Bell Helicopter pokračuje ve vývoji vrtulníků budoucnosti

FCX-001; větší foto / Bell Helicopter

Bell Helicopter, dceřiná společnost konsorcia Textron Inc. (NYSE: TXT), představila svou vizi budoucnosti rotorových letadel – FCX-001. Jedná se o první koncepční vrtulník společnosti Bell Helicopter a představuje 3-D plán pro poskytování bezpečnějších, inteligentnějších a efektivnějších řešení rotorových strojů.

„Společnost Bell Helicopter v průběhu posledních osmdesáti let vždy dokázala naplnit představy o moderním létání a převést tyto zdánlivě nereálné vize do praxe," uvedl prezident a generální ředitel společnosti Bell Helicopter Mitch Snyder během slavnostního zahájení výstavy HAI Heli-Expo.

„Před devíti měsíci jsme vytvořili specializovaný tým, který se zaměřil na technologické novinky a také na to, jak je můžeme zakomponovat do našich produktů. Prvním úkolem tohoto týmu bylo vytvořit pomyslnou mapu nových technologií a inovací, které bychom rádi v blízké budoucnosti uvedli na trh," dodal Snyder.

Bell Helicopter vytvořil základní pracovní skupinu složenou z inženýrů a týmu grafických designérů, kteří dokázali vzájemnou spoluprací najít řešení v dosud problematických oblastech.

V rámci jejich společné kooperace vznikl koncept vrtulníku FCX-001, jenž fyzicky demonstruje nový způsob myšlení společnosti Bell Helicopter.

Maketa vrtulníku FCX-001 na výstavě HAI Heli-Expo; větší foto / Bell Helicopter

FCX-001 byl vytvořen tak, aby odpovídal rostoucím požadavkům zákazníků a představil klíčové technologie, které způsobí revoluci v prožitku z letu pro piloty i cestující:

  • Nový systém kontroly točivého momentu v ocasu stroje vyvinutý pro zvýšení bezpečnosti, výkonových parametrů a snížení hluku vertikálních rotorových letadel jednou provždy;

  • Hybridní pohon kombinující pokročilé jádro tepelného motoru jako hlavního zdroje výkonu, například s elektrickým rozvaděčem a motory, které pohánějí systém kontroly točivého momentu, pro větší kontrolu a jednodušší provoz a údržbu vozidla;

  • Konstrukce stroje je vyrobena z moderních dlouhodobě udržitelných materiálů a poskytuje maximální strukturální výkon a možnost konfigurace jednotlivých požadavků dle přání našich zákazníků. Nová konstrukce zajistí intenzivnější povědomí o chování stroje za letu, lepší viditelnost a větší prostor při použití ideální kombinace kvalitního materiálu a funkční geometrie. Trup stroje je také základem pro řízení spotřeby energie – energii je ukládána a následně distribuována tam, kde bude maximálně využita pro větší efektivitu letu vrtulníku;

  • Podvozek s netradiční geometrií, která usnadňuje funkci v kombinaci s moderními materiály a ovládáním;

  • Lopatky rotoru schopné měnit svou polohu a optimalizovat výkon v různých letových režimech;

  • Samostatné pilotní sedadlo a zcela nový přístup k řízení stroje prostřednictvím rozšířené reality (AR) a počítačového asistenčního systému využívajícího umělé inteligence;

  • Jednoduše sestavitelná kabina pro cestující vylepšená technologií rozšířené reality pro maximální zážitek z letu. Rozšířená realita umožní sledovat nejnovější zprávy z celého světa, pořádat video konferenční hovory, sdílet dokumenty s ostatními cestujícími nebo přehrávat film či hudbu k relaxaci.

„Být průkopníkem v leteckém průmyslu je v naší DNA a chceme sdílet tuto neutuchající vášeň s celým světem. FCX-001 ukazuje cestu naší budoucnosti – zaměření na inovativní řešení a technologie. Jsme rádi, že můžeme prezentovat novinky, které vyvíjíme v naší společnosti, a až nastane pravý čas, ukážeme toho jistě ještě mnohem více," dodává Mitch Snyder.

Velká galerie fotek z představení vrtulníku FCX-001 na výstvě HEI Heli-Expo.

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

UH-1Y Venom: Bell Helicopter podepsala memorandum o porozumění s MPI Group

Bell Helicopter, dceřiná společnost Textron Inc. (NYSE: TXT), s radostí oznamuje, že podepsala ...

Vylepšený V-22 Osprey pro speciální operace

Velitelství letectva pro speciální operace AFSOC (Air Force Special Operations Command) plánuje ...

VTOL-X Plane nahradí vrtulníky Apache a Black Hawk?

Ve Spojených státech běží velká debata o nástupcích bitevních vrtulníků AH-64 Apache a víceúčelových ...

Těžký vrtulník CH-53K King Stallion v ceně stíhacího letadla

Americké ministerstvo obrany odsouhlasilo začátek sériové výroby těžkého vrtulníku CH-53K King ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

Zvýraznit zeleně příspěvky za posledních:
  • Kozlus
    17:24 13.06.2017

    Celkem se divim, ze tam neni tlacna vrtule. Cekal bych, ze tu vyhodu rychlosti budou chtit vyuzit.

  • shal
    23:15 09.06.2017

    RiMr71: Já si spíše myslím, že to dostal na starost nějaký markeťák, který pořádně nevěděl o čem píše.

  • RiMr71
    14:20 09.06.2017

    ...tady teda řádil nějaký "překladatel"...

    "pro větší kontrolu a jednodušší provoz a údržbu vozidla"
    "Lopatky rotoru schopné měnit svou polohu"