Bell zahájil výrobu vrtulníku AH-1Z pro České republiku

-
24. 2. 2022
-
194 komentářů
-
Tisková zpráva
Společnost Bell Textron Inc., dceřiná firma Textron Inc. (NYSE: TXT), zahájila ve svém montážním středisku v texaském Amarillu výrobu prvního vrtulníku AH-1Z Viper pro Českou republiku. Po zahájení produkce stroje UH-1Y, která započala v červnu minulého roku, se jedná se o další úspěšný krok ve výrobě smíšené letky strojů H-1 pro Českou republiky v rámci zahraničního vojenského prodeje (FMS).
Mike Deslatte, viceprezident a ředitel programu H-1 ve společnosti Bell, uvedl: „Jsme si velmi dobře vědomi, co vše vyžaduje realizace úspěšného mezinárodního programu,“ a pokračoval: „Chápeme, jak velmi je důležité zprostředkovat zákazníkům bezkonkurenční výhody strojů H-1. Samozřejmě naší hlavní prioritou zůstává výroba výjimečných bojových letounů. Ve spolupráci s americkou vládou, která je naším partnerem v programu H-1, proto získají české vzdušné síly novou vysoce moderní techniku.“
Nad rámec výroby vrtulníků H-1 vybuduje Bell také letecké výcvikové středisko pro Českou republiku; to je klíčové pro úspěšné začlenění nových strojů do stávající struktur místních ozbrojených sil.
Společnost Bell zahájila výrobu vrtulníků UH-1Y pro Českou republiku v roce 2021 – jedná se o první zakázku na tyto stroje pro mezinárodního provozovatele. Nákupem vrtulníků AH-1Z a UH-1Y se České republice plně otevírají výhody spojené s 85procentní shodností jejich dílů; právě tato shodnost například umožňuje společný výcvik pilotů a zásadně zjednodušuje logistický řetězec a servis.
Společnost Bell v současné době aktivně vyrábí letouny AH-1Z pro námořní pěchotu USA, Bahrajnské království a Českou republiku. Celkem je program H-1 na dobré cestě ke vzniku217 letounů AH-1Z a 168 letounů UH-1Y, přičemž 100 po sobě chronologicky vyrobených strojů H-1 bylo námořní pěchotě i mezinárodním zákazníkům FMS dodáno včas.
Kabina českého letounu AH-1Z na výrobní lince v montážním středisku v Amarillu, kde byla právě zahájena výroba; větší foto / Bell Textron
Související články
ROZHOVOR: Keith Flail o UH-1Y Venom a AH-1Z Viper pro Armádu ČR
Minulý týden proběhla v Praze konference Combat Helicopter, kde odborníci diskutovali o nejnovějších ...
-
24.11.2015
-
67 komentářů
-
Jan Grohmann
Proč Armáda ČR vybrala vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom?
Armáda ČR získá útočné vrtulníky AH-1Z Viper a víceúčelové UH-1Y Venom. Jedním ze zvažovaných strojů ...
-
16.10.2019
-
226 komentářů
-
Jan Grohmann
Námořní pěchota vyřadí pětinu vrtulníků AH-1Z Viper a UH-1Y Venom
Podle amerického portálu The Drive:War Zone americká námořní pěchota (USMC) v rámci reformy Force ...
-
26.03.2021
-
77 komentářů
-
Jan Grohmann
AH-1Z Viper a UH-1Y Venom: Unikátní schopnosti pro Armádu ČR
V roce 2023 Armáda České republiky získá první bojové vrtulníky AH-1Z Viper (Zulu) a víceúčelové ...
-
20.04.2021
-
222 komentářů
-
Jan Grohmann
Komentáře
https://www.flugrevue.de/bell-...
Posledný pre US Marine.https://www.flugrevue.de/bell-...
Posledný pre US Marine.V posledním L+K vyšel poměrně rozsáhlý článek o nákupu H-1. Takže tady shrnu ty nejzajímavější body. -Provoz všech Mi-24 bude ukončen do konce roku. -První skupina posádek a ...Zobrazit celý příspěvek
V posledním L+K vyšel poměrně rozsáhlý článek o nákupu H-1. Takže tady shrnu ty nejzajímavější body.
-Provoz všech Mi-24 bude ukončen do konce roku.
-První skupina posádek a techniků se intenzivně připravuje na odjezd o USA. Kde podstoupí výcvik přímo u jednotky USMC. V první skupině by to mělo být 20 vojáků. Zajímavost je že Američani požaduji piloty s minimálním náletem 500 hodin. Nepůjde tedy o výcvik od nuly, ale vloženě o přeškolení na úroveň instruktorů (má být kompletně dokončen až v ČR). Vojáci nalétají na reálné technice a simulátoru zhruba 80 hodin.
-Na základně v Náměšti bude minimálně dva roky působit americký mobilní výcvikový team.
-V Náměšti bude zatím provozován simulátor Viperu (s možností výcviku i posádek Venomu). Z americké strany přišla prý nabídka na možnost odkupu simulátoru Venomu z přebytků USMC.
-Harmonogram dodávek strojů má být následující:
První čtvrtletí 2023 1x UH-1Y a 1x AH-1Z.
Druhé čtvrtletí 1x UH-1Y a 3x AH-1Z.
Třetí čtvrtletí 3x UH-1Y.
Čtvrté čtvrtletí 3x UH-1Y.
-Vrtulníky budou v prakticky stejné konfiguraci jako je nejnovější standard USMC.
-Údajně existuje značný zájem na nákupu dalších strojů a sekce rozvoje sil MO prověřuje možné varianty. Je možnost buď objednat další stroje a jejich výroba plynule naváže na současnou objednávku. Další možnost je využitý toho že USMC část stojů odstavilo a padlo rozhodnutí na jejich odprodej. To by byla finančně velice zajímavá možnost. S tím že se zatím ovšem neví nic o stavu konkrétních strojů určených k odprodeji. Prý je ale několik vážných zájemců i mimo státy NATO.
-V případě že by došlo k rozšíření flotily je plán převést posádky "krovkových" Mi-171 na vrtulníky H-1 a Mily předat 24. základně kde nahradí Mi-17.Skrýt celý příspěvekNapíšu to i sem: Jak to vypadá s dodávkami systému H1 do ČR? Vždyť s již rozpracovanou kabinou se Bell chlubil už někdy v létě. A ještě chci upozornit, že podle dříve zmiňovaných ...Zobrazit celý příspěvek
Napíšu to i sem:
Jak to vypadá s dodávkami systému H1 do ČR? Vždyť s již rozpracovanou kabinou se Bell chlubil už někdy v létě. A ještě chci upozornit, že podle dříve zmiňovaných termínů by armáda měla v tomto měsíci obdržet posudky ohledně směřování letectva (tj. co plánuje provozovat po r. 2027).Skrýt celý příspěvekPodle předpokadu mají dodávky začít začátkem roku 2023.
Pouze ohledně nadzvukového letectva.Podle předpokadu mají dodávky začít začátkem roku 2023.
Pouze ohledně nadzvukového letectva.2023 mi přijde moc pozdě, ten vrtulník z červencové fotografie musí snad už být ve finiši, no uvidíme. A samozřejmě myslím nadzvuky, i když asi Alcám pomalu začíná zvonit ...Zobrazit celý příspěvek
2023 mi přijde moc pozdě, ten vrtulník z červencové fotografie musí snad už být ve finiši, no uvidíme.
A samozřejmě myslím nadzvuky, i když asi Alcám pomalu začíná zvonit umíráček.Skrýt celý příspěvek
Alca má mezi naprostou většinou přispěvatelů na AN mizernou pověst a nejraději by ji sešrotovali. Můj názor ale je, že díky svému radaru, AIM-9mm a 20mm kanónu je Alca více než ...Zobrazit celý příspěvek
Alca má mezi naprostou většinou přispěvatelů na AN mizernou pověst a nejraději by ji sešrotovali.
Můj názor ale je, že díky svému radaru, AIM-9mm a 20mm kanónu je Alca více než vhodná pro boj s rusáckými vrtulníky i s drony kategorie MALE.
Pro pozemní boj má integrovaný Mawerick i PaweWay II, hodilo by se integrovat i JDAM GBU-38 a APKWS. Při správném nasazení může odvést svou práci i v pozemním boji.Skrýt celý příspěvekTo letadlo naprosto zbytečně vysává rozpočet a zabírá místo. Už jen fakt, že místo těch 70 159 se tu mohlo prohánět 70 F-16, které mají mnohem větší bojovou hodnotu by měl být ...Zobrazit celý příspěvek
To letadlo naprosto zbytečně vysává rozpočet a zabírá místo. Už jen fakt, že místo těch 70 159 se tu mohlo prohánět 70 F-16, které mají mnohem větší bojovou hodnotu by měl být rozhodující. Navíc se blíží polovině životnosti, kdy budou třeba další velké investice.Skrýt celý příspěvek
Tak maximálně 20 olétaných F-16A, které by rozpočet vysávaly mnohem více. Tím neříkám, že se mělo koupit 70 kusů L-159. Příspěvek byl o tom, když už je máme, tak je uveďme do ...Zobrazit celý příspěvek
Tak maximálně 20 olétaných F-16A, které by rozpočet vysávaly mnohem více.
Tím neříkám, že se mělo koupit 70 kusů L-159. Příspěvek byl o tom, když už je máme, tak je uveďme do stavu, kdy k něčemu budou.
A jak je vidět na Ukrajině, kde operují vrtulníky i Su-25, tak při správném nasazení může být kategorie letadel jako L-159 užitečná i v konfliktu vysoké intenzity a ne jen na bombardování kozomrdů.Skrýt celý příspěvekJenže v tehdejších cenách při zahnutí nákladů na vývoj a neustálé dotace Aeru jedna Alca vyšla dráže než jedna zbrusu nová F-16. Tady je totiž problém, že vývoj neplatilo Aero, ale ...Zobrazit celý příspěvek
Jenže v tehdejších cenách při zahnutí nákladů na vývoj a neustálé dotace Aeru jedna Alca vyšla dráže než jedna zbrusu nová F-16. Tady je totiž problém, že vývoj neplatilo Aero, ale stát a nastala stejná situace jako s T-72, kdy v reálu vyšly dráže, než kdyby se koupily zbrusu nové leopardy.Skrýt celý příspěvek
Stát měl na výběr tyto možnosti: 1) nic neobjednávat - S velkou pravděpodobností by Aero jako výrobce ukončilo provoz. 2) Dotovat určitými dotacemi Aero aby nezkrachovalo. 3) ...Zobrazit celý příspěvek
Stát měl na výběr tyto možnosti:
1) nic neobjednávat - S velkou pravděpodobností by Aero jako výrobce ukončilo provoz.
2) Dotovat určitými dotacemi Aero aby nezkrachovalo.
3) Koupit L159A a tím podpořit Aero, dodat AČR relativně moderní a podle západních standardů. Problém L159A je to že nebyla integrována veškerá výzbroj co byla plánována. Zda je problém na straně výrobce (dostal zaplaceno a neudělal), MO neobjednalo si to, AČR málo na to tlačila, přesně nevím (pouze si myslím že první varianta je nepravděpodobná).Skrýt celý příspěvek
Ukrajina urcite opet zmeni pohled na techniku. Rekl bych par prvnich postrehu 1) pasivni odolnost vozidel je uzitecna tak do 30mm, vse navic je vezeni zbytecne hmotnosti, ochrana ...Zobrazit celý příspěvek
Ukrajina urcite opet zmeni pohled na techniku. Rekl bych par prvnich postrehu
1) pasivni odolnost vozidel je uzitecna tak do 30mm, vse navic je vezeni zbytecne hmotnosti, ochrana nad razi 30mm musi byt aktivni
2) kralem bojiste jsou manpady a ptřs. NLAW na zadech "kazdeho" vojaka paralizuje nepratelske pohyby vozidel senzacne ucinne
3) aeromobilni operace jsou vysoce riskantni, stale plati totez co u Arnhemu, bez pozemniho koridoru se neudrzi
4) vozit vysadkare velkymi transportnimi letadly nad oblasti boju je vyroba vdov a sirotku
5) zasadni je udrzet moralku a bojoveho duchaSkrýt celý příspěvek1. Jak u čeho. Třeba tank odolnost 30mm dalece převyšuje a asi to nikdo za zbytečné nepovažuje. U klasických BVP má takovou odolnost snad je Puma. 4. Za předpokladu že není ...Zobrazit celý příspěvek
1. Jak u čeho. Třeba tank odolnost 30mm dalece převyšuje a asi to nikdo za zbytečné nepovažuje. U klasických BVP má takovou odolnost snad je Puma.
4. Za předpokladu že není potlačené PVO jistě.Skrýt celý příspěvekbod 1 jsem myslel tak, ze tank bez aktivni ochrany si zktatka svuj pancir veze zbytecne.
bod 1 jsem myslel tak, ze tank bez aktivni ochrany si zktatka svuj pancir veze zbytecne.
pri dostupnosti ptřs je asi jasne s cim se setka. Takze bez aktivni ochrany je pancir krome zakladniho zbytecny a s aktivni ochranou je pancir zbytecny vlastne take, samozrejme tam ...Zobrazit celý příspěvek
pri dostupnosti ptřs je asi jasne s cim se setka. Takze bez aktivni ochrany je pancir krome zakladniho zbytecny a s aktivni ochranou je pancir zbytecny vlastne take, samozrejme tam musi byt dostatek antimunice.Skrýt celý příspěvek
Scotty: tak to by byla hrubá naivita si myslet, že něco tak účinného se v nějaké další válce nebude chtít použít. Spíš se zdá, že anomálie byla válka 2014, tam bojovala na obou ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty: tak to by byla hrubá naivita si myslet, že něco tak účinného se v nějaké další válce nebude chtít použít. Spíš se zdá, že anomálie byla válka 2014, tam bojovala na obou stranách technika 70tých let. Nyní jedna strana má stále tu starou techniku, ale druhá strana dostala ultramoderní hračky. Silný pasivní pancíř je nespíš passé, podobně jako bitevní lodě měly v extrému až půl metru pancíře a dnešní lodě jsou jen skořápky. Ochrana musí být aktivní.Skrýt celý příspěvek
Patrně nikdo další se nebude pokoušet posílat vojenské kolony na nepřítelkyně území praktiky bez zabezpečení. Tady jedna strana používá idiotskou taktiku. To už se nepochybně ...Zobrazit celý příspěvek
Patrně nikdo další se nebude pokoušet posílat vojenské kolony na nepřítelkyně území praktiky bez zabezpečení. Tady jedna strana používá idiotskou taktiku. To už se nepochybně nebude v takové míře opakovat.Skrýt celý příspěvek
K těm manpadům - to že jsou teď tak účinné má minimálně dva důvody: - způsob nasazení rusáckých jednotek - mysleli si, že po hlavních silnicích dojedou do Kijeva a mimo několika ...Zobrazit celý příspěvek
K těm manpadům - to že jsou teď tak účinné má minimálně dva důvody:
- způsob nasazení rusáckých jednotek - mysleli si, že po hlavních silnicích dojedou do Kijeva a mimo několika lehkých střetů se Ukrajinci vzdají a do týdne budou ve Lvově a ve Vinici a bude po všem.
Takže zásobovací kolony nemají dost BVP a OT s pěchotou na potlačování jednotek provádějící přepady. Pěchota v OT na tento druh bojové činnosti zjevně neprošla výcvikem, takže neví jak správně reagovat na přepady (a v této chvíli na to nemá ani dost morálky nebo disciplíny) . Přestože mají rusáci vzdušnou převahu, tak zásobovacím kolonám neposkytují vzdušnou podporu. Hlídkující dron a dva Mi-17 s raketami a družstvem pěchoty by byly v otevřené krajině Ukrajiny pro přepadávající jednotky smrtelné nebezpečí.
A ten druhý důvod - zaútočili během předjaří - takže jestli nechtějí utopit techniku v bahně, musí používat silnice. Mimo to má tank na silnici menší spotřebu než na polní cestě. Zrovna dnes bylo video, jak T-90 a Gvozdika zapadly v poli.Skrýt celý příspěvekad 4) už se potvrdil alespoň jeden sestřel rusáckého IL-76?
Mimo prohlášení o několika sestřelech jsem nikde neviděl fotku s troskami. Aby to nebyla jen propaganda.ad 4) už se potvrdil alespoň jeden sestřel rusáckého IL-76?
Mimo prohlášení o několika sestřelech jsem nikde neviděl fotku s troskami. Aby to nebyla jen propaganda.
Další postřeh, co se týče techniky. Většina techniky, co Rusové používají je zničitelná průbojnou municí ráže 12,7 mm. Tahle munice dokáže klidně probít boční pancíř BVP nebo BTR. ...Zobrazit celý příspěvek
Další postřeh, co se týče techniky. Většina techniky, co Rusové používají je zničitelná průbojnou municí ráže 12,7 mm. Tahle munice dokáže klidně probít boční pancíř BVP nebo BTR.
https://www.vtusp.cz/en/produc...
Ve spojení s kulometem M2 ničivá zbraň.Skrýt celý příspěvekZvlášť zajímavé v kontrastu s tím co tu tvrdili zastánci modernizace BVP. Tady že se v boji nemůže stát že bude bojové vozidlo vystaveno boční palbě z velkorážného kulometu.
Zvlášť zajímavé v kontrastu s tím co tu tvrdili zastánci modernizace BVP. Tady že se v boji nemůže stát že bude bojové vozidlo vystaveno boční palbě z velkorážného kulometu.
Co se týká nasazené techniky mi přijde divné, že neslyším o ruských dronech, pouze o ukrajinských. Dále nejmodernější tanky, co jsem na fotkách a videích viděl, byly poslední veze ...Zobrazit celý příspěvek
Co se týká nasazené techniky mi přijde divné, že neslyším o ruských dronech, pouze o ukrajinských. Dále nejmodernější tanky, co jsem na fotkách a videích viděl, byly poslední veze T-80, T-90 ne. To samé u BVP, nemyslím ty natočené vyslovené šroty, ale obecně chybí novější typy nebo jsou v minimálním množství. Co vlastně to vlastně nasadili rusové za jednotky (mladí nebo naopak staří vojáci bez základů taktiky)? Typický ruský šlendrián?Skrýt celý příspěvek
Co se týče vojenské techniky, události na Ukrajině ukazují, že boj je veden na kolech. Jde o manévrovou válku a útočníci se přesouvají hlavně na kolech po slinících. To utvrzuje ...Zobrazit celý příspěvek
Co se týče vojenské techniky, události na Ukrajině ukazují, že boj je veden na kolech. Jde o manévrovou válku a útočníci se přesouvají hlavně na kolech po slinících.
To utvrzuje můj názor, že ČR by měla své zdroje investovat hlavně do kolové obrněné techniky, která se bude rychle schopna přesouvat.
Samozřejmě, tanky, pásové BVP jsou ideál, plus 60 F-35 a 100 raketometů... kdo by to nechtěl. Ale teď se bude muset, za co nejméně peněz získat co nejvíce muziky.
Pro tento typ bojů je ideální tenhle stroj: https://en.wikipedia.org/wiki/...
https://www.armyrecognition.co... Skrýt celý příspěvekZa milion euro/kus to vypadá opravdu zajímavě musím říct.
Za milion euro/kus to vypadá opravdu zajímavě musím říct.
Akurát, že milión euro/kus je to len pre francúzsku armádu, a aj pre Belgickú armádu stoja okolo 4,5-5 milióna/kus. Samozrejme na to čo ponúka to nie je zlá cena, ale to už radšej ...Zobrazit celý příspěvek
Akurát, že milión euro/kus je to len pre francúzsku armádu, a aj pre Belgickú armádu stoja okolo 4,5-5 milióna/kus. Samozrejme na to čo ponúka to nie je zlá cena, ale to už radšej BOV 8x8, ktoré aj uvezie roj vojakov.
Zdroj: https://www.defensenews.com/la... Skrýt celý příspěvekIS-3 Milion za kus bude asi v trochu očesané výbavě a počítejte s tím, že samotné vozidlo je k ničemu, když nebude mít u sebe pěchotu. A tu tam budete muset dopravit v dalším dobře ...Zobrazit celý příspěvek
IS-3
Milion za kus bude asi v trochu očesané výbavě a počítejte s tím, že samotné vozidlo je k ničemu, když nebude mít u sebe pěchotu. A tu tam budete muset dopravit v dalším dobře chráněném vozidle, které také nebude zadarmo.
Níže píšu, že výbava je to hezká, ale slušela by na BVP.Skrýt celý příspěvek
Možná asi koukám na jiný fotky nebo videa, ale tanky/pásy, BVP/pásy, PVO pásy, až teprve dělostřelectvo a raketové systémy pásy+kola, logistika+transport záloh kola........pásy tam ...Zobrazit celý příspěvek
Možná asi koukám na jiný fotky nebo videa, ale tanky/pásy, BVP/pásy, PVO pásy, až teprve dělostřelectvo a raketové systémy pásy+kola, logistika+transport záloh kola........pásy tam stále hrají prim. Jedna těžká brigáda a jedna střední....pásy a kola to je vhodná kombinace, samotná kola nikoliv.Skrýt celý příspěvek
Snaží se o rychlý výpad na Kyjev. Takže použití kolové techniky je pochopitelné. Ovšem na ostatních směrech útočí klasická mechanizovaná pěchota s tanky. Kterou také patrně ...Zobrazit celý příspěvek
Snaží se o rychlý výpad na Kyjev. Takže použití kolové techniky je pochopitelné. Ovšem na ostatních směrech útočí klasická mechanizovaná pěchota s tanky. Kterou také patrně prioritizují tankoborníci s Javeliny.
Spíš se ukazuje že menší jednotky s účinnou PTŘS dokážou klást až překvapivě efektivní odpor. To by měla být budoucnost AZ spíš než neefektivní postávání u ODOSů.Skrýt celý příspěvekPTŘS a RPG s tandemovými náložemi budou účinné vždy, minimálně do doby, než se větší množství obrněné techniky vybaví APS.
Postávání i u ODOSů je pouze politické zviditelnění AZ.PTŘS a RPG s tandemovými náložemi budou účinné vždy, minimálně do doby, než se větší množství obrněné techniky vybaví APS.
Postávání i u ODOSů je pouze politické zviditelnění AZ.Hlavně ty malé jednotky mohou být rozptýlené na velké ploše. Pak jsou Iskandery nebo střely s plochou dráhou letu, či dokonce takticko-operační rakety, k ničemu. Protože, co by asi ...Zobrazit celý příspěvek
Hlavně ty malé jednotky mohou být rozptýlené na velké ploše. Pak jsou Iskandery nebo střely s plochou dráhou letu, či dokonce takticko-operační rakety, k ničemu. Protože, co by asi tak ničili? Jedině civilní cíle.
AZ by měly mít Hiluxy, PTŘS, MANPADY a těžké kulomety M2. Vždyť s tím mohou parkovat v každé garáži, stodole atd.
A hlavně je to využitelné i v rámci budování zápolí.
Kdyby byli Ukrajinci seřazení na frontě, tak už by asi neexistovali.Skrýt celý příspěvekTak rozptýlit se dá ledasco. Ukrajinci měli zdá se dobré informace jak od vlastní rozvědky tak od Američanů. Ten první úder by až překvapivě neúčinný. Čekal jsem že minimálně ...Zobrazit celý příspěvek
Tak rozptýlit se dá ledasco. Ukrajinci měli zdá se dobré informace jak od vlastní rozvědky tak od Američanů. Ten první úder by až překvapivě neúčinný. Čekal jsem že minimálně postavení PVO a letectvo vyřadí okamžitě. Také to slavné ruské REB schopné vypnout komunikaci ve velkých oblastech se nějak nekoná.
Také informační operace která má mít Rusko dokonale zvládnuté jsou zatím prakticky neexistující. Naopak Ukrajincům se vyloženě daří posílat svůj narativ do světa.Skrýt celý příspěvek@Jan Grohmann Problém je od začátku s koncepcí AZ. Je to podfinancovaný hybrid mezi záložní armádou na způsob US Národní gardy a domobranou. Podmínky pro vstup do AZ jsou téměř ...Zobrazit celý příspěvek
@Jan Grohmann
Problém je od začátku s koncepcí AZ. Je to podfinancovaný hybrid mezi záložní armádou na způsob US Národní gardy a domobranou.
Podmínky pro vstup do AZ jsou téměř srovnatelné s armádními požadavky, ale podpora příslušníků AZ odpovídá domobraně. Takže nepřekvapivě je mezi AZ minimum bývalých vojáků kterým skončila smlouva a to je hrozné plýtvání penězi. AZ by měli mít takové nastavení, aby bylo plné bývalých profesionálů.
K funkčním AZ by se měly zřídit jednotky domobrany nebo teritoriální obrany - je jedno, jak by se tomu říkalo. Které by měly být organizovány místně, pro začátek například v každém okrese jedna četa. Zázemí, výzbroj i výstroj uložené v místě, výcvik by odpovídal "víkendovým" vojákům, mohly by být povolené vlastní osobní zbraně.
A tyto jednotky by mohly mít ty Hiluxy, AT i AA manpady, půlpalcové kulomety, granátomety (a třeba i lehké minomety) o kterých píšete.
Měly by spolupracovat s místními obyvateli, využít stavební techniku, výrobní dílny místních firem.
Včera dal někdo ve vedlejší diskuzi post na video, jak se snaží parta Ukrajinců svařit z kolejnic rozsocháč. Taková výroba by se jistě dala organizovat lépe a účelněji.
Díky místním znalostem, by takové jednotky mohly připravovat účinné léčky, klást protitankové miny, po krátkém výcviku i miny Claymore nebo směrové nálože.Skrýt celý příspěvekAZ by měla být plná bývalých vojáků pouze na velitelských pozicích. Ostatní jen v případě že to bude odcházejí voják vyloženě sám požadovat. Jinak bude plná vyhořelých ...Zobrazit celý příspěvek
AZ by měla být plná bývalých vojáků pouze na velitelských pozicích. Ostatní jen v případě že to bude odcházejí voják vyloženě sám požadovat. Jinak bude plná vyhořelých vojáků.
Krajské roty by se měly začít připravovat na to že jejich hlavní úkol by měl být jiný než je předpokládán v současnosti. Mimochodem to jsou jednotky teritoriální obrany. Ono už se požadavky na vojáky AZ zmírnily (stejně jako na ty profesionální).
To že by v každém okrese vznikla nějaká četa a udržovala si alespoň minimální bojeschopnost je nereálné. I kdyby tam brali každého z ulice.Skrýt celý příspěvek
Jan Grohmann Levná doba skončila. Jaguar není ideální, bojová vozidla a tanky potřebují kolem sebe i pěchotu, Jaguar je neveze. A přitom je vybaven podobně jako nové BVP, jen ...Zobrazit celý příspěvek
Jan Grohmann
Levná doba skončila.
Jaguar není ideální, bojová vozidla a tanky potřebují kolem sebe i pěchotu, Jaguar je neveze. A přitom je vybaven podobně jako nové BVP, jen nemůže převážet pěchotu.
Tak že, za mně ideální jsou KBVP a BVP s podobnou výzbrojí a úrovní ochrany. Kanon pro takové vozidlo například 50 mm třeba XM913 nebo něco podobného schopného působit i proti vrtulníkům a dronům.
Je to na změnu výbavy v projektu BVP a spíše později přizpůsobit na větší kalibr i Pandury.Skrýt celý příspěvekJako i když ty F-35 dávají čím dál tím větší smysl, tak schopnost Gripenů operovat ze silnic s minimem podpory také může mít velkou strategickou váhu. Navíc, když se Ruská letecká ...Zobrazit celý příspěvek
Jako i když ty F-35 dávají čím dál tím větší smysl, tak schopnost Gripenů operovat ze silnic s minimem podpory také může mít velkou strategickou váhu. Navíc, když se Ruská letecká technika, která je náš primární soupeř ukazuje v hodně špatných barvách.Skrýt celý příspěvek
S F35 by jsme neměli takové stráty na pilotech, kterých u nás není přehršel jako u izraelců.
S F35 by jsme neměli takové stráty na pilotech, kterých u nás není přehršel jako u izraelců.
Bell se snaží přesvědčit Polsko k nahrazení Ruských Mi právě tímto combem. Na jednu stranu by to bylo super. Konečně by to měl ve výzbroji vyjma námořní pěchoty a AČR i někdo ...Zobrazit celý příspěvek
Bell se snaží přesvědčit Polsko k nahrazení Ruských Mi právě tímto combem. Na jednu stranu by to bylo super. Konečně by to měl ve výzbroji vyjma námořní pěchoty a AČR i někdo další, ale vzhledem k počtům, které by Polsko koupilo by nastala komplikace s navýšením našich počtů.Skrýt celý příspěvek
Tady je krásně vidět, jak je ten nákup vadný. Toužíme, aby to koupil ještě někdo jiný, ať nejsme v Evropě sami. Ale na druhou stranu můžeme jimi podpořit USMC třeba v Pacifiku a ...Zobrazit celý příspěvek
Tady je krásně vidět, jak je ten nákup vadný. Toužíme, aby to koupil ještě někdo jiný, ať nejsme v Evropě sami.
Ale na druhou stranu můžeme jimi podpořit USMC třeba v Pacifiku a naše houfnice Caesar se hodí na působení v Africe. Hlavně že víme co chceme.Skrýt celý příspěvek
Chápu, že naše politické špičky jsou loajální jisté lobby a moci, ale už to chce stavět armádu skutečně koncepčně. O letectvo a vrtulníčky můžeme přijít velmi rychle. Dokonce, než ...Zobrazit celý příspěvek
Chápu, že naše politické špičky jsou loajální jisté lobby a moci, ale už to chce stavět armádu skutečně koncepčně.
O letectvo a vrtulníčky můžeme přijít velmi rychle. Dokonce, než dopíšeme větu: Jaký je počasí v Petrohradě Rusáku, my jsme suverénní a členská země NATO.
Neznám armádu, jaká je ve fázi modernizace jako AČR, aby udělala krok jako my a jako první pořídila tento typ vrtulníků. Tyto nákupy jsou na samém konci modernizace a nebo v případě bitevníků rovnou absentují.
U nás má být priorita, dělostřelectvo, tím myslím i raketomety střední a velké ráže, členitá PVO, vytváření vícevrstvých záloh a také těžká brigáda. Ta poslední dobou asi šéfa NATO moc nezajímá. Radši řeší svoje kšeftíky na letadla a vrtulníky.Skrýt celý příspěvekNechápem, prečo ťa to trápi, keď ty ku Česku lojálny vôbec nie si....
Nechápem, prečo ťa to trápi, keď ty ku Česku lojálny vôbec nie si....
Klasická argumentační klam. Když nejsou argumenty, přichází napadání a lhaní ad hominem.
Víte, že mam pravdu, ale nechcete si ji přiznat, protože bolí.Klasická argumentační klam. Když nejsou argumenty, přichází napadání a lhaní ad hominem.
Víte, že mam pravdu, ale nechcete si ji přiznat, protože bolí.
Nu doufám, že se tyto fotografie dostanou i k lidem, jež tvrdili, že dostaneme staré stroje z Vietnamu.
Nu doufám, že se tyto fotografie dostanou i k lidem, jež tvrdili, že dostaneme staré stroje z Vietnamu.
Jakmile někdo začne argumentovat tím, že kupujeme vrtulníky z Vietnamu, se zastaralou koncepcí, nemoderním ližinovým podvozkem, s motory nad kabinou, s hlavňovou výzbrojí ve ...Zobrazit celý příspěvek
Jakmile někdo začne argumentovat tím, že kupujeme vrtulníky z Vietnamu, se zastaralou koncepcí, nemoderním ližinovým podvozkem, s motory nad kabinou, s hlavňovou výzbrojí ve dveřích která je blokuje, námořní vrtulníky, vrtulníky bez odmrazování rotoru, atd... A to je výčet jen těch nejběžnějších kravin co se lze dočíst... Tak s takovým člověkem argumentujícím jako malé dítě přestávám diskutovat... Sdělím svůj názor a dál nekrmím trola... Protože někdo kdo tvrdí že Venom/Viper jsou vrtulníky z Vietnamu zaprvé evidentně o dané problematice vůbec nic neví a podle mě si vybírá i nove auto podle barvy, neseděl ani v Huey ani ve Venomu, nebo je při nejmenším videl tak akorát na obrázku, nebo jsou jejich oblíbenci jine typy... V aní jednom z těch případů s takovým člověkem nemá smysl se hádat...
H1 je to nejlepší co jsme si mohli přát... Za ním chvilku nic a pak stojí BlacHavk a za BH dlouho nic a pak jsou všechny Evropské plastové krabičky... A né... Apache nebyl ani ve hře, takže dvojice BH/Apache nemůže stát na první příčce...Skrýt celý příspěvekA to je prave chyba, resp. byla by to chyba jinde nez zde. Tenhle platek neni z mainstreamu, sem chodi specificka skupina lidi a osvetlovat to nekomu zde vazne nema cenu. Kdyz se ...Zobrazit celý příspěvek
A to je prave chyba, resp. byla by to chyba jinde nez zde. Tenhle platek neni z mainstreamu, sem chodi specificka skupina lidi a osvetlovat to nekomu zde vazne nema cenu. Kdyz se ale zacnem bavit o mainstreamu, karta se obraci. Tam to naopak clovek vysvetlovat musi, dnes a denne. Tyhle levne a hloupe desinformace maji za cil jen podkopat duveru lidi ve vlastni armadu, otocit verejnou minku proti armade a jejim nakupum obecne a drzet tak armadu slabou. To nejmensi co muze udelat kazdy z nas je proti podobne zaskodnicke cinnosti prispet svoji troskou a podobne desinformace a lzi vyvracet.Skrýt celý příspěvek
Sice nová konstrukce ale stále třeba Viper si nese některé nagativní vlastnosti už od původní kobry, stejně tak BH je mnohem lépe uzpůsoben pro vnitrozemské operace než Venom. H-1 ...Zobrazit celý příspěvek
Sice nová konstrukce ale stále třeba Viper si nese některé nagativní vlastnosti už od původní kobry, stejně tak BH je mnohem lépe uzpůsoben pro vnitrozemské operace než Venom.
H-1 je kopromis a to nejlepší co jsme so mohli dovololit ale ještě stále hodně daleko od nějakého skutečně optimálního řešení.Skrýt celý příspěvekJaké negativní vlastnosti? V čem je UH-60 lépe uzpůsoben pro vnitrozemí? Co na ha H-1 za kompromis?
Jaké negativní vlastnosti? V čem je UH-60 lépe uzpůsoben pro vnitrozemí? Co na ha H-1 za kompromis?
Viper má třeba tu vlastnost že munice pro kanon není uložena v težišti a tím pádem při střelbě dochází k posunu těžiště (dozadu). Tak UH-60 má třeba APU, elektrický anti-ice, a ...Zobrazit celý příspěvek
Viper má třeba tu vlastnost že munice pro kanon není uložena v težišti a tím pádem při střelbě dochází k posunu těžiště (dozadu).
Tak UH-60 má třeba APU, elektrický anti-ice, a kolový podvozek. Mimo to má i větší ložnou plochu do které nezasahuje "sloupek" jako u Venomu.Skrýt celý příspěvekCLANKU tady je přesně přímo ukázkový příklad toho co jsem psal... Rozeberme si teda co nám TC82 píše... Zjistíme, že je to odborník na slovo vzatý... TC82: 1) Viper má třeba tu ...Zobrazit celý příspěvek
CLANKU tady je přesně přímo ukázkový příklad toho co jsem psal... Rozeberme si teda co nám TC82 píše... Zjistíme, že je to odborník na slovo vzatý...
TC82:
1) Viper má třeba tu vlastnost že munice pro kanon není uložena v težišti a tím pádem při střelbě dochází k posunu těžiště (dozadu).
Tákže i vrtulníky jsou vybavené zařízením zvaným trim a force trim, funguje to stejně jako u letounu... Vyvažuje to změnu těžiště pomocí nastavení ovladacích ploch, u vrtulníku nastavení cyklického řízení... To za prvé... Vzhledem k tomu, že palubní hlavňová výzbroj u moderních vrtulníku a Viper jako jeden z nejmodernějších, má hlavňovou výzbroj ve stabilizované stanici, tak nějaká případná změna těžiště je marginální problém... To zadruhé... A za třetí třeba že tu mícháš vrtulníky UH a AH je ti fuk...
TC82:
2) Tak UH-60 má třeba APU...
Na tohle odpovím obecněji... A kde bereš jistotu že Auxility Power Unit je výhoda? To že letadlo nemá APU neznamená, že nedokáže spouštět bez pozemního pomocného zdroje... Asi budeš v šoku, ale spoustu
letounů a vrtulníků úspěšně spouštějí z palubního akumulátoru... A APU by pro ně bylo jen zátěž navíc... Má C295 CASA APU? Myslím že nemá ;) Zásoba elektricke energie na zemi se pokud se nemýlím řeši spuštěným motorem ( myslím se zastavenou vrtulí )
TC82:
elektrický anti-ice
Tak za prvé, čeho anti ice? Rotoru? Motoru? Vstupních kanalů k motorů? A dále... Položil jsis otázku zda vybavení odmrazováním opravňuje posádku létat v námrazových podmínkách?
TC82:
Kolovy podvozek... Ten je dle mého laického názoru dobrý ledatak při dopadových zkouškách na betonový povrch a na pojíždění... Ovšem při pádu do pole, do sněhu a podobně, se s největši pravděpodobností zapíchnou do země hluboko tak, jako by BH žádný podvozek neměl... Mimochodem airtaxi, je dle mého soukromého názoru skvělý způsob jak zdokonalovat osobní pilotní umění v režimu svislého obtékání rotoru...
TC82:
Mimo to má i větší ložnou plochu do které nezasahuje "sloupek" jako u Venomu.
Jistě že má větší ložnou plochu... Bodejď by ne, když jde o váhově větší stroj... A jaký pak sloupek to myslíš... Jako palubní hlavňové výzbroje? No tak asi jsi ještě neviděl kde se nachází u Venomu palubní střelec...Skrýt celý příspěvekViper žádnými takovými problémy netrpí. Minimálně jsem o tom nic neslyšel. UH-1Y má pochopitelně také APU. Kolový nebo lyžinový podvozek rozhodně neříká noc o tom na jaký provoz ...Zobrazit celý příspěvek
Viper žádnými takovými problémy netrpí. Minimálně jsem o tom nic neslyšel.
UH-1Y má pochopitelně také APU. Kolový nebo lyžinový podvozek rozhodně neříká noc o tom na jaký provoz je určen. H-1 má všechny prvky odmrazování krom vyhřívání rotoru.Skrýt celý příspěvekJeště bych doplnil sebe a Scottyho... I kdyby ten problém s uložením munice byl pravdivý, tak vrtulníky bývají dnes běžně vybavené SAS ( stability augmentation system ) což je ...Zobrazit celý příspěvek
Ještě bych doplnil sebe a Scottyho... I kdyby ten problém s uložením munice byl pravdivý, tak vrtulníky bývají dnes běžně vybavené SAS ( stability augmentation system ) což je stabilizační letový systém pomáhající pilotům s působením vnějších vlivů... Například větru... A nebo změna těžiště... Nejen vystřílením munice, ale i pohybem posádky v nákladovém prostoru... Najít by jsme ho mohli třeba i u vrtulníku Bell412, není tedy důvod pro to aby ho neměly vrtulníky systému H1... Mimochodem to funguje tak, že když je zapnutý SAS, tak při detekování pohybu vrtulníku díky vnějším vlivům, zasáhne AFCS ( automatic flight control system ) řídícím stabilizačním signalem do patřicných řídících členů ovladání vrtulníku...Skrýt celý příspěvek
Storm: 1) prezence stabilizačního systému tu chybu neodstraňuje ale jen kompenzuje, stejně jako MCAS u MAXE tendenci k přetažení. Navíc ani přece nehrozí že by SAS někdy vypadl ...Zobrazit celý příspěvek
Storm:
1) prezence stabilizačního systému tu chybu neodstraňuje ale jen kompenzuje, stejně jako MCAS u MAXE tendenci k přetažení. Navíc ani přece nehrozí že by SAS někdy vypadl třeba nějakým bojovým poškozením.
Zajímavostí je že US Army při vývoji AH-64 explicitně požadovala umístění kanonove munice co nejblíže těžišti právě po zkušenostech s kobrami.
2) APU
Tak jistě, točit hlavní pohonou jednotku místo APU má blahodárný vliv na životnost motoru. Baterky taky vydrží na jedno nabití nekonečně startovacích cyklů a avionika taky nic nežere. Navíc baterky jsou lehoučké a vůbec netrpí na nízké teploty.
Telej vzduch je taky k ničemu a záložní zdroj el. energie .. a váží to celejch 70 kilo..
Jo a venom umí točit motorem s vyplou vrtulí ?
3) Anti-Ice
-rotoru. UH-60M je certifikavan na operace za light icing conditions.
4) Podvozek
Tak určitě a až se naučej naši piloti za airtaxovat i do hangaru tak bude nejlepší na světě. Btw kolik vojenských transportních vrtulníků téhle kategorie má ještě ližiny?
5)Ložná plocha
Skoro celejch 300kg prázdný hmotnosti... a te je vlastně úplně jiná kategorie!
Ten sloupek ve které má Venom převodovku.Skrýt celý příspěvekScotty UH 60 je hlavně více zastoupeným typem v Evropě a NATO. Je mnohem větší pravděpodobnost spolupráce s US Army než s USMC. Stačí se podívat na flightradar co nyní létá v ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
UH 60 je hlavně více zastoupeným typem v Evropě a NATO. Je mnohem větší pravděpodobnost spolupráce s US Army než s USMC. Stačí se podívat na flightradar co nyní létá v Polsku.
UH/AH 1 je úkrok bokem v exotickém přístupu při budování kompatibilních systémů v rámci NATOSkrýt celý příspěvekTC82 1. Na tuhle blbost jste přišel sám? 2. UH-1Y má stejnou APU jako UH-60. Tedy T-62T-40-1. https://www.airframer.com/airc... 4. Na pozemní ...Zobrazit celý příspěvek
TC82
1. Na tuhle blbost jste přišel sám?
2. UH-1Y má stejnou APU jako UH-60. Tedy T-62T-40-1.
https://www.airframer.com/airc...
4. Na pozemní manipulaci se strojem slouží přídavný podvozek. Ač se nedá považovat za plnohodnotně vojenský tak třeba AW169 LUH.
5. Ve sloupku na rozdíl od předchůdců převodovku nemá.Skrýt celý příspěvekTc81: 1) prezence stabilizačního systému tu chybu neodstraňuje ale jen kompenzuje, stejně jako MCAS u MAXE tendenci k přetažení. Navíc ani přece nehrozí že by SAS někdy vypadl ...Zobrazit celý příspěvek
Tc81:
1) prezence stabilizačního systému tu chybu neodstraňuje ale jen kompenzuje, stejně jako MCAS u MAXE tendenci k přetažení. Navíc ani přece nehrozí že by SAS někdy vypadl třeba nějakým bojovým poškozením.
Zajímavostí je že US Army při vývoji AH-64 explicitně požadovala umístění kanonove munice co nejblíže těžišti právě po zkušenostech s kobrami.
Zaprvé se říká překročení úhlu náběhu, co přetahuješ mě absolutně nezajímá...
Za druhé bys do boje nemoh sednout jako pilot ani do žádného letadla vybaveného FBW, pokud by jsi byl posraný z poškození stabilizace... Nehledě, že absolutně ignoruješ argument stabilizované zbraňové stanice...
Zajímavostí je že překvapivě zatřetí Cobry US Army neměly ani stabilizované stanice, ani SAS...
Tc82:
2) APU
Tak jistě, točit hlavní pohonou jednotku místo APU má blahodárný vliv na životnost motoru. Baterky taky vydrží na jedno nabití nekonečně startovacích cyklů a avionika taky nic nežere. Navíc baterky jsou lehoučké a vůbec netrpí na nízké teploty.
Telej vzduch je taky k ničemu a záložní zdroj el. energie .. a váží to celejch 70 kilo..
Jo a venom umí točit motorem s vyplou vrtulí ?
Nevím jakou představu máš o současném systému GO pohonných jednotek západních letadel... Ale pokud se nepletu, tak není vyjímkou, že vceně letadla je již zajištěný servis na celou životnost letadla včetně nepředvídatelných havárií motoru... A z toho vyplývající výměnný systém motoru... Z toho vyplývá že výrobce by již z podstaty měl počítat se svou vlastní konstrukci ;)
Divil by ses jak malá je palubní baterie třeba Bellu 505 Jetranger X ;)
Né neumí... Venom není ani Robinzon R-44 Raven ani Gazela... Venom má ale APU jak píše Scotty ;)
Tc83:
3) Anti-Ice
-rotoru. UH-60M je certifikavan na operace za light icing conditions.
To že je certifikován explicitně neznamenà, že to provozní příručka povoluje pro záměrný let v námrazových podmínkách... tedy 0 až -4°C...
Víš co je ale prdel? Už i tady na armádních novinách se v članku psalo, že duo Venom/Viper zvládne let v minimálně lehkých námrazových podmínkách... A to bez odmrazování rotoru... Takže zvládne to, co BH s odmrazovàním... Kde asi udělali u sikorského chybu co?
TC84:
4) Podvozek
Tak určitě a až se naučej naši piloti za airtaxovat i do hangaru tak bude nejlepší na světě. Btw kolik vojenských transportních vrtulníků téhle kategorie má ještě ližiny?
Nooo... Jsi zjevně znalec... Ty už jsi jako viděl nějaký vrtulník taxovat z hangáru vlastním pohonem jo?
Moc čumíš na mission imposible... A pak argumentuješ jako malé dítě...
TC85:
5)Ložná plocha
Skoro celejch 300kg prázdný hmotnosti... a te je vlastně úplně jiná kategorie!
Ten sloupek ve které má Venom převodovku.
A od kdy se váhová kategorie letadla uvádí podle OEW... Myslím že se kategorie letadel od nepaměti řídila podle MTOW... A tam je to Venom 8400Kg k UH60M kte to je skoro 10 000Kg... Takže né jen že argumentuješ jako spratek... Ale i překrucuješ fakta...
Chceš nàm teda ještě něco říct TC82?Skrýt celý příspěvekTC82 vysvětlete mi jakou zásadní nevýhodu má podle vás podvozek AH-1Z, který je vidět na fotu v tomto ...Zobrazit celý příspěvek
TC82
vysvětlete mi jakou zásadní nevýhodu má podle vás podvozek AH-1Z, který je vidět na fotu v tomto článku:
https://www.flightglobal.com/d...
V hangáru nebo na posouvání jsou tyto přídavná kola plně dostačující, naopak v měkčím terénu je větší plocha lyžin plus.Skrýt celý příspěvekProtože zdejší pánové neumí věcně diskutovat, ale musí urážet a slovíčkařit, tak jen stručně: 1. všem letounům se za letu posouvá CG a je jedno jestli se někdoprochází po 777 nebo ...Zobrazit celý příspěvek
Protože zdejší pánové neumí věcně diskutovat, ale musí urážet a slovíčkařit, tak jen stručně:
1. všem letounům se za letu posouvá CG a je jedno jestli se někdoprochází po 777 nebo A-10 vystrílí zísobník. AH-1 Z má pod kabinou zásobník s téměř s 200kg kanonové munice, jeho vypraznění bude mít vliv na CG. To je fyzika.
2. Tak matory řady T700mají GO každých 2000FH což není mnoho. A na to jak je to mrtvá váha tak ani zde zbožnovaný F-35 APU má. Každopádně dobré že A/UH-1 už ho mají také.
A ano, mám zkušenost s třemi typy motorů od dvou různých výrobců a u několika GO dělal i table top inspection, co vy ?
3. tak obučejně součástí jakékoliv certifikace je i příslušná úprava palubní dokumentace. Jaksi nedává smysl stroj na něco certifikovat a násladně to nevyužít. Ale jestli máte letové příručky od obou strojů tak se podělte.. jak já rozumím povrchové úpravě rotorových listů u Bellu umožnují pouze krátkodobou operaci v icing condition nikoliv trvalou.
4. Argumantace je že bez pozemního vybavení stroj s lyžovým podvozkem do hangáru nedostanete. Takže buď vám sedá vrták na mobilní helipad jako to děla PČR nebo musíte mít připínací kola na ližiny jako chlapci v Bell Praha.
Mimo to pojíždění po zemi je mnohem bezpečnější a ekonomičtější.
Ne nadarmo většina typů má kola, i ten zmiňovaný AW169M se nabízí s koly.
5. No právě, BH při o něco větší hmotnosti a celkových rozměrech disponuje daleko lepšímy parametry než zcela nová konstrukce od Bell.
Krom toho je to v evropě daleko rozšířenější typ, se širokou škálou modifikací a již vybudovanou servisní základnou.
A můžeme se bavit pro koho je výhoda to že LOM bude jediné servisní středisko pro tento typ s AČR jako jediným zákazníkem široko daleko.Skrýt celý příspěvek
A proto u US Army UH 1 nahradily novějším UH 60.
A proto u US Army UH 1 nahradily novějším UH 60.
Žeby třeba protože požadovala něco většího? A BH je větší váhová kategorie?...
Poněkud podrobněji... Víš jaké konkrétní typy UH-1 nahrazovala US ARMY? ;)Žeby třeba protože požadovala něco většího? A BH je větší váhová kategorie?...
Poněkud podrobněji... Víš jaké konkrétní typy UH-1 nahrazovala US ARMY? ;)UH-60 byl navržen hlavně s ohledem na "lessons learned" získané provozem UH-1 a jiných helikoptér v bojových podmínkách. Takže proto kolový podvozek, nákladový prostor bez toho ...Zobrazit celý příspěvek
UH-60 byl navržen hlavně s ohledem na "lessons learned" získané provozem UH-1 a jiných helikoptér v bojových podmínkách.
Takže proto kolový podvozek, nákladový prostor bez toho "sloupku", střelci nepřekážející nastupovaní výsadku atd.Skrýt celý příspěvekOn taky upgrade program UH/AH-1 reaguje ta tyhle problémy. Takže lyžinový podvozek má zvýšenou odolnost při nouzovém přistání. Sloupek absolutně nepřekáží jak střelci tak ...Zobrazit celý příspěvek
On taky upgrade program UH/AH-1 reaguje ta tyhle problémy. Takže lyžinový podvozek má zvýšenou odolnost při nouzovém přistání.
Sloupek absolutně nepřekáží jak střelci tak nastupování nebo vystupování.Skrýt celý příspěvekMeV6 Hlavně způsob umístnění reduktoru a vedení transmise, kde UH60 má větší nákladový prostor a UH 1 vyplněnou "krabicí" s krámy, které se podařilo u UH 60 umítnit jinak a lépe. ...Zobrazit celý příspěvek
MeV6
Hlavně způsob umístnění reduktoru a vedení transmise, kde UH60 má větší nákladový prostor a UH 1 vyplněnou "krabicí" s krámy, které se podařilo u UH 60 umítnit jinak a lépe.
To že je UH 60 těžší je sice možná horší, ale stále si stojím za svým. Pokud nastane problém s Mi 171, jako, že tomu jdeme naproti. Tak 12 kusů UH60 dokáží lépe nahradit tento výpadek než 8 menších UH1.Skrýt celý příspěvekScotty Tak jinak - jistě, sloupek nepřekáží nastupování/vystupování a ani střelci, to jsem taky nepsal. Akorát zasahuje do využitelného prostoru a rozděluje ho. A další důvod ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Tak jinak - jistě, sloupek nepřekáží nastupování/vystupování a ani střelci, to jsem taky nepsal. Akorát zasahuje do využitelného prostoru a rozděluje ho. A další důvod proč byli palubní střelci se zbraněmi v UH-60 přesunutí do samostatných "oken" je ten, aby i vyzbrojené mohli létat se zavřenými dveřmi.
Flanker.jirka
Nejsme ve sporu. Proti UH-60 nic nemám. Až přijde čas nahrazení Mi-171, tak ať je to klidně vážný kandidát.
UH-1Y bylo v dané době maximum možného a nelituji že je budeme mít. Měli holt splnit množství trochu protichůdných požadavků.Skrýt celý příspěvekMeV6 UH 60 jako skutečná náhrada Mi 171 není vhodná, to by byla opravdu nouzovka v případě neschopnosti udržet servis Mi 171 při této situaci. Pokud vezmeme v potaz schopnost Mi ...Zobrazit celý příspěvek
MeV6
UH 60 jako skutečná náhrada Mi 171 není vhodná, to by byla opravdu nouzovka v případě neschopnosti udržet servis Mi 171 při této situaci. Pokud vezmeme v potaz schopnost Mi 171 převážet i menší vozidla, například nějaké LÚV pro výsadkáře, tak je ideálním kandidátem CH 47.
Ale jak jsem psal, v případě, že by se bylo MO ČR s vládou rozhodlo nedávno raději pro UH 60, bylo by v republice 12 strojů kategorie UH, nejen pouze 8 UH.Skrýt celý příspěvek
To nejlepší co jsme si mohli přát by byla kombinace Viper a UH-60.Nehodlám zde tvrdit,že Venom je oprášená mašina z Vietnamu,ale i přes veškeré modernizace je to prostě výběhový ...Zobrazit celý příspěvek
To nejlepší co jsme si mohli přát by byla kombinace Viper a UH-60.Nehodlám zde tvrdit,že Venom je oprášená mašina z Vietnamu,ale i přes veškeré modernizace je to prostě výběhový model vrtulníku o který má v podstatě zájem jen naše armáda.Posledních dvacet let plno států nakoupilo UH-60 či S-70,ale nikdo neprojevil nejmenší zájem o UH-1Y.Skrýt celý příspěvek
Samozřejmě že to výběhový model není. Jak UH-1Y tak AH-1Z jsou navrženy pro společný provoz. Proto také sdílejí důležité součásti a avioniku. Provoz s UH-60 nedává absolutně žádný ...Zobrazit celý příspěvek
Samozřejmě že to výběhový model není. Jak UH-1Y tak AH-1Z jsou navrženy pro společný provoz. Proto také sdílejí důležité součásti a avioniku. Provoz s UH-60 nedává absolutně žádný smysl.Skrýt celý příspěvek
Scotty
Ale no tááák, kvůli komu museli jednu linku nově rozjet, aby vůbec fungovala? To je výběhový typ! Kolik dalších objednávek mají, co?Scotty
Ale no tááák, kvůli komu museli jednu linku nově rozjet, aby vůbec fungovala? To je výběhový typ! Kolik dalších objednávek mají, co?Scotty Na stejné lince se vyrábí, protože výroba UH 1 byla ukončena a musela být na lince pro AH 1Z obnovena kvůli nám. Ale to je nepodstatné. Podstatné je to, že v současnosti ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Na stejné lince se vyrábí, protože výroba UH 1 byla ukončena a musela být na lince pro AH 1Z obnovena kvůli nám. Ale to je nepodstatné.
Podstatné je to, že v současnosti když přiletíte podporovat spojence na východ, tak se potkáte s logistikou pro UH 60. Stačí se podívat na internet, jak v těchto dnech UH 60 US Army pendlují a hlídkují v Polsku a přelétávají na Slovensko. Podobně je to v pobaltí a Maďarsku.
NATO je z více než 70% US Army, nikoliv USMC.Skrýt celý příspěvekStorm To není o trollingu, ale přehlížení reálné situace, která nastala v posledním týdnu. Všude na východ od nás se hodí pozemní logistika pro UHH 60, protože všude tam operuje US ...Zobrazit celý příspěvek
Storm
To není o trollingu, ale přehlížení reálné situace, která nastala v posledním týdnu. Všude na východ od nás se hodí pozemní logistika pro UHH 60, protože všude tam operuje US Army s UH 60 při hlídkování.
S UH 1 budeme sami.
A je rozdíl někam na rychlo poslat vrtulníky s vědomím, že pro ně na zemi najdete zabezpečení nebo si budete muset celou logistiku vézt sami.
A asi jen čas ukáže, jak to bude s perspektivou provozuschopnosti Mi 171 v této situaci. Jak takový výpadek nahradíte?Skrýt celý příspěvekflanker
Nesnažily se náhodou LOM několik posledních let, aby zvládli i opravdu těžkou údržbu. Nemají certifikaci i na motory a reduktory?flanker
Nesnažily se náhodou LOM několik posledních let, aby zvládli i opravdu těžkou údržbu. Nemají certifikaci i na motory a reduktory?Druhou linku zavřeli protože je většina zakázky pro USMC hotová. Už ji neměli vytíženou. Montáž obou vrtulníků může probíhat na jedné. A co ty armády provozující jiné typy než ...Zobrazit celý příspěvek
Druhou linku zavřeli protože je většina zakázky pro USMC hotová. Už ji neměli vytíženou. Montáž obou vrtulníků může probíhat na jedné.
A co ty armády provozující jiné typy než UH-60. Jak jen to budou dělat?Skrýt celý příspěvekScotty To co budou dělat armády provozujíci například Airbusy je jejich problém, čeká nás to taky. Prostě další nákup, kdy se mohlo jít cestou typu, který používá největší a ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
To co budou dělat armády provozujíci například Airbusy je jejich problém, čeká nás to taky.
Prostě další nákup, kdy se mohlo jít cestou typu, který používá největší a nejakceschopnější člen NATO, najedeme ho ve výzbroji třech našich sousedů, v Litvě, personál schopný obsluhy těchto strojů je ve všech třech státech pobaltí. ...tam kde to porenciálně nejvíce pálí.Skrýt celý příspěvek
Matesaax: To nejlepší co jsme si mohli přát by byla kombinace Viper a UH-60. Ahaaaa... Takže místo výhody jednotného systému H1 Viper/Venom a jednotného systému údržby s 80% ...Zobrazit celý příspěvek
Matesaax:
To nejlepší co jsme si mohli přát by byla kombinace Viper a UH-60.
Ahaaaa... Takže místo výhody jednotného systému H1 Viper/Venom a jednotného systému údržby s 80% schodných dílů je podle tebe lepší držet dva typy od dvou výrobců se dvěma rozdílnými servisními systémy...Skrýt celý příspěvekNa tom přece není nic divného, každý stát má v letectvu několik různých typů vrtulníku, které nemají společného vůbec nic a taky fungují. Bell neustále vychvaluje výhodu systému ...Zobrazit celý příspěvek
Na tom přece není nic divného, každý stát má v letectvu několik různých typů vrtulníku, které nemají společného vůbec nic a taky fungují. Bell neustále vychvaluje výhodu systému H1, ale reálný zájem zákazníků je mizivy.Skrýt celý příspěvek
Ano, a protože je důležité provozovat společný typ s co nejmenším počtem náhradních dílů, rozhodli jsme se že klidně dál budeme používat Sokoly že... tady najednou unifikace není ...Zobrazit celý příspěvek
Ano, a protože je důležité provozovat společný typ s co nejmenším počtem náhradních dílů, rozhodli jsme se že klidně dál budeme používat Sokoly že... tady najednou unifikace není žádoucí?Skrýt celý příspěvek
To co dnes dělá Sokol bude vždy dělat jiný vrtulník než UH-1Y. Nelze provozovat jeden typ na vše, ale když je možnost provozovat bitevní a menší transportní vrtulník na ...Zobrazit celý příspěvek
To co dnes dělá Sokol bude vždy dělat jiný vrtulník než UH-1Y. Nelze provozovat jeden typ na vše, ale když je možnost provozovat bitevní a menší transportní vrtulník na kompatibilní platformě proč toho nevyužít.Skrýt celý příspěvek
Problém je že naše armáda krom Gripenů na leasing, pandurů a neozbrojených Alca má techniku ze 70 let od SSSR. Díly na ní leží v Rusku nebo okupované UA. Čili nase vrtulniky ...Zobrazit celý příspěvek
Problém je že naše armáda krom Gripenů na leasing, pandurů a neozbrojených Alca má techniku ze 70 let od SSSR. Díly na ní leží v Rusku nebo okupované UA.
Čili nase vrtulniky dolétat, objednat dalších aspon 8 ks ah1-z. Zbytek pak buď AW-101 nebo Chinook. Pripadne velky vrtulnik vynechat a poridit tech 36ks AH-1.
Tanky rovnou objednat nové není na co čekat. Stejně potrvá roky než je dostaneme. Nejvíc by se mi líbil Leclerc, ale Leo nebo Abrams už je prast jako bouchni.
Leasnout dalsich 14 Gripenu C/D což bude asi nejrychlejší pro účely PVO a Alcy poslat ihned na MLU upgrade. Mezitim vybrat nový stihac pro 2030+
Samohybne PVO už bylo vybráno tak koupit a nelicitovat dlouze o ceně. K těm stacionární radarum by se mi pak líbil Barak-8 různě rozmístěny po republice tak aby chránil důležitá místa.
Objednat TITUSy jako různě nástavby.
Manpads (nikoliv další stacionární RBS-70)
Salvove raketomety Vampir (levné a velmi účinné řešení k dodání ihned)
Spike ve velkém množství
BVP objednat není na co čekat. Žádný asi nebude špatný.Skrýt celý příspěvekBez dronů, satelitů, nejnovějších systémů PVO a raket různého doletu jsou všechny výše vyjmenované věci na dvě věci... Vypadalo by to jako na Ukrajině, kde ruské tanky a BVPka ...Zobrazit celý příspěvek
Bez dronů, satelitů, nejnovějších systémů PVO a raket různého doletu jsou všechny výše vyjmenované věci na dvě věci... Vypadalo by to jako na Ukrajině, kde ruské tanky a BVPka jedou nerušeně po silnicích na Kyjev a ve vzduchu lítají vrtulníky.
Gripeny jsou na ,,, a ještě je pronajímáme ze Švédska, které není členem NATO. Ve smlouvě je možná také dodatek, že se nesmí zúčastnit bojových operací. Koupil bych F-35ky.Skrýt celý příspěveklemkin
AČR vybrala nějaké samohybné PVO???lemkin
AČR vybrala nějaké samohybné PVO???
mimo temy tohto clanku: prosim vedeli by ste dat ako samostatny clanok analyzu co sa priblizne deje na bojisku na ukraine, kde ake jednotky bojuju atd. ako priblizne moze vyzerat ...Zobrazit celý příspěvek
mimo temy tohto clanku: prosim vedeli by ste dat ako samostatny clanok analyzu co sa priblizne deje na bojisku na ukraine, kde ake jednotky bojuju atd. ako priblizne moze vyzerat utok a akoobrana … vipred dakujem, P.OSkrýt celý příspěvek
Otázka pre viac informovaných: Je Slovensko resp. Česká republika schopná prevádzkovať Mi-8/Mi-17/Mi-171 (je mi jasné, že MiGy nie) bez akejkoľvek podpory Ruskej Federácie? ...Zobrazit celý příspěvek
Otázka pre viac informovaných: Je Slovensko resp. Česká republika schopná prevádzkovať Mi-8/Mi-17/Mi-171 (je mi jasné, že MiGy nie) bez akejkoľvek podpory Ruskej Federácie?
Lebo ak nie, tak je potrebné čo najskôr rozšíriť flotilu Blackhawkow aspoň na plánovaných 18 a časť z nich vyzbrojiť. Okrem toho by bolo dobré zväčšiť plánovaný nákup ľahkých vrtuľníkov pre MinV aspoň o 4-6 vrtuľníkov, ktoré by plnili úlohy, kde sú Blackhawky overkill.Skrýt celý příspěvekjak je to teda s temi udajne znicenymi Bayraktary ? https://defence-ua.com/news/ba...
jak je to teda s temi udajne znicenymi Bayraktary ? https://defence-ua.com/news/ba...
To ukáží další dny, ale bylo by s podivem, kdyby jim zlikvidovali všechno. Ukrajina je velká a míst odkud to může startovat také.
To ukáží další dny, ale bylo by s podivem, kdyby jim zlikvidovali všechno. Ukrajina je velká a míst odkud to může startovat také.
tak skelet dole tvrdil, ze jsou bayraktary zniceny na zemi.
tak skelet dole tvrdil, ze jsou bayraktary zniceny na zemi.
Treba by nam mohli urychlene dodat AH-1Z , ktere puvodne objednal Pakistan, ale nakonec to americka administrativa stopla.
Treba by nam mohli urychlene dodat AH-1Z , ktere puvodne objednal Pakistan, ale nakonec to americka administrativa stopla.
Problém sofistikovanějších systému je delší potřebná doba k jejich zvládnutí, jak v bojovém nasazení, tak údržbě. Proto si myslím, že na dodávky např. letounů, vrtulníků a systémů ...Zobrazit celý příspěvek
Problém sofistikovanějších systému je delší potřebná doba k jejich zvládnutí, jak v bojovém nasazení, tak údržbě. Proto si myslím, že na dodávky např. letounů, vrtulníků a systémů PVO dlouhého doletu (ne jednoduchých MANPADů) na Ukrajinu je nyní bohužel pozdě, ty měly být již minulý rok.Skrýt celý příspěvek
Z pohledu ekonoma a teorie systémů pár poznámek: -Nedá se očekávát že by naše PVO zachytila prvotní salvu, a pokud nechceme vybudovat letiště uvnitř hor v Krkonoších, tak ...Zobrazit celý příspěvek
Z pohledu ekonoma a teorie systémů pár poznámek:
-Nedá se očekávát že by naše PVO zachytila prvotní salvu, a pokud nechceme vybudovat letiště uvnitř hor v Krkonoších, tak schopnost Gripenu opertovat z mini-letišt a silnic dává smysl. F-35 je k ničemu pokud ji nedostaneme do vzduchu.
- Decentralizce palebné síly a dec. vs. cen.: dec: - více simultáních akcí najednou s menším efektem, větší error tolerance protože selhání malého kousku systému neohrozí celek → robustnost
→ priorita pěchota s vlastními anti-tank + shorad systémy +
→ malé vojenské skupiny scopné samostatného fungování a organická palebná podporaSkrýt celý příspěvekAno, naše PVO ji opravdu nezachytí. A opravdu není normální stavět další strategii na tom, že nenajde řešení prvotního problému - nechráněné letiště bez pořádné PVO. Vzdušná ...Zobrazit celý příspěvek
Ano, naše PVO ji opravdu nezachytí. A opravdu není normální stavět další strategii na tom, že nenajde řešení prvotního problému - nechráněné letiště bez pořádné PVO. Vzdušná převaha je zásadní. A k tomu nestačí dálnice nebo pidiletiště bez zázemí.Skrýt celý příspěvek
Nová vláda má v úmyslu pokračovat v nákupu těchto vrtulníku a navíc po tom co se dnes stalo na Ukrajině, tak tipuju, že se pořídí rovnou plný počet tedy 12+12. Navíc je otázka jak ...Zobrazit celý příspěvek
Nová vláda má v úmyslu pokračovat v nákupu těchto vrtulníku a navíc po tom co se dnes stalo na Ukrajině, tak tipuju, že se pořídí rovnou plný počet tedy 12+12. Navíc je otázka jak se celá situace s Ruskem promítne do provozu Mi-171.Skrýt celý příspěvek
Možná (asi je to zejména otázka financí) může být H-1 poptáváno víc. A to celkový počet ...Zobrazit celý příspěvek
Možná (asi je to zejména otázka financí) může být H-1 poptáváno víc. A to celkový počet 36.
viz
https://www.czdefence.cz/clane... Skrýt celý příspěvekTěch 36 vrtulníků je nesmysl.To je jen odhad autora toho článku.Pravda je,že 36 vrtulníků potřeba bude,ale dvanáct z nich by měl být nějaký větší vrtulník jako náhrada Mi-171.
Těch 36 vrtulníků je nesmysl.To je jen odhad autora toho článku.Pravda je,že 36 vrtulníků potřeba bude,ale dvanáct z nich by měl být nějaký větší vrtulník jako náhrada Mi-171.
myslim si osobne ze je prisel cas na to narvat spoustu penez do obranych prostredku a zacit ve velkem vyrabet co jsme schopni vyrobit ... na trhu ted bude prebytek poptavky PVO ...Zobrazit celý příspěvek
myslim si osobne ze je prisel cas na to narvat spoustu penez do obranych prostredku a zacit ve velkem vyrabet co jsme schopni vyrobit ... na trhu ted bude prebytek poptavky
PVO - potrebujem licence od izreale
Drony - neco mame, predelat na vojenskou techniku ihned
Delostrelectvo - dany 2 ve velkem
L-159 - o kazde letadlo bude nouze
vsechny T72 co pujdou modernizovat
atd....
proste vsechno co sme schopni vyrobit bysme meli zacit ve velkem vyrabetSkrýt celý příspěvek- Izrael nám licenci nedá. Nemají důvod. - Ozbrojit drony není jen tak. A i přenos signálu nebude u těch vojenských taková procházka růžovou zahradou. - Budeme mít Caesary. Navíc ...Zobrazit celý příspěvek
- Izrael nám licenci nedá. Nemají důvod.
- Ozbrojit drony není jen tak. A i přenos signálu nebude u těch vojenských taková procházka růžovou zahradou.
- Budeme mít Caesary. Navíc nejsme schopni vyrobit samotná děla. Spíše vyřešit munici.
- Alcy jsou v reálném střetu k prdu - jednomístné vyřadit.
- Modernizace 72 bylo neuvěřitelné vyhození peněz z komína před lety a teď by to bylo mnohem horší.
Nápad obecně to není zlý, ale nemáme na to vyjednávací pozici, možnosti výroby ani zkušenosti. Odkazovat na zkušenosti s modernizací 159 a 72 nemá smysl - ty jsou dávno ta tam.
Svařit korbu nebo do toho narvat zahraniční technologie dnes umí kde kdo, ale moderní vybavení a chytré zbraňové systémy je něco úplně jiného. ČR v prvé řadě potřebuje nakoupit kvalitní BVP, tanky, PVO a letadla a až potom na základě výhod s nákupy spojenými se odrazit k vlastní tvořivosti.Skrýt celý příspěvekCaesary budeme mít až po roce 2026. V současné době velmi vzdálená doba.
Caesary budeme mít až po roce 2026. V současné době velmi vzdálená doba.
Tanky T-72 nemají cenu modernizovat. Stačí jedna protitanková střela a tank patří do šrotu. Naše Česká armáda potřebuje efektivně pořizovat nové výzbroje. Nechápu, jak může dlouho ...Zobrazit celý příspěvek
Tanky T-72 nemají cenu modernizovat. Stačí jedna protitanková střela a tank patří do šrotu. Naše Česká armáda potřebuje efektivně pořizovat nové výzbroje. Nechápu, jak může dlouho trvat než dostanou nové zbraně či stroje?Skrýt celý příspěvek
Na všechny současné tanky stačí zhora útočící PTŘS. Pokud nebude mít tank funkční aktivní systém ochrany, který umí ničit i střely přiléhající tímto směrem nad tank.
Na všechny současné tanky stačí zhora útočící PTŘS. Pokud nebude mít tank funkční aktivní systém ochrany, který umí ničit i střely přiléhající tímto směrem nad tank.
Pokud si mohu dovolit říct svůj názor na pár věcí ohledně toho, co by se mělo kupovat, tak tady napíšu pár diletantských myšlenek: Všechno je samozřejmě omezené rozpočtem, ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud si mohu dovolit říct svůj názor na pár věcí ohledně toho, co by se mělo kupovat, tak tady napíšu pár diletantských myšlenek:
Všechno je samozřejmě omezené rozpočtem, počítám že v situaci, kdy je celá společnost na nohách a několik členů NATO aktivuje čl. 4 dojde k přehodnocení prioritizace v rámci rozpočtu - byla by pro to i veřejná podpora, myslím si.
Hlavní problém v současnosti s nakupováním čehokoli vidím v tom, že můžeme být ve válce velmi brzy, zatímco na techniku se čeká roky. A nemusí to být vždy úplně naše chyba: ty věci se vyrábí dlouho, jsou komplikované, výrobní kapacita omezená.
Takže zatímco se budou nějak řešit nákupy věcí jako tanky, vrtulníky, BVP, nakupme věci, které můžeme dostat relativně rychle. Jak se píše níže, věci jako PTŘS a MANPADy mají zdá se velkou bojovou hodnotu, jelikož nás čeká střet s nepřítelem, který bude mít hodně "železa". Musíme se pokusit vytvořit sílu, která bude trochu "boxovat nad svoji váhovou kategorii", aspoň do doby, než tuto nevýhodu vyrovnáme. Určitě existuje mnoho věcí, které se dají vyřešit v horizontu měsíců a ne let, které byly dlouho odkládány. Zásoby munice jsou v těchto diskusích vždy zmiňovány. Nevím, jaká je kvalita třeba nočního vidění a podobně.
Já vím, neočekává se, že budeme stát v boji sami, ale měli bychom být schopni nabídnout něco, co se bude počítat co nejrychleji (vidím situaci velmi pesimisticky). Takže předtím, než si budeme malovat, kolik vrtulníků a tanků se dá nakoupit za jaké peníze a co je lepší než co, asi by bylo nejlepší najít a vyřešit věci, které jdou udělat rychle. Mezitím můžeme řešit právě i ty velké nákupy.
Jaký je na to váš názor? Já se nepovažuju za experta, chci slyšet, jestli podle vás uvažuji správně nebo si myslíte něco jiného. Myslím, že tady je hodně lidí, kteří téhle problematice rozumí víc než já, ostatně proto sem chodím.Skrýt celý příspěveknákup PTŘS, MANPADS a munice obecně by měl být už pomalu prioritou.
A nebojím se říci, možná by bylo dobré si u Amíků objednat BVP Bradley nebo u Němců Mardery.nákup PTŘS, MANPADS a munice obecně by měl být už pomalu prioritou.
A nebojím se říci, možná by bylo dobré si u Amíků objednat BVP Bradley nebo u Němců Mardery.Bradley je absolutně morálně zastaralé vozidlo s hodně drahým servisem. Sice by to byl asi pokrok oproti BVP-2 ale zase ne o moc. Raději co nejdřív nakoupit Lynxe, Panzerfaust 3 a ...Zobrazit celý příspěvek
Bradley je absolutně morálně zastaralé vozidlo s hodně drahým servisem. Sice by to byl asi pokrok oproti BVP-2 ale zase ne o moc.
Raději co nejdřív nakoupit Lynxe, Panzerfaust 3 a dokoupit RBS70NG. To by měla být po zkušenostech na Ukrajině být teď priorita. Samozřejmě dostatek munice...Skrýt celý příspěvekProč PZF3 když v téhle kategorii už používáme Carl Gustav?
Naopak bych navýšil jejich počty, přikoupit munici, kvalitní zaměřovače a pořádný simulátor.Proč PZF3 když v téhle kategorii už používáme Carl Gustav?
Naopak bych navýšil jejich počty, přikoupit munici, kvalitní zaměřovače a pořádný simulátor.Navíc Gustava si po světě všichni vychvalují. To je také jedna z věcí, která mě napadla, když jsem přemýšlel nad tím, co všechno se dá pořídit relativně rychle (aspoň si to ...Zobrazit celý příspěvek
Navíc Gustava si po světě všichni vychvalují. To je také jedna z věcí, která mě napadla, když jsem přemýšlel nad tím, co všechno se dá pořídit relativně rychle (aspoň si to myslím).Skrýt celý příspěvek
Právě.
Uznávám a podporuje to, že by se teď mělo na obranu vydávat více peněz, ale když tak koukám na spoustu komentářů, tak mi tam chybí chladné uvažování a logika.Právě.
Uznávám a podporuje to, že by se teď mělo na obranu vydávat více peněz, ale když tak koukám na spoustu komentářů, tak mi tam chybí chladné uvažování a logika.Protože PZF3 je těžší zbraň než CG? CG je výhodná pro svou univerzálnost, ale jejich střela je omezená průměrem trubky. Navíc nevím jestli běžná mechanizovaná pěchota tu jejich ...Zobrazit celý příspěvek
Protože PZF3 je těžší zbraň než CG? CG je výhodná pro svou univerzálnost, ale jejich střela je omezená průměrem trubky. Navíc nevím jestli běžná mechanizovaná pěchota tu jejich univerzálnost vůbec využije.
Jako náhrada RPG-7 by měla být zvolena spí nějaká těžší klidně jednorázová PTŘS.Skrýt celý příspěvekA potřebuje mechanizovaná pěchota operující z prostředků s dvojicí těžkých PTŘS další protitankové schopnosti nebo spíše kapesní dělostřelectvo pro boj proti nepřátelské pěchotě?
A potřebuje mechanizovaná pěchota operující z prostředků s dvojicí těžkých PTŘS další protitankové schopnosti nebo spíše kapesní dělostřelectvo pro boj proti nepřátelské pěchotě?
Zo 2-3 prápory Bradley by nebol vôbec zlý nápad. Rýchlo by sme na nich dokázali postaviť ťažké brigády a konečne vyradiť BVP (ktoré majú na Slovensku vraj prevádzky schopnosť len ...Zobrazit celý příspěvek
Zo 2-3 prápory Bradley by nebol vôbec zlý nápad. Rýchlo by sme na nich dokázali postaviť ťažké brigády a konečne vyradiť BVP (ktoré majú na Slovensku vraj prevádzky schopnosť len okolo 30%). Peniaze by sme tým pádom mohli presmerovať na PTRS, Manpady... A na rovinu ruskí motostrelci by nám tie Bradley ešte závideli.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...