporu podpory nasaditelných sil Rakovník a 15. ženijního pluku Bechyně. Poslední tři tatrovky dnes ve Štěpánově slavnostně převzali zástupci Krajských vojenských velitelství Liberec, Plzeň a Ústí nad Labem.
Smlouvu (č. 22121000587) na 209 těžkých nákladních terénních automobilů Tatra 815-7 6×6 ve valníkovém provedení v celkové hodnotě více než 1,9 mld. Kč bez DPH podepsal za resort obrany náměstek pro řízení sekce vyzbrojování a akvizic Lubor Koudelka 24. srpna 2022. Vloni společnost Tatra Trucks a.s. dodala 200 kusů, letos zbývajících devět.
„Jelikož spolupracujeme s firmou Tatra už několik let, a navíc firma splnila některé zadané technické a legislativní parametry, nebyl jediný důvod tyto české stroje s vynikající pověstí po celém světě nezařadit do našeho vozového parku,“ zhodnotil dosavadní spolupráci ředitel odboru vyzbrojování vzdušných sil a logistiky sekce vyzbrojování a akvizic Jan Kolafa. „Očekáváme, že naši spolupráci s Tatra Trucks a.s. budeme nadále rozvíjet a dnešní předávání nebude poslední,“ doplnil.
Současná varianta s přídomkem Force byla do vozového parku české armády zařazena už v roce 2017 jako náhrada starších modelů. V armádě jich jsou v současnosti téměř tři stovky. „Moderní verze Tatra 815-7 se stala velmi rychle oblíbenou. A není se čemu divit, protože se jedná o standardně vybavené vozidlo s dobrými jízdními vlastnostmi,“ hodnotí zástupce ředitele Agentury logistiky plukovník gšt. Vít Watroba.
Slavnostní akt předání posledních tří T815-7; větší foto / DP
Tatrovácký podvozek, sázka na jistotu
„Naše koncepce se zrodila ve 20. letech minulého století a dosud nebyla překonána. Principem je použití centrální nosné roury a náprav s nezávisle zavěšenými výkyvnými polonápravami sešroubovanými v jeden celek. V průběhu let byla tato koncepce dovedena k dnešnímu originálnímu řešení, což vozidlům Tatra dává výjimečné schopnosti při průjezdu i tím nejnáročnějším terénem, které nutně potřebuje naše armáda,“ zdůraznil ředitel obranných projektů Tomáš Mynarčík.
Vozidlo je určeno pro osádku 1+3, nechybí filtrační zařízení, držáky na odmořovací, dozimetrické a chemické přístroje. Posádka má také k dispozici klimatizačně topnou jednotku a nezávislé topení.
Pokud se zaměříme na vzhled vozidla, neunikne nám typická olivová barva se zajímavými vlastnostmi. Matný nátěr odolá klimatickým vlivům, bojovým otravným látkám, dekontaminačním prostředkům a korozi.
Tatra 815-7 6×6 zvládá komfortní jízdu po silnici, ale i delší operace v členitém terénu nebo zatopených oblastech. Zvládne teploty od -32 °C do +49 °C s relativní vlhkostí vzduchu do 98 %.
Celý kolos doslova táhne vzduchem chlazený, přeplňovaný, vznětový osmiválec 12,7 litru, který disponuje výkonem 300 kW při 1800 otáčkách za minutu.
Celkový dojem z vozidla popisuje řidič z Krajského vojenského velitelství Plzeň, který chválí především dynamické vlastnosti vozidla. „Je znát, že jedete v nové Tatře. Díky unikátnímu podvozku cítíte lepší brodivost, máme tu systém ABS, pokročilejší brzdy i menší poloměr otáčení, díky čemuž můžou za volat usednout i méně zkušení řidiči.“
TTD | Technicko-taktická data |
Typ | T-815-7 FORCE 6×6 valník |
Motor | vidlicový vznětový osmiválec |
Objem | 12 667 ccm |
Přeplňování | turbodmychadlo |
Max. výkon | 300 kW (407,8 k), 2100 Nm |
Převodovka | čtrnáctirychlostní |
Max. rychlost | 110 km/h (omezovač nastaven na 85 km/h) |
Jízdní dosah | až 850 km |
Kombinovaná spotřeba | 49 l/100 km |
Délka | 9540 mm |
Šířka | 2550 mm |
Výška | 3410 mm |
Světlá výška | 420 mm |
Brodivost | 1500 mm |
Užitečná hmotnost | 15 600 kg |
Celková hmotnost | 29 000 kg |
Související články
Modernizace vozidel TATRA T-815 8x8 LT
Nákladní automobily značky TATRA neodmyslitelně patří k Armádě ČR. Kromě nejnovějších vozidel TATRA ...
- 30.05.2013
- 18 komentářů
- Jan Grohmann
Vyprošťovací speciál TATRA 815-7 8x8
Armáda České republiky v současnosti plánuje v souvislosti s přezbrojením na moderní obrněná vozidla ...
- 23.10.2014
- 15 komentářů
- Komerční sdělení
Společnosti Tatra Trucks se daří získávat nové zakázky v oblasti defence
Tatra Trucks polovinu až tři čtvrtiny své produkce exportuje, a to i díky významným zakázkám pro ...
- 29.05.2021
- 41 komentářů
- Redakce AN
Kopřivnická Tatra představila novou generaci modelové řady Tatra Force
Na brněnském výstavišti se 24. května v rámci veletrhu PYROS 2023 uskutečnilo slavnostní odhalení ...
- 24.05.2023
- 6 komentářů
- Redakce AN
Flanker a možná i někdo jiný se ptal jak to vypadá s tahači a další loginou. Inu.... Už přišly první z 80 hákových nakladačů Tatra 815-7 8x8 multilift. Dodávky ...Zobrazit celý příspěvek
Flanker a možná i někdo jiný se ptal jak to vypadá s tahači a další loginou.
Inu....
Už přišly první z 80 hákových nakladačů Tatra 815-7 8x8 multilift. Dodávky 2023-2024.
Dodávka 209 kusů T 815-7 6x6 valník je završena.
No a AČR nově užívá i Scanie R590 8x8 pro převoz kontejnerů s bočním překladačem (12 kusů) a R660 6x4 s přívěsy Goldhofer MPA5 (nějakých 5 kusů nepletu-li se) Takže i toto se řeší.
https://twitter.com/Danny_elMa...
https://twitter.com/Danny_elMa... Skrýt celý příspěvekScania mají "hoblovat dálnice". Tak proto bez předku. Přece jenom Tatra by při tomto kšeftu trpěla a nosná roura postrádá své výhody.
Scania mají "hoblovat dálnice". Tak proto bez předku. Přece jenom Tatra by při tomto kšeftu trpěla a nosná roura postrádá své výhody.
Je to tak. Ty 8x4 (díky Tomas.kotnour za opravu, je tak) zamířily primárně k centru podpory operací pod VPO. Jejich úkolem tedy bude primárně vozit materiál na dlouhé vzdálenosti ...Zobrazit celý příspěvek
Je to tak. Ty 8x4 (díky Tomas.kotnour za opravu, je tak) zamířily primárně k centru podpory operací pod VPO. Jejich úkolem tedy bude primárně vozit materiál na dlouhé vzdálenosti po zpevněných cestách do dějiště zahraničních operací (Balt například). Na tohle je tatra terénní Overkill a to i cenou. Navíc suboptimální řešení. Scania je níž, pohodlná a hlavně obrovskou výhodu má ve velmi dobrém dojezdu a rozvinuté servisní síti po Evropě.
Suma sumárum skvělá volbaSkrýt celý příspěvek
Tak pár valníku armáda dostala. Oproti tomu co by potřebovala je toho stále málo. Máte někdo info jak budou řešit tahače, které budou schopny táhnout podval alespoň s novým BVP i ...Zobrazit celý příspěvek
Tak pár valníku armáda dostala. Oproti tomu co by potřebovala je toho stále málo.
Máte někdo info jak budou řešit tahače, které budou schopny táhnout podval alespoň s novým BVP i mimo zpevněnou cestu? (ono už to nebude o tom, že si staré BVP dá někdo na ISO paletu a poveze na korbě hákového nakladače)Skrýt celý příspěvekCož o to, CV90 se bude dát naložit i na současný P50 N s T-815. Ovšem i tady bude muset v nejbližší době přijít generační obměna. Jak valníků tak tahačů.
Což o to, CV90 se bude dát naložit i na současný P50 N s T-815. Ovšem i tady bude muset v nejbližší době přijít generační obměna. Jak valníků tak tahačů.
Tím směrem jsem ten dotaz směřoval. Nehledě na to, že i věk těchto podvalníků je velký. To chce minimálně repasi.
Tím směrem jsem ten dotaz směřoval. Nehledě na to, že i věk těchto podvalníků je velký. To chce minimálně repasi.
Velkou údržbou procházejí, ale dnes už podval pro přepravu techniky má vypadat jinak.
Velkou údržbou procházejí, ale dnes už podval pro přepravu techniky má vypadat jinak.
skelet Je to sice v uvozovkách pouze přívěs, ale s tonáží 50 tun a konstrukční rychlostí 60 km/h nemusí vždy dostačovat. Uveze sice hodně typů techniky, ale na nové tanky to stačit ...Zobrazit celý příspěvek
skelet
Je to sice v uvozovkách pouze přívěs, ale s tonáží 50 tun a konstrukční rychlostí 60 km/h nemusí vždy dostačovat. Uveze sice hodně typů techniky, ale na nové tanky to stačit nebude.Skrýt celý příspěvekskelet Raději repasovat a do skladů. Na Ukrajině se ukazuje to co všude v konfliktech, že v delší válce se lépe udrží v provozu jednodušší technika. Provozní nároky jsou levnější ...Zobrazit celý příspěvek
skelet
Raději repasovat a do skladů. Na Ukrajině se ukazuje to co všude v konfliktech, že v delší válce se lépe udrží v provozu jednodušší technika. Provozní nároky jsou levnější než u nových vozidel. Jen to vyžaduje skutečného řidiče a ne obsluhu točící kulatou lopatou. (jen rozdíl v cenách olejů do starých a nových motorů a převodovek je násobný)Skrýt celý příspěvek
Jednu důtku bych našel. Na korbě není bufík, takže v chladných měsících jízda bigošů bude s rampouchy. Jinak 810 ten bufík má, tak nevím, proč to topení nemá sedmička...
Jednu důtku bych našel. Na korbě není bufík, takže v chladných měsících jízda bigošů bude s rampouchy. Jinak 810 ten bufík má, tak nevím, proč to topení nemá sedmička...
Zřejmě nic takového armáda nepožadovala. Pokud by je požadovala, tak by tam mohli dát to co na 810.
Zřejmě nic takového armáda nepožadovala. Pokud by je požadovala, tak by tam mohli dát to co na 810.
To asi jo, ale armádní logika občas není logika. Takže ona si třeba vzpomene... Jen je potřeba hodně křičet, aby se to u stolu pohnulo.
To asi jo, ale armádní logika občas není logika. Takže ona si třeba vzpomene... Jen je potřeba hodně křičet, aby se to u stolu pohnulo.
Staré T 815 topení na korbě také nemívaly. Na křik je asi pozdě, nemyslíte? Už se to převtalo. Křičet by se mělo, že v tomto silničním provozu někdo chce vozit vojáky na korbách ...Zobrazit celý příspěvek
Staré T 815 topení na korbě také nemívaly. Na křik je asi pozdě, nemyslíte? Už se to převtalo. Křičet by se mělo, že v tomto silničním provozu někdo chce vozit vojáky na korbách nákladních vozidel. Ale to se asi nezmění do první větší nehody.Skrýt celý příspěvek
Kolik opravdu vážných nehod se za posledních 30 let stalo? Osobně si nemyslím že jet na korbě 815 je o moc nebezpečnější než jet v autobuse. Navíc na dlouhé přesuny jsou pořizované ...Zobrazit celý příspěvek
Kolik opravdu vážných nehod se za posledních 30 let stalo? Osobně si nemyslím že jet na korbě 815 je o moc nebezpečnější než jet v autobuse. Navíc na dlouhé přesuny jsou pořizované právě ty autobusy.Skrýt celý příspěvek
Scotty Přesně takto to funguje v AČR, do prvního průseru! Na korbě tatrovky sedíte pod plachtou, nepřipoután, nic nevidíte, sebemenší ztráta stability a převrácení vozu znamená v ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Přesně takto to funguje v AČR, do prvního průseru!
Na korbě tatrovky sedíte pod plachtou, nepřipoután, nic nevidíte, sebemenší ztráta stability a převrácení vozu znamená v lepším případě velký počet těžce zraněných osob. Veškerý vezený materiál (bagáž) se stává kyneticky působícím tělěsem pro své okolí. Převrácení na záda je pro osoby sedící na korbě fatální. V autobuse sedíte v sedačkách vybavených bezpečnostními pásy, bagáž můžete mít ve schránkách nahoře nebo dole u podvozku v nákladovém prostoru. Kabina vydrží převrácení na záda. Komfort při cestování je nesrovnatelný, jak ergonomický, tak teplotní a hlukový.
Dalším faktorem je to, že autobus nesvěří jen tak někomu.
Tohle mi říct řidič ve výcviku, tak bude do konce vojny šlapat obchůzky v plotu a utírat nádobí v kuchyni. "Díky unikátnímu podvozku cítíte lepší brodivost"Skrýt celý příspěvekflanker.jirka /V autobuse sedíte v sedačkách vybavených bezpečnostními pásy/ V některých dálkových možná. Jinak ani náhodou. /bagáž můžete mít ve schránkách nahoře nebo dole u ...Zobrazit celý příspěvek
flanker.jirka
/V autobuse sedíte v sedačkách vybavených bezpečnostními pásy/
V některých dálkových možná. Jinak ani náhodou.
/bagáž můžete mít ve schránkách nahoře nebo dole u podvozku v nákladovém prostoru/
Tak to tak možná teoreticky.
/Kabina vydrží převrácení na záda./
Tak to ani náhodou.Skrýt celý příspěvekScotty
Kupujete snad autobusy pro MHD, které mají vyjímku, tak jako taxi?
Autobusy vyráběné po roce 2017 musí splňovat nové normy na bezpečnosti při nárazech a převrácení.Scotty
Kupujete snad autobusy pro MHD, které mají vyjímku, tak jako taxi?
Autobusy vyráběné po roce 2017 musí splňovat nové normy na bezpečnosti při nárazech a převrácení.Flanker, v autobusu nejezdíte s plnou polní. Kluci s RPG, odtřelovačkami a kulomety se nevejdou na sedačku. Autobusem je to jak na dovolenou... Nevymýšlet už vymyšlené.
Flanker, v autobusu nejezdíte s plnou polní. Kluci s RPG, odtřelovačkami a kulomety se nevejdou na sedačku. Autobusem je to jak na dovolenou... Nevymýšlet už vymyšlené.
Bufík by byl stejně k ničemu, když tam dovnitř fouká předním oknem v plachtě a z boků korby. To je jak kdybyste si zapl topení v kabrioletu.
Bufík by byl stejně k ničemu, když tam dovnitř fouká předním oknem v plachtě a z boků korby. To je jak kdybyste si zapl topení v kabrioletu.
Jo k ničemu? Ale je a funguje dobře. Když se zavře přední okénko a zaplachtuje u čela, tak je tam fajn. Ještě jedna věc, bufík na 810 má i zelené světlo, tak v noci taky fajn věc. ...Zobrazit celý příspěvek
Jo k ničemu? Ale je a funguje dobře. Když se zavře přední okénko a zaplachtuje u čela, tak je tam fajn. Ještě jedna věc, bufík na 810 má i zelené světlo, tak v noci taky fajn věc. To se ale dá vymyslet i jinak, třeba chemickým světlem. Bufík by měl být základ... Je to autobus pro pěchotu a rok má dvanáct měsíců.Skrýt celý příspěvek
Jo jinak Kajman ho má taky a je to taky jenom plachta. Je to o tom, aby člověk neonemocněl, když se během přepravy veze. S tím kabrioletem jste mě trochu naštval... Stany taky ...Zobrazit celý příspěvek
Jo jinak Kajman ho má taky a je to taky jenom plachta. Je to o tom, aby člověk neonemocněl, když se během přepravy veze. S tím kabrioletem jste mě trochu naštval... Stany taky vyhřívají a je to zas jenom plachta.Skrýt celý příspěvek
Už jsem to u jiných článků zmiňoval. Kupujeme stovky nových nepancéřovaných aut, který mají tvořit páteř naší logistiky, bez možnosti přídání armor kitu (např. USA), nebo ...Zobrazit celý příspěvek
Už jsem to u jiných článků zmiňoval. Kupujeme stovky nových nepancéřovaných aut, který mají tvořit páteř naší logistiky, bez možnosti přídání armor kitu (např. USA), nebo mechanismu relativně snadný výměny nepanceřovaná/panceřovaná kabina (Holandsko, Belgie, Německo, Dánsko atd.). Jak to má jako AČR vymyšlený, když dneska v podstatě bezpečný týl neexistuje a my tu máme auto s osádkou, který může eliminovat nepřítel s ruční zbraní? Kupovat všechno na pevno s pancířem je samozřejmně blbost z hlediska mírovýho provozu, ale ty alternativy tu jsou a AČR je dál úspěšně ignoruje. Tatra Phoenix (DAF) pro Belgii ten systém má. Tak buďto jsme si vybrali špatnou platformu, nebo ať se něco podobnýho udělá pro Force. Pokud to má nějaký racionální vysvětlení, rád se nechám poučit.Skrýt celý příspěvek
Dle objednavky Belgie:
-636 4x4
-243 8x8
Celkem 879 vozidel, z toho pouze 352(40%) s ochranou kabinou.
https://czechoslovakgroup.cz/t...Dle objednavky Belgie:
-636 4x4
-243 8x8
Celkem 879 vozidel, z toho pouze 352(40%) s ochranou kabinou.
https://czechoslovakgroup.cz/t...To je ale pouze poměr, v jakým se jim to dodá z výroby. Cituju ze staršího článku, tady na AN: “ Z celkového počtu bude 352 vozů opatřeno pancéřovanými kabinami s vysokou úrovní ...Zobrazit celý příspěvek
To je ale pouze poměr, v jakým se jim to dodá z výroby. Cituju ze staršího článku, tady na AN:
“ Z celkového počtu bude 352 vozů opatřeno pancéřovanými kabinami s vysokou úrovní balistické a protiminové ochrany, které pro tento projekt vyvinula a certifikovala společnost Tatra Defence Vehicle. Belgické ministerstvo obrany si navíc vyhradilo opci na nákup dalších pancéřovaných kabin a příslušných technologických setů pro případnou výměnu standardních kabin u již objednaných vozidel – z toho vyplývá i unikátnost konstrukce těchto vozů, které je možno bez problémů osadit jak standardní, tak pancéřovanou kabinou.”
https://www.armadninoviny.cz/s...
Z toho mi vychází, že oni podle svých potřeb, můžou relativně rychle a jednoduše, vyměňovat standardizovaný pancéřovaný/nepanceřovaný kabiny a je jedno, jestli to je 4x4, 8x8, valník, nakladač atd. V míru zbytečně nezatěžujou auto pancířem, ale na skladech ty kabiny jsou a do pár hodin to může být vyměněný. To je ta flexibilita o který mluvím a úplně stejně to mají třeba i ti Holanďani a Dánové u Scanii, Němci u MANu a AČR se tomu tak něják úspěšně vyhybá. Skrýt celý příspěvekono na svých stránkách Tatra uvádí, že kabina 815-7 umožňuje dodatečné pancéřování, ale aplikaci si ...Zobrazit celý příspěvek
ono na svých stránkách Tatra uvádí, že kabina 815-7 umožňuje dodatečné pancéřování, ale aplikaci si nevybavuji.
https://www.tatra.cz/nakladni-... Skrýt celý příspěvekCharfi: Vy asi moc netusite co je "opce". Opce je vlastne pravo uzavrit dalsi smlouvu na zbozi za predem znamou cenu. Dokud ji neuzavrou, nasledne Tatra nedoda zbozi. Tak maji ...Zobrazit celý příspěvek
Charfi: Vy asi moc netusite co je "opce".
Opce je vlastne pravo uzavrit dalsi smlouvu na zbozi za predem znamou cenu. Dokud ji neuzavrou, nasledne Tatra nedoda zbozi. Tak maji leda prazdne sklady.
Z toho celkem jasne vyplyva, ze zadna zamena nebude mozna. Protoze ty "kity" prosre nemaji.
Zamenitelnost je hezka vlasnost. Ale soucasne znamena koupit vice tech zamenitelnych prvku.
Jediny dalsi zdroj je technicka zavada, nebo pozkozeni.Skrýt celý příspěvekJirosi, vy ale nechápete pointu toho co píšu. Mně je jedno jestli Belgičani využijou, nebo nevyužijou opci. Můžou a taky nemusí mít plný sklady samotných kabin. To je na nich a ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi, vy ale nechápete pointu toho co píšu. Mně je jedno jestli Belgičani využijou, nebo nevyužijou opci. Můžou a taky nemusí mít plný sklady samotných kabin. To je na nich a koneckonců to můžou dokupovat i později. Já jen říkám, že oni nakupujou techniku, která jim umožňuje variabilitu v rámci ochrany logistických vozidel. My nakupujeme techniku, která nemá žádnou ochranu a i v případě konfliktu by pravděpodobně zůstala nechráněná. Což v dnešních podmínkách boje je hazard. Američani by mohli vyprávět, jak se jim ”osvědčilo” nemít logistiku pod pancířem…
Skelet: Já jsem to právě taky nikde neviděl.Skrýt celý příspěvekCharfi: Spise vy nechapete co resite. Vymena kabiny za dalsi co mate skaldem je teorieticka schopnost, pokdu ji v tom sklade nemate. To plati jak pro Belgii, tak pro ACR. ACR ...Zobrazit celý příspěvek
Charfi: Spise vy nechapete co resite.
Vymena kabiny za dalsi co mate skaldem je teorieticka schopnost, pokdu ji v tom sklade nemate. To plati jak pro Belgii, tak pro ACR.
ACR kupuje verzi Force.
Rada Force se standartne vybavuje kabinou jako vidite na obrazku, tak pancerovou verzi (jaky lvl balistiku je opet na zakaznikovy).
Takze jadro vaseho prispevku je nemoznosti vymeny kabin u verzi pro ACR?
Ta nemoznost plyne pouze z toho, ze je ACR neobjednala. Ale ona zatim opci nevyuzila ani ta Belgicka.
Po prvnich ztratach sahne armada do civilniho sektoru. Tam jsou vsechny vozidla bez ochrany. Vetsinu logistiky pak budou resit klasicke kamiony, a zelecnice.
Porad plati, ze vice skody udela jeden vykolejeny vlak. Nez zabiti ridice logicsticke Tatry.
Pritom vykolejit vlak, je az neprijemne snadne.Skrýt celý příspěvekJirosi: takže vy tvrdíte, že stejný systém, který umožňuje snadnou výměnu u Tatry Phoenix (respektive DAF CF), je i u Tatry Force. A celý je to jen o tom, jestli jsou k dispozici ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi: takže vy tvrdíte, že stejný systém, který umožňuje snadnou výměnu u Tatry Phoenix (respektive DAF CF), je i u Tatry Force. A celý je to jen o tom, jestli jsou k dispozici nějaký pancéřovaný kabiny navíc. Tak konečně se dostáváme k věci. Já o tom v souvislosti s Force nikde neviděl ani čárku. Narozdíl právě od Phoenixe, Scanie, u MANu je na Youtube dokonce video. Budu rád za Váš zdroj. On je totiž rozdíl mít možnost vyměnit kabinu za pár hodin na útvaru v garáži, pomocí zmiňovaných technologických setů a nebo muset posílat celej náklaďák do Kopřivnice. V tu chvíli je ta schopnost opravdu jen teoretická, i kdyby nějaký kabiny na skladě byly, protože to potrvá věčnost.Skrýt celý příspěvek
Charfi: Tatra vám v rámci hodin zadne kabiny nedoda. Belgie bude mit kabiny u logistiky v Belgii. Ale jednotky/logistiku budou mit na frontě v PL? Hodiny pro přestavbu jedné, ale ...Zobrazit celý příspěvek
Charfi: Tatra vám v rámci hodin zadne kabiny nedoda. Belgie bude mit kabiny u logistiky v Belgii. Ale jednotky/logistiku budou mit na frontě v PL?
Hodiny pro přestavbu jedné, ale až jich budou představovat všech 60%, tak to bude trosku delsi proces.
Reálně budete mit ztraty. Kazda valka je přináší. A logistika bude resit jak je nahradit.
Takze, nebude kupovat "pancerove" kabiny. Ale celé vozidla, respektive tu kabinu spíše vynecháte pro rychlejší dodavky.
Ono se staci podivat na ztraty na UA. Tohle fatk ani cela profukce Tatry jen pro armadu nevykryje. To je realita války. Pancire budete chtit spise jako Pandur/Titus.Skrýt celý příspěvekJeden o voze a druhý o koze... Charfi mluví o několikrát zmíněné možnosti změny kabiny v "polních" (dílenských?) podnímkách bez nutnosti měnit nějaké kabelové svazky a co já vím ...Zobrazit celý příspěvek
Jeden o voze a druhý o koze...
Charfi mluví o několikrát zmíněné možnosti změny kabiny v "polních" (dílenských?) podnímkách bez nutnosti měnit nějaké kabelové svazky a co já vím co ještě, co je "mormálně" třeba složitě dostrojovat.
Jirosi mluví o tom, že takové kabiny např Belgie na skladě stejně nemá a vůz bez ochrany může mít na frontě někde daleko (i tam může ale zřejmě použít pánceřovanou kabinu z poškozeného vozu a namontovat ji na vůz původně nepancéřovaný).
takže jeden se furt ptá a druhý mu odpovídá na (jinou) NEpoloženou otázku.Skrýt celý příspěvekMaraKM: Ano, je to přesně tak. Jenom mě zajímalo, proč AČR nenásleduje za mě smysluplný trend, objevující se u mnoha spojeneckých armád a jak je to s Tatrou Force. Ale vzdávám to. ...Zobrazit celý příspěvek
MaraKM: Ano, je to přesně tak. Jenom mě zajímalo, proč AČR nenásleduje za mě smysluplný trend, objevující se u mnoha spojeneckých armád a jak je to s Tatrou Force. Ale vzdávám to. Ještě dlouho si budu vyčítat, proč jsem jako hlavní referenci vzal Belgičany a ne třeba Holanďany, kteří ty kabiny už na skladech mají. Sice je to irelevantní, ale mnoho potu a krve mohlo být ušetřeno.Skrýt celý příspěvek
MaraKM: Spojovani vice rozbitych vozidel do jednoho funkcniho je zakladni funkcni polních oprav. Ale vše má svoje limity, tady bude limitni čas, a dostatek dilu. (Cas porotoze, ...Zobrazit celý příspěvek
MaraKM: Spojovani vice rozbitych vozidel do jednoho funkcniho je zakladni funkcni polních oprav.
Ale vše má svoje limity, tady bude limitni čas, a dostatek dilu.
(Cas porotoze, techniky k oprave budou hromady, ale lidi malo)
Charfi: Klidně si vezměte Holandsko.
Kupuji 2800ks vozidle, k nim 300ks kabin. Tzn. 2500 vozidel bez ochrany.Skrýt celý příspěvek
Já teda nevím, ale nějak masivně kupovat VÝMĚNNÉ kabiny a mít je válet skladem desetiletí?? Toto mi nepříjde ekonomické, a ať se nám to líbí nebo ne, armáda je hodně o ekonomice ...Zobrazit celý příspěvek
Já teda nevím, ale nějak masivně kupovat VÝMĚNNÉ kabiny a mít je válet skladem desetiletí?? Toto mi nepříjde ekonomické, a ať se nám to líbí nebo ne, armáda je hodně o ekonomice (aj ti USA konstatují že hrát si nadále na absolutní technologickou špičku je neúnosné). Nerozporuju že by některé armádní náklaďáky měly mít aspoň možnost zvýšené ochrany, ale vyměňovat kvůli tomu celou kabinu??
Prostě nechť má nějaké procento (třetina?) náklaďáků odolnější "spodek" tak aby řidiče nezabila každá plechovka s dynamitem, a na "vršek" může mít skladem pár add-on kitů (nejspíš šroubovacích, pro okna výměnné sklo s vyšší odolností) a zbytek se zbastlí jak se to ve válce flikovalo vždycky - navařením dodatečných plechů...
Jako sorry ale to se budeme snažit tvořit náklaďáky odolné proti RPGčkům? To ale půjde přímo na úkor nosnosti, průchodnosti a trvanlivosti... jo a ceny taky.Skrýt celý příspěvek
Pani vysvetli mi niekto prosim preco tatra nevyvija aj vodou chladene motory? Respektive preco maju niektori zakaznici vobec zaujem o vodou chladeny motor? Preco napr Titus ...Zobrazit celý příspěvek
Pani vysvetli mi niekto prosim preco tatra nevyvija aj vodou chladene motory? Respektive preco maju niektori zakaznici vobec zaujem o vodou chladeny motor? Preco napr Titus nedostal tatrovacky vzduchom chladeny motor?Skrýt celý příspěvek
Patrně proto že si můžou velice kvalitní vodou chlazený motor prosetě koupit. Takže nemusí topit peníze za zbytečný vývoj. Vodní motor má pro civilní zákazníky výhodu v tom že plní ...Zobrazit celý příspěvek
Patrně proto že si můžou velice kvalitní vodou chlazený motor prosetě koupit. Takže nemusí topit peníze za zbytečný vývoj. Vodní motor má pro civilní zákazníky výhodu v tom že plní emisní limity. Také mají větší výkon než aktuálně nabízené tatrovácké vzduchové motory.Skrýt celý příspěvek
Preco ma ale Titus vodou chladeny motor? To iste Pandur
Preco ma ale Titus vodou chladeny motor? To iste Pandur
Pandur není originální produkt Tatry. Stejně tak Titus je vyvíjen spolu s Francií. Důvod bude výkon, možnosti chlazení, zástavba motoru.
Pandur není originální produkt Tatry. Stejně tak Titus je vyvíjen spolu s Francií. Důvod bude výkon, možnosti chlazení, zástavba motoru.
Vzduchem chlazené motory má v současnosti méně jak 1/2 vyrobených vozidel. Cca 500 - 600 kusů ročně dle aktuálních zakázek, takže čistě ekonomicky výroba těchto motorů Tatře nic ...Zobrazit celý příspěvek
Vzduchem chlazené motory má v současnosti méně jak 1/2 vyrobených vozidel. Cca 500 - 600 kusů ročně dle aktuálních zakázek, takže čistě ekonomicky výroba těchto motorů Tatře nic nepřináší, jak zmiňoval Adams v roce 2009 nebo Rusek před 7 lety a to se bavíme o motoru, jehož výroba probíhá 50 let a jenom se více či méně upravuje. A v této situaci začínat na novo s motorem, který 80 let nevyráběli a do jehož technologií nacpali konkurenční výrobci miliardy?
Ovšem existují i nefinanční benefity, jak zase argumentoval ing. Smolka. Kvalitní vodníky si můžete koupit, viz. masivní zástavba cumminsů, paccarů, caterpillarů, mtu a kusová dalších výrobců, ovšem má to svá omezení. Pokud máte svůj obchodní model postavený na přizpůsobení vozidel požadavkům zákazníků, tak se mohou vyskytnout problémy. Některé mohou působit problémy estetické - Předsunutí kabiny na Phoenixu kvůli tvaru olejové vany motoru Paccar, ovšem jiné jsou problematičtější, viz. zástavba motorů Cummins původně určených do autobusů do hasičských sedmiček pro západní trhy, neboť Cummins i přes avizovaný vývoj Euro 6 ISLka a ISXka před 5 lety je pořád nedělá.Skrýt celý příspěvekJe to tak, aby mohla Tatranka působit na evropském civilním trhu, tak nová auta musí splňovat EU 6. To dává pouze Paccar a vzduchem chlazený motor Tatry umí max EU 5. Na tom ...Zobrazit celý příspěvek
Je to tak, aby mohla Tatranka působit na evropském civilním trhu, tak nová auta musí splňovat EU 6. To dává pouze Paccar a vzduchem chlazený motor Tatry umí max EU 5. Na tom vyhořela Avia, neměla motor eu6Skrýt celý příspěvek
Bylo by jich potřeba o mnoho víc. 40 let starých 815 zralých do štoru stále jezdí v armádě spousta.
Bylo by jich potřeba o mnoho víc. 40 let starých 815 zralých do štoru stále jezdí v armádě spousta.
Dotaz: je, nebo není kabina Force panceřovaná proti pěchotním zbraním? A na co to má tu malou nádrž? Vypadá jako na hydraulický olej, na AdBlue?
Dotaz: je, nebo není kabina Force panceřovaná proti pěchotním zbraním? A na co to má tu malou nádrž? Vypadá jako na hydraulický olej, na AdBlue?
Jelikož má "kontrolní okýnka" (teď si za boha nemohu vzpomenout na lepší výraz), tak bych to viděl na nějakou hydrauliku.
Jelikož má "kontrolní okýnka" (teď si za boha nemohu vzpomenout na lepší výraz), tak bych to viděl na nějakou hydrauliku.
Je to součástí okruhu s hydraulickým navijákem.
Je to součástí okruhu s hydraulickým navijákem.
V základu neni, ačkoliv poskytuje nesrovnatelně lepší ochranu než kabiny 815 nebo 810. Nicméně pancéřovaný varianty ...Zobrazit celý příspěvek
V základu neni, ačkoliv poskytuje nesrovnatelně lepší ochranu než kabiny 815 nebo 810.
Nicméně pancéřovaný varianty jsou:
https://www.tatra.cz/o-spolecn... Skrýt celý příspěvekTatrovka zákazníkům nabízí (kopřivnickou mluvou) tzv. "měkké" a "tvrdé" kabiny. Pancéřované jsou ty "tvrdé" s tím, že kabina na obrázku je "měkká".
Tatrovka zákazníkům nabízí (kopřivnickou mluvou) tzv. "měkké" a "tvrdé" kabiny. Pancéřované jsou ty "tvrdé" s tím, že kabina na obrázku je "měkká".
Co by byla frajeřina, kdyby ty tři Tatry rozšířily vozový park ve čtyřech krajích :-).
Co by byla frajeřina, kdyby ty tři Tatry rozšířily vozový park ve čtyřech krajích :-).
Dělej si srandu, ale někde to tak probíhá... Třeba SVD sdílejí dvě roty... To mají víc takových flint myslivci:-)
Dělej si srandu, ale někde to tak probíhá... Třeba SVD sdílejí dvě roty... To mají víc takových flint myslivci:-)
Tak ono SVD patrně skončí úplně snad i u AZ. Ty pušky už přežily svou smrt tak dvakrát.
Tak ono SVD patrně skončí úplně snad i u AZ. Ty pušky už přežily svou smrt tak dvakrát.
No bylo by to fajn, ale jde spíše o počty. Těch SVD je u AZ docela málo, takže se ty flinty různě půjčují, což u téhle lopaty tolik nevadí. Přece když každý jouda si s tím začne ...Zobrazit celý příspěvek
No bylo by to fajn, ale jde spíše o počty. Těch SVD je u AZ docela málo, takže se ty flinty různě půjčují, což u téhle lopaty tolik nevadí. Přece když každý jouda si s tím začne hrát, roztočí čučák, bůh ví kolikrát to někomu spadne na zem a pak to znova musíš nastřelit. A že by existoval notýsek , jak to základně natočit tam zatím není. Ten jsme si vyrobili...
Mají být lepší flinty, zase dle sondování mají své mínus v tom, že to není lopata a nedá se sdílet. Prostě je to spíše sportovní puška a tak je potřeba se k tomu chovat. Tak uvidíme...Skrýt celý příspěvek
valník v dnešní době , WTF ? a o paletizaci nakladu asi stále vlastně v armádě neslyšeli, jen to na fotce možná viděli, ale jak to funguje si asi představit neumí.... lituji ty ...Zobrazit celý příspěvek
valník v dnešní době , WTF ?
a o paletizaci nakladu asi stále vlastně v armádě neslyšeli, jen to na fotce možná viděli, ale jak to funguje si asi představit neumí....
lituji ty jednotky až se stane průser a budou muset z tohle vykládat materiál pod palbou....
místo aby složily kontajner nebo plošinu a jeli pro další várkuSkrýt celý příspěvekvalník paletu klidně odveze, a taky je vozí.. asi jsi myslel kontejnerizaci :)
Kontejner má nevýhodu ve vyšším těžišti a nižším užitečném zatížení. Vše má své pro a proti.valník paletu klidně odveze, a taky je vozí.. asi jsi myslel kontejnerizaci :)
Kontejner má nevýhodu ve vyšším těžišti a nižším užitečném zatížení. Vše má své pro a proti.pozor to těžiště zaleží na typu ano u uzavřeného kontajneru máš vyžší těžiště a únosnost o cca 1,5 - 2 tuny ( podle typu ) nižší ale dělají i kontajner kdy se jedná jen o ložnou ...Zobrazit celý příspěvek
pozor to těžiště zaleží na typu
ano u uzavřeného kontajneru máš vyžší těžiště a únosnost o cca 1,5 - 2 tuny ( podle typu ) nižší
ale dělají i kontajner kdy se jedná jen o ložnou plochu s bočnicemi jako u valníku ( toto jsme myslel ) a to vyžší těžiště nemá jen únosnost je o cca necelou tunu nižší, na druhou stranu
s takovým kontajnerem přijedeš složíš a do 10 minut jedeš pro další, a stačí ti řidič a možná pomocník, pak jedeš na bázi kde naložíš další kontajner jinam, valník můžeš taky skládat hodinu a potřebuješ k tomu i celé družstvo aby to vyložilySkrýt celý příspěvek
Valník je pořád neuniverzálnější vozidlo. Použitelné pro převoz prakticky čehokoli. Už vidím jak se bude pod palbou super skládat kontejner z hákového nakladače. A proč by to ...Zobrazit celý příspěvek
Valník je pořád neuniverzálnější vozidlo. Použitelné pro převoz prakticky čehokoli.
Už vidím jak se bude pod palbou super skládat kontejner z hákového nakladače. A proč by to vlastně vůbec pod palbou někdo dělal?Skrýt celý příspěvekpsal jsem že když dojde k průseru... tj někdy se i nepravděpodobné může stát, nebo se musí stát, respektive udělat a kontajner pod palbou složím rozhodně rychleji než v té samé ...Zobrazit celý příspěvek
psal jsem že když dojde k průseru... tj někdy se i nepravděpodobné může stát, nebo se musí stát, respektive udělat a kontajner pod palbou složím rozhodně rychleji než v té samé situaci valník
o ekonomice využití ani nemluvě
než naložím valník a odvezu a složím a dojedu zpět... tak na to samé místo ty náklady na kontajneru doručím dvaSkrýt celý příspěvekKontejnery jsou pro logistiku. Už vidím, jak kontejner skládáš někde v lese a v zamaskované pozici třeba. Na složení konťasu potřebuješ dvě délky auta a relativní rovinu. Možná ...Zobrazit celý příspěvek
Kontejnery jsou pro logistiku. Už vidím, jak kontejner skládáš někde v lese a v zamaskované pozici třeba. Na složení konťasu potřebuješ dvě délky auta a relativní rovinu. Možná hydraulické čelo, jako mají minomety, ale zase pro bigoše je snazší otevřít prostě čelo korby a hup nahoru:-)Skrýt celý příspěvek
Ne všechno a všude se dá naložit na palety. Nebo by ta auta měla mít vzadu plošinu a skříňovou nástavbu? Tohle je univerzální. Odveze to lidi, materiál nebo i auta.
Ne všechno a všude se dá naložit na palety. Nebo by ta auta měla mít vzadu plošinu a skříňovou nástavbu? Tohle je univerzální. Odveze to lidi, materiál nebo i auta.
Dá se vyrobit i valník, který v rozích může mít úchyty na ISO kontejnery, ale to už chce trochu otevřenější mysl a rozpočet, to se hodí stavět na podvozku 8x8 pro větší celkovou ...Zobrazit celý příspěvek
Dá se vyrobit i valník, který v rozích může mít úchyty na ISO kontejnery, ale to už chce trochu otevřenější mysl a rozpočet, to se hodí stavět na podvozku 8x8 pro větší celkovou nosnost.Skrýt celý příspěvek
To je tak 2x dráž než normálně ne? 10mil/ks obyčejného valníku.
To je tak 2x dráž než normálně ne? 10mil/ks obyčejného valníku.
Naprosto běžná cena. Vzhledem k inflaci dokonce v porovnání s roku 2021 klesla.
Naprosto běžná cena. Vzhledem k inflaci dokonce v porovnání s roku 2021 klesla.
Běžná cena jo. Tady nová sklápěčka tatra. Cena do ...Zobrazit celý příspěvek
Běžná cena jo.
Tady nová sklápěčka tatra. Cena do 5ml.
https://auto.bazos.cz/inzerat/...
https://auto.bazos.cz/inzerat/...
Ta vojenská má něco ve zlatě?Skrýt celý příspěvekMinimálně jsou na podvozku viditelné redukce v kolech. Taky celkově podvozky Force a Phoenix stejné nejsou. Úplně jiná kabina. Jiný motor, jiná převodovka. Jediné co je na obou ...Zobrazit celý příspěvek
Minimálně jsou na podvozku viditelné redukce v kolech. Taky celkově podvozky Force a Phoenix stejné nejsou. Úplně jiná kabina. Jiný motor, jiná převodovka. Jediné co je na obou stejné je nápis Tatra.Skrýt celý příspěvek
Cena kabiny bude +/- stejná jako u Phenixu. Tatrovácký vzduchem chlazený motor taky neznamená větší cenu. Prostě armáda chtěla auta. Tatra dodala, nikdo cenu neřešil. Kde je nějaká ...Zobrazit celý příspěvek
Cena kabiny bude +/- stejná jako u Phenixu. Tatrovácký vzduchem chlazený motor taky neznamená větší cenu. Prostě armáda chtěla auta. Tatra dodala, nikdo cenu neřešil. Kde je nějaká sleva za množství. Nikde. Za ty peníze mělo těch aut být 300ks a to minimálně.Skrýt celý příspěvek
kabina Phoenixe se vyrábí velkosériově, kabina 815-7 se dělá v malých sériích. To samé motor Paccar vs Tatra Rozdíl ceny bude u obou komponent minimálně 50%. Guma na 815-7 stojí ...Zobrazit celý příspěvek
kabina Phoenixe se vyrábí velkosériově, kabina 815-7 se dělá v malých sériích.
To samé motor Paccar vs Tatra
Rozdíl ceny bude u obou komponent minimálně 50%.
Guma na 815-7 stojí cca 45tisíc (u 6x6 tedy 270tis.), guma na Phoenix cca 15tisíc (celkem u 6x6, tedy cca 150 tisíc).
A tohle se ti načítá a načítá..Skrýt celý příspěvek
Z jakého důvodu mají vlastně ten omezovač na 85km/h? Nechá se v případě nějakého půs*ru, kdy je důležitá každá minuta, nějak jednoduše vypnout?
Děkuji.Z jakého důvodu mají vlastně ten omezovač na 85km/h? Nechá se v případě nějakého půs*ru, kdy je důležitá každá minuta, nějak jednoduše vypnout?
Děkuji.To mate tak. V podstate jsou to logisticka vozidla pro prepravu materialu, lidi, atd. I v pripade "ehm" se vojenska vozidla pohybuji v kolonach. Tam nikdo nepujde na konstrukcni ...Zobrazit celý příspěvek
To mate tak. V podstate jsou to logisticka vozidla pro prepravu materialu, lidi, atd.
I v pripade "ehm" se vojenska vozidla pohybuji v kolonach. Tam nikdo nepujde na konstrukcni rychlost. Protoze, bezpecnost a doprava vseho bez nehody ma prednost.
Pokud, pojedou mimo cestu stejne to nikdo nepozene na limit.
Dalsim faktorem je spotreba/spolehlivost.Skrýt celý příspěvekto máš tak.. drtivou většinu času budou trávit na silnicích EU, kde je maximálka 85km/h. A aby se neřešili problémy s policií při různých průserech, tak dostali omezovač.
to máš tak.. drtivou většinu času budou trávit na silnicích EU, kde je maximálka 85km/h. A aby se neřešili problémy s policií při různých průserech, tak dostali omezovač.
On se neptal na bezny provoz, ale na krizi. To jako myslite nake soukrome jizdy po praci? Protoze vojenska preprava spada pod VP. Jinak i 85km/h je prekroceni povolene rychlosti ...Zobrazit celý příspěvek
On se neptal na bezny provoz, ale na krizi.
To jako myslite nake soukrome jizdy po praci?
Protoze vojenska preprava spada pod VP. Jinak i 85km/h je prekroceni povolene rychlosti (80km/h).Skrýt celý příspěveko jakých soukromých jízdách to žvatláš? Většinu času ty Tatry tráví na silnicích a dálnicích EU, kde se používá standardně omezovač na 85km/h (legislativně 80km/h). Těch 85km/h tam ...Zobrazit celý příspěvek
o jakých soukromých jízdách to žvatláš? Většinu času ty Tatry tráví na silnicích a dálnicích EU, kde se používá standardně omezovač na 85km/h (legislativně 80km/h). Těch 85km/h tam je, protože se počítá s určitou tolerancí na tachografu. Tedy při těch 85km/h pojede +-80km/h fyzicky.
Jinými slovy, pokud by byl vojenský řidič účastníkem dopravní nehody, kde by jel více, než oněch 80km/h (fyzicky), tak má (alespoň v tomto) díky omezovači krytá záda.
Pokud by se tak stalo třeba v T810, která má omezovač na 105km/h, a daný řidič to na dálnici rozhulákal přes 80km/h (fyzicky), tak dostane spoluvinu, i kdyby v tom byl nevinně. A v případě viny a spoluviny platí škody kdo? Hádej 2x..Skrýt celý příspěvekPremyslim jaky vyznam maji vase arguemnty k puvodni otazce... Ty Tatry jsou armadni, takze jezdi pro armadu a spadaji pod VP. Jizdy pod kontrolou klasicke policie mohou byt ...Zobrazit celý příspěvek
Premyslim jaky vyznam maji vase arguemnty k puvodni otazce...
Ty Tatry jsou armadni, takze jezdi pro armadu a spadaji pod VP.
Jizdy pod kontrolou klasicke policie mohou byt pouze soukrome. Ale ty jaksy budou tvorit 0%.
Omezovac na 85km/h ridice nekryje. Protoze, limit pro tachometr je +-3km. Tzn. 83km/h. Tzn. Jizda 85km/h = prekroceni o 2km/h.
Tachograf je zarizeni pro zaznam rychlosti, a musi se nechavat pravidelne seridit.
Pokud to chce rozhulakat, tak ten omezvac odpoji a pojede klidne 110km/h. Protoze, on je frajer.
Ted se znovu vratim k moji otazce, jak to odpovida na puvodni dotaz "J4KU8"?
Nak... proste trolite.Skrýt celý příspěvekFakt? :)) "To mate tak. V podstate jsou to logisticka vozidla pro prepravu materialu, lidi, atd. I v pripade "ehm" se vojenska vozidla pohybuji v kolonach. Tam nikdo nepujde na ...Zobrazit celý příspěvek
Fakt? :))
"To mate tak. V podstate jsou to logisticka vozidla pro prepravu materialu, lidi, atd.
I v pripade "ehm" se vojenska vozidla pohybuji v kolonach. Tam nikdo nepujde na konstrukcni rychlost. Protoze, bezpecnost a doprava vseho bez nehody ma prednost.
Pokud, pojedou mimo cestu stejne to nikdo nepozene na limit."
Takže nejenže meleš kraviny, ale ještě i nestydatě lžeš.Skrýt celý příspěvekSkelet: Tak cekam na vyvraceni. Klidne se rozepiste, jak vojenske kolony budou v krizi po Evrope jezdit na kontrukcnich limitech. Nebo jednotlive vozidla v poslednim useku v ...Zobrazit celý příspěvek
Skelet: Tak cekam na vyvraceni. Klidne se rozepiste, jak vojenske kolony budou v krizi po Evrope jezdit na kontrukcnich limitech. Nebo jednotlive vozidla v poslednim useku v terenu.
Ale klidne si dal vedte teorii o civilnim provozu.
Ps: Nevim po jakych cestach jezdite vy. Ale v CR je nakladni vozidlo jedouci 80km/h brzda mezi kamiony jedoucimi 90km/h(dle Gps).Skrýt celý příspěveknení nad to, když si vymyslíš blbost a ještě větší blbostí jí budeš obhajovat :) Musíš se smířit s tím, že ten omezovač je tam jen kvůli tomu, že se ty vozy pohybují v dobách míru ...Zobrazit celý příspěvek
není nad to, když si vymyslíš blbost a ještě větší blbostí jí budeš obhajovat :)
Musíš se smířit s tím, že ten omezovač je tam jen kvůli tomu, že se ty vozy pohybují v dobách míru především na silnicích EU. Tedy se musí pohybovat maximální legislativní rychlostí. Tvá teorie o kolonách apod. je prostě kravina.
Omezovač rychlosti jde obejít, respektive vypnout nebo přenastavit.
Jsem rád, že už jsi pochopil jaký je rozdíl mezi rychlostí na tachometru a skutečně dosaženou rychlostí. Sice ti to trvalo, ale gratuluji.Skrýt celý příspěvekSkelet: To je tak, kdyz napíšete xy příspěvků a netusite, ze je diskuze o armadni technice, a provozu v krizi.
Až vam to dojde, třeba začněte psát i k tematu vlákna.Skelet: To je tak, kdyz napíšete xy příspěvků a netusite, ze je diskuze o armadni technice, a provozu v krizi.
Až vam to dojde, třeba začněte psát i k tematu vlákna.Jirosi na rozdíl od tebe to vím na první dobrou. Proto jsem ti napsal, že plácáš kraviny. Napsal jsem ti proč tam ten omezovač je, a že jde odblokovat. Co ti chybí na rozumu, tak ...Zobrazit celý příspěvek
Jirosi na rozdíl od tebe to vím na první dobrou. Proto jsem ti napsal, že plácáš kraviny.
Napsal jsem ti proč tam ten omezovač je, a že jde odblokovat.
Co ti chybí na rozumu, tak to máš na egu.Skrýt celý příspěvekSkelet:Nejsem ten, kdo odmitá uznat, že to není civilni vozidlo. Armadni logistika není o potřebě jezdit na limitu vozidla. Hlavně v krizi. Ale jako vždy, lepší je řešit moje ...Zobrazit celý příspěvek
Skelet:Nejsem ten, kdo odmitá uznat, že to není civilni vozidlo. Armadni logistika není o potřebě jezdit na limitu vozidla. Hlavně v krizi.
Ale jako vždy, lepší je řešit moje ego.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...