Armáda ČR získá 20 speciálních Pandurů a 6 polních velitelství

Pandur ve velitelsko-štábní verzi; větší foto / TATRA DEFENCE VEHICLE

Včera, 30. 1. 2017, byla podepsána mezi Ministerstvem obrany ČR a výrobním podnikem TATRA DEFENCE VEHICLE smlouva na dodávku 20 obrněných kolových transportérů Pandur, z toho 6 ve velitelské a 14 ve spojovací verzi.

Součástí dodávky je i 6 polních velitelských pracovišť. Český výrobce a dodavatel Panduru garantuje nižší cenu podvozkové části, než byla cena od rakouského výrobce před sedmi lety. Rozdílem oproti dříve dodávaným vozidlům je i daleko širší zapojení českého průmyslu.

Nejmladší výrobní podnik českého obranného průmyslu, loni otevřený kopřivnický podnik TATRA DEFENCE VEHICLE (TDV), dodá Armádě ČR podle včera uzavřené smlouvy 6 kusů kolových obrněných vozidel velitelsko-štábních, 14 kusů kolových obrněných vozidel spojovacích a 6 pracovišť pro činnost štábu v poli, která budou funkčně propojeny s velitelskými Pandury.

Jedná se již o historicky druhý kontrakt na dodávku v Česku vyráběných Pandurů po loňském kontraktu na dodávku těchto transportérů pro indonéskou armádu. „Z dlouhodobého hlediska je výroba českých Pandurů v prvé řadě exportního charakteru, nicméně projekt pro Armádu ČR je pro nás cennou a váženou referencí,“ uvádí výkonná ředitelka TDV Eva Balcárková.

Český výrobce zároveň garantuje, že cena strojového spodku vozidla, který se v TDV vyrábí, bude nižší, než byla cena od zahraničního dodavatele před sedmi lety. „Zatímco cena jednoho podvozku vozidla byla před sedmi lety cca 56 milionů Kč s DPH, naše cena bude nižší než 50 milionů Kč s DPH,“ uvádí Eva Balcárková. Oproti dříve dodaným Pandurům mají nyní navíc vozidla zvýšenou balistickou ochranu.

Technologický skelet vozidla Pandur v TATRA DEFENCE VEHICLE; ilustrační foto. / TATRA DEFENCE VEHICLE

Celková cena je cca 1,7 miliardy Kč bez DPH (cca 2 miliardy s DPH, která se ale vrací zpět do státního rozpočtu). Více než polovina ceny vozidel je tvořena speciálním komunikačním, spojovacím, elektronickým a dalším vybavením, na jehož produkci se významně podílejí desítky českých výrobců a dodavatelů.

Následuje jejich příkladný výčet s uvedením sídla podniku a jeho produktu:
+ Vojenský výzkumný ústav, s.p., Brno (přídavná balistická ochrana, sedačky osádky, systémy utajovaného přenosu dat);
+ Vojenský technický ústav pozemního vojska, Vyškov (filtrační a ventilační zařízení, dodávka elektrocentrál, komplexní zkoušky vozidel);
 + Vojenský technický ústav výzbroje a munice, Slavičín (lafeta pro zbraně);
 + B.O.I.S. FILTRY, Blansko (prostředky modulárního maskování);
 + OPTOKON, Jihlava (datové sítě pro nástavbovou část, optické prvky kabeláže),
 + Ray Service, Staré Město (dodávka kabeláže do vozidel);
 + RETIA, Pardubice (kompletní architektura, design a výroba nástavby vozidel);
 + URC Systems, Prostějov (modulární rušičky, výsuvné anténní systémy);
 + Letecké přístroje Praha, Praha (vnitřní komunikační a diagnostické přístroje);
 + Meopta Systems, Přerov (integrované přístroje pro denní a noční vidění);
 + AKERMANN ELECTRONIC, Praha (speciální IT technika pro nástavbovou část a pracoviště štábu);
 + INTERLINK CS, Praha (komunikační systémy platformy Harris pro nástavbovou část).

Harmonogram dodávek

Zboží

Počty kusů, které mají být dodány v roce:

Celkem v létech    2019 - 2020

2019 do 15.12.

2020 do 15. 12.

Pandury velitelsko-štábní

2

4

6

Pandury spojovací

2

12

14

Polní pracoviště štábu

2

4

6

Nahlásit chybu v článku


Související články

TATRA TRUCKS splnila dodávku pro AČR tři měsíce před termínem

Kopřivnická automobilka TATRA TRUCKS dokázala splnit zakázku pro Armádu ČR více než tři měsíce před ...

Armáda ČR kupuje nové Pandury. Jak je to s cenou?

Armáda České republiky objednala u české firmy TATRA DEFENCE VEHICLE 20 kolových obrněných vozidel ...

Elitní 601. skupina speciálních sil: Vše je o lidech

Největší hodnotou 601. skupiny speciálních sil (601. skss) jsou její příslušníci. Avšak podmínkou ...

Táborský Svatováclavský prapor prověřilo cvičení v zimních podmínkách

Vojenský újezd Boletice se stal prostorem pro zahájení výcviku 42.mpr. Rok 2017 bude náročný pro ...

Komentáře

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • JiriR
    12:15 31.01.2017

    Tahle zakázka je navíc pro TDV tak trochu nešťastná- malý počet vysoce specializovaných vozů. TDV má zisk na podvozku, na čemkoliv jiném (např. zbraňová stanice) z toho má minimum. ...Zobrazit celý příspěvek

    Tahle zakázka je navíc pro TDV tak trochu nešťastná- malý počet vysoce specializovaných vozů. TDV má zisk na podvozku, na čemkoliv jiném (např. zbraňová stanice) z toho má minimum. TDV (a vůbec se tím netají) cílí hlavně na velkou sérii základní linie pandurů s jednoduchou kulometnou věží.Skrýt celý příspěvek

  • juhelak
    12:09 31.01.2017

    stejně se mi to zdá moc..pri tak malé serii. Pokud to tak je tak doufam ze výběrko na bvp nevyhraje ASCOD s tím že by se licenčně vyráběl v Tatře.

    stejně se mi to zdá moc..pri tak malé serii. Pokud to tak je tak doufam ze výběrko na bvp nevyhraje ASCOD s tím že by se licenčně vyráběl v Tatře.

  • JiriR
    12:08 31.01.2017

    Opticky ta dlouhá doba dodávky vypadá jako skluz, půjde ale o kombinaci rozložení financování v čase a hlavně o to, že celá řada vyjmenovaných systému buď nedávno teprve ukončila ...Zobrazit celý příspěvek

    Opticky ta dlouhá doba dodávky vypadá jako skluz, půjde ale o kombinaci rozložení financování v čase a hlavně o to, že celá řada vyjmenovaných systému buď nedávno teprve ukončila vývoj anebo se vývoj teprve chýlí ke konci a bude následovat ověřování, testování atd. Kam spěcháte? :-)Skrýt celý příspěvek

  • Rošťák
    12:05 31.01.2017

    Jak napsal Nesher, v tom čase je integrace zařízení a testování vozidel a vojskové zkoušky, proto tak velká prodleva k prvním vozidlům, třeba to klapne a Tatra opět předá vše s ...Zobrazit celý příspěvek

    Jak napsal Nesher, v tom čase je integrace zařízení a testování vozidel a vojskové zkoušky, proto tak velká prodleva k prvním vozidlům, třeba to klapne a Tatra opět předá vše s předstihem jako u poslední dodávky 810Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    12:02 31.01.2017

    Juhelak Jenže vyrobit OT je jenom část celého kontraktu (ta jednodušší), pak se bude muset vymyslet, vyrobit, otestovat, namontovat speciální vybavení + musí proběhnout vojskové ...Zobrazit celý příspěvek

    Juhelak
    Jenže vyrobit OT je jenom část celého kontraktu (ta jednodušší), pak se bude muset vymyslet, vyrobit, otestovat, namontovat speciální vybavení + musí proběhnout vojskové zkoušky. Vzhledem k tomu, že spousta věcí se budě dělat na míru, případně integrovat různé komponenty od mnoha výrobců do funkčního systému což určitě nikdo nebude dělat pokud nemá podepsaný kontrakt, tak mi deadline 15.12. 2019 (klidně to mohou stihnout dříve) nepřipadá přehnaný.
    Navíc je tu ta zakázka pro Indonésii, tudíž rozhodně nebude TDV dělat jen těch 20 vozidel a dále se ještě letos počítá s podpisem zakázky na 62 Titusů s podobným vybavením.Skrýt celý příspěvek

  • juhelak
    11:48 31.01.2017

    otecko: rok je v pohode..ale oni píšou do 15.12.2019 coz je skoro 3 roky na první vozidla..Ta firma nemá jinou zakázku a část podvozku už má vyrobeno..takze aby tam v 70 lidech ...Zobrazit celý příspěvek

    otecko: rok je v pohode..ale oni píšou do 15.12.2019 coz je skoro 3 roky na první vozidla..Ta firma nemá jinou zakázku a část podvozku už má vyrobeno..takze aby tam v 70 lidech delali 6 aut 3 roky mi příjde hodne.Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    11:35 31.01.2017

    Mohli by tomu dát i novej název, Poláci též přejmenovali své upravené Patrie na Rosomaky. Už proto, že pandúři byli hrdlořezové, spíš polovojenské oddíly složené z kriminálníků, ...Zobrazit celý příspěvek

    Mohli by tomu dát i novej název, Poláci též přejmenovali své upravené Patrie na Rosomaky. Už proto, že pandúři byli hrdlořezové, spíš polovojenské oddíly složené z kriminálníků, později uherský regiment. Z toho mám vždycky asociaci ze starého filmu (možná Jánošík?), kde jacísi slovenští zbojníci na sebe křičí, utěkajte, pandúri idú.Skrýt celý příspěvek

  • otecko
    11:17 31.01.2017

    juheláku, už se píše rok 2017 -únor, takže 2018 je rok, ne dva a to jde, když na Octavii čekáš tři měsíce, ne?

    juheláku, už se píše rok 2017 -únor, takže 2018 je rok, ne dva a to jde, když na Octavii čekáš tři měsíce, ne?

  • juhelak
    11:01 31.01.2017

    první budou mít za více než dva roky..na to že podvozky už mají hotové, tak doufám že to je hraniční doba, kterou zvolili v případě aby neplatili nějaké penále pokud by nekterý z ...Zobrazit celý příspěvek

    první budou mít za více než dva roky..na to že podvozky už mají hotové, tak doufám že to je hraniční doba, kterou zvolili v případě aby neplatili nějaké penále pokud by nekterý z dodavatelů měl problém..a že první budou už za rok.

    Jinak díky za článek..mohlo být zmíněno konkretně v číslech nebo stanag o kolik bude nová balistika lepší.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    10:49 31.01.2017

    Docela by mě zajimalo, do kdy končí původním Pandurům životnost. Přeci jen, se může stát, že po zavedení nových BVP (kompletně u jednotek do roku 2029), bude potřeba obměnit i ...Zobrazit celý příspěvek

    Docela by mě zajimalo, do kdy končí původním Pandurům životnost. Přeci jen, se může stát, že po zavedení nových BVP (kompletně u jednotek do roku 2029), bude potřeba obměnit i Pandury za něco novějšího. Pokud by to byl nějaký tuzemský "Pandur III" tak jedině dobře. Přeci jen i Poláci si svoje Rosomáky obdobně vylepšují a upravená verze se začíná dost lišit od původní licenční Patrie AMV.
    ps. děkuju za výčet subdodavatelů (!)Skrýt celý příspěvek

  • stirling
    10:22 31.01.2017

    marfolodej: souhlas, ale vidím v tom pozitiva, že balistika u nových vozidel jde nahoru oproti původním a také se možná moc u těchto typů nepočítá s přídavnou balistikou, což u ...Zobrazit celý příspěvek

    marfolodej: souhlas, ale vidím v tom pozitiva, že balistika u nových vozidel jde nahoru oproti původním a také se možná moc u těchto typů nepočítá s přídavnou balistikou, což u kbvp ano.Skrýt celý příspěvek

  • HonzaH
    10:19 31.01.2017

    stirling: No mne to napadlo taky, že to děsně dlouho trvá. Ale pak mne zase napadlo, jestli v tom není také čas na nějaké testování a vojskové zkoušky. V podstatě je to úplně nová ...Zobrazit celý příspěvek

    stirling: No mne to napadlo taky, že to děsně dlouho trvá. Ale pak mne zase napadlo, jestli v tom není také čas na nějaké testování a vojskové zkoušky. V podstatě je to úplně nová technika, která ještě není do AČR zavedena.

    Jinak jsem rád, že se to začalo konečně hýbat, že se konečně modernizuje a pořizuje nová technika. A taky že se český zbrojní průmysl zase začíná zvedat.Skrýt celý příspěvek

  • Padousek
    10:19 31.01.2017

    marfolodej: První Pandury (17 kusů od výrobce), bylo vyrobeno před 10 lety a od té doby vozidlo prošlo určitým vývojem a modernizací, proto ta lepší balistická ochrana.

    marfolodej: První Pandury (17 kusů od výrobce), bylo vyrobeno před 10 lety a od té doby vozidlo prošlo určitým vývojem a modernizací, proto ta lepší balistická ochrana.

  • marfolodej
    10:12 31.01.2017

    Spojovací a velitelská vozidla budou mít vyšší balistickou ochranu než bojová vozidla!!! To je zoufalý...jdi bojovat máš jen plech já budu vzadu a budu telefonovat schovanej za ...Zobrazit celý příspěvek

    Spojovací a velitelská vozidla budou mít vyšší balistickou ochranu než bojová vozidla!!! To je zoufalý...jdi bojovat máš jen plech já budu vzadu a budu telefonovat schovanej za pancířem. (to je jen trocha ironické nadsázky)Skrýt celý příspěvek

  • stirling
    10:04 31.01.2017

    Aha tak jen co jsem to odeslal mě to docvakalo, ty polní pracoviště štábu nejsou pandury.

    Aha tak jen co jsem to odeslal mě to docvakalo, ty polní pracoviště štábu nejsou pandury.

  • stirling
    10:02 31.01.2017

    Jsem z toho jelen, z nadpisu a z tabulky na konci vyplývá, že jich bude 26 ks celkem, ale v jiné části textu se zase píše celkem o 20 ks. Jinak ten čas výroby je fakt brutální, to ...Zobrazit celý příspěvek

    Jsem z toho jelen, z nadpisu a z tabulky na konci vyplývá, že jich bude 26 ks celkem, ale v jiné části textu se zase píše celkem o 20 ks. Jinak ten čas výroby je fakt brutální, to by snad udělalo dříve pár chlapu v garážových podmínkách...Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 3 z 3