Bell Helicopter pokračuje ve vývoji vrtulníků budoucnosti

FCX-001; větší foto / Bell Helicopter

Bell Helicopter, dceřiná společnost konsorcia Textron Inc. (NYSE: TXT), představila svou vizi budoucnosti rotorových letadel – FCX-001. Jedná se o první koncepční vrtulník společnosti Bell Helicopter a představuje 3-D plán pro poskytování bezpečnějších, inteligentnějších a efektivnějších řešení rotorových strojů.

„Společnost Bell Helicopter v průběhu posledních osmdesáti let vždy dokázala naplnit představy o moderním létání a převést tyto zdánlivě nereálné vize do praxe," uvedl prezident a generální ředitel společnosti Bell Helicopter Mitch Snyder během slavnostního zahájení výstavy HAI Heli-Expo.

„Před devíti měsíci jsme vytvořili specializovaný tým, který se zaměřil na technologické novinky a také na to, jak je můžeme zakomponovat do našich produktů. Prvním úkolem tohoto týmu bylo vytvořit pomyslnou mapu nových technologií a inovací, které bychom rádi v blízké budoucnosti uvedli na trh," dodal Snyder.

Bell Helicopter vytvořil základní pracovní skupinu složenou z inženýrů a týmu grafických designérů, kteří dokázali vzájemnou spoluprací najít řešení v dosud problematických oblastech.

V rámci jejich společné kooperace vznikl koncept vrtulníku FCX-001, jenž fyzicky demonstruje nový způsob myšlení společnosti Bell Helicopter.

Maketa vrtulníku FCX-001 na výstavě HAI Heli-Expo; větší foto / Bell Helicopter

FCX-001 byl vytvořen tak, aby odpovídal rostoucím požadavkům zákazníků a představil klíčové technologie, které způsobí revoluci v prožitku z letu pro piloty i cestující:

  • Nový systém kontroly točivého momentu v ocasu stroje vyvinutý pro zvýšení bezpečnosti, výkonových parametrů a snížení hluku vertikálních rotorových letadel jednou provždy;

  • Hybridní pohon kombinující pokročilé jádro tepelného motoru jako hlavního zdroje výkonu, například s elektrickým rozvaděčem a motory, které pohánějí systém kontroly točivého momentu, pro větší kontrolu a jednodušší provoz a údržbu vozidla;

  • Konstrukce stroje je vyrobena z moderních dlouhodobě udržitelných materiálů a poskytuje maximální strukturální výkon a možnost konfigurace jednotlivých požadavků dle přání našich zákazníků. Nová konstrukce zajistí intenzivnější povědomí o chování stroje za letu, lepší viditelnost a větší prostor při použití ideální kombinace kvalitního materiálu a funkční geometrie. Trup stroje je také základem pro řízení spotřeby energie – energii je ukládána a následně distribuována tam, kde bude maximálně využita pro větší efektivitu letu vrtulníku;

  • Podvozek s netradiční geometrií, která usnadňuje funkci v kombinaci s moderními materiály a ovládáním;

  • Lopatky rotoru schopné měnit svou polohu a optimalizovat výkon v různých letových režimech;

  • Samostatné pilotní sedadlo a zcela nový přístup k řízení stroje prostřednictvím rozšířené reality (AR) a počítačového asistenčního systému využívajícího umělé inteligence;

  • Jednoduše sestavitelná kabina pro cestující vylepšená technologií rozšířené reality pro maximální zážitek z letu. Rozšířená realita umožní sledovat nejnovější zprávy z celého světa, pořádat video konferenční hovory, sdílet dokumenty s ostatními cestujícími nebo přehrávat film či hudbu k relaxaci.

„Být průkopníkem v leteckém průmyslu je v naší DNA a chceme sdílet tuto neutuchající vášeň s celým světem. FCX-001 ukazuje cestu naší budoucnosti – zaměření na inovativní řešení a technologie. Jsme rádi, že můžeme prezentovat novinky, které vyvíjíme v naší společnosti, a až nastane pravý čas, ukážeme toho jistě ještě mnohem více," dodává Mitch Snyder.

Velká galerie fotek z představení vrtulníku FCX-001 na výstvě HEI Heli-Expo.

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

UH-1Y Venom: Bell Helicopter podepsala memorandum o porozumění s MPI Group

Bell Helicopter, dceřiná společnost Textron Inc. (NYSE: TXT), s radostí oznamuje, že podepsala ...

Vylepšený V-22 Osprey pro speciální operace

Velitelství letectva pro speciální operace AFSOC (Air Force Special Operations Command) plánuje ...

VTOL-X Plane nahradí vrtulníky Apache a Black Hawk?

Ve Spojených státech běží velká debata o nástupcích bitevních vrtulníků AH-64 Apache a víceúčelových ...

Těžký vrtulník CH-53K King Stallion v ceně stíhacího letadla

Americké ministerstvo obrany odsouhlasilo začátek sériové výroby těžkého vrtulníku CH-53K King ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Pro vizuální i informační zpřehlednění diskuze jsme od 4.9.2020 vytvořili sbalovací příspěvky. Viditelných bude vždy prvních 180 znaků. V případě zájmu si může čtenář zbytek textu v příspěvku rozbalit a poté zase sbalit.

Zvýraznit příspěvky za posledních:
  • Kozlus
    17:24 13.06.2017

    Celkem se divim, ze tam neni tlacna vrtule. Cekal bych, ze tu vyhodu rychlosti budou chtit vyuzit.

    Celkem se divim, ze tam neni tlacna vrtule. Cekal bych, ze tu vyhodu rychlosti budou chtit vyuzit.

  • shal
    23:15 09.06.2017

    RiMr71: Já si spíše myslím, že to dostal na starost nějaký markeťák, který pořádně nevěděl o čem píše.

    RiMr71: Já si spíše myslím, že to dostal na starost nějaký markeťák, který pořádně nevěděl o čem píše.

  • RiMr71
    14:20 09.06.2017

    ...tady teda řádil nějaký "překladatel"...

    "pro větší kontrolu a jednodušší provoz a údržbu vozidla"
    "Lopatky rotoru schopné měnit svou polohu"

    ...tady teda řádil nějaký "překladatel"...

    "pro větší kontrolu a jednodušší provoz a údržbu vozidla"
    "Lopatky rotoru schopné měnit svou polohu"